Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : bmw lerimden kareler ve paylaşım amaçlı tespitlerim..



MARJINAL_SUFI
02-03-2014, 12:20
http://i62.tinypic.com/1042d0i.jpg
http://i58.tinypic.com/25utvuc.jpg
97 model fabirka çıkış mtech. e36 ımdı.. 150k km civarlardında idi..
m52 motorun nikasil gömlek sıkıntıları nüksetmişti..( ciddi anlamda yağ tüketimi, duman atma).. m50 ye göre daha soft bir sesi vardı ama çok seviyordum akustik tınılarını.. şu an ki 3.28 im de bu sesten eser bulamıyorum.. :(

http://i59.tinypic.com/2r4jr88.jpg
http://i57.tinypic.com/34hgoz7.jpg
http://i61.tinypic.com/2hd19cj.jpg

gri e36 mı çok hoş tanışıklıklara, aile dostluğuna sebep olarak sattıktan sonra aldığım ve 3 ay ancak sabredebildiğim kabus gibi gelen 99 model e46 ım.. :)
özellikle manuel olmasını isteyip uzun zaman arayıp almıştım.. ancak e36 nın o daha bir zevkli, ipe sapa gelir, biraz sert , biraz ateşin hallerinden sonra çok soft geldi bana.. bu hissi donelere mukabil rasyonel gerçekler ise; manuel olmasına rağmen e36 gibi yürümemesi, ( ki daha 150k km yi görmemiş yorulmamış.. tabiri caizse kız gibi arabaydı) hantal kalkışları ve ankara gişelerden otoban çıkışı yokuş yukarı albea dizelle başedememesi üzerine satmıştım :) çok soft gelmişti bana..

http://i62.tinypic.com/aywyys.jpg
http://i58.tinypic.com/21boshy.jpg
http://i57.tinypic.com/sl1xy0.jpg
http://i60.tinypic.com/116m3k8.jpg

e46 yı sattıktan sonra aldığım, 94 model m50 motorlu bmw em.. yağına bakmadan marşına basabildiğim, yak eksiltmeyen, bana yağ psikozu yaşatmayan yegane bmw emdi.. üstelik 210k km de ve hiç motoru açılmamış olmasına rağmen.. 6 silindirli bmw lerin ( ben flüt sesi diye tabir ediyorum ) o klasik sesini en iyi veren de bu arabam idi bana göre.. az inletmedim bolu tünelini .. hala özlerim kendisini :(
audi ye balans ayarı yaptırırken artvinden gelen bir arkadaş zorla satın alıp gitmişti.. nasip işte..
http://i59.tinypic.com/20szz9l.jpg
http://i57.tinypic.com/34eoiti.jpg
http://i57.tinypic.com/2vc6gqc.jpg
http://i60.tinypic.com/260fm6a.jpg[/IMG
[IMG]http://i61.tinypic.com/2ch24w3.jpg
http://i60.tinypic.com/mhr11t.jpg
http://i60.tinypic.com/t9w8ht.jpg

ve hali hazırdaki sahibi olduğum 97 model 3.28 im..
3.20 nin o kısa 3,45 son dişlisinden ve sınırlı gücünden ötürü, devir çevirip hızlanmamasından sonra 28 in ivmelenmesi beni çok mutlu etti :) ancak kulaklarım yetim kaldı o akustik tınılar, flüt sesi, eksoz sesi 28 de yok :(
tüketim fazla dur kalk olmazsa eğer neredeyse 3.20 ile aynı.. fakat uzun yolda 2.93 son dişli ile 3000 devirde kadranda neredeyse 130 görmek çok keyifli.. :)

hem bu konseptte foto paylaşmak hemde bu araçlara dair tespitler anlamında merak eden arkadaşların ön fikir edinmelerine yardımcı olması unudu ile..

KOSEREN
02-03-2014, 12:42
Maşallah hepsi birbirinden güzelmiş.
Ses konusunda ise;ben de e39 520i deki o tiz,ciğerden gelen 6 silindir sesini e60 525i den alamıyorum.Şu ana kadar hep yalıtımdan vs. dedim ama motor ve egzoz sistemi ile alakalı olduğu aşikar.
Güle güle kullanın.

