Orijinalini görmek için tıklayınız : Wastegate Ayarı Artı ve Eksileri Nedir
Merhabalar,
Bu konu hakkında net ortamında ve forumda kesin bilgilere ulaşamadım, yabancı videolarda 6 diş kolu kısaltmalar vs şeyler yapılmakta fakat bu nasıl neye göre yapılıyor acaba ?
Örneğin orjinal ayarından 2-3-4 diş kolu kısaltmak nasıl bir fayda sağlamaktadır ?
2006 VGT 110'luk Getz Turbosu wastegate orjinal ayarlı hali
http://foto.akvaryum.com/fotolar/18767/20140125_181153.jpg
2006 VGT 88'lik Getz Turbosu wastegate ayarı ( Revizyon yapıldı + yazılım mevcuttur ) 1 diş daha fazla saydım.
http://foto.akvaryum.com/fotolar/18767/Gri%20getz.jpg
Netteki videolardan bir örnek
p12g1PpIcjE
Kolu kısaltınca arac fazla basınc basar ancak kesme sorunları cikmasi olasidir
eski araclarda o is yapiliyordu, örnek uno turbo ve R5 turbo .
yeni araclarda Wastegate koluyla oynaman bisey getirmez. basinc ecu tarafindan kontrol edilir, n75 valfi Wastegate e giden basinci, dolayisi ile eksoz gazi ventilinin nekadar acilacagini yüke göre ayarlar.
diyelim ki kolu kisaltik. turbo doldu ve basinc istenilen seviyenin üzerinde , basinc senserü basinci kontrol eder, basinc istenilenden fazla ise n75 valfi daha cok acilir , ve basincin olmasi gereken seviyeye düsürmeye calisir. eger kol cok kisalirsa, turbo basinci , eksoz gazi ventilinin yeterince acilmasina yetmiyecek ve arac hata vericektir.
kolu asiri kisaltirsak ne olur ? turbonun ilk basinci cok yüksek olcaktir, motor fakira kalarak teklemeye sebep olur,
kolu asiri uzun kalirsa ne olur? turbo istenilen basinci basamaz, motor zengin calisir.
turbo basincinin arttirmanin en dogru, yolu yazilimla, turbodan istenilen basinci yükseltmerktir (chip tuning).
eski araclarda o is yapiliyordu, örnek uno turbo ve R5 turbo .
yeni araclarda Wastegate koluyla oynaman bisey getirmez. basinc ecu tarafindan kontrol edilir, n75 valfi Wastegate e giden basinci, dolayisi ile eksoz gazi ventilinin nekadar acilacagini yüke göre ayarlar.
diyelim ki kolu kisaltik. turbo doldu ve basinc istenilen seviyenin üzerinde , basinc senserü basinci kontrol eder, basinc istenilenden fazla ise n75 valfi daha cok acilir , ve basincin olmasi gereken seviyeye düsürmeye calisir. eger kol cok kisalirsa, turbo basinci , eksoz gazi ventilinin yeterince acilmasina yetmiyecek ve arac hata vericektir.
kolu asiri kisaltirsak ne olur ? turbonun ilk basinci cok yüksek olcaktir, motor fakira kalarak teklemeye sebep olur,
kolu asiri uzun kalirsa ne olur? turbo istenilen basinci basamaz, motor zengin calisir.
turbo basincinin arttirmanin en dogru, yolu yazilimla, turbodan istenilen basinci yükseltmerktir (chip tuning).
Yardım ve bilgilerinizdne dolayı teşekkür ederim, Aracım yazılım mevcut buna ek olarak wastegate ayarını ( Orjinal ayarından ) 2 diş kısaltmayı planlıyorum. Dediğiniz gibi etraf sensorlerle dolu, İntercooler da dahil olmak üzere.
