Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : AE101 ve SS Magnum ? ?



Emre-U
07-02-2014, 14:10
Merhabalar aracım 98 corolla 1.6 xei aracıma fazla kafa şişirmeyecek bir egzoz düşünüyorum ve aklıma 48 lik düz boru ve sona SS Magnum geldi.
Bu sistem hakkında bilgisi olan + ve - yönleriyle bilgilendirirse sevinirim.
Cevaplayan herkese şimdiden teşekkürler.(Bu arada araç zır stock)

Ahmetfikri
07-02-2014, 14:14
ss magnum anladığım kadarıyla replika olacak en az 2 sene kullanırsın zamanla cürüme yapıyor düz geçişli olmadığı için çok sesli olmaz ama corollada bi honda gibide aşırı zırıldamaz diye düşünüyorum güç bekleme ayrıca bariz bir fark göremek zor

Emre-U
07-02-2014, 14:17
ss magnum anladığım kadarıyla replika olacak en az 2 sene kullanırsın zamanla cürüme yapıyor düz geçişli olmadığı için çok sesli olmaz ama corollada bi honda gibide aşırı zırıldamaz diye düşünüyorum güç bekleme ayrıca bariz bir fark göremek zor

Ahmet abi eğerki bağlatırsam boru ölçüleri ne olmalı? Farklı olarak fazla kafa şişirmeyecek bir egzoz önerin var mı (öğrenci işi olursa sevinirim:) ) ?

mert1612
07-02-2014, 15:16
51 lik düz boru + ss magnum biz öyle yaptık

sinanbaysal
07-02-2014, 15:41
Aracın 98 ise uzerınde kat vardır bunu ıptal edıp 51 lik boru cektırebılırsın. Fakat ortayı ıptal etme 51 mm gırıs cıkısındakı orta tup susturuculardan koyup sonu da oem yada ss kullanabılırsın..

Emre-U
07-02-2014, 16:05
Sinan hocam yani orta kalicak kat iptal olucak ve headers cikisina mi tüp susturucu olacak bu dediginiz işlemde alt devirlerde alicagim ses düşük olurmu simdiden tessekkurler.

Jr.Toptas
07-02-2014, 16:50
48 lik tahminimce biraz sıkı olur sesi çatlatır ve gürleştirir bence en az 51 lik yapın ama 60 lık yapıp alt devirleri öldürmeniz şehir içinde avantajlı olur bence :)

levent
07-02-2014, 17:02
60 lık efsane büyük gelir zaten motor sıkıştırması 9.5 olan bir araçtan bahsediyoruz burada ciddi backpressure ihtiyacı var,

en güzeli 51mm gir-çık orta komple 51 + sona SS, bir de headers ile tadından yenmez..

Emre-U
07-02-2014, 19:20
Levent abi iyisin hossunda headersa şuan gücüm yetmez. :) Belki ilerleyen zamanlarda olabilir. Yani sende orta susturucunun kalmasi taraftarisin yanlis anlamadiysam.

Jr.Toptas
07-02-2014, 19:23
60 lık efsane büyük gelir zaten motor sıkıştırması 9.5 olan bir araçtan bahsediyoruz burada ciddi backpressure ihtiyacı var,

en güzeli 51mm gir-çık orta komple 51 + sona SS, bir de headers ile tadından yenmez..

abi catback yapılsa ne olur peki bu araçta sıkıntı olurmu sıkıştırmayla ilgili ?

HardCore
11-02-2014, 19:45
48 lik düz ve magnum son kullanıyorum, orjinalde zaten 45 lik olması gerekiyor + orta susturucuda var. Bence motor içine girilmediği sürece çap orjinale oranla fazla arttırılmamalı. 51 lik boru ve oem son susturuculu 96 corollayı 2 boy kadar geçtim.

Emre-U
12-02-2014, 09:30
Tek tek teşekkür ederim cevaplar için.

Erdem_Lada
12-02-2014, 10:22
Arkadaşlar bu magnum son susturucu nerede üretiliyor acaba ? Netten biraz araştırdım izmir deniliyor doğrumur ? Birde bu susturucunun özelliği tam olarak diğerlerine oranla nedir ?