TaGo
02-03-2014, 12:52
güzel paylaşım olmuş

MARJINAL_SUFI
02-03-2014, 12:57
Maşallah hepsi birbirinden güzelmiş.
Ses konusunda ise;ben de e39 520i deki o tiz,ciğerden gelen 6 silindir sesini e60 525i den alamıyorum.Şu ana kadar hep yalıtımdan vs. dedim ama motor ve egzoz sistemi ile alakalı olduğu aşikar.
Güle güle kullanın.

öncelikle teşekkür ederim..
evet tam o ses ciğerden gelen 6 silindir sesi.. yırtıcı ses.. flüt sesi.. ismi her ne ise.. :(
28 de denemediğim kombinasyon kalmadı :( mali yüküde cabası. keşke denenmiş bir markaya yönelseydim diyorum şimdi.. depomda 2 tane susturucu yatıyor öylece..
hali hazırda ise; kat iptal düz boru, 3.30 son susturucu ile kullanıyorum.. m3 zırıltısına çok benziyor en makul halide bu..
gri e36 ım arkadaşımda bazan getirir al abi kullan diye.. biraz sesini dinliyor avunuyorum.. :(
ve sırf o ses için yine bir 3.20 alıp 2.8 stroker yapmayı düşünüyorum ilerleyen zamanlarda..

JaSoN
02-03-2014, 13:32
320yle 28in ses olarak farkı emme manifoltundan olabilir. 328in emme manifoldu 320den bile dar çünkü. En genişi de 325 manifoltudur. 325 manifold, gaz kelebeği ve yazılımla hem güç alabilirsiniz hem de hava akışı artacağından o sese kavuşabilirsiniz bence.

ilbeyyagci
02-03-2014, 15:52
Yazı için elinize sağlık eğlenceli ve bilgilendirici olmuş. Çok güzel araçlarınız varmış özellikle BMW ve onu da özelleştirip 3 serisi üzerinden gitmeniz gerçekten takdire şayan. Bağlılık ve otomobil sevdası böyle birşey olmalı.

Ben de bir otomobilin tınılarını dinlerim, bu forumda çoğu insan da sanırım böyle yapar, tını insanı aracına aşık eder, kontağını kapattırmaz :) sanki tam teybi kapatacakken favori şarkın çıkar da teybi kapatmayıp şarkıyı sonuna kadar dinlersin ya öyle birşey.

blumenberg
02-03-2014, 16:35
abi maşallah her birine, ama bundan sonra karpuz jant takma :)

Sert@ç
02-03-2014, 17:37
Masallah her balin tadina bakmissiniz :)

MARJINAL_SUFI
02-03-2014, 23:22
[QUOTE=JaSoN;7355915]320yle 28in ses olarak farkı emme manifoltundan olabilir. 328in emme manifoldu 320den bile dar çünkü. En genişi de 325 manifoltudur. 325 manifold, gaz kelebeği ve yazılımla hem güç alabilirsiniz hem de hava akışı artacağından o sese kavuşabilirsiniz bence.[

amiyane ifade ile ; ciğer sesine dair haklı olabilirsiniz değindiğiniz hususlarda..
ancak şöyle bir durumda var; manifolddan son susturucuya kadar fabrikasyon, kat lar üzerinde, sadece son susturucu ile dahi 28 de arabanın içinde durulmuyor çok fena bağırıyor... tabiri caizse öküz gibi böğürüyor 28..
20 de kat lar iptal, düz boru, sadece arka susturucu ile o tatlı mekanik çığlıklar ı dinliyorsunuz.. inanması zor ama uzun yolda da belli bir hızdan sonra sadece ince bir uğultu kalıyor..
28 ile uzun yolda sesten arabanın içinde durmak imkansız ötesi.. ( tüm eksoz sistemi fabrikasyon, kat lar üzerinde, bir tek son susturucu custom) olduğu halde.. :(

MARJINAL_SUFI
02-03-2014, 23:28
Yazı için elinize sağlık eğlenceli ve bilgilendirici olmuş. Çok güzel araçlarınız varmış özellikle BMW ve onu da özelleştirip 3 serisi üzerinden gitmeniz gerçekten takdire şayan. Bağlılık ve otomobil sevdası böyle birşey olmalı.

