Orijinalini görmek için tıklayınız : tdci - hdi intercooler uygulamasi ?
Low-Rider
19-12-2014, 14:55
http://t.motocentrum.pl/205/30196/dokumenty/chlodnica-powietrza-doladowujacego-intercooler-nrf.jpg
Özgür böyle bişey buldum işine yarar belki c3 coolerı bu c2 ye taktıkları dün bahsetmiştim sana..
Ölçüleri elindeki cooler la bi kıyaslama yapabilirsin
Çok sağol Koray, baktık şimdi ölçüler aynı.
Çıkış ölçüsü 207'de 51, senin koyduğunda 48 tek fark bu.
Fotoğrafta yer alan şema DV6 (1.6 tdci fiesta) motorun cooler hortum şeması ve parça kodları var, uyduruk yapmak yerine orjinal boruları kullanmak istiyorum bu malzemeleri bulabileceğimiz bir parçacı yada çıkmacı tanıdığı olan varmıdır ?
Zamanında zor bulunan bir parçayı bu firmadan bulmuştuk,belki siz de bulursunuz.:icon_tup:
http://www.otocem.com.tr/index.php?McsSayfa=urunler&model=fiesta&arac=fiesta
Sadık Özyer
25-12-2014, 16:34
Benim 206 da klima var ve radyatorün sağına koyulamıyor , illaki tampona yada kaputa scoop yapılıp koyulacak. Şimdilik methanolle idare ediyorum. Ciddi bir fark oluyor.
Aracı bugün maslak dizayn egsoz savaş ustaya teslim ettim, kısmetse cumartesi bitmiş olacak fotoğrafları paylaşırım..
Dp + komple krom intercooler tesisatı yapılıyor ve sonrasında yazılım güncelleme.
Aracı bugün teslim aldım.
İntercooler 1.3 cdti yada albea olması lazım tam emin değilim, çıkma aldım.
Uzun olan turbo-intercooler arasındaki boruyu biraz ince tuttuk 42mm lik
İntercooler dan emmeye gelen kısa boru 45mm.
Yazılım güncellemesi henüz yaptırmadım, lag neredeyse yok denecek kadar az, tahminimce en az 10 hp aldım çünkü bariz hissediliyor fark.
Hafta içi yazılımı güncelleyeceğiz, detayları paylaşırım.
Borular ve downpipe maslak Dizayn Egsoz-Savaş usta da yapıldı, tekrardan ellerine sağlık.
Fotoğraflar;
http://i.hizliresim.com/2Y8zzE.jpg (http://hizliresim.com/2Y8zzE)
http://i.hizliresim.com/BRD77L.jpg (http://hizliresim.com/BRD77L)
http://i.hizliresim.com/ZA7oo3.jpg (http://hizliresim.com/ZA7oo3)
http://i.hizliresim.com/oYr44X.jpg (http://hizliresim.com/oYr44X)
http://i.hizliresim.com/l0v55Q.jpg (http://hizliresim.com/l0v55Q)
http://i.hizliresim.com/VgvWWB.jpg (http://hizliresim.com/VgvWWB)
http://i.hizliresim.com/n5L00N.jpg (http://hizliresim.com/n5L00N)
http://i.hizliresim.com/vQnWWA.jpg (http://hizliresim.com/vQnWWA)
http://i.hizliresim.com/12MOOB.jpg (http://hizliresim.com/12MOOB)
http://i.hizliresim.com/LY1550.jpg (http://hizliresim.com/LY1550)
Sadık Özyer
28-12-2014, 21:19
Aracı bugün teslim aldım.
İntercooler 1.3 cdti yada albea olması lazım tam emin değilim, çıkma aldım.
Uzun olan turbo-intercooler arasındaki boruyu biraz ince tuttuk 42mm lik
İntercooler dan emmeye gelen kısa boru 45mm.
Yazılım güncellemesi henüz yaptırmadım, lag neredeyse yok denecek kadar az, tahminimce en az 10 hp aldım çünkü bariz hissediliyor fark.
Hafta içi yazılımı güncelleyeceğiz, detayları paylaşırım.
Borular ve downpipe maslak Dizayn Egsoz-Savaş usta da yapıldı, tekrardan ellerine sağlık.
Fotoğraflar;
http://i.hizliresim.com/2Y8zzE.jpg (http://hizliresim.com/2Y8zzE)
http://i.hizliresim.com/BRD77L.jpg (http://hizliresim.com/BRD77L)
http://i.hizliresim.com/ZA7oo3.jpg (http://hizliresim.com/ZA7oo3)
http://i.hizliresim.com/oYr44X.jpg (http://hizliresim.com/oYr44X)
http://i.hizliresim.com/l0v55Q.jpg (http://hizliresim.com/l0v55Q)
http://i.hizliresim.com/VgvWWB.jpg (http://hizliresim.com/VgvWWB)
http://i.hizliresim.com/n5L00N.jpg (http://hizliresim.com/n5L00N)
http://i.hizliresim.com/vQnWWA.jpg (http://hizliresim.com/vQnWWA)
http://i.hizliresim.com/12MOOB.jpg (http://hizliresim.com/12MOOB)
http://i.hizliresim.com/LY1550.jpg (http://hizliresim.com/LY1550)
Çok süper olmuşta ne kadar harcadınız acaba sorabilir miyim ?
Çok harcadım sadık :D proje bayadır beklediği için gözümü kararttım 1 saat içinde karar verip soluğu maslakta aldım.
total maliyet 850 lirayı buldu herşey dahil
Sadık Özyer
30-12-2014, 09:18
Çok harcadım sadık :D proje bayadır beklediği için gözümü kararttım 1 saat içinde karar verip soluğu maslakta aldım.
total maliyet 850 lirayı buldu herşey dahil
O paraya methanol alınırdı be :( Şahsen ben 200 e cooler aldım , kaputu kesicem ve scoop yapıcam.
dowpipe ne kadar tuttu onu nasıl yaptırdın merak ettım çok zor bişeymi?
dowpipe ne kadar tuttu onu nasıl yaptırdın merak ettım çok zor bişeymi?
Dp fiyatın içinde ayrı maliyetini sormadım, katalizör söküldü yerine 51 lik düz boru yapıldı, üzeri sargılı olan boru yukarıda fotosu mevcut
Akın Sarıkaya
30-12-2014, 21:41
maşallah on numara olmuş işçilik :)
Özgür abi 207-c3 intercoolerlarına 250 lira civarı fiyat çekiyolar, ki 206nın önünde de yer yok dik cooler için. albea intercoolerı var fiyatı en uygun olanı o. yatay model. 100-150 lira arası fiyatı var. boyutları da 457x116x40
http://katalog.kaleoto.com.tr/Drawing/3031.jpg
bir de passat b5'in ufak kare intercoolerı var oda sığar büyük ihtimal.
http://img.bazarek.pl/397407/18428/3718375/96148940053ab4e7e0885f.jpg
Low-Rider
30-12-2014, 21:48
206'nın panelde cooler'ı dik konumlamak için yer var yanlız klima yüzünden takamıyorum ben, klimasız olsaydı cuk oturuyordu.
bLackModeL
30-12-2014, 22:04
206'nın panelde cooler'ı dik konumlamak için yer var yanlız klima yüzünden takamıyorum ben, klimasız olsaydı cuk oturuyordu.
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/v/t1.0-9/1779255_784545841605277_1544973776848863292_n.jpg? oh=98041c9689d54732b58d310030dcdf34&oe=5545CCD3&__gda__=1430684232_76fecf9f427b1740dbc6b29dc95c829 3
kesın gıtsın tamponu :D agresif gorunsun trafıkte bı sıkıntı cekmıyorum oldukca dolu gosterıyo
Low-Rider
30-12-2014, 22:38
Takmak istedikten sonra kesmeye gerek yok, ön tarafa yatay pozisyonda daha ufak birşey takarım ama orjinal yerine olsaydı fazla uğraştırmadan bitecekti.
Peugeot 206 1.4 HD (http://www.renaultfanclub.com/motor-modifiyesi/11364-peugeot-206-1-4-hdi-d-sonradan-intercooler-ve-filtre-takimi-ve-alcantara-isleri.html)
Özgür bak bu linkteki 206 klimalı değilmi ?
Hemde orjinal yerine takmışlar :)
Low-Rider
30-12-2014, 23:18
Görmüştüm bunu, sanırım klimalı değil bu.
