PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : YAY Press



Thaerkmkr
13-01-2014, 21:29
Merhaba resimdeki c220 w202 kasa aracımın ön yaylarını presletmek istiyorum,yaklaşık 2,5-3 cm.
Aracın arkasına parmak girmiyor ama ön tarafında 3 parmak mesafe var,bu durum beni rahatsız ediyor+ aracda kötü duruyor.
Tanıdıgız veya önerebileceğiniz yay press yapan yer varmı?

http://i43.tinypic.com/xeel94.jpg

McKrop
13-01-2014, 21:32
Namiştain :icon_tup:

Thaerkmkr
13-01-2014, 21:37
Namiştain
Basıkarac.com
Low & Slow Garage(Deniz Levent)
İlk Önceliğim bunlardır.

Ozgu_Akcan
13-01-2014, 21:43
başaran amortısor umranıye

Oznsrl
13-01-2014, 21:44
anadolu yakası ise aydın amortisör iyidir ama merconun bazı kasalarnda yay sökmek pislik bi iş lift gerekiyor alttan sökülüyor bu kasada onlardan biri ise aydında lift yok yapamazlar orda

ufuksaracci
13-01-2014, 21:47
Bence git yay al. İleride başına birşey gelebilir.

Thaerkmkr
13-01-2014, 21:53
başaran amortısor umranıye
Avrupa yakasında arıyorum.Teşekkürler.


anadolu yakası ise aydın amortisör iyidir ama merconun bazı kasalarnda yay sökmek pislik bi iş lift gerekiyor alttan sökülüyor bu kasada onlardan biri ise aydında lift yok yapamazlar orda
Avrupa yakasında arıyorum.Teşekkürler.


Bence git yay al. İleride başına birşey gelebilir.
Yay alırsam spor yay taraftarı değilim yine orjinal yay alıp presletirim.Babamda kullandıgı için aracın konforunun gitmesini istemiyorum.

Tunç
13-01-2014, 21:55
Florya sanayide low garage bora yardımcı olur

Thaerkmkr
13-01-2014, 21:58
Florya sanayide low garage bora yardımcı olur
:icon_tup:

MCN21
13-01-2014, 22:03
Bence git yay al. İleride başına birşey gelebilir.

Arkadasa katiliyorum . Ama eger sadece goruntu hosunuza gitmiyorsa gidip arkaya orjinal suspansiyon ve yaylar bulunup takilirsada cozum olabilir. sonucta orjinalde arka tarafla on taraf bu kadar farkli degil

BLuEBoY
13-01-2014, 22:06
Avrupa yakasında arıyorum.Teşekkürler.


Avrupa yakasında arıyorum.Teşekkürler.


Yay alırsam spor yay taraftarı değilim yine orjinal yay alıp presletirim.Babamda kullandıgı için aracın konforunun gitmesini istemiyorum.

Presslenmiş yayda konforun gitceğini düşünmüyor olmanız güzelmiş.. direk amaca göre üretilen parçayı sonradan işlem gören parçaya tercih etmek ne kadar mantıklı ? :beuj:

Smt_Krblt
13-01-2014, 22:17
Sadece on helezonlara islem yaptiracaginiz icin, konfor kaybiniz mutlaka olacaktir. Sonucta arkalar onler yumusak kalacak. bu arada egimi yuksek yollarda kafadan kaymalar yasayabilirisiniz

Faruk_Vtec
13-01-2014, 22:31
Seyrantepe sanayı, ANK amortısor..

Konforda bı fark yaşamazsın..

Thaerkmkr
13-01-2014, 22:36
Presslenmiş yayda konforun gitceğini düşünmüyor olmanız güzelmiş.. direk amaca göre üretilen parçayı sonradan işlem gören parçaya tercih etmek ne kadar mantıklı ? :beuj:


Arkadasa katiliyorum . Ama eger sadece goruntu hosunuza gitmiyorsa gidip arkaya orjinal suspansiyon ve yaylar bulunup takilirsada cozum olabilir. sonucta orjinalde arka tarafla on taraf bu kadar farkli degil
Mantıklı olmayabilir ama amacım aracı sertleştirmeden yere yaklaştırmaktır.

BLuEBoY
13-01-2014, 22:38
Mantıklı olmayabilir ama amacım aracı sertleştirmeden yere yaklaştırmaktır.

Peki düz mantıkla şöle düşün basarak küçülttüğün bi yay sence eskisi kadar yumuşak olur mu ?

levent
13-01-2014, 22:39
Yay takınca kayda değer bir sertleşme olmuyor ki zaten?

AMG versiyonunun yaylarını bul, buna geçir tahminen 2cm daha alçaktır.. En ideal seçenek yay da istemeyen birisi için.

Thaerkmkr
13-01-2014, 22:45
Peki düz mantıkla şöle düşün basarak küçülttüğün bi yay sence eskisi kadar yumuşak olur mu ?

Olmayacağını biliyorum ama bir spor yay kadar aracın sertleşmiyeceğini düşünüyorum.

Yay takınca kayda değer bir sertleşme olmuyor ki zaten?

AMG versiyonunun yaylarını bul, buna geçir tahminen 2cm daha alçaktır.. En ideal seçenek yay da istemeyen birisi için.

Yönlendirmeniz için teşekürler düşüneceğim.

Seyrantepe sanayı, ANK amortısor..

Konforda bı fark yaşamazsın..

Nasıl iletişime geçebilirim acaba?

Ranthor
13-01-2014, 23:05
Konu ilgili bölüme taşınmıştır

Faruk_Vtec
14-01-2014, 11:37
Olmayacağını biliyorum ama bir spor yay kadar aracın sertleşmiyeceğini düşünüyorum.


Yönlendirmeniz için teşekürler düşüneceğim.


Nasıl iletişime geçebilirim acaba?

ANK amortısor Engın 0537 624 17 88

250tl cıvarı bı fıyat alıo ve aracınızı ıstedığınız cmde mılımde basıo, soğuk press uyguladığı ıçın mın konfor kaybı oluo, bozuk yolda hafıf esnemelı spor ve konforlu yol alıosunuz.. :)

press ışıne kesme bıçme ışıne karşıydım, ANK'da yapılan bı arkadaşımın aracına bındım önceden kesık yay vardı o şekıldekı halınıde bılıodm, ANK'dan sonra araç resmen konfora kavuştu, bızde kendı ıkı aracımızıda ANK'da yaptırdık memnunuz herhangı bı sorun yaşamadık..

Boost Up
14-01-2014, 11:47
dün w211 aracıma press yaptırmaya gittim olmayacağını söylediler. niyetim 2-3 cm basmaktı acak yayların baklaların arasının çok kısa olduğunu, pres yapılırsa birbirine sürtüceğini söylediler. (aracım avantgarde modeli) bu yüzden bende yay alma işine yöneldim. aklında bulunsun:)

Thaerkmkr
14-01-2014, 20:04
ANK amortısor Engın 0537 624 17 88

250tl cıvarı bı fıyat alıo ve aracınızı ıstedığınız cmde mılımde basıo, soğuk press uyguladığı ıçın mın konfor kaybı oluo, bozuk yolda hafıf esnemelı spor ve konforlu yol alıosunuz.. :)

press ışıne kesme bıçme ışıne karşıydım, ANK'da yapılan bı arkadaşımın aracına bındım önceden kesık yay vardı o şekıldekı halınıde bılıodm, ANK'dan sonra araç resmen konfora kavuştu, bızde kendı ıkı aracımızıda ANK'da yaptırdık memnunuz herhangı bı sorun yaşamadık..

