PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Aem tru boost yardiiiiiim!!!!!!!



meSs
11-02-2014, 21:06
merhaba arkadaslar,

aranızda beni tanıyanlar vardır, 207GT sahibiyim, R56 mini cooperlardada kullanılan BMW-PSA ortak üretimi prince kod adlı EP6DT/EP6DT-S kodlu motora sahip. bir süredir Stage3 olarak yürüttüğüm aracımı sonunda BigTurbo ile stage4'e taşımış bulunmaktayım. Antalya'da düzgün okuyan dyno olmadığından dolayı aracın gücünü net bilememekle beraber 270-290 hp aralığında olduğu tahmin ediliyor. yakında tüm ayrıntıları ile projeler arasında konumu açacagım...

aracımda TD05H-16G-8 turbo kullanmaktayım 1bar wastagate ile, boost controller olarak Türkiye'de pek fazla tercih edilmeyen AEM TRU BOOST kullanıyorum, daha doğrusu kullanmaya çalışıyorum :)

aracı 1.40 bar civarlarında yürütmek istiyoruz, stock beyin üzerinde yazılımımızı kullanıyoruz ve beyin 1,50 bar a kadar müsade etmeye ayarlı. 1,50 bar sonrasında aracı korumaya alıyor.

simdi gelelim yardım konumuza :) bu tru boost illetini aracımıza kurduk, ok, sorun yok, hatta cihazın boost göstergesi özelliği olduğundan TD05'e geçmeden sadece boost gauge olarak kullanıyordum. basıncı okumak için boost port yerine aracımın daha onceki sahibinin HKS BOV kullanmak için emme manifoltu üzerine açtırdığı vakum hattından alıyordum ve sorunsuz basıncımı izleyebiliyordum.

sorunun can alıcı noktası olarak; baglantı şemamız aynen şu şekilde;
turbo ve wastagate arasında doğru baglandığına emin olduğum boost selenoid, basıncı ölçmek içinde emme manifoltundan aldığımız vakum hattı göstergeye bağlı.

baglantıyı bu şekilde yaptıgımda boost controller kapalı iken arac wastegate basıncını koruyor ve 1 bar basıyor. fakat boost controlleri açıp %10 yükleme ile 1.10 bara yükselttigimde arac kendini korumaya alıyor ve safe mode'a geçiyor. peugeot planet ile hata kodu okudugumuzda yüksek basınç hatası olup 1,6-1,7 bar alındığını gösteriyor. emme manifoltundan aldğımız hat üzerinden göstergemiz 9-10psi peak yaptığı gözleniyor.

baglantıyı degistirip, boost controllerin göstergesini turbodan gelen basınç hattına baglarsak sorunumuz ortadan kalkıyoru ve basıncı istediğimiz gibi ayarlayabiliyoruz.

fakat!!!; kullanma klavuzundada gösterge için basıncı emme manifoltundan almamız göteriliyor, bir cok aractada emme manifoltundaki sensorun altından basınç portu takılarak alınıyor. bu forge'un dumpvalve kiti içinde, herhangi bir basınç göstergesi içinde aynı şekilde kullanılıyor.

bi yerlerde bi yanlışlık var ama çözemedik. olması gerektiği gibi baglanınca yüksek basınç sorunu oluşuyor, diğer türlü turbo üzerinden aldığımızda bu sorunu aşıyoruz aracımız güzelde yürüyor fakat vakum hattı olmadığından ve sürekli basınç olduğundan vakumu göremiyoruz tabiki,0 ve üstü değerler okunabiliyor, - vakum değerleri yok. stock turbomda sadece gösterge olarak kullanırken boyle bir sorunumda yoktu, -20 den başlayıp + degerleri cok rahat okuyordum!

biraz uzun oldu biliyorum fakat cidden şu terslik canımı çok sıkıyor!!!

konu hakkında yardımlarınızı ve yorumlarınızı eksik etmediğiniz için simdiden herkeze teşekkür ederim. :soru:

