Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Siz olsanız neyapardınız?



Tugral
21-11-2013, 08:37
Bir ralli sevdası aldı başladı bende. Toprağa girince çıkması kolay olmuyormuş. Lakin elimde olan araç fazlalığıda eşimle aramızı bozma durumuna götürecek gibi. Birde Subarunun şanzımanı kırıldıki sormayın halimi. Şimdi elimdeki seçenekler şunlar; 14 bin gibi iyi bir para harcayıp subaruyu STi yürüyenli hale getirip caddede bineceğim , gazlayacağım bir arabam olacak. Yada subaruyu satıp Palio Grup N bir araç alıp ralli yapıcam. Ralli aracınıda 5 liraya alabilirim. Tabi rallinin külfetide yok değil. Katılım ücreti, gitme gelme parası, yeme içmesi... Mantıklı olan nedir sizce?

ontheair
21-11-2013, 08:52
Subaruyu satma. Bir iki yarışlık otomobil kirala. Eğer devam ettirebileceğini düşünürsen satarsın.
Ralli dışarıdan çok eğlenceli fakat işin içine girince hiç de öyle değil. İnsanı sadece bedenen değil mental olarak da çok yoruyor. Ve bu her bünyenin kaldırabileceği bir şey değil.
Bu arada 5 liraya aracı alabiliyorsan otokros veya tırmanma gibi daha az maliyetli yarışlara da katılabilirsin.

Maxiboost
21-11-2013, 09:39
Sti yuruyeni tak mutlu mesut ol. Bir nevi evlenip balayina gidecegine bekar kalip alayina git :D

wrcsinan
21-11-2013, 10:01
bir başka seçenek var. subaruyla ralliye katılmak :D

ghibli06
21-11-2013, 10:04
ralli hala içimde kalan tutkudur benim için özellikle de tırmanma... ama külfeti maliyeti eyvallah da, sezonu takip edebilmek senede en az 11-12 haftasonunu ayırabilmek, arabayı hazır tutabilmek ve de bütün homologasyon ve teknik orijinalliklerini kontrol edebilmek çok yoruyor insanı... prof. garajla çalışıyor çoğu bir de onun maliyeti var tabi, bir abimiz sırf garajlardan bıktığı için kendi ekibini kurdu... ama gerçek bir motor sporudur, çok zevkli bir tutku...

XoR
21-11-2013, 10:07
Bence Subaru'yu yap ama sadece Sti yürüyenle kalma. Cusco tarmac gear falan ralli jant lastik şöyle sağlam parçala kendini. Ondan sonra Antalya çevresinde boş bi dünya ralli tadında gazlamalık yer var git keyfince gazla :)

Berkan
21-11-2013, 10:15
Bence Subaru'yu yap ama sadece Sti yürüyenle kalma. Cusco tarmac gear falan ralli jant lastik şöyle sağlam parçala kendini. Ondan sonra Antalya çevresinde boş bi dünya ralli tadında gazlamalık yer var git keyfince gazla :)

+onyüzbinmilyon

Emre Ekrem
21-11-2013, 10:42
meşakkatli külfetli iş, pist günleri devam :)

ACTPK
21-11-2013, 10:42
5 bine palio zor. 13-15 bin gözden çıkarmak gerek. Bir kaç ay önce için 10bin yeterliydi. Ben palio ile ulusal yarışıyorken 1 yarışım 7-8bin lirayı buluyordu. Evlenirken kapının önündeki 2 bmw'mi sattıysam sebebi yarışmak için harcadığım paralardır. :D Mahalli yarışıp 1500 liraya tüm yarışı bitirmekte mümkün.

