Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : 106 gti'yı en fazla basan yay ?



Yiğit Güllüler
23-02-2014, 18:14
merhaba aracımı aldığımda koni amortisör var sarı renkte ve üzerinde de mavi renkte markasını bilmediğim bir yay vardı aracım yüksekti sanırım üstündeki 3,5 luktu ve kesilmişti ama benim istediğim basıklık lastik çamurluk arası tamamen kapanmasıydı bende gittim hem ısıtırdım hemde kestirdim bu sefer yayla üst bilya arasında boşluk oldu amortisör milinden alınması gerektiğini söyledi içim elvermedi ama girdik bu işe diyerek tornacıya gitti tornacı olmaz bu boru içi dolu değil kırılır dedi bende yapma o zaman dedim biz de o şekilde taktık ama aracım hala yüksek 1 parmak falan giriyor ki o kadar kesildi ve ısıtıldı şimdi ben bu amortisör alınmadan ve çok basan yay istiyorum hangisini önerirsiniz bide çok tak tuk olmayan sert olmasın yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

3rk4n
23-02-2014, 18:22
Benim kullandiklarimda omp 6cm yay di en cok basan.

brkkksln
23-02-2014, 18:24
3.5 tan sonrasına oem amortisörlerin yetersiz gelir.
amortisörcüye gideceksin güzelce içini açacak hem amortisörlerini sertleştirecek hem mili kısaltacak.yoksa zıplar durursun yolda.
yay kesme ısıtma ıvır zıvır işleri hem tehlikeli hem yol tutuşu negatif etkiler.

Yiğit Güllüler
23-02-2014, 18:28
3.5 tan sonrasına oem amortisörlerin yetersiz gelir.
amortisörcüye gideceksin güzelce içini açacak hem amortisörlerini sertleştirecek hem mili kısaltacak.yoksa zıplar durursun yolda.
yay kesme ısıtma ıvır zıvır işleri hem tehlikeli hem yol tutuşu negatif etkiler.

oem değil amortisörlerim koni sarı renkli olanlardan zaten bende o kesme biçme işinden kurtulmak için uğraşıyorum :)


Benim kullandiklarimda omp 6cm yay di en cok basan. çok sert mi peki amortisörle oynamıyoruz dimi

alfonso4474
23-02-2014, 20:29
sadece önlere coil yaptırın daha mantıklı olur işi bilen ustaya gidin bu arada mıldeki sert takozu kesin ilk belki istediğiniz ölçüye kafi gelebilir

aLperTunga
23-02-2014, 21:24
Spor yayla güzel basmak istiyorsan apex 6 cm alacaksın. Sonrasında amortisörcüye gidip amortisör millerini 5 er cm kestirip çok değil % 20 de sertleştireceksin. Bu şekilde yaparsan hem konfor hemde görüntüyü bir arada yakalarsın..

MeRtCaN
23-02-2014, 21:26
sakın amortısoyrunun mılı nı fln kısalttırıp sertlestırme
hangı yılda yasıyoruz 2001 yılında yapılıyordu oyle ıslemler :)

omp veya Apex marka yay alırsan en ıyı bunlar dusurur 106 yı

3rk4n
23-02-2014, 21:31
Ben mil falan kesmedim direk koyduk gayette guzel bastik ha sertmiydi sertti.

brkkksln
24-02-2014, 00:03
oem değil amortisörlerim koni sarı renkli olanlardan zaten bende o kesme biçme işinden kurtulmak için uğraşıyorum :)


mil boyu kısalmadan 5lik 6 lık yayda güzel iner araban ama çukura girdinmi kasisten geçtin mi güp diye dibine vuracak mil.

yıl 2014 hangi yılda yaşandığının bir önemide yok.düzgün yapılan işlemler her zaman doğru sonuç verir.yay kesmek ısıtmak ıvır zıvır gibi durumlar değil bu amortisör işlemleri.ha tercih meselesi o ayrı.
not:eski vts imde %50 sertlikle ve 4cm mil kısaltmasıyla 4 sene bindim.şu anki vts imlede %80 sertleştirme 4cm mil kısaltmayla 6 lık yayı 2 sene kullandım.ha şimdi 3.5 lik yay koydum ama amortisörlerim hala aynı.(iki araçtada yapılan km toplam 100k)tren gibi viraja giriyorum 220+ ile.

yap demiyorum ama dip basacaksan bu işlem şart ne yazıkki.bu iyidir hoştur ama hem akislerine hem kulelerine zararlı.

3.5 ile devam et boşluk olsun biraz bakmazsın inip binerken :)

aLperTunga
24-02-2014, 07:30
burakın dediği gibi aracını basıp amortisör milini kısaltmassan mil dibe vuracağı için 2 ayda bir amortisör patlatacaksın ve kafa çok esneyecek bunların hepsini yaşadığım için yazıyorum.hee maddi durumun musaitse koni al, yani 2014 yılına da koni yakışır dimi? mertcannnnn :)

Bu arada ben oem yayımı 7 cm pres yaptırdım amortisörlerimide sana dediğim gibi yaptım.. ne eibach ve apex bu sistemi herkes tavsiye diyorum inanılmaz konforlu aracım şuanda.