Umut melek
12-02-2014, 10:28
stock goruntu verir hazneleri genis ve uzun olanları vardır alt devirlerde cok ses yapmaz ust devirleri iyi besler 3,5 den sonra rahatsz etmeyen cızırtı tabiri ile bilinen tatlı bi sesi vardır aracımda kullanıyorum el yapımı genis hazneli stock uclu :) polis sıkıntız kafa yormasız ve iyi bi egzoztur ozellikle 51 lik krom boru esliginde sonda cok etkili oluyor :)
http://i.hizliresim.com/KPrOG6.jpg (http://hizliresim.com/KPrOG6)

Emre-U
12-02-2014, 10:30
Teşekkürler Umut abi inan benimde tek derdim polisler Antalya polisleri biraz azman nefes aldırmıyolar :)

Emre-U
12-02-2014, 10:32
Arkadaşlar bu magnum son susturucu nerede üretiliyor acaba ? Netten biraz araştırdım izmir deniliyor doğrumur ? Birde bu susturucunun özelliği tam olarak diğerlerine oranla nedir ?

Abi İzmir de üretilenler replikaları.Bildiğim kadarıyla daha çok sıkıştırmalı bir susturucu ve hoş cızırtılı bir ses veriyor.

Umut melek
12-02-2014, 10:39
rica ederim kardesim ne demek ss guzel bi secim bn yaptirdigim ustaya ozellikle haznenin icindeki igne deligi gibi ince delikler var onları 2 kat daha fazla yaptirdim kazanda cok manyak bisey oldu genelde uzun kazanlılarını takarlar ies lerde eg ek ve vtec 2 kasalarda bn geniş olanını tercih ettim cok stock durdugu icin :) sesine gelince duyman lazım ...

Erdem_Lada
12-02-2014, 11:56
Bilgiler için bende çok teşekkür ederim arkadaşlar demek ki benim de derdimin dermanı bu egzoz olacak. Steel marka bir egzoz hediye etmişti arkadaş ses olarak güzel fakat rolanti homurtuları çok yüksek ki birde katalizör de olmayınca rahatsızlık veriyor bir zaman sonra kafa ütülüyor.

İstanbul da satışını sağlayan firma biliyormusunuz arkadaşlar ? İzmirde buldum fakat kargo yapmıyor. Yan sanayi üretimi de olur benim için videolardan izlediğim kadarı ile çok bariz bir fark yok ses konusunda.

levent
12-02-2014, 12:17
Levent abi iyisin hossunda headersa şuan gücüm yetmez. :) Belki ilerleyen zamanlarda olabilir. Yani sende orta susturucunun kalmasi taraftarisin yanlis anlamadiysam.

Ses ve alt devirler için evet içi 51 lik bir orta susturucu gayet iyi oluyor hem de sessiz kalıyor araba, polis sıkıntısı için.


abi catback yapılsa ne olur peki bu araçta sıkıntı olurmu sıkıştırmayla ilgili ?

katalizör zaten 98 lerde var bir tek.. öncesinde kat yoktur.. boru çapını abartmadığın sürece sıkıntı yaşamazsın :)


48 lik düz ve magnum son kullanıyorum, orjinalde zaten 45 lik olması gerekiyor + orta susturucuda var. Bence motor içine girilmediği sürece çap orjinale oranla fazla arttırılmamalı. 51 lik boru ve oem son susturuculu 96 corollayı 2 boy kadar geçtim.

Gel deneteyim ben seni sadece komple 51 lik + oem susturuculu ae101 ile :icon_tup: bir arabayı geçtin diye 51lik boru + oem kötü olmuyor kardeşim :)

98 lerde ve e11 pörtlek göz 3. jenerasyon 4afe lerde 45 lik boru çıkar öncesinde 42-43mm dir oem boru çapı..

Erdem_Lada
12-02-2014, 13:38
Levent kardeşim peki sıradan marka egzoz takılı bir araçta alt devirlerdeki sesi düşürmek için kaçlık boru çekmek gerek ? Kendi aracımda steel marka var alt devirlerde de fazla sesi çıkıyor. Muayneden sonra düz çektirmek niyetindeyim. Kaçlık önerirsin ?

MehmetOrkun
12-02-2014, 14:17
Levent kardeşim peki sıradan marka egzoz takılı bir araçta alt devirlerdeki sesi düşürmek için kaçlık boru çekmek gerek ? Kendi aracımda steel marka var alt devirlerde de fazla sesi çıkıyor. Muayneden sonra düz çektirmek niyetindeyim. Kaçlık önerirsin ?

