Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Sabit Volant - Oynar Volant , bronz balatada farkı



bektas_talay
22-11-2013, 22:37
aracım focus 1.6 tdci stock 109 hp
üzerinde sachs oynar volant var idi fakat bazı talihsizlikler ve bilinçsizliğimden ötürü kazıklanarak connect volant ( sabit volant ) ve baskı balatası takıldı faiş fiyata.
neyse konumuza döneyim. şuan üstünde sabit volant var ve 150 hp 310 tork ile 3.4. viteste kaçırma 0 dan kalkarken 1 den 2 ye çektiğimde inanılmaz derecede yakarak kokutuyor yani bitti bitecek şuanki,
ki çeyiz hazırlanıyor bitmek üzere güce güç katılacak bu aktarma bu güce yetmez diyerek ankara şahin abi ile iletişime geçtim.
fakat elimde 2 seçenek var biri ;
şuan üstündeki volanta (sabit volant) 3 yaprak bronz 3 yaprak cadde tipi
yada oynar volant alıp 3 yaprak bronz 3 yaprak cadde tipi

şuanda kalkarken titreme yapıyor zaten ve şanzumanımdan tırrr sesi eksik olmuyor
oynar yada sabit olmasının bana dez avantajı veya avantajı ne olur bilgilendirme yaplıp bilgi paylaşılırsa çok sevinirim çünki +100 nm tork kapıda hazır bekliyor

levent
23-11-2013, 00:16
bahsettiğin tır tır sesi şundakine benzer diye varsayım yapıyorum..
BMW 335i Spec clutch single mass flywheel chatter at idle - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=cTjwmCJrd2s)
Golf MKIV TDI +175 hp (Upsolute) with Helix Autosport single mass flywheel and clutch. Loud sound. - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=Vb9Z6O_Czow)

orjinalinin çalışma şekli de bu,
Dual Mass Flywheel For Passenger Cars - How It Works - - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=MfNjARZc5Wo)

şimdi sen vibrasyon önleyen oynar volandan vazgeçip sabit volana döndüğün için o sesin ve titreşimin olması gayet normal :)
şöyle özetlemem gerekirse, daha fazla güç / torka dayanım için özellikle yurtdışında yüklü araçlar sabit volana geçiyorlar..

kokutma ve kaçırma ise balatandan kaynaklı..

bence smf yani sabit volan ile devam et madem upgrade yoluna gidiyorsun daha dayanımı yüksek olsun aktarmanın bu gelecek güce karşı :)