PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bmw E 21 Atmosferik Besleme Yardım ?



ozzi41
15-01-2014, 21:09
Arkadaşlar merhaba,

Yakın bir arkadaşımın bmw e21i var stock m10b20 motorumuz var 8 ağırlık kranklı atmosferik olarak motoru güclendirmek istiyoruz aklımızdakiler 4 lü weber, 40lık veya 45 lik dereceli egzantirik, headers motor içinde nasıl bi değişiklik yapmak gerekir sizce pistonlar 89mm düz kafa weberin kaçlığını takmak gerekir dereceli egzantiriği neye göre almalıyız yardımlarınıza ihtiyacımız var.

Dctrlprn
15-01-2014, 22:02
Hocam enjeksiyona geçseniz daha sağlıklı ve daha seri olurdu bence enjeksiyonu düşünün. Hatta satılıklar bölümünde enjeksiyona geçmek için ne gerekiyorsa set halinde vardı fiyat olarakda gayet uygundu. Piston olarak biz 3 ay önce 89,25 tepeli kullandık fakat biraz zor bulduk. Şu an araba sorunsuz sıkıntısız yürüyor. Hatta geçenlerde arkadaşımın parası çıkışsaydı o enjeksiyon setini biz alıcaktık çocuk bıktı karbüratörden.

ozzi41
15-01-2014, 22:19
Hocam Enjeksiyona geçmeyi düşünmüyoruz malesef Weber takmak istiyoruz

0M42
15-01-2014, 22:23
Neden ki ?

ozzi41
15-01-2014, 22:40
Arkadaşın tercihi Karbiratörden yana

erdem325
15-01-2014, 22:46
weber i ses içinmi istiyor özellkle?
eğer düşüncesi bu ise injeksiyonla birlikte itb yapıp o sesi yine elde eder.

buraaktas
15-01-2014, 23:05
araç benim weberi hem ses hemde görüntü olarak istiyorum daha çok ama kaçlık takmamız lazım bilmediğimizden alamak daha

Dctrlprn
15-01-2014, 23:08
Burak abi senin kırmızı tek far e21 var galiba demi ?

buraaktas
15-01-2014, 23:14
aynen kardeşim kırmızı tek far

erdem325
15-01-2014, 23:15
araç benim weberi hem ses hemde görüntü olarak istiyorum daha çok ama kaçlık takmamız lazım bilmediğimizden alamak daha

injeksiyona geçip itb takıp hem o sesi hem de görüntüyü yine alabilirsiniz.
karbüratör olayı çok zahmetli olabiliyor, ayarı yakıtı vs ..

buraaktas
15-01-2014, 23:20
itb ne oluyo bilmiyorum enjeksıyon bana daha zahmetlı gelıyo kaputu acınca hersey sadeve guzel olsun ıstıyoruz bırazda yakıt çok sorun deıl gundelık bınmıyorum arabaya

Dctrlprn
15-01-2014, 23:22
Abi görüntüde güzellik istiyosan KN yuvarlak nikelajlı filtre tak hoş duruyor.

buraaktas
15-01-2014, 23:26
suan uzerınde 315 motor var onda var kn nıkelaj fıltre karburatorun ustune dırek takılandan foto eklemeyı bılmıyorum eklıyemedım ama bıtanede m10b20 motorum var onu takıcam 8 agırlık krank falan aldım ona 2 bın motoru guclendırıp takmak ıstıyorum

Dctrlprn
15-01-2014, 23:30
Piston olarak üsttede yazdıgım gibi 89,25 tepeli bulabilirsen gayet güzel olur bence.

buraaktas
16-01-2014, 20:44
dediğin pistonlar e12 kapağın pistonlarımı ? e12 2.0 tepeli cıkıyo e21 kapagında düz

mk35280
16-01-2014, 21:17
1000-1200cc yarış motoru 4 lü karbüratörlerini uygulayanlar vardı.Araştırmak lazım.youtube de videoları bolca var.
https://www.youtube.com/watch?v=vLqRJcrGKhQ

buraaktas
17-01-2014, 21:18
karbüratör weber takıcaz motor içinde kararsız kalmıştık amerikadan biyer bulduk m10 motorla ilgi motor içi parçalarınıda orayla görüşüp tedarik edicez türkiyede çok bilgisi olan yok m10 motorla parcasıda çok az

Dctrlprn
17-01-2014, 23:01
Yurt dışında stroker kitleri mevcut abi ama onlarda acayip derecede pahalı.

sansar34
19-01-2014, 01:16
yukarıda yazıldıgı gıbı bnce yapılması daha mantıklı olur enjeksıyonluya gelcılmesı karbratorluden daha az kalabalık olur eger guzel bır ustaysa yapıcagı ıscılıge baglı. ıtb gelınce her pıstonun emme valf portunun basına birer gaz kelebegı konulması 4 sılındırlı bı motor 4 tane gaz kelebegı konulması gıbı enjeksıyonlu sıstemde daha rahat oynamalar yapılabılır ve yakıt konusunda karbratorlu bı araca gore daha az yakar

ıtb ornek resım olarak bunu gosterebılırım

http://i.hizliresim.com/e2glL2.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://i.hizliresim.com/ea5A42.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

secomeco
19-01-2014, 18:14
Weber,dellorto yada solexle araç yurutmek ,kendiniz karbüratör ustasi değilseniz çok zor ve sıkıntılı.Artik karburatorcu çok azaldi ki weber ve solexe ayar tutturabilecek az usta kaldi.Ha illa ki karbüratör diyorsan gsrx1100 motorsikletten çikma mikuni karbüratör daha az zahmetli olacaktır.En azindan motor tamircileri mikuniye ayar yapabilirler ve mikuni webere gore daha az sorun çikartir.Custom bir manifoldla motora baglarsiniz ve motor içine yapacaginiz modifiyeye yakit havayi yetiştirir sanirim.Yapilmiş örnekleri var dünyada.Kolay gelsin.

ferhatgunes
02-02-2014, 19:44
msd 645 atesleme modulu accel super coıl bobın de lazım

buraaktas
05-02-2014, 22:00
bana başka karbüratör daha sıkıntılı geliyo weberler sıfır alınıcak ama ayar sorunu olucagını cok sanmuyorum