Ben de bir otomobilin tınılarını dinlerim, bu forumda çoğu insan da sanırım böyle yapar, tını insanı aracına aşık eder, kontağını kapattırmaz :) sanki tam teybi kapatacakken favori şarkın çıkar da teybi kapatmayıp şarkıyı sonuna kadar dinlersin ya öyle birşey.

sadece e36.. a3 1.8 t de var onuda denemiştim.. yazılımlı idi gerçekten hızlı idi ( göreceli elbette ) .. otobanda çok zevkli idi .. binemedim onada fazla:) 4000 rpm den sonra motordaki metalik sesler rahatsız ediyordu 6 silindirin sesinden sonra..
önden çekişli olması, ilk 3 vites patinajdan ötürü yürümemesi vs vs..
şimdi kız kardeşim kullanıyor.. :)
son olarak tınılara dair aynı hissiyat ı paylaşmak ne hoş.. ve benzetmeniz de öyle..
evet.. söylediğiniz gibi..:)

MARJINAL_SUFI
02-03-2014, 23:30
abi maşallah her birine, ama bundan sonra karpuz jant takma :)

:) karpuzları çoktan söktüm kardeşim.. şu an arabam maymun gibi resmen :) 8 inç schintzerler var kışlık spec takılıyorum öyle..

sde30
02-03-2014, 23:46
[QUOTE=JaSoN;7355915]320yle 28in ses olarak farkı emme manifoltundan olabilir. 328in emme manifoldu 320den bile dar çünkü. En genişi de 325 manifoltudur. 325 manifold, gaz kelebeği ve yazılımla hem güç alabilirsiniz hem de hava akışı artacağından o sese kavuşabilirsiniz bence.[

amiyane ifade ile ; ciğer sesine dair haklı olabilirsiniz değindiğiniz hususlarda..
ancak şöyle bir durumda var; manifolddan son susturucuya kadar fabrikasyon, kat lar üzerinde, sadece son susturucu ile dahi 28 de arabanın içinde durulmuyor çok fena bağırıyor... tabiri caizse öküz gibi böğürüyor 28..
20 de kat lar iptal, düz boru, sadece arka susturucu ile o tatlı mekanik çığlıklar ı dinliyorsunuz.. inanması zor ama uzun yolda da belli bir hızdan sonra sadece ince bir uğultu kalıyor..
28 ile uzun yolda sesten arabanın içinde durmak imkansız ötesi.. ( tüm eksoz sistemi fabrikasyon, kat lar üzerinde, bir tek son susturucu custom) olduğu halde.. :(

Sizin egsoz sisteminde bir sıkıntı var bence

Sattığım 96 model 28 de komple katları ve orta susturucuyu iptal edip düz boru koydurdum sonda orjinal susturucu ile gram sesi çıkmıyordu :)

MARJINAL_SUFI
03-03-2014, 00:16
[QUOTE=MARJINAL_SUFI;7356881]

Sizin egsoz sisteminde bir sıkıntı var bence

Sattığım 96 model 28 de komple katları ve orta susturucuyu iptal edip düz boru koydurdum sonda orjinal susturucu ile gram sesi çıkmıyordu :)

şu an benim eksoz siztemimde öyle .. sanırım dikkali okumadınız..
zira sadece kat lar iptal düz boru.. arkada 3.30 son susturucu var.. şu an böğürmüyor sadece m3 zırıltısına çok benzeyen bir ses var.. ancak bahse konu özlemini duyduğum ses bu değil..
ilaveten ; sistemde bir sıkıntı olsa orijinal e döndüğüm de de bağırır o vakit hiç ses olmuyorki.. son susturucu farkı ile bu yaşansın..

aodabasi
03-03-2014, 00:26
maşallah allah kaza bela vermesin araştıranlar için gerekli bilgiler ellerinize sağlık..yanlız neden e30 yok diye merak etmiyo değilim :)

sde30
03-03-2014, 00:38
şu an benim eksoz siztemimde öyle .. sanırım dikkali okumadınız..
zira sadece kat lar iptal düz boru.. arkada 3.30 son susturucu var.. şu an böğürmüyor sadece m3 zırıltısına çok benzeyen bir ses var.. ancak bahse konu özlemini duyduğum ses bu değil..
ilaveten ; sistemde bir sıkıntı olsa orijinal e döndüğüm de de bağırır o vakit hiç ses olmuyorki.. son susturucu farkı ile bu yaşansın..