Teşekkür ederim abi :) En yakın zamanda fiyat alıp göstermeye gidicem.
Bu arada senin c2'nin hastasıyım abi maşallah çok güzel oldu bi arada şu Tr'de tek megan racing egzosunu ne zaman taktırıcan abi :)


dün w211 aracıma press yaptırmaya gittim olmayacağını söylediler. niyetim 2-3 cm basmaktı acak yayların baklaların arasının çok kısa olduğunu, pres yapılırsa birbirine sürtüceğini söylediler. (aracım avantgarde modeli) bu yüzden bende yay alma işine yöneldim. aklında bulunsun:)

İnşallah böyle bir sorun çıkmaz :)

b.arica
14-01-2014, 20:12
Pres yapılır yaylara hortum dönülürse de herhangi bir ses olmaz. Yayları da görmeden fikir vermek doğru olmayacaktır ama herhangi bir sıkıntı olacağını sanmıyorum. Gittiğiniz yerde yayı kesip kesmediklerine özellikle dikkat edin. Pres adı altında size göstermeden yayları kesme girişiminde bulunabilirler. Low garage bora yardımcı olacaktır size bu konuda.

hepkem
14-01-2014, 21:01
xsara'da bir dönem sertleştirilmiş amorsitör ve presli yay kullandım ve aracın yol tutuşunun mahvolduğunu söyleyebilirim. aracın doğal tepkileri kayboluyor, yoldaki ufak yükseklik farklarında saçma bir şekilde yayalar kapama ve vurma yapabiliyor. sonrasında aynı arabada koni turuncu + 206 yay, koni sarı+h&r, bilstein b6 + eibach ve kw v1 kullandım. sonuç olarak en kötü performans yay bence presliden iyi ve güvenlidir. bilstein b6 + eibach coilover öncesi ideal ikili. coilover ile yol tutuş artıyor ama konfor kaybı *****.

Faruk_Vtec
14-01-2014, 21:56
Teşekkür ederim abi :) En yakın zamanda fiyat alıp göstermeye gidicem.
Bu arada senin c2'nin hastasıyım abi maşallah çok güzel oldu bi arada şu Tr'de tek megan racing egzosunu ne zaman taktırıcan abi :)



İnşallah böyle bir sorun çıkmaz :)

egzoza zamanım yk valla 7 gun çalışıorm, havanın ılk bozuk olduğu gun taktrcam ınş. :)


Pres yapılır yaylara hortum dönülürse de herhangi bir ses olmaz. Yayları da görmeden fikir vermek doğru olmayacaktır ama herhangi bir sıkıntı olacağını sanmıyorum. Gittiğiniz yerde yayı kesip kesmediklerine özellikle dikkat edin. Pres adı altında size göstermeden yayları kesme girişiminde bulunabilirler. Low garage bora yardımcı olacaktır size bu konuda.

ANK yanı engın usta yaylara hortum geçırıo.. :)

Merthan
14-01-2014, 22:52
Sadece ön tarafı indirmek neden? Bunu çok merak ediyorum,yolda gördüğüm tüm Honda'lar neredeyse bu şekilde. Ön tarafa spor yay takıp arkaya takmıyorlar.
Maksimum performans bu şekilde alınıyorsa biz de yapalım.
Sebebi nedir?

Hakan-N
14-01-2014, 23:05
önerebileceğim yer eğer yakınsan florya sanayide Bora'ya uğra

Thaerkmkr
15-01-2014, 17:24
Sadece ön tarafı indirmek neden? Bunu çok merak ediyorum,yolda gördüğüm tüm Honda'lar neredeyse bu şekilde. Ön tarafa spor yay takıp arkaya takmıyorlar.
Maksimum performans bu şekilde alınıyorsa biz de yapalım.
Sebebi nedir?

Onun sebebi ön tarafta sabit bir yük oldugu için önü dip basmaları,arkaya yük bindiği için arkayı fazla basmamaları olabilir.Benim sebebim arkada 1 parmak boşluk var önde 3 parmak buda beni rahatsız ediyor bundan dolayı basmayı düşünüyorum.

Yiğit G.
15-01-2014, 17:32
yanlış anlamada yıl 2014 heryerde teknik makale dolu hala sanayi köşelerinde orjinal yay kestirme/presletme yapanlar mevcut.Hadi kendi güvenliğinizi düşünmüyorsunuz görsellik adına , ailenizde kullanıyormuş aracı onlarıdamı düşünmüyorsunuz ?


96-00 Mercedes Benz C220 W202 Eibach Pro Kit Springs - 2544.140 (http://www.octanemotorsports.com/96-00-mercedes-benz-c220-w202-eibach-pro-kit-springs-p-140507.html)

H&R 94-95 Mercedes C220 W202 Sport Spring 8/ after 12/31/94 - Majestic Motorsports is Your Automotive Performance Parts Superstore. From turbos and superchargers to clamps and couplings you can find it here. Everything from cars to Trucks, Acura to V (http://www.majesticmotorsportsinc.com/hr29926.html)

HaKo
15-01-2014, 17:37
yay presletmek nedir ya bu zamanda. Resmen intihar arabanın bacaklarıyla oynuyorsun. Ayrıca yay takmıştan beter bozulur konforunda araba saçma sapan zıplar yaylanır.

KOSEREN
15-01-2014, 18:42
Arabanın kafası pinpon topu gibi seker.Uygun bir spor yay bulup tak bence

EmrE-35
15-01-2014, 18:50
Cehalet başa bela... Sene 2014 yay presletmek diyor bence sen komple arabayı preslet...

Faruk_Vtec
15-01-2014, 21:10
gecen sene arkadaşımın presslı arabasını kullanana kadar bende sızın gıbı yorum yapıodm :) yanlış anlamayın haksızsınız demıorm, bende yay alınmasından yanayım ama yay kesım mı? yay pressletım mı? denırse yay pressletmek daha mantıklı gelıo bana, kesılmış yayın bı gorevı kalmıo soğuk press yapılmış yay bence bı sorun teşkıl etmıo, yay ezıldığı ıçın esneme payı azalıo(ıllakı orjınal gıbı olmuo, barız bı fark olmasada oem halıyle arasında fark vardır) ve yay bıraz tok esnıo yada aracı uzun yolda yuklu bı şekılde dolu bı şekılde kullanıomuş gıbı oluo..

şuankı aracımda sarı konı yay amortısor set var ve aracın ıstedığım sevıyede duşuk deıl, sızce napmam lazm?

yay kesmek? yay pressletmek ne? apaçı ışı dıodm ama geçen sene arkadaşımın aracını kullandm ve konforda yol tutuşunda ters bışey gozlemlemedım ve bende yaylarımı presslettım, 3-4 aydır kullanıorm yol tutuşta ve konforda olumsuz bışy yaşamadım..

polemik olmaması ıçın gene altını çızerek belırtıorm spor yay alınmasından yanayım..

ne kadar "fırçalı yıkamaya gırmeyın aracınız çızılır" desekte mıllet gene fırçalı yıkamaya gırıo "yay kesmeyın pressletmeyın" desekte bunlar gene yapılcak, kısacası bu ışlemler maddıyata bakıo, şmdı "para can'ından onemlımı" dıeceksınız, deıl tabıkıde.. bugüne kadar araçlarımda hep eıbach yay kullandım, şuankı aracımda konı set var ve ıstedığım sevıyede olmadı aracım, sızce ne yapmalıydım..?

kesık yay'ı yada presslı yay'ı korumuorm, herkes bılıo kesık yay'ın yada presslı yay'ın darbe emıcılığı oem yay'a gore daha az oluo ve aracın ıçınde salınım artıo, spor yay almak en mantıklısıdır ama tercıh meselesıdır dıyıp konuyu tatlıya bağlıorm.. :)

xcel
15-01-2014, 21:57
peki arkadaşlar ank engin ustaya press için yayları ve milden işlem için amortisörleri fotolarla göndersem durum nasıl olur. aracı götürme imkanım yok :)

Yiğit G.
15-01-2014, 22:09
gecen sene arkadaşımın presslı arabasını kullanana kadar bende sızın gıbı yorum yapıodm :) yanlış anlamayın haksızsınız demıorm, bende yay alınmasından yanayım ama yay kesım mı? yay pressletım mı? denırse yay pressletmek daha mantıklı gelıo bana, kesılmış yayın bı gorevı kalmıo soğuk press yapılmış yay bence bı sorun teşkıl etmıo, yay ezıldığı ıçın esneme payı azalıo(ıllakı orjınal gıbı olmuo, barız bı fark olmasada oem halıyle arasında fark vardır) ve yay bıraz tok esnıo yada aracı uzun yolda yuklu bı şekılde dolu bı şekılde kullanıomuş gıbı oluo..