Cooler yerleşmesine yerleşir oraya bir şekilde ama tam çıkışların olduğu yere denk geliyor bu parça
http://i.hizliresim.com/12dV1b.jpg
Hmm olabilir, peki o paralel giden borular ne borusu, o boruların olmadığı modellerde var çünkü
Masterpiece
30-12-2014, 23:36
207 RC oem intercoolerım satılık burayada yazayım paraya ihticayım var bi kenarda duracağına iş görsün uygun fiyata vereceğim
Sadık Özyer
30-12-2014, 23:43
206'nın panelde cooler'ı dik konumlamak için yer var yanlız klima yüzünden takamıyorum ben, klimasız olsaydı cuk oturuyordu.
Facebooktan yazdım.
207 RC oem intercoolerım satılık burayada yazayım paraya ihticayım var bi kenarda duracağına iş görsün uygun fiyata vereceğim
fiyat nedir özelden yada buradan yazarmısınız?
Peugeot 206 1.4 HD (http://www.renaultfanclub.com/motor-modifiyesi/11364-peugeot-206-1-4-hdi-d-sonradan-intercooler-ve-filtre-takimi-ve-alcantara-isleri.html)
Özgür bak bu linkteki 206 klimalı değilmi ?
Hemde orjinal yerine takmışlar :)
o araç klimasız 206van
Sadık Özyer
01-01-2015, 14:01
o araç klimasız 206van
klimali vanlar rulez
klimali vanlar rulez
Gunluk binmem diyosun klimali van a diyosun :) sök at agirliklari. koy intercoolerida yeter araca cektirdigin cile :)
Sadık Özyer
01-01-2015, 19:35
Gunluk binmem diyosun klimali van a diyosun :) sök at agirliklari. koy intercoolerida yeter araca cektirdigin cile :)
Araban klimalı mı dediklerinde hee diyebiliyorum. Ayrıca Fethiye yazın 99 derece oluyor
Klima olup çalışmayacağına olmasın daha iyi :)
Kliamlı 206 ya cooler meselesini çözünce burayada yazar mısın Özgür? :) (kesip biçmeden)
Sadık Özyer
01-01-2015, 20:18
Klima olup çalışmayacağına olmasın daha iyi :)
Kliamlı 206 ya cooler meselesini çözünce burayada yazar mısın Özgür? :) (kesip biçmeden)
Ben formülünü biliyorum.Klimam çalışıyor. buz gibide yapıp duru..
Ben formülünü biliyorum.Klimam çalışıyor. buz gibide yapıp duru..
Müsait bir zaman darlarım seni :D
Sadık Özyer
01-01-2015, 20:40
Müsait bir zaman darlarım seni :D
O telefonu açmıyon galbimi kırıpdurun.
by serçe
01-01-2015, 21:06
Koray eline kesene saglik cok guzel olmus zaten yakindir seni bu is icin rahatsiz edecegim bu arada benim de senin cooler ebatindami takmam lazim ve tam olurmu acaba benim tampona
Koray eline kesene saglik cok guzel olmus zaten yakindir seni bu is icin rahatsiz edecegim bu arada benim de senin cooler ebatindami takmam lazim ve tam olurmu acaba benim tampona
havalar düzelsin bi görüşüp laflarız sercan ölçüp biçeriz bakarız bişeyler :)
Low-Rider
01-01-2015, 23:21
Klima olup çalışmayacağına olmasın daha iyi :)
Kliamlı 206 ya cooler meselesini çözünce burayada yazar mısın Özgür? :) (kesip biçmeden)
Çözülür çözülmesine de ben ekstra uğraşmak istemiyorum yoksa direk Koray'ın yaptığı gibi tampon ortasına konulabilir.
Çözülür çözülmesine de ben ekstra uğraşmak istemiyorum yoksa direk Koray'ın yaptığı gibi tampon ortasına konulabilir.
abi renodada aynı sıkıntı var coolerlı olanlarda borular başka yerden gidiyor coolersız olanlarda başka biz takarken klima borularını kanırtarak yer açmıştık kıştı yazın klimayı açtığım ilk gün dumanlar çıkmaya başladı boru patlamış :) tamir ettirip geri taktım ama araya sünger sıkıştırdım eğer öyle bişey yaparsan aklında olsun kasıntılı olunca heralde titreşimle zamanla deliniyo
görüntüde böyle ama benim borular krom değil galvaniz parlaklık aleminyum banttan el atmışken filtre borusunuda sardım güzel oldu :)
http://i.hizliresim.com/l0Evkp.jpg (http://hizliresim.com/l0Evkp)
http://i.hizliresim.com/g4XZXR.jpg (http://hizliresim.com/g4XZXR)
coolerda 1.6 hdi coolerı 160 liraya 0 bulunca hemen aldım orjinalede çok benziyodu :)
http://i.hizliresim.com/ydP3o0.jpg (http://hizliresim.com/ydP3o0)
by serçe
01-01-2015, 23:34
havalar düzelsin bi görüşüp laflarız sercan ölçüp biçeriz bakarız bişeyler :)
Aynen olur korayda ***** hava sartlari bu arada bende de degisiklikler oldu Dp duz boru yarin yazilim guncelliyecem birde carbon clean yaptiracm bakalim ondan sonra dedigin gibi bakip oturup cayimizla birlikte degerlendiririz 😊
Arkadaşlar; Yazılım+dp+egr iptali+intercooler
Standart 68hp sonrası ne oldu bilmiyorum henüz dynoya çıkmadım..
(Dp den sonra orjinal borular ve orjinal susturucu duruyor+filtre sisteminde henüz değişikliğe gitmedim kağıt kullanıyorum)
40-140 km/h - 18 sn. iyimidir ?
http://www.youtube.com/watch?v=cJ521shWQdY
Sadık Özyer
05-01-2015, 21:23
Arkadaşlar; Yazılım+dp+egr iptali+intercooler
Standart 68hp sonrası ne oldu bilmiyorum henüz dynoya çıkmadım..
(Dp den sonra orjinal borular ve orjinal susturucu duruyor+filtre sisteminde henüz değişikliğe gitmedim kağıt kullanıyorum)
40-140 km/h - 18 sn. iyimidir ?
http://www.youtube.com/watch?v=cJ521shWQdY
Deneriz hocam :)
Deneriz hocam :)
Gördün 18 sn yi hemen atladın :D biraz daha iyileşecek o çünkü henüz filtre yok + olarakta maf sensörüm kirli sanırım sıkmadan giderken 2000-2300 arası silkelenme yapıyor, turbo hortumu yada vasgate ile alakalı bi durumda olabilir,bugün sorunu çözecem inşallah.
Sadık Özyer
07-01-2015, 12:41
Gördün 18 sn yi hemen atladın :D biraz daha iyileşecek o çünkü henüz filtre yok + olarakta maf sensörüm kirli sanırım sıkmadan giderken 2000-2300 arası silkelenme yapıyor, turbo hortumu yada vasgate ile alakalı bi durumda olabilir,bugün sorunu çözecem inşallah.
o sorun bendede var :(
http://www.youtube.com/watch?v=EqAirjmI-8A&list=UUJo0ROwbX_nY5oCKMGgJFEQ&index=5
EfecanTopaloğlu
12-01-2015, 04:00
Dik pozisyonda duran intercoolerda turbodan çıkan ve emmeye giren borular daha kısa oluyor, fiestadaki yatay konumlandırılan intercooler montajında daha uzun borular kullanılıyor bu durumda iki cooler montajı arasında performans açısından artılar eksiler oluyor mu acaba bilgi sahibi arkadaşlar bu konuda ne düşünüyor ?
Uzun tutulan boruların çapları dar tutulduğunda aradaki fark biraz minimize oluyor.
Ben uzun olan boruyu 40mm lik diğer kısa olan boruyu 45mm lik kullandım ve yazılım güncellemesinin ardından lag yaşamıyorum, herhangi bir sıkıntı yok yani.
Yatay ve altta olan cooler bence daha iyi soğuyor ve dik olandaki kısa boru avantajını daha iyi soğuma ile tölere ediyor, diye düşünüyorum..
EfecanTopaloğlu
12-01-2015, 18:14
Uzun tutulan boruların çapları dar tutulduğunda aradaki fark biraz minimize oluyor.
Ben uzun olan boruyu 40mm lik diğer kısa olan boruyu 45mm lik kullandım ve yazılım güncellemesinin ardından lag yaşamıyorum, herhangi bir sıkıntı yok yani.
Yatay ve altta olan cooler bence daha iyi soğuyor ve dik olandaki kısa boru avantajını daha iyi soğuma ile tölere ediyor, diye düşünüyorum..
