Orijinalini görmek için tıklayınız : aem fic baglanti problemi
X20XEV motorlu vectraya aem fic baglamaya calisiyorum.
+12v ve sase kablolarini bagladim aem fic in kendi tesisat i uzeinden kontrol ettim multimetre ile 12v elektrik geliyor..
Krank sensoru 3 kablolu.. Kablo diagramina gore sinyal kablosunu kesip aem ficte ilgili kablolara bagladim..
Fakat arac calismakta zorlaniyor, biraz daha marsa basinca ariza isigi yakip calisiyor motor, opellerin "limp mode" u olan 4500 devirden yukari cikmiyor fln..
Fic i iptal edip mars basinca cok rahat calisiyor.
Problem ne olabilir? Deneyimli bilgili arkadaslardan yardim rica ederim..
Orjinal begen giden kranks sensoru nun sinyalini bozuk or olabilir empedansi uyumlu olmadigi icin. Araya direnc koyularak duzeltilebilir
Orjinal begen giden kranks sensoru nun sinyalini bozuk or olabilir empedansi uyumlu olmadigi icin. Araya direnc koyularak duzeltilebilir
İnternette bu direnc konusu ile ilgili yazilar ve fotolar var. Fakat hepsi "mag" tipi iki kablolu sensorler icin. (Analog sinyal deniyor)
Bendeki 3 kablolu sensor ve "hall" tipi olarak ifade edilen tip (dijital sinyal deniyor)
Direnc nasil baglanacak bir benzer ornek bulamadim.
bektas_talay
16-02-2014, 23:09
bunu röle ile aşmıştı bir arakdaş ama buraya üye değil
emre akyol var şuan rusyada o aracına turbo yapıcak fic bağlıyor oda 5v röle ile halletmişti oda hatta ürünler fic falan benim garajımda yardım ederse ancak o eder
bunu röle ile aşmıştı bir arakdaş ama buraya üye değil
emre akyol var şuan rusyada o aracına turbo yapıcak fic bağlıyor oda 5v röle ile halletmişti oda hatta ürünler fic falan benim garajımda yardım ederse ancak o eder
arkadaşın arabası nedir? benim arabaya benzer mi elektronik yapıdan incelemek isterim.
Biraz internette yaptigim arastirma sonucu x20xev nin crank sensoru diger tiplerdeki gibi calismadigini gordum..
Ne standart " Mag" tip gibi analog sinyal uretiyor, nede "hall " tipler gibi dijital sinyal uretiyor..
Beyinden sensore bir sinyal gidiyor , sensorden geri gelen sinyal ile beyin devri anliyor vs. vs.
Kisaca krank veya egz sensorunu aem fic e baglayamiyorum.
Merak ettigim su: lpg beyni gibi bobin sinyallerinden baglayip sadece devri gormek mumkun mu? Ateslemeyi retard etmekten vazgectim, sadece devir gorsem yetecek diger sensorleri ve enjektorleri baglayip kullanacagim.
Yardima ihtiyacim var..
sanırım bilgisi olan yok bu motor ve aem fic ile ilgili..
aklıma bir çözüm geliyor ama çalışır mı emin değilim:
EFİ yapılan karbüratörlü araçlardaki gibi krank kasnağına dişli çark yaptırıp, aem fic ile çalışacak uygun bir sensörü, gene yapılacak ayak ile bağlıyim, deviri bu sistemle okutayım, tek handikapı ateşleme retard yapamayacak..
devir haricinde maf, tps bağladım onlarda sorun yok, enjektörlerde sorun çıkacağına ihtimal vermiyorum..
şu devir işine bir çözüm bulabilsem.. :confused:
alihan_27
20-02-2014, 01:32
Linkteki ürünün işini göreceğine inanıyorum.
Rpm (Devir) Sensörü -40.00TL (http://www.lpgyedekparca.com/rpm-devir-sensoru-urun524.html)
Linkteki ürünün işini göreceğine inanıyorum.
Rpm (Devir) Sensörü -40.00TL (http://www.lpgyedekparca.com/rpm-devir-sensoru-urun524.html)
Lpg beyinleri gibi bobinden sinyal okutarak devir gorebilecegini bilsem bu alet olmaksizin baglanti yaparim aslinda.. Linkteki alet hassas bobinlerde kullaniliyor..
Benim duldulde lpg var sinyal bobinden aliniyor. Aem fic bu sekilde baglanabiliyormu bilemiyorum. Arastirayim nette.
İlgilendigin icin tesekkur ederim alihan.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.