Orijinalini görmek için tıklayınız : Spor yayım kırıldı yardım istiyorum
SerhatA.
20-01-2014, 16:29
3 ay önce aldığım FK marka 5 cmlik yaylar beni cezbetmediği için kestik amortisörleride kısalttık alt tablaya otursun diyede biraz ısıtıp pressledik arabayı dip basık yaptık, ilk başlarda hiç sıkıntı yoktu atlamalarda sorun yoktu sekme yoktu konforu güzeldi esniyordu da ama rotcudan dönerken bi kasise düştüm ve yay ısıttığımız yerden kırıldı, kırılan parça cok uzun bir parça değil ama arabanın bir tarafı yarım cm daha düşük ve şimdi davlumbazlara full sürtüyor
Kırık yay olan tarafı ne şekilde kaldırabilirim ? Get koyma şansım varmı ? Bir tarafa amortisör takozunu koysam kalkarmı birazcık ? Orjinal yaylarım duruyor onları bozmak istemiyorum
Araç 2000 1.6 clio , not : yaylar su an 2.5 bakla amortisör boyları kısaltıldı ve amortisör takozlarını yerinden aldım.
Düşüklük bu şekilde :
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/36/4jjt.jpg
Konu sadece yükseklik değil ki, sizin bu şekilde aracınızın sağ tarafı farklı sol tarafı farklı esneme yapıyor. Get koyduğunuzda da bu değişmeyecek.
Sizin yerinizde olsam yeni yay alırdım. Geçmiş olsun.
SerhatA.
20-01-2014, 16:35
Konu sadece yükseklik değil ki, sizin bu şekilde aracınızın sağ tarafı farklı sol tarafı farklı esneme yapıyor. Get koyduğunuzda da bu değişmeyecek.
Sizin yerinizde olsam yeni yay alırdım. Geçmiş olsun.
İki tarafın esnemesi şu an aynı fakar sağ taraf birazcık daha düşük olduğundan sürtme yapıyor benim tek derdim sağ tarafı sol tarafa eşitlemek..
bakınız; yay kesme ve presletmenin zararları.
hala get met ile düzeltmeye çalışcaksan,ben helvanı yemeye gelirim sıkıntı yok.
Orjinal yaylari bozmayin takin oyle kullanin
Ya bu olay ailenizle yolda giderken olsaydi ?
SerhatA.
20-01-2014, 16:39
bakınız; yay kesme ve presletmenin zararları.
hala get met ile düzeltmeye çalışcaksan,ben helvanı yemeye gelirim sıkıntı yok.
bende biliyorum coilin daha sağlıklı olduğunu bütçe el vermeyince alamıyosun takamıyosun işte şu anlık bi çözüm istiyorum sadece, toplumsal mesajlarını başka yerlerde verebilirsin :heyoo:
Eibach yay ve koni amartisor ile skintisizca bas arabani fk lar zaten trde yapiliyor ki ve ustune isitarak islem yapmissiniz
SerhatA.
20-01-2014, 16:41
Eibach yay ve koni amartisor ile skintisizca bas arabani fk lar zaten trde yapiliyor ki ve ustune isitarak islem yapmissiniz
yaylar hediye geldi arabayı alınca bende biliyorum merdiven altı üretimi olduklarını ama coile geçene kadar idare etsin istiyorum
_driver_
20-01-2014, 16:41
yapılmış bir hatanın üzerine tekrar gitmenin bir manası yok
bu konular yüzlerce kez konuşuldu
yapmanız gereken bir çift yay almak
geçmiş olsun
Fk yerine Eibach kullan daha iyi cok basmasanda yinede basik olur aracin butce koni lere yetmiyorsa elde olanin bir tik ilerisi eibach
sağlıklı değil, doğru değil yapma alçak gezme ne kendini nede trafikteki diğer insanları riske sokma .
ah be kardeşim fk yay ı hem kesmiş hem ısıtmışsın çok tehlikeli bişey yapmışsın allahtan kazasız belasız patlak vermiş. o yayları at çöpe gitsin daha hayır gelmez yarn öbür gün başka yerden kırılır.
Spor yayi soguk press bile yapmak iyi deil hocam isitmissiniz bide kesmissiniz bence aracinizin orjinal yaylarini coile gecene kadar soguk press yaptirin ama buzamana kadar yaya press kesme zart zurt isclik 200 250 harcamisinizdir 300e coilover yapiyolar onlere hic ugrasmayin ya coil yada onlere sadece soguk press
SerhatA.
20-01-2014, 16:52
ah be kardeşim fk yay ı hem kesmiş hem ısıtmışsın çok tehlikeli bişey yapmışsın allahtan kazasız belasız patlak vermiş. o yayları at çöpe gitsin daha hayır gelmez yarn öbür gün başka yerden kırılır.
Isıtma esnasında ben yoktum valla arkadaşa emanet etmiştim usta ısınması lazım deyince ısıtmışlar...
Valla yayların su an beni bi ay daha idare etmesi lazım coile geçeceğim
Kutluhan
20-01-2014, 16:53
Katil olmadan ya orjinaliyle değiştirin yada kaliteli bir yaya geçin.
SerhatA.
20-01-2014, 16:54
Katil olmadan ya orjinaliyle değiştirin yada kaliteli bir yaya geçin.
Tamam saol
Tamam saol
Birşey sorıyım sen şimdi tekrar preslenmiş vs. yayı takıp gezicekmisin başına gelene rağmen ?
SerhatA.
20-01-2014, 17:00
Birşey sorıyım sen şimdi tekrar preslenmiş vs. yayı takıp gezicekmisin başına gelene rağmen ?
Yok abic araç zaten 2. aracım genelde yatıyor ailemle de binmiyorum fazla da sürmüyorum fakat görüntüsü içime sinmediği için kırılan tarafı kaldırmak istedim, bi ay sonrada etkinlik tarzı bi buluşma olacak oraya götürecem.
Sonrasında coile geçeceğim bütçemi ayarlayıp
Yok abic araç zaten 2. aracım genelde yatıyor ailemle de binmiyorum fazla da sürmüyorum fakat görüntüsü içime sinmediği için kırılan tarafı kaldırmak istedim, bi ay sonrada etkinlik tarzı bi buluşma olacak oraya götürecem.
Sonrasında coile geçeceğim bütçemi ayarlayıp
2 adet ön yay alıp preslenmeden takmayı neden düşünmüyorsun 3 santim yüksek olsa ne olurki ? Coilover alana kadar spor yaya müdahale etmeden kullansan ? Gerçekten yapılan işlemler pamuk ipliği ile bağlı 100le giderken kırılır ne olduğunu anlayamadan biyere çarpmış olursun Allah korusun . Hem yaylara işelm yapmazsan zaten coilovera geçerkende satabilirsin işlemsiz spor yay olarak ;)
SerhatA.
20-01-2014, 17:09
2 adet ön yay alıp preslenmeden takmayı neden düşünmüyorsun 3 santim yüksek olsa ne olurki ? Coilover alana kadar spor yaya müdahale etmeden kullansan ? Gerçekten yapılan işlemler pamuk ipliği ile bağlı 100le giderken kırılır ne olduğunu anlayamadan biyere çarpmış olursun Allah korusun . Hem yaylara işelm yapmazsan zaten coilovera geçerkende satabilirsin işlemsiz spor yay olarak ;)
Dediklerinde çok haklısın diyecek birşey yok akıl işi olmadığını bende biliyorum abi sorun yok...
Sadece şu anlık sorunuma çözüm istedim aracın sağ tarafını yarım cm kaldırmak ilerde coile geçeceğimi söylüyorum ama şu anlık maddiyatım imkan vermiyor
Spor yayi soguk press bile yapmak iyi deil hocam isitmissiniz bide kesmissiniz bence aracinizin orjinal yaylarini coile gecene kadar soguk press yaptirin ama buzamana kadar yaya press kesme zart zurt isclik 200 250 harcamisinizdir 300e coilover yapiyolar onlere hic ugrasmayin ya coil yada onlere sadece soguk press
Ayni b*kun laciverti
Gerekli açıklamalar yapılmış zaten. Geçmiş olsun. Allah gönlünüze göre versin.
orjinal yaylarını tak. ölüp gitsen 1 ay basık durmasından dahamı onemli allaşkına .paranı toplayınca bir ay sonra istedigni yaparsın.
ayrıca baska aracından varmıs yerinden kıpırdatma madem 1 ay, illa kullanırım lazım oluyor dersende orjinalee idare ediver nolcak aracını yüksek görünce kimse bişey demez merak etme
slowmotion
20-01-2014, 18:26
Get dediginiz ne acaba?
bence bıdaha rıske gırmeyın en kotusunu dusunmekte fayda var...gecmıs olsun
Get dediginiz ne acaba?
yanlış bilmiyorsam aracı yükseltmeye yarayan lastik bir parça abi yayların üzerine koyuyorsun
Hakkaten gülerek okuyorum :D
SerhatA.
20-01-2014, 19:04
Hakkaten gülerek okuyorum :D
Kimse bi espri yapmadı o yayları öyle takmamam gerektiğinide biliyorum sadece geçici bi çözüm istedim arabayı sürmediğimide söyledim sırf yamuk durmasını istemediğim için .... :heyoo:
tayreep_john
20-01-2014, 19:08
orijinal yayları sakın ellemeyin bende basçaktım orijinal yayları... bende clio varken serviste yenilerinin tanesi 305 TL olduğunu duyunca voglant yay almıştım 4 cm lik :) yapabilceğin en güzel şey çıkma 5 lik eibach yay alman 300-400 liraya bulursın çıkma eibach
SerhatA.
20-01-2014, 19:09
orijinal yayları sakın ellemeyin bende basçaktım orijinal yayları... bende clio varken serviste yenilerinin tanesi 305 TL olduğunu duyunca voglant yay almıştım 4 cm lik :) yapabilceğin en güzel şey çıkma 5 lik eibach yay alman 300-400 liraya bulursın çıkma eibach
Orjinal yaylarımı bozmayı düşünmüyorum , 400 liraya coil yaptırıyorum eibach alacağıma coil yaptırırım ilerde teşekkürler :)
3 ay önce aldığım FK marka 5 cmlik yaylar beni cezbetmediği için kestik amortisörleride kısalttık alt tablaya otursun diyede biraz ısıtıp pressledik arabayı dip basık yaptık, ilk başlarda hiç sıkıntı yoktu atlamalarda sorun yoktu sekme yoktu konforu güzeldi esniyordu da ama rotcudan dönerken bi kasise düştüm ve yay ısıttığımız yerden kırıldı, kırılan parça cok uzun bir parça değil ama arabanın bir tarafı yarım cm daha düşük ve şimdi davlumbazlara full sürtüyor
Kırık yay olan tarafı ne şekilde kaldırabilirim ? Get koyma şansım varmı ? Bir tarafa amortisör takozunu koysam kalkarmı birazcık ? Orjinal yaylarım duruyor onları bozmak istemiyorum
Araç 2000 1.6 clio , not : yaylar su an 2.5 bakla amortisör boyları kısaltıldı ve amortisör takozlarını yerinden aldım.
Düşüklük bu şekilde :
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/36/4jjt.jpg
Geçmiş olsun...
Bu konu ibret olması açısından burada durmalı..
emrekuzdere
20-01-2014, 19:12
Dün az bir miktar kırılan yayın, yarın yüksek hızda iken çukurda ortadan kırılmayacağı ne ***** ?
Yiğit G.
20-01-2014, 19:26
hadi gel burdan yak... 1 hafta önce konuda yazdım yay kesmek preslemek bunlar akıl işi değildir diye , yine savunan arkadaşlar olmulştu
http://www.techturkey.com/forum/yol-tutus-amp-aktarma-ve-frenler/174583-yay-press-2.html
Geçmiş olsun iyiki yüksek hızlarda değilmişsiniz.
