PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : volvo s70 t5 afr değerleri



eticet06
23-02-2014, 12:12
merhaba arkadaşlar en sonunda innovate mtx l afr mı aldım dun montajını yaptım.Kalibrasyonunu yaptım arac rolantide 14,7 benzinde keza lpg dede öyle lpg de tam gaz 13.7 felan benzinde araç boguldugu anı görmek için aldım aslında dün yaptıgım ilk denemelerde benzinde 18 afr dip gaz veriyor yetişmior gibi :(

Sonra kafama takıldı gerı arabanın yanına indim ve akü kutup başını söktüm çünkü oksijen sensörü hatası vermişti araba ve elm yı bulamadım :) 15 dk sonra taktım aküyü beyin resetlenmiş ve sensör arıza ışıgı sonmüştü yeniden yola çıkıp gazladım


rolantide 14.7 sabit

3000 -4000 devir arası 15.5

dip gazda 6200 devirde 12-11.5 arası sonrasında zaten vites değiştiriyor ahh bu otomatik (:

oksijen sensörü hatası verince beyin afr aptallaşoyormuş bunu çözmüş oldum.artı merak ettiğim konu şuydu ben wasgate hortumu sökük de deniyordum dün yine hortumu söktüm denedim afr değişmiyor ve basıncı 0.8 den 1 barda yürüyor hortum sökükken araçta sadece hks mantar filtre var video aşagıda basamadım dün gece en yakın buldugum boş yolda denedim


volvo s70 t5 afr 1 bar ... - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=uVLTrsZy9-E)

Maxi
23-02-2014, 12:48
ooo çok kötü
bir daha problemi bulmadan deneme yapmazsan iyi edersin
araç aşırı fakirde kalıyor, tam motor kırmalık

edit:
aslında neredeyse benzin kesiyor gibi, yani benzin o kadar azki
bu kadar fakir karışımda motorda kırmak zor olabilir
yani tam gazda 15 afr görüyor olsaydın o daha kötüydü

eticet06
23-02-2014, 12:57
ooo çok kötü
bir daha problemi bulmadan deneme yapmazsan iyi edersin
araç aşırı fakirde kalıyor, tam motor kırmalık

edit:
aslında neredeyse benzin kesiyor gibi, yani benzin o kadar azki
bu kadar fakir karışımda motorda kırmak zor olabilir
yani tam gazda 15 afr görüyor olsaydın o daha kötüydü


suanda videodakı gıbı tam gazda 12 afr kötü bir değermi ? yoksa ilk anlatıgım konudakı degermi kötü ?veya rolantide 3000-4000 devir arası ve dip gazda ne olmalı deger ?

Maxi
23-02-2014, 13:37
suanda videodakı gıbı tam gazda 12 afr kötü bir değermi ? yoksa ilk anlatıgım konudakı degermi kötü ?veya rolantide 3000-4000 devir arası ve dip gazda ne olmalı deger ?

benim gördüğüm videoda 12 afr değilki
15.9 falan oluyor, sonra 13 lere geriliyor
hiç hoş değil yani

afr değeri araçtan araca ve turbo-atmosferiğe göre değişir
değişmeyen şey rölantideki ve cruise modundaki değer çünkü yakıt karışım ayarı O2 sensörüne bağlıdır
14.5 ile 15 arası oynar.

Curise mode ve rölanti:
sakin kullanım, klasik gezi modu işte.
14.5 - 15 afr arası

Fuel cut-off:
gazdan ayağını çekince afr en fakir duruma geçer yani 20 afr falan olur
çünkü enjektörler kapatılır, motora hiç benzin gitmez.
(bazı sığırlar buna itiraz eder, çünkü daha hayatlarında wideband afr nedir görmemişlerdir)


Tam gaz:
tam gaz fabrika çıkışı ayarlarda turbo arabalar 10-10.5 afr lere kadar iniyor
subaru-evo vs vs
ama tercih edilen 11.5 afr en idealidir deriz
(genede bu bir kural değildir, duruma göre bir miktar kayabilir, bazı direct enjeksiyonlu turbo araçlar bir miktar daha fakir olabilirde.)


