PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Adim adim Izmit Korfez



DallaraF395
06-12-2013, 15:43
Degerli forum uyeleri, bu baslik altinda Izmit Korfez pistinde dikkat edilmesi gereken unsurlari kisaca paylasmaya calisicagim. Diger forumlara nazaran uyelerimiz arasinda profosyonel yarismis pilotlarinda bulunmasi bizim icin bir arti.

http://www.circuit-booking.com/show.php?id=1987

Izmit Korfez pist'i bir cogunuzun bildigi gibi 4'de 3'u tam gaz gittiginiz ve bariyerlerin diger pistlere nazaran daha yakin oldugu dar bir pist. Bu nedenden dolayi pist uzerinde kolay'da gozukse dikkat edilmesi gereken virajlar bulunmakta.

Bastan baslamak gerekirse, duzluk sonu paddock duvarindan sonra yol hafif sekilde sol'a dogru kavis vermektedir. Cizgiyi takip ettiginiz taktirde aracinizin agirlik dengesi sol'a dogru gelmektedir. Super Sport araclarin kopru altinda, normal araclarin koprunun altina az kala fren yapmasi gerekmektedir. Bu duzluk sonu sag'a dogru olan chicane'da size avantaj saglayacaktir.

http://i1.ytimg.com/vi/oAcQzlgaYIA/maxresdefault.jpg

Duzluk sonu chicane'indaki apexler yuksektir ve aracinizin hizli kalmasi halinde aracin agirlik dengesini bozarak bir sonraki kisa duzluge aracinizin disari dogru kaymasina neden olacaktir.

http://farm3.staticflickr.com/2507/3676000965_026a739808_z.jpg?zz=1

Kisa duzluk oncesi aracinizi virajin disarisinda konumlamaniz ve araci bir ust vitese gecirmeniz aracin stresini alacaktir. 2. chicane'i mumkun oldugunca duz gormeye calisin.

Arka duzluk oncesi sag'a donen viraj ters egitimdir. Bu viraj'da sabretmeniz ve araci stres altina sokmadan mumkun oldugunca agirlik dagilimini arka lastiklere verecek sekilde donmeniz gereklidir. Zira bu viraj'da yapilan bir hata tum duzluk devam edicegi gibi zamaninizi onemli olcude etkiler.

http://erkeksagligi.com/wp-content/uploads/2013/07/CAN_ARTAMkorfez2.jpg

Duzlukte Tupras tarafinda kalmaniz size fayda saglayacaktir, duzluk sol'a dogru kivrilmakta ve bir sonra ki chicane'e yaklasirken tekrardan aracin agirlik dengesini sag lastiklerin uzerine vermektedir. Bu nedenden dolayi arac sert fren ensasinda momentum ile birlikte arka tarafini sag aciga dogru vermek isteyecek ve pist sag'a dondugunden dolayi oversteer'e kalacaktir.

Arka duzluk sonu apex'ler zaman icin harikadir fakat dengeli bir kontrol bu virajda sarttir. Aksi taktirde cok fazla oversteer olacagindan sure olarak arac'i toplarken cok fazla vakit kaybedersiniz.

Son viraj nispeten duz gecilmeli mumkun oldugunca soldaki apex uzerinde tik bir fren yapilmasi ve duzluge aracin gitmek istedigi yonde cikilmalidir. Son viraj'a yanlis giren bir arac duzluk sonu cok fazla vakit kaybediceginden dolayi en az lastik sesi bu viraj icin kilit noktadir.