131mirafiori
21-11-2013, 10:44
subaru fazlaysa bence satılmalı abi... Subaruya yapacağın masraf ile 1 sezon tırmanma ve kross kovalayabilirsin TOSFED in tır desteği olduğu yarışlara katılabilirsin (maliyeti düşürmek açısından) ben olsam subaruyu çoktan satmıştım :)

ACTPK
21-11-2013, 10:46
subaru fazlaysa bence satılmalı abi... Subaruya yapacağın masraf ile 1 sezon tırmanma ve kross kovalayabilirsin TOSFED in tır desteği olduğu yarışlara katılabilirsin (maliyeti düşürmek açısından) ben olsam subaruyu çoktan satmıştım :)

Bu sezon tır desteği henüz belli değil. Umuyorum olacak.

dragon07
21-11-2013, 10:49
subaruyu topla delilik etme her subaru sti6 trainny takılmayı hak ediyor :D sti yürüyen takmadan şanzıman problemini önüne geçemezsin brocum

mkerim
21-11-2013, 10:49
Bence Subaru'yu yap ama sadece Sti yürüyenle kalma. Cusco tarmac gear falan ralli jant lastik şöyle sağlam parçala kendini. Ondan sonra Antalya çevresinde boş bi dünya ralli tadında gazlamalık yer var git keyfince gazla :)

Ralli mi o da ne artık rallimi yapılıyor Türkiyede. Ne seyirci var nede katılımcı.

i-vtec07
21-11-2013, 11:44
subi ile devam bence abi :) bide ünini orada arada bi sıkta ses duyalım :D

ecz_murat
21-11-2013, 11:51
ikiside mantıktan uzak keyif işleri hangisi seni gülümsetiyor heyecanlandırıyorsa onu yapmalısın..

BthnKrkt
21-11-2013, 12:02
Ralli olmasada offroad'da yarismak icin astrami kardesime verip yaris icin grand binmek icin pajero aldim. Grand deil ama pajero icin pismanim hizli araba olmayinca olmuyor. Haricinde yaris, puan kovalamak zevkli.

Berkan
21-11-2013, 13:14
yarış parasıyla anladıgım kadarıyla antalyadan istanbula gelip kalıp istanbul parkı tavaf edebilirsin tümgünlük :D

BlackGetz
21-11-2013, 13:25
Benim Tavsiyem Hanımla Aranı Sakın Bozmaa :D

rebeloghy
21-11-2013, 13:29
Bana kalırsa subaruya sti yürüyen şanzıman vs yapın. Evli adamsınız yılda 10-12 haftasonunu ralliye ayıracak olmak başlı başına tartışma konusu olabilir :) Şimdi olmasa da ilerde olur diye düşünüyorum zamanla.

Ama subaruyu yaparsınız, ralli yerine arada bir istanbul parka gelir pist tadını alırsınız hem eşinizle gelip birlikte gezmiş de olursunuz ki bu da ralli kadar sorun olmamasını sağlar :) Yani ben olsam öyle yapardım.

serkanokan
21-11-2013, 13:36
5 yıldır yarışıyorum. Subaruyla devam edin bence :)

Tugral
21-11-2013, 17:43
Valla arkadaşlar 5 liraya palio var sıkıntı yok o anlamda. Subaruya sti yürüre geçmeye değermi o kadar paraya . Onu kestiremiyorum henüz

131mirafiori
21-11-2013, 18:20
Abi palio da masraf varmı ? Yedekleri var mı?

HondatugraL
21-11-2013, 18:32
Benim bildiğim abim arabasız duramazs kafayı yer, bıkaç gun sonra tekrar araba lazım demeye başlar. Crx ve 200sx den sonra şaşırtıcı derecede temız bır araban oldu :D (emre abiyede teşekkurler ) bunuda satıp sadece pıstte yarışabılceğin bi araba alma derim STİ yürüyene çevir devam et. HP yukseltme dışında arabanın kurcalancak hiçbiryeri yok zaten anca zevkıne sanayıe gidersin o masraftan sonra.

Ben aslında sti dan bile şupelıyım sen gene kırarsın onu :D:D:D

Yiğit G.
21-11-2013, 20:11
Ralli çok zengin adam işidir abicim... Adam gibi yapacaksan eğer.. Sende çok zengin değilsin tanıdıgm kadarı ile :D Orta direk adamın yapacagı iş değil o iş... Bence kendi aracına odaklan.