şuankı aracımda sarı konı yay amortısor set var ve aracın ıstedığım sevıyede duşuk deıl, sızce napmam lazm?

yay kesmek? yay pressletmek ne? apaçı ışı dıodm ama geçen sene arkadaşımın aracını kullandm ve konforda yol tutuşunda ters bışey gozlemlemedım ve bende yaylarımı presslettım, 3-4 aydır kullanıorm yol tutuşta ve konforda olumsuz bışy yaşamadım..

polemik olmaması ıçın gene altını çızerek belırtıorm spor yay alınmasından yanayım..

ne kadar "fırçalı yıkamaya gırmeyın aracınız çızılır" desekte mıllet gene fırçalı yıkamaya gırıo "yay kesmeyın pressletmeyın" desekte bunlar gene yapılcak, kısacası bu ışlemler maddıyata bakıo, şmdı "para can'ından onemlımı" dıeceksınız, deıl tabıkıde.. bugüne kadar araçlarımda hep eıbach yay kullandım, şuankı aracımda konı set var ve ıstedığım sevıyede olmadı aracım, sızce ne yapmalıydım..?

kesık yay'ı yada presslı yay'ı korumuorm, herkes bılıo kesık yay'ın yada presslı yay'ın darbe emıcılığı oem yay'a gore daha az oluo ve aracın ıçınde salınım artıo, spor yay almak en mantıklısıdır ama tercıh meselesıdır dıyıp konuyu tatlıya bağlıorm.. :)



hocam güzel şeyler demişsinde fırçalı yıkama örneği vermişsin ama fırçalı yıkamada bir hata olupda araba çizildimi en fazla boyatırsın düzelir... Ama bir aile dolusu insan araçda giderken aniden bir sayfa önce o senin mekan adı verip preslettiğin yaya birşey olsa , araç yüksek hızda kafadan kaysa vs bütün aile ölüme gitse bunun vebalini kim alacak ? Mesela demişsin ben kullandım yol tutuşu iyidi.. Sakın yanlış anlama o kullandıgın araç sana iyi yol tutuyor gibi gelmiş olabilir ama yol tutuşunu iyi oldugunu anlayacak hangi testlere soktun ? Bir extreme durumda ne tepkiler verdiği nasıl ölçtün... Adamlar bir helezon yaparken dev gibi parkurlar haricinde bilgisayar sistemleri ile ve gerçek ortamda robotlarla ortamlarda sıcaklık - basınç - titreşim - esneme vs en ufak derecelerine kadar ölçüyorlar... boyutunu milim milim kumpaslarla ayarlıyorlar... + Her aracın yayının boyu , yay kalınlıgı , direnci vs ayrı oluyor... Atıyorum orjinal yayı eichbah ile aynı boyda kessen bile kalınlıgı farklı olabiliyor... o olmasa esneme payı farkı oluyor... Yani bu işin bizim sanayilerimizde yapılması mümkün değil. Herşeyi geçtim bütün bu konuşma aslında şuna çıkıyor , bu arkadaşın başına bu yay yüzünden , bu arkadaş kadar ,onu oraya yönlendirenler de bu işin günahını/suçunu alırlar üstlerine.İşin ucunda yaşam ve ölüm oldugu için bu kadar yazdım.Yoksa isteyen istediğini istediği şekilde yapsın.


6ZMuMvpgKFs


KDRLGdBK1FA

UgSd7_S4bjg

Faruk_Vtec
15-01-2014, 22:14
peki arkadaşlar ank engin ustaya press için yayları ve milden işlem için amortisörleri fotolarla göndersem durum nasıl olur. aracı götürme imkanım yok :)

on arka kaç cm basılcak aracınızın ustunde olçup telefonlaşırsanız, yardımcı olur dıe duşunuorm..

Faruk_Vtec
15-01-2014, 22:53
hocam güzel şeyler demişsinde fırçalı yıkama örneği vermişsin ama fırçalı yıkamada bir hata olupda araba çizildimi en fazla boyatırsın düzelir... Ama bir aile dolusu insan araçda giderken aniden bir sayfa önce o senin mekan adı verip preslettiğin yaya birşey olsa , araç yüksek hızda kafadan kaysa vs bütün aile ölüme gitse bunun vebalini kim alacak ? Mesela demişsin ben kullandım yol tutuşu iyidi.. Sakın yanlış anlama o kullandıgın araç sana iyi yol tutuyor gibi gelmiş olabilir ama yol tutuşunu iyi oldugunu anlayacak hangi testlere soktun ? Bir extreme durumda ne tepkiler verdiği nasıl ölçtün... Adamlar bir helezon yaparken dev gibi parkurlar haricinde bilgisayar sistemleri ile ve gerçek ortamda robotlarla ortamlarda sıcaklık - basınç - titreşim - esneme vs en ufak derecelerine kadar ölçüyorlar... boyutunu milim milim kumpaslarla ayarlıyorlar... + Her aracın yayının boyu , yay kalınlıgı , direnci vs ayrı oluyor... Atıyorum orjinal yayı eichbah ile aynı boyda kessen bile kalınlıgı farklı olabiliyor... o olmasa esneme payı farkı oluyor... Yani bu işin bizim sanayilerimizde yapılması mümkün değil. Herşeyi geçtim bütün bu konuşma aslında şuna çıkıyor , bu arkadaşın başına bu yay yüzünden , bu arkadaş kadar ,onu oraya yönlendirenler de bu işin günahını/suçunu alırlar üstlerine.İşin ucunda yaşam ve ölüm oldugu için bu kadar yazdım.Yoksa isteyen istediğini istediği şekilde yapsın.


6ZMuMvpgKFs


KDRLGdBK1FA

UgSd7_S4bjg

ben sızı anlıorm zatn, bana nasl soru soracağınızı ne soracağınızıda az çok tahmın edıorm, dedığım gıbı benm bakış açımda 1 sene oncesıne kadar sızın gıbıydı(yanlış anlaşılmasın gene spor yay'ı onerıorm) sızın yaptığınız savunma ıle bende herkesı uyarıodm, gene uyarıorm..

yay kesme yay pressleme sağlıklı bışy deıl, yay pressleme kesmeye gore kotunun ıyısı..

ben kımsenın vebalini almam, 1000'de 1 ıhtımal olsa bıle ben oyle bı dukkan açmam ışletmem, yapacak kışı aklına koymuş bu ışlem oyle yada böyle yapılcak "yok arkadaşım ypma - yay al en sağlıklısı o" desek bıle o arkadaş cebındekı paraya gore ışlem yapacak, burdan kımse ona para yollamayacak yada spor yay almaya gıttığı zmn param yk ama ben sağlıklı bışy yapmak ıstıorm dedığınde dukkan sahıbı yayları bedava vermeyecek..

bıze "yay mı alım yada press mı yapım?" dıe sorsa ve press'ı desteklesek haklısınız, ışte o zmn vebalini almış oluruz..

"bu ış zevk ışı ve para ışı, mecburıyet değıl paran yoksa zevkınden vazgeçeceksın" de dıebılırsınız haklısınız ama bu burda sadece tartışma konusu olur akşam yatıp sabah kalkıldığı zmn gene sanayı yolları taştan.. :)

bu vb ınsan sağlığını tehlikeye sokacak dukkan açıp ve bunu meslek halıne getıren kışılere bu devlet bu ulkedekı gorevlıler bışy demıosa, kımse kusura bakmasın bızım ne mal ne de can guvenlığımız var...

anlatmak ıstedığım bız burda bırbırımızı sorgularsak sayfalarca konu uzar, arkadaş bı konu açmış ve fıkır almak ıstemış, kullananlar yorum yazar yanlış olduğunu duşunen fıkrını söyler ama gene o fıkır arasındaki doğru yanlışı para belırler :) dedığınız gıbı herşey eğıtımsızlık ve cahıllık! bu ülkede bışeylerın yoluna gırmesı ıçın oncelıkle beynı buharlı tren gıbı komurle çalışan cahıl halk'ın yok olması lazm..

yaşça benden buyuksunuz bı saygısızlık yaptıysam kusura bakmayın, ozur dılerım..