Elimden geldigi kadar onemli noktalara deginmeye calistim, eminim diger pilot arkadaslarimda yardimci olacaktir. Zira sizinde bildiginiz gibi yeni gelen herkese kapimiz acik, elimizden geldigince uygulamali olarak gostermeye anlatmaya calisiyoruz. Bu demek degildir ki biz iyi biliyoruz sadece tatsiz anlarin yasanmamasi icin herkesi bilinclenmesi forum olarak hepimizin faydasina olacaktir.

levent
06-12-2013, 16:03
Çok güzel bir özet olmuş bence, izninle eklemek istediğim bir şey vardı benim de :)

Start finishe çıkmadan önceki son apexlerde özellikle önden çeker araçların sol apexe mümkün olduğunca tutunmaları, sağ apexi fazla understeere maruz kalmadan rahat dönüp start finish düzlüğüne hızlı çıkmalarını sağlayabilir.

cKatmer
06-12-2013, 16:07
Körfez pistinde en önemli kısım pirelli..
orayı düzgün dönme ile zaten süre geliyor

shkodra
06-12-2013, 16:36
Öncelikle konuyu açandan ve herkesten özür dileyerek yazıyorum..

Öyle bir konu açılmışki tam benim yarama tuz basıyor. Bu sene mayıs ayından beri bir kaç kere yazdım Körfezde tur atmak istiyorum diye Buğra beye özelden mesaj attım cevap olarak Pist günleri etkinliğini takip etmemi ve ayrıcana bana özel olarak haber vereceğini yazdı.

Ben anlamıyorum nedir bu bana karşı yapılan özel tavır. Buğra bey körfeze almaz Özgün bey chip yazmaz ( İntercty firması olmasa F1 İstanbulPark pistinede sokmayacaksınız )

Padişahlarım sizden büyük Allah var, hepinizi allaha havale ediyorum. Eğer benim bir konuda hatam olduysa bunun hesabını vereceğim. Fakat sizlerin yaptığı ayırımcılık için nasıl hesap vereceksiniz çok şaşıyorum.

cKatmer
06-12-2013, 16:41
Buğra beye özelden mesaj attım cevap olarak Pist günleri etkinliğini takip etmemi ve ayrıcana bana özel olarak haber vereceğini yazdı.

Ben anlamıyorum nedir bu bana karşı yapılan özel tavır. Buğra bey körfeze almaz Özgün bey chip yazmaz ( İntercty firması olmasa F1 İstanbulPark pistinede sokmayacaksınız )

.

Buğra abi zaten size cevap vermiş,takip etseydiniz Pist Günleri organizasyonu olarak İzmit körfez pistinde Time-Trail yapılmadığını sadece Drag organizasyonu yaptığını görebilirdiniz.
Ayrıca sizin bu yazdığınızı hiç bir şey bilmeyip de okuyan biri olsa istanbulpark'ın Vural Ak ın değilde Buğra abi'nin sanacak..

Göki,ZD
06-12-2013, 17:02
Öncelikle konuyu açandan ve herkesten özür dileyerek yazıyorum..

Öyle bir konu açılmışki tam benim yarama tuz basıyor. Bu sene mayıs ayından beri bir kaç kere yazdım Körfezde tur atmak istiyorum diye Buğra beye özelden mesaj attım cevap olarak Pist günleri etkinliğini takip etmemi ve ayrıcana bana özel olarak haber vereceğini yazdı.

Ben anlamıyorum nedir bu bana karşı yapılan özel tavır. Buğra bey körfeze almaz Özgün bey chip yazmaz ( İntercty firması olmasa F1 İstanbulPark pistinede sokmayacaksınız )

Padişahlarım sizden büyük Allah var, hepinizi allaha havale ediyorum. Eğer benim bir konuda hatam olduysa bunun hesabını vereceğim. Fakat sizlerin yaptığı ayırımcılık için nasıl hesap vereceksiniz çok şaşıyorum.
bir lafa bakarım sözmü diye birde söyleyene bakarım adam mı diye

DallaraF395
06-12-2013, 17:06
Konu dagilmasin lutfen. Yeri burasi degil.

ef186
06-12-2013, 17:18
Öncelikle konuyu açandan ve herkesten özür dileyerek yazıyorum..

Öyle bir konu açılmışki tam benim yarama tuz basıyor. Bu sene mayıs ayından beri bir kaç kere yazdım Körfezde tur atmak istiyorum diye Buğra beye özelden mesaj attım cevap olarak Pist günleri etkinliğini takip etmemi ve ayrıcana bana özel olarak haber vereceğini yazdı.