Yakıt sarfiyatı konusunda ne gibi değişiklikler oldu bu işlemlerden sonra ?
yatay konumlandırılanın boru uzunluğu ve dikeyın neredeyse iki katı belkide daha fazla. farzedelimki iki katı. 45lik boru 22lik olması lazımki borudaki hacimler bir olsun:) öylede birşey olamayacağından kısaca dikey cooler herzaman daha erken gelir. Lakin yatay olan coolerın hacmide önemli.
dikey olan 1.6hdi coolerı 3.2 1.4hdi ın 2.8 gibi hatırlıyorum. yatay coolerda 2-2.5lt olmalıki borudaki hacmi tolere edebilsin.
e yatay coolerıda ufak koyunca soğutma hacmi azalacak ve coolerdan sonra emmeye gidene kadar tekrar bi miktar sıcaklık artışı olacak.
Eğer imkan varsa dikey cooler bence daha iyi.
Yakıt sarfiyatı konusunda ne gibi değişiklikler oldu bu işlemlerden sonra ?
Yakıtım sürekli sıkıştırdığım için arttı :D normal kullanımda daha az bile yakabilir belki..
yatay konumlandırılanın boru uzunluğu ve dikeyın neredeyse iki katı belkide daha fazla. farzedelimki iki katı. 45lik boru 22lik olması lazımki borudaki hacimler bir olsun:) öylede birşey olamayacağından kısaca dikey cooler herzaman daha erken gelir. Lakin yatay olan coolerın hacmide önemli.
dikey olan 1.6hdi coolerı 3.2 1.4hdi ın 2.8 gibi hatırlıyorum. yatay coolerda 2-2.5lt olmalıki borudaki hacmi tolere edebilsin.
e yatay coolerıda ufak koyunca soğutma hacmi azalacak ve coolerdan sonra emmeye gidene kadar tekrar bi miktar sıcaklık artışı olacak.
Eğer imkan varsa dikey cooler bence daha iyi.
Genel mantıktan bahsettim sadece, zaten benim dik konumlandırmam mümkün değil :) Alta koyduğum coolerda zaten büyük bi cooler değil o yüzden şimdilik coolerdan sonraki performanstan memnunum ve turbom hemen hemen aynı devirlerde geliyor..
Sadık Özyer
13-01-2015, 01:52
yatak mı dikey mi derken ? giriş çıkış bir olan mı yoksa farklı olan mı ?
EfecanTopaloğlu
13-01-2015, 03:42
yatak mı dikey mi derken ? giriş çıkış bir olan mı yoksa farklı olan mı ?
Peugeot ve citroendeki uygulamalarda dikey duran cooler var yani iki çıkış aynı taraftan, fiestada ise yatay yani coolerın iki ucunda ayrı ayrı çıkışlar mevcut.
Bu arada benim aracımda fiesta yatay kullanılan intercoolerı kullanıcam, umarım bahsedilen gecikmeleri yaşamam.
Sadık Özyer
14-01-2015, 05:10
Peugeot ve citroendeki uygulamalarda dikey duran cooler var yani iki çıkış aynı taraftan, fiestada ise yatay yani coolerın iki ucunda ayrı ayrı çıkışlar mevcut.
Bu arada benim aracımda fiesta yatay kullanılan intercoolerı kullanıcam, umarım bahsedilen gecikmeleri yaşamam.
Bende 9 litre cooler takıyorum 2.7 bar basıyorum. Gecikme nasıl birşey anlıcaz :)
mikelazi
14-01-2015, 09:38
9lt çok degilmi.
ygtkrmdnz
14-01-2015, 12:52
Oncelikler araclariniza masallah 18 sn olayindan sonra bugun bende bos bir yola denk gelip 40-140 denemk istedim onume arac ciktigi icin 120 de biraktim 12 sn gorunuyor isteyene whatsappla video gonderebilirim
Arac stock 90 lik getz
2012 BMW F30 320d 40-140 km/h acceleration - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=gYferx2xWJE)
F30 320D de 12 sn civarında yapmış 40-140'ı ama ?
ygtkrmdnz
14-01-2015, 16:07
Videoyu dikkatli izlersen 4.sn de 40 da baslayip 12.sn de 120 de bitiyor yani 8 saniye benden 4 saniye hizli dedigim gibi elimde video var bugun yarim yamalak cekebildim bir iddiam yok tamamen merak edip denedim
Sadık Özyer
14-01-2015, 19:39
Yiğit deneyelim mi kanka :D
ygtkrmdnz
14-01-2015, 19:44
Haha denemek isteyen sen oldugun icin gel kanka antep e deneyelim :D ama bu saniye olayini anlamadim ben senin arabanin suresi ne 40-140 ?
Sadık Özyer
14-01-2015, 19:50
Haha denemek isteyen sen oldugun icin gel kanka antep e deneyelim :D ama bu saniye olayini anlamadim ben senin arabanin suresi ne 40-140 ?
Düşük süratlerde basmadım ki kanka hiç .. 100-220 deniyorum.
100-170 14 sn şu an.
ygtkrmdnz
14-01-2015, 19:54
Mesaj kutun dolu sana videoyu gondereyim izle bi bakalim surelerden pek anlamiyorum yanda bir arac olmali :)
Sadık Özyer
14-01-2015, 20:22
2012 BMW F30 320d 40-140 km/h acceleration - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=gYferx2xWJE)
F30 320D de 12 sn civarında yapmış 40-140'ı ama ?
2 sn çok büyük fark yaratır abi.
2 sn çok büyük fark yaratır abi.
Arkadaş 40-120 arasını 12 sn de görüyorum demiş, ben inanmıyorum falan diye bişey demedim zaten..
184 lük 3.20 d ise 40-140 ı 12 sn yapmış sadece varolan anormalliği çözmeye çalışıyorum, ya getz stok değil yada bmwci mal :) hoş otomatik viteste sadece gaza basarak ne derece bi mallık söz konusu olabilirki...
Bide sadık 100-170 denemesi biraz mantıksız,hangi viteskerde sıkıyorsun ? 5. viteste 100 den 170 e sıkabilirsin mesela ?
2 de 40 ta başlayıp 4. Vitestede 170 i görürsün.
100-170 dünya genelinde öngörülen bi ölçme aralığı değil zaten. 40-140 yada 50-150 genel olarak dizellerin ölçtükleri.. 2 de turbon açıkken sıkarsın 4 ün sonunda zaten 150 yi görürsün...
Atmo değilsinki 100-200 sıkasın ;)
ygtkrmdnz
14-01-2015, 22:39
Aracim stock stepne dahil hersey uzerinde 40-140 denedigimde 14 sn cikacagini dusunuyorum
Sadık Özyer
14-01-2015, 23:14
Arkadaş 40-120 arasını 12 sn de görüyorum demiş, ben inanmıyorum falan diye bişey demedim zaten..
184 lük 3.20 d ise 40-140 ı 12 sn yapmış sadece varolan anormalliği çözmeye çalışıyorum, ya getz stok değil yada bmwci mal :) hoş otomatik viteste sadece gaza basarak ne derece bi mallık söz konusu olabilirki...
Bide sadık 100-170 denemesi biraz mantıksız,hangi viteskerde sıkıyorsun ? 5. viteste 100 den 170 e sıkabilirsin mesela ?
2 de 40 ta başlayıp 4. Vitestede 170 i görürsün.
100-170 dünya genelinde öngörülen bi ölçme aralığı değil zaten. 40-140 yada 50-150 genel olarak dizellerin ölçtükleri.. 2 de turbon açıkken sıkarsın 4 ün sonunda zaten 150 yi görürsün...
Atmo değilsinki 100-200 sıkasın ;)Abi arkadaş 40-120 denemiş vites atışı üst vites geçtiğinde düşük devir spoolün düşmesi vs . Saniyeler kimseye bir şey ifade edemez. videoyu izledim youtubeye yükleyebilirim. Kadran sapması gibi bir sürü şey var . DBN almadan konuşmamız yanlış olur.
Sadık Özyer
14-01-2015, 23:25
Arkadaş 40-120 arasını 12 sn de görüyorum demiş, ben inanmıyorum falan diye bişey demedim zaten..
184 lük 3.20 d ise 40-140 ı 12 sn yapmış sadece varolan anormalliği çözmeye çalışıyorum, ya getz stok değil yada bmwci mal :) hoş otomatik viteste sadece gaza basarak ne derece bi mallık söz konusu olabilirki...
Bide sadık 100-170 denemesi biraz mantıksız,hangi viteskerde sıkıyorsun ? 5. viteste 100 den 170 e sıkabilirsin mesela ?
2 de 40 ta başlayıp 4. Vitestede 170 i görürsün.
100-170 dünya genelinde öngörülen bi ölçme aralığı değil zaten. 40-140 yada 50-150 genel olarak dizellerin ölçtükleri.. 2 de turbon açıkken sıkarsın 4 ün sonunda zaten 150 yi görürsün...