Thaerkmkr
16-01-2014, 18:14
Spor yay daha iyi olabilir ama benim yay pres düşünmemin nedeni Spor yay sekme yapıyor,bide sadece ön tarafı yere indirmek için pres düşündüm.Tabiki hiç birşey ailemizden önemli değil.Sekmeyen güzel spor yay oldumu spor yay neden olmasın aracı şimdi basıcağıma 1 ay-2 ay bekler spor yay taktırım.Yayı preslettikten sonra kafadan kayma o kadar çoğalıyormu?Babam biraz sert kullanıyor arabayı ama o kadar sert girmesine rağmen arac savrulmadan viraja giriyordu yay presten sonra kafan kaymalar sert girmelerde,olup olmadık yerlerde kafadan kayma gerçekleşirmi?

ontheair
16-01-2014, 18:36
Normalde yay serbesy haldeyken baklalrın arası açıktır. Kuvvet uygulandığında ise boyu kısalır. Bu uygulanan kuvvete karşı verdiği tepkidir. Kuvvet ortadan kaldırıldığında ise normal haline döner.
Eğer siz hiç bir sabii değiştirmeden sadece yayın boyunu değiştirirseniz son haline gelmesi daha hızlı ve sert olacaktır ki bu otomobilinizin konforunu etkiler.
Eğer yayı preslettikten sonra otomobilinizin ağırlığını da artırabilirseniz bu sorunun önüne geçebilirsiniz...

Faruk_Vtec
16-01-2014, 20:42
Spor yay daha iyi olabilir ama benim yay pres düşünmemin nedeni Spor yay sekme yapıyor,bide sadece ön tarafı yere indirmek için pres düşündüm.Tabiki hiç birşey ailemizden önemli değil.Sekmeyen güzel spor yay oldumu spor yay neden olmasın aracı şimdi basıcağıma 1 ay-2 ay bekler spor yay taktırım.Yayı preslettikten sonra kafadan kayma o kadar çoğalıyormu?Babam biraz sert kullanıyor arabayı ama o kadar sert girmesine rağmen arac savrulmadan viraja giriyordu yay presten sonra kafan kaymalar sert girmelerde,olup olmadık yerlerde kafadan kayma gerçekleşirmi?

baban vıraj kasmıosa sorun olmaz :) para sıkıntısı yksa spor yay al derım, ılk baş onlerı taktırırsın hoşuna gıderse oyle kalır ama sana tavsıyem 4 yay'ı da taktır, 3.5cm yada 5cm yayları amortısorlere ışlem yapmadan rahatlıkla kullanabılırsın, yol tutuş ve goruntu 10 olur, konforuda mın sevıyede kaybedersın..

levent
17-01-2014, 00:37
ciddi bozuk yolda, özellikle kaymak asfalt olupta kamyonların fren yaptığı inişlerdeki katlanmış asfalt harici sekme yapmıyor yay yahu.. ki sert sayılır yani benim şuan arka viraj demiri farkından dolayı da, ben öyle seke seke biyerlere gittiğimi hatırlamıyorum 5 senedir..

kesik yayın sektiği kadar spor yay sekmiyor ayrıca :)

Thaerkmkr
17-01-2014, 12:08
baban vıraj kasmıosa sorun olmaz :) para sıkıntısı yksa spor yay al derım, ılk baş onlerı taktırırsın hoşuna gıderse oyle kalır ama sana tavsıyem 4 yay'ı da taktır, 3.5cm yada 5cm yayları amortısorlere ışlem yapmadan rahatlıkla kullanabılırsın, yol tutuş ve goruntu 10 olur, konforuda mın sevıyede kaybedersın..

Babam sert giriyor ama vites küçültme veya tam dönerken gaza yüklenme yapmıyor.1-2 sefer benim gazımla 3 ten 2 ye çektirmiştim pati çekmeye başlayınca gazı bıraktı Bidaha da öyle bişey yapmadı :D,Spor yay araştırdım mbclubtr de konu açtım 96-2002 model uyumluları var.Spor bulamassam mecbur pres deniycem kafadan kaymalar vs olursa normal yayları satılıyor çifti 150 tl tekrar normale donerim :)


ciddi bozuk yolda, özellikle kaymak asfalt olupta kamyonların fren yaptığı inişlerdeki katlanmış asfalt harici sekme yapmıyor yay yahu.. ki sert sayılır yani benim şuan arka viraj demiri farkından dolayı da, ben öyle seke seke biyerlere gittiğimi hatırlamıyorum 5 senedir..

kesik yayın sektiği kadar spor yay sekmiyor ayrıca :)

İstanbul mahalle yolları belli yamalı,çukurlu sekme yaparmı bu yollarda?

onursumer
17-01-2014, 12:17
eibach pro kit kullanıyorum yıllardır bende orjinal amortisorlerle sekmeydi konfor bozmaydı gibi bir şikayetim hiç olmadıki 16 jant 45 yanakla kullanıyorum

Oznsrl
17-01-2014, 12:32
45 lik hr yaylarımı önce 1.5 sonra 1 cm preslettim ve totalde 3 yıldır falan kullanıyorum yayları ama amortisörümün tablası 3cm aşağda miller ve kovanda ona göre kısaltıldı hiç sekmiyorum diyemem ama rahatsız edici bi sekme yok. Press i savunmuyorum ama sıkıntı yaşamadığım için sorunsuz olduğunu biliyorum en azından sanayi işi coilden daha sağlıklı olduğu kesin

buda amortisörün resmi. 3 cm lik basıklık amortisörden olduğu için yay sadece 7 cm ve çalışma alanı gayet yeterli o yüzden rahatsız etmiyor ama yol falan tuttuğu yok.bu amortisörlere 5 lik yay takmıştım o zaman çok güzel yol tutuyordu

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/43/0gcq.jpg (https://imageshack.com/i/170gcqj)

Thaerkmkr
17-01-2014, 12:49
eibach pro kit kullanıyorum yıllardır bende orjinal amortisorlerle sekmeydi konfor bozmaydı gibi bir şikayetim hiç olmadıki 16 jant 45 yanakla kullanıyorum


45 lik hr yaylarımı önce 1.5 sonra 1 cm preslettim ve totalde 3 yıldır falan kullanıyorum yayları ama amortisörümün tablası 3cm aşağda miller ve kovanda ona göre kısaltıldı hiç sekmiyorum diyemem ama rahatsız edici bi sekme yok. Press i savunmuyorum ama sıkıntı yaşamadığım için sorunsuz olduğunu biliyorum en azından sanayi işi coilden daha sağlıklı olduğu kesin

buda amortisörün resmi. 3 cm lik basıklık amortisörden olduğu için yay sadece 7 cm ve çalışma alanı gayet yeterli o yüzden rahatsız etmiyor ama yol falan tuttuğu yok.bu amortisörlere 5 lik yay takmıştım o zaman çok güzel yol tutuyordu

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/43/0gcq.jpg (https://imageshack.com/i/170gcqj)

O zaman Spor yay Alıyoruz :)

levent
17-01-2014, 13:23
İstanbul mahalle yolları belli yamalı,çukurlu sekme yaparmı bu yollarda?

bir çok yerde gezindim ama öyle bir sekme olmadı. Çukurları seçip özellikle girme ama :)

Faruk_Vtec
17-01-2014, 13:51
Babam sert giriyor ama vites küçültme veya tam dönerken gaza yüklenme yapmıyor.1-2 sefer benim gazımla 3 ten 2 ye çektirmiştim pati çekmeye başlayınca gazı bıraktı Bidaha da öyle bişey yapmadı :D,Spor yay araştırdım mbclubtr de konu açtım 96-2002 model uyumluları var.Spor bulamassam mecbur pres deniycem kafadan kaymalar vs olursa normal yayları satılıyor çifti 150 tl tekrar normale donerim :)



İstanbul mahalle yolları belli yamalı,çukurlu sekme yaparmı bu yollarda?

vıraj vb bı sorun olmaz..

ılk defa aracını yere yıkanlaştırcaksın sanırım, spor yay'ı tercıh et ve kendın gözlemle eksısını artısını, emın ol olumsuz bı yonunu gormeyeceksın..

sana ufak bı tavsıye aracına gore spor yay varsa once onu tercıh et, eğer yoksa yada yay ıstedığın gıbı duşurmedıyse ondan sonra press ışıne gır derım..

