Orijinalini görmek için tıklayınız : Decomp. plate sonrası triger kayışı
Decomp. plate imizi ve çift contamızı koyduk ancak orjinal trigerimiz kısa kalıyor. Ne yapmalıyız?
Gergi sisteminiz nasıl. eğer gergi ile optimize edilemiyorsa daha uzun bir kayış kullanmanız gerekebilir.
Gergi sisteminiz nasıl. eğer gergi ile optimize edilemiyorsa daha uzun bir kayış kullanmanız gerekebilir.
Gergiyle olmuyor sanırım
Gidip bakamadım, akşam daha detaylı anlarım problemi.
uzun kayış timing'i etkiler mi?Bir de neyin kayışını kullanacağımızı bulmak baya bir vakit alabilir.
devirdaim pompasının kasnağı ufaltılabilir belki
uzun kayıs bulmak zor olmaz kardesım,hırdavatcılarda kolaylıkla dayko marka o tarz kayısları bulursun elınde orjınal ıle gıdıp gereklı olcuyu soylersen kolaylıkla bulacagından emınım
Gergiyle olmuyor sanırım
Gidip bakamadım, akşam daha detaylı anlarım problemi.
uzun kayış timing'i etkiler mi?Bir de neyin kayışını kullanacağımızı bulmak baya bir vakit alabilir.
devirdaim pompasının kasnağı ufaltılabilir belki
timing i etkilemez sonuçta teğetsel hız değişmiyor.
ancak gergi ile halledemezseniz. sana kayışçı adresi verebilirim. otomobil parçacılarında bulamazsan. dediğim yerde istediğin boy ve tipte bulabilirsin. üniversal kayışlar var yalnız motorlara uygunluğunu garanti edemem.
timing i etkilemez sonuçta teğetsel hız değişmiyor.
ancak gergi ile halledemezseniz. sana kayışçı adresi verebilirim. otomobil parçacılarında bulamazsan. dediğim yerde istediğin boy ve tipte bulabilirsin. üniversal kayışlar var yalnız motorlara uygunluğunu garanti edemem.
alabilirmiyim kayışçıyı
bence triger kayıs o sekilde degismemeli, cunku triger mantıgı tooth uzerine calısıyor. eger dis sayısı artarsa faklılık yaratabilir timingde. misal impreza 144 tooth ise bunu 146 veya 142 yaptıgınızda zamanlama degisir. bence kasnaktan cozmeye calısın veya gergiden. hic olmadı plate i kurtaracak sekilde inceltin.
ayrıca normal kayıslar triger kayısı olarak kullanılmaz, triger kayısları cok saglam malzemelerden imal edilir.
alabilirmiyim kayışçıyı
ivedik organize sanayi de oksan diye sorrarsan bulabilirsin. kayış dünyası. şimdi tam adresi bulamadım kusura bakma.
hiç olmadı piyasada var ise pejonun uzun kayışlarından sana bulabilirler diye düşünüyorum.
bence triger kayıs o sekilde degismemeli, cunku triger mantıgı tooth uzerine calısıyor. eger dis sayısı artarsa faklılık yaratabilir timingde. misal impreza 144 tooth ise bunu 146 veya 142 yaptıgınızda zamanlama degisir. bence kasnaktan cozmeye calısın veya gergiden. hic olmadı plate i kurtaracak sekilde inceltin.
ayrıca normal kayıslar triger kayısı olarak kullanılmaz, triger kayısları cok saglam malzemelerden imal edilir.
evet haklısınız kayışı seçerken katologdan standart kayışın tipinde ve boyutlarında seçilmeli. bir de timing de bir sorun olacağını düşünmüyorum. çünkü zaten yeni takılan kayış aynı hızda dönmeye devam edecek.
bu baglamda dusunursken korhanın defıgı kasnayı kuculmek daha mantıklı ama onunda ınce bı ayarı olucaktır
ivedik organize sanayi de oksan diye sorrarsan bulabilirsin. kayış dünyası. şimdi tam adresi bulamadım kusura bakma.
