Orijinalini görmek için tıklayınız : turbo bmw bujiler eridi
arkadaşlar sıkıntı büyük :) uzun zaman sonra sonlandı dediğim projem bugün yeniden başladı sanırım.240+ bi süratteyken birden bi tekleme gariplik dükkana kadar geldi bujileri söktüm 3 ü resmen erimiş tırnakları yok ateşleme ucu bazısınnın yok.yeniledim baktım bi üfleme sesi anladıkki iyi ihtimal süpablar kötü ihtimal delik pistonlar gibi bi sorun yarın açınca görücez.araba m50 b25 bar 0.8 tam gazda afr 11.6 olsada ara ara 12.5 larda orta devirler 14 civarı.üzerindeki bujiler arabanın orj. beru çift tırnaktı.12 leri geçtiğinde fakirliktenmi yoksa kesinlikle buji kaynaklımı bu sorun.ne buji takmalıyız daha soğuk bi buji tahminim.bilenlere yada fikir yürütenlere şimdiden teşekkürler.
Egt ne alemde
Afr yi yanlış okuyor olabilirsin
maalesef büyük eksik egt saati yok.egt normal olsa bujiler erimezmiydi demekmidir.yoksa egt afr normal olsada orj buji güç ikiye katlanınca otomatikman erirmi.
maalesef büyük eksik egt saati yok.egt normal olsa bujiler erimezmiydi demekmidir.yoksa egt afr normal olsada orj buji güç ikiye katlanınca otomatikman erirmi.
Normal buji dayanmayip patliyor hemen bozuluyor
Soguk çalıştırdin normal çalışır biraz gazlayınca ısınmaya baslayinca keser boyle arizalar yapiyor
Senin egt yuksek olduğundan sorun olmus bence
M///maniac
23-02-2014, 20:32
Abi fakirligi nasil cozdun
enj leri 250 lik yaptım.3 tanede ek enj bağladım manifold basıncından tahrikli çalışıyor gaza basmana göre devreye giriyor asıldıkça max yapıyor.ama sanırım 9 ad 250 enj de az geldi anlıkda olsa fakir yedi arabayı :)
bektas_talay
23-02-2014, 21:11
450cc enjektör - water methanol kit sizin ilacınızdır iridium buji takınız
egt saati bu işlemden sonra şarttır
kol piston sağlıklı ise kalın conta ile 1 bar basılıp ciddi güçler alınabilir kolay gelsin
enj leri 250 lik yaptım.3 tanede ek enj bağladım manifold basıncından tahrikli çalışıyor gaza basmana göre devreye giriyor asıldıkça max yapıyor.ama sanırım 9 ad 250 enj de az geldi anlıkda olsa fakir yedi arabayı :)
beyın işletim sistemi nedir ? veya varmdır ?
extra enjektor ıle fln araba yurutuyorsanız basınıza cok gelır boyle seyler
bence arabanıza standolone bı beyın baglayın ayarınızı yapın saglıklı sekılde kullanırsınız
Ek enjektör yapma 97 98 li senelerde kaldi iyi makinaniz var buyuk enjektor benzin pompasi bunlarla yakit gereksinimini giderin insallah subapla kurtulur gecmis olsun ve hayirlisi olsun
Keşke EGT saati taksaydınız, böyle sorunlar yüksek güçlerde çok oluyor. Veya güzel bir ayar yapılsaydı. Buji olarak bcpr7es önerebilirim.
bosch 044, reg. tomei ek enj le çözeriz sandım ama aem fic ve enjektör ilk sırada artık.teşekkürler iyi dileklerin için.
bosch 044, reg. tomei ek enj le çözeriz sandım ama aem fic ve enjektör ilk sırada artık.teşekkürler iyi dileklerin için.
Fic le bir nebze olsun çözülür ama Standalone beyin kursan cok daha verimli olur.
Maliyeti düşük olsun istersende ms2 ile devam et bence BMW lerde de sorunsuz çalışıyor.
