Orijinalini görmek için tıklayınız : Sarı Koni / Sertlık- Yumuşaklık Ayarı..
Faruk_Vtec
04-12-2013, 14:27
Cıtroen C2 HDI aracımda sarı konı yay-amortısor set var, sızce yol tutuş ve konfor ıçın en sertemı almam lazm yumuşağamı yoksa orta sevıyedemı durmalı..
yol tutması ıçın sert, konfor olması ıçın yumuşak olması lazm :) orta sevıyede kullanıorm, sarı konı olan arkadaşlar hangı sevıyede kullanıo yazabılırlermı..
sert ayar yol tutuşu bozar, amortisöre çalışması için bi alan bırakmak gerekli yoksa zıplamaktan araba afallar
sert ayar yol tutuşu bozar, amortisöre çalışması için bi alan bırakmak gerekli yoksa zıplamaktan araba afallar
Pistte olsa çok sert belki işe yarayabilir ama günlük kullanılan aracın çok sert olması sekmekten, konforu sıfıra indirmesinden başka bir işe yaramaz bence de.
Ayar aparatı ile en sert sonuna kadar sıkın sonra bir tur geri çevirin sonuç mükemmel oluyor.
Faruk_Vtec
04-12-2013, 14:52
yorumlarınız ıçın tşk edrm..
amortısoru yumuşatmak gereksız salınıma yol açar mı, konfor sağlarken yol tutuşu etkıler mı..
Ayar aparatı ile en sert sonuna kadar sıkın sonra bir tur geri çevirin sonuç mükemmel oluyor.
8 tur donuo yanlış hatırlamıosam, 7 tık yapıp deneym bıde..
öncelikle amortisörü sadece sert-yumuşak olayı olarak değerlendirmeyin
en büyük yapılan hata bu.
gerçek ismine bakalım: shock absorber
yani şok emici-şoku absorbe edici demek
bizde amortisör deniyor, amortisör = sert yada yumuşak...??
sökün madem amortisörleri, salıncakları şaseye kaynatın aha size en serti
bu dahamı iyi yol tutması demek? yada böyle olunca pistte dahamı iyi olacak?
koni o yüzden ayarlı
bu ayar kullanım şartına, özellikle yol durumuna, lastiklerin yanak yüksekliklerine ve yay sertliklerine kadar etki eder.
+ aracın ağırlığı da önemli
dolayısı ile ortada bırak kanka en güzeli o demek hatalıdır
kime göre neye göre? hangi yola göre? hangi lastiğe? hangi araca göre?
kısacası herkes kendi bulsun ayarını :)
Ideal oranı sizin kullanımınız belirler, değişe değişe ayarları size en uygun sertliği yakalamaya çalışın derim. 6-4 veya 7-4 en ideali olabilir tura göre oranlarsak benim açımdan mesela
Bende ilk takıldığında orta ayarda yaptırdım ama gittikçe sertleşti
En yumuşakta yapman faydalı olacaktır gittikçe orta düzeye gelir
Faruk_Vtec
04-12-2013, 15:07
arac hepımız bıldığı gbı gazlama aracı deıl :D gunluk kullanımda kullanıorm, lastıklerım pırellı pzero 195/45/16 yaylar aracı ıstedığım gbı duşurmedığı ıçın 3-2 cm soğuk press yaptırdım..
duz mantık olarak darbeyı emmek ıçın, sert mı daha mantıklı yumuşak mı..?
sert olursa konfor bıtıo, yumuşak olursa yol tutuşu azalır dıe duşunuorm yada amortısorun sağlığı ıçın hangısı daha mantıklı olur..
daha cok otobanda kullanıyorsan orta olabılır ancak sehır ıcı bozukyollarda gıdıyorsan yumusak ıyı olur..
En yumuşak bile standart amortisörlerinden daha serttir, konfor anlamında olmasa bile salınımı engelleme açısından zaten daha iyi olacaktır en yumuşağı
Viraj çıkışlarında fazla sertlikten ön-içteki tekerleğin tractionu azalmasın gücü yere verebilsin mantığıyla önleri daha yumuşak yaparım ben olsam (arkalar önden 1-2 tık daha sert). Baktın hoşuna gitmedi gene değiştirirsin
Faruk_Vtec
04-12-2013, 20:40
sureklı şehır ıçındeyım, oncelıkle en yumuşağa alıp deneyım o zmn.. :)
bu kadar cok koni satiliyor yillardir.
kullanim klavuzunu hala kimsenin okumamasi cok ama cok acaip.
1.5 (1 de olabilir unuttum)turdan fazla cevrilmez yazar kitapciginda.
O da agresif zamanlar için..
2.5 tur donebiliyor diye dondurmeyin.
fsunnetci
04-12-2013, 22:05
yumuşakta araç gereksiz salınım yapıyor ama sana tavsiyem arkalar sert olsun önler yumuşak böyle yol tutuşundan fazla ödün vermiyor ama şu varki en idealı her ikisinde de son kademenin bir altı en iyi ayar oluyor benim TEIN'ler öyle ama KONİ'de de aynı sonuç olcaktır diye tahmin ediyorum fakat gereksiz yere yumaşatıp sertleştirme içinde ki mil bozulursa tamiri yok tamir sonrası sertlik ayarı devre dışı kalıyor onu bilmelisin...
Faruk_Vtec
04-12-2013, 22:16
bu kadar cok koni satiliyor yillardir.
kullanim klavuzunu hala kimsenin okumamasi cok ama cok acaip.