Maxi
11-02-2014, 21:45
yarin bakariz
simdilik sunu yazabilirim
turbo basincini ve vakumu emme manifoldundan okuyacaksiniz. dogrusu o

meSs
11-02-2014, 21:56
yarin bakariz
simdilik sunu yazabilirim
turbo basincini ve vakumu emme manifoldundan okuyacaksiniz. dogrusu o

tesekkur ederim,

kaba bir çizim ile baglantı şemamız şu şekilde..

resimi bilerek büyük koyuyorum üzerindeki yazıların rahat okunabilmesi için, büyük resim koymak yasak biliyorum ama yardımlarınıza gerçekten ihtiyacım var.


http://imageshack.com/a/img822/8104/8jk2.jpg

penguinhakan
11-02-2014, 22:03
Basınç 1.4 basıyorsun , 1.5 de korumaya alıyor , sen %10 artırarak 1.55 bastırmış oluyorsun ve korumaya alması normal gibi geliyor ama logda 1.6 1.7 görmen garip yada bir anda peak atıyor ve cihaz bunu yakalayamadan ecu korumaya aldırıyor kendini.

Emme manifoldundan almazsan direk turbo basıncını görmüş olursun ve vakumu göremezsin bu da cihazın doğru çalışıyor bur da sorun yok.

Hata oluştuğunda yani korumaya aldığında %10 farkla hata logunda 1.55 görüyor olman lazım gibi geliyor.

Şöyle bir imkan var mı , cihaz emme manilfolda takılı olacak ve %5 artırma opsiyonu ?
Bence kademe kademe gidip görmek lazım.

Antalyalogy
11-02-2014, 22:13
Basınç 1.4 basıyorsun , 1.5 de korumaya alıyor , sen %10 artırarak 1.55 bastırmış oluyorsun ve korumaya alması normal gibi geliyor ama logda 1.6 1.7 görmen garip yada bir anda peak atıyor ve cihaz bunu yakalayamadan ecu korumaya aldırıyor kendini.

Emme manifoldundan almazsan direk turbo basıncını görmüş olursun ve vakumu göremezsin bu da cihazın doğru çalışıyor bur da sorun yok.

Hata oluştuğunda yani korumaya aldığında %10 farkla hata logunda 1.55 görüyor olman lazım gibi geliyor.

Şöyle bir imkan var mı , cihaz emme manilfolda takılı olacak ve %5 artırma opsiyonu ?
Bence kademe kademe gidip görmek lazım.

Calisma mantiginda wastegate kac barliksa orn burada 1 bar ve sizin hedef bariniz ne ise orn burada 1.45 bar girdiginiz degeri yuzde olarak giriyorsunuz.orn A45 wastegate in max basincinin %45 fazlasi.
Dolayisi ile girilen %10 degeri ile aslinda basincin 1.10 bar olmasi lazim ama oyle olmuyor daha fazla basiyor.

meSs
11-02-2014, 22:17
Basınç 1.4 basıyorsun , 1.5 de korumaya alıyor , sen %10 artırarak 1.55 bastırmış oluyorsun ve korumaya alması normal gibi geliyor ama logda 1.6 1.7 görmen garip yada bir anda peak atıyor ve cihaz bunu yakalayamadan ecu korumaya aldırıyor kendini.

Emme manifoldundan almazsan direk turbo basıncını görmüş olursun ve vakumu göremezsin bu da cihazın doğru çalışıyor bur da sorun yok.

Hata oluştuğunda yani korumaya aldığında %10 farkla hata logunda 1.55 görüyor olman lazım gibi geliyor.