Yiğit Güllüler
24-02-2014, 10:13
Abiler arkadaşlar ben anlatamadım galiba benim amortisörlerim koni kısaltamıyorum içi boşmuş orjinal olsa içi dolu olur kısaltırsın ama öyle değil işte içi boş boruymuş mil tornalanmıyor.

aLperTunga
24-02-2014, 10:34
hmm sende koni varmış ya zaten :) tamam koni varsa kısaltmana gerek yok koni zaten orjinalden kısa ve sert o yüzden amortisörlere işlem yapmana gerek kalmadı. üzerindeki yayları pres yaptırabilirsin. eger pres yapan yoksa. apex sarı renk 6 cm yay alacaksın.

Yiğit Güllüler
24-02-2014, 20:35
Zaten pres yaptık koni uzun kaldı boşluk var şuan koniyide kısaltamıyorum boru çünkü içi boş

brkkksln
24-02-2014, 20:46
yanlış biliyorsan biri düzeltsin.koni amortisörler 30mm (yada 40mm de olabilir hatırlamıyorum) için üretilmiş değil mi?yani daha fazla basıklık için imal edilen yaylarla kullanmaya uygun değil diye biliyorum.

sinan-s
24-02-2014, 20:51
En ıysı 6 CM omp yaydır..

Daha iyisi 3.5 cm yay ve orjınal amortsiörlerdır :) yani, arabanın canıdır :D

erhann
24-02-2014, 22:30
Yigit amirtisore gore yay al basacam die konfordan ve tutustan ödun verme

Volkann
24-02-2014, 22:34
6cm omp...

Agah
25-02-2014, 01:30
tutuşuyla ün salan bi arabayı sarı konilerle "+"lamışken yay presslemek veya daha da basmak niye ? daha mı iyi yol tutucak ? bilmediğimden soruyorum :)

aLperTunga
25-02-2014, 10:04
6 cm de en iyisi omp ama bulunda takın ;) yaklaşık 4 5 senedir bu yaydan piyasada yok.2006 2007 2008 de zibil gibiydi 6 cm omp.

KMR2-GT
25-02-2014, 10:11
omp çok sert ya arabnın içi darmadagın oluyor

Schumi
25-02-2014, 23:21
Koni 3 cm den fazla basan yayı desteklemiyor. Takarsın ama dibe vurma yapar engelleyemezsin. Mili kısaltamazsın da.

Yiğit Güllüler
26-02-2014, 19:49
Koni 3 cm den fazla basan yayı desteklemiyor. Takarsın ama dibe vurma yapar engelleyemezsin. Mili kısaltamazsın da.

sanırım aradığım cevap buydu e 3.5 da çok az düşüyor :(

brkkksln
26-02-2014, 20:35
sanırım aradığım cevap buydu e 3.5 da çok az düşüyor :(


o zaman mk2 jant 195 45 15 lastikle kombine edeceksin :)

mikelazi
03-03-2014, 16:38
bende 5cm eibach var.oem amörtisörlerde milden 4cm kısa.senin alette sarı koni var.markasını bilmedigin spor yayı hem kesmişsin hemde presletmişsin ne için görüntü için.özür dilerimde böylebir kombinazsyondan yol tutuş bekliyemezsin.koni amörtisörde bile yayı boşta bırakabilmişsin.bu arada apex in katologunda 106 ya göre 6 veya 5 cm lik yayı yok.bilginize...zaten ön takımı ve direksiyon sistemi zayıf olan bir araca yerlerde sürttürmek kasa içinde zamanla esnemelere yol açar.sarı koniye 5cm eibach tak ugraşma.ne yay kes nede preslet....konilerin degerini bil.

wekoo
03-03-2014, 16:46
ben orj amasörü 6 cm kestim cantürk amasöre sertleştirdim apexsi 5 lik yayı 2bakla kestik kafa yerde ve yol tutusu çok iyi oldu yay kesme taraftarı degilim ama önlerde eger koni ve daha sert bi amasör war ise arabanın önü kalkıyor haliyle ben cok denedim...

mikelazi
03-03-2014, 17:53
sert amörtisör veya koni aracı nasıl yukseltiyor anlamadım.agırlıgı taşıyan yaydır.

wekoo
05-03-2014, 08:48
sert amörtisör veya koni aracı nasıl yukseltiyor anlamadım.agırlıgı taşıyan yaydır.

amasör sert olunca yukarıya basıyor sert oldugu için....

M3CSL
05-03-2014, 11:53
mıl kısaltma ısının olumsuz tarafı yok ancak sertleştirme işinin dikkatli yapılması lazım, ya çok hafif olmalı yada olmamalı, yoksa sertlıkten cok kayar on taraf.zaten on taraf gomulunce otomatıkman sertlesıyor arac.

mikelazi
07-03-2014, 12:05
amasör sert olunca yukarıya basıyor sert oldugu için....

bu zamana kadar bir çok aracımda koni kullandım,amörtisör sertleştirdim,3.5-5cm yay kullandım,amörtisörü milden kısalttım.ama sert amörtisörün aracı yukselttigini ilk defa duyuyorum.aracı yay taşır amörtisör degil.eger dediginiz gibi olsa yayı söksekte araç amörtisör üzerinde durur yani sert amörtisör oldugu için öylemi:confused:

ramorex
07-03-2014, 12:18
amasör sert olunca yukarıya basıyor sert oldugu için....

sert amortisörlerde içindeki hava miktarı yüksekse yayın etkisiyle biraz yükselir ama en fazla 1 cm falan belli bir kullanımdan sonrada normale döner