Orijinalini görmek için tıklayınız : Silindir Kapak Portpolish ve Etkileri
Throttle
20-02-2014, 17:55
Yaklaşık 1 ay önce değerli abim Aytuğ ile beraber tüm gerekli malzemeleri temin edip kendi garajımda F7R aracımın üst kapağına 2-3 gecemizi komple heba edip portpolish işlemi uyguladık. Egzos ve emme Portlarını açabileceğimiz en üst limitte genişlettik bundan daha fazlası zaten imkansızdı kapağı delecektik nerdeyse o derece :) Hatta gecenin bi yarısı ölmüş halde video çektiler bizi arkadaşlar :D
İlk olarak kapaktan resimler ve videomuzu koyalım :)
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/t1/1601596_388402944637707_406196920_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1/1558503_388402921304376_1290669402_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/t1/1000274_388402977971037_1985780154_n.jpg
gecenin sonu video
https://www.facebook.com/photo.php?v=388374321307236&set=vb.100004040145959&type=3&theater
Herşey bir kenera sorularıma gelecek olursak..
Magic Murat mapperımız tarafından bu işlemden önce yolda soft bir ayarla 12.2 afr ile bırakmıştık aracı Portpolish işleminden sonra (bu arada araçta itb mevcut) afr miz dip gazda 13.2 civarlarını görmeye başladı bazen altlarda 12.5 lere düşüyordu. Durum bu halde arkadaşlarla fikir alışverişi yaparken daha önce portpolish yapılan bir clio rs in portpolishten sonra portpolishten önceki avans ile yürüdüğünde vuruntu yapmaya başladığını rstunerden okumuşlar. Bu nedenle avansı aşağı çekmek zorunda kalmışlar. F7R için rstuner bağlantısı olmadığından ve standolne beyin kullandığımızdan vuruntu olayını şuanda göremiyoruz. Kimi arkadaşlar ateşleme zamanı değişmedikçe erken patlama imkansız derken bazı arkadaşlarda fazla hava girişinden dolayı pistonun tepeye çıkmadan sıkışan havada patlama yarattığını bu nedenle vuruntuya neden olduğunu mutlaka bu kadar açılan kapağın eski avansla yürütülmemesini vuruntuya neden olacağını söylüyor. Bu konuda kararsız kaldık muhabet baya uzadı gitti bütün gece tartıştığımız bile oldu :)
Siz ne diyorsunuz bu konuya portpolish ten önceki avansla portpolishten sonraki avans aynı bırakılırsa araçta vuruntu yaşanırmı ?
Yazımı okuyuo Kafa yoranlara şimdiden teşekkürler :)
mehmet.baycan
21-02-2014, 08:35
Sadece port büyütme ile avans vurmaz kolay kolay, ayrıyetten yanma odasını daraltırsan tepeli piston vs. takıp o zaman avans vurur ve sadece alt devirlerde bu durumu görebilirsin.. Üst devirlerde bi sıkıntı olmaz..
Throttle
21-02-2014, 08:51
Sadece port büyütme ile avans vurmaz kolay kolay, ayrıyetten yanma odasını daraltırsan tepeli piston vs. takıp o zaman avans vurur ve sadece alt devirlerde bu durumu görebilirsin.. Üst devirlerde bi sıkıntı olmaz..
bende zaten yüksek sıkıştırma piston var o şekildede ayarı yapıldı aracın beyinden birsüre o şekilde kullandım deneme vs vs üstüne ayrıyetten bu olayı yaptık biz
Mechanix
21-02-2014, 10:44
Hacı siz ne yaptınız :)
Egzantrikleriniz nedir ? Derece , lift vs nedir ? Kullandığınız headers nasıl ? Kaç inç , 4-1 mi 4-2-1 mi ?
Gunes G.
21-02-2014, 10:55
Duzgun hazirlanmis 12.2 afr icin yazilan atesleme tablosunun 13.2 afr'de vuruntu yapmasi cok olasidir ancak 12.2 afr icin hazirlanmis ignition tablosundaki degerler dusuk yazilmissa vuruntu yapmayabilir.
Vuruntuyu dinleyecek bir sistem olmadan ayar yapilmaz, madem port polish gibi isler yapiyorsunuz, hizli tarafindan bir knock box edinin.
Throttle
21-02-2014, 11:19
Hacı siz ne yaptınız :)
Egzantrikleriniz nedir ? Derece , lift vs nedir ? Kullandığınız headers nasıl ? Kaç inç , 4-1 mi 4-2-1 mi ?
Headers yok araçta üstündekide 4-2-1 gibi bir sistem baya dar olduğu içinde headers ta denmez ona :)
Egzantrik 286/280 falan ama bunun bi anlamı yok biz zaten bunlara göre ayar yaptık ve o ayarla üstüne portpolish işlemi uyguladık tekrar yakın zamanda buna göre bir ayar çekecez ayarada şimdilik tartışma konusu için sormuştum vuruntu avans olaylarını.
Duzgun hazirlanmis 12.2 afr icin yazilan atesleme tablosunun 13.2 afr'de vuruntu yapmasi cok olasidir ancak 12.2 afr icin hazirlanmis ignition tablosundaki degerler dusuk yazilmissa vuruntu yapmayabilir.
Vuruntuyu dinleyecek bir sistem olmadan ayar yapilmaz, madem port polish gibi isler yapiyorsunuz, hizli tarafindan bir knock box edinin.
