PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Turbo secimi VF34 vs. VF36



VWci
01-12-2013, 14:27
Arkadaslar 2003 model WRX'e sahibim. Yaklasik 4 senedir bende. TD04 turbom yavas yavas omurunu dolduruyor. Yeni bir turbo almayi planliyorum. Iki turbo arasinda kaldim. Biri single scroll VF34 digeri de bilindigi uzere twin scroll VF36.

Ikisi de OEM Subaru turbolari. Simdi benim aracimda perrin uppipe, downpipe ve prodrive son susturucu var.

VF34'lu setubimi:
- VF34,
- JDM oil pan,
- Equal lenght manifold ve uppipe ve suan ki downpipe ve egsoz ile dusunuyorum
- Ayrica muanneyeden gecmek icin orjinal katalizorlerim duruyor.

VF36'li setubimi ise:
- VF36
- JDM oil pan,
- TS manifold ve uppipe ve halihazirdaki egsozum
- TS downpipe
- TS downpipe'nin catback baglantisi saglayacak uzatma borusu icin flanslar, (JDM TS Downpipe'lar V9'a kadar kisa kaliyor EDM ve USDM modellerde)
- JDM TS OEM katalizorlu downpipe. muanneyene icin.

Yani VF36 setup; downpipe idi, uzatma parcasi icin flanslardi, oem katli downpipedi, onlarin kargosu idi, carti curtu 2000 tl civarinda bir ekstra maliyetli ile geliyor...

Epeydir forumlarda arastirma yapiyorum, hic kimse equal lenght manifoldlu vf34 ile vf36 yi karsilatirmamis... Tam bir veriye ulasamiyorum... Cunku el ile uel manifoldlar arasinda orta devirlerden itibaren fark olusmaya basliyor.

Ayrica Garagegt'nin 2010 yilinda yatigi bir testte garageGT research, testing & development: Twin Scroll vs Single Scroll testing: EJ205 (http://garagegtlinks.blogspot.com/2010/07/twin-scroll-vs-single-scroll-testing.html) ilginc sonuclar cikmis.

Bir de mesala NASIOC - View Single Post - VF36 possible on USDM WRX 2.0 engine? (http://forums.nasioc.com/forums/showpost.php?p=23759667&postcount=9) sunun gibi yorumlar da var...

Siz nedersiniz twin scroll vf36 2.0 lt avcssiz wrx icin vf34 e nazaran maliyetini karsilayacak bir getiri saglar mi?

TaGo
01-12-2013, 14:32
bu turbolar için yazıyorum 2000tl farkı sana hissetirecek fark opmaz aralarında.

2 side zaten rahat dolan turbolar. 2 sininde üstleri aynıdır. altlardaki farkı çok farkedemessin.

vf serisi ile gt28-30 deseydin durum değişirdi tabi

Görkem
02-12-2013, 09:29
ooo Alihan abi ne güzel değişimler bunlar böle :) bu arada sen arabayı alalı o kadar oldumu ya,,baya hızlı geçmiş zaman ,,sorularına gelicek olursa bencede vf34 le 36 arasında öle dağlar kadar bi fark olmıcak,,ki ben senide tanıdığımdan hem aradaki alıcağın 10-20bg in peşinde olmazsın hemde vf34 daha orjinaline sağdık kalarak elde edilebilecek bi setup olacağından sana daha uygun olur gibime geliyor ;) .

VWci
02-12-2013, 13:50
ooo Alihan abi ne güzel değişimler bunlar böle :) bu arada sen arabayı alalı o kadar oldumu ya,,baya hızlı geçmiş zaman ,,sorularına gelicek olursa bencede vf34 le 36 arasında öle dağlar kadar bi fark olmıcak,,ki ben senide tanıdığımdan hem aradaki alıcağın 10-20bg in peşinde olmazsın hemde vf34 daha orjinaline sağdık kalarak elde edilebilecek bi setup olacağından sana daha uygun olur gibime geliyor ;) .

O kadar oldu Gorkem dostum ya. 3 sene bitti 4 seneyi suruyoruz bu aralar. Osman gibi her 6 ay da bir arac degistirmiyoruz... hhahaha.... :D

G60
02-12-2013, 15:50
O kadar oldu Gorkem dostum ya. 3 sene bitti 4 seneyi suruyoruz bu aralar. Osman gibi her 6 ay da bir arac degistirmiyoruz... hhahaha.... :D

Aldığımıza minimum 2 sene bindik. Nerede 6 ay? :D
Sen VF34 tak, yoksa ıvır zıvırla Görkem gibi hayattan soğursun. :)

VWci
02-12-2013, 17:21
Aldığımıza minimum 2 sene bindik. Nerede 6 ay? :D
Sen VF34 tak, yoksa ıvır zıvırla Görkem gibi hayattan soğursun. :)

Vayy Osman kardesim benim. :D

Hayirdir Gorkem de mi twin scroll yapiyor? Ne sikintisi ile karsilasti?

Oz`
02-12-2013, 21:43
direk Sti turbosunu tak derim ben

VWci
03-12-2013, 05:07
direk Sti turbosunu tak derim ben

STI turbosu ile EDM STI'larda bulunan VF35'i mi kastettin Oz ?