1.5 (1 de olabilir unuttum)turdan fazla cevrilmez yazar kitapciginda.
O da agresif zamanlar için..
2.5 tur donebiliyor diye dondurmeyin.
kıtapcık elıme gecmedı, yksa yenı kullanacağım herşeyın kullanım klavuzunu okurum.. :)
benm bıldığım 8 tur donuo yanlış hatırlamıorsam..
yumuşakta araç gereksiz salınım yapıyor ama sana tavsiyem arkalar sert olsun önler yumuşak böyle yol tutuşundan fazla ödün vermiyor ama şu varki en idealı her ikisinde de son kademenin bir altı en iyi ayar oluyor benim TEIN'ler öyle ama KONİ'de de aynı sonuç olcaktır diye tahmin ediyorum fakat gereksiz yere yumaşatıp sertleştirme içinde ki mil bozulursa tamiri yok tamir sonrası sertlik ayarı devre dışı kalıyor onu bilmelisin...
sureklı oynamıorm ve oynamakta ıstemıorm :) bı ayar yapıp oynamadan bınmek ıstıorm acıkcası.. :)
en sertte yada en yumuşakta olmasıda mıl'lere zarar verıo dıe okumuştu bı yerde, doğrumu yanlışmı tam bılgım yk, en sertın bı tık gerısı dıosn dmı?
arkalarda ayar varmı bılmıorm, ıçerden kule başlarına ulaşamıorm, sokup ayarlayıp gerımı takmam mı lazm acaba..?
faruk güle güle kullan :)
Faruk_Vtec
16-12-2013, 00:37
faruk güle güle kullan :)
tşk ederm.. :)
Faruk_Vtec
16-12-2013, 00:38
sonuca ulaştım, burada da paylaşım arşiv olsun..
en sert'ın bı tık gerısı en güzel ayar.. :)
Clio RS 182 de kullanıyordum Eibach Sportline yaylarla beraber.Lastiklerim 205/45/16 idi.İlk aldığımda bir süre en yumuşakta kullandım.Daha sonra bir tur çevirerek sertleştirdim ancak konfor gittiği gibi virajlarda en ufak taştan bile sekmeye başladı.en son ayarım en yumuşak konumdan yarım tur daha sert olan haliydi.Konfor ve yol tutuş beraber oldukça dengeliydi.
sonuca ulaştım, burada da paylaşım arşiv olsun..
en sert'ın bı tık gerısı en güzel ayar.. :)
Bencede Koni' de en güzel ayar şeklidir nede olsa 10 yıllık tecrübe..
mehmetRS
16-12-2013, 12:14
ben kullandıgım zamanlardan her zaman önleri arkalara göre yarım tur sert olacak şekilde ayarlardım. arkayı bırakma olayında daha stabil olduğunu gözlemlemiştim.
Sokakta, Ortanın bir ilerisinde kullanıyordum.. Pistte, sonuna kadar sertleştiriyordum.. Memnundum tepkilerinden, konforundan, sekme duruumundan..
Konuyu hortlattım aracımda koni var sanırım ayarını bozdum serte cevırdm 2,5turda durdu gerıye 1 tur cevırdım normalmidir birde eıbach yay aldm arakası 3 kişi oturınca resmen çökuyor
GuncellllLll bilgisi olan
Saga mi donderdin.saga dogru yumusuyor sola dogru sertlesiyor
konuyu hortlatsak sarı koniden anlayan lar :)
ikinciel sarı koni aldım ayar falan yapmadan taktık..
1- kule başlarında çevrilen başlık beyaz vana yok zaten nerden bulunur? penseyle çevirsek bozulcak gibi..
2 bu ayar şuan araç üstünde takılı iken yapılıyormu, yoksa boştaykenmi dibe kadar basılıpmı ayarlancaktı? (burda biyerde öyle okudum)
ayar neye göre yapılacak en sol en sağ denedim..
DKB34 en son sen kullanmışsın sanırım konulardan çıkıyor yine başka konuyu bilen varsa?
DKB34 en son sen kullanmışsın sanırım konulardan çıkıyor yine başka konuyu bilen varsa?
Bende de yoktu o parçadan. Amortisörleri taktırdığım yerde orta sertliğe getirip montaj yaptırdım. Öyle kullandım.
ikinciel sarı koni aldım ayar falan yapmadan taktık..
1- kule başlarında çevrilen başlık beyaz vana yok zaten nerden bulunur? penseyle çevirsek bozulcak gibi..
2 bu ayar şuan araç üstünde takılı iken yapılıyormu, yoksa boştaykenmi dibe kadar basılıpmı ayarlancaktı? (burda biyerde öyle okudum)
ayar neye göre yapılacak en sol en sağ denedim..
İki farklı araçta kullandım; şu anki aracımda hala kullanıyorum koni sarı amortisör.
sorduğun şekilde cevaplıyım:
1- Penseyle nazikçe çevirebilirsin, sorun olmaz.
2- Ön amortisörler araç üzerinde ayarlanabilir ama arkaları araç üzerinde ayarlayamazsınız. Arkaları söküp, dibe kadar basarak sağa veya sola çevirerek ayar yapılıyor.
http://www.bestservis.com/eski/digerurunler/koni/ayarlanabilir.jpg
Bende zamanında maslak Oytaykanda ayarlatmıştım..
yine en sert taraftan biraz yumuşatarak 1 - 1.5 tur eniyi olcak sanırım..
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.