Eğer 2 diş kısaltmak yeni tip araçlarda işe yaramayacaksa o zaman anlamıda olmuyor anladığım kadarıyla :(
fatihcelik
25-01-2014, 22:27
Ecu dan ayar yaparsanız dediğiniz tabirle 2 diş kısaltmak işe yarar .ecu dan ayarlamadan yaparsanız arabanız hata verebilir hatta vw grubunda fazla basınç gelince kendini korumaya alıyor bir müddet.
tdipower
25-01-2014, 22:28
orayla neden oynama gereği duyuyorsunuz ?
ben 1.5 65 lik dci de önce 2 diş çevirdim hiç bşy olmadı snra 2 daha çevirdm hiç bşy olmadı snra 2 daha çevirdim yine bişey olmadı öyle duruyo :D :D :D bigün dibine kadar sıkıp denicem nolcak diye merak ediyorum :D
benim bildiğim daha fazla basınç basmaz ama daha uzun süre basınç tutar yani tahliye daha geç açılır
Ecu dan ayar yaparsanız dediğiniz tabirle 2 diş kısaltmak işe yarar .ecu dan ayarlamadan yaparsanız arabanız hata verebilir hatta vw grubunda fazla basınç gelince kendini korumaya alıyor bir müddet.
Ecudan ayar kendim yapamam ama yazılım yaptırdığım yere söylersem yapabilir mi sizce ?
orayla neden oynama gereği duyuyorsunuz ?
Turbo revizyon yapılırken, 1 diş uzun bırakılmış bunu düzeltmek istiyorum eğer orjinal ayarından 1-2 diş fazla kısaltmam bana güç, tepkime kazandırıcak ise düzeltim esnasında bunu yapmayı planlıyorum.
kabaca araçta yazılımsal bir oynama yok ise yukarda arkadşaın dediği gibi n75 valfi zaten hiçib değişkilğie yazılımsal olarak izin vermez
araçta turbo basıncını gösteren birşey varmı?
kaç bar basıyor turbo şu an?
Wg öle durduk yere oynayıp güç alabileceğiniz bir parça değil hemde vnt turboda hiç değil orjinal ayarda bırakıp arabayı hızlandırmak istiyorsanız yalımı güncelleyebilşrsiniz
kabaca araçta yazılımsal bir oynama yok ise yukarda arkadaşın dediği gibi n75 valfi zaten hiçir değişikliğe yazılımsal olarak izin vermez
Aracımda yazılım mevcut ama yazılımın içereğini bilmediğimden ne konumda onu bilemiyorum :)
araçta turbo basıncını gösteren birşey varmı?
kaç bar basıyor turbo şu an?
Yok hayır aracım böyle bir eklenti malesef yok ne yazıkki ?
Wg öle durduk yere oynayıp güç alabileceğiniz bir parça değil hemde vnt turboda hiç değil orjinal ayarda bırakıp arabayı hızlandırmak istiyorsanız yazılımı güncelleyebilirsiniz
Yorumlardan anladığım kadarıyla wastegate kolunu kısaltmak bana hiç bir getirisi olmayacak. O halde orjinal ayardan 1 diş uzun olmasıda aman aman sorun çıkarmayacağı kanısındayım.
Malesef Hyundai Getz modellerinde servisler dahi beyindeki yazılımı komple ne yenileyebiliyor nede güncelleme yapabiliyor. Hyundai Assan'la defalarca bu konu hakkında iletişim halindeydik en son bana 2 bin liraya beyni yenilememi önerdiler sırf yazılım yenilenmesi amaclı :) Çünkü 2009'dan sonraki dizel Getzlerin yazılımı farklı 2009'dan öncekilerin yazılımı 110'luk getzin gücleri kısılmış hali ile satılmış.
Chip tuning ile Ecu'deki yazılımın komplesine müdahale edilemiyor sanırım.
once araca bir turbo basinc saati takin ve basinci gorun.
ondan sonra wg ile ilgilenin.
ben 1.5 65 lik dci de önce 2 diş çevirdim hiç bşy olmadı snra 2 daha çevirdm hiç bşy olmadı snra 2 daha çevirdim yine bişey olmadı öyle duruyo :D :D :D bigün dibine kadar sıkıp denicem nolcak diye merak ediyorum :D
benim bildiğim daha fazla basınç basmaz ama daha uzun süre basınç tutar yani tahliye daha geç açılır
Toplamda 6 diş teorisini gerçekleştirmişsiniz sanırım. Fark edilir bir şey olmadımı peki aracınızda.
once araca bir turbo basinc saati takin ve basinci gorun.
ondan sonra wg ile ilgilenin.
