Orijinalini görmek için tıklayınız : sonradan turbo yazılım mı? aem ficmi?
emreakyol
22-02-2014, 13:17
merhabalar şu anda atmosferik ford focus aracıma zamanında yazılım yaptırmıştım fakat şimdi turbo projesine giricem ve elimde aem fic mevcut fakat o kadar kablo kesip ek yapmak yerine aracın orjinal beynine tekrar yazılım yapılarak sağlıklı bir şekilde yürümesi mümkünmü yoksa aem ficle çok daha iyimi olcaktır:soru:
alihan_27
22-02-2014, 14:37
İyi bir mapper belki orj. ecunun üstesinden gelebilir. Ama zetec hikayesi sıkıntılı.
Ficle ateşleme geciktirme haricinde birçok ayarı yapabiliyorsun, zaten geciktirme ihtiyacın olmayacak turbo uygulamasında. Yerinde olsam ficle halletmeye çalışırım. Dört dörtlük temiz iş olsun istersen iki yönteminde tadı olmaz.
Turbo için zor bir motor (1.6 sanırım) kolay gelsin.
Çok ciddi bir güç istemiyosanız bence beyine gerek yok, aynen iyi bi yazılımcı üstesinden gelir diye düşünüyorum. Standartlar da yani 0.5 0.8 var falan kullanacaksanız. Ama daha yüksek bir şeyler istiyorum diyosanız bence her şeyi dört dörtlük yapmakta yarar var. Riske atmaya deymez , ben olsam standart turbo yapmayacaksam beyin takardım. Her şeyi dört dörtlük yapana kadar çıkarmazdım arabayı.
İyi bir mapper belki orj. ecunun üstesinden gelebilir. Ama zetec hikayesi sıkıntılı.
Ficle ateşleme geciktirme haricinde birçok ayarı yapabiliyorsun, zaten geciktirme ihtiyacın olmayacak turbo uygulamasında. Yerinde olsam ficle halletmeye çalışırım. Dört dörtlük temiz iş olsun istersen iki yönteminde tadı olmaz.
Turbo için zor bir motor (1.6 sanırım) kolay gelsin.
Geciktirme Asil ihtiyaci olmasın 30 derece avanslami basinc bascak
emreakyol
22-02-2014, 17:56
yorumlar için teşekkürler. zetec gerçekten sıkıntılı bir beyne sahip ondan en mantıklısı elimdeki fici takmak o zaman. motor olarak bulabilirsem 1.6 ecoboost piston kol seti ve 0.7 üstü basınç açabilriim ama eğer bulamazsam oem toplayıp decomprasyon contasıyla sıkıştırma düşürüp 0.6- 0.7 barda kalıcam. ayrıca şuan zaten aracımda yazılım olduğu için avans açık onuda fici taksamda takmasamda turbo için geriye çekicem zaten turbo ve avans kulağa pek hoş gelmiyor çünkü :)
emreakyol
22-02-2014, 18:36
ficle avans verilmiyor fakat geri alınabiliyor diye biliyorum.
MaXiGörKy
22-02-2014, 20:07
fic le avans veremezsiniz:(
bazı aracların orjinal ecuları ile belli bir noktaya kadar turbo setup hazırlanabilir.
emreakyol
22-02-2014, 20:09
fic le avans veremezsiniz:(
bazı aracların orjinal ecuları ile belli bir noktaya kadar turbo setup hazırlanabilir.
aracımda zaten şuanda yazılım mevcut onun için avans açık. ficle bunu orjinale çevirebiliyorum onun için yazdım. fic avans veremez fakat avansı geriye çekebilir. en sağlıklısı şuan fici montajlamak gibi görünüyor.
MaXiGörKy
22-02-2014, 20:17
aracımda zaten şuanda yazılım mevcut onun için avans açık. ficle bunu orjinale çevirebiliyorum onun için yazdım. fic avans veremez fakat avansı geriye çekebilir. en sağlıklısı şuan fici montajlamak gibi görünüyor.