hiç olmadı piyasada var ise pejonun uzun kayışlarından sana bulabilirler diye düşünüyorum.
evet haklısınız kayışı seçerken katologdan standart kayışın tipinde ve boyutlarında seçilmeli. bir de timing de bir sorun olacağını düşünmüyorum. çünkü zaten yeni takılan kayış aynı hızda dönmeye devam edecek.
trigerin hızı onemli degil dis sayısına gore mantık calısır. diger kayıslarda hız onemlidir ama trigerde dis sayısı onemlidir. 2 dis bile orjinal kayısta nasıl etki eder 106 ve saxocu arkadaslar bilir. o yuzden kesinlikle ve kesinlikle onermiyorum ben triger degistirmeyi ha degiseceksede oturup hesap kitap yapıp yine baska bir triger kayısı ile degismeli. normal bir kayıs olmaz. imprezaların orjinal triger kayısları bile karbon kevlardır.
ornek olması acısından veriyorum.
imprezaların trigeri en uzun triger kayısıdır ve 144 distir. her bir dis 2.5 derecedir. siz bu kayısı uzattıgınızda veya farklı dis sayısına gectiginizde her bir dis 2.2 dereceye veya 2.8 dereceye tekabul eder ise butun timingler karısacaktır.
Vts_Power
21-07-2008, 17:21
1 sn arkadaşlar amerikayı baştan keşfetmeye gerek yk öle okşan la falan hiç olmaz hele :D bu decomp plati satan malının arkasında hiçbizaman durmayan dangalak DP ne dior bu işe? contayı satıyor ok sölesene kardeşim contayı alıosun ama kayış olmayacaktır şu malzemeyide al die ...
bence dave ile konuş mustafa varsa orjinal bi çözümleri direk onu al.
Korhanın söylediği bencede mantıklı kayışı uzatmak sıkıntı yaratabilir.
1 sn arkadaşlar amerikayı baştan keşfetmeye gerek yk öle okşan la falan hiç olmaz hele :D bu decomp plati satan malının arkasında hiçbizaman durmayan dangalak DP ne dior bu işe? contayı satıyor ok sölesene kardeşim contayı alıosun ama kayış olmayacaktır şu malzemeyide al die ...
bence dave ile konuş mustafa varsa orjinal bi çözümleri direk onu al.
Korhanın söylediği bencede mantıklı kayışı uzatmak sıkıntı yaratabilir.
Abi dp'nin nasıl olduğunu sen benden daha iyi biliyorsun. mail attım bekliyorum cevaplarını. Trigerin diş sayısını değiştirmemiz gerektiğini anladık.orjinal triger 153 dişli biz 155 dişlisini bulduk ama timing bozulacak, hem de bulduğumuz trigerin elde edeceğimiz güce dayanmayacağı ortada
anlamadigim bisey var;
yuksek devir donulmeyecekse eger trigger guce neden dayanmasin?
foto varmı triger takılı haldeyken? değiştirmeyin triger kayışınızı gergiyi yeniden tasarlamak daha mantıklı kasnağada dokunmayın
onur, trigerin daha saglam olmasi yuksek devir donmek icin gerekli dedigin gibi. ama onun haricinde de bazi durumlar var.
1 isiya dayaniklilik
2 soguk sicak gecislerinde catlamama
3 surtunmeye dayaniklilik.
yani triger kayisi her ne kadar basit bir kayis gibi gorunsede degildir, al abi kes bic incele cok degisik bir malzeme.
onur, trigerin daha saglam olmasi yuksek devir donmek icin gerekli dedigin gibi. ama onun haricinde de bazi durumlar var.
1 isiya dayaniklilik
2 soguk sicak gecislerinde catlamama
3 surtunmeye dayaniklilik.
yani triger kayisi her ne kadar basit bir kayis gibi gorunsede degildir, al abi kes bic incele cok degisik bir malzeme.
surtunme olayindan dolayi atmosferik civic'imde bende Toda kullanmistim, kafamda soru isareti olmasin diye ama arkadasin durumda kaput alti isisi icin biseyler yapilabilir, DP eng ne diyecek bakalim...
anlamadigim bisey var;
yuksek devir donulmeyecekse eger trigger guce neden dayanmasin?
