PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : e30 323i patirdama sorunu ?



cnkuyar26
14-12-2013, 19:15
Arkdaslar arabam 323i 84 model araba sogukken patirdiyor...araba isininca ve arabanin devri 2500-3000 bulunca araba soguk olsa bile patirdama kesiliyor... buji ve buji kablolari yeni degisti...acaba sorun nerede olabilir..aracin ustundeki orjinal tevzi makarasi degil 2.0 granada tevzi makarasi var 5500 de deviri kesiyor acaba onunla bir alakasi varmidir.?

driftboy
14-12-2013, 22:16
36 m52 3.20 de bendede birebir aynı şey var. Stop etme varmı peki ?

sefa325
14-12-2013, 23:49
sorununuz tevzi makarasından, komple distbiritörü değiştirme şansınız varsa daha sağlıklı olur

cnkuyar26
15-12-2013, 05:02
36 m52 3.20 de bendede birebir aynı şey var. Stop etme varmı peki ?

Stop etme bnde olmuyor ama arac sogukken rolentide bazen dalgalanma oluyor...yukarida yazdiklarima ilave egzozdan acayip bir benzin kokusu veriyor

cnkuyar26
15-12-2013, 05:04
sorununuz tevzi makarasından, komple distbiritörü değiştirme şansınız varsa daha sağlıklı olur

Orjinal tevzi makarasi elimde mevcut en kısa zamanda orj. takacağım...
peki başka nereden kaynaklanabilir ?

sde30
15-12-2013, 10:43
Sadece ateşlemede aramayın hatayı içeri giren hava miktarı yanlış ölçülüyorsa fazla hava giriyorsa yine aynı sıkıntıları yaşatabilir bunun için varsa akışmetre rolanti valfi kontrol edilmeli

cnkuyar26
15-12-2013, 12:15
Sadece ateşlemede aramayın hatayı içeri giren hava miktarı yanlış ölçülüyorsa fazla hava giriyorsa yine aynı sıkıntıları yaşatabilir bunun için varsa akışmetre rolanti valfi kontrol edilmeli

aracın üzerinde açık hava filitlresi var buda bir etkenmidir

sde30
15-12-2013, 12:41
aracın üzerinde açık hava filitlresi var buda bir etkenmidir

Hayır açık hava filtresi bu tür sıkıntı vermez

Akışmetre hatalı okuyor olabilir

Rolanti valfin düzgün çalışmıyor olabilir söküp temizlemende fayda var ;)

driftboy
15-12-2013, 12:48
ben akışmetreyi degistirdim yine devam etti, bobin ve rolanti valfi dediler sadece onlar kaldı bakalım

cnkuyar26
15-12-2013, 12:49
Hayır açık hava filtresi bu tür sıkıntı vermez

Akışmetre hatalı okuyor olabilir

Rolanti valfin düzgün çalışmıyor olabilir söküp temizlemende fayda var ;)

bilgiler için teşşekür ederim :rolleyes:

hkkcn
15-12-2013, 15:58
açık hava filtresi akışmetreyi etkileyebilir içeri giren hava miktarı değişeceği için.m20 motorda içerde zaten kıyamet gibi sıcak oluyor kaputun içinde motor.o açık hava filtresi hiç bir işe yaramaz ve performans kaybıda yaşatır küçükte olsa.bence derhal orjinal filtrenize dönün.Patırdama sorunu için orjinal tevzi makarasını takın devam ederse sorun komple distrübtör değiştirin.5500 de kesiciye düşmemesi lazım zaten

cnkuyar26
19-12-2013, 14:57
Orijinal tevzi makarasini degistirdim 5500 de devir kesiciye girmiyor.ama patirdama sorunu devam ediyor...araba calisirken akismetrenin soketini soktum ve araba direk stop etti ve bir kac kere denedim ama calismadi..soketi taktiktan sonrada calismadi arac aku ucunu cikarip biraz bekledim ve sonradinda arabayi calistirdim yani sorunum hala devam ediyor..rolanti valfini ne hikmetse goremedim tam baglanti noktasina T boru takmislar :(

