PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Otomatik şanzımanı korumak için



ontheair
24-01-2014, 17:37
Özellike DSG'lerin fazla torka karşı hassasiyeti olduğu bilinen bir gerçek. Özgün'ün yaptığı yazılımlarda DSG'ye de müdahale edip vites değişim süresinin uzatıldığını okudum. Şimdi belki de benim yanlışım ama bunun üzerinden giderek bir merakımı da gidermek istiyorum.

Şimdi vites değişim süresi uzatılınca normal olarak bir üst vitesi daha düşük devirde yakalıyoruz. Bu da şanzımana binen gücü azaltıyor. Bu şekilde de şanzımanın sağlığı korunmuş oluyor. Şimdi Özgünün yaptığı işten bu benim kendi yorumum. Yanlış olabilir veya vites değişim süresinin uzatılması farklı bir nedenle olabilir. Eğer yanlışsa düzeltirseniz sevinirim.

Şimdi bu yanlış olma ihtimali olan yorum üzerinden başka bir fikir geldi aklıma. Daha doğrusu fikir geldi demek iddialı olacak. Başka bir otomobilde uygulanana sistemi diğer otomobillere entegre edebilir miyiz onu danışmak istiyorum.

Mercedes 2010 yılında E63 AMG'nin sekiz silindirli motorunda vites değişim anında altı silindir kapatarak şanzımana binen gücü azaltıp vites değişim süresini kısaltıyor.
Buradan (http://www.topgear.com/uk/mercedes-benz/e63-amg/road-test/saloon) da ilgili habere ualaşabilirsiniz

Şimdi gelelim benim merak ettiğim noktaya. Örnek olarka bir Scirocco alalım. Bu otomobilin beynini vites değişim anında iki silindirin ateşlemesini kesecek şekilde programlamak mümkün mü? Eğer bu yapılabilirse artıları veya eksileri ne olur?

OrMaNcI

TurboM3
01-02-2014, 23:30
Vites geçişlerinde ateşlemeyi kapatmak otomatik şanzumanın ömrünü uzatıyor.

Önemli olan konular:

A- vites geçişini anlayıp beyine "ateşlemeyi kes" şeklinde komut yollayacak sistemi oluşturmak.

B- Aracın beyninde bu süre boyunca (çok kısa süre) ateşlemeyi kesmek.


OEM yazılımlarda bu menü muhakkak var, ancak yazılımın neresinde bu özelliğin olduğunu bilmek önemli.

İleri seviyede stand alone beyinler gear cut torque reduction başlığı altında bu özellik var.

En zor bölüm vites geçiş anında beyine sinyali yollayıp " haydi kes" demek. Şanzuman beyninden bu sinyali alabilmek zor olan bölüm.

mkerim
02-02-2014, 08:35
Vites geçişlerinde ateşlemeyi kapatmak otomatik şanzumanın ömrünü uzatıyor.

Önemli olan konular:

A- vites geçişini anlayıp beyine "ateşlemeyi kes" şeklinde komut yollayacak sistemi oluşturmak.

B- Aracın beyninde bu süre boyunca (çok kısa süre) ateşlemeyi kesmek.


OEM yazılımlarda bu menü muhakkak var, ancak yazılımın neresinde bu özelliğin olduğunu bilmek önemli.

İleri seviyede stand alone beyinler gear cut torque reduction başlığı altında bu özellik var.

En zor bölüm vites geçiş anında beyine sinyali yollayıp " haydi kes" demek. Şanzuman beyninden bu sinyali alabilmek zor olan bölüm.

bu anlatılan sıralı şanzımanlar çıktığı ilk günden beri var. Manuel olarak çalışıyordu ilk önceleri. Vites kolundaki bir algılayıcı otomobilin devir sayısını (kulananın becerisine bağlı olarak) 1000 dev/dak kadar aşağya alabiliyordunuz. (Ateşlemeyi kesersen elde vites kolunda olursa araba stop eder.)
bunun hazırınıda motosikletçilerde bulabilirsiniz. (quick shifter diye aratırsanız ) Aynen sizin yazdıklarınızı motosiklette uygulayabiliyorsunuz.