7600rpm civarı dönüyoruz, devir açısından sıkıntı yok
parçacı ben malzemeye güvenip satamam diyor, rc'den çıkan trigeri gördükten sonra Kazım abi o trigeri hiç takmam diyor.Akşam uğraştık takmayı denedik olmadı. dp'den gelecek cevabı bekliyoruz. dp'den işimize yarıycak makul bir cevap alamazsak, devirdaimle olayı çözmeyi deniycez.
devir daime gergi olarakmı bağlı triger sadece kasnakla krank arasında değilmi?
biri devirdaimde olmak üzere iki tane gergi var
biri devirdaimde olmak üzere iki tane gergi var
foto varmı?
foto varmı?
ne yazıkki yok
ne yazıkki yok
çekebilirseniz bakmak isterim
yarın çekip koymaya çalışırım
zaten varya sovmemek elde degil.
bilmem kac bin dolar harcayip en iyi markalarin parcalarini aliyorsunuz. yok fullrace manifold sasiye deger, yok flexysi patlar, dp nin contasi kalin olur, hksnin intercooleri direksiyon mafsalina deger, sanziman getirirsin grup miline siki gecer yaglama az olur.
bu adamalarin yaptigi kitlerede verilen paralarada yaziklar olsun diyorum.
trigerin hızı onemli degil dis sayısına gore mantık calısır. diger kayıslarda hız onemlidir ama trigerde dis sayısı onemlidir. 2 dis bile orjinal kayısta nasıl etki eder 106 ve saxocu arkadaslar bilir. o yuzden kesinlikle ve kesinlikle onermiyorum ben triger degistirmeyi ha degiseceksede oturup hesap kitap yapıp yine baska bir triger kayısı ile degismeli. normal bir kayıs olmaz. imprezaların orjinal triger kayısları bile karbon kevlardır.
ornek olması acısından veriyorum.
imprezaların trigeri en uzun triger kayısıdır ve 144 distir. her bir dis 2.5 derecedir. siz bu kayısı uzattıgınızda veya farklı dis sayısına gectiginizde her bir dis 2.2 dereceye veya 2.8 dereceye tekabul eder ise butun timingler karısacaktır.
zaten eğer yeni bir kayış alınacaksa aynı diş tipine sahip ve aynı sınıfta bi kayış almak gerekli. çünkü triger kayışları ömür olarak kritik kayışlardır. pejonun kullandığı kayışın numarasından bakıp katologdan aynı diş tipi ve sınıftan seçilmeli.
ben kayışın uzayıp diş sayısının artmasında bir sakınca görmüyorum çünkü senkronize kayışlarda tahrik kasnağı 1 tur dönerse kayış uzunluğu her ne kadar uzun olursa olsun kayış aynı teğertsel hız ile dönecektir. teğetsel hız değişmediği sürece sürülen kasnağın açısal hızı da hep aynı kalacaktır.ama daha fazla da yazmaya gerek yok aslında.
triger kasnağı devir sayısı*triger kasnağı yarıçapı=teğetsel hız.
1000*50=50000
teğetsel hız/egzantrik kasnak yarıçapı=egzantrik kasnağı devir sayısı
50000/25=2000
burada kayış uzunluğu ile alakalı bir değişken yok.
anlamadigim bisey var;
yuksek devir donulmeyecekse eger trigger guce neden dayanmasin?
ömür olarak otomobil triger kayışlarının ömrünü sağlaması için şart. sonuçta içinde kullanılan materyaller değişkenlik gösteriyor. seçilecekse aynı kayıştan seçilmeli bence.
portakal
22-07-2008, 03:59
araya koyduğunuz conta kac mm ? triger kısa kalacak kadar nasıl yükseldi kapak, kac mm yükseldi?
+/- 5-10mm gerdirme yada genişletme payı mutlaka olmalı gergi bilyasında.
yada normal araçlardan cok farklı bir sistem mi var.