Sizin aradığınız sesi alacağınız tek egsoz Süpersprint ama gelin görün ki fiyatlar ciddi derecede pahalı

Süpersprintin en güzel yanıda normal kullanımda alt devirlerde pek ses vermeyip rahatsız etmemesi ama üst devirlerde ciddi yırtıcı bi ses veriyo bulabilirseniz tavsiye ederim

Yada benimki gibi kumandalı bir egsozda iş görebilir ortada 2 tüp susturucu sonra kumandalı egsoz mevcut

Burdan sesi az çok duyabilirsiniz

https://www.facebook.com/photo.php?v=10152189602178774&set=vb.718403773&type=2&theater

MARJINAL_SUFI
03-03-2014, 01:12
maşallah allah kaza bela vermesin araştıranlar için gerekli bilgiler ellerinize sağlık..yanlız neden e30 yok diye merak etmiyo değilim :)

ne güzel bir hususa değindiniz.. :)
aslında bu tutku e30 la başladı.. hatta yıllar önce günümüz parası ile en çok 100 yada 150 lira gibi cüzi bir rakam ile uzlaşamamıştık ramak kalmıştı bir e30 sahibi olmama.. ancak prensipten ötürü vazgeçmiştim yoksa o rakam engel teşkil etmiyordu.. ısınamamıştım şahsa. :)
daha sonraki yıllarda da çok aramama rağmen içime sinen bir araba bulamadım..
malumumuz ( sizi tenzih ederim) ülkemiz insanlarının sürüş tarzı, güzelim arabanın prestiji bir yana menfi bir kimliğe ve dahi isme düçar olması gibi sebelerden ötürü kaldı öylece.. :(
yoksa açtığım bu konuda sürekli dem vurduğum, serzenişte bulunup , sürekli değindiğim o mekanik çığlıkların müsebbibi e30 un o eşsiz sesidir.. :)

MARJINAL_SUFI
03-03-2014, 01:21
Sizin aradığınız sesi alacağınız tek egsoz Süpersprint ama gelin görün ki fiyatlar ciddi derecede pahalı

Süpersprintin en güzel yanıda normal kullanımda alt devirlerde pek ses vermeyip rahatsız etmemesi ama üst devirlerde ciddi yırtıcı bi ses veriyo bulabilirseniz tavsiye ederim

Yada benimki gibi kumandalı bir egsozda iş görebilir ortada 2 tüp susturucu sonra kumandalı egsoz mevcut

Burdan sesi az çok duyabilirsiniz

https://www.facebook.com/photo.php?v=10152189602178774&set=vb.718403773&type=2&theater

kesinlikle haklısınız super sprint kosunusunda.. zira bende epey araştırdım fiyasko ile neticelenen denediğim varyasyonların akabinde..
video koyduğunuz için teşekkürler.. ses kesinlikle güzel, katların yerine tüp koyarsak zırıltı azalır daha iyi bir ses olur demişti en son gittiğim eksozcum.. demekki doğru söylüyormuş..
sök tak kaynat.. olmadı öbürünü yap vs vs den gına gelmişti o an.. biraz böyle takılayım demiştim.
en yakın zamanda düz boruların yerine tüp koydurayım..
çok teşekkür ederim

MARJINAL_SUFI
03-03-2014, 01:24
bu arada şimdi aklıma geldi.. anımsıyormusunuz bilmiyorum ama ; tam arka aksın orada 2 boruda bir dönüş yapıyor ve tam bu noktada her 2 boruda da extra bir kalınlık var.. yani şöyle ; sanki 50 lik borunun üzerine 60 lıkları geçirmişler gibi uzunluklarıda 15 er cm civarında..
kimi eksozcu çok önemli bir görevi yok diyor, kimisi zırıltıyı absorbe etmesi için diyor.. kimisi bilmiyor .. acaba bu nedir kesin olarak sizin araçta duruyormuydu bu bahsettiklerim..
olmadı ilk fırsatta bir foto çekeyim..
kavis verilmesi için yapılmış bir şey değil kesinlikle hemen kavis başlamadan evvel bu iki şey.. ve sonradan yapılmış bir şeyde değil kaynak izi vs yok..