SerhatA.
20-01-2014, 19:27
hadi gel burdan yak... 1 hafta önce konuda yazdım yay kesmek preslemek bunlar akıl işi değildir diye , yine savunan arkadaşlar olmulştu
http://www.techturkey.com/forum/yol-tutus-amp-aktarma-ve-frenler/174583-yay-press-2.html
Geçmiş olsun iyiki yüksek hızlarda değilmişsiniz.
Kesmeye biçmeye prese bende karşıyım ama imkan el vermeyince göze hitab etsin diye böyle bi girişimde bulunduk.. Etkinliğe sokup çıkardıktan sonra coile geçene kadar yatıracam arabayı
mehmetRS
20-01-2014, 19:30
Bakın, işin uzmanlarının ürettiği arabalar bile sizinki kadar basık değil.. ki bu aracların yol tutuşu konforu v.s. herşeyi ayarında ve muazzamdır. Bence orjinal amortisör, illede biraz alcaltılmak isteniyorsa, "kaliteli ve çakma olmayan bir spor yay" ile devam edebilirsiniz. Fakat clioların bu kasalarının orjinal amortisör ve yayıda zaten serttir sedan kasalara göre, kötü değildir tutuşu. hal böyleyken.. neden canınızı riske atasınızki. en ucuz ve uzun sürecek çözüm yolu bu şekilde olabilir. Kolay gelsin. geçmiş olsun.
http://img2.sportauto-online.de/Ferrari-458-Italia-Windkanal-f900x600-F4F4F2-C-a8ed4a6b-386158.jpg
http://static.cargurus.com/images/site/2009/09/11/21/41/2009_lamborghini_gallardo_coupe-pic-1247572842178037846.jpeg
http://www.performance-car-guide.co.uk/images/L-Nissan-Skyline-GT-R-R35.jpg
Orjinal yaylarımı bozmayı düşünmüyorum , 400 liraya coil yaptırıyorum eibach alacağıma coil yaptırırım ilerde teşekkürler :)
400 liraya coil mi yaptırıyorsun? 400 liraya oyun hamurundan bile coil yapamaz hiçkimse. Dostum bak bütçen olmayabilir bu ayıp bişey değil ama 400 liraya coil moil yerine o 400 liraya doğru düzgün Eibach yay al güzel güzel kullan.
Çok yanlış işler yapıyorsun,millet böle konuşunca atarlanıyorsun ama burda herkes senin iyiliğine konuşuyordur bundan emin ol. Kafanı taşlara vurma sonra.
Allah korusun ama bir müsibet bin nasihattan iyidir lafı inşallah gerçek olmaz. 400 liraya yaptıracagın coillerden de hayır bekleme aynı pres parası gibi sonuçta onlarda bozulacak ve paran boşa gitmiş olacak. Herkese ters cevap veriyorsun istersen bu işi yapanlara bir danış nam, ank vs. madem buradaki cevaplar hoşuna gitmiyor, onlar bir şekilde kaldırırlar işini görürler ama ne o işten ne de coillerden hayır bekleme..
Serhat sen olayı asmışsın be kardeşim :) Hadi kessek bir nebze de hep ısıtıp hem presletip harbiden elle tutulur yani yok :) Bende çok kestim pressledim ama seninki hardcore olmuş biraz. Basit çözüm yeni yay al alıp soğuk press yap veya kesiyorsan da kestiğin gibi bırakıp amortisöre ayak yapın, yayın çıkmaması için. Fiestada coil alana kadar kesik yay kesik amortisör kullanmıştım bu şekilde yapmıştık.
öncelikle geçmiş olsun.. bu kadar basmanın esprisi nedir ? yüksek olsa ne olucak..maden illa çok basıcan şu piyasada abul sabuk araba yapanlar var kendilerine arabacı diyorlar onların yaptıkları gibi yap denge kolunu sök :) :)
ufuksaracci
20-01-2014, 20:16
Geçenlere de bir arkadaş Mercedes'i için presletmeyi düşünüyordu. Umarım okur bu konuyu. O konuda da bazı arkadaşlar ısıtılıp preslenmiş yay kullandıklarını, konfor kaybı yaşamadıklarını vb. savunuyorlardı. Bu kadar teknik konunun paylaşıldığı bir sitede hala bu gibi konuların açılması bence üzücü.
Aracın kötü gözükse ne olacak önemli olan senin ve çevredekilerin sağlığı. İki parmak boşluk için ne olur ne yay kestirip ısıtın ne de sanayide coil yaptırın.
Faruk_Vtec
20-01-2014, 20:17
hadi gel burdan yak... 1 hafta önce konuda yazdım yay kesmek preslemek bunlar akıl işi değildir diye , yine savunan arkadaşlar olmulştu
http://www.techturkey.com/forum/yol-tutus-amp-aktarma-ve-frenler/174583-yay-press-2.html
Geçmiş olsun iyiki yüksek hızlarda değilmişsiniz.
konuda yorum yazanlardan bırı olarak, "yay'a ışlem uygulama taraftarı deılm, spor yay alınmasından yanayım" dıe belırtmıştım..
eskı araçlarımda eıbach kullanmıştım, hatta vtec II'ler duşmuo dıe önlere 5 cm arkalar 3.5cm olmak uzere 2 takım eıbach yay almıştım..
yay kesme pressletme ışıne bende karşıyım, şuankı aracımda konı yay amortısor set var ve ıstedığım alçaklıkta deıldı aracım bnde soğuk press yaptırdım, başka turlu düşürme şansım yktu..
arkadaşın yaşadığı olaya gelirsek, mesajı okurken ohaa dedım resmen, yapılan ışlemler resmen bıle bıle lades..
ınşaat demırınden olan bı yay'ı kesmışler.
yay otursun dıe alt tarafını ısıtmışlar ve press yapmışlar..
amortısor boyu kesılmış ve amortısor takozları yerınden sokulmuş...
ben arabama o ışlemlerı yapsam yemın ederım ıçıne bıle oturmam, bence bütçeyle alakası yk, bu ışlemlerı yaptırana kadar bıraz daha bekleyıp sağlıklı bı uygulama yapıp hem kendınızı hemde başkalarını rıske atmamış olurdunuz..
neden mı bütçeyle alakalı deıl? yapılan ışlemler ve şuan duşunduğunuz coıl sıstemı ıle zatn sıfır eıbach parası vermış oldunuz..
sosyal mesaj yada polemik yaratmak gıbı bı nıyetım yk, yapılacak ışlem bıran once o yay amortısor sıstemınden kurtulmak, çıkma amortısor ve spor yay ıle devam etmek olacaktır..
şöyle bı soz vardır ve hayattakı felsefemde bu yondedır.. "ben ucuz mal alacak kadar zengın değılım."
Adamlar o kadar hesap yapıp motor ağırlıklarına göre aynı kasaya farklı yaylar üretsin,bizde hala sigara paketiyle yükseklik ölçelim.
bence diğer taraftaki yayı da kırın basıklık eşitlenmiş olur :cool:
Yiğit G.
20-01-2014, 20:33
konuda yorum yazanlardan bırı olarak, "yay'a ışlem uygulama taraftarı deılm, spor yay alınmasından yanayım" dıe belırtmıştım..
eskı araçlarımda eıbach kullanmıştım, hatta vtec II'ler duşmuo dıe önlere 5 cm arkalar 3.5cm olmak uzere 2 takım eıbach yay almıştım..
yay kesme pressletme ışıne bende karşıyım, şuankı aracımda konı yay amortısor set var ve ıstedığım alçaklıkta deıldı aracım bnde soğuk press yaptırdım, başka turlu düşürme şansım yktu..
arkadaşın yaşadığı olaya gelirsek, mesajı okurken ohaa dedım resmen, yapılan ışlemler resmen bıle bıle lades..
ınşaat demırınden olan bı yay'ı kesmışler.
yay otursun dıe alt tarafını ısıtmışlar ve press yapmışlar..
amortısor boyu kesılmış ve amortısor takozları yerınden sokulmuş...
ben arabama o ışlemlerı yapsam yemın ederım ıçıne bıle oturmam, bence bütçeyle alakası yk, bu ışlemlerı yaptırana kadar bıraz daha bekleyıp sağlıklı bı uygulama yapıp hem kendınızı hemde başkalarını rıske atmamış olurdunuz..
neden mı bütçeyle alakalı deıl? yapılan ışlemler ve şuan duşunduğunuz coıl sıstemı ıle zatn sıfır eıbach parası vermış oldunuz..
sosyal mesaj yada polemik yaratmak gıbı bı nıyetım yk, yapılacak ışlem bıran once o yay amortısor sıstemınden kurtulmak, çıkma amortısor ve spor yay ıle devam etmek olacaktır..
şöyle bı soz vardır ve hayattakı felsefemde bu yondedır.. "ben ucuz mal alacak kadar zengın değılım."
Anladım ben senin dediğini , genel olarak yazdım ben :) Arabaların şakası olmaz... Turkiyenin en kaliteli (teknik açıdan) forumunda böyle yay kesmenin preslemenin lafının geçmemesi lazım... Ha teknik çizimi yapılır , aracın ağırlı vs baz alınır ona göre hesaplanır yayın direnci vs ölçülür yazılır çizilir sonra kesilir veya preslenir eywallah alkışlarız bizde... Ama saniye götürüp usta sunu bi presle veya kes demek akıl mantık işi değil.Yine tekrarlıyorum senin için demiyorum genel anlamda düşüncemi söyledim.Yaptıran yaptırsın demek de mantıklı değil , adam kontrolunu kaybetti geldi sana çarptı kaldırımda yürürken :) Herkeze tehlike bu... En azından yaptırmayı dusunen arkadasları uyarmak lazım.
Soğuk press'le ısıtma arasında büyük fark var, okumayanlar tekrar bi okusun aşağıyı.
öncelikle yaya uzay mekiği muamelesi yapmayı bi kenara bırakalım..
teknolojiymiş argeymiş süslü laflara çok gerek yok..
yay değiğin şeyin 4-5 tane parametresi var
1 çeliğin tipi: bu bellidir, yaylık çelik kullanırsın
2 yay telinin kalınlığı
3 sarım çapı
4 sarım sayısı
5 uzunluğu
bu parametreleri değiştirerek yaya belirli kuvvvetleri karşılatırsın.. yani ortada müthiş arge, uçuk kaçık teknolojiler yok, siktiriboktan yay işte, gözünüzde büyütmeyin..
yayın üretimini görmeyenler için anlatıyım, yay soğuk halde upuzun çubuk büyük sargı halde durur, yay sarma makinasında, sarmak istediğin çapa göre hazırlanmış milin etrafında çubuk döndürülerek yay formu verilir, yay ısıtılmaz
soğuk presle ne değiştirirsin?
çeliğin tipi? hayır
telin kalınlığı? hayır
sarım çapı? belki biraz deforme olabilir
sarım sayısı? hayır
yayın boyu? kesinlikle evet!!
dolayısıyla noluyor, yayın parametresi değişiyor, yay artık farklı kuvvetleri karşılamaya başlıyor..
ee yay üretilirken de soğuk halde bükülüyor, ve yay çeliği esnek, pressle basarak yay çeliğini çatlatamazsın ki?
yani sanayide yapılan herşey de tu kakadır diye boklamanın bir alemi yok. uygun şekilde yapıldıktan sonra soğuk pressle kötü bir sonuç alacaksın diye bir durum yok..