Atmo değilsinki 100-200 sıkasın ;)
4 3 bin 105 gibi bir değerde 5200 e kadar basıp 5 e çekiyorum :D
Sadık Özyer
15-01-2015, 00:02
Arkadaş 40-120 arasını 12 sn de görüyorum demiş, ben inanmıyorum falan diye bişey demedim zaten..
184 lük 3.20 d ise 40-140 ı 12 sn yapmış sadece varolan anormalliği çözmeye çalışıyorum, ya getz stok değil yada bmwci mal :) hoş otomatik viteste sadece gaza basarak ne derece bi mallık söz konusu olabilirki...
Bide sadık 100-170 denemesi biraz mantıksız,hangi viteskerde sıkıyorsun ? 5. viteste 100 den 170 e sıkabilirsin mesela ?
2 de 40 ta başlayıp 4. Vitestede 170 i görürsün.
100-170 dünya genelinde öngörülen bi ölçme aralığı değil zaten. 40-140 yada 50-150 genel olarak dizellerin ölçtükleri.. 2 de turbon açıkken sıkarsın 4 ün sonunda zaten 150 yi görürsün...
Atmo değilsinki 100-200 sıkasın ;)
Abi benim turbom 2 de gelmiyor bunu demeyi unutmuşum :/
Abi benim turbom 2 de gelmiyor bunu demeyi unutmuşum :/
Sadık sende nasıl bi araba var onu çözsem zaten :D
ygtkrmdnz
15-01-2015, 00:09
Abi arkadaş 40-120 denemiş vites atışı üst vites geçtiğinde düşük devir spoolün düşmesi vs . Saniyeler kimseye bir şey ifade edemez. videoyu izledim youtubeye yükleyebilirim. Kadran sapması gibi bir sürü şey var . DBN almadan konuşmamız yanlış olur.
O zaman 40-140 video ceken tum insanlik dbn eklesin :D
Sadık Özyer
15-01-2015, 00:18
Sadık sende nasıl bi araba var onu çözsem zaten :D
Valla sorma bende şaşırıyorum bir an veyron oluyor bi an at arabası :D 1 -2 ve 3 bin devir altı sağır.
Arkadaşlar bu arada bugün dyno ya çıktım topkapıda 114 hp çıktı, beni tatmin etti açıkcası, bu saatten sonra yapacağım iş turbo değiştirmek olur, şu ankini kucağıma almadığım sürece bu şekilde binmeye devam etmeyi düşünüyorum :)
Allah hepimizin gönlüne göre versin.
ygtkrmdnz
16-01-2015, 22:46
Masallah guzel guc yazilim dumanli mi soft sekilde mi ? Biraz daha gideri vardir elbet kat iptali, duz boru gibi seyler var miydi
Masallah guzel guc yazilim dumanli mi soft sekilde mi ? Biraz daha gideri vardir elbet kat iptali, duz boru gibi seyler var miydi
yazılım soft değil dumanlı ama hard ta değil, düz boru yok son susturucum duruyor 51 lik downpipe var egr kör + intercooler var
Teşekkürler
ygtkrmdnz
16-01-2015, 23:16
Ortalama 45 hp almissiniz ben begendim gucu duz boru vs ile daha keyifli olur sanirim
Arkadaşlar bu arada bugün dyno ya çıktım topkapıda 114 hp çıktı, beni tatmin etti açıkcası, bu saatten sonra yapacağım iş turbo değiştirmek olur, şu ankini kucağıma almadığım sürece bu şekilde binmeye devam etmeyi düşünüyorum :)
Allah hepimizin gönlüne göre versin.
Bi 0-100 veya 0-140 videosu koyma şansınız varmı?
Bi 0-100 veya 0-140 videosu koyma şansınız varmı?
Söz vermiyim ama fırsat bulursam koyarım, 40-140 videsu var önceki sayfalarda, 17-18 sn gibi bi süre.
Aracımda şu an silkelenme problemi var yüksek ihtimalle maf sensöründen kaynaklanan, sorunu çözüp filtre sistemine el attığım zaman çeşitli videolar ve denemeler yapacağım zaten..
+ olarak baskımda sıyırmaya başladı, güçlendirdikçe başımıza iş aldık :)
ygtkrmdnz
21-01-2015, 12:16
Bence bronz isine girmeyin sehir icinde cok sıkıntı yasarsiniz :) bronzlu bi araba kullanip oyle karar vermelisiniz
bronz işine girmeden oem debriyaj çok kısa vadeli oluyor malesef..
Aracim stock stepne dahil hersey uzerinde 40-140 denedigimde 14 sn cikacagini dusunuyorum
1.6 lt ve altı dizellerde 120-140 aralığını 2 sn de alabileceğini hiç sanmıyorum ben herhangi bir aracın. özellikle standartken, tam 3 ün ölü noktası devir olarak genelde.
benim psa grup dizel değil ama şöyle bi video ekliyim, Koray'ın 40-140 ı izleyince karşılaştırdım da hemen hemen aynı gibi, tabi 60-140 olarak karşılaştırdım :D belki o 1 boy kadar önüme atlar diye düşünüyorum o hızlarda denesek :)
sadece remap, 116 bin km, depo full dolu, egr yi temizlemiştim fakat emme de dolu, onu da temizlicem yakın zamanda. 1250 kg 1.4 d4d, tahminim 105-110 hp arasında 240-250nm civarı tork vardır, dyno fırsatım olmadı ***** Antalya'da yok dyno :)
Ecutech 1.4 D4D Corolla 60-150kmh Acceleration - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=UMruJqCHmMc)
ygtkrmdnz
21-01-2015, 19:10
Bende izledim videoyu simdi guzel hizlaniyor araciniz. Benim getz 1187 kg herseyi stock egr vs temizligi yapmadim bu konuda dikkatimi cekti oyle denedim bir gunduz bir gece video cektim belki pilotaj belki hava sartlari ama 11kusurlere indim
Ayrica 40-140 en fazla 15 olur daha yuksek cikacagini dusunmuyorum en kisa zamanda onu da deneyecegim
http://www.techturkey.com/forum/videolar/197451-getz-40-120-hizlanma.html
Seninki de güzel gidiyor Yiğit, maşallah :)
bi abimizde racechip li Era vardı.. 120-140 videodan baktım şimdi 3sn sürüyor, sen neredeyse 45 hp güçsüzken 1 sn daha hızlı çevirebileceğine inanıyorsan yolda başka araçlarla denemeni tavsiye ederim bir tek.
video görünür mü bilmiyorum ama, 50-150 era + racechip, aynı videoda 40-120 si de 9 sn sürüyor, 40-140 12.5sn gibi videoya göre. 133 hp dyno verisi vardı aracın bu arada.
https://www.facebook.com/video.php?v=10152192004393948&set=vb.678993947&type=3&theater
ygtkrmdnz
21-01-2015, 19:45
Video acilmadi :) 120-140 i gectim simdi benden 45 hp guclu eradan 40-120 araliginda ortalama 2sn civari mi yavas hizlaniyorum :) ilginc valla videoyu merak ettim. Bir tuaflik oldugunu 110luk rioyu gectigimde anlamaliydim era ile ayni motor var :)
Ya bence senin araban 110 luk, ya Rio bozuk, ya denediğin yol hep - eğimli :D Ama ilk şık ağır basıyor bence.
Ama güzel bişey o tabi :) Bu arada katalog verisinden daha hafiftir getz ler genelde, denk getirirsen kantara çıkar :)
ygtkrmdnz
21-01-2015, 19:57
Rio arkadasimindi ya 90kusur binde temizdi yani bir sorunu yoktu biz getzi sifir aldik o zmaan fulleri 110luktu onun harici donanimlar 88 ama internette kac tane video izlediysem 110luk ve 88 liklerin 0-100 sureleri ayni ilginc bir olay :D bu arada denedigim yolda cok fazla egim yok yani normal sehir ici yollar duzeyinde tam duz degil bir tık asagida :)
Bende izledim videoyu simdi guzel hizlaniyor araciniz. Benim getz 1187 kg herseyi stock egr vs temizligi yapmadim bu konuda dikkatimi cekti oyle denedim bir gunduz bir gece video cektim belki pilotaj belki hava sartlari ama 11kusurlere indim
Ayrica 40-140 en fazla 15 olur daha yuksek cikacagini dusunmuyorum en kisa zamanda onu da deneyecegim
http://www.techturkey.com/forum/videolar/197451-getz-40-120-hizlanma.html
Sen önce şu 40-140 ı en kısa zamanda ekle 15 te yaparsın inşallah ta bizde görürüz kardeşim :)
Levent'inde dediği gibi 120-140 arası 2 yada 4 sn de alınacak bir değer değil en aşağı 5 sn sürüyor
bu arada 133 hp lik dyno verisi olan 40-140 12-13 saniyeye göre kıyas yapılabilir, bu arada benim sürede çok çünkü araçta baskı kaçırıyor bronz yapacam
Sadık Özyer
23-01-2015, 15:41
Biri yiğide saplasın .