Motor ne m20 mi
m50 2.5 . ms2 daha detaylı em fic e göre anladığım kadarıyla.fiyatını bilmem ama 2.el fic 400liraya buldum fiyat cezbetti.ms2 nin fiyatları ne durumdadır sizce.ve ms2 nin üstünlüğü nedir fic e göre.
tdipower
23-02-2014, 22:40
fic sadece orjinal beyninden gelen sinyalleri yanıltır, ms tamamen bağımsız bir beyindir kendi işletim sistemiyle tüm sensörlerini ateşleme ve yakıt herşeyi kontrol edebilirsin kısaca.
m50 2.5 . ms2 daha detaylı em fic e göre anladığım kadarıyla.fiyatını bilmem ama 2.el fic 400liraya buldum fiyat cezbetti.ms2 nin fiyatları ne durumdadır sizce.ve ms2 nin üstünlüğü nedir fic e göre.
M50 turbon var isletim sistemi herşeyden once gelsin.
Biri piggyback oem beyinin arasına girer sensor kandirirsin
Ms ise standalone beyin herseyi sen belirlersin
Ms2 montaj ayar cart curt hepsi 2000TL civari olur assa yukarı
kickboxer
23-02-2014, 23:04
ek enjektörlerin nerede bulunuyor birde hangi silindirlerin bujileri erimis 1ile6 mı
starvation problemi yaşamış olama ihtimalin çok yüksek bunu afr ilede anlıyamazsın
emmenin üzerinde 3 eşit parçada takılılar. eriyenler radyatör tarafından sayarsak 2-3-5
buji erimesinin birkaç nedeni var
ama temelde preignition sonucu aşırı sıcaklık oluşuyor
bunlar
uygun olmayan sıcak buji kullanımı
fakirde kalma
yüksek egt
yüksek ateşleme avansı
yüksek turbo basıncı
anlaşılan aracın orjinal ecu`su üzerine turbo yaptınız
yanlış okumadıysam 1-2 tane sonradan takılan enjektör var
tamam benzin fazlalaştı ama ateşleme ne oldu?
ateşleme hala atmosferik araca göre
ewt maxi forumu okudukça kasap spec dediğinizin bir örneği olduğumu anlıyorum.orj enj leri 250 lik yaptım 3 adet te ek 250 koydum.yazılım yapıldı beyin e.detaylarını bilmediğim için beyinde yazılım anlamında ne yapıldı bilemiyorum.şimdi kapağı sökücem pistonlarda bişey yoksa şanslı sayıcam kendimi ve sonrasında beyin enjektör işini bütçeye sığdırmaya çalışıcam.
20 derecelerde olması gereken avans 30 derecelerde suan yuksek suratte seyrederken oldu dedın ust vıteslerde vuruntu ve egt daha fazla olur
Ms cok daha iyi tabi ama en azindan aem fic te is gorecektir.
Ama sadece montaj gunu kurtarmiyor ayar da gerektigi gibi yapilmali.
ewet bu yazılan tecrübelerden sonra fic düşüncesi bitti rota ms ve benzeri standalone dediğiniz beyinlerde.şimdi kapağı alma aşaması ahh vah lar seramonisinden sonra beyin tedariği montajı hakkında yardım isticem.
President
24-02-2014, 13:53
Geçmiş olsun. Bu işlerde malesef işin kolayına kaçmak başa dert oluyor. Bence de masraftan kaçmayıp standalone ecu kullanmanızı tavsiye ediyorum kesinlikle.