3-4 cm alçalacak şekilde yay basılırsa, amortisör normal çalışmasına devam edebilecek, fakat 8-9 cm alçalacak şekilde yay basılırsa, amortisör çalışma aralığını kaybedecek top gibi sekecek..
bu durum soğuk pressin suçu değil, fazla abartmanın sonucu..
genelde 3-4 cm den fazla alçaltma önerilmiyorsa, ha orjinal yay preslenip alçaltırsın, ha farklı parametrede sarılmış yay alırsın burda anormal bir durum ben göremiyorum..
gören de mantıklı bir açıklama yaparsa sevinirim..
Mühendiz düşünemedimi diye konuya girilecekse hiç girilmesin daha iyi, konunun başında parametreleri sıraladım, mühendisi tek derdi arabanın yere yakın olması değil, konfor, yol şartlarına uygunluk gibi kriterleri var olabilir.. bu durumda yay boyu parametresini farklı tutup üretim yapar..
Ben bunu değiştirebilirim, bu iyi de olabilir kötü de olabilir, ama olaya direk bu kötüdür, bu tekniğe uygun değildir diye yaklaşan kişileri çok anlamlayamadım
İmkan varsa, marka coil alınmalı, marka coilden kastınız ta technix, tuning art vs ise soğuk press yapın daha iyi. :)
Çok tehlıkelı yapmaaaa gözünü sevim yaa
Soğuk press'le ısıtma arasında büyük fark var, okumayanlar tekrar bi okusun aşağıyı.
İmkan varsa, marka coil alınmalı, marka coilden kastınız ta technix, tuning art vs ise soğuk press yapın daha iyi. :)
Bence yanlış, custom bir şey yapmak yerine en dandik fabrikasyon bir şeyi tercih ederim. En azından Ahmet Mehmet ustanın el becerisine güvenerek can taşımam.
Coil üzerine konuşalım mesela, sadece önlere 350 liraya coil yapıyorlar. Saydığınız markaların coilleri +-700 lira genelde.
Faruk_Vtec
20-01-2014, 21:01
Anladım ben senin dediğini , genel olarak yazdım ben :) Arabaların şakası olmaz... Turkiyenin en kaliteli (teknik açıdan) forumunda böyle yay kesmenin preslemenin lafının geçmemesi lazım... Ha teknik çizimi yapılır , aracın ağırlı vs baz alınır ona göre hesaplanır yayın direnci vs ölçülür yazılır çizilir sonra kesilir veya preslenir eywallah alkışlarız bizde... Ama saniye götürüp usta sunu bi presle veya kes demek akıl mantık işi değil.Yine tekrarlıyorum senin için demiyorum genel anlamda düşüncemi söyledim.Yaptıran yaptırsın demek de mantıklı değil , adam kontrolunu kaybetti geldi sana çarptı kaldırımda yürürken :) Herkeze tehlike bu... En azından yaptırmayı dusunen arkadasları uyarmak lazım.
haklısınız, şmdı mıllet konuları gorup aaa press sağlıklıymış dıyıp gıdıp press yaptırıo sonra yüksek gelıo tekrar gıdıo yayı kestırıo, araba sekmeye başlıo gıdıo amortısor kısalttırıo, böyle olunca ış farklı boyuta geçıo..
en temızı yayları sokup koşeye koymak ve spor bı yay almak..
benm asıl merak ettığım bu arkadaşın arabayı yapan usta akşam yatağında rahat uyuyabılıo mu..?
Bence yanlış, custom bir şey yapmak yerine en dandik fabrikasyon bir şeyi tercih ederim. En azından Ahmet Mehmet ustanın el becerisine güvenerek can taşımam.
Coil üzerine konuşalım mesela, sadece önlere 350 liraya coil yapıyorlar. Saydığınız markaların coilleri +-700 lira genelde.
Marka coil yerine custom coil alın demedim. Ama ta technix vb. en dipte aşırı sekme yapıyor (benim gördüklerim ve duyduklarım bu yöndeydi) bu da fren mesafesini vs olumsuz etkiliyor. Custom coilde bu durum en az x2 şeklindedir. Ama soğuk presste ise orjinal amortisör kullanıldığı için o kadar sekme olmuyor, sorun yaratmıyor. Soğuk press derken 10 cm değil tabiki. Mantık çerçevesindeki 4-5 cm düşürmelerden bahsediyorum. Amortisör işlevini yitirmicek sekilde.
Mesajım özendirici gibi anlaşılmasın, imkan varsa bekleyip, kw, d2, xyz gibi kendini ispatlamış markaları tercih etmek gerekir. Herkesin durumu olmayabilir, bi kaç ay daha beklemek en mantıklısı.
Konu sahibi kardeşim de 1 ay çok gerekmedikçe kullanma arabanı, hem ikinci arabaymış, kendini ayarladığına bakarsın çaresine, get met ile uğraşma derim. Kolay gelsin.
sizinki resmen mermiye kafa atmak olmuş. Fk zaten inşaat demiri deniliyor bide bunu presle kestir deney tahtası yapmıssınız yayı, canını etrafındaki tanıdıkları tanımadıkları seviyorsan ikinci el onca spor yay var al bi tane tak bi virajda patlayıp kaldırıma cıkıp bi yayayı ezmeden.
ufuksaracci
20-01-2014, 21:11
@CGTY
"Ortada AR-GE yok, teknoloji yok , siktiriboktan yay işte" Bu dediğine gerçekten inanıyor musun ?
O zaman malzemeyi saran yay üreticisi olabiliyor yani ? O zaman içimizden birisi çeliği sarsın yay üretimi yapsın bunca para yurtdışına gitmesin. Hem kullanıcı hem üretici kazansın.
kardes sen ıcınde jilet bıcagı olan sapkayı takmıssın.. gerısını sen dusun
Benim anlamadigim nokta ise 110liraya spor yay var ne kadar saglikli peki? Tartisilir ben dandik yaylarla press arasinda fark goremiyorum. Palio icin coilover yok piyasada ve duzgun basan yayda yok mad harici insanlarda mecburen costum islere yoneliyor. Bu kadar sahin doganda yay kestirme uygulaniyor daha sorun yasayan gormedim ama bende press isini kestirme isini kendi aracima yapmam orasi da ayri
Soğuk press'le ısıtma arasında büyük fark var, okumayanlar tekrar bi okusun aşağıyı.
İmkan varsa, marka coil alınmalı, marka coilden kastınız ta technix, tuning art vs ise soğuk press yapın daha iyi. :)
Art tunnig coilover aldim konfor gitsede vogland yaydan daha iyi yol tutuyorum
Benim asıl anlamadığım nokta şu.Kimi diyor yay yeterince alçaltmıyor,param yok marka coilover da takamam,kimi diyor uygun coilover yok olsa basıcam parayı alıcam,o yüzden yay kestiriyorum.Başınızda ille de bu arabanın kıçını başını yere sürttüreceksiniz diyen biri mi var? Orjinal kullanınca rezil mi oluyorsunuz çevrenize? Yükseklik korkunuz mu var? Kendi hayatınızı ve daha da önemlisi başkalarının hayatını tehlikeye atmak için daha geçerli sebepleriniz olmalı.
http://i.hizliresim.com/ekg8OA.jpg (http://hizliresim.com/ekg8OA)
bence bu şekilde kullan.
farkın olsun, tarzın olsun. bir taraf yarım cm daha alçak falan iyi olur.
erhanarici18
20-01-2014, 21:48
kardeşim kusura bakmada amortisör sistemine yapmadığın kalmamış
FK yay, kesme, ısıtma amortisör kesme allah beterinden saklasın
bu maliteye sanayi yapımı coil yaptıramazmıydın
SerhatA.
20-01-2014, 21:54
Serhat sen olayı asmışsın be kardeşim :) Hadi kessek bir nebze de hep ısıtıp hem presletip harbiden elle tutulur yani yok :) Bende çok kestim pressledim ama seninki hardcore olmuş biraz. Basit çözüm yeni yay al alıp soğuk press yap veya kesiyorsan da kestiğin gibi bırakıp amortisöre ayak yapın, yayın çıkmaması için. Fiestada coil alana kadar kesik yay kesik amortisör kullanmıştım bu şekilde yapmıştık.
Ya melih keşke konuyu açmayıp sana yazsaydım direk yerden yere vurdular beni yaptığım doğru değil limitleri çok zorladık biliyorum ama artık yapacak birşey yok şu anlık :)
SerhatA.
20-01-2014, 21:59
bence bu şekilde kullan.
farkın olsun, tarzın olsun. bir taraf yarım cm daha alçak falan iyi olur.
tamam
kardeşim kusura bakmada amortisör sistemine yapmadığın kalmamış
FK yay, kesme, ısıtma amortisör kesme allah beterinden saklasın
bu maliteye sanayi yapımı coil yaptıramazmıydın
Bu işlemlere para harcamadım hediye oldu hepsi para harcasam coil yaptırırdım kafam rahat olurdu iyi akşamlar
SerhatA.
20-01-2014, 22:01
Yapılan işlemlerin sağlıklı olmadığını biliyorum belirttiğim gibi arabayı yatıyorum 2. arabam olduğu için etkinliğe kadarda böyle duracak konu amacından şaştı iyi akşamlar
Yapılan işlemlerin sağlıklı olmadığını biliyorum belirttiğim gibi arabayı yatıyorum 2. arabam olduğu için etkinliğe kadarda böyle duracak konu amacından şaştı iyi akşamlar
Konu amacindan sasmadi :) senin imkanlar belli ise yapicagin sey
Tekrar gidip merdiven alti Fk yay alicaksin
Veya
Koni + Eibach yay alip keyfine bakicaksin
Gidip tekrar kaynak yaptirmak veya pres yaptirmak bunlar tehlikeli seyler o yuzden sana bu tarz nasihatlar verdiler kimseye birsey olmaz yol bos olur yay kirilir hafif hizli olursun arabani bir yere carparsin daha buyuk masraf cikar vs vsvs bu teoriler uzar gider sen tedbirini al
Iyi aksamlar
Ya melih keşke konuyu açmayıp sana yazsaydım direk yerden yere vurdular beni yaptığım doğru değil limitleri çok zorladık biliyorum ama artık yapacak birşey yok şu anlık :)
Sen ama combo yapmışın be yavru elle tutulur yanı yok :D
tam senlik
http://www.techturkey.com/forum/modifiye-parcalari/173600-renault-clio-hb-coilover.html
SerhatA.
21-01-2014, 00:13
tam senlik
http://www.techturkey.com/forum/modifiye-parcalari/173600-renault-clio-hb-coilover.html
Arkadaşla görüştük bi hafta öncesinde zaten durumumu ayarlayınca bunları alacam
Emre Ekrem
21-01-2014, 07:29
Gecen fotoğraflarınız başlığı altında "daha gideri var diye" paylaşmış tınız, demek ki o daha kısımını araç kendi yapmış, birde mesaj göndermiş size...
Şahsen aracı eski haline getirip maddi durum böyle bir isteği karşılayacak duruma gelene kadar beklemenizi tavsiye ederim.
kelalper
21-01-2014, 07:51
Yay zaten bütün arabanın mekaniğini bozan bişey. Ucuz yay takmak ayrı komedi. 5cmlik yayı alıp kesmek cehalet. Isıtılarak o helezonik yapı verilmiş bir metalli bi de ısıtarak preslemek katliam. Keserken bi kere ısınıo bi de yetmio ısıtıp preslenio. O ustanın ben ne diim. Bu kadar zulme dayanabilecek element dünyada yok.