Şöyle bir imkan var mı , cihaz emme manilfolda takılı olacak ve %5 artırma opsiyonu ?
Bence kademe kademe gidip görmek lazım.

hayır yanlış anladınız :) wastegate 1 barlık ve truboost kapalı iken 1 bar basıyor. %10 yükledikmi 1.10 bar yapması lazım. fakat 1.6-1.7 görüp korumaya alıyor

Maxi
12-02-2014, 07:54
manueli açtım bakıyorum

öncelikle turuncu ve gri kablolar kullanılmayacak ise boş bırakılacak
(scremble boost switchi ve alarm ışık çıkışı)

Pressure sensör internal seçilimi? SEn-I

Spring pressure yani wg yay basınç ayarı doğrumu? SPr-
adamlar bilmiyorsanız 5 den başlamanızı tavsiye etmiş

Boost setting A : Axx -
bunu ayarlarken cihaz manifold basıncını gösteriyormuş
yani siz gazlayarak bunu ayar yapacaksınız anlıyorum ben


benim gördüğüm bilindik max basıncı vererek ayar yapmıyorsunuz
turbo max 1.1 bas demiyorsun
sen deneyerek istediğin basıncı kendin ayarlıyor ve orada bırakıyorsun
benim anladığım o

Maxi
12-02-2014, 08:01
birde şu % olayını açıklamak lazım
% basınç yüzdesi değil
selenoidin duty yüzdesi

onu basınç ile orantılamayın
yani 1.0 bar basıyor ve sen onu %10 açarsan basınç 1.10 olmayabilir.

duty boost selenoidinin açılıp kapanması demek
%10 duty de minimum yani yavaş yavaş açar kapar
%90 da çok hızlı açar kapar
içinden geçen hava buna göre değişir.



size duty yi şöyle açıklayayım
odanızdaki ışık açma-kapama anahtarını açıp kapamaya başlayın
tık -tık -tık önce yavaş yavaş sürekli açıp kapayın
bu sırada ışığa değil ODADAKİ AYDINLANMA yani ışık şiddetine bakın

şimdi hızlanın, çok hızlı hızlı anahtarı açıp kapamaya başlayın
tırrrrrrrr
bakın odaya çok daha aydınlık olacak
tekrar yavaşlayınca ışıkta azalacak

işte duty bunun gibi birşey

Antalyalogy
12-02-2014, 08:10
birde şu % olayını açıklamak lazım
% basınç yüzdesi değil
selenoidin duty yüzdesi

onu basınç ile orantılamayın
yani 1.0 bar basıyor ve sen onu %10 açarsan basınç 1.10 olmayabilir.

duty boost selenoidinin açılıp kapanması demek
%10 duty de minimum yani yavaş yavaş açar kapar
%90 da çok hızlı açar kapar
içinden geçen hava buna göre değişir.



size duty yi şöyle açıklayayım
odanızdaki ışık açma-kapama anahtarını açıp kapamaya başlayın
tık -tık -tık önce yavaş yavaş sürekli açıp kapayın
bu sırada ışığa değil ODADAKİ AYDINLANMA yani ışık şiddetine bakın

şimdi hızlanın, çok hızlı hızlı anahtarı açıp kapamaya başlayın
tırrrrrrrr
bakın odaya çok daha aydınlık olacak
tekrar yavaşlayınca ışıkta azalacak

işte duty bunun gibi birşey


Hakan Ağabey ellerin dert görmesin.:icon_tup::icon_tup::icon_tup:

meSs
12-02-2014, 08:12
tesekkurler hakan abi, ayarı dedigin gibi yapıp denerim tekrar ama simdi soylede bi sıkıntım var, benim baglantım su sekildeyken (yani boyle doğru olması gerekiyor diye biliyorum) sorun doguyor

http://www.resimagaci.com/img/d8h18v2.jpg

ama baglantiyi soyle yapinca sorun yok ama turbonun basıncını okuyabiliyorum iste manifoltun degil asagıdaki sekildede.

http://www.resimagaci.com/img/5tj0rdn.jpg

Maxi
12-02-2014, 08:30
yok bir yanlışlık var
üstteki çizim gibi olacak yani emme manifoldundan alacaksın basıncı

bağlantı yaptığın yeri iyice kontrol et, tıkalı falan olmasın?