açtık kapağı şükürki bi kırık egsoz sibopuyla atlatmışız pistonlar turbonun pal i bi sıokıntı yok kapakçıya gönderdim hal olacak.sebebi biliyorduk şimdi sonuçta belli oldu şimdi beyin ve enjektörle toplayıp bu dertten kurtulucaz :)
açtık kapağı şükürki bi kırık egsoz sibopuyla atlatmışız pistonlar turbonun pal i bi sıokıntı yok kapakçıya gönderdim hal olacak.sebebi biliyorduk şimdi sonuçta belli oldu şimdi beyin ve enjektörle toplayıp bu dertten kurtulucaz :)
Çok şanslısın :icon_tup:
açtık kapağı şükürki bi kırık egsoz sibopuyla atlatmışız pistonlar turbonun pal i bi sıokıntı yok kapakçıya gönderdim hal olacak.sebebi biliyorduk şimdi sonuçta belli oldu şimdi beyin ve enjektörle toplayıp bu dertten kurtulucaz :)
Maşallah
Yarın geri ayakta :D:D
ewet s2k ucuz yırttık :) saolasın enderim direkten döndük amman amman beyin bakalım :)
piston kenarlarına baktınızmı ?
piston kenarlarına baktınızmı ?
bende sekman kanalında kırık varmıdır dıye merak ettım mekanıkten anladıkları için bir sey soylenmeyınce sorun yoktur dıye dusundum.
Nedir pistonların durumu
üstten açtığım için pistonları üstten görebiliyoruz.segman yada etek kontrolünü iki rektefiyeci ustanın el usulu tahmini boşluk yoklamasıyla test edebildik.bir iki tur attırıp motora, gömlekleri inceledik boşluklar normal gömleklerde en ufak çizik,çene yada bir iz görmeyince tamamdır dedik.söküp bakmak en doğrusu tabiki fakat 2 ay önce yeni yapılmıştı komple birde buji erimesinden sonra hepsini söküp boşta bi çevirip yeni bujileri takıp marş yapmıştım bir gözdeki kompresör kaçağı sesini duymuştum ondan sebep olan teklemeyi bi tık gaz verip sabit tuttuğumda makinanın sesi düzgün gelmişti.dediğim gibi tüm bunlar bir araya gelince komple indirmek istemedim açıkçası.
Geçmiş olsun abi, çok emek verdin umarım en kısa zamanda sıkıntısız gazlayacak duruma gelir.
eşekkür abim inşallah.hesabımıza göre bi beyin bulursak son düğümdeyiz artık :)
M///maniac
24-02-2014, 22:00
Beyin lazim demistim abi sana sukur ucuz kurtarmissin i enj tesisatini sok at dmstm tekrar soluorm sok abi ecu alip enj alip duzgn bi ayar sonra kyfini sur..
aynen tolga afr yokken yüklenmiyordum,afr yi sattın bize bi güven geldi sıktık bufff :) şimdi sıra ecu enj dediğin gibi aklın yolu bir :)
alihan_27
25-02-2014, 11:05
Yahu ms denmiş bu aracın zaten kendi ecusu var. Üstündeki ecudan daha kaliteli daha güçlümü ms2?! Motor karbüratörlü veya platin ateşlemeli filan olsa anlarımda zaten m50b25 eski,çağdışı bir motor değil. dta, motec vb. takarsın anlarım zaten üst seviye bir proje planlanmıyor anladığım kadarıyla(sorunsuz üflesin, nefes alsın yeter mantığıyla :))
Yerinde olsam bağlatırım lpg sistemini, 10.0 sıkıştırma oranı zaten lpg için yüksek değil. Avansa müdahele şart değil 1 barı geçmeyeceksen. Hem hesaplı hemde isteğin gibi yakıt ayarını yaparsın. Mesela çok pahalı olmasın dersen atiker,akl vs gibi sistemlerin büyük regülatörlülerini kullanman kafi. (lpg sistemlerinden bir çıkarım yok bana daha mantıklı geliyor şu aşamada)
Yahu ms denmiş bu aracın zaten kendi ecusu var. Üstündeki ecudan daha kaliteli daha güçlümü ms2?
Sen şakamısın yoksa bizle kafamı buluyorsun...
Oem beyinle Standalone ve bizim tavsiye beynimizin farklarını biliyordamı yazıyorsun yada senin yazdıklarına biz mi ulaşamıyoruz da anlamadık
Sen şakamısın yoksa bizle kafamı buluyorsun...
Oem beyinle Standalone ve bizim tavsiye beyimizin farklarını biliyordamı yazıyorsun yada senin yazdıklarına biz mi ulaşamıyoruz da anlamadık
Bilale anlatır gibi anlat...