Bir güncel uygulamada benden gelsin bp 206 daki borularıda yapan custom garage sebahattin ustanın yeni eseri c2 1.4 hdi.
http://i.hizliresim.com/Yj8AGj.jpg
http://i.hizliresim.com/99WOjO.jpg
Çok güzel olmuş maşallah..
koray araç ne durumda şimdi bi sıkıntı yada silkeleme filan yaşadınmı yoksa hersey canavar gibi daha iyi olamazdımı diyorsun :)
koray araç ne durumda şimdi bi sıkıntı yada silkeleme filan yaşadınmı yoksa hersey canavar gibi daha iyi olamazdımı diyorsun :)
Ya silkelenme bende çok eski, yazılımdan önce bile vardı ara sıra eurodiesel katkısı atıyordum düzeliyordu, uzun zamandır atmıyorum, birde son yazılım güncellemesinden sonra yapmaya başladı ben olayı enjektörlere bağlıyorum herhalde miadı doldu :) gerçe basıncımda o kadar açık değil, max 1,5 bar görüyorum genelde 1.3 civarı yürüyorum, gidiş araçta tekken gayet muazam tork 200 leri geçince gaza oturunca kafa kaldırmalar falan çok iyi oldu, Allah bozmasın şu an çok keyifli biniyorum..
Ama yakın zamanda enjektörleri kucağıma alabilirim değişime gidersem turboyuda enjekttörüde coolerıda büyütürüm 150+ hp leri hedeflerim, tabi hiç bi sorun çıkmazsa pek kaşınmak istemiyorum açıkçası :)
Ya silkelenme bende çok eski, yazılımdan önce bile vardı ara sıra eurodiesel katkısı atıyordum düzeliyordu, uzun zamandır atmıyorum, birde son yazılım güncellemesinden sonra yapmaya başladı ben olayı enjektörlere bağlıyorum herhalde miadı doldu :) gerçe basıncımda o kadar açık değil, max 1,5 bar görüyorum genelde 1.3 civarı yürüyorum, gidiş araçta tekken gayet muazam tork 200 leri geçince gaza oturunca kafa kaldırmalar falan çok iyi oldu, Allah bozmasın şu an çok keyifli biniyorum..
Ama yakın zamanda enjektörleri kucağıma alabilirim değişime gidersem turboyuda enjekttörüde coolerıda büyütürüm 150+ hp leri hedeflerim, tabi hiç bi sorun çıkmazsa pek kaşınmak istemiyorum açıkçası :)
bende aracı azcık yükledim bi coolerim eksik oda şu aralar baskı fılan degiştim ondan para kalmadı :)
207 1.4 hdi downpipe+egr+wg ayarı biraz ıcık 1.4-1.5 bar filan basıyo-hard yazılımın biraz düşüğü-düz boru yaptırmadım arac alt devirlerim ölmesin diye
ilk yazılımı bayabi açmıştık hard yani, bi deneme sürüşüne cıktık araç koparıyor boyle bi gidiş olmaz ama sonra hemen kesti araç korumaya aldı bizde mecbur kıstık :)
cooler taktıracam da silkeleme olayını cok kişiden duydum.
bana önerin ne olur onu merak ediyorum
düz boru + hava filtresi+ cooler yapsam cok fark yaparmı?
95 hp stock yeni kasa Lineaları geçiyorum 2-3 boy atıyom
85 hp İbiza yazılımlı+dp+düzboru+k&n filtreli 105lik yazılımlı arkadaşı geçemiyom 1 boy ara ile yüruyoz.
bu arada aracın kaç kg?
benim 1260 :(
by serçe
05-02-2015, 15:55
bende aracı azcık yükledim bi coolerim eksik oda şu aralar baskı fılan degiştim ondan para kalmadı :)
207 1.4 hdi downpipe+egr+wg ayarı biraz ıcık 1.4-1.5 bar filan basıyo-hard yazılımın biraz düşüğü-düz boru yaptırmadım arac alt devirlerim ölmesin diye
ilk yazılımı bayabi açmıştık hard yani, bi deneme sürüşüne cıktık araç koparıyor boyle bi gidiş olmaz ama sonra hemen kesti araç korumaya aldı bizde mecbur kıstık :)
cooler taktıracam da silkeleme olayını cok kişiden duydum.
bana önerin ne olur onu merak ediyorum
düz boru + hava filtresi+ cooler yapsam cok fark yaparmı?
95 hp stock yeni kasa Lineaları geçiyorum 2-3 boy atıyom
85 hp İbiza yazılımlı+dp+düzboru+k&n filtreli 105lik yazılımlı arkadaşı geçemiyom 1 boy ara ile yüruyoz.
bu arada aracın kaç kg?
benim 1260 :(
bir şey soracağım yazılımı hard çekince yakıt basınç hatası mı verdi aracın ?
ayrıca düz boru yaptır o kadar elle tutulur bir ölme olmuyor üstlerin daha iyi oluyor hava filtresi olayına da gelince kendi oem filtre ni kullanmanı tavsiye ederim 5 k değiştir yenisiyle daha iyi hava filtresi olayında hala korayı bekliyoruz :D :D bi çalışma yapacaktık ama bir türlü buluşamadık :) cooler da kesin yap bence araçın o sıcaklığı atması lazım ve iyi olacaktır .
bende aracı azcık yükledim bi coolerim eksik oda şu aralar baskı fılan degiştim ondan para kalmadı :)
207 1.4 hdi downpipe+egr+wg ayarı biraz ıcık 1.4-1.5 bar filan basıyo-hard yazılımın biraz düşüğü-düz boru yaptırmadım arac alt devirlerim ölmesin diye
ilk yazılımı bayabi açmıştık hard yani, bi deneme sürüşüne cıktık araç koparıyor boyle bi gidiş olmaz ama sonra hemen kesti araç korumaya aldı bizde mecbur kıstık :)
cooler taktıracam da silkeleme olayını cok kişiden duydum.
bana önerin ne olur onu merak ediyorum
düz boru + hava filtresi+ cooler yapsam cok fark yaparmı?
95 hp stock yeni kasa Lineaları geçiyorum 2-3 boy atıyom
85 hp İbiza yazılımlı+dp+düzboru+k&n filtreli 105lik yazılımlı arkadaşı geçemiyom 1 boy ara ile yüruyoz.
bu arada aracın kaç kg?
benim 1260 :(
Benim araç 1135 kg olması lazım, istanbulda olsan senle bi denerdik aslında :)
bir şey soracağım yazılımı hard çekince yakıt basınç hatası mı verdi aracın ?
ayrıca düz boru yaptır o kadar elle tutulur bir ölme olmuyor üstlerin daha iyi oluyor hava filtresi olayına da gelince kendi oem filtre ni kullanmanı tavsiye ederim 5 k değiştir yenisiyle daha iyi hava filtresi olayında hala korayı bekliyoruz :D :D bi çalışma yapacaktık ama bir türlü buluşamadık :) cooler da kesin yap bence araçın o sıcaklığı atması lazım ve iyi olacaktır .
Sorma Sercanım bi görüşemedik :) sen ne yaptın turbo ve yazılım işini ?
bir şey soracağım yazılımı hard çekince yakıt basınç hatası mı verdi aracın ?
ayrıca düz boru yaptır o kadar elle tutulur bir ölme olmuyor üstlerin daha iyi oluyor hava filtresi olayına da gelince kendi oem filtre ni kullanmanı tavsiye ederim 5 k değiştir yenisiyle daha iyi hava filtresi olayında hala korayı bekliyoruz :D :D bi çalışma yapacaktık ama bir türlü buluşamadık :) cooler da kesin yap bence araçın o sıcaklığı atması lazım ve iyi olacaktır .
evet onu verdi daha açamadık o yüzden araç yürümüyor dip gazda Antipoluyt Fount gibi bişe dedi korumaya aldı,
düz boru yapacak adam yokki rize de trabzona düşünce yaapacam fiyat aralığı nedri düz borunun pek bilmiyom kazık yemeyelim
cooler bidaha ay kesin yapıcam da şimdi bekliyo zaten havalar soguk :)
instagramda #53ED911 arat beni ekle görürsün araçımı
0-100 video 11 sn
https://www.facebook.com/groups/11793043905/permalink/10153274768288906/
Sadık Özyer
05-02-2015, 21:10
Yarin bende cooler takiyom :-)
by serçe
05-02-2015, 23:30
Benim araç 1135 kg olması lazım, istanbulda olsan senle bi denerdik aslında :)
Sorma Sercanım bi görüşemedik :) sen ne yaptın turbo ve yazılım işini ?