Teşekkür ederim, turbo basınc saati ile ilgili biraz araştırma yaptım montaj vb şeyleri beni biraz aşan hususlar, tecrubesinden yüz yüze yararlanacağım arkadaşımda yok ne yazıkki.
Wastegate kolu bir diş uzun benim arabamda ayar yaparken 1 diş daha fazladan kısaltıp durumu gözlemlerim farkı görmezsem o şekilde bırakırım artık :)
Toplamda 6 diş teorisini gerçekleştirmişsiniz sanırım. Fark edilir bir şey olmadımı peki aracınızda.
yok olmadı valla aynı yolda 3.vites 50 100 denemesi yaptım süreler hep aynı çıktı hemen hemen heralde dedim turbo el kadar diye fark etmiyo ama yazılımsal heralde
yok olmadı valla aynı yolda 3.vites 50 100 denemesi yaptım süreler hep aynı çıktı hemen hemen heralde dedim turbo el kadar diye fark etmiyo ama yazılımsal heralde
Wastegate e giren hortumu izlersen elektrii kablosu bagli bir valfe gider.. O valf basinc kontrolu icindir..
O valfe giren iki hortum var o iki hortumu birbirine baglarsan artik basinci sadece wastegate kontrol eder.. wastegate mekanik basinci da her zaman elektronik basinctan dusuktur
Su anda sen kolu uzaltsanda kisaltsanda basinc degismiyor cunku wastegate in mekanik basinci hala map sensoru ve solenoid tarafindan kontrol edilen basinctan dusuk.. Aracin beyni atiyorum 1 barda solenoidi acip wastegate e basinc gonderiyor ve wastegate basinci sabitliyor..
Solenoid hic olmazsa basinc dogrudan wastegate e giderse bu sefer sistemin basinci daha dusuk olur
Wastegate e giren hortumu izlersen elektrii kablosu bagli bir valfe gider.. O valf basinc kontrolu icindir..
O valfe giren iki hortum var o iki hortumu birbirine baglarsan artik basinci sadece wastegate kontrol eder.. wastegate mekanik basinci da her zaman elektronik basinctan dusuktur
Su anda sen kolu uzaltsanda kisaltsanda basinc degismiyor cunku wastegate in mekanik basinci hala map sensoru ve solenoid tarafindan kontrol edilen basinctan dusuk.. Aracin beyni atiyorum 1 barda solenoidi acip wastegate e basinc gonderiyor ve wastegate basinci sabitliyor..
Solenoid hic olmazsa basinc dogrudan wastegate e giderse bu sefer sistemin basinci daha dusuk olur
sistemi tam anlamasamda çözdüm gibi wg e giden bi kablolu bişey yok ama cooler hortumunda 2 tane sensör var bunlardan biri muhtemelen dediğiniz basınç sensörü ben naparsam yapiyim araba benden akıllı olduğu için olması gerektiği ibi davranıyor :D
direk borunun üstündeki sensör ısı sensörü hortumla basıncın ulaştığı sensör muhtemelen basınç sensörü yukarda boşta duran yerdende ws e hortum gidiyor
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/69/dsc0129zg.jpg (https://imageshack.com/i/1xdsc0129zgj)
edit: turbo basınç sensörüymüş evet :) ona giden hortumu iptal etsek wg deki değişiklikler yansıyabilir belki :)
www.parcatreni.com/clio-3-turbo-basinc-sensoru-1-5-dci-2006-2009-71222.html
ben 1.5 65 lik dci de önce 2 diş çevirdim hiç bşy olmadı snra 2 daha çevirdm hiç bşy olmadı snra 2 daha çevirdim yine bişey olmadı öyle duruyo :D :D :D bigün dibine kadar sıkıp denicem nolcak diye merak ediyorum :D
benim bildiğim daha fazla basınç basmaz ama daha uzun süre basınç tutar yani tahliye daha geç açılır
Mekanik wg aracın, basıncın artmıştır mutlaka sıktıysan. Basınç saati veya obd den değeri görebilirsin. Çok sıkarsan arıza ışığı yakar dikkat et:)
en kısığa alıp, normal yerine alıp, bide en sona alıp denerim müsait bi zamanda en rahat fark o zaman belli olur :)
Frequency_48
01-02-2014, 00:05
Bence hiç kurcalamayın ve eski haline getirin. Nedenine gelince?