Görkem
03-12-2013, 07:48
Aldığımıza minimum 2 sene bindik. Nerede 6 ay? :D
Sen VF34 tak, yoksa ıvır zıvırla Görkem gibi hayattan soğursun. :)

ülenn Osman ben sana göstercem ıvır zıvırı :D


Vayy Osman kardesim benim. :D

Hayirdir Gorkem de mi twin scroll yapiyor? Ne sikintisi ile karsilasti?

yok abi ya biz kim twin scroll kim :p :) Osmana 2 parça aldırıyoruz hemen ıvır zıvırcı oluyo adımız :D

VWci
03-12-2013, 15:22
ülenn Osman ben sana göstercem ıvır zıvırı :D



yok abi ya biz kim twin scroll kim :p :) Osmana 2 parça aldırıyoruz hemen ıvır zıvırcı oluyo adımız :D


Sizin elinizden bir sey kurtulmaz halledersiniz dostlar... ;)

Oz`
03-12-2013, 22:56
STI turbosu ile EDM STI'larda bulunan VF35'i mi kastettin Oz ?

evet ayneno :)

Oz`
03-12-2013, 22:57
twinscrool beygir içinmi erken dolsun diyemi alıyorsunuz önemli olan o :)

VWci
04-12-2013, 00:11
twinscrool beygir içinmi erken dolsun diyemi alıyorsunuz önemli olan o :)

Twin Scroll'u; erken dolsun diye almayi dusunuyorum. :)

Frequency_48
09-12-2013, 21:57
Turbo karşılaştırması;

IHI VF34
(460cfm at 18psi, 250-325whp, Bolt-On)
This is the standard equipment turbocharger used on the JDM V7 Subaru Impreza WRX STi Spec-C. The VF34 is nearly identical to the VF30 but has improved spool up due to its roller bearing design. It also utilizes a P18 exhaust housing.
Expect to achieve full boost with the proper mods and a quality tune between 3000-3500rpms. 2002-2005 WRX owners will need fuel upgrades for this turbocharger and proper engine management is highly recommended for all vehicles.



IHI VF36
(430cfm, 250-325whp, Modification Required)
This is the standard equipment turbocharger used on the JDM V8-V9 Subaru Impreza WRX STI Spec-C Type RA. The VF36 is a twin-scroll turbocharger that utilizes a ball bearing design, a P25 exhaust housing, and titanium aluminide (TiAl) compressor wheel for improved spool. It is essentially a fast spooling VF34.
Expect to achieve full boost with the proper mods and a quality tune between 2800-3300rpms. 2002-2005 WRX owners will need fuel upgrades for this turbocharger and proper engine management is highly recommended for all vehicles.



Mitsubishi TD04L-13T
(390cfm at 14.7psi, 200-275whp, Bolt-On)
This is the standard equipment turbocharger used on the USDM Subaru Impreza WRX MY02-07.
Expect to achieve full boost with the proper mods and a quality tune between 2500-3000rpms.

Frequency_48
09-12-2013, 21:58
VF 36 daha iyi gibi. daha erken geliyor.

VWci
10-12-2013, 01:32
Twin scroll olmasi avantaj olarak gorunuyor. Ancak degisik maliyeti var. Oncellikle downipipe degistirmem gerecek, sonrasinda ayrica muayyeneden gecmek icin katalizorlu oem downpipe ihtiyacim olacak. Araya uzatma borusu yaptirmam gerekiyor. Bunun icinde bir kac tane flans olmam gerekiyor. Ayrica twin scroll vs.un jontasini ha dedin mi bulamiyorsunuz jdm oldugu icin. Bir de VF34 ileride daha baska bir turbo ile degistirmek istersem daha rahat satarim diye dusunuyorum. JDM karteri bekliyorum. O geldiginde herhalde vf34 satin alacagim. Ama daha tam kararimi vermedim.... :D Yani kararsizim... :D

AvcI
10-12-2013, 07:36
neden vf35 ile vf37 ts karşılaştırmadın ?

VWci
10-12-2013, 13:06
Cunku onlar ball bearing degil. Bu iki turbo diger ikisinden bir nebze daha fazla ufluyor ve ball bearing.

Frequency_48
20-12-2013, 19:44
IHI VF35

(425cfm, 250-325whp, Bolt-On)
This is the standard equipment turbocharger used on the JDM Subaru Impreza WRX. The VF35 is similar to the VF34. It utilizes the same compressor housing and the same compressor inducer size. The differences are in the divided thrust-bearing design and the P15 exhaust housing. This allows the VF35 to spool slightly quicker than the VF34 at the cost of less top-end performance.
Expect to achieve full boost with the proper mods and a quality tune between 2800-3300rpms. 2002-2005 WRX owners will need fuel upgrades for this turbocharger and proper engine management is highly recommended for all vehicles.


IHI VF37

(430cfm, 250-325whp, Modification Required)
This is the standard equipment turbocharger used on the JDM V8-V9 Subaru Impreza WRX STI. The VF37 is a twin-scroll turbocharger that utilizes a thrust bearing design and a P25 exhaust housing. It is essentially a fast spooling VF30.
Expect to achieve full boost with the proper mods and a quality tune between 2800-3300rpms. 2002-2005 WRX owners will need fuel upgrades for this turbocharger and proper engine management is highly recommended for all vehicles.