Hallettim ya şuan iyileşti bu sefer yemeklimi çaylımı bir org yapalım 😊
evet onu verdi daha açamadık o yüzden araç yürümüyor dip gazda Antipoluyt Fount gibi bişe dedi korumaya aldı,
düz boru yapacak adam yokki rize de trabzona düşünce yaapacam fiyat aralığı nedri düz borunun pek bilmiyom kazık yemeyelim
cooler bidaha ay kesin yapıcam da şimdi bekliyo zaten havalar soguk :)
instagramda #53ED911 arat beni ekle görürsün araçımı
0-100 video 11 sn
https://www.facebook.com/groups/11793043905/permalink/10153274768288906/
Okadar ince bir ayarki tutturmak sıkıntı oluyor bir yerden sonra ve cok sinir bozucu bir arıza kaydı
Yarin bende cooler takiyom :-)
Sadık kardeşim o manifoltu turbo ve seni istanbula bekliyorum 😊😊
Sadık Özyer
06-02-2015, 19:59
https://scontent-b-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/10470246_889982041062865_6617742379860220426_n.jpg ?oh=f3b723dd2f3506e9f2ae3ee2f3d90405&oe=5596447E
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/v/t1.0-9/10968398_890094294384973_2691579656109697086_n.jpg ?oh=ce43c3b34a47b1ea7c1bc8b28ea6c3cf&oe=554FBACC&__gda__=1430920698_284cf37d9ff2cd54b25b7ff2ec796e0 5
https://scontent-b-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/10978593_890020634392339_2534411717045992272_n.jpg ?oh=006aca6ffd87e66b75b8743e28340c3b&oe=555C3206
Hakkını verelim :)
Hallettim ya şuan iyileşti bu sefer yemeklimi çaylımı bir org yapalım 😊
Hiç farketmez kardeşim, konuştuğumuz gibi 3-5 denk araba olursak keyifli bi deneme olur ve sonrasında çay çorba bişeyler yaparız :) 122 lik tsi lazım aslında bana, merak ediyorum nasıl yürürüz ?
Hakkını verelim :)
Sadık hard işler peşindesin tamam anlıyoruz :D ama keşke daha göze hoş görünen görselliği bozmayan işler yapsaydın :)
Sadık Özyer
07-02-2015, 01:29
Sadık hard işler peşindesin tamam anlıyoruz :D ama keşke daha göze hoş görünen görselliği bozmayan işler yapsaydın :)
zben burdayim galgak mi der gibi bakiyor demii :-D
Hiç farketmez kardeşim, konuştuğumuz gibi 3-5 denk araba olursak keyifli bi deneme olur ve sonrasında çay çorba bişeyler yaparız :) 122 lik tsi lazım aslında bana, merak ediyorum nasıl yürürüz ?
benide ekleyin c2 1.4 hdi yazılım cooler ile :)
benide ekleyin c2 1.4 hdi yazılım cooler ile :)
Seninki pek boş değildir içimizden geçme sonra :)
Havalar düzelince haberleşiriz.
Sadık Özyer
08-02-2015, 20:28
İstanbula geliyorum görüşelim abilerim :)
Seninki pek boş değildir içimizden geçme sonra :)
Havalar düzelince haberleşiriz.
malesef dostum c2 yi birsüre böyle kullanacağım :) hatta sıfır duman soft yazılım..
malesef dostum c2 yi birsüre böyle kullanacağım :) hatta sıfır duman soft yazılım..
Hiç sorun değil, denemelerimiz dostane olur bizim öyle değişik hırslarımız yok zaten :) numaranı özelden yaz bana buluşacağımız zaman haberleşiriz
Sadık Özyer
08-02-2015, 22:56
Bende iplenmeyen kişi oldum.
Bende iplenmeyen kişi oldum.
Dur la daha yeni gördüm yazdığını :) kaç gün burdasın ? 2-3 gün kar var istanbulda ondan sonra çıkıcaz zaten, sende yaz numaranı bana haberleşiriz
Sadık Özyer
08-02-2015, 23:31
Dur la daha yeni gördüm yazdığını :) kaç gün burdasın ? 2-3 gün kar var istanbulda ondan sonra çıkıcaz zaten, sende yaz numaranı bana haberleşiriz
Siz haber verin ben gelirim. İntercoolerımla 15 cm önde başlıcam role adhdfhdf :D
Siz haber verin ben gelirim. İntercoolerımla 15 cm önde başlıcam role adhdfhdf :D
Sen cam car ol senle kimse denemez kafam kadar cooler var önde :D ben dumanlıyım sen çek, geçme bizi ama tribe girmeyelim sonra :)
Bir whatsapp hesabi acip konusalim biri kursun rolleri atariz araclari atariz birbirimize
sadigi almayin guruba ama o bir ust segment onun aracini cozemedim ben ne yapti o arabaya speckleri cok farkli :)
Sadık Özyer
09-02-2015, 21:02
grup var gelin :-) 05076974834
Sadık Özyer
09-02-2015, 21:05
yok be ne speci bende 49 mm turbo , kapak tasli dereceli egzantirik enjektor filtre egzoz methanol devasa buyuk bi intercooler. cla ile denedim kafa bas gidiyoz 1.2 barda yazilimsiz.
Bende iplenmeyen kişi oldum.
walla seni ve arabanı yakalarsam o intercoolerı söker yol kenarına atarım uyandıriyim :)
Sadık Özyer
09-02-2015, 21:46
walla seni ve arabanı yakalarsam o intercoolerı söker yol kenarına atarım uyandıriyim :)
o ic 900 tl satilirr
walla seni ve arabanı yakalarsam o intercoolerı söker yol kenarına atarım uyandıriyim :)
Zuhaaaa sadik'a laf yok yaxilimsiz adam arac yurutuyor be :)
Sadık Özyer
10-02-2015, 13:25
Yakalayabillcen mi bide o var :D
Ben istanbula gelirsem hayatta basmam , ölürüz mölürüz bide izmire bekliyorum sizi.
Beyler benim turbonun kafasını aşağı çevirtip şu uzun olan boruyu kısaltmak istiyorum.
Bugün maslaktaydım bi turbocuya gittim büyük turbo fiyatı falan aldım :D o iş şu an beklemede
Turbocu çevirme işi ile ben uğraşamam dedi exculisive garaja yönlendirdi onlara uğradım oda hallederiz sorun değil dedi fakat yoğun olduğu için pek oyalamak istemedim arkadaşı.
Sorum şu; kendi turbomun yönünü değiştirmek için extra bi aparata ihtiyacım olacakmı ?
Sadık Özyer
18-03-2015, 02:50
Beyler benim turbonun kafasını aşağı çevirtip şu uzun olan boruyu kısaltmak istiyorum.
Bugün maslaktaydım bi turbocuya gittim büyük turbo fiyatı falan aldım :D o iş şu an beklemede
Turbocu çevirme işi ile ben uğraşamam dedi exculisive garaja yönlendirdi onlara uğradım oda hallederiz sorun değil dedi fakat yoğun olduğu için pek oyalamak istemedim arkadaşı.
Sorum şu; kendi turbomun yönünü değiştirmek için extra bi aparata ihtiyacım olacakmı ?
2 tane anahtar ile hausingi çevirebilirsin.
O kadarmı basit la sadık ?
O kadarmı basit la sadık ?
kolay olduğunu biliyorum ama o denli kolaymıdır onu bilemem, İngilizce how to clock a turbo derseniz birçok bilgiye sahip olabilirsiniz, konu ile alakalı özellikle youtubeda birçok video var.
konuda hassas olunması gereken nokta yağ beslemesi diye biliyorum, oryantasyonu değişince yağın akış yönü,çıkış,girişi etkilenebilir o sebeble onlarında dikkate alınması ve gerekliyse ona göre modifiye edilmesi gerekiyor.
diyorum ya kolay olduğunu biliyorum hatta nasıl yapıldığını anlatan videoların birkaçında adamlar 3 anahtar kullanmış okdr ama siz yinede iyi bir araştırın sonradan başınız ağrımasın.
Sadık Özyer
18-03-2015, 18:31
O kadarmı basit la sadık ?
Evet fotoğrafı olsa işaretlerim.
Evet fotoğrafı olsa işaretlerim.
http://i.hizliresim.com/n5L00N.jpg (http://hizliresim.com/n5L00N)
Al sana foto
Sadık Özyer
18-03-2015, 18:45
yağlamanın sağındaki civitaları görüyor musun abi ? onları sökcen çevircen.