Berk007
21-11-2013, 21:49
macera arama :)

Tugral
21-11-2013, 22:13
İşin aslı 15 bini bir tane şanzımana vermek istemiyorum. Lakin bana hitab edecek araçta bulamıyorum. Tamam subaru temiz. ama aldığımdan beri vites çekemedim arabayla ona rağmen 2 kez elimde kaldı şanzımanı. Bu fiyatlarda 200sx ler gereksiz pahalı . S14a lar zaten uçuyor ederi değil. MR2 anlamsız pahalanmış. 40 lira istiyorlar. Evo6 TM baktım onlarında temizi iyi para. Kafam karışık valla. Bende bunlarla uğraşacağıma sezon kovalatacak sponsorumda var alim palioyu yarışayım tosfed kupası vs.. diye düşündüm. Hem rallide gazlayınca kupa mupa veriyolar keyif alıyorsun :) Palioda yedek lastik dışında birşeyi yok. Grup N zaten herşeyi standart.

batucan
21-11-2013, 22:20
sti yürüyen ve şanzıman candır... diğer seçenek aracınızda setup ne var bilmiyorum ama araba satılıp üstüne 15 konup direk sti da alınabilir...

HondatugraL
21-11-2013, 22:25
Şuna kıyıp satmayı mı düşünüyosun şimdi :( :(

http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/s720x720/223653_10151292291523904_934166018_n.jpg

batucan
21-11-2013, 22:28
dog box ta alabilirsiniz aslında...

levent
21-11-2013, 22:43
Bence Subaru'yu yap ama sadece Sti yürüyenle kalma. Cusco tarmac gear falan ralli jant lastik şöyle sağlam parçala kendini. Ondan sonra Antalya çevresinde boş bi dünya ralli tadında gazlamalık yer var git keyfince gazla :)

en basiti üniversitenin içindeki pist var abi örnek olarak :)


5 bine palio zor. 13-15 bin gözden çıkarmak gerek. Bir kaç ay önce için 10bin yeterliydi. Ben palio ile ulusal yarışıyorken 1 yarışım 7-8bin lirayı buluyordu. Evlenirken kapının önündeki 2 bmw'mi sattıysam sebebi yarışmak için harcadığım paralardır. :D Mahalli yarışıp 1500 liraya tüm yarışı bitirmekte mümkün.


+ etaplarda oluşabilecek teknik sıkıntıların doğuracağı masraf, servis, servis çalışanı, onların yeme - içme - konaklaması falan derken tek bir sponsor yetmez diye düşünüyorum..

suby ye harcanacak 15 bin rakam ama ralli ile kıyaslayınca 1 yıldan az bir sürede amorti edecek kendini ve ciddi keyif verir hale getirir arabayı gerekli düzenlemeleri de eklersen xor koray abinin dediği gibi diye düşünüyorum ben de, ister tarmac lastik - jantı takıp antalyada dağ taş etap gez, ister piste uygun jant lastiği tak yengeyi al gel istanbula istanbul parka çık, 1-2 gün de adalarda gezersiniz o aralıkta da :)

Bulut Y.
21-11-2013, 22:48
Rally falan sal bu işleri doldur subby i onu zaten gözüme kestirdim ben sanayide karşılaştığımız gün. :) Alıcam senden acele etme :D

ontheair
21-11-2013, 23:11
İşin aslı 15 bini bir tane şanzımana vermek istemiyorum. Lakin bana hitab edecek araçta bulamıyorum. Tamam subaru temiz. ama aldığımdan beri vites çekemedim arabayla ona rağmen 2 kez elimde kaldı şanzımanı. Bu fiyatlarda 200sx ler gereksiz pahalı . S14a lar zaten uçuyor ederi değil. MR2 anlamsız pahalanmış. 40 lira istiyorlar. Evo6 TM baktım onlarında temizi iyi para. Kafam karışık valla. Bende bunlarla uğraşacağıma sezon kovalatacak sponsorumda var alim palioyu yarışayım tosfed kupası vs.. diye düşündüm. Hem rallide gazlayınca kupa mupa veriyolar keyif alıyorsun :) Palioda yedek lastik dışında birşeyi yok. Grup N zaten herşeyi standart.