meSs
12-02-2014, 08:52
aynen bende öyle biliyorum hakan abi, üstteki resim gibi baglanmalı kesinlikle, kontrolleri yapıp tekrar deniyelim bakalım ne olucak :( bıktım 1 haftadır valla :D

nette biraz arastırırken soylede bi şema gördüm,

emmeden gelen hortuma 2 tane T connection atıp birini bi ucunu wastagate, bi ucunu gösterge, bi ucunuda selenoid üzerinde wastagatein baglanması gereken yere baglamışlar :S amma karışık iş bu yaaa...

http://www.resimagaci.com/img/bv1t7hh.jpg

Maxi
12-02-2014, 09:21
hayır bu da yanlış
anlamsız bir bağlantı öyle şey olmaz.

boşuna kafanı karıştırma
doğrusu emme manifoldu...

ya tıkalı yada hortumun delik birşey var kesinlikle

meSs
12-02-2014, 09:32
hayır bu da yanlış
anlamsız bir bağlantı öyle şey olmaz.

boşuna kafanı karıştırma
doğrusu emme manifoldu...

ya tıkalı yada hortumun delik birşey var kesinlikle

ok :)

seninde dediğin gibi Hakan abi cidden kafam okadar karışıkkı. ikinci resimdeki gibi baglayınca duty cycle i ne kadar arttırırsam basınç saatinda wastegate basıncının üzerine okadar % ile cıktıgını gördüm.

yani A10 modunda arac 1.10, A25 modunda arac 1.25, a40 modunda arac 1.40 bar bastı, tabi bu dedigim manifolt diil turbodan okunan deger. bunda herhangi bir koruma yada hata ilede karşılaşmadım. ama sizinde dediğiniz gibi baglantı tamamen yanlış ve olması gerektiği gibi degil. sorun yok boyle kullaniyim desemde bi yandan içim rahat etmiyor yanlış çünkü :(

byspeedman
12-02-2014, 13:16
aynen bende öyle biliyorum hakan abi, üstteki resim gibi baglanmalı kesinlikle, kontrolleri yapıp tekrar deniyelim bakalım ne olucak :( bıktım 1 haftadır valla :D

nette biraz arastırırken soylede bi şema gördüm,

emmeden gelen hortuma 2 tane T connection atıp birini bi ucunu wastagate, bi ucunu gösterge, bi ucunuda selenoid üzerinde wastagatein baglanması gereken yere baglamışlar :S amma karışık iş bu yaaa...

http://www.resimagaci.com/img/bv1t7hh.jpg

yalın bu bağlantıda araya bir çek valf koyularak boğaz kelebeği kapandıktan sonra vakum görülebilir bu yüzden yapmış olabilirler.
Daha böyle bir sorunu S13 te yaşamıştık tırmalamıştı

meSs
12-02-2014, 13:18
yalın bu bağlantıda araya bir çek valf koyularak boğaz kelebeği kapandıktan sonra vakum görülebilir bu yüzden yapmış olabilirler.
Daha böyle bir sorunu S13 te yaşamıştık tırmalamıştı

bende tırmalıyorum suanda dostum yaaa :(

meSs
13-02-2014, 11:26
Hakan abi, acaba basıncı yani selonoidin 3. portuna manifolttan gelen hortumumu baglasak nasıl olur? sonucta turbonun bastığı basınçı orda okumak istiyoruz yani manifolt basıncının 1.40 olmasını ve orayı yönetmek istiyoruz. turbo basınç hattını kapatıp manifolttaki hattı selonoidin 3. portuna baglasak aynı hat üzerindende BC'nin göstergeye bir T alsak aynı hattan? sorunumuz çözülürmü acaba???