hkkcn
20-12-2013, 20:25
Orijinal tevzi makarasini degistirdim 5500 de devir kesiciye girmiyor.ama patirdama sorunu devam ediyor...araba calisirken akismetrenin soketini soktum ve araba direk stop etti ve bir kac kere denedim ama calismadi..soketi taktiktan sonrada calismadi arac aku ucunu cikarip biraz bekledim ve sonradinda arabayi calistirdim yani sorunum hala devam ediyor..rolanti valfini ne hikmetse goremedim tam baglanti noktasina T boru takmislar :(

tam emin değilim ama m10b18 motorda distrbtörden avans ayarı yapıyorduk bu patırdama sorunu için düzeliyordu.m20de böle bir durum söz konusumu bilmiyorum bi bilene sorsanız belki ondan olabilir.ama zaten distribtrden olduğu aşıkar sorununuzun

EVOII
24-12-2013, 02:37
Öncelikle Geçmiş olsun Aracınız Tesisat ve Beyniniz değişmediyse L-Jetronic tir o yüzden Rolanti valfi yoktur sorununuza gelicek olursak görmeden bişey demek yanlış olur ama olası problemler bence distiribitör kapağı ve bobin olabilir mümkünse tevzimakarası dahil orjinal ile degiştirmek bobinide mevcutta varsa deneyebilirsiniz ,muhtemelen elektriksel bir problem gibi ancak Avans ayarıda burada çok önemli patırdamanın diğer bir nedeni avanslada alakalı olabilir Debimetreniz ne kadar saglıklı bilmiyorum muhtemelen 031 yada 090 dır( sıkıntı abidesi debimetre :) )numarası sabit devirde motorda dalgalanmalar varmı sonrasında çiğ yakma problemi varmı Emme manifoltunda bulunan hava hortumlarının kontrol edin canı ciğeri hava Malumunuz,son olarak olmadı beyni deneme imkanınız varsa başka bir beyinle deneyin geçmiş olsun umarım kısa zamanda çözersiniz problemi.

cnkuyar26
24-12-2013, 20:17
Öncelikle Geçmiş olsun Aracınız Tesisat ve Beyniniz değişmediyse L-Jetronic tir o yüzden Rolanti valfi yoktur sorununuza gelicek olursak görmeden bişey demek yanlış olur ama olası problemler bence distiribitör kapağı ve bobin olabilir mümkünse tevzimakarası dahil orjinal ile degiştirmek bobinide mevcutta varsa deneyebilirsiniz ,muhtemelen elektriksel bir problem gibi ancak Avans ayarıda burada çok önemli patırdamanın diğer bir nedeni avanslada alakalı olabilir Debimetreniz ne kadar saglıklı bilmiyorum muhtemelen 031 yada 090 dır( sıkıntı abidesi debimetre :) )numarası sabit devirde motorda dalgalanmalar varmı sonrasında çiğ yakma problemi varmı Emme manifoltunda bulunan hava hortumlarının kontrol edin canı ciğeri hava Malumunuz,son olarak olmadı beyni deneme imkanınız varsa başka bir beyinle deneyin geçmiş olsun umarım kısa zamanda çözersiniz problemi.



Bazen rolantide dalgalanmalar oluyor ama ufak ufak...egzozdan benzin kokusu geliyor...rolantide batirdama yok ama gaza bastigimda patirdama basliyor ve arac seyir halindeyken ilk gaza oturdugumda devir 2500 3000 gelesiye kadar patirdiyor ve araba inanilmaz silkeleniyor sonra sanki arabada bisey yokmus gibi firlayip gidiyor...

cnkuyar26
24-12-2013, 20:18
Bu arada hepiniz sagolun bilgiler icin :)