Thaerkmkr
17-01-2014, 14:00
vıraj vb bı sorun olmaz..

ılk defa aracını yere yıkanlaştırcaksın sanırım, spor yay'ı tercıh et ve kendın gözlemle eksısını artısını, emın ol olumsuz bı yonunu gormeyeceksın..

sana ufak bı tavsıye aracına gore spor yay varsa once onu tercıh et, eğer yoksa yada yay ıstedığın gıbı duşurmedıyse ondan sonra press ışıne gır derım..

Şuan aracıma göre spor yay varmı yokmu diye araştırıyorum ama yok gibi 96-2002 model var.Bulamassam pres yaptırcam mecbur.

Thaerkmkr
17-01-2014, 16:32
Connecting site... (http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-mercedes-helezon-yaylari-orjinal-lesjofors-117798945/detay)

Önerirmisiniz Kullandınızmı?

erdem325
17-01-2014, 16:40
mercedes lerde get lastiği yok mu?
önce bi bakın arabada kaç çentik get lastiği var.
3 çentik falan varsa bence 1 çentik get lastiği takın.
mercedeslerde get lastiği denen şey amortisör takozu gibi ama boy boy..
incesini takınca alçalır araba.
hem yay falan kurcalamamış olursunuz.

Thaerkmkr
17-01-2014, 16:57
mercedes lerde get lastiği yok mu?
önce bi bakın arabada kaç çentik get lastiği var.
3 çentik falan varsa bence 1 çentik get lastiği takın.
mercedeslerde get lastiği denen şey amortisör takozu gibi ama boy boy..
incesini takınca alçalır araba.
hem yay falan kurcalamamış olursunuz.

Öyle birşey varsa cok iyi olur amortisörlerdemi bulunuyor bu get lastiği.

erdem325
17-01-2014, 17:05
Öyle birşey varsa cok iyi olur amortisörlerdemi bulunuyor bu get lastiği.

aynen..
bi mercedes tamircisine giderseniz hallederler orda.
GET LASTİĞİ ÖN 124-202-clk no:4 - Mercedes Yedek Parça / Mercedes Parça / Yedek Parça (http://www.parcaambari.com/LEMFoRDER-GET-LASTigi-oN-124-202-clk-no-4_939.html#0)
bunun gibi bi takoz, yay ile tabla arasında olması lazım.
mesela burdaki 4 çentik yani kalın.
tek çentiklileri var bunların ince onlar.

Thaerkmkr
17-01-2014, 17:16
aynen..
bi mercedes tamircisine giderseniz hallederler orda.
GET LASTİĞİ ÖN 124-202-clk no:4 - Mercedes Yedek Parça / Mercedes Parça / Yedek Parça (http://www.parcaambari.com/LEMFoRDER-GET-LASTigi-oN-124-202-clk-no-4_939.html#0)
bunun gibi bi takoz, yay ile tabla arasında olması lazım.
mesela burdaki 4 çentik yani kalın.
tek çentiklileri var bunların ince onlar.

Teşekkürler.

mikelazi
03-02-2014, 16:29
hocam güzel şeyler demişsinde fırçalı yıkama örneği vermişsin ama fırçalı yıkamada bir hata olupda araba çizildimi en fazla boyatırsın düzelir... Ama bir aile dolusu insan araçda giderken aniden bir sayfa önce o senin mekan adı verip preslettiğin yaya birşey olsa , araç yüksek hızda kafadan kaysa vs bütün aile ölüme gitse bunun vebalini kim alacak ? Mesela demişsin ben kullandım yol tutuşu iyidi.. Sakın yanlış anlama o kullandıgın araç sana iyi yol tutuyor gibi gelmiş olabilir ama yol tutuşunu iyi oldugunu anlayacak hangi testlere soktun ? Bir extreme durumda ne tepkiler verdiği nasıl ölçtün... Adamlar bir helezon yaparken dev gibi parkurlar haricinde bilgisayar sistemleri ile ve gerçek ortamda robotlarla ortamlarda sıcaklık - basınç - titreşim - esneme vs en ufak derecelerine kadar ölçüyorlar... boyutunu milim milim kumpaslarla ayarlıyorlar... + Her aracın yayının boyu , yay kalınlıgı , direnci vs ayrı oluyor... Atıyorum orjinal yayı eichbah ile aynı boyda kessen bile kalınlıgı farklı olabiliyor... o olmasa esneme payı farkı oluyor... Yani bu işin bizim sanayilerimizde yapılması mümkün değil. Herşeyi geçtim bütün bu konuşma aslında şuna çıkıyor , bu arkadaşın başına bu yay yüzünden , bu arkadaş kadar ,onu oraya yönlendirenler de bu işin günahını/suçunu alırlar üstlerine.İşin ucunda yaşam ve ölüm oldugu için bu kadar yazdım.Yoksa isteyen istediğini istediği şekilde yapsın.


6ZMuMvpgKFs


KDRLGdBK1FA

UgSd7_S4bjg

paylaşımlar için teşekkürler

Boldenon
22-02-2014, 20:38
Valla bende prese karşıyım ama 2 cesit yay aldım. Fayda etmedi. Hoplaya zıplaya gezdim. Daha kötüsü olamaz deyip nam da pres yaptırdım. Hr yaylardan daha iyi. Tartışmam bile. Konfor bozulması sıfır. Sekme sıfır. Güvenilirliği tabi ki spor yaydan azdır. 200 üzeri süratle viyadükte geçtim. Bozuk yolada girdim. Sıfır sorun

Y.Emre
22-02-2014, 21:15
Oem yayları tasarlayan mühendisler, cahillik faktörünü (factor of safety) iyiki oldukça yüksek tutuyorlar :) bunların başka bir açıklaması olamaz yani..

Boldenon
22-02-2014, 21:50
Cahil derken ?

Ya insanın sabrını zorlayıp küfür ettirmeye çalışıyorsun resmen.

İyi değil, zararlı, yapılmamalı diyebilirsin ama karşındakine asla cahil diyemezsin burada.

Y.Emre
22-02-2014, 23:02
kimseye cahil dediğim yok, yanlış anlamışsın. :)


'Factor of safety' diye bir kavram vardır, bu kavram atıyorum normalde 50 kiloya dayanacak herhangi bir sistem yapman yetecekken bunu 100, 200 300 kiloya dayanacak şekilde yapma olayıdır. Katsayıdır sadece

Birebir kelime anlamı 'güvenlik faktörü' olsa da Türkçe olarak en temel anlamda 'cahillik faktörü'dür. Çünkü sistemin yapılmaya başladığı ilk andan itibaren, mühendisin hesaplamalarını kolaylaştıran kabüllerden, hesaplarda olan hatalardan, malzemenin bozukluğundan doğan hatalardan, sonradan sisteme uygulanacak her türlü beklenmeyen kuvvetlere, yapılması gerekirken yapılmayan bakımlara göğüs geren şeydir bu factor of safety-cahillik faktörü.


Şahısla ilgili bir durum yok yani. :)

Boldenon
22-02-2014, 23:21
iyi güzelde sadece 25 mm düşüren hr yayın sektirerek şerit değiştirtmesi ne faktörü ? ben pres yay sağlıklı demiyorum. en az spor yay kadar sağlıksız.

spor yayda engebeli yolda acaba ön kuleler ne zaman çıkacak ya da ön göğüsün bağlantıları ne zaman kopacak diye düşünüyordum. şu an no problem ki spor yaydan fazla düşük. ben parada değilim ki şu ana kadar sadce bu arabada yaya ve montaja harcadığım para ile az daha eklense coil alınır. oda benim sabırsızlığım. ben kendi payıma, asla spor yayla uğraşmam. parasal duruma göre 3-4 cm e kadar pres veya sipali varsa coil. ama spor yay değil. daha önceki bir aracımda da aynısı oldu spor yayla. pinpon topu gibi sekti. onda pres yapmadım, orj cevirip sattım.

Y.Emre
22-02-2014, 23:50
Bahsettiğim olayın yayların sertliği, yumuşaklığı ile en ufak bir ilgisi yok..