Bendede orjinal boru sonunda silencerli steel var, alt devirler kalın ve sesli, 3bin devirden sonra biraz azalıyor sesi, ama ısınınca silencersiz gibi ses veriyor :). Buda iğrenç oluyor, sinan'ın tavsiye ettiği ss magnumu deneyeceğimde vakit olmadı, ama heralde orjinal boru daha çok ses çıkarmasına neden oluyor anladığım kadarıyla, az ses çıkartıp tok tatlı bir ses için 51 kullanmak gerekiyor galiba, bunu anladım bu konudan :).

SS magnum takan arkadaşımız varsa bir anlaşılır video koyarsa bizde faydalanırız.

Erdem_Lada
12-02-2014, 15:19
Mehmet , google da arattım yine forumda mevcut ss magnum takıp video çekenler var ses gayet iyi. Orjinali ile yan sanayisi arasında da çok bariz bir fark pek yok ama kalite olarak mutlaka vardır. Dediğiniz durum bende de var. Alt devirlerde gürlüyor üst devirlerde biraz sesi azalıyor tabi en sevdiğim kısımda gazdan ayağımı çekince oluşan patlamalar :) . Bir kaç yerde okudum silencer takılı iken üst devir kullanmak motora zararlıymış bu yüzden bende silencer ı çıkarttım şimdi ne yapabilirim onu araştırıyorum.

MehmetOrkun
12-02-2014, 16:21
Takipteyim :) , benim ki ısındıkça iyice seste artıyor kalınlaşıyor :).

Emre-U
12-02-2014, 19:18
Verdiğiniz bilgiler için tekrar teşekkürler.

zırıl zırıl SS magnum'lu AE101 günceli o zaman :) :)

MehmetOrkun
13-02-2014, 08:18
:( zırıl zırıl mı , zırıl ve cırlama çok kötü ya :(..

Bir ben mi sevmiyorum şu sesi anlamadım arkadaş :D

Erdem_Lada
13-02-2014, 08:55
Çırtlama sesini bende pek sevmiyorum açıkçası , bunda benim ilgimi çeken kısım alt devirlerde sesi çıkmamamsı.

levent
13-02-2014, 09:39
Zırıltı sesini önlemenin tek yolu headers yapmak.
Headers + 51 lik boru + orta yapın, basınca yırtsın derseniz sona steelden hksye kadar herşeyi takabilirsiniz. Oeme yakın ama daha tok ses için de sona SS takın

MehmetOrkun
13-02-2014, 11:56
Forumda çok egzoz konusu okudum ae101 için 48 ideal diyorlar, alt deviri kaybetmemek için buna ikna oldum. Ama işte ses konusunda bilmiyorum :) ss magnum videoları izliyorum bazı arabalarda cırlıyor bazı arabalarda çok güzel :) . Egzoz işi biraz şans işi galiba.

Headerssiz olmaz diyorsunuz yani , bunuda bi araştıralım bakalım.

MehmetOrkun
17-02-2014, 08:23
Takıp deneyen oldu mu ss magnumu? arkadaşlar , video alabilirmiyiz.

levent
17-02-2014, 13:00
ae101 nickli Cem'in aracında mevcut

MehmetOrkun
19-02-2014, 14:41
Mesaj attım ama geri dönüş yapmadı, Orjinal egzoza döneceğim o kadar kötü bağırıyor araç :)

levent
19-02-2014, 14:53
headers siz ss sesi, komple 51 lik düz boru var.

https://www.facebook.com/photo.php?v=10150615069293237&set=vb.555278236&type=3&theater

https://www.facebook.com/photo.php?v=10150615069293237&set=vb.555278236&type=3&theater

https://www.facebook.com/photo.php?v=10150650691428237&set=vb.555278236&type=3&theater

profilinde bunlar var son halini bulursam eklerim.

MehmetOrkun
19-02-2014, 15:29
Erişilemiyor diyor ?.

İyice moralim bozuldu :) söküp atacağım tüm egzoz sistemini.

Ss magnum son şansım.

levent
19-02-2014, 15:49
özel ayarlanmış yine cemin değişmesi lazım ayarları..

orj den çok farklı değil sesi, düz boru ile oem headers olduğu sürece zırıltı var ciddi şekilde ki en sevmediğim olay o benim..

MehmetOrkun
19-02-2014, 16:24
Benim istediğim, sadece 3bin devire kadar hafif uğultu istiyorum, 3 binden sonra biraz bağırabilir, yada komple uğultu olsun :) . Bunu nasıl yakalayabiliriz.

Bu arada elipsmi kutu yoksa yuvarlak mı ?