* wideband afr benzini değil havayı ölçer
motor eksoz çıkışında hava çok ise değer yükselir (örnek: 16.8 afr) bu benzinin azaldığını gösterir.
mesela 20.0 afr: full hava, hiç benzin yok gibi birşey.

afr rakamı düşük ise (örnek: 11.5 afr) demekki hava çok azaldı, yani benzin çok.
hele 8-9 afr ler de motor boğulur o kadar çok benzin varki full zenginde.

XSi
23-02-2014, 13:42
ooo çok kötü
bir daha problemi bulmadan deneme yapmazsan iyi edersin
araç aşırı fakirde kalıyor, tam motor kırmalık

edit:
aslında neredeyse benzin kesiyor gibi, yani benzin o kadar azki
bu kadar fakir karışımda motorda kırmak zor olabilir
yani tam gazda 15 afr görüyor olsaydın o daha kötüydü

İlk basta kotu fakat beyin resetleyip benzinde kulaninca afr normale donmus.

Problemli lpg uygulamasi oldugunu dusunuyorum.

Ama esas beni sasirtan wastegate hortumu sokukken basincin 1 barda durmasi , afr de sapitmiyor basinc 1 bar olunca..

Nasil bir koruma mekanizmasi var, nasil basinc 1 barda kalabiliyor?

XSi
23-02-2014, 13:47
benim gördüğüm videoda 12 afr değilki
15.9 falan oluyor, sonra 13 lere geriliyor
hiç hoş değil yani

afr değeri araçtan araca ve turbo-atmosferiğe göre değişir
değişmeyen şey rölantideki ve cruise modundaki değer çünkü yakıt karışım ayarı O2 sensörüne bağlıdır
14.5 ile 15 arası oynar.

Curise mode ve rölanti:
sakin kullanım, klasik gezi modu işte.
14.5 - 15 afr arası

Fuel cut-off:
gazdan ayağını çekince afr en fakir duruma geçer yani 20 afr falan olur
çünkü enjektörler kapatılır, motora hiç benzin gitmez.
(bazı sığırlar buna itiraz eder, çünkü daha hayatlarında wideband afr nedir görmemişlerdir)


Tam gaz:
tam gaz fabrika çıkışı ayarlarda turbo arabalar 10-10.5 afr lere kadar iniyor
subaru-evo vs vs
ama tercih edilen 11.5 afr en idealidir deriz
(genede bu bir kural değildir, duruma göre bir miktar kayabilir, bazı direct enjeksiyonlu turbo araçlar bir miktar daha fakir olabilirde.)


* wideband afr benzini değil havayı ölçer
motor eksoz çıkışında hava çok ise değer yükselir (örnek: 16.8 afr) bu benzinin azaldığını gösterir.
mesela 20.0 afr: full hava, hiç benzin yok gibi birşey.

afr rakamı düşük ise (örnek: 11.5 afr) demekki hava çok azaldı, yani benzin çok.
hele 8-9 afr ler de motor boğulur o kadar çok benzin varki full zenginde.

Ben huseyin ile watsaptan konustum wastegate hortumuda takiliyken afr ayni sekilde seyrettigini soyledi.. Once biraz fakire kayiyor ama sonra afr 12 lerde.. Normali boyle olabilir mi?

Maxi
23-02-2014, 13:53
hortum sökük iken basınç 1 bardan yukarıya çıkmıyorsa o ayrı bir tartışma konusu
bence turbonun wg subabında kaçak vardır, fanifold çatlaktır, eksoz tıkalıdır vs vs
mutlaka bir nane var

afr 12 lerde olabilirmi? biraz daha zengin olması gerekirdi bence.

eticet06
23-02-2014, 14:20
ozaman bendeki fakirde çalışıyor araç benzin filtremi değiştirip deneyecem (: bosst geldikten sonra 12 lerde olması lazım diye okuyorum ben benzin gelmiyor gibi görünüyor

ghibli06
23-02-2014, 14:25
İlk basta kotu fakat beyin resetleyip benzinde kulaninca afr normale donmus.