Daha önceden ralli tecrüben var mı bilmiyorum ama bu iş öyle bir iş değil. Yaş gelmiş 30'a. Evet belki genç ama bu tarz işlere yeni başlamak için geç kalınmış bir yaş. Öyle Avrasya Maratonu gibi her katılana bir kupa verilmiyor. En azından rallide. Belki historic falan kovalarsan olabilir :) Tabi birde motosiklet yarışalrı var öyle herkesin kupa aldığı ( bir kere bir yarış sonucu yazayım dedim 15 otomobillik karşılaştırma yazsam daha çabuk biterdi. her katılan kupa almış. Alamayanları da kendi aralarında yarıştırıp kupa vermişler neredeyse :) )
Ayrıca hiç deneyimin olmadığını varsayarak herhangi biri pilot gibi yarıştan önce yol notu çıkartayım bana yeter diyemezsin sen. Sezon öncesi antreman yapman lazım. Ki bu da para demek. Antremanda lastik bitireceksin, aracı kıracaksın, masraf çıkartacaksın. Bunları da düşünmen lazım. Alacağın aracın hiçbir yedeği yok diyorsun. üzerindeki motorun durumu ne? Aracın homoglasyonu ne durumda? Bunlar hakkında da bilgin olmalı.
Her şeyi çözdün diyelim. Hadi çıkalım yarışalım durumu hala yok. Servis alman lazım. bu da para.
Buraya kadar bahsettiklerimin hepsi bir şekilde halledilebilir. Ayrıca fiziksel yeterlilik de isteyen bir şey bu ralli. Ciddi enerji harcıyorsun o otomobilin içerisinde. Sporcu gibi yaşaman hayatını buna göre düzenlemen gerekli. Günlük antremanların, beslenmen buna göre olmalı.
Eğer gerçekten bir şeyler yapmak istiyorsan tırmanma veya otokross gibi daha düşük bütçelerle başla.
Satacağın Subaru belki de bir daha asla sahip olamayacağın bir otomobil. Bir heves uğruna vazgeçme.
Bu yazdıklarım inan hevesini kırmak için değil. Sadece etrafımda gördüğüm kadarıyla yapman gerekenleri yazdım sana. Yoksa bir gün 'Antalyalı genç pilot ilk birinciliğini aldı' diye haber yapmak hoşuma bile gider.

gselcuk
21-11-2013, 23:13
Benim Tavsiyem Hanımla Aranı Sakın Bozmaa :D

aynen böyle başkan :) ben 2,5 aldım hatun yüzünden hiç bir zevkini alamıyorum yok çok masraf çok yakıtmış mış mışda mış mış olmuyor bu iş ikna edemiyorsan al bi aile arabası devam :) istersen şanzuman konusundada yardımcı olabilirim :)

kelalper
22-11-2013, 06:37
o Subaruyu satıosan bende talibim. Sakın satma öyle bi GC8 bi daha bulamazsın. Dogbox al aynen devam et. STI yürüyenden daha ucuza gelir. Arabana bi daha aşık olur hanımı boşar ikinci baharı yaşarsın :D

Tugral
22-11-2013, 08:07
Madem öyle sitece bana 15'in birazcık altında sti yürür bulun :D Tamam arabamı her gördüğümde bende aşık oluyorum temiz ama şanzıman bulalım o zaman bana. Dogbox işini bir açıklayın. 18g turbom, 850 enjektör, Fmic, headers, westgate, hydra beyin var araçta. Yazılımını özgün yaptı. STi yürürle kafam çok rahat olacak. Hadi bulalım o zaman satmayacam söz :D

