Ko®ay
07-02-2014, 17:13
SAĞLIKLI BİR İŞLEM OLMADIĞI KANAATİNDEYİM, FRENLERİMDE ZAYIFLAMA OLDU ÖZELLİKLE YÜKSEK HIZLARDA,TAVSİYEM; UYGULAYAN ARKADAŞLARIN SİSTEMİ ESKİ HALİNE GETİRİP EGR Yİ ESKİ USUL CONTA İLE İPTAL ETMELERİ..
KONU SİLİNEBİLİR...
Merhaba arkadaşlar başka bir forumda yeterince bilgili arkadaşlardan yeni bir egr iptali tekniği öğrendim kendimde uyguladım ve sizlerle paylaşmak istedim;
ALINTIDIR
Arkadaşlar EGR iptali ile ilgili çok önemli bir unsuru yazıyorum. İptal eden arkadaşlar buna dikkat etsinler. Basit bir nokta ama dikkat edilmediğinde frenleme ile ilgili ciddi sıkıntılar yaşayabilirsiniz.
En sağlıklısı sistemin nasıl işlediğini bilip iptal etmek. O yüzden basit bir şekilde anlatıyorum.
EGR çalışması ve fren merkezi için vakum gerekli. Bu iki kaynağa vakum sağlayan tek bir vakum pompası var, oda motor üzerinde. Resim 1'de sarı yuvarlak içine aldığım parça vakum poması. Tek bir vakumlu çıkış hattı var. Bu hat bir dağıtıcı parça ile iki yola ayrılıyor. Biri fren merkezine, diğeride vakum regülatörüne güdüyor. Vaküm regülatöründen de EGR valfine gidiyor. Vakum regületörü beyinden gelen sinyale göre EGR'yi kontrol ediyor. EGR'yi iptal edip hortumları körlediğinizde kesinlike hiçbir noktadan hava emişi olmalaı. Aksi halde vakum değeri düşerek fren merkezinine gerekli vakum sağlanamaz. Sistemde kaçak olmadığına tamamen emin olun.
Resim 1 (vakum pompası)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/802/ruzf.jpg
sistem şeması
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/802/vd05.jpg
Sarı renk(vakum pompası ve vakum çıkış hattı), Kırmızı renk(Fren merkezine giden hat), Mavi hat(vakum regületörüne giden hat), Yeşilhat( EGR'ye giden hat)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/33/p3ji.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/600/tlwr.jpg
Alttaki resimde gördüğünüz boru egr valfinden çıkıp emme manifoltuna giren boru yani sıcak egsoz gazı olduğu için bu boru motor soğukken bile çalıştıktan sonra 2-3 dk içinde gayet ısınmış oluyor..
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/208/gp47.jpg
Bende aynı şekilde vakum regülatörüne giden hattı körledim ve egr yi conta gerekmeden iptal etmiş oldum,üst resimdeki boru artık ısınmıyor yani emmeye giren sıcak egsoz gazı artık yok birde yazılım ve kat iptalinden sonra attığım kara duman artık yok denecek kadar az hatta yok bile neredeyse 2 vites 1500 devirlerde titreme oluyordu artık yok gaz tepkim baya iyi kısacası bu kadar basit bir işlemle resmen egr yi iptal etmiş oluyoruz...Buda benim araç;
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/203/sbf3.jpg
KONU SİLİNEBİLİR...
Merhaba arkadaşlar başka bir forumda yeterince bilgili arkadaşlardan yeni bir egr iptali tekniği öğrendim kendimde uyguladım ve sizlerle paylaşmak istedim;
ALINTIDIR
Arkadaşlar EGR iptali ile ilgili çok önemli bir unsuru yazıyorum. İptal eden arkadaşlar buna dikkat etsinler. Basit bir nokta ama dikkat edilmediğinde frenleme ile ilgili ciddi sıkıntılar yaşayabilirsiniz.
En sağlıklısı sistemin nasıl işlediğini bilip iptal etmek. O yüzden basit bir şekilde anlatıyorum.
EGR çalışması ve fren merkezi için vakum gerekli. Bu iki kaynağa vakum sağlayan tek bir vakum pompası var, oda motor üzerinde. Resim 1'de sarı yuvarlak içine aldığım parça vakum poması. Tek bir vakumlu çıkış hattı var. Bu hat bir dağıtıcı parça ile iki yola ayrılıyor. Biri fren merkezine, diğeride vakum regülatörüne güdüyor. Vaküm regülatöründen de EGR valfine gidiyor. Vakum regületörü beyinden gelen sinyale göre EGR'yi kontrol ediyor. EGR'yi iptal edip hortumları körlediğinizde kesinlike hiçbir noktadan hava emişi olmalaı. Aksi halde vakum değeri düşerek fren merkezinine gerekli vakum sağlanamaz. Sistemde kaçak olmadığına tamamen emin olun.
Resim 1 (vakum pompası)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/802/ruzf.jpg
sistem şeması
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/802/vd05.jpg
Sarı renk(vakum pompası ve vakum çıkış hattı), Kırmızı renk(Fren merkezine giden hat), Mavi hat(vakum regületörüne giden hat), Yeşilhat( EGR'ye giden hat)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/33/p3ji.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/600/tlwr.jpg
Alttaki resimde gördüğünüz boru egr valfinden çıkıp emme manifoltuna giren boru yani sıcak egsoz gazı olduğu için bu boru motor soğukken bile çalıştıktan sonra 2-3 dk içinde gayet ısınmış oluyor..
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/208/gp47.jpg
Bende aynı şekilde vakum regülatörüne giden hattı körledim ve egr yi conta gerekmeden iptal etmiş oldum,üst resimdeki boru artık ısınmıyor yani emmeye giren sıcak egsoz gazı artık yok birde yazılım ve kat iptalinden sonra attığım kara duman artık yok denecek kadar az hatta yok bile neredeyse 2 vites 1500 devirlerde titreme oluyordu artık yok gaz tepkim baya iyi kısacası bu kadar basit bir işlemle resmen egr yi iptal etmiş oluyoruz...Buda benim araç;
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/203/sbf3.jpg