ontheair
24-01-2014, 17:37
Özellike DSG'lerin fazla torka karşı hassasiyeti olduğu bilinen bir gerçek. Özgün'ün yaptığı yazılımlarda DSG'ye de müdahale edip vites değişim süresinin uzatıldığını okudum. Şimdi belki de benim yanlışım ama bunun üzerinden giderek bir merakımı da gidermek istiyorum.
Şimdi vites değişim süresi uzatılınca normal olarak bir üst vitesi daha düşük devirde yakalıyoruz. Bu da şanzımana binen gücü azaltıyor. Bu şekilde de şanzımanın sağlığı korunmuş oluyor. Şimdi Özgünün yaptığı işten bu benim kendi yorumum. Yanlış olabilir veya vites değişim süresinin uzatılması farklı bir nedenle olabilir. Eğer yanlışsa düzeltirseniz sevinirim.
Şimdi bu yanlış olma ihtimali olan yorum üzerinden başka bir fikir geldi aklıma. Daha doğrusu fikir geldi demek iddialı olacak. Başka bir otomobilde uygulanana sistemi diğer otomobillere entegre edebilir miyiz onu danışmak istiyorum.
Mercedes 2010 yılında E63 AMG'nin sekiz silindirli motorunda vites değişim anında altı silindir kapatarak şanzımana binen gücü azaltıp vites değişim süresini kısaltıyor.
Buradan (http://www.topgear.com/uk/mercedes-benz/e63-amg/road-test/saloon) da ilgili habere ualaşabilirsiniz
Şimdi gelelim benim merak ettiğim noktaya. Örnek olarka bir Scirocco alalım. Bu otomobilin beynini vites değişim anında iki silindirin ateşlemesini kesecek şekilde programlamak mümkün mü? Eğer bu yapılabilirse artıları veya eksileri ne olur?
OrMaNcI
Şimdi vites değişim süresi uzatılınca normal olarak bir üst vitesi daha düşük devirde yakalıyoruz. Bu da şanzımana binen gücü azaltıyor. Bu şekilde de şanzımanın sağlığı korunmuş oluyor. Şimdi Özgünün yaptığı işten bu benim kendi yorumum. Yanlış olabilir veya vites değişim süresinin uzatılması farklı bir nedenle olabilir. Eğer yanlışsa düzeltirseniz sevinirim.
Şimdi bu yanlış olma ihtimali olan yorum üzerinden başka bir fikir geldi aklıma. Daha doğrusu fikir geldi demek iddialı olacak. Başka bir otomobilde uygulanana sistemi diğer otomobillere entegre edebilir miyiz onu danışmak istiyorum.
Mercedes 2010 yılında E63 AMG'nin sekiz silindirli motorunda vites değişim anında altı silindir kapatarak şanzımana binen gücü azaltıp vites değişim süresini kısaltıyor.
Buradan (http://www.topgear.com/uk/mercedes-benz/e63-amg/road-test/saloon) da ilgili habere ualaşabilirsiniz
Şimdi gelelim benim merak ettiğim noktaya. Örnek olarka bir Scirocco alalım. Bu otomobilin beynini vites değişim anında iki silindirin ateşlemesini kesecek şekilde programlamak mümkün mü? Eğer bu yapılabilirse artıları veya eksileri ne olur?
OrMaNcI