Orijinalini görmek için tıklayınız : Arkadaşım 106 quik sorunu
Sık sık dolaştığımız araç,iki günden beri bazı sorunlar oluştu.Araç 152000'de yanlış hatırlamıyorsam hiç lpg takılmadı ve araçta herhangi bir uygulama yok.Mesela filtre eksoz gibi.Birinci sorunumuz araç rölantide sapıttı,direk çalıştırınca stop ediyor,çalıştırıp gaz yemesinde herhangi bir sorun yok devirlenmesi falan güzel patırtı yok.Kelebeği komple söktük,tps,rölanti motoru ve birde sıcaklık sensörü var bunları güzelce sildik parlattık temizledik geri taktık ama sorun düzelmedi.Aracın üstünde hiçbirşey yazmayan bir rölanti valfi var zannedersem yan sanayi komple bozulmuş olabilirmi sizce ? İkinci sorunumuza gelince ikinci viteste gaza aniden basınca bi silkeleme yapıyodu hafif,ama devirlenmesinde sorun olmuyodu.Bunu sadece ikinci viteste yapıyodu şimdi öteki viteslerdede yapmaya başladı nedense :soru: Rölanti durumuna teşhiş koyamadığımız için şuanda kelebekteki vidayı biraz sıkarak kelebeğin biraz hava almasını sağladık,bu şekilde rölanti 1100dd çalışıyor nadir dalgalanma yaparak.Tabiki geçici çözüm :D Sorunları ve yaptıklarımızı en ince ayrıntısına kadar yazdım,tecrübeli kişilerden yardım istiyorum.Çalıştığımız yer müsait her türlü söküp takabiliyoruz aracı,şunuda söyliyim araç hiç diagnostiğe bağlatmadık bu sorunlardan sonra :)
Rölanti motoru değişti,araç yaklaşık birgün düzenli çalıştı ama eski haline döndü,yukarıdaki saydığım sorunlar devam ediyor
Rölanti motoru değişti,araç yaklaşık birgün düzenli çalıştı ama eski haline döndü,yukarıdaki saydığım sorunlar devam ediyor
Başka bir konuda yazmıştım yazılanları denemenizi rica ederim..
Temizlik sonrası ECU resetleme ve gaz kelebeği adaptasyonu yapman iyi olacaktır prosedür şöyle:
arabayı çalıştır, motor suyu 90 dereceye çıkana kadar bekle.
Daha sonra inip, akünün negatik kutbunu çıkart (teybin şifre soracaktır!!!),
tekrar kutup başını tak
Kontağı açıp içinden yavaşça 15 e kadar say (bir süre kontak açık beklemek gerekiyor o nedenle 15 e kadar say diyorum)
Kontağı kapatmadan marşa bas, ilk çalışınca motor rölantisi çok düşük olacak ama birkaç sn içinde toparlayacak
Gaza sonuna kadar bas ve içinde 1-2-3 diye say (devir kesiciye girecek araç sıkıntı yok)
Gazı bırak ve motoru kapat
bu şekilde rölanti motorunu ve beyni ilk olması gereken hale getiriyorsun..
Bu metodu keşfetmeden önce çok uğraşmıştım ben ama rölanti sorunuma çözüm bulamamıştım 1.4 106 da.
Başka bir konuda yazmıştım yazılanları denemenizi rica ederim..
Temizlik sonrası ECU resetleme ve gaz kelebeği adaptasyonu yapman iyi olacaktır prosedür şöyle:
arabayı çalıştır, motor suyu 90 dereceye çıkana kadar bekle.
Daha sonra inip, akünün negatik kutbunu çıkart (teybin şifre soracaktır!!!),
tekrar kutup başını tak
Kontağı açıp içinden yavaşça 15 e kadar say (bir süre kontak açık beklemek gerekiyor o nedenle 15 e kadar say diyorum)
Kontağı kapatmadan marşa bas, ilk çalışınca motor rölantisi çok düşük olacak ama birkaç sn içinde toparlayacak
Gaza sonuna kadar bas ve içinde 1-2-3 diye say (devir kesiciye girecek araç sıkıntı yok)
Gazı bırak ve motoru kapat
bu şekilde rölanti motorunu ve beyni ilk olması gereken hale getiriyorsun..
Bu metodu keşfetmeden önce çok uğraşmıştım ben ama rölanti sorunuma çözüm bulamamıştım 1.4 106 da.
Abi teşekkürler cevap için,bunu deniycez yalnız anlamadığım aracı ısıttık ve araç çalışırkenmi akünün eksi kutbunu söküyoruz yoksa stop edicezmi ??
Abi teşekkürler cevap için,bunu deniycez yalnız anlamadığım aracı ısıttık ve araç çalışırkenmi akünün eksi kutbunu söküyoruz yoksa stop edicezmi ??
Tabi durdurup aku kutup basi cikartilcak..
Tabi durdurup aku kutup basi cikartilcak..
Anlaşıldı abi,en yakın zamanda adaptasyonu yapıcaz yine düzelmez ise diagnostiğe bağlıycaz aracı :)
Yapılan işlemler sıfır rölanti motoru alındı.Taktık ve rölanti problemi düzeldi.Adaptasyon işleminide yaptık ama bir fark gözlemleyemedim.Ama özellikle ikinci ve üçüncü viteste gaza oturunca saniyelik bir kesikliğin sebebini çözemedik :)
mikelazi
27-01-2014, 16:25
soguk motorda benim rolantı 1300devir gibi çalışıyor.motoa ısınınca 1000 e düşüyor.belli bir süre sonrada 900e iniyor dalgalanma falan olmuyor bende.ama motor ısınınca neden 900 e düşmüyorda bir 5km kadar 1000 de çalışıyor çözemedim.ben sadece kelebegi söküp temizledim birde kelebek ayarını manuel kıstım.temizlikten sonra araba biraz degişti ama rolanti hep aynı
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.