Bu arad dayco gibi markaları küçük görmeyin, sağlam kayışlardır toda ile arasinda aşırı fark yoktur.
Birini 100000 kullanıyorsan diğerini , işimi garantiye almak isterim diye düşünürsen 70000 kullanırsın.
portakal
22-07-2008, 04:03
biri devirdaimde olmak üzere iki tane gergi var
devirdaim sabit değilmi ? yani gerdirme görevidemi yapıyor aynı zaman yoksa kayış üzerindeki çalışanlarımı anlatmak istedin?
Sistemi merak ettim
dp'den gelen cevabı aynen kopyalıyorum:
Hello Mustafa,
Fitting another timing belt is not required, the original belt will fit perfectly. However because the head is lifted slightly it will require some fiddling with the timing alignment.
It also easier to fit the belt if you remove the spanner, than fit the belt and refit the spanner.
If you have any further questions feel free to ask.
Kind regards,
Dave
DP-Engineering
utkuselamoglu
22-07-2008, 12:22
Kesinliklen Kayiş değiştirilmez. DP ilen görüştüm. Timing decomp plate yüzünden değişicektir. Tam olarak ne kadar değiştiği sente de iken kontrol dial indicator kullanılarak ölçüle bilir. Çok çok problem yaratmaz ayarlana biliyor ise timing cam üzerinden ayarlanmalıdır.
çok şükür triger kayışımız ikna olup yerine oturdu bugün
çok şükür triger kayışımız ikna olup yerine oturdu bugün
neden olmamıs yada baska bır seymı denedınız
sevındım olduguna
zaten eğer yeni bir kayış alınacaksa aynı diş tipine sahip ve aynı sınıfta bi kayış almak gerekli. çünkü triger kayışları ömür olarak kritik kayışlardır. pejonun kullandığı kayışın numarasından bakıp katologdan aynı diş tipi ve sınıftan seçilmeli.
ben kayışın uzayıp diş sayısının artmasında bir sakınca görmüyorum çünkü senkronize kayışlarda tahrik kasnağı 1 tur dönerse kayış uzunluğu her ne kadar uzun olursa olsun kayış aynı teğertsel hız ile dönecektir. teğetsel hız değişmediği sürece sürülen kasnağın açısal hızı da hep aynı kalacaktır.ama daha fazla da yazmaya gerek yok aslında.
triger kasnağı devir sayısı*triger kasnağı yarıçapı=teğetsel hız.
1000*50=50000
teğetsel hız/egzantrik kasnak yarıçapı=egzantrik kasnağı devir sayısı
50000/25=2000
burada kayış uzunluğu ile alakalı bir değişken yok.
ömür olarak otomobil triger kayışlarının ömrünü sağlaması için şart. sonuçta içinde kullanılan materyaller değişkenlik gösteriyor. seçilecekse aynı kayıştan seçilmeli bence.
diger butun kayislar icin haklisin ama trigerde amac devir,hiz ve orandan daha farklidir. konu cozulmus nasil olsa:)
zaten varya sovmemek elde degil.
bilmem kac bin dolar harcayip en iyi markalarin parcalarini aliyorsunuz. yok fullrace manifold sasiye deger, yok flexysi patlar, dp nin contasi kalin olur, hksnin intercooleri direksiyon mafsalina deger, sanziman getirirsin grup miline siki gecer yaglama az olur.
bu adamalarin yaptigi kitlerede verilen paralarada yaziklar olsun diyorum.
gerçektende öyle. aracının modeline göre kit intercooler alıyosun, tamponun bazı noktalarında düzeltme yapıosun.full-race kit getirtiyosun manifoldu diğer motor elemanlarına değiyo. :icon13:
Maxiboost
26-07-2008, 13:07
full-race gibi firmalarda illa değişmesi gereken veya gerekebilecek yerleri yazarlar. Kitler sadece sorunsuz al tak malzemeler değil ki aynı zamanda araca göre geliştirilmiş gerçekten en iyi performansı vermek için tasarlanan malzemerdir
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.