Spor yay konusu da çok geniş. Bir eibach'la bir merdiven altı, yada yan sanayi yay karşılaştırılamaz aynı şeyleri beklemek yanlış olur.
Yayları burda bahsedildiği gibi sert-yumuşak, sekiyor-sekmiyor şeklinde tanımlamak çok eksik kalıyor. Ayrıca yayın sertliğini ne kadar düşürdüğü de belirlemiyor, tasarım/üretim amacı belirliyor. Sonuçta pist araçlarında kullanılan yaylar da orjinallerinden 5 6 cm kısa değiller, yerine göre Oem yüksekliğe yakın ama yayın sertliği amortisörlerin bound ve rebound değerleri vs çok farklı..

Kaliteli yayda (orjinal yada spor) malzemedir kalınlıktır falan hepsini geçtim yayların, araba bir dizi kasise girdiğinde rezonansa falan girmesin diye frekans (hertz) hesabı bile yapılarak araca göre üretiliyorken, üretimi yapılmış malzemeyi pressle şekil değişikliğine uğratıp, sonrada spor yayla kıyaslamak ne kadar doğru tartışılır.

emre55
23-02-2014, 00:29
bu yaylarda ar-ge vs konuşuluyor da, arkadaşım verso suna 3.5 luk eibach yay aldı. arka önden bariz şekilde baya çok düştü, nerde bunun ar-ge si ? çocuğun araba şahlanmıştı resmen, 400 küsür para ver magirus a çevir arabanı, ve bu olay 5cm lik eibach takınca ieslerde de oluyor diye duymuştum. bilerek mi yapıyolar arka basık olunca daha mı iyi yol tutuyor ?

Boldenon
23-02-2014, 10:22
Bahsettiğim olayın yayların sertliği, yumuşaklığı ile en ufak bir ilgisi yok..

Spor yay konusu da çok geniş. Bir eibach'la bir merdiven altı, yada yan sanayi yay karşılaştırılamaz aynı şeyleri beklemek yanlış olur.
Yayları burda bahsedildiği gibi sert-yumuşak, sekiyor-sekmiyor şeklinde tanımlamak çok eksik kalıyor. Ayrıca yayın sertliğini ne kadar düşürdüğü de belirlemiyor, tasarım/üretim amacı belirliyor. Sonuçta pist araçlarında kullanılan yaylar da orjinallerinden 5 6 cm kısa değiller, yerine göre Oem yüksekliğe yakın ama yayın sertliği amortisörlerin bound ve rebound değerleri vs çok farklı..

Kaliteli yayda (orjinal yada spor) malzemedir kalınlıktır falan hepsini geçtim yayların, araba bir dizi kasise girdiğinde rezonansa falan girmesin diye frekans (hertz) hesabı bile yapılarak araca göre üretiliyorken, üretimi yapılmış malzemeyi pressle şekil değişikliğine uğratıp, sonrada spor yayla kıyaslamak ne kadar doğru tartışılır.

İyide benim kullandığım yay h&r idi. Kesinliklede orjinaldi. Bi haltada yaramaz. Onu yapan mühendis kesin özel ünide para ile okul bitirmiş. Küçücük bir hız kesenden inerken bile "gümp" diye bırakıyorsa ön tarafı (saatte en fazla 5 km/h) bence sıfırdır. Kıyas doğrudur değildir ben bilmem, bildiğim tek şey şu an spor yaylı halimdem iyi yol tuttuğum ve sekmeden istediğim yerden geçtiğim.

Jeandan-R
23-02-2014, 12:01
Bir megane rs'de orj yay kullanıyorum, birinde hr 25mm kullanıyorum. İkisinin de lastikleri conti sport contact 5. Konforlarında çok ufak bir fark var. Yol tutuşlarında özellikle agresif kullanımda spor yaylı olan çok daha stabil.

levent
23-02-2014, 12:52
bu yaylarda ar-ge vs konuşuluyor da, arkadaşım verso suna 3.5 luk eibach yay aldı. arka önden bariz şekilde baya çok düştü, nerde bunun ar-ge si ? çocuğun araba şahlanmıştı resmen, 400 küsür para ver magirus a çevir arabanı, ve bu olay 5cm lik eibach takınca ieslerde de oluyor diye duymuştum. bilerek mi yapıyolar arka basık olunca daha mı iyi yol tutuyor ?

Corolla yayı satmışlardır ona. Kutunun üzerinde Verso mu yazıyordu?


İyide benim kullandığım yay h&r idi. Kesinliklede orjinaldi. Bi haltada yaramaz. Onu yapan mühendis kesin özel ünide para ile okul bitirmiş. Küçücük bir hız kesenden inerken bile "gümp" diye bırakıyorsa ön tarafı (saatte en fazla 5 km/h) bence sıfırdır. Kıyas doğrudur değildir ben bilmem, bildiğim tek şey şu an spor yaylı halimdem iyi yol tuttuğum ve sekmeden istediğim yerden geçtiğim.

Üste yazdığım şey sizin için de geçerli sanırım Polo yayı takmıştınız aracınıza, yanılıyor muyum?

rebeloghy
23-02-2014, 13:24
İyi de özel üniversitede para ile okuyan mühendis neden cacık oldu şimdi ? Nasıl bir ön yargıdır , aşağılama şeklidir :icon_wack

ontheair
23-02-2014, 13:45
H&R, Eibach vs. taktığınızda yaylarınız sert ama süspansiyonunuz yumuşak kaldığı için aracınız aptallaşıyor. Eğer sertlik ayarlı amortisör ilebirlikte kullanırsanız her şeyin çok değiştiğini fark edeceksiniz.

Bir de yay takıp otomobilin sertleşti, çok sekiyor kafasını ben anlamıyorum. Yay zaten otomobil sertleşsin, sürüş hissi artsın ve iraz daha iyi yol tutsun diye takılır. Yani yayın ana görevi alçaltmak değildir. Yukarıda sıraladıklarımı yaparken ortaya çıkan yan sonuçlardan biridir sadece otomobilin alçalması.

Y.Emre
23-02-2014, 15:28
İyide benim kullandığım yay h&r idi. Kesinliklede orjinaldi. Bi haltada yaramaz. Onu yapan mühendis kesin özel ünide para ile okul bitirmiş. Küçücük bir hız kesenden inerken bile "gümp" diye bırakıyorsa ön tarafı (saatte en fazla 5 km/h) bence sıfırdır. Kıyas doğrudur değildir ben bilmem, bildiğim tek şey şu an spor yaylı halimdem iyi yol tuttuğum ve sekmeden istediğim yerden geçtiğim.

İlk önce aynen sizin mesajınızı alıntılıyorum;


selam arkadaşlar

aracım 16 tdi skoda rapid ve orj yaylarını çıkartıp h&r 25-40 mm polo yayı taktım. önler aynen 25 mm düştü ancak arka aks ağırlığı fazla olduğu için 7-7,5 cm düştü ve çok sekti. bende tornada bir parça yapıp 3 cm takviyeyle arkayı yükselttim. buna rağmen arka taraf ağır olduğu için hız kesenlerden ne kadar yavaş geçsemde özellikle inişlerde sanki arkada 3-4 kişi varmış gibi "güp" diye iniyor kasisten. bende farklı arayışlara girdim ve polo gti oem yayları forumdan bir kardeşimden alıp bugün arkaları deneme amaçlı taktım. 3cm lik parça desteği ile arkayı 4 cm düşüren h&r yay oem polo yayından uzun olmasına rağmen o parça olmadan polo yayını taktığımda arka tam 4 cm düştü. h&r yaylarla yaptığı olumsuzluklar da kalmadı ve orj haline çok yakın bir salınımı oldu arka tarafın. ..


Altı çizili yaptığım yerlerde kendi hatanızı kendiniz yazmışsınız zaten, daha H&R'a b.k atmak neden ?

Sizin tabirinizle, 'Özel ünide para ile okuyup bitirmiş mühendis' ve o beğenmediğiniz yayların üreticisi o yaylar hakkında ne demiş ?
Bu yaylar Polo yayı, 25/40mm alçaltır Polo'nu demiş.