Problemli lpg uygulamasi oldugunu dusunuyorum.

Ama esas beni sasirtan wastegate hortumu sokukken basincin 1 barda durmasi , afr de sapitmiyor basinc 1 bar olunca..

Nasil bir koruma mekanizmasi var, nasil basinc 1 barda kalabiliyor?

bence kaçak var, ben de uzun süre bulamamıştım kaçağı dump valve dan çıktı mesela...

ghibli06
23-02-2014, 14:41
ozaman bendeki fakirde çalışıyor araç benzin filtremi değiştirip deneyecem (: bosst geldikten sonra 12 lerde olması lazım diye okuyorum ben benzin gelmiyor gibi görünüyor

Kelalper arkadaşımız bu motorların fakir karışım kesinlikle sevmediğini söylemişti motor yapısı olarak, bence arıza kodunu kutup başını sökerek silmek yerine, serviste detaylı bir şekilde makineye bağlatarak, benzin basıncını, sensörleri kontrol edin, kaçaklara bakın, enjektör testi yaptırın ve de bujilerin uygun olup olmadığını doğrulayın...

eticet06
23-02-2014, 14:45
Kelalper arkadaşımız bu motorların fakir karışım kesinlikle sevmediğini söylemişti motor yapısı olarak, bence arıza kodunu kutup başını sökerek silmek yerine, serviste detaylı bir şekilde makineye bağlatarak, benzin basıncını, sensörleri kontrol edin, kaçaklara bakın, enjektör testi yaptırın ve de bujilerin uygun olup olmadığını doğrulayın...

turbo sokuldu kacak testı yapıldı eksozda kacak testı borularda ıntercoolerda manıfolttta sorun yok dendi aracın makıneye bagladıgımızda sadece o2 sensor hatası verıyor buda lpg den kaynaklı butun volvolarda var bu hatayı ya bıraz benzınde kullanıca kendı sılıyor veya elm 327 ıle sılebılıyorsun bujılerde volvo servısınden alındı

kelalper
24-02-2014, 22:32
12 afr evo için bile kötü bir değerken B52 için ölüm demek. B52 için uzun ömürlü kullanım istiyorsan max 11.1 civarı dolaşman gerek. Wastegate hortumu sökükken de 1 barın üzerine çıkmaması ayrı bi araştırma konusu bence. Elektronik gaz kelebeği yüksek basınçta kelebeği kapatır ama komple yığılır anlayamadım gitti.

palamut
24-02-2014, 22:38
12 afr evo için bile kötü bir değerken B52 için ölüm demek. B52 için uzun ömürlü kullanım istiyorsan max 11.1 civarı dolaşman gerek. Wastegate hortumu sökükken de 1 barın üzerine çıkmaması ayrı bi araştırma konusu bence. Elektronik gaz kelebeği yüksek basınçta kelebeği kapatır ama komple yığılır anlayamadım gitti.

Sanırım araç motronic 4.3 mekanik gaz kelebeği ve distribütörlü olan model

EEE
25-02-2014, 08:10
turbo sokuldu kacak testı yapıldı eksozda kacak testı borularda ıntercoolerda manıfolttta sorun yok dendi aracın makıneye bagladıgımızda sadece o2 sensor hatası verıyor buda lpg den kaynaklı butun volvolarda var bu hatayı ya bıraz benzınde kullanıca kendı sılıyor veya elm 327 ıle sılebılıyorsun bujılerde volvo servısınden alındı

bütün volvolarda arıza vermez fakir oldugundan arıza yakıyor benzıne alınca normale dondugunden beyın arızayı kaldırıyor.
bızım mercedestede bazen oluyordu lpg nın ayarlarını zengıne cekınce sorun kayboldu.

XSi
25-02-2014, 09:07
12 afr evo için bile kötü bir değerken B52 için ölüm demek. B52 için uzun ömürlü kullanım istiyorsan max 11.1 civarı dolaşman gerek. Wastegate hortumu sökükken de 1 barın üzerine çıkmaması ayrı bi araştırma konusu bence. Elektronik gaz kelebeği yüksek basınçta kelebeği kapatır ama komple yığılır anlayamadım gitti.

