Orijinalini görmek için tıklayınız : Otomatik vites arabayla kesiciye girmek zararlı mı?
JackJones
24-11-2013, 01:24
Otomatik vites arabayı 1 e veya 2 ye atsak kesiciye girsek şanzumanda herhangi bir sıkıntı yaşatır mı ? motora zararlı olduğunu biliyorum ama şanzuman açısından merak ettim. Teşekkürler...
Motor sanzimandan once kirilcagi icin sorun olmaz
onn_dear
24-11-2013, 02:07
Birazda araca bagli. Arkadasimda ies var automatic yillardir kesicide gezer 1.2 vites sikinti yok :) atmosferik=sifir sorun
JackJones
24-11-2013, 02:19
Birazda araca bagli. Arkadasimda ies var automatic yillardir kesicide gezer 1.2 vites sikinti yok :) atmosferik=sifir sorun
valla çok tatlı oluyor şimdiye kadar 1 kere yaptım benden önceki sahibi kesin yapmamıştır ona da eminim ama kıyamıyorum bi yandan da korkuyorum açıkçası motoru kucağımıza almaktan :) en güzeli efendi spec gezmek durup dururken sıkıntı almayalım başımıza :)
i-vtec07
24-11-2013, 09:50
honda var sanırım sendede ben fd6 otomatik ile arada bi giriyodum kesiciye ama tadında bırak (ta ta) at vitesi :D
burakgunay
24-11-2013, 10:12
kesicide gezmenin mantığı nedir? sanki araba type r gibi takır takır sarıyo da 2ye atarken onu mu engellemeye çalışıyosunuz? gerek yok günlük kullanım arabalarıyla bunları yapmaya, zararlı olduğu herkes tarafından bilinir.
kesicide gezmenin mantığı nedir? sanki araba type r gibi takır takır sarıyo da 2ye atarken onu mu engellemeye çalışıyosunuz? gerek yok günlük kullanım arabalarıyla bunları yapmaya, zararlı olduğu herkes tarafından bilinir.
niye zararlı?
niye zararlı?
abi normal kullanımla agrasif kullanım bir mı veya mekanik aksam ömürleri aynımı veya hangi kullanımda daha cobuk arıza verme olasılığı yüksek???
Mesela normal 3bin devirde giderken çok seri şekilde bi gaza basıp bi bırakmazsınız değil mi ? Yada arabanızda birisi bunu yapsa kızarsınız ?
Kendinizin yapmayıp bir başka insana da yaptırtmayacağınız şeyi neden elektronik yada mekanik bir sistemin yapmasını isteyesiniz ki.
Kesici ister ateşlemeyi kessin ister yakıtı, motora vereceği etki verdiğim örnekteki gibi olacaktır.
abi normal kullanımla agrasif kullanım bir mı veya mekanik aksam ömürleri aynımı veya hangi kullanımda daha cobuk arıza verme olasılığı yüksek???
motor değil, şanzımana zararlı mıdır diye soruyor ama.. Motor tamam.. Şanzıman motordan ne devir alırsa onu aktarmıyor mu aks millerine.. Kesicide 10 dk kullanırsan motor zarar görebilir ama şanzıman aynı ölçüde zarar görecek midir? Ya da 10dk lık devir kesici aksiyonundan sonra şanzıman ne kadar zarar görebilir?
motor değil, şanzımana zararlı mıdır diye soruyor ama.. Motor tamam.. Şanzıman motordan ne devir alırsa onu aktarmıyor mu aks millerine.. Kesicide 10 dk kullanırsan motor zarar görebilir ama şanzıman aynı ölçüde zarar görecek midir? Ya da 10dk lık devir kesici aksiyonundan sonra şanzıman ne kadar zarar görebilir?
tabiki motorun gordugu kadar zarar görmeyeceği aşikar ama yüksek devirde vites geçişlerinde sorun yasamayacagının garantisini hangimiz verebiliriz... x dk yaparsan zarar görmez x dk yaparsan görür gibi??? bugun manuel vıteslı araçlarda bile yüksek devırde cırtlama oluyor ıkı uc sefer sonra bır bakıorsun senkromençler elımızde :D
timucintt
24-11-2013, 13:41
Zararlı !!! hangi arabada olursa olsun zararlı özellikle kesiciye giren otomatiklerde 1. viteste kesiciye sokuyorsanız büyük zararı var hem kalkış drive dişlisini yersiniz.. 1. vites kaldırma vitesidir kesici vitesi değil..... tork konvektörü gereksiz baskıya mağruz kalıyor pallerini kırmaya meraklıysanız kesiciye sokmaya devam edin... + balatalar gereksiz sıyırıyorsunuz... sonra yağı karardığında balataları viteslerde zıplamalar kaçırmalar olunca elinize alıp yaaaaauuff bu otomatiklerde hiç sağlam değilmiş diye gezersiniz...
i-vtec07
24-11-2013, 14:01
Zararlı !!! hangi arabada olursa olsun zararlı özellikle kesiciye giren otomatiklerde 1. viteste kesiciye sokuyorsanız büyük zararı var hem kalkış drive dişlisini yersiniz.. 1. vites kaldırma vitesidir kesici vitesi değil..... tork konvektörü gereksiz baskıya mağruz kalıyor pallerini kırmaya meraklıysanız kesiciye sokmaya devam edin... + balatalar gereksiz sıyırıyorsunuz... sonra yağı karardığında balataları viteslerde zıplamalar kaçırmalar olunca elinize alıp yaaaaauuff bu otomatiklerde hiç sağlam değilmiş diye gezersiniz...