Ben anlamıyorum nedir bu bana karşı yapılan özel tavır. Buğra bey körfeze almaz Özgün bey chip yazmaz ( İntercty firması olmasa F1 İstanbulPark pistinede sokmayacaksınız )

Padişahlarım sizden büyük Allah var, hepinizi allaha havale ediyorum. Eğer benim bir konuda hatam olduysa bunun hesabını vereceğim. Fakat sizlerin yaptığı ayırımcılık için nasıl hesap vereceksiniz çok şaşıyorum.

Metin bey ;
Yasiniza istinaden bukadar kibar yaziyorum. Bu sene istanbulpark a agirlik versigimiz icin korfezde sadece 2 supersport aktivitesi yaptim . Bu organizasyonlar icon otomobiliniz kayilim sartlarimiza uygun degil . Bunun disinda time trial yapmafim korfezde bir drag yarisi yaptim okadar . Suan istanbulpaktan ciktim trafikte uzun uzun yazamiyorum ama kimsenin almadigi yok sizi aksine biz transponder hediye bile ettik size piste cikmadiniz hava durumunu begenmediniz . Herkez nasil katiliyosa sizde o sekilde tum aktivitelere katilabilirsiniz . Bu nedenle emrah mod u kapatip otomobil mod la ugrasmanizi tavsiye ederim .

Bilahare benimle ilgili boyle almiyor beni organizasyonlarina gibi bir dusunceniz var ise istanbulpark a nasil giriyorsunuz ?


Sinemaya gitmek istadiginizde sinema salonu size geliyor herhalde.. kayit olun katilin basit
...

ef186
06-12-2013, 17:18
Konu dagilmasin lutfen. Yeri burasi degil.

Edit : Emre ben temizlerim konuyu sonra şunu bi cozelim ....

mkerim
06-12-2013, 17:28
Körfez pistinde en önemli kısım pirelli..
orayı düzgün dönme ile zaten süre geliyor

O viraja ne kadar düzgün girersen çıkışıda bir o kadar hızlı oluyor ve süreye oldukça etkili oluyor. Benim zamanımda asfalt pek iyi durumda değildi. Önceki mesajlarda bahsedildiği gibi bazı virajlarda araba sola gitmek istiyor deniliyor. Çok iyi bir tesbit. Sola doğru arabanın gitmesine izin verdikçe hem sol lastik daha uzun dayanıyor hemde direksiyon konumu daha kısa süre içerisinde düz konuma geliyor. Bu takdikler ile dönüşlerde iyi zamanlar çıkıyor. Zamanında sol lastiğin havasını daha fazla yaparak lastiğin aşınmasını uzatıp ve aynı sürelerde dönmeyi sağlamıştım. Az değil 25 tur dile kolay. Üstelik soğutma turu falan yok.

rebeloghy
06-12-2013, 17:33
Konu için çok teşekkürler bence çok çok yararlı , güzel bir paylaşım olmuş. Bilginin tadı paylaştıkça çıkar..

Onrcn
06-12-2013, 17:51
Öncelikle konuyu açandan ve herkesten özür dileyerek yazıyorum..

Öyle bir konu açılmışki tam benim yarama tuz basıyor. Bu sene mayıs ayından beri bir kaç kere yazdım Körfezde tur atmak istiyorum diye Buğra beye özelden mesaj attım cevap olarak Pist günleri etkinliğini takip etmemi ve ayrıcana bana özel olarak haber vereceğini yazdı.

Ben anlamıyorum nedir bu bana karşı yapılan özel tavır. Buğra bey körfeze almaz Özgün bey chip yazmaz ( İntercty firması olmasa F1 İstanbulPark pistinede sokmayacaksınız )

Padişahlarım sizden büyük Allah var, hepinizi allaha havale ediyorum. Eğer benim bir konuda hatam olduysa bunun hesabını vereceğim. Fakat sizlerin yaptığı ayırımcılık için nasıl hesap vereceksiniz çok şaşıyorum.

Bunlar hep Amerika'nin oyunu..