Westgate ayarını sıkarsanız turbonun sadece peak basıncı artacaktır. Basıncı da ECU kontrol eder. Basınc kontrolünü ecudan ayırmadığınız sürece sadece peak basıncı artacak ve cont. a oturacaktır. Çok gevşetirsen bu kez turbon peak yapmaz, Turbon daha geç dolar. İki bilinmeyenli denklemdir. Peak basıncı ecun un tolere edebileceği basınçtan fazla okursa ve uzun süreli olursa. Turbo basıncını ecu kısar ve Basınçta yüksek ve alçak dalgalanma olur. Başıma geldiği için biliyorum. 4-5 denemede ancak ayarını tutturabildim. Yarım tur bile önemlidir ayarda..
Maxininde yazdığı gibi Turbo basınç saati olacak. Aracın kaç bar cont da yürüdüğünü ve kaç barda boost cut a gireceğini bileceksiniz. Ona göre yar yapmanız lazım. O westgate ayarını oynayan ustanın elleri kırılsaydıda ellemeseydi diye söylenmeden de edemedim yani o kadar kıl bir iş.
Ayar yaparsın hava sıcaktır, Ayar oldu dersin.. hava soğur doğal olarak turbo basıncı artar. hoop bakalım boostcut...hadi bakalım tekrar ayar....
Kendim arabamı bazalırsam o zaman orjinal ayara oranla 1 diş kolun uzun olması dejavantaj sanırım. En yakın zamanda orjinal ayarına getireyim öyleyse.
ygtkrmdnz
25-03-2014, 11:31
Son durum nedir :)
Hiç el sürmedim öylece duruyor :)
bektas_talay
17-09-2014, 20:49
vnt bir turbonun wg açısı ile oynamak biraz saçma olur çünki basıncı görünce zorlanan bir tabiri caiz logar kapağı yok :)
orda amaç aslında wg i biraz daha sertleştirmek eksoz manifoltundaki basınç wg kapağını zorlayıp kolay yerden kaçıyor eksoz palinden geçmeden
ve basınç basamıyor turbo
ama vnt de ileri geri yapmak bi işe yaramaz map sensörü yeniden ayarlayacaktır
ama basınçla çalışan bi diyafram bulup basınç borusundan direk arkasına bağlarsanız farkı görürsünüz
ileri geri aldığınızda gücün yerini değiştirirsiniz ya üste yada alta alırsınız gücü
ben biraz ortaya aldım yokuş yukarı 5 in sonuna doğru arıza yaktı yokuş aşağa yakmadı öyle biniyorum :D :D
öncesini yazmamışım geçenlerde dibine kadar sıktım 3500 den sonra arıza yaktı bi konuya yazmıştm bu konu sanıdom ama deilmiş :)
https://www.facebook.com/video.php?v=851635668214982&set=vb.100001056700967&type=3&theater
2250 de basıyorum aslında ivmelenme çok iyi ama arıza yakıyor keşke yakmasa :D zaten yaktığında az gaz yiyo
Arıza yakıyor çünkü ecu basıncı düşürmek isteyip düşüremiyor. Bunu yapmak yerine map sensörün sinyal çıkışını manipüle etmek daha mantıklı, ecu basıncı düşük görüp kısmaya çalışmasın mesela.
Map sinyali gerilim ise iki dirençle gerilim bölücü yapılabilir çok ucuz maliyetle. Sinyal akımsa tek direnç de yeter.
Ama bunu yaptıktan sonra zaten wg ayarı ile oynamaya gerek de kalmaz.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.