Bu kadar laf söylenio hala 1 ay sonra etkinlik var ondan sonra coil yapıcam 400 e diosun. O etkinliğe araba çekici üzerinde mi gidecek. Trafiğe çıkmayacak mı. Saatli bomba gibi gene yola çıkacaksın sonuçta. Allah kurtarsın ne diim.
konuyu açtığına açacağına bin pişman bir arkadaş daha :D
Emre Ekrem
21-01-2014, 09:23
İyi de, yaptığı işlemler akıl karı değil ki, olmuş olmuş süper böyle devam et araya takoz koy öbür tarafla denk gelir enfes olur tadından yenmez, desek mi doğru yolu göstermiş olacağız arkadaşa, yapılan işler en baştan yanlış.
mimarsertac
21-01-2014, 09:53
komedi filmi gibi :) zaten yerle bir giden arabanın hiç bir mantığı yok, ne yol tutuyor ne konfor kalıyor. orjinalinden 2-3cm alçaltıcak bir spor yay + amortisör alırsın işe yarar bir modifiye yaparsın, yapamıyorsan orjinal binersin.
Soğuk press'le ısıtma arasında büyük fark var, okumayanlar tekrar bi okusun aşağıyı.
İmkan varsa, marka coil alınmalı, marka coilden kastınız ta technix, tuning art vs ise soğuk press yapın daha iyi. :)
hayir ne kadar kullandiniz ta technixde bokluyonuz. bu kafayla ilerlendigi icin zaten boyle vakalar oluyo. ben el yapimi coil ile(ank amortisor) orjinal fk coilover arasindaki farki birinci elden yasadim. biri durdugu yerde yag kaciriyodu, oburunu 80le bariyere caktim yamulmadi bile. bisey illa ucuz diye kalitesiz oldugu anlamina gelmiyo. bilip bilmeden sallamayin lutfen.
sadece ilk mesajı okudum... arkadaşım saçma sapan işlerle uğraşma, git kendine bi takım yay al ve öyle kullan, yayları elleme bızıklama mıncıklama, ki ben olsam o aracın komple yürürünü çöpe atardımda neyse....
komedi filmi gibi :) zaten yerle bir giden arabanın hiç bir mantığı yok, ne yol tutuyor ne konfor kalıyor. orjinalinden 2-3cm alçaltıcak bir spor yay + amortisör alırsın işe yarar bir modifiye yaparsın, yapamıyorsan orjinal binersin.
Ya zaten bazı insanların amacı aracı sadece yere yakınlaştırmak.
Yürüyenin güvenli mi güvensiz mi,yol tutuşu etkiler mi dahamı kötü yapar umrunda değil ki.
Amaç sadece arabayı yere değdirmek,ee sonra noluyor? Mahallede ki 3-5 kişiye hava atmak amaç. Bazı arabalar var forumda,ön taraftaki lip yere değiyor,arkası İsuzu D-max gibi,bunda ki mantık ne? Spor yay neden takılır,insanlara bunları öğretmek lazım.
Yok kibrit kutusu yok sigara kutusu,kibrit kutusu geçmesin altından diye arabayı yere basıyorsun sonra arabada kibrit yakamıyosun...
Yay zaten bütün arabanın mekaniğini bozan bişey.
O kadar.. Başka laf ekleyip çıkartmaya gerek yok..
hayir ne kadar kullandiniz ta technixde bokluyonuz. bu kafayla ilerlendigi icin zaten boyle vakalar oluyo. ben el yapimi coil ile(ank amortisor) orjinal fk coilover arasindaki farki birinci elden yasadim. biri durdugu yerde yag kaciriyodu, oburunu 80le bariyere caktim yamulmadi bile. bisey illa ucuz diye kalitesiz oldugu anlamina gelmiyo. bilip bilmeden sallamayin lutfen.
lan sen çok mu biliyosun geyik.. benimle bilip bilmedenli falanlı filanlı konuşma almayım aklını..
Aynı arabada ayarlı koni + eibach kullandım, bi de ta technix kullandım. aradaki farkı çok iyi biliyorum bana kelime yapma burda.. sadece yükseklik ayarı yapınca coilover mı oluyo he ? 80le bariyere çakarsak yamulmasın diye mi fk alıcaz.. mantığa bak adamdaki. fk almayın çakma coil mi yaptırın diyorum burda.. fk ıvır zıvır bir boka yaramayan sadece düşüklük odaklı coiller. eğer amaç 4-5 cm düşüklükse bırakın oem amortisör kalsın, soğuk press yapın diyorum. ucuz bişey tabiki kalitesizdir. öyle olmasaydı kw ile ta technix aynı para olurdu.
Adamın amortisörü patlamış, el yapımı coil durduk yerde yağ kaçırıyodu diyo ya. Sen çok biliyosun ya o yüzden gidip çakma coil yaptırdın dimi
hayir ne kadar kullandiniz ta technixde bokluyonuz. bu kafayla ilerlendigi icin zaten boyle vakalar oluyo. ben el yapimi coil ile(ank amortisor) orjinal fk coilover arasindaki farki birinci elden yasadim. biri durdugu yerde yag kaciriyodu, oburunu 80le bariyere caktim yamulmadi bile. bisey illa ucuz diye kalitesiz oldugu anlamina gelmiyo. bilip bilmeden sallamayin lutfen.
el yapımı olanlada bariyere patlasan yamulmicaktı belki nerden biliyosun :)
low&slow
22-01-2014, 02:29
el yapımı olanlada bariyere patlasan yamulmicaktı belki nerden biliyosun :)
el yapımı olanla barıyere carpmıs yamulmamıs zaten :D
low&slow
22-01-2014, 02:49
milletin işini boklamayın!
350tl custom coilover müşterinin ucuza kaçmasıdır başkada bişey değildir.
Custom coilover'da aynı fiyata markalı coilover'da aynı fiyata gelir.
Tek farkı markalı coilover'da amortisor patlarsa yurtdısına garantıye gonderıceksın onaylıcaklar yenısını gonderıcekler kargo gelıcek takıcaklar.
Bu işlem ne kadar sürer? En az 10 gün bence.
Custom coiloverda adamı ararsın en gec ertesi gün gidersin 2-3 saat içinde gülerek ayrılırsın.
Ha şöyle bişey var coilover var coilover var.
Farkı nedir diye sorarsanız?
350tlye yapılan coiloverda amortisor işlem görmez.
500-600tl yapılan coiloverda amortisor, miller, kovan kısalır amortisor sertleştirilir.
Bu ikisi arasındaki en büyük önemi kısaltma ve sertleştirme taşıyor.
Fabrikasyon coiloverdan dahada iyi düşer aracınız
Ha sorarsanız, spor yay-spor amortisorde kullandım, 500liralık coilde kullandım, 300 liralıkta kullandım, presste kullandım, airde kullandım, yeri geldi kesik yay kullandım.
Hangisi diye bi kavram yoktur paranız oldugu kadar yaparsınız bu kadar basittir.
milletin işini boklamayın!
350tl custom coilover müşterinin ucuza kaçmasıdır başkada bişey değildir.
Custom coilover'da aynı fiyata markalı coilover'da aynı fiyata gelir.
Tek farkı markalı coilover'da amortisor patlarsa yurtdısına garantıye gonderıceksın onaylıcaklar yenısını gonderıcekler kargo gelıcek takıcaklar.
Bu işlem ne kadar sürer? En az 10 gün bence.
Custom coiloverda adamı ararsın en gec ertesi gün gidersin 2-3 saat içinde gülerek ayrılırsın.
Ha şöyle bişey var coilover var coilover var.
Farkı nedir diye sorarsanız?
350tlye yapılan coiloverda amortisor işlem görmez.
500-600tl yapılan coiloverda amortisor, miller, kovan kısalır amortisor sertleştirilir.
Bu ikisi arasındaki en büyük önemi kısaltma ve sertleştirme taşıyor.
Fabrikasyon coiloverdan dahada iyi düşer aracınız
Ha sorarsanız, spor yay-spor amortisorde kullandım, 500liralık coilde kullandım, 300 liralıkta kullandım, presste kullandım, airde kullandım, yeri geldi kesik yay kullandım.
Hangisi diye bi kavram yoktur paranız oldugu kadar yaparsınız bu kadar basittir.
özür dilerim kanka büyüksün
low&slow
22-01-2014, 02:56
özür dilerim kanka büyüksün
eray git yaylarını tak takozda dolasma :D
eray git yaylarını tak takozda dolasma :D
ben yay sevmiyim :D
milletin işini boklamayın!
350tl custom coilover müşterinin ucuza kaçmasıdır başkada bişey değildir.
Custom coilover'da aynı fiyata markalı coilover'da aynı fiyata gelir.
Tek farkı markalı coilover'da amortisor patlarsa yurtdısına garantıye gonderıceksın onaylıcaklar yenısını gonderıcekler kargo gelıcek takıcaklar.
Bu işlem ne kadar sürer? En az 10 gün bence.
Custom coiloverda adamı ararsın en gec ertesi gün gidersin 2-3 saat içinde gülerek ayrılırsın.
Ha şöyle bişey var coilover var coilover var.
Farkı nedir diye sorarsanız?
350tlye yapılan coiloverda amortisor işlem görmez.
500-600tl yapılan coiloverda amortisor, miller, kovan kısalır amortisor sertleştirilir.
Bu ikisi arasındaki en büyük önemi kısaltma ve sertleştirme taşıyor.
Fabrikasyon coiloverdan dahada iyi düşer aracınız
Ha sorarsanız, spor yay-spor amortisorde kullandım, 500liralık coilde kullandım, 300 liralıkta kullandım, presste kullandım, airde kullandım, yeri geldi kesik yay kullandım.
Hangisi diye bi kavram yoktur paranız oldugu kadar yaparsınız bu kadar basittir.
İşte aradığım kan ...
Anlat bakalım coilover nedir ?
O amortisör ve üzrindeki yayın tansiyonunun otomobilin yoltutuşuna etkisi nedir ?
Bir otomobilin amortisörleri sökülerek o sökülen amortisörlere yapılan işlemin sonucunda o aracın amortisörünün ve yayının taşıyabileceği maksimum ağirlık/ yük oranı nedir ?
Türkiyedeki X ustanın söküp işlem yaptığı amortisör için takmadan önce yaptığı test işlemi nedir ?
Bu işi yapan yani fizik kuralları ile uğraşıp hesap ktap yapması gereken türkiyedeki en iyi ustanın eğitim durumu / diploması nedir ?
Şimdilik bunları yanıtla 3-5 bişey daha var onları cevabına saklıyorum ...
low&slow
22-01-2014, 04:34
İşte aradığım kan ...
Anlat bakalım coilover nedir ?
O amortisör ve üzrindeki yayın tansiyonunun otomobilin yoltutuşuna etkisi nedir ?
Bir otomobilin amortisörleri sökülerek o sökülen amortisörlere yapılan işlemin sonucunda o aracın amortisörünün ve yayının taşıyabileceği maksimum ağirlık/ yük oranı nedir ?
Türkiyedeki X ustanın söküp işlem yaptığı amortisör için takmadan önce yaptığı test işlemi nedir ?
Bu işi yapan yani fizik kuralları ile uğraşıp hesap ktap yapması gereken türkiyedeki en iyi ustanın eğitim durumu / diploması nedir ?
Şimdilik bunları yanıtla 3-5 bişey daha var onları cevabına saklıyorum ...
Öncelikle cevapladıgımı saygısızlık olarak düşünmezseniz sevinirim bildiğim kadarıyla yazıyorum :)
Coilover yükseklik ayarlı amortisordür. Lastik sökülerek ayar yapılır. Araç alcaldıkca amortisor sertleşir.
Yayın tansiyonu custom yapılan coiloverlarda genel olarak 1000-1200kg ortalama alınarak sarılmaktadır. Tabiki her araca göre değişir ama marka olarak yapılanlarda bile değişik oldugunu düşünmüyorum.