önce yazılımı orjinale çevirmek daha mantıklı yada yapacağınız setupa göre daha farklı bir dosya hazırlanabilir. ondan sonra fic tarzı bir ecu ilede yolda ince ayarlar yapılır..
kardeşim fic başlangıç için oldukça iyi seçenek.
bende şu aralar aem fic i bağlamaya çalışıyorum (kendim uğraşıyorum), krank sinyali hariç tüm bağlantılarım (tps, maf, oksijen sensörü , enjektörler) ok, ama krank sinyali ve eksantrik mili sensörü sinyali aem fic ile uyum değil benim arabada, dolayısıyla devir okumuyor aracım. bir çözüm bulmaya çalışıyorum.
krank sinyali olmadan hem devir okunmuyor hemde ateşleme derecesini geri alamıyorsun (ignition retard olayı), yani hiç bir anlamı yok.. bu nedenle önce aem ficin krank sinyalini görüp görmediğini bir denet, eğer olmuyorsa aem fic işine yaramayacak demektir. Krank sinyali oluyorsa aem fic i tamamen bağlat. hiç sorun yoksa turbo projene öyle devam et derim.
kolay gelsin.
önce yazılımı orjinale çevirmek daha mantıklı yada yapacağınız setupa göre daha farklı bir dosya hazırlanabilir. ondan sonra fic tarzı bir ecu ilede yolda ince ayarlar yapılır..
yazılım mevcut hali ile kullanılabilir aslında, basınç olmadığı anlarda (vakum) avansın açık olması daha iyi olabilir, basınca yaklaşırken ve basınç altında aem fic ile ateşlemeyi geri çekme imkanı kullanılır..
enjeksiyon süresine + veya - tamamen müdahele edilebiliyor zaten..
emreakyol
22-02-2014, 21:53
fici bende kendim montajlıcam ama benim işim kolay çünkü zaten benim arabanın aynısından söküldü onun için kablolar hazır. kabloları incelediğimde mag style cam1 positif input girişiyle negatif input girişi 2 tane 1k lık direnç seri halde köprü atılmış galiba oda sinyali okuyabilmesi için yapılmış çünkü giriş uçlarında direnç var. aynı şekilde mag style crank sensör kablolarındada köprü var. tahminimce benim sensöründe voltajları uyumsuz olduğundan dirençle sorunu halletmişler.
burda dediğim işlemi resimlerle anlatıyor seninde sorunun çözümü bu heralde.
http://www.scionlife.com/forums/showthread.php?t=154729
Macera arama kanka, bağla FIC'i.
fici bende kendim montajlıcam ama benim işim kolay çünkü zaten benim arabanın aynısından söküldü onun için kablolar hazır. kabloları incelediğimde mag style cam1 positif input girişiyle negatif input girişi 2 tane 1k lık direnç seri halde köprü atılmış galiba oda sinyali okuyabilmesi için yapılmış çünkü giriş uçlarında direnç var. aynı şekilde mag style crank sensör kablolarındada köprü var. tahminimce benim sensöründe voltajları uyumsuz olduğundan dirençle sorunu halletmişler.
burda dediğim işlemi resimlerle anlatıyor seninde sorunun çözümü bu heralde.
DIY AEM F/IC Harness Resistor Mod - Scionlife.com (http://www.scionlife.com/forums/showthread.php?t=154729)
Benim sorunum o kadar basit degil malesef, benim arac ne mag tipi ne hall tipi sensor calismasina benziyor.. Farkli bir sekilde calisiyor o yuzden arabadaki mevcut sinyalleri kullanamiyorum.. Aem destege email attik 1-2 sey onerdiler onlari deniycem.
Sen dogrudan bagla o zaman hic bekleme.. Projende basarilar..
emreakyol
23-02-2014, 07:33
Macera arama kanka, bağla FIC'i.
herkez aynı şeyi önerdi en sağlıklı yol buymuş bende bağlıcam artık :D
Benim sorunum o kadar basit degil malesef, benim arac ne mag tipi ne hall tipi sensor calismasina benziyor.. Farkli bir sekilde calisiyor o yuzden arabadaki mevcut sinyalleri kullanamiyorum.. Aem destege email attik 1-2 sey onerdiler onlari deniycem.
Sen dogrudan bagla o zaman hic bekleme.. Projende basarilar..
anladım hayırlısı olsun inş en yakın zamanda sıkıntıyı çözersiniz. kesin bağlıcam artık kararımı aldım. şimdiden teşekkürler..:icon_tup:
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.