:D:D:D:D
Yahu ms denmiş bu aracın zaten kendi ecusu var.
Avansa müdahele şart değil 1 barı geçmeyeceksen.
şart değil öylemi?
1 bar oyuncak değil
öyle bir yazmışsınki sanki genelde millet 10-15 bar turbo basıyorda
1 bar çok değil gibi olmuş
boşversene :icon13:
şart değil öylemi?
1 bar oyuncak değil
öyle bir yazmışsınki sanki genelde millet 10-15 bar turbo basıyorda
1 bar çok değil gibi olmuş
boşversene :icon13:
Sıfırla sıfırla, komple ign. fuel map ne var ne yok sıfırla
Bilale anlatır gibi anlat...
:D:D:D:D
Etki Tepki Meselesi
:D:D:D:D
alihan_27
25-02-2014, 18:36
Sen şakamısın yoksa bizle kafamı buluyorsun...
Oem beyinle Standalone ve bizim tavsiye beynimizin farklarını biliyordamı yazıyorsun yada senin yazdıklarına biz mi ulaşamıyoruz da anlamadık
Sen söyle bakalım ne farkı varmış. Üstündeki ecu turşu(aslında aracın ecusuna müdahale edebilecek kapasitemiz yok manasındadır o) o yüzden çok büyük farkları bulunan ms öneriyorsun. Öyle bir hale getirmişsinizki başı ağrıyana ms bağlayıp ayar yapacaksınız. Ayrıyetten @banditin bmwsinin msli haliyle çıkacak arızalarla kim uğraşacak yalovada. neyse daha çok yazarımda kısır döngü gibi olacağını biliyorum geçmişten. Benim yazdıklarıma ulaşmasanda olur geçenki fic konusundada cevap vermedim üslubundan dolayı aynı şekilde şakamısın filan devam edeceksen benden alıntı yapma kendin yaz anlat.
şart değil öylemi?
1 bar oyuncak değil
öyle bir yazmışsınki sanki genelde millet 10-15 bar turbo basıyorda
1 bar çok değil gibi olmuş
boşversene :icon13:
Yazdıklarım lpg için geçerli. Yazının bir bölümünden alıntı yaparsanız, saçma olur tabiki.
İsterseniz buyrun siz doluverin:icon_tup:.
Sen söyle bakalım ne farkı varmış. Üstündeki ecu turşu(aslında aracın ecusuna müdahale edebilecek kapasitemiz yok manasındadır o) o yüzden çok büyük farkları bulunan ms öneriyorsun. Öyle bir hale getirmişsinizki başı ağrıyana ms bağlayıp ayar yapacaksınız. Ayrıyetten @banditin bmwsinin msli haliyle çıkacak arızalarla kim uğraşacak yalovada. neyse daha çok yazarımda kısır döngü gibi olacağını biliyorum geçmişten. Benim yazdıklarıma ulaşmasanda olur geçenki fic konusundada cevap vermedim üslubundan dolayı aynı şekilde şakamısın filan devam edeceksen benden alıntı yapma kendin yaz anlat.:.
Bilale anlatir gibi sakin anlatiyorum....
Konu amacindan cikmadan birkerelik cvp veriyorum teknik destek olacaksan yaz devaminda
Ms ticareti yapmiyorum bu alandan para kazanmiyorum
Ms in islemci hizi 100 mhz olan model var m50 nin islemcisi kac mhz biliyormusun 3-5-7 mhz hangisi
Yalovada ayar gayar cart curt demissin ms de barometric correction ozellikli map sensoru var rakim sorunu ortadan kalkti otomatik, yalovadan istanbul benim evden sanayiye gitme mesafem nerdeyde bir vapurluk is. Ms le yasayacagi muhtemel sikintilari tum standalone beyinlerde yasamasi olasi adam gibi biri yapmazsa.