Bunlar Skoda Rapid yayı mı demiş sanki de takıp sekince vay efendim ben spor yay taktım arabam sekti tü kötü bu yay oluyor yapan mühendise de kızılıyor, sövülüyor. Bi malı kötülemeden önce onu doğru, olması gerektiği gibi kullanmak gerek.

Gidip Ford'a Oem Mercedes yayları takıp verim alamayayım ondan sonra Mercedes mühendisleri Parayı bastırıp özel okuldan bitirmişler diyeyim. Ne âlâ memleket..

Sorunun sebebine gelecek olursak ta daha hafif araç için üretilmiş yayı daha ağır araca takıp, yayda hareket mesafesi bırakmazsanız oraya ha hiç esnemeyen katı cisim koymuşsunuz ha hareket payı olmayan yay hiç farkı yok.. Normal olarak sekecektir zaten..


@levent +1 diyorum.

Boldenon
23-02-2014, 15:48
alıntı yaptığınız yerdede belirttiğim gibi arka aks ağırlığı fazla olduğu için olumsuzluk oldu bir şekilde düzelttim. ben aynı aks ağırlığına ve hatta birebir aynı ön takıma sahip 2 araçtan bahsediyorum.
özel ünide okuyanlarla ilgili kısımda benim hatamdan dolayı yanlış anlama oldu kusura bakmayın. hakkıyla okuyup bitirene lafım yok. benim gördüğüm 3-5 kişi hocalara "özel ders" adı altında dolar cinsinden ödemelerle okul bitirdiler, ben onu kastettim.

yani demem o ki önde hr yay arkada polo oem yay varken arka 4-5 cm düşük olmasına rağmen sekme vs yok. ön 25mm düşük olmasına rağmen sek sek oldu. şu anda orj yayları 4-4,5 er cm yaklaşık presli ve ön hrdeki gibi 25mm yerine 40-45 mm düşük olmasına rağmen sekme yok.

tekrar söylüyorum polo ve benim aracımın ön aks ağırlı 930 ar kg ve amortisöründen salıncağına kadar aynı.

nemo34
23-02-2014, 19:09
İyi de özel üniversitede para ile okuyan mühendis neden cacık oldu şimdi ? Nasıl bir ön yargıdır , aşağılama şeklidir :icon_wack

katılıyorum :icon_tup:

levent
23-02-2014, 19:14
alıntı yaptığınız yerdede belirttiğim gibi arka aks ağırlığı fazla olduğu için olumsuzluk oldu bir şekilde düzelttim. ben aynı aks ağırlığına ve hatta birebir aynı ön takıma sahip 2 araçtan bahsediyorum.
özel ünide okuyanlarla ilgili kısımda benim hatamdan dolayı yanlış anlama oldu kusura bakmayın. hakkıyla okuyup bitirene lafım yok. benim gördüğüm 3-5 kişi hocalara "özel ders" adı altında dolar cinsinden ödemelerle okul bitirdiler, ben onu kastettim.

yani demem o ki önde hr yay arkada polo oem yay varken arka 4-5 cm düşük olmasına rağmen sekme vs yok. ön 25mm düşük olmasına rağmen sek sek oldu. şu anda orj yayları 4-4,5 er cm yaklaşık presli ve ön hrdeki gibi 25mm yerine 40-45 mm düşük olmasına rağmen sekme yok.

tekrar söylüyorum polo ve benim aracımın ön aks ağırlı 930 ar kg ve amortisöründen salıncağına kadar aynı.

Nedenini ben size söyliyeyim, sizin arabanızın arkasında ekstra ağırlık var (bagaj), ağırlık dağılımınız Polo ile kıyaslandığı zaman daha arkada büyük bir ihtimalle.

Bu yüzden iki aracın ön takımı aynı dahi olsa arkada daha fazla ağırlık taşıdığınızdan dolayı kafa hafifliyor, bu da sekmelere sebep oluyor ister istemez. Rapid, Polo'dan daha çok kafadan kayma eğilimine sahipti test ettiğim kadarıyla ki bu da üstteki tezimi kanıtlıyor.

Ön / arka oem Polo yayı takıp deneyin isterseniz, H&R ile yaşadıklarınızın aynısı veya benzeri bir durum olmazsa ben 6 senedir boşuna Makine Mühendisliği okuyorum, 2 yıldır uzatıyorum, mezun olmaya çabalıyorum. (Devlet üniversitesi özel değil) :)

levent
23-02-2014, 19:40
H&R'ın sitesindeki katalogta Polo ve Rapid için farklı ürün kodlarında ürün önerilmiş.

Özel mezunu mühendisler Polo yaylarını Rapid'e takınca oluşacak güvenlik, tutuş kaybını hesaplamış demek ki.

Rapid için ürün kodu, 35mm

VA 28841 VA
HA 28841 VA

Polo için ürün kodu, 25-40mm 930kg front load

VA 28977 VA
HA 28977 HA

olarak belirtilmiş.

Şunu da eklemeden geçemicem, bunun Ar-ge'sini yapan mühendisler Polo yayının Rapid'e uygun olduğunu düşünselerdi hesaplamaları sonucunda bu markanın çok daha işine gelirdi Ar-ge ve üretim masrafları/yapılan yatırımlar hesaplandığı zaman.

Kısacası aracınız için üretilmiş spor yay alın. Nasılsa yürüyen aynı / benzer diye düşünüp sonuçta hüsrana uğrayabilirsiniz.

Not : Nisan ayında aracım spor yayları ile 5 yılını doldurucak, bir kez dahi olsun beni sıkıntıya sokmadılar ki binenler de biliyor ne kadar değiştiğini eski haline kıyasla..

Edit : http://www.h-r.com/en/katalog/index.html

Buradan aldım parça kodlarını..

Boldenon
23-02-2014, 22:05
Nedenini ben size söyliyeyim, sizin arabanızın arkasında ekstra ağırlık var (bagaj), ağırlık dağılımınız Polo ile kıyaslandığı zaman daha arkada büyük bir ihtimalle.

Bu yüzden iki aracın ön takımı aynı dahi olsa arkada daha fazla ağırlık taşıdığınızdan dolayı kafa hafifliyor, bu da sekmelere sebep oluyor ister istemez. Rapid, Polo'dan daha çok kafadan kayma eğilimine sahipti test ettiğim kadarıyla ki bu da üstteki tezimi kanıtlıyor.

Ön / arka oem Polo yayı takıp deneyin isterseniz, H&R ile yaşadıklarınızın aynısı veya benzeri bir durum olmazsa ben 6 senedir boşuna Makine Mühendisliği okuyorum, 2 yıldır uzatıyorum, mezun olmaya çabalıyorum. (Devlet üniversitesi özel değil) :)

önarka oem polo yayı takıp 300-350 km kadar gezdim. ön tarafın havada kalmasından başka sıkıntı doğurmadı. sekme vs hiç olmadı. ön 1-1.5 cm daha aşağıda kalsaydı hiç kurcalamazdım.

ayrıca özel üni konusuna takılmış arkadaşlar da ben ne tip adamlardan bahsettiğimi yukarıda yazdım. özel ders adı altında hocalara para verip okul bitiren, soru satın alan 3-5 kişiye şahit oldum okul zamanı kaldığım özel yurtta. övüne övüne de anlatıyorlardı. hakkını veren adam tabi ki iyi eğitim alır.

Boldenon
23-02-2014, 22:09
H&R'ın sitesindeki katalogta Polo ve Rapid için farklı ürün kodlarında ürün önerilmiş.

Özel mezunu mühendisler Polo yaylarını Rapid'e takınca oluşacak güvenlik, tutuş kaybını hesaplamış demek ki.

Rapid için ürün kodu, 35mm

VA 28841 VA
HA 28841 VA

Polo için ürün kodu, 25-40mm 930kg front load

VA 28977 VA
HA 28977 HA

olarak belirtilmiş.

Şunu da eklemeden geçemicem, bunun Ar-ge'sini yapan mühendisler Polo yayının Rapid'e uygun olduğunu düşünselerdi hesaplamaları sonucunda bu markanın çok daha işine gelirdi Ar-ge ve üretim masrafları/yapılan yatırımlar hesaplandığı zaman.

