Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Fiesta 1.4 tdci - contasız EGR iptali !



Ko®ay
07-02-2014, 17:13
SAĞLIKLI BİR İŞLEM OLMADIĞI KANAATİNDEYİM, FRENLERİMDE ZAYIFLAMA OLDU ÖZELLİKLE YÜKSEK HIZLARDA,TAVSİYEM; UYGULAYAN ARKADAŞLARIN SİSTEMİ ESKİ HALİNE GETİRİP EGR Yİ ESKİ USUL CONTA İLE İPTAL ETMELERİ..

KONU SİLİNEBİLİR...


Merhaba arkadaşlar başka bir forumda yeterince bilgili arkadaşlardan yeni bir egr iptali tekniği öğrendim kendimde uyguladım ve sizlerle paylaşmak istedim;

ALINTIDIR

Arkadaşlar EGR iptali ile ilgili çok önemli bir unsuru yazıyorum. İptal eden arkadaşlar buna dikkat etsinler. Basit bir nokta ama dikkat edilmediğinde frenleme ile ilgili ciddi sıkıntılar yaşayabilirsiniz.
En sağlıklısı sistemin nasıl işlediğini bilip iptal etmek. O yüzden basit bir şekilde anlatıyorum.

EGR çalışması ve fren merkezi için vakum gerekli. Bu iki kaynağa vakum sağlayan tek bir vakum pompası var, oda motor üzerinde. Resim 1'de sarı yuvarlak içine aldığım parça vakum poması. Tek bir vakumlu çıkış hattı var. Bu hat bir dağıtıcı parça ile iki yola ayrılıyor. Biri fren merkezine, diğeride vakum regülatörüne güdüyor. Vaküm regülatöründen de EGR valfine gidiyor. Vakum regületörü beyinden gelen sinyale göre EGR'yi kontrol ediyor. EGR'yi iptal edip hortumları körlediğinizde kesinlike hiçbir noktadan hava emişi olmalaı. Aksi halde vakum değeri düşerek fren merkezinine gerekli vakum sağlanamaz. Sistemde kaçak olmadığına tamamen emin olun.
Resim 1 (vakum pompası)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/802/ruzf.jpg

sistem şeması
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/802/vd05.jpg

Sarı renk(vakum pompası ve vakum çıkış hattı), Kırmızı renk(Fren merkezine giden hat), Mavi hat(vakum regületörüne giden hat), Yeşilhat( EGR'ye giden hat)

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/33/p3ji.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/600/tlwr.jpg

Alttaki resimde gördüğünüz boru egr valfinden çıkıp emme manifoltuna giren boru yani sıcak egsoz gazı olduğu için bu boru motor soğukken bile çalıştıktan sonra 2-3 dk içinde gayet ısınmış oluyor..

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/208/gp47.jpg

Bende aynı şekilde vakum regülatörüne giden hattı körledim ve egr yi conta gerekmeden iptal etmiş oldum,üst resimdeki boru artık ısınmıyor yani emmeye giren sıcak egsoz gazı artık yok birde yazılım ve kat iptalinden sonra attığım kara duman artık yok denecek kadar az hatta yok bile neredeyse 2 vites 1500 devirlerde titreme oluyordu artık yok gaz tepkim baya iyi kısacası bu kadar basit bir işlemle resmen egr yi iptal etmiş oluyoruz...Buda benim araç;

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/203/sbf3.jpg

ferroo
07-02-2014, 19:36
degısık bı yontem ılk defa gordum ıns sorunsuz kulanırsınız

Ko®ay
07-02-2014, 20:36
Sıkıntı yok mantık olarak çok doğru bence, egr nin çalışmasını sağlayan vakum sistemini körlüyorsun sadece ve egr çalışmıyor.

ferroo
08-02-2014, 00:29
bu arada yazılımı yatıktan sonra dynoya cıktınızmı?

Ko®ay
08-02-2014, 08:42
Yok çıkmadım perşembe günü güncellicez, büyük ihtimal çıkarım intercoolerdan önce farkı görmek istiyorum

ferroo
08-02-2014, 15:56
degerleri bekliyoruz:)

Faruk_Vtec
08-02-2014, 19:53
hdı motorlar ıçın bu geçerlımı..?

Ers
08-02-2014, 20:10
egr valfinin açılıp, motora egzoz gazını göndermesi için , vakuma ihtiyacı var. bu vakum kesilirse egr sistemdide iptal oluyo. egr valfi katran gibi olmasın, valfe kadar tepen egzoz gazı ile ? gerçi normalde de katran gibi ya zaten :) valf kapalı olucağa için tıkanıklık yapabilir .

Ko®ay
08-02-2014, 23:00
Tıkanıklık yapacağını sanmıyorum çünkü bu işlemden sonra egr çalışmıyor bunuda emmeye giden egr hattının ısınmadığını görünce gayet net anlıyoruz, tıkansa bile off konumda olduğu için bi sıkıntı olmaz herhalde..

Hdi motorda nasıl olduğunu bilmiyorum ama genel blok sistemi aynı olduğu için vakum hattını iyi inceleyip doğru hat bulunursa ondada aynı şekilde iptal yapılabilir..

Kadyr
08-02-2014, 23:09
yazılımda egr iptal etmedinizmi

Ko®ay
08-02-2014, 23:33
Yazılım yaparken komple stok tum iptal işlemlerini sonradan yaptım, perşembe günü yazılımı güncellicez sonra belki dyno ya çıkarım

Kadyr
08-02-2014, 23:39
Ben yazilimdan egr iptal ettirdim sadece.tamamen devre disi kalmis olmadimi simdi

Ko®ay
08-02-2014, 23:42
Mekanik iptal şart

McKrop
09-02-2014, 00:36
Vakum regulatörüne gidien sinyali beyinden kesersen egr yi tamamen iptal etmiş olursun. Mekanik iptal sadece içini rahatlatır :)

ferroo
09-02-2014, 00:40
Vakum regulatörüne gidien sinyali beyinden kesersen egr yi tamamen iptal etmiş olursun. Mekanik iptal sadece içini rahatlatır :)

oda yazılımla olmuyomu zaten?

Ko®ay
09-02-2014, 10:07
Vakum regulatörüne gidien sinyali beyinden kesersen egr yi tamamen iptal etmiş olursun. Mekanik iptal sadece içini rahatlatır :)

Senin dediğin şekilde sadece beyinden kapattığın zaman egr yi vakum sisteminde boşluk oluşuyor ve fren merkezine giden hatta vakum eksikliği oluşuyor dolayısıyla frenlerin zayıflıyor..

Adamlar bunu iyice araştırmışlar denemişler yapan kişilerde otomotiv okuyan kişiler, bizim araçlarda mekanik olarak bunu iptal etmek bu kadar basitken neden şart olmasın ? Sadece vakum regülatörüne giden hortumu körlüyosun ve fren merkezine giden vakum hortumuda durumdan etkilenmiyor bütün herşey normal şekilde çalışmaya devam ediyor sonrasında yazılımdan zaten kapatıyorsun egr yi bu yapılan işlem hem diğer sistemlerin çalışma prensibinin bozulmamasını sağlıyor sonuçta tek bir vakum sistemimiz var

Kadyr
09-02-2014, 10:14
ben frenlerde zayıflama hissetmedim ama hala aynı

Ko®ay
09-02-2014, 10:40
ben frenlerde zayıflama hissetmedim ama hala aynı

Zayıflama hissetmek zaten %100 bi olasılık değilki hissedilebilir demişler, bu arada senin araç fiestamı ? Çünkü bahsettiğim olay fiestalarda oluyormuş