Wastegate hortumu takili iken (0.8 bar) ve beyin resetlenmisken benzinde afr gene 12 oluyormus demisti Huseyin.. Normali bu degil mi? Nette biraz baktim tam gaz afr 12 civari gordum

eticet06
25-02-2014, 10:33
12 afr evo için bile kötü bir değerken B52 için ölüm demek. B52 için uzun ömürlü kullanım istiyorsan max 11.1 civarı dolaşman gerek. Wastegate hortumu sökükken de 1 barın üzerine çıkmaması ayrı bi araştırma konusu bence. Elektronik gaz kelebeği yüksek basınçta kelebeği kapatır ama komple yığılır anlayamadım gitti.




hortum sökük iken basınç 1 bardan yukarıya çıkmıyorsa o ayrı bir tartışma konusu
bence turbonun wg subabında kaçak vardır, fanifold çatlaktır, eksoz tıkalıdır vs vs
mutlaka bir nane var

afr 12 lerde olabilirmi? biraz daha zengin olması gerekirdi bence.


Sanırım araç motronic 4.3 mekanik gaz kelebeği ve distribütörlü olan model


bütün volvolarda arıza vermez fakir oldugundan arıza yakıyor benzıne alınca normale dondugunden beyın arızayı kaldırıyor.
bızım mercedestede bazen oluyordu lpg nın ayarlarını zengıne cekınce sorun kayboldu.


Wastegate hortumu takili iken (0.8 bar) ve beyin resetlenmisken benzinde afr gene 12 oluyormus demisti Huseyin.. Normali bu degil mi? Nette biraz baktim tam gaz afr 12 civari gordum


Dün araç ile baya haşır neşir olduk kafama takılan sorunlar için abim chefkadir ve erkut abinin gel combo cözeriz demesi ile cıktım gittim araç bence yazılımla alakalı çünkü erkut abı dün bindiğinde araç kesiklik yaptı baya bir afrler dip gazda 15.5 15.6 gibi sonra aracı resetledım elm ıle tekrar denemeye cıktım arac rolantı 14.7 yarım gaz 15.5 tam boost geşldıgınde 12 lere düşüyor ve vites değişiyor .Chefkadir abim dedi al combo su pompayı bır tak bakalım dıye walpro pompa taktım dün denedim afr dahada sacmaladı gerçi akşam çort oldu pompa yandı (: deneyemedık tam :) geri eski pompama döndüm dün birde sohbet amaçlı turbo garage ali abinin yanına gittim.Ali abi baktı inceledi dediği şu senin araban normal dedi kesiklik yapmasıda ayrı bir konu dedi afr normal ama detaylı inceleyelim dedi bende tamam dedim senin 11 li afr leri stok motorla görmen imkansız dedi :) aracını denerken ust viteslerde dene bakalım ne olcak dedı ama ank dün çok yagmurlugu oldugundan deneyemedim.bu arada wasgate hortumu sökükken turbo garage ali abinin dediği senin aracında valf var dedi 1 barı geçmemesi için ha takılı ha takılı değil hortum bu normal dedi :) bakalım hava güzel olursa bir deneme yapıcam birde aem wide bandla deneyecem ali abi deneye dedi aem le birde onda bakalım degerlere dedi...

eticet06
07-03-2014, 13:55
arkadaşlar sorunumu uzun uuğraşlar sorumu çözdüm gibi sizce değerler nasıl şu anda



https://www.youtube.com/watch?v=NqgBRCkHDxs&feature=youtu.be

XSi
08-03-2014, 10:44
Olmus gibi duruyor :)

eticet06
08-03-2014, 11:44
Oldu gibi baskan en sonunda ufacik bir tortum nelere mal oldu (:

XSi
08-03-2014, 11:49
En basta widebandi onermem bu yuzdendi iste.

Arabalar eskiyince hortumlar yipraniyor..

Wideband olmasa anlamak mumkun olmayacakti belki de..

Simdi yazilim downpipe yuklemeye baslanir artik :)