Yağı gramaj olarak koyuyor zaten bildiğimiz üzere hidrolik yağı kullanılıyor. Yağ işleminden sonra makinada düzgün birşekilde ağzı kapatılıyor. Havası basılıyor. Ve mil bastırılarak test ediyorlar. Yeterlilik bakımından bişey söyliyemiyeceğim.
Eğitim durumları yok bildiğim kadarıyla, uzun yılların verdiği tecrübeyle yapıyorlar sanırım.
Tekrarlıyorum abi saygısızlık olarak yazmadım...
kickbuttowski
22-01-2014, 04:51
Koca forumda uc seye cozum bulamadik.. bir gorkem abiye baykus, bi hondanin piyasasinin yukselmesi bi de yay kesme bicme presleme sundurme gerdirmeye..
Öncelikle cevapladıgımı saygısızlık olarak düşünmezseniz sevinirim bildiğim kadarıyla yazıyorum :)
Coilover yükseklik ayarlı amortisordür. Lastik sökülerek ayar yapılır. Araç alcaldıkca amortisor sertleşir.
Yayın tansiyonu custom yapılan coiloverlarda genel olarak 1000-1200kg ortalama alınarak sarılmaktadır. Tabiki her araca göre değişir ama marka olarak yapılanlarda bile değişik oldugunu düşünmüyorum.
Yağı gramaj olarak koyuyor zaten bildiğimiz üzere hidrolik yağı kullanılıyor. Yağ işleminden sonra makinada düzgün birşekilde ağzı kapatılıyor. Havası basılıyor. Ve mil bastırılarak test ediyorlar. Yeterlilik bakımından bişey söyliyemiyeceğim.
Eğitim durumları yok bildiğim kadarıyla, uzun yılların verdiği tecrübeyle yapıyorlar sanırım.
Tekrarlıyorum abi saygısızlık olarak yazmadım...
Öncelikle kibar ve saygı ile yaklaşımın için teşekkür ederim . Bu yaklaşımı senden tüm üyelere yazarkende bekliyorum .
1- Coilover sadece alçaklık yada yükseklik odaklı değildir . Coiloverın yükseklik alçaklık ( görünen kısmı ) hariç aslında açılma katsayısı , kapanma katsayısı gibi birimler ile üzerindeki yayın max min yay tansiyonu ile birlilte çalışma durumu ile hesap ve test edilerek dizyan edilirler.
2-Custom coiloverda yaykısmı içinse usta denilen kişinin kafasına göre tansyon ölçmeye sahip cihazı olmadan yaptığı el yordamı soguk yada sıcak press yaylar ile sağlamaya çalıştığı bir dengedir . Yay tansiyorunu eğer 1000-1200 kg ise muhtemelen Landkreuzer P. 1500 Monster tankı için hazırlanmış olmalı .
3-yağ denildiğinde yağın hangi sıcaklıkta nasıl çalışıcağı bellimidir ? Yağ hangi basınçta ne tepki verir bu bilinmektemidir ? Yani oda sıcaklığında yada 100 derecede nasıl çaışır bu yağ X otomobil için test edilmişmidir denenmişmidir ? Her gelen X otomobil için X yağ uygunmudur ? X yağ uygunsa Bu X yağ hangiderecede hangi değişikliği göstermektedir (% genleşme viskozite vb.) ?
Gelelim en önemlisi 4 e bu aslında benim yazma sebebim görüyorumki amacın iyi niyetle bişey yazmak istemişsin ancak 10.000 den fazla aktif üyenin gelip okuduğu her ay milyonlarca kişinin google.com aracılığı ile gördüğü ve gerçekten bu işin meraklılarının olduğu bir forumda ''milletin işini boklamayın! '' kelimesiyle başlayıp sonunu getirecek Teknik bilgin varmı gerçekten merak ediyorum. C usta Y usta sevdiğin insanlar olabilir ancak TechTurkey.com da yazarken ya gerçekten her tip bilgiye sahip olmalısın yada gerçekten araştırıp doyurucu cevaplar vermelisin.
Amacım forumda seninle uğraşmak değil sadece forumda birşey yazmadan 2 kez düşünmeni sağlamak .
iyi forumlar
low&slow
22-01-2014, 05:54
Genelde hiçbir konuya yorum yapmam fakat bu konuya yazma geregi duydum nedense.
Önceden alıntı yaparak yazdım tartısma cıkmaması ıcın alıntıyı sildim :)
Konu soyle arkadas air için geliyor 3800 deniliyor yav son ne olur vs vs 3200tl deniyor.
Sonra tekrar geliyor bu seferde coilover istiyor honda civic ek 4coil 350 tl fiyat veriyoruz işte son ne olur ne biter konuşuluyor fiyat üzerinde yaptırmıyıp gidiyor. Buraya kadar hersey normal tabikide yaptırmak zorunda değildir.
Ama bu siteye gelip o adamın işini küçümsemek yok 350 tlye yaptıgı coilden ne olur demek ayıptır. Buna istinaden yazma gereği duydum :)
Coilover mevzusuda abi kimse bilerek doğmadı etmedi hepimiz herşeyi düzgün bir şekilde yapmıyoruz ama saygı duyarak teşekkür ediyorum bu bilgiler için :)
Öncelikle kibar ve saygı ile yaklaşımın için teşekkür ederim . Bu yaklaşımı senden tüm üyelere yazarkende bekliyorum .
1- Coilover sadece alçaklık yada yükseklik odaklı değildir . Coiloverın yükseklik alçaklık ( görünen kısmı ) hariç aslında açılma katsayısı , kapanma katsayısı gibi birimler ile üzerindeki yayın max min yay tansiyonu ile birlilte çalışma durumu ile hesap ve test edilerek dizyan edilirler.
2-Custom coiloverda yaykısmı içinse usta denilen kişinin kafasına göre tansyon ölçmeye sahip cihazı olmadan yaptığı el yordamı soguk yada sıcak press yaylar ile sağlamaya çalıştığı bir dengedir . Yay tansiyorunu eğer 1000-1200 kg ise muhtemelen Landkreuzer P. 1500 Monster tankı için hazırlanmış olmalı .
3-yağ denildiğinde yağın hangi sıcaklıkta nasıl çalışıcağı bellimidir ? Yağ hangi basınçta ne tepki verir bu bilinmektemidir ? Yani oda sıcaklığında yada 100 derecede nasıl çaışır bu yağ X otomobil için test edilmişmidir denenmişmidir ? Her gelen X otomobil için X yağ uygunmudur ? X yağ uygunsa Bu X yağ hangiderecede hangi değişikliği göstermektedir (% genleşme viskozite vb.) ?
Gelelim en önemlisi 4 e bu aslında benim yazma sebebim görüyorumki amacın iyi niyetle bişey yazmak istemişsin ancak 10.000 den fazla aktif üyenin gelip okuduğu her ay milyonlarca kişinin google.com aracılığı ile gördüğü ve gerçekten bu işin meraklılarının olduğu bir forumda ''milletin işini boklamayın! '' kelimesiyle başlayıp sonunu getirecek Teknik bilgin varmı gerçekten merak ediyorum. C usta Y usta sevdiğin insanlar olabilir ancak TechTurkey.com da yazarken ya gerçekten her tip bilgiye sahip olmalısın yada gerçekten araştırıp doyurucu cevaplar vermelisin.
Amacım forumda seninle uğraşmak değil sadece forumda birşey yazmadan 2 kez düşünmeni sağlamak .
iyi forumlar
olmuş :D :D
Emir_b16a
22-01-2014, 08:54
arkadaşlar yaptırdığınız custom işlerin sadece bozulma riskini tartışıyorsunuz da
kimse tutupta fren mesafesini uzattığından
çarpışma anında aracın güvenlik bölgesinin öndeki araca göre alçak kaldığından ölümlü kaza riskini yada yaralanma riskini arttırdığını kimse yazmamış eklemek istedim
ki amortisörün frenlemeye %50 kadar etkisi olabilmekte bunuda bilmek lazım
yani aracınız 100 den 0 a 40 metrede inebiliyosa bu ölçüyü 60 metreye kadar çıkarmış olma ihtimaliniz var
biri demiş ya arge marge gerek yok diye, sallamasyon diye
hadi herşeyi doğru, custom coil iyi bir şey olduğunu kabul edelim. tek bir şey söylemek isterim.
dışarıdan aldığınız coiller Bugranında dediği parametrelerde modelleniyor, ihtiyaclar doğrultusunda üretiliyor, ve yurtdışında resmi normlara (DIN, EN...gibi) uygun olarak gerekli sayıda testten ve kalite kontrolden geçtikten sonra üreticiye sunuluyor. Orada bu coiller trafiğe trafiğe kapalı ortamlarda veya labaratuvar ortamında test ediliyor.
Ama türkiyede sanayide yapılanlar sizler tarafından yolda, trafikte bizlerin arasında test ediliyor ;)
5cm aldığın fk adındaki inşaat demiri zaten senin yaptığın işlemi daha önceden gördüğü ve sende üzerine tekrardan aynını yaptığından dolayı kırılmış.
adamlar uçan araba yapıcak sen yayı presletip hayatınla oynuyosun.
kusura bakma ama maddiyat değil seninki cahillik.
blackweb
22-01-2014, 12:47
Ben 2 sene önce clio sport 1.6 16v olanından, onunla 2 takla attım ön yaylarım da 3 cm pressliydi, hatta kartal sanayide ki murat amörtisörde yaptırmıştım, takla attım araba 8 oldu ama yaylar sağlamdı hala, tabi bu sağlam kalcak anlamına gelmiyor.
Burada herkes senin iyiliğin için konuşuyor elbet ama tavırları bazılarının yanlışi bu da senin ters tepki vermene yol açıyor, biraz daha ılımlı yaklaşılsa yangına körükle gidilmese belki de adam şimdiye orjinal yaylarına dönmüştü.
Sanayiler hepimizin birçok işini çözen yerler, onlara da fazla haksızlık etmesek, tükaka yapmasak daha iyi olur sanki.
Tekrar geçmiş olsun Serhat Kardeşim.
SerhatA.
22-01-2014, 13:00
Ben 2 sene önce clio sport 1.6 16v olanından, onunla 2 takla attım ön yaylarım da 3 cm pressliydi, hatta kartal sanayide ki murat amörtisörde yaptırmıştım, takla attım araba 8 oldu ama yaylar sağlamdı hala, tabi bu sağlam kalcak anlamına gelmiyor.
Burada herkes senin iyiliğin için konuşuyor elbet ama tavırları bazılarının yanlışi bu da senin ters tepki vermene yol açıyor, biraz daha ılımlı yaklaşılsa yangına körükle gidilmese belki de adam şimdiye orjinal yaylarına dönmüştü.
Sanayiler hepimizin birçok işini çözen yerler, onlara da fazla haksızlık etmesek, tükaka yapmasak daha iyi olur sanki.
Tekrar geçmiş olsun Serhat Kardeşim.
Buraya yazanların hiç biri yay kesmeyen hiç biri amortisör kısaltmayan hiç biri yay ısıtmayan adamlar zaten.... Düşürme işleminin sağlıklı olmadığını biliyorum dediğim halde mesaj sayısı artsın diye toplumsal mesaj veren dalga geçmeye çalışan arkadaşları gördüm :) Ama gerçekci yorum yapanlarda oldu
SerhatA.
22-01-2014, 13:05
5cm aldığın fk adındaki inşaat demiri zaten senin yaptığın işlemi daha önceden gördüğü ve sende üzerine tekrardan aynını yaptığından dolayı kırılmış.
adamlar uçan araba yapıcak sen yayı presletip hayatınla oynuyosun.
kusura bakma ama maddiyat değil seninki cahillik.