Kısacası aracınız için üretilmiş spor yay alın. Nasılsa yürüyen aynı / benzer diye düşünüp sonuçta hüsrana uğrayabilirsiniz.

Not : Nisan ayında aracım spor yayları ile 5 yılını doldurucak, bir kez dahi olsun beni sıkıntıya sokmadılar ki binenler de biliyor ne kadar değiştiğini eski haline kıyasla..

Edit : http://www.h-r.com/en/katalog/index.html

Buradan aldım parça kodlarını..

teşekkür ederim kodlar için. beni yanıltan skoda forumunda bir yetkili bayinin 25-40 hr yay taktım ve memnunum şeklinde yazdığı yazı oldu. daha sonrada bayiye gittim. arabasıyla turda attık ama yayların hr olmadığını söylemedi. ben yayları aldım ve arayıp arka çok fazla düştü dediğimde ben arkaya bilmemne (hatırlamıyorum) yayı takmıştım dedi. serviste muhabbet ederken 2 kere sordum bunlar hr değil mi diye. ikisinde de evet çok iyi dedi. bende onun lafına güvenip bu yayları aldım. bilsem böyle bir ayrım olduğunu almazdım tabi. hata bende.

MeJo
23-02-2014, 22:20
civic sport um a önler 5 arkalar 4 cm Nam da press yaptırmıştım gayet memnundum

emre55
24-02-2014, 00:46
Corolla yayı satmışlardır ona. Kutunun üzerinde Verso mu yazıyordu?



Üste yazdığım şey sizin için de geçerli sanırım Polo yayı takmıştınız aracınıza, yanılıyor muyum?

hayır verso yazıyordu üstünde :) eibach pro kit :)

Y.Emre
24-02-2014, 01:36
hayır verso yazıyordu üstünde :) eibach pro kit :)

kasa kodu varmıydı ?

Verso yayı niyetine hatchback yayı almış olma ihtimaliniz var :)

TOYOTA COROLLA Lowering Springs at discount prices at Motorsport World (http://www.motorsportworld.co.uk/framefixsbc2.asp?page=3&make=TOYOTA%20&model=COROLLA&ProdGroup=Performance%20Suspension&ProdSubGroup=Lowering%20Springs)

Eibach'ta Toyota Corolla Verso (e12j) şeklinde belirtilmiş, bu kasa bizde corolla hb. ama kutuda verso yazıyor..

levent
24-02-2014, 01:43
hayır verso yazıyordu üstünde :) eibach pro kit :)


kasa kodu varmıydı ?

Verso yayı niyetine hatchback yayı almış olma ihtimaliniz var :)

TOYOTA COROLLA Lowering Springs at discount prices at Motorsport World (http://www.motorsportworld.co.uk/framefixsbc2.asp?page=3&make=TOYOTA%20&model=COROLLA&ProdGroup=Performance%20Suspension&ProdSubGroup=Lowering%20Springs)

Eibach'ta Toyota Corolla Verso (e12j) şeklinde belirtilmiş, bu kasa bizde corolla hb. ama kutuda verso yazıyor..

Şöyle açıkliyim o zaman, size yine Corolla yayı satmışlar :D

2002-2004 aralığında olan E12 kasa verso Corolla ile aynı yürüyeni kullanır. Ağırlık olarak falan çok yakındırlar birbirlerine de zaten arada 20-30kg oynamaz toplamda, o da çift sunroof un falan getirisi..

2004 sonrası ise R1 kodlu olan yani AR10 Verso ise Avensis ile aynı yürür aksamı paylaşır.. Yaylar birbirine uyar ama süspansiyon yapısı, ağırlık farkı, ağırlık dengesi farkı dolayısı ile Corolla yaylarını takınca sizin yaşadığınız yaşanır.

Şöyle demek gerekirse Avensis yayı ile Corolla yayını yanyana koyduğun zaman ayırt edemezsin :D

blackpearl
06-03-2014, 15:26
baştan aşağı okudum.bendede aynı sıkıntı var.önler 5 parmak arkalar 1 parmak bosluk zor :D kafa havada :D önce pressi deneyip paylaşıcam en kısa zamanda...

mikelazi
06-03-2014, 17:09
okadar yazılan çizilenden sonra halanmı press valla pess

anltrkmn
06-03-2014, 23:50
Eibach prokit sorununuzu cozer varsa. Kasa agirligina gore basiyor en az 2.5, benim arkalari yere gommustu, onleri kapatti. Tamam press belki kestirmekten iyidir ama o yaylar surekli yukte gitsin diye uretilmedi, hesaplanmisini al rahat olsun kafan. Araban uzun da yapiyorsa hic dusunme bence

blackpearl
07-03-2014, 10:23
benim jantlar 175/60/13 , 15'' takmayı düşünüyorum.jant çapının 2'' büyümesi bu boşluğu azaltırmı acaba.biraz araştırdım bu Eibach prokit e21 için yurt içinde yok.e30 unki yada başka model uyarmı acaba..?

anltrkmn
07-03-2014, 23:11
Arabayi sacmalatmak kilometre ayarlarini gosterge kalibrasyonu bozmak istemiyorsaniz janti buyutseniz de lastik yanaginiz kuculecek. Yani lastik jantin kapladigi yer ayni olacak, arabadan sogutur o goruntu :-) bence bi ugrayin sanayiye.Ustasina sorun uyan uydurulan biseyler bakin ve ona gore yay alin kafaniz rahat olsun. Ben babamin aracina taktim yayi, kasislerden gectiginde hissetmese yaylandigimizi anlamayacak kadar az bir konfor kaybi oldu :-)

Thaerkmkr
22-06-2014, 17:17
Mercedes'imizi bastık Get lastigini söylediği için @erdem325 Abime teşekkür ederim.
Arabamda 3 numara get lastigi varmış.1 numaraya düşürdük 1 cm kadar düştü ve istedigim hale geldi.
Bu konuyla ilgilenen iyi veya kötü yönlerini söyleyen abilerimede cok teşekkür ediyorum.

Lifte kaldırmaya hazırlanırken lift kalkık değildir.
http://i62.tinypic.com/2955oit.jpg

Get Lastiğimizi değiştirdikten sonra :hiihi:
http://i60.tinypic.com/294tkph.jpg


http://i57.tinypic.com/29gokr7.jpg


http://i62.tinypic.com/107kizn.jpg


http://i60.tinypic.com/34fnwoi.jpg

Sezgin
08-07-2014, 00:56
Hayırlı olsun, get kesen görmüştüm, ama olcusu olup degıstırılme ımkanı oldugunu ılk kez duydum. Söyleyeyim bari eşe dosta, kasaplık yapmasınlar :D

Draniela
08-07-2014, 19:06
Bende pres yaptıracağım şu 5 şafağı attırayım :) başlık açmıştım az önce fiyatlar ne alemde şuanda

Thaerkmkr
14-07-2014, 00:24
Hayırlı olsun, get kesen görmüştüm, ama olcusu olup degıstırılme ımkanı oldugunu ılk kez duydum. Söyleyeyim bari eşe dosta, kasaplık yapmasınlar :D

:) get takılırken aklıma gedi acaba kesenler varmı diye :)Mercedeslerde numaraları varmıs diğerlerini bilimiyorum:)


Bende pres yaptıracağım şu 5 şafağı attırayım :) başlık açmıştım az önce fiyatlar ne alemde şuanda

200-300 civarı değisiyor pres'in bursada bir tek Hayrettin Duran'ı Biliyorum ona danışsanız daha verimli cevap alabilirsiniz.

Bu arada pres ve yay kesmeyi Mercedes hariç diğer araçlarda tavsiye etmiyorum.Mercedes in yay aralıkları sık oldugu için PRES Olmuyormus.Yayın halkaları aynı oldugu için yay kesme işlemi yapılıyormus Sekme veya konfor bozuklugu kafadan kayma olmuyormus.

LaWSuiT
14-07-2014, 23:34
istanbulda bu işlemleri güven amortisörde yaptırıyorum ve işçiliği olsun, müşteriye ilgisi olsun gerçekten iyi.

ikitelli de yerleri