Herşey tamamda şimdi benim anlamadığım şuan ayar yapılmadan önceki ayarla devam edilirse (ki edilmicek) fazla havadan dolayı araç erken patlama (avans vurma) olayı yaparmı yapmazmı ? yapıyorsada nasıl yapıyor hava kendiliğinden patlıyabilirmi ? Bujinin ateşleme zamanı yine aynı noktada ateşleme yapıyor burda bir çelişki oluşuyor zaten.
Vuruntu olayını nasıl dinliyor mapper bilmiyorum orası magic muratın parmaklarında ben o kısım için bişi diyemicem haftaya yeni ayar çekecez mutlaka dinliyordur ama..
Gunes G.
21-02-2014, 11:24
Headers yok araçta üstündekide 4-2-1 gibi bir sistem baya dar olduğu içinde headers ta denmez ona :)
Egzantrik 286/280 falan ama bunun bi anlamı yok biz zaten bunlara göre ayar yaptık ve o ayarla üstüne portpolish işlemi uyguladık tekrar yakın zamanda buna göre bir ayar çekecez ayarada şimdilik tartışma konusu için sormuştum vuruntu avans olaylarını.
Herşey tamamda şimdi benim anlamadığım şuan ayar yapılmadan önceki ayarla devam edilirse (ki edilmicek) fazla havadan dolayı araç erken patlama (avans vurma) olayı yaparmı yapmazmı ?
Vuruntu olayını nasıl dinliyor mapper bilmiyorum orası magic muratın parmaklarında ben o kısım için bişi diyemicem haftaya yeni ayar çekecez mutlaka dinliyordur ama..
Normalde yapar, ama mapperin onceki ayarda avansi kisik tutmustur, o zaman yapmayabilir.
Vuruntu parmakla dinlenmez kulakla dinlenir, ya beyin gosteriyordur ya knock box ya da turevi alinip dinlenebilir, en ilkel hortum uzatilir motora oyle dinlenir. Dinliyorsa gorursun zaten ya kulakligi vardir ya hortumu dinliyordur.
Sen niye takildin ki vuruntuya? Sor mapper'ina o sana anlatsin ne yapmak gerektigini.
Mechanix
21-02-2014, 11:25
Port polish işi Emme , egzantrik , headers seçimlerine göre yapılmalıdır. Siz ters gitmişsiniz sanki biraz. Neyse artık.
Ayrıca Güneş'in söyledikleri de doğru.
Avans limitlerde ayarlandıysa , afr olması gerekenden zengin bırakılarak olası vuruntuları tolere etmesi düşünüşmüş olabilir. Kapak işleme den sonra afr bir miktar fakirleştiği için limitteki avans , zengin afr deki soğutma etkisini bulamaz ve avans vurabilir.
Bu kadar yüksek avansın da her zaman güç vereceğini düşünmemek gerekir. Bunlar detaylı şekilde dyno üzerinde çalışarak bulunabilecek limitler.
Başarılar beyler.
Throttle
21-02-2014, 12:55
Normalde yapar, ama mapperin onceki ayarda avansi kisik tutmustur, o zaman yapmayabilir.
Vuruntu parmakla dinlenmez kulakla dinlenir, ya beyin gosteriyordur ya knock box ya da turevi alinip dinlenebilir, en ilkel hortum uzatilir motora oyle dinlenir. Dinliyorsa gorursun zaten ya kulakligi vardir ya hortumu dinliyordur.
Sen niye takildin ki vuruntuya? Sor mapper'ina o sana anlatsin ne yapmak gerektigini.
mapperla sürekli konuşuruz zaten ondan yana sıkıntı yok ama tartışma konusu oldu diye burda farklı fikirler varmı diye merak ettim. Varsada herkes öğrenir buna göre işlem yaparlar teşekkürler tekrardan :icon_tup:
Port polish işi Emme , egzantrik , headers seçimlerine göre yapılmalıdır. Siz ters gitmişsiniz sanki biraz. Neyse artık.
Ayrıca Güneş'in söyledikleri de doğru.
Avans limitlerde ayarlandıysa , afr olması gerekenden zengin bırakılarak olası vuruntuları tolere etmesi düşünüşmüş olabilir. Kapak işleme den sonra afr bir miktar fakirleştiği için limitteki avans , zengin afr deki soğutma etkisini bulamaz ve avans vurabilir.
Bu kadar yüksek avansın da her zaman güç vereceğini düşünmemek gerekir. Bunlar detaylı şekilde dyno üzerinde çalışarak bulunabilecek limitler.
Başarılar beyler.
dyno üzerinde ayar yapılacak inş ben bi işlerimi ayarlayabilirsem zaman bulamıyoruz bir türlü istanbula gitmek için inş ozaman dahada iyi olacaktır :icon_tup:
Gunes G.
21-02-2014, 13:05
Rica ederim, tekrar basarilar beyler.
Fakire gittiginden vuruntu olabilir...Egt arttığından ve benzin kalitesinin kotu olduğundan vuruntu olduğu kanaatindeyim. Sıkıştırman zaten yüksek çok normal vuruntu varsada
Throttle
24-02-2014, 08:24
portpolishten önce 28.5 avans ile bırakılmıştı şuan 25.5 e çektik en azından istanbula magic e gidene kadar kısık avansla dolanalım kafada soru işareti kalmasın dedik :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.