Yaşın 28 ama akla mantığa uymayan şeyler yazmışsın iyi günler
kardeşim konuyu sildir kurtul bence :)
SerhatA.
22-01-2014, 13:13
kardeşim konuyu sildir kurtul bence :)
Yok yok dursun millet mesaj yazsında forumda itibari yükselsin..
Yiğit G.
22-01-2014, 15:53
10.000 den fazla aktif üyenin gelip okuduğu her ay milyonlarca kişinin google.com aracılığı ile gördüğü ve gerçekten bu işin meraklılarının olduğu bir forumda ''milletin işini boklamayın! '' kelimesiyle başlayıp sonunu getirecek Teknik bilgin varmı gerçekten merak ediyorum. C usta Y usta sevdiğin insanlar olabilir ancak TechTurkey.com da yazarken ya gerçekten her tip bilgiye sahip olmalısın yada gerçekten araştırıp doyurucu cevaplar vermelisin.
Amacım forumda seninle uğraşmak değil sadece forumda birşey yazmadan 2 kez düşünmeni sağlamak .
iyi forumlar
http://forums.voiceofthepublic.com/smf2/Smileys/default/CLAP.GIF
Yaşın 28 ama akla mantığa uymayan şeyler yazmışsın iyi günler
yaşın 21, 21 miş gibi davranıyosun zamanı gelince anlarsın :)
S.Özeren
22-01-2014, 19:08
yayı ısıtmak sakat iş gerisini bende yaptırıyorum sıkıntım yok :D
tek fren mesafesi uzuyor :D
ufuksaracci
22-01-2014, 22:22
O kadar pist günü yapılıyor. İşlem yaptıran arkadaşlar veya zararını görmezden gelen arkadaşlar
imkanınız varsa fabrikasyon yay ile tur atın , bir de işlem görmüş yay ile tut atın. Bahse girerim ki fabrikasyon yay ile çok daha iyi tur atacaksınız.
rebeloghy
22-01-2014, 22:31
Benim asıl anlamadığım nokta şu.Kimi diyor yay yeterince alçaltmıyor,param yok marka coilover da takamam,kimi diyor uygun coilover yok olsa basıcam parayı alıcam,o yüzden yay kestiriyorum.Başınızda ille de bu arabanın kıçını başını yere sürttüreceksiniz diyen biri mi var? Orjinal kullanınca rezil mi oluyorsunuz çevrenize? Yükseklik korkunuz mu var? Kendi hayatınızı ve daha da önemlisi başkalarının hayatını tehlikeye atmak için daha geçerli sebepleriniz olmalı.
Üzerine düşünülmesi gerek.. Sonuna kadar katılıyorum.
Sadece yerden yüksekliğini değiştirmek bir aracı spor araba yapar mı ?
Gerçekten daha mı güzel gözüküyor ?
Sürüş dinamiklerini değiştirmediğine , zor girilen virajda aracı dengede tutabileceğine , 140 -180 le geçilen otobandaki viyadük ek yerli saçma virajlardan falan gelen tepkileri karşılayabilme yeteneğine , güvenli olabilceğine nasıl inanıyorsunuz ki ?
Yıl olmuş 2014 , üzülüyor insan..
lan sen çok mu biliyosun geyik.. benimle bilip bilmedenli falanlı filanlı konuşma almayım aklını..
Aynı arabada ayarlı koni + eibach kullandım, bi de ta technix kullandım. aradaki farkı çok iyi biliyorum bana kelime yapma burda.. sadece yükseklik ayarı yapınca coilover mı oluyo he ? 80le bariyere çakarsak yamulmasın diye mi fk alıcaz.. mantığa bak adamdaki. fk almayın çakma coil mi yaptırın diyorum burda.. fk ıvır zıvır bir boka yaramayan sadece düşüklük odaklı coiller. eğer amaç 4-5 cm düşüklükse bırakın oem amortisör kalsın, soğuk press yapın diyorum. ucuz bişey tabiki kalitesizdir. öyle olmasaydı kw ile ta technix aynı para olurdu.
Adamın amortisörü patlamış, el yapımı coil durduk yerde yağ kaçırıyodu diyo ya. Sen çok biliyosun ya o yüzden gidip çakma coil yaptırdın dimi
beyni olmayan adama laf anlatmaya calisiyoz suc bizde. durmak yok yola devam..
beyni olmayan adama laf anlatmaya calisiyoz suc bizde. durmak yok yola devam..
Bak en sevmediğim şey şurda tartışmak, esip gürlemek. Ama senin gibi ukalalara da dayanamıyorum. adam gibi konuşuyosan konuş yoksa kırarım seni..
Senden önce seven nickli arkadaş benimle aynı düşüncede olmadığını söyledi, ben de insan gibi cevap yazdım. senin gibi çok bilmişleri de sevesim geliyo anlıyo musun beni..
Ceza alıp duruyorum senin yüzünden birazdan özelden görüşücez seninle.
Bak en sevmediğim şey şurda tartışmak, esip gürlemek. Ama senin gibi ukalalara da dayanamıyorum. adam gibi konuşuyosan konuş yoksa kırarım seni..
Senden önce seven nickli arkadaş benimle aynı düşüncede olmadığını söyledi, ben de insan gibi cevap yazdım. senin gibi çok bilmişleri de sevesim geliyo anlıyo musun beni..
Ceza alıp duruyorum senin yüzünden birazdan özelden görüşücez seninle.
forum texas olmus beyler kacin!!! ozelden gorusmek icin once randevu alman lazim cnms
derece43
22-01-2014, 23:31
O kadar abin kardeşin tecrübeleriyle tavsiye vermiş sen hala imkanlarından dolayı hataya devam etmek istiyorsun.. Dedikleri gibi imkanın olana kadar orjinal takıl etkinlikler kaçmıyo Allahtan ikiye bölünmemiş araba .. birde fransız araç.. aman dikkat kardeşim ısrar etme bence de
SerhatA.
22-01-2014, 23:40
O kadar abin kardeşin tecrübeleriyle tavsiye vermiş sen hala imkanlarından dolayı hataya devam etmek istiyorsun.. Dedikleri gibi imkanın olana kadar orjinal takıl etkinlikler kaçmıyo Allahtan ikiye bölünmemiş araba .. birde fransız araç.. aman dikkat kardeşim ısrar etme bence de
Israr ettiğim bir durum yok adam gibi yazan adam gibi yazıyor ama bazı arkadaşlar işi toplumsal olaya kaçırıyor yok öyle olsa böyle olsa vs.. arabayı hallettim bir derdimde kalmadı gerekirse konuda silinebilir daha mesaj yazmıcam iyi geceler..
:) slm tartışma var die mail geldi geldik buyrun noluyorkineki ?
SerhatA.
22-01-2014, 23:51
:) slm tartışma var die mail geldi geldik buyrun noluyorkineki ?
Bir şey yok abi ısıttık FK kırdık abilerimiz al aşşa etti o kdr :)
Bir şey yok abi ısıttık FK kırdık abilerimiz al aşşa etti o kdr :)
yoldamı kırıldı park halindemi ?
konu nerelere gelmış vay canınaaa
Jeandan-R
23-01-2014, 00:00
Bu arada birşeye açıklık getireyim.
Fk/Ta tech./raceland coiller'i dip bastık sekmekten geberdik diyen arkadaşlar, o coiller gerçekten dip basılmak için yapılmamış. Ben civicde kullanmıştım, civicde çok deneme yaptım hatta. Kesik yaylı arkadaşımın civici rezildi, benim inşaat demiri fk daha iyiydi. Raceland 4-5cm alçaltınca çok güzel yol tutuyordu abartınca sekiyordu. O da sertlik ayarının olmayışından.
Yayı takıyoruz araç çok sert oluyor, kesince veya ısıntınca konfordan kayıp olmuyor!
Sen aracını alçalttıkça onun sertleşmesi gerekir zaten. Darbe sönümlemen azalıcak illaki, ufak bir soru 10cm basık aracın eski hali gibi virajda yatsa ne olur?
Yayı taktık işlem yaptık ya çok vurdu amortisör milini de kısalttık kaymak oldu
O mil kısalması yüzünden takla atan kaç insan biliyorum. Mili kısaltırken neyi kıstas alıyorsunuz bilemiyorum.
Benim amacım kötü birşey söylemek/laf sokmak değil. Araç basmak uğruna kendinize zarar vermeyin yeter. Konuyu açan arkadaş için yazmadım bunları genel yazdım, üzerine alınmana gerek yok ondan :)
SerhatA.
23-01-2014, 00:01
yoldamı kırıldı park halindemi ?
manevra yaparken
en guzelı sanırım eıback voglant gıbı urunlerın spor yayını alıp taktırmak...
Clio aracımda 5cm Eibach Sportline ve 6cm J&R(buyuklerimiz bilir eski bir markadır) olmak uzere 2 cesit yay kullandım. İkisini de orjinal amortisorlerle kullandım.
Eibach lar ortalama 4cm kadar dusurdu, fakat yol tutuşu inanılmaz düzeyde iyiydi.
J&R lar ise tam tamına 6.2cm dusurdu, ama yol tutuşu azaldı ve biraz sert manevralarda onden kayma başlamıştı.
Benim sana tavsiyem, madem aracını düşürmek istiyorsun, Alman malı uygun fiyatlı bir coil alman. TÜV belgeli olsun, yeterli.
Bir de, kimse yanlış anlamasın; egerki clio, corsa, megane, polo vs gibi sokakta adım başı görülen bir aracınız varsa bence dip basık olup yerin dibine bile girseniz güzel gorunmuyor ve ilgi cekmiyor.
Ornegin bi Peugeot 504 olsa dip basık, yada bi e28.. yada x markasının az satan x modeli olsa basık gezmeyi anlarım. Ama piyasa araclarınla dip basık gezmek eziyetten başka birşey degil.
Ben de cliom hep daha basık olsun diyordum fakat şimdi goruyorum ki gercekten eziyetmiş
low&slow
23-01-2014, 00:53
Bir de, kimse yanlış anlamasın; egerki clio, corsa, megane, polo vs gibi sokakta adım başı görülen bir aracınız varsa bence dip basık olup yerin dibine bile girseniz güzel gorunmuyor ve ilgi cekmiyor.
Bir gün go-pro bağlıyacam araca :icon_tup:
manevra yaparken
yolda kırılsa :( kaza yapsan bu annen baban kardeşin arabadayken olsa ?
bir yazı yazim isterim
öncelikle Custom coilover derken :) amortisor e yanık yağ basmak serliğini % bakımından ayarlamak lamı oluyor yay sertliği yay direnci çeliğin maddesi ? neoldu insanlar salakmı ozaman firmalar kg bazında bir çok yay satıyorlar onlarda yanlış zaten öylemi ?
coilover insert mili nin genişliği kalınlığı felan bunların hesabı yapılıyormu yapılırken ?
bakın beyler hepsinin mantıklı açıklamaları var okursak hepimiz anlarız adam 3 way amortisor yapmış bound rebound ve onu geçtim salınım sürelerini bile ayarlayan bir sistem yapmış yağı gazı dışarı almış binlerce dolarlık işi 200 tk ye yapıyoruz öylemi ?:)
bunlara wevet derseniz ben daha bişi demem zatena
Bir gün go-pro bağlıyacam araca :icon_tup:
cumleyi cekip alıntı yaparsanız anlam kaybolur.
sizin mantıgınızla temiz olan diri olan her arac ilgi ceker.
Ama dip basık orjinal bi corsa ile, dip bask orjinal bi E28 yan yana düşünün...
Yanlış anlamayın beni sakın. kücümsemek yada baska duygular besleyerek yazdıgım seyler degil bunlar.