abi bu dediğin özellikle 1. vites için mi yoksa diğer viteslerde dahil mi ? :)
timucintt
24-11-2013, 14:12
abi bu dediğin özellikle 1. vites için mi yoksa diğer viteslerde dahil mi ? :)
tüm vitesler için geçerli... ama özellikle 1 ve 2 için geçerli.... bazı modellerde 1 olmaz kolda mesela direkt 2(yüksek vites) 3(normal vites) D4 olur... çünkü 1 gereksizdir olanlarda mantıksız bir iş yoktur ancak fantazidir... bide karda 1 alıp traksiyon bekleyen akıllılar var.. 2. vitesi onun için koymuş fabrika karda yüksek vites düşük devir olsun diye... ama anlayana işte...
JackJones
24-11-2013, 14:54
Zararlı !!! hangi arabada olursa olsun zararlı özellikle kesiciye giren otomatiklerde 1. viteste kesiciye sokuyorsanız büyük zararı var hem kalkış drive dişlisini yersiniz.. 1. vites kaldırma vitesidir kesici vitesi değil..... tork konvektörü gereksiz baskıya mağruz kalıyor pallerini kırmaya meraklıysanız kesiciye sokmaya devam edin... + balatalar gereksiz sıyırıyorsunuz... sonra yağı karardığında balataları viteslerde zıplamalar kaçırmalar olunca elinize alıp yaaaaauuff bu otomatiklerde hiç sağlam değilmiş diye gezersiniz...
çok açıklayıcı oldu teşekkür ediyiyorum.Yani neymiş kesiciye falan girmek yok :) :)
JackJones
24-11-2013, 14:58
kesicide gezmenin mantığı nedir? sanki araba type r gibi takır takır sarıyo da 2ye atarken onu mu engellemeye çalışıyosunuz? gerek yok günlük kullanım arabalarıyla bunları yapmaya, zararlı olduğu herkes tarafından bilinir.
kesicide gezme değil sadece bi anlık ta ta ta yaptırıp atınca zevkli oluyor :) ama zararlı olduğunu öğrenmiş oldum bundan efendi spec :)
JackJones
24-11-2013, 15:00
honda var sanırım sendede ben fd6 otomatik ile arada bi giriyodum kesiciye ama tadında bırak (ta ta) at vitesi :D
Aynen dostm honda var bende senin gibi ta ta ta yapıp bırakıyorum ama yapmamak lazımmış :)
timucintt
24-11-2013, 15:17
2de kesiciye girmez ;)
sizin aptal ies şanzımanları için geçerli o :D
i-vtec07
24-11-2013, 15:59
fd6 1.2.3 kesici ye giriyo du :) 4.5 sonu nasip olmadı :D
bi yerde okumuştum japonlar arabayı kesicide yürütenlerle fena dalga geçiyolardı ama ses gercekten guzel oluyo
sizin aptal ies şanzımanları için geçerli o :D
Adamin asabini bozma :)
onn_dear
24-11-2013, 21:58
Kesici seside mi dinemayahgg ;)
JackJones
24-11-2013, 23:08
kesici seside mi dinemayahgg ;)
hahahaa :D
onursumer
24-11-2013, 23:12
pist günleri dışında 1-2 de kesiciye sokmadım ordada canını almıştım şanzımanın arada sırada yapmanın bir zararı olucağını duşunmuyorum
JackJones
12-01-2014, 23:47
honda bu bise olmaz :D
Honda bu bişey olmaz diyoruz hep ama bigün avuçlarsak fena olur abi :D
kutaskullar
13-01-2014, 00:28
Yorumumu yanlış anlamayın ama kesiciye sokmak çok gereksiz manuel arabanız olsa vitese yetişemiyor olsanız anlarım ama otomatik araba için kesiciye girmemeli (güçlü arabalar için aynı şeyi söyleyemicem)
Bir çok marka kesiciye sokmuyor otomatiklerini zarar görmemesi içindir büyük ihtimalle örneğin DSG(vw) - S tronik(audi) - mercedesin kullanığını şanzıman (adı aklıma gelmedi) girmiyor bu markalar dünya devi eğer iyi bişey olsaydı kesiciye izin verirlerdi heralde diye düşünüyorum
JackJones
13-01-2014, 01:11
Yorumumu yanlış anlamayın ama kesiciye sokmak çok gereksiz manuel arabanız olsa vitese yetişemiyor olsanız anlarım ama otomatik araba için kesiciye girmemeli (güçlü arabalar için aynı şeyi söyleyemicem)
Bir çok marka kesiciye sokmuyor otomatiklerini zarar görmemesi içindir büyük ihtimalle örneğin DSG(vw) - S tronik(audi) - mercedesin kullanığını şanzıman (adı aklıma gelmedi) girmiyor bu markalar dünya devi eğer iyi bişey olsaydı kesiciye izin verirlerdi heralde diye düşünüyorum
yanlış anlaşılacak bişey yok dostum sırf sesi zevkli oluyor diye yapıyorum arada sırada abartmamak şartıyla :) bu arada honda da öyle bişey yok her türlü giriyor kesiciye :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.