Maxi
13-02-2014, 12:32
hocam sizin ne yapmak istediğinizi anlayamıyorum
yeni bir bağlantı türümü icad etmek istiyorsunuz?

bağlantı ilk verdiğin resimdeki gibi olacak.

meSs
13-02-2014, 12:40
hocam sizin ne yapmak istediğinizi anlayamıyorum
yeni bir bağlantı türümü icad etmek istiyorsunuz?

bağlantı ilk verdiğin resimdeki gibi olacak.

valla yapmak istediğim yeni icatlar mucitlikler değil, arac ilk resimdeki gibi baglanınca hata veriyor iste sorunum bu malesef. ona bi cozum arıyorum. gösterge BC açılınca 8-9psi düşük bir basınç gördüğünde bile 1,6-1,7 bar görmüş gibi korumaya alıyor kendini. kapatınca sorun yok ama, çözüm arıyorum sadece, fikir danışıyorum :(

Maxi
13-02-2014, 15:02
senin wg internal değilmi?

meSs
13-02-2014, 15:34
senin wg internal değilmi?

aynen internal Hakan abi.

birinci resimdeki gibi baglı tüm herşey, tru boost u off konumuna alıp gazlıyorum, emmeden gelen hat truboostun gostergesine baglı, 1 bar görüyorum orda.

tru boostu %10duty cycle modunda açıyorum ki en düşük %10 açılıyor, gazlarken gösterge 0,62bar(9psi) civarları görünce 1,6-1,7bar görmüşcesine (ECU 1,50 bara kadar müsade ediyor basınç açmamıza) korumaya alıyor kendini araç :S

Oz`
13-02-2014, 18:04
resim varmı canli selenoidinin

o bosta biraktıgın yer kapalım selonoid in ustünde

meSs
13-02-2014, 18:15
resim varmı canli selenoidinin

o bosta biraktıgın yer kapalım selonoid in ustünde

Resim cekerim Oz, sorun degil yarin eklerim buraya, bosta kalan kisimda kendi icinden cikan metal filtre takili..

Ornek olarak sunu gosterebilirim, birebir ayni baglantilar, ayni selonoid.. bu arada urun kullanilmis yada ikinci elde degil hani bozuktur dicem ama :s

http://images.superstreetonline.com/techarticles/130_0706_23_z+aem_tru_boost_controller+mounting_of _solenoid.jpg

meSs
14-02-2014, 07:38
Oz' , sabah selenoidin resmini çektim, resim aşağıda.

http://www.resimagaci.com/img/6l8hrpd.jpg

Oz`
14-02-2014, 07:43
sunu denermisin elm varmı boostu ordanda tehid alırmısın?

birde tru boostun internal mapindada skıntı olabilir mekanik saatlede baktınmı_

aem i turbonun bastıgı boruya biryere baglsarmısın? denemk amaclı.

meSs
14-02-2014, 07:56
sunu denermisin elm varmı boostu ordanda tehid alırmısın?

birde tru boostun internal mapindada skıntı olabilir mekanik saatlede baktınmı_

aem i turbonun bastıgı boruya biryere baglsarmısın? denemk amaclı.


ELM var ordan bi bakiyim. ECU 22-23 psi'a kadar kendini safe moda almamak için ayarlı

aşağıdaki yani olması gerektigi gibi baglayınca;

http://www.resimagaci.com/img/d8h18v2.jpg

tru boost kapalıyken tru boost göstergesi 12-13psi gösteriyor(wastagate 1 barlık) ondada sıkıntı yok, ama turboostu A10 modunda %10duty cycle yüklediğimde küt fazla basınç hatası ve safe moda alıyor arac kendini, tru boosttan baktıgımda HI 8-9 psi görünüyor.. bi saçmalık var işte ama anlamadım gitti valla :(


http://www.resimagaci.com/img/5tj0rdn.jpg

bu sekilde baglayınca sorun yok, %45-50 yükleyebiliyorum hataya girmiyor ama vakum göremiyorum tabiki. zaten baglantı yanlış farkındayım. methanol kitin boost switchi 0,8 barda devreye girmek için ayarlı, bu sekildeki baglantıda emme manifoltundan gelen hotruma bagladıgımda meth boost switchi anında calısmaya baslıyor yani emmede sürekli 0,8 bar var gibi.

meSs
24-02-2014, 07:11
günaydınlar,

herkeze yardımları için çok teşekkür ederim.
sorun çözülmüştür.
filtre ile gauge arasındaki filtreden kaynaklanıyormuş, filtreyi çıkarttık herşey normale döndü.