M U R A T
23-01-2014, 08:20
yıllardır bu konu tartışılır yay kesen ben kestim bişey olmadı 180 le viraj döndüm der spor yay kullanan spor yay alın mühendis yapmış der kimse diğerinin fikrini değiştiremedi bu konuda
blackweb
23-01-2014, 08:21
Mühendis yaptı mühendis yaptı diye düşünürsek, farklı görselde ve büyüklükte jantta koymuyalım arabalarımıza, her şeyi mühendis yaptı diye yorumlayamayız bence :)
Etme echel-i cühela ile muhabbet fıttırırsın, silme cam kırığıylan dübür yırttırırsın...
M U R A T
23-01-2014, 08:29
Mühendis yaptı mühendis yaptı diye düşünürsek, farklı görselde ve büyüklükte jantta koymuyalım arabalarımıza, her şeyi mühendis yaptı diye yorumlayamayız bence :)
bana yazdın sanırım niye büyük jantı sanayide ahmet usta mı yaptı
blackweb
23-01-2014, 08:31
bana yazdın sanırım niye büyük jantı sanayide ahmet usta mı yaptı
Öncelikle size demedim, genel olarak bakınca arkalara doğru okuyorum, herkes mühendis demiş ve sonrasında mühendis arabaya 15 jant takıyorsa ölçüp biçmiştir, biz sanayiden aldığımız 19 jant ı takarsak yanlış olmaz mı bu mantıkta ?
M U R A T
23-01-2014, 08:38
Öncelikle size demedim, genel olarak bakınca arkalara doğru okuyorum, herkes mühendis demiş ve sonrasında mühendis arabaya 15 jant takıyorsa ölçüp biçmiştir, biz sanayiden aldığımız 19 jant ı takarsak yanlış olmaz mı bu mantıkta ?
çoğu araba tek lastik ölçüsüyle satışa çıkmaz misal golf 7 15 lede alabilirsin yada 18 opsiyonuylada çapta aşırı bir fark olmadıktan sonra doğru hesapla büyük jant kullanılabilir ayrıca hangi sanayide 19 jant üretiliyor
GokhanRS
23-01-2014, 08:38
yoldamı kırıldı park halindemi ?
sabah sabah okudum ve pis pis sırıtıyorum pampa :D
istanbulda nerde merdiven görsem altına bakıyorum hemen. birde ne göreyim yay üretip fk kutusuna koyuyorlar :D
euro olmuş 3 küsür lira halâ 120 liraya fk yayı orjinal aldığını sananlar var :D
blackweb
23-01-2014, 08:47
Üretiliyor demedim, satılıyor dedim, neyse tartışmanın bir parçası olmak istemiyorum, arkadaşa hayırlı basıklıklar.
Emre Ekrem
23-01-2014, 10:56
Etme echel-i cühela ile muhabbet fıttırırsın, silme cam kırığıylan dübür yırttırırsın...
hala düşünüyorum. :D
Yiğit G.
23-01-2014, 11:17
konuyu sabitlemek lazım :)
Tarık V.
23-01-2014, 11:45
Öncelikle size demedim, genel olarak bakınca arkalara doğru okuyorum, herkes mühendis demiş ve sonrasında mühendis arabaya 15 jant takıyorsa ölçüp biçmiştir, biz sanayiden aldığımız 19 jant ı takarsak yanlış olmaz mı bu mantıkta ?
O da yanlıştır muhtemelen çünkü Almanya'da kanunlar çerçevesinde bir aracın ruhsatında araca takılabilecek jant ve lastik ebatları yazıyor. Kendim gördüm kulaktan dolma değil.
hadi gel burdan yak... 1 hafta önce konuda yazdım yay kesmek preslemek bunlar akıl işi değildir diye , yine savunan arkadaşlar olmulştu
http://www.techturkey.com/forum/yol-tutus-amp-aktarma-ve-frenler/174583-yay-press-2.html
Geçmiş olsun iyiki yüksek hızlarda değilmişsiniz.
İsitarak presi savunan olmamistir..
blackweb
23-01-2014, 12:33
O da yanlıştır muhtemelen çünkü Almanya'da kanunlar çerçevesinde bir aracın ruhsatında araca takılabilecek jant ve lastik ebatları yazıyor. Kendim gördüm kulaktan dolma değil.
:icon_tup:
OrcunInce
23-01-2014, 12:58
:icon_tup:
Kendi arabanızın kapı içinde, benzin kapağında olmadı manual'inde kullanabileceğiniz jant ve lastik ölçüleri zaten yazar. Bunun dışına çıkılmaması gerekmektedir.
blackweb
23-01-2014, 13:06
Kendi arabanızın kapı içinde, benzin kapağında olmadı manual'inde kullanabileceğiniz jant ve lastik ölçüleri zaten yazar. Bunun dışına çıkılmaması gerekmektedir.
Neyse ki O kadar da cahil değilmişim :)
Shinigami
23-01-2014, 15:02
Konuyu okudum ve aklıma ilk gelen şey Cem Yılmaz'ın "aşkım kumandayı bozmuş muyum?" Dediği yer oldu :) arkadaşa geçmiş olsun. İbretlik sabitlenmeli bencede...
S.Özeren
23-01-2014, 15:21
kimse yanlış anlamasında bana burda dönen mühendis konusu çok saçma geliyor
sadece yay presslenmesi , custom coil olayı değil yani bu forumda mühendis yapmış ellemeyin dersek bir çok kişinin hatta %70 in arabası ofsayttır yani
SerhatA.
23-01-2014, 15:23
kimse yanlış anlamasında bana burda dönen mühendis konusu çok saçma geliyor
sadece yay presslenmesi , custom coil olayı değil yani bu forumda mühendis yapmış ellemeyin dersek bir çok kişinin hatta %70 in arabası ofsayttır yani
:icon_tup: diyecek başka bir şey yok
blackweb
23-01-2014, 15:24
kimse yanlış anlamasında bana burda dönen mühendis konusu çok saçma geliyor
sadece yay presslenmesi , custom coil olayı değil yani bu forumda mühendis yapmış ellemeyin dersek bir çok kişinin hatta %70 in arabası ofsayttır yani
Öyle deme mühendisler kutsaldır çünkü bütün forum araçlarımıza bişi yapmadan önce mühendislere danışıyoruz, çünkü hepimiz çok çok bilinçli insanlarız ve o ilkel sanayilerin önünden bile geçmiyoruz. :)
ufuksaracci
23-01-2014, 15:32
Görsellik zaten mühendisin işi değildir. Arkadaş özellikle vurgulamış etkinlik vardı diye. Yani amaç yol tutusu değil.
SerhatA.
23-01-2014, 15:34
Görsellik zaten mühendisin işi değildir. Arkadaş özellikle vurgulamış etkinlik vardı diye. Yani amaç yol tutusu değil.
:icon_tup:
Faruk_Vtec
23-01-2014, 15:49
bu konu ıphone'cular samsung'cular gıbı oldu.. :D
aracın yururu ıle ılgılı muhendıslık olayına katılıorm yanı ıphone dıorm.. :D
ama soğuk pressten yana sorun olacağınıda duşunmuorm yanı samsungta ıyı bı telefondur.. :D
blackweb
23-01-2014, 15:51
bu konu ıphone'cular samsung'cular gıbı oldu.. :D
aracın yururu ıle ılgılı muhendıslık olayına katılıorm yanı ıphone dıorm.. :D
ama soğuk pressten yana sorun olacağınıda duşunmuorm yanı samsungta ıyı bı telefondur.. :D
Güzel örnek :) Telefon da kesinlikle apple cıyım :icon_tup::icon_tup: :o
SerhatA.
23-01-2014, 15:52
bu konu ıphone'cular samsung'cular gıbı oldu.. :D
aracın yururu ıle ılgılı muhendıslık olayına katılıorm yanı ıphone dıorm.. :D
ama soğuk pressten yana sorun olacağınıda duşunmuorm yanı samsungta ıyı bı telefondur.. :D
Olay resmen şaka oldu :D Ne presi ne yayı savunan biri değilim elimdeki imkan doğrultusunda etkinlik için böyle birşey yapıp yayı kırdık takoz mu koysak get mi koysak diye konu açtık neler okuduk
Faruk_Vtec
23-01-2014, 15:59
Olay resmen şaka oldu :D Ne presi ne yayı savunan biri değilim elimdeki imkan doğrultusunda etkinlik için böyle birşey yapıp yayı kırdık takoz mu koysak get mi koysak diye konu açtık neler okuduk
sen daha dur "106 GTI mı - Cıvıc VTI mı Geçer" konusuna gelcez.. :D
şaka bı yana, orjın yay amortısorunu takıp bı foto çek, konu olumlu sonuçlansın.. :)
sen kullanan bırı olarak sağlıklı olmadığını bılıosn ve soyluosunda zatn, senın amacın gorsellık ıçın buluşma fuar ıçın yapılmış bı araç, ınternette araştıran başka arkadaşlar konuyu yanlış anlayıp trafıkte sorun yaratacak araç yapmasınlar, ne kendılerını nede bızı rıske atsınlar..
SerhatA.
23-01-2014, 16:02
sen daha dur "106 GTI mı - Cıvıc VTI mı Geçer" konusuna gelcez.. :D
şaka bı yana, orjın yay amortısorunu takıp bı foto çek, konu olumlu sonuçlansın.. :)
sen kullanan bırı olarak sağlıklı olmadığını bılıosn ve soyluosunda zatn, senın amacın gorsellık ıçın buluşma fuar ıçın yapılmış bı araç, ınternette araştıran başka arkadaşlar konuyu yanlış anlayıp trafıkte sorun yaratacak araç yapmasınlar, ne kendılerını nede bızı rıske atsınlar..
Arabayı cidden sürmüyorum araç fazlalığından etkinlik için dip bastım bıraktım
Bu yorumları okuyunca dayanamadım kaldırdım...
Ya ailen arabada olsaydı diyenlere cevabım olsun bu ; araba zaten düz yolda giderken bile eki sürtüyo ailemle bi yere gidebileceğim bi araba değil 2. bi araç olduğunuda söyledim. Trafikteki insanları tehlikeyede atmadığımı düşünüyorum çünkü trafiğe çıkmıyorum etkinlik gecesi gece gidip çekecektim arabayı :) bu kadar basit..
orj amortisör + güzel marka bir bir spor yay
ya da koni + yine güzel marka bir spor yay
ya da güzel marka bir coilover
bu 3 seçeneğin haricine bence vermeyin para...
SerhatA.
23-01-2014, 16:05
orj amortisör + güzel marka bir bir spor yay
ya da koni + yine güzel marka bir spor yay
ya da güzel marka bir coilover
bu 3 seçeneğin haricine bence vermeyin para...
Konuya çok güzel bir cevap oldu :Bravoo:
kimse yanlış anlamasında bana burda dönen mühendis konusu çok saçma geliyor
sadece yay presslenmesi , custom coil olayı değil yani bu forumda mühendis yapmış ellemeyin dersek bir çok kişinin hatta %70 in arabası ofsayttır yani
Konu "mühendis yapmış ellemeyin" değil.. Öncelikle bunu anla..
Herkes; "elleyeceksen mühendisin yaptığını koy" diyor.. Metaller üzerinde oynama yapmak, özellikle bir defa şekli - suyu verilmiş metaller üzerinde sanayideki ali veli'nin kafasına göre oynama yapması doğru değildir diyor millet.