Koray ya onların fazla bir farkı olmaz sana senin sorunun hiç esnek boru kullanmamıssın direk hava sıcak şekilde coolera giriyor
sonrada soguyunca hacmi düşdüğü için az hava basılmış gibi oluyor araca yani giren 02 miktari ile motora basılan 02 miktarı aynı.
sen bence turbo ile cooler arasına esnek 25-30 cm lik bir silikon boru koysan herşey düzelecek.
bi denemekte hiç olmazsa fayda var.
Problemim çok büyütülecek bir problem değil aslında aracın giderinden memnunum sıkıntı yok :) sadece biraz daha tepki gelirmi, onun peşindeyim
Silikonda olsa sonuçta aynı sıcaklıkta aynı hava geçiyor içerden mantık kurarsak, silikon araba çalışırken sıcak havayı soğutan özelliğe sahip bişey değil sonuçta :) sadece kontağı kapattıktan sonra kroma nazaran dışardan baktığında daha çabuk soğur silikon ;)
Kontak kapattıktan sonrada sıcak soğukla işimiz kalmıyor zati.
Kromun bu tip olaylarda negatif etkisi olmuş olsaydı çoğu 300-500+ arabalara uygulanmazdı
Problemim çok büyütülecek bir problem değil aslında aracın giderinden memnunum sıkıntı yok :) sadece biraz daha tepki gelirmi, onun peşindeyim
Silikonda olsa sonuçta aynı sıcaklıkta aynı hava geçiyor içerden mantık kurarsak, silikon araba çalışırken sıcak havayı soğutan özelliğe sahip bişey değil sonuçta :) sadece kontağı kapattıktan sonra kroma nazaran dışardan baktığında daha çabuk soğur silikon ;)
Kontak kapattıktan sonrada sıcak soğukla işimiz kalmıyor zati.
Kromun bu tip olaylarda negatif etkisi olmuş olsaydı çoğu 300-500+ arabalara uygulanmazdı
silikonun faydası; turbodan sonra takılınca turbon diyelim 120 lt hava basıyor bunun 20 lt si silikon genleşmesinde kalıyor ve 100 hava direk coolera gidiyor geri kalan 20 hava ise coolerda 100 lt
soğuyunca 90 lt ye düşecek ve silikonda biriken 20 lt de coolera gidince hemen arkasında 10 lt düşecek ve motora direk 100 lt hava basılmış olacak ama
silikon boru olmayınca 100 tl havan soğuyunca 90 lt olacak ve motora 90 lt hava gidecek.
benim demek istediğim olay bu yani arada küçük bir absorve ve depo alanı oluşturmak.
kaldıki çoğu orjinal turbolarda hep 30-40 cm lik silikon boru kullanılması 300-500+ hp lerdeki araçlarda silikon boru dayanmaz o yüzden koymuyorlar.bizim basıncımız 1.5 bar olur max.
http://www.gmstatic.com/content/images/1348680193_0sFGbK0Klm.jpg
bak adam ne kadar uzun silikon boru koymuş araca hatta direkt koymamış kıvrım vermiş.
silikonun faydası; turbodan sonra takılınca turbon diyelim 120 lt hava basıyor bunun 20 lt si silikon genleşmesinde kalıyor ve 100 hava direk coolera gidiyor geri kalan 20 hava ise coolerda 100 lt
soğuyunca 90 lt ye düşecek ve silikonda biriken 20 lt de coolera gidince hemen arkasında 10 lt düşecek ve motora direk 100 lt hava basılmış olacak ama
silikon boru olmayınca 100 tl havan soğuyunca 90 lt olacak ve motora 90 lt hava gidecek.
benim demek istediğim olay bu yani arada küçük bir absorve ve depo alanı oluşturmak.
kaldıki çoğu orjinal turbolarda hep 30-40 cm lik silikon boru kullanılması 300-500+ hp lerdeki araçlarda silikon boru dayanmaz o yüzden koymuyorlar.bizim basıncımız 1.5 bar olur max.
http://www.gmstatic.com/content/images/1348680193_0sFGbK0Klm.jpg
bak adam ne kadar uzun silikon boru koymuş araca hatta direkt koymamış kıvrım vermiş.
silikonlu borudan geçen havadaki oksijen miktarı ile demir boru arasındaki farka bir şey diyemeyeceğim fakat gösterdiğiniz resimdeki gibi OEM yani orijinal fabrika bağlantılarının silikon boru (aslında silikon değil buda ama biz silikon diyelim) amacı tamamen burada not etmediğiniz bambaşka bir sebepten.
bu boruların bu şekilde uzun ve esnek olmasındaki gaye/sebeb aracın motorrunun gaz verdiğinizde arkaya öne doğru esnemesi ve bu esneme sırasında sabit olan intercoolerın esneyememesinden dolayı o hortuymun kopmaması içindir.
herzaman boru uzunluğu uzadıkça, sistemde olan dönüşler,radüsler artıkça turbo ile intercooler arasındaki besleme zayıflayacaktır o sebeble kesinlikle daha kısa ve daha düz olmasının avantajı vardır bunu herhangi bir makine mühendisine sorabilirsiniz fizik kanunları değişmeyecektir.
silikonlu borudan geçen havadaki oksijen miktarı ile demir boru arasındaki farka bir şey diyemeyeceğim fakat gösterdiğiniz resimdeki gibi OEM yani orijinal fabrika bağlantılarının silikon boru (aslında silikon değil buda ama biz silikon diyelim) amacı tamamen burada not etmediğiniz bambaşka bir sebepten.
bu boruların bu şekilde uzun ve esnek olmasındaki gaye/sebeb aracın motorrunun gaz verdiğinizde arkaya öne doğru esnemesi ve bu esneme sırasında sabit olan intercoolerın esneyememesinden dolayı o hortuymun kopmaması içindir.
herzaman boru uzunluğu uzadıkça, sistemde olan dönüşler,radüsler artıkça turbo ile intercooler arasındaki besleme zayıflayacaktır o sebeble kesinlikle daha kısa ve daha düz olmasının avantajı vardır bunu herhangi bir makine mühendisine sorabilirsiniz fizik kanunları değişmeyecektir.
ukalalık etmek istemem ama
burada esneme mi varki silikon kullanmış ?
basıncı emmesi için ve anlattığım olay için konulmuş bunlar
http://namasce.pl/wp-content/uploads/2014/12/1.4_hdi_1.jpg
Esneme yok mu var mı görmek / inanmak istiyorsanız 1.4 - 1.6 tdci / hdi ile dynoya çıkın kaput açık vaziyette dyno üzerinde motorun hareketini inceleyin yük altında.
Mukavemet gösterir motor. Esneme olmayacaksa motor kulaklarının içinde neden emici ve esnek görev gören silikon dolgu var, direk metalden kulak yapsalardı tüm titreşimi şasede hissetseydik.
Esneme konusuna bi açıklıkta ben getireyim cooler taktıktan sonra bariz şekilde içerden hissedebiliyorum bunu taş gibi his.. ne hissi diyeceksiniz ama tarif edilemez :) vibrasyon yok sabit bi parçaya direk krom boruları sabitlediğim için sert bi olay var, Allahtan coolerın sağına soluna 10 cm lik silikonlar kullandık ve uzun boruda bi ek yaptık ordada silikon var vibrasyonu azda olsa aldı..
Aslında ben tam turbonun çıkışında silikon kullanmak istedim ama yapamadık bi türlü
ukalalık etmek istemem ama
burada esneme mi varki silikon kullanmış ?
basıncı emmesi için ve anlattığım olay için konulmuş bunlar
http://namasce.pl/wp-content/uploads/2014/12/1.4_hdi_1.jpg
hocam estrafurullah ne ukalalığı hepimiz kardeşiz ve hepimizin fikri olabilir, saygı duymak lazım.
ama güzel kardeşim ben sana fikir beyan etmiyorum, bir makine mühendisi ve 100lerce dizel motor rektifiye tecrübesi ile bunları söylüyorum.
zaten diğer arkadaşlarında sizin bu yorum üzerine verdikleri cevaptanda anlayacağınız gibi elbetdeki bir motorun esnemesi vardır, ve elbetdeki bu sabit boru olursa o esneme gider ortaya vibrasyon girer, kopmalar, çentik koparmalar, parçaların yerinden çıkarma durumları girer ve elbetdeki bu parçalar bu sebeb ile esnek kauçuktur (silikon değil, silikon bambaşka bir malzemedir bu malzemeyi genelde açık hava filtresi gibi kitleri motor kelebeğine bağlarken görürsünüz orijinal araç parçların hortumları vs asla silikon değildir).
motorunuz motor departmanında kulak vasıtasıyla orada esnek dururlar, esnemeseler her gaza bastığınızda, her 1 deviri araç içinde hissedersiniz ve bütün trim parçaları takır takır ses yapar araç konforlu sürülemezdi.