M50 oem beyin atmo beyni atmo bir map sensoruyle turbo map sensoru arasindaki farki bildigini varsayiyorum olmasi gereken degisikligin temeli bu sensorde
Kendim calibra turbo beynini iyi firmalarin farkli chipleriyle c20let motorda 1 sene kullandim onla bile ugrasilmaz surekli correction halnde ve farkli calisiyor her seferinde sonra ms e gectim farki kendim yasadim en basiti turbo spool bandim bile cok farklilasti cok daha buyuk turboyu oem turbodan daha erken spoola basliyorum... sayamayacagim bir cok ekstra ozellikler var ama gereksiz olur.
Sen m50 oem beyinle;
Launch control
Switch table
Boost pressure
Hard cut
Soft cut
Any injector low or high imp
İstedigin zaman VE ve ignition table ayari yap yada uygun rakamlara yapacak birini bul ben senin dediginin yanindayim ve destekcinim ama yapamazsan sirf ms dusmani oldugundan muhalif olma...
ghibli06
25-02-2014, 23:58
Ms le yasayacagi muhtemel sikintilari tum standalone beyinlerde yasamasi olasi adam gibi biri yapmazsa.
M50 oem beyin atmo beyni atmo bir map sensoruyle turbo map sensoru arasindaki farki bildigini varsayiyorum olmasi gereken degisikligin temeli bu sensorde
sıkıntı da burada, M50 motorda MAP yok, MAF var... sırf bu sebeple bile stand alone a geçilir...
sıkıntı da burada, M50 motorda MAP yok, MAF var... sırf bu sebeple bile stand alone a geçilir...
Abi M50 icin degilde genel farklar için yazmistim
M50 ninki nasil bilmiyorum ama m20 ninki bir faciaydi içindeki carki cevirdur her gazlamada ayari bozulur motor surekli farkli calisir falan ne çektim ondan
ghibli06
26-02-2014, 09:56
Abi M50 icin degilde genel farklar için yazmistim
M50 ninki nasil bilmiyorum ama m20 ninki bir faciaydi içindeki carki cevirdur her gazlamada ayari bozulur motor surekli farkli calisir falan ne çektim ondan
yok haklı olduğunu belirtmek için yazdım ben de...
Sadece Lpg beyni ile std motora turbo yapip ayarda yapmak olasi degil.
Lpg beyinleri aracin kendi beyninden gelen enjeksiyon suresi uzerine tablo insa ediyor. Herhangi bir motor yuku olcerek enjeksiyon suresi hesaplamaz.
Aracin kendi beyni turbo basinci olusunca gerekli enjeksiyon surelerini hesaplayamayacagi icin lpg de de uygun sekilde harita cikartmak mumkun olmayacak. Sonuc benzer olur.
Lpg ancak standalone veya piggyback varsa duzgun ayarlanabilir.
Mechanix
26-02-2014, 11:32
Bilale anlatır gibi anlat...
:D:D:D:D
Aahahahah öldüm :D :D :D :D
AHahhahaha :D :D :D
Mustafa Birsesli
28-02-2014, 06:30
M50 motor kac model vanoslumu vanossuz mu beyi numaran ve markan nedir
90 model m50 vanossuz 24v beyin orj de 405 kodlu olması lazım şuan bosch 402 yazılımlı.arkadaşların haklı olarak miladdan kalma dedikleri ek enjektör sistemiyle yürütmeye çalıştık hüsran oldu sonuç.kısa değil çok kısa bir süre 350 400 ps ler civarı yürüdü :) sonra 3 silindirle dönebildik garaja.bu projeye kısa ve orta vadede daha fazla masraf etmek istemediğimden olması gereken beyin ve yüksek cc li enjöktör mevzusunu rafa kaldırdım.bar ı 0.5 e kısıp her emme manifolduna tek tek ek enjöktör giricem.ek enjektörler manifold basıncından tetik alan bir map la çalışıyr basınca göre artıyor veya azalıyor.emme ile map arasına bi vana yardımıyla afr değerlerini her silindire aynı karışımı tutturup öyle devam edicem kısmetse.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.