Sana saçma geliyorsa; 1 önceki sayfada "saçma gelenlere, karşı olanlara" bazı sorular sorulmuş.
yolda kırılsa :( kaza yapsan bu annen baban kardeşin arabadayken olsa ?
bir yazı yazim isterim
öncelikle Custom coilover derken :) amortisor e yanık yağ basmak serliğini % bakımından ayarlamak lamı oluyor yay sertliği yay direnci çeliğin maddesi ? neoldu insanlar salakmı ozaman firmalar kg bazında bir çok yay satıyorlar onlarda yanlış zaten öylemi ?
coilover insert mili nin genişliği kalınlığı felan bunların hesabı yapılıyormu yapılırken ?
bakın beyler hepsinin mantıklı açıklamaları var okursak hepimiz anlarız adam 3 way amortisor yapmış bound rebound ve onu geçtim salınım sürelerini bile ayarlayan bir sistem yapmış yağı gazı dışarı almış binlerce dolarlık işi 200 tk ye yapıyoruz öylemi ?:)
bunlara wevet derseniz ben daha bişi demem zatena
İşte aradığım kan ...
Anlat bakalım coilover nedir ?
O amortisör ve üzrindeki yayın tansiyonunun otomobilin yoltutuşuna etkisi nedir ?
Bir otomobilin amortisörleri sökülerek o sökülen amortisörlere yapılan işlemin sonucunda o aracın amortisörünün ve yayının taşıyabileceği maksimum ağirlık/ yük oranı nedir ?
Türkiyedeki X ustanın söküp işlem yaptığı amortisör için takmadan önce yaptığı test işlemi nedir ?
Bu işi yapan yani fizik kuralları ile uğraşıp hesap ktap yapması gereken türkiyedeki en iyi ustanın eğitim durumu / diploması nedir ?
Şimdilik bunları yanıtla 3-5 bişey daha var onları cevabına saklıyorum ...
Özgün ve Buğra'nın buradaki sorularına cevap verebilirsen biz de öğrenmiş oluruz sana saçma gelenin doğrusunu..
Öyle deme mühendisler kutsaldır çünkü bütün forum araçlarımıza bişi yapmadan önce mühendislere danışıyoruz, çünkü hepimiz çok çok bilinçli insanlarız ve o ilkel sanayilerin önünden bile geçmiyoruz. :)
Fazla boş konuşuyorsun, azalt biraz.
Ne zaman kesilmiş bir yay kısaltılmış bir amortisör mili içeren konu açılsa 10 sayfaya yakın aynı muhabbetler oluyor ve topic 1 haftaya yakın yeni mesajlar kısmından düşmüyor. Ne önemli mevzuymuş arkadaş..
S.Özeren
23-01-2014, 17:55
Konu "mühendis yapmış ellemeyin" değil.. Öncelikle bunu anla..
Herkes; "elleyeceksen mühendisin yaptığını koy" diyor.. Metaller üzerinde oynama yapmak, özellikle bir defa şekli - suyu verilmiş metaller üzerinde sanayideki ali veli'nin kafasına göre oynama yapması doğru değildir diyor millet.
Sana saçma geliyorsa; 1 önceki sayfada "saçma gelenlere, karşı olanlara" bazı sorular sorulmuş.
Özgün ve Buğra'nın buradaki sorularına cevap verebilirsen biz de öğrenmiş oluruz sana saçma gelenin doğrusunu..
Fazla boş konuşuyorsun, azalt biraz.
sen önce benim neye cevap verdiğimi oku , sonra ne demek istediğimi anla
burda herkes onu koy, bunu koy mühendis yapmış ondan çıkma diyor da kendi arabalarının inceleyince herşey mühendisliğe uygun mu ? ben onu diyorum
Mühendisiğin yaptığı ise kimse arabasına bişey eklemesin swapta yapmasın :D
Benim kimsenin sorusuna vericek cevabımda yok o yüzden. Uygun bulmuyormu , tedirginliğimi var tamam yaptırmasın kimse silah dayamıyor ki gitsin marka alsın çok para değil
herkes üstüne düşenide yapmış , uyarmış google aramalarındada adamlar bu konuyu görünce uyarıları okur yine kendi bildiğini yapar
SerhatA.
23-01-2014, 18:18
herkes üstüne düşenide yapmış , uyarmış google aramalarındada adamlar bu konuyu görünce uyarıları okur yine kendi bildiğini yapar
Bence bu konuya daha bir şey yazılmamalı gereksiz uzadı başka bir şey değil
sen önce benim neye cevap verdiğimi oku , sonra ne demek istediğimi anla
burda herkes onu koy, bunu koy mühendis yapmış ondan çıkma diyor da kendi arabalarının inceleyince herşey mühendisliğe uygun mu ? ben onu diyorum
Mühendisiğin yaptığı ise kimse arabasına bişey eklemesin swapta yapmasın :D
Benim kimsenin sorusuna vericek cevabımda yok o yüzden. Uygun bulmuyormu , tedirginliğimi var tamam yaptırmasın kimse silah dayamıyor ki gitsin marka alsın çok para değil
herkes üstüne düşenide yapmış , uyarmış google aramalarındada adamlar bu konuyu görünce uyarıları okur yine kendi bildiğini yapar
Alıntı yapmadığın veya isim kullanmadığın için neye cevap verdiğin belli değil. Dolayısıyla verdiğin cevap, genel cevap olarak nitelendirilir. Forum kültüründe bu, bu şekildedir.
Bir kez daha yazıyorum; herkes "alinin velinin eğip büktüğü demiri değil, arkasında AR-GE olan bir ürünü kullan" diyor. Bunu diyenlerin arabalarının uygunluğu ya da uygunsuzluğu da senin veya benim bilgimiz dışında. Belki uygun belki değil, neticede arabası uygun olsa da olmasa da söylediği cümle olan "alinin velinin eğip büktüğü demiri değil, arkasında AR-GE olan bir ürünü kullan" cümlesi doğrudur.
Sigara içen birinin "sigara sağlığa zararlıdır" demesi, sigara içtiği için yanlış hale gelmez. Değil %70, sigara içenlerin %100'ü de bunu söylese, sigara içmelerine rağmen söyledikleri söz yaptıklarından farklı olsa da; doğrudur.
Hala gelmiş swap yapmasın diyorsun. Bir önceki mesajda "elleyeceksen mühendisin yaptığını koy" dendiğini söylemişim. Oku oku diye artistlik yapmasını biliyorsun ama kendin okumuyorsun. Şöyle yazarsam belki idrak edebilirsin; Kimse swap yapmayın ellemeyin demiyor, swap yaparsanız da mühendislik eseri olan blok koyun diyor.
Sorulara cevap veremeyeceğini de biliyordum, tasdiklemek için sordum. Ben de gerek bilinçli bir kullanıcı, gerekse bu forumun yöneticisi olarak üzerime düşeni yapıyorum. Google aramalarında bu forumu ve konuyu görecek kişilere; "saçma" diyen senin gibi userların herhangi bir şeye dayanmadan "saçma" dediklerini, teknik sorulara verebilecekleri teknik cevapları olmadıklarını gösteriyorum.
Ne muhendismis arkadas...
Millet ne cok seviyormus bos mesaj atmayi inatla savunmayi
Cem yilmazin guzel bi sozu "akli yok fikri var"
Bi arabanin motoru bozuk olur, sanzimani bozulur, akusu biter idareten biseyler yapilir anlarim ama lastik-fren-yuruyen aksami anlamam
Arabanin sizi yola baglayan ve en onemli seylerde bu sekilde ucuza kacip zaten ikinci arabam idareten napiyim demek hala anlam veremiyorum
Madem ikinci araban butceni ayarlayinca coil alcaksin o zaman binme kardesim arabana dursun yatsin yerinde paran olunca tamir ettir oyle cik sokaga
Swap ile muhendisin ne alakasi var ?
Adamin yolda giderken motoru kirilir, kulaklardan cikar, alev alir yine saga cekip kendini kurtarabilir ama yay 100le giderken ilk buldugun bariyerden kendini kurtaramazsin
Aslinda ne yazsam bos "anlayana sivri sinek saz anlamayana sazi soksan az"
SerhatA.
23-01-2014, 19:16
Ne muhendismis arkadas...
Millet ne cok seviyormus bos mesaj atmayi inatla savunmayi
Cem yilmazin guzel bi sozu "akli yok fikri var"
Bi arabanin motoru bozuk olur, sanzimani bozulur, akusu biter idareten biseyler yapilir anlarim ama lastik-fren-yuruyen aksami anlamam
Arabanin sizi yola baglayan ve en onemli seylerde bu sekilde ucuza kacip zaten ikinci arabam idareten napiyim demek hala anlam veremiyorum
Madem ikinci araban butceni ayarlayinca coil alcaksin o zaman binme kardesim arabana dursun yatsin yerinde paran olunca tamir ettir oyle cik sokaga
Swap ile muhendisin ne alakasi var ?
Adamin yolda giderken motoru kirilir, kulaklardan cikar, alev alir yine saga cekip kendini kurtarabilir ama yay 100le giderken ilk buldugun bariyerden kendini kurtaramazsin
Aslinda ne yazsam bos "anlayana sivri sinek saz anlamayana sazi soksan az"
Amacını kendi mesajında belirtmişsin, araba benim ister böyle binerim ister kaldırırım ister dip basarım hiç sürmem seni ilgilendirmez.Herkes sağlıklı olmadığını biliyor bende biliyorum sen ve senin gibiler yüzünden konu uzadı uzadı farklı yerlere geldi swapmış nokiaymış iphoneymiş
Amacını kendi mesajında belirtmişsin, araba benim ister böyle binerim ister kaldırırım ister dip basarım hiç sürmem seni ilgilendirmez.Herkes sağlıklı olmadığını biliyor bende biliyorum sen ve senin gibiler yüzünden konu uzadı uzadı farklı yerlere geldi swapmış nokiaymış iphoneymiş
Nasil ilgilendirmez sen yola cikip bi yere patlicaksin insanlara zarar verceksin sonra seni ilgilendirmez diceksin ?
Senin gibi derken ? Farkindaysan senin gibiler azinlikta
SerhatA.
23-01-2014, 19:29
Nasil ilgilendirmez sen yola cikip bi yere patlicaksin insanlara zarar verceksin sonra seni ilgilendirmez diceksin ?
Senin gibi derken ? Farkindaysan senin gibiler azinlikta
152 mesaj gelen bir konu da herkes aynı fikirde yapılan işlemlerin sağlıklı olmadığı konusu
Okumadan da mesaj yazma bidaha trafiğe çıkmıyorum ve şu an arabayı kaldırdım diye belirttim
ufuksaracci
23-01-2014, 23:11
@ SerhatA.
aslında konunun uzaması bence iyi bir şey. Senin vasıtan ile başkaları bilgileniyor. Zararı yaşamış biri olarak bence örnek teşkil ediyorsun .
SerhatA.
23-01-2014, 23:57
@ SerhatA.
aslında konunun uzaması bence iyi bir şey. Senin vasıtan ile başkaları bilgileniyor. Zararı yaşamış biri olarak bence örnek teşkil ediyorsun .
Benim bir zarar yaşadığım yok olacakları biliyordum bile bile yaptım.
Ha bu işlemlerin vereceği zararı bilmeyen olur konuyu okur bilgilenir o ayrı dava.
Smt_Krblt
24-01-2014, 01:34
bende yay preslettim, ısıttımda hatta tablaya uysa kestiricektimde. 17 yaşındaydım işlemler sürecindede araba 6 aylıktı cahillikten başka birşey değilmiş. şuan coil kullanıyorum
bugune kadar yaptığım işerin özeti
-simit alacak parayla brunch'a gitmekmiş.
konunun ve bizlerin yazdıklarının konuyu açan üyemiz ile zerre alakası yok . konuyu açan kardeşimiz fikir danışmış bizlerde genel olarak yanlış bilinenleri açıklamaya çalıuştık.
Ancak görüyorumki gereksiz yerlere geliyor konu ...
iyi forumlar
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.