Tugral
22-11-2013, 08:10
Daha önceden ralli tecrüben var mı bilmiyorum ama bu iş öyle bir iş değil. Yaş gelmiş 30'a. Evet belki genç ama bu tarz işlere yeni başlamak için geç kalınmış bir yaş. Öyle Avrasya Maratonu gibi her katılana bir kupa verilmiyor. En azından rallide. Belki historic falan kovalarsan olabilir :) Tabi birde motosiklet yarışalrı var öyle herkesin kupa aldığı ( bir kere bir yarış sonucu yazayım dedim 15 otomobillik karşılaştırma yazsam daha çabuk biterdi. her katılan kupa almış. Alamayanları da kendi aralarında yarıştırıp kupa vermişler neredeyse :) )
Ayrıca hiç deneyimin olmadığını varsayarak herhangi biri pilot gibi yarıştan önce yol notu çıkartayım bana yeter diyemezsin sen. Sezon öncesi antreman yapman lazım. Ki bu da para demek. Antremanda lastik bitireceksin, aracı kıracaksın, masraf çıkartacaksın. Bunları da düşünmen lazım. Alacağın aracın hiçbir yedeği yok diyorsun. üzerindeki motorun durumu ne? Aracın homoglasyonu ne durumda? Bunlar hakkında da bilgin olmalı.
Her şeyi çözdün diyelim. Hadi çıkalım yarışalım durumu hala yok. Servis alman lazım. bu da para.
Buraya kadar bahsettiklerimin hepsi bir şekilde halledilebilir. Ayrıca fiziksel yeterlilik de isteyen bir şey bu ralli. Ciddi enerji harcıyorsun o otomobilin içerisinde. Sporcu gibi yaşaman hayatını buna göre düzenlemen gerekli. Günlük antremanların, beslenmen buna göre olmalı.
Eğer gerçekten bir şeyler yapmak istiyorsan tırmanma veya otokross gibi daha düşük bütçelerle başla.
Satacağın Subaru belki de bir daha asla sahip olamayacağın bir otomobil. Bir heves uğruna vazgeçme.
Bu yazdıklarım inan hevesini kırmak için değil. Sadece etrafımda gördüğüm kadarıyla yapman gerekenleri yazdım sana. Yoksa bir gün 'Antalyalı genç pilot ilk birinciliğini aldı' diye haber yapmak hoşuma bile gider.

1 sene önce otocross ta flashla yarıştım. Araç eski model olduğu için ve gücü yetersiz olduğundan keyif vermedi. Bu sene sevdiğim bir abimin paliosu ile yarıştım. Antalya pistini cumartesi günü eski lastiklerle 15.28 le döndüm. Pazar günü lastik değişip birdaha girdik. 15.10 'a kadar düştüm. Cumartesi günü 3. Pazar Günü 2. oldum. Onlar çok önemli değil ama önceki palio sürücüleri ile kıyaslama yapınca yerim iyi :) Artık her sene cross veya tosfed kupasının antalya etabında bir tur döner zevkimi alırım banada yeter :)

SekoLive
22-11-2013, 08:22
öncelikle yengeye sorardım biz ne desek boş olur :) yenge rally v.s. olaylarını istemiyorsa huzursuz olacaksan önce onu razı etmeni öneririm bizde suç ortağı olmayalım fikir verip :D

despe
22-11-2013, 08:23
bence maddiyatı değil, ailen ile olan maneviyatı düşünüp hareket et, evde huzur olmucaksa koyver gitsin sti yüyenini :D

Tugral
22-11-2013, 08:53
İkisinden birini yaptığım sürece sıkıntımız yok :)

Fatih
22-11-2013, 09:18
Bir şanzımana 15bin vay arkadaş paraya bak.
Bence sti satın 15bini üzerine koyup modeli yüksek bir ailesi alıp usuldan takılın.

aslan
22-11-2013, 09:21
Topraktan vazgeçme bence

HondatugraL
22-11-2013, 10:12
Madem öyle sitece bana 15'in birazcık altında sti yürür bulun :D Tamam arabamı her gördüğümde bende aşık oluyorum temiz ama şanzıman bulalım o zaman bana. Dogbox işini bir açıklayın. 18g turbom, 850 enjektör, Fmic, headers, westgate, hydra beyin var araçta. Yazılımını özgün yaptı. STi yürürle kafam çok rahat olacak. Hadi bulalım o zaman satmayacam söz :D


aynen böyle başkan :) ben 2,5 aldım hatun yüzünden hiç bir zevkini alamıyorum yok çok masraf çok yakıtmış mış mışda mış mış olmuyor bu iş ikna edemiyorsan al bi aile arabası devam :) istersen şanzuman konusundada yardımcı olabilirim :)

Bak yardımcı olurum demiş. Satma subyi :D

Draniela
22-11-2013, 11:19
Sti yuruyeni tak mutlu mesut ol. Bir nevi evlenip balayina gidecegine bekar kalip alayina git :D


Tam kıvamında cevap işte bu :D

!KO
22-11-2013, 11:30
abi ralli candır ralli yap gc8ide bana satarsın artık :D :D

mkerim
22-11-2013, 12:33
Bu durumda arkadaş SUBORUSU nu kullanmaya devam ediyor demekki..

Tugral
22-11-2013, 12:52
Kullanabilmek için öncelikle elimizde bir sti yürür olması gerekecek sanırım :)