bu sebeble motor kulakları esneklik payı verirler, diğer arkaşaında dediği gibi motor kaputunu açarsanız ve başka bir arkadaşınız arabanın içinde gaz verirse gözlerinizle görürsünüz motor dediğinizin ne denli esnediğiniz.
bu bide boş vitesde olan bir durum, asıl vitesde yolda ilerlerken o esneme bunun 3-4 katı bir esnemedir o sebeble evet kardeşim mutlaka esneyebilen parçalar takarlar araba üreticileri ve açıkçası bunun güçle, havayla alakası yoktur diye size %99.9 emin olarak bunu teyitde edebilirim zira asla uzun ve dönemeçli bir boru,hortumun yada o hortumun malzemesinin etkisinin herhangi bir olumlu etkisi olacağına inanmıyorum.
söylediğiniz durum aslında tamda aksinedir aslında fizik kanunlarını düşünecek olursanız.
atmosferik motorlarda takılan cold air intake denilen uzun borulu ucunda açık filtreli kitlerde o borular genelde ısı yalıtımlı borudurki boru ısınmasın içindeki motora doğru giden havayı ısıtmasın diye.
fakat turbolu motorda turbodan çıkan boruyu değil silikonlu yada kauçuklu borudan imal etmek tam tersi asıl ısıyı dışarı veren bir malzemeden üretmek istersiniz.
bunun ana sebebi eğer turbodan çıkan boru ısıyı dışarı veremez ise intercoolera sıcak hava üfler fakat aynı boruyu ısıyı dışarı verebilen bir malzemeden üretirseniz bu sefer turbodan çıkan hava bir nebzede olsa soğacaktır ve buda daha fazla oksijen demektir.
krom silikondan herzaman daha mantıklıdır. akışdaki sürtünmesi kromun daha azdır. basınc geldiğinde anlık şişme yapıp basınc gecikmesi vs yapmaz.
ufak detayları boşver koray be yönünü falan çevirmeyi boşver azaltacağın ufak miktar çokda etkileyeceğini sanmıyorum. koycan turboyu bakcan yoluna :D
krom silikondan herzaman daha mantıklıdır. akışdaki sürtünmesi kromun daha azdır. basınc geldiğinde anlık şişme yapıp basınc gecikmesi vs yapmaz.
ufak detayları boşver koray be yönünü falan çevirmeyi boşver azaltacağın ufak miktar çokda etkileyeceğini sanmıyorum. koycan turboyu bakcan yoluna :D
Zaten süprizle dönücem büyük ihtimal, koycaz turboyu inşallah Kemal :D
110 luk 308 turbosu oluyormu bizimkine ? Turboyu elime alirsam ne koyacami dusunuyom . Elime alacak gibide durmuyo simdilik ama genede hazirlikli olalim :)
Sadık Özyer
22-03-2015, 22:44
110 luk 308 turbosu oluyormu bizimkine ? Turboyu elime alirsam ne koyacami dusunuyom . Elime alacak gibide durmuyo simdilik ama genede hazirlikli olalim :)
Oluyor , manifolda diş kapatıp diş açman lazım. Egzoz çıkışı farklı emme girişi ve çıkışıda , yağlama borusunuda halledersen ateş.
arkadaşlar merhaba foruma yeni üye oldum. ilk mesajımı da bu konuya yazıyorum . konu hort ancak umarım cevap alırım. citroen c2 aracıma da cooler uygulamak istiyorum ancak gereksiz diyenler yoğunlukta. hard bir yazılım artı downpipe yaptırıcam. cooler gerek diyorlar . kullananlar tecrübelerini yazabilirse sevinirm selamlar takrar
by serçe
03-01-2017, 10:13
arkadaşlar merhaba foruma yeni üye oldum. ilk mesajımı da bu konuya yazıyorum . konu hort ancak umarım cevap alırım. citroen c2 aracıma da cooler uygulamak istiyorum ancak gereksiz diyenler yoğunlukta. hard bir yazılım artı downpipe yaptırıcam. cooler gerek diyorlar . kullananlar tecrübelerini yazabilirse sevinirm selamlar takrar
hoşgeldiniz, öncelikle üyelerimiz kısmında konu açıp kendini tanıtırsanız daha iyi olur, probleminize gelincede http://www.techturkey.com/forum/otomobilleriniz/172511-34-ound-5592-c2-1-4-hdi-7.html bu konu yeteri kadar yardımcı olacaktır sizin için.
1.4 hdi peugeota sadece cooler uygulanınca yakıt ekonomisi sağlanır mı? (+hp sağlaması önemli değil sadece yakıt açısından ne kadar fark olur)
1.4 hdi peugeota sadece cooler uygulanınca yakıt ekonomisi sağlanır mı? (+hp sağlaması önemli değil sadece yakıt açısından ne kadar fark olur)
kendi başına coolerın fayda sağlayacağını düşünmüyorum. yazılımla desteklenmesi artı katabilir.kendi başına alt devirlerin bir miktarda olsa kaybı olacak. alt devirleri doldurmak için bir miktardaha gaz basacağınızı düşünürsek yakıt tüketimini artırması bile muhtemel.
mikelazi
03-01-2017, 12:54
1.4 hdi peugeota sadece cooler uygulanınca yakıt ekonomisi sağlanır mı? (+hp sağlaması önemli değil sadece yakıt açısından ne kadar fark olur)
sadece cooler takarak yakıt ekonomisi saglayamazsın.
egr-kat iptal ve soft kullanımla düşürülebilir
mikelazi orka Teşekkür edrim benim için yeterli bir cevap oldu
GuneyOnur
12-05-2017, 21:19
İntercooler fiyatları almış başını gidiyor ben şu coolerı buldum acaba uygunmudur ?
Citroen C2 C3 1.4 HDİ İntercooler. Orjınal No:0384.G2 (http://www.tezisotoradyator.com/Citroen-C2-C3-14-HDI-Intercooler-Orjinal-No0384G2,PR-7373.html)
İntercooler fiyatları almış başını gidiyor ben şu coolerı buldum acaba uygunmudur ?
Citroen C2 C3 1.4 HDİ İntercooler. Orjınal No:0384.G2 (http://www.tezisotoradyator.com/Citroen-C2-C3-14-HDI-Intercooler-Orjinal-No0384G2,PR-7373.html)
Aynı fiyata valeo istersen var bende sıfır kutusunda
İntercooler fiyatları almış başını gidiyor ben şu coolerı buldum acaba uygunmudur ?
Citroen C2 C3 1.4 HDİ İntercooler. Orjınal No:0384.G2 (http://www.tezisotoradyator.com/Citroen-C2-C3-14-HDI-Intercooler-Orjinal-No0384G2,PR-7373.html)
1.6hdi coolerı bak. Mesela C5 yada Ford Courier. Giriş-çıkışı düz yani açısız. işçilik rahat olur
GuneyOnur
15-05-2017, 13:07
Aynı fiyata valeo istersen var bende sıfır kutusunda
Çok teşekkürler ilginiz için yatay cooler'a karar verdik. :)
1.6hdi coolerı bak. Mesela C5 yada Ford Courier. Giriş-çıkışı düz yani açısız. işçilik rahat olur
Abi C.tesi günü Fidexteki 206 sendin geri geri geliyordun bende diyorumki bu arabayı biyerden tanıyorum düşündüm düşündüm sonradan aklıma geldi. Abi konuştuk Ahmet Abi ile yatay cooler'a karar verdik 2 hafta içinde montaja başlıyıcaz kısmetse
Çok teşekkürler ilginiz için yatay cooler'a karar verdik. :)
Abi C.tesi günü Fidexteki 206 sendin geri geri geliyordun bende diyorumki bu arabayı biyerden tanıyorum düşündüm düşündüm sonradan aklıma geldi. Abi konuştuk Ahmet Abi ile yatay cooler'a karar verdik 2 hafta içinde montaja başlıyıcaz kısmetse
Keşke bir selam vereydin :) Siyah C2 sendin sanırım?
GuneyOnur
15-05-2017, 16:52
Keşke bir selam vereydin :) Siyah C2 sendin sanırım?
Aynen abi düşünüp aklıma gelene kadar Kadosan'dan çıkmıştım ama bir dahaki sefere karşılaşırız inşallah yine aracın maşallahı vardı kazasız belasız.
Aynen abi düşünüp aklıma gelene kadar Kadosan'dan çıkmıştım ama bir dahaki sefere karşılaşırız inşallah yine aracın maşallahı vardı kazasız belasız.
Allah razı olsun kardeşim. C2nin de maşallahı var.
Görüşürüz illa ki :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.