sde30
03-03-2014, 01:30
bu arada şimdi aklıma geldi.. anımsıyormusunuz bilmiyorum ama ; tam arka aksın orada 2 boruda bir dönüş yapıyor ve tam bu noktada her 2 boruda da extra bir kalınlık var.. yani şöyle ; sanki 50 lik borunun üzerine 60 lıkları geçirmişler gibi uzunluklarıda 15 er cm civarında..
kimi eksozcu çok önemli bir görevi yok diyor, kimisi zırıltıyı absorbe etmesi için diyor.. kimisi bilmiyor .. acaba bu nedir kesin olarak sizin araçta duruyormuydu bu bahsettiklerim..
olmadı ilk fırsatta bir foto çekeyim..

Evet o borulardaki genişlik benim aracımdada vardı ama inanın hiç merak etmedim :D

Sizi çok iyi anlıyorum egsoz konusunda bende çok uğraşmıştım kat orta iptal düz boru yaptım ses yok gittim m3 son susturucu aldım zırıltıdan başka hiçbirşey alamadım ortaya susturucu taktırdım bu seferde ses soluk gitti kafayı yemek üzereydim :)

Sonra bursada sevdiğim bi abim var onu aradım ondada 28 var olan biteni anlattım oda sağolsun ben sana burdan göndereyip tak keyfine bak dedi

2 tüp ve sona kumandalı egsozu gönderdi takarken baya şüphe ettim bende bu tüpler zırıltı mı yapar sesi mi keser nasıl birşey çıkacak diye ama ciddi manada güzel ses aldık

Bu videoda dışardan sesi net şekilde duyabilirsiniz

https://www.facebook.com/photo.php?v=10151692158358774&set=vb.718403773&type=3&theater

MARJINAL_SUFI
03-03-2014, 01:38
Evet o borulardaki genişlik benim aracımdada vardı ama inanın hiç merak etmedim :D

Sizi çok iyi anlıyorum egsoz konusunda bende çok uğraşmıştım kat orta iptal düz boru yaptım ses yok gittim m3 son susturucu aldım zırıltıdan başka hiçbirşey alamadım ortaya susturucu taktırdım bu seferde ses soluk gitti kafayı yemek üzereydim :)

Sonra bursada sevdiğim bi abim var onu aradım ondada 28 var olan biteni anlattım oda sağolsun ben sana burdan göndereyip tak keyfine bak dedi

2 tüp ve sona kumandalı egsozu gönderdi takarken baya şüphe ettim bende bu tüpler zırıltı mı yapar sesi mi keser nasıl birşey çıkacak diye ama ciddi manada güzel ses aldık

Bu videoda dışardan sesi net şekilde duyabilirsiniz

https://www.facebook.com/photo.php?v=10151692158358774&set=vb.718403773&type=3&theater

vallahi okuyunca yazdıklarınızı yaşadıklarımı resmen tek tek yaşadım şimdi yine..
eşekten düşmüşün halinden eşekten düşen anlarmış :)
aynen dediklerinizi yaşadım hemde bire bir.. hatta o gün tüp susuturucu tamda dediğiniz sebepten ötürü taktırmadım düz boru ile ayrıldım.. ses yine kesilirmi.. arkada dolu 3.30 son var diye..

fakat link açılmıyor.. yinede çok tşkk ederim..

MARJINAL_SUFI
03-03-2014, 01:52
vuuu.. çok iyi :) ama yinede söylemeliyim ; aman yavaş..:)
aracınızın da sizinde maşallahınız var... sanırım kilitte var arabada.
ses e gelince ; işte bu ses 28 sesi malesef.. daha sert.. daha dik, daha bariton bir ses bu nasıl ifade edebilirim başka bilemiyorum..
benim bahsettiğim ses daha ince yada flüt sesine benziyor hatta kapalı eksozlu 20 lerde komik olacak ama zzıızzzzzzznnnn diye ses çıkyor.. :) kat iptal edince alelade bir son susturucuyla bile bu zııızzzzzn sesi yırtıcı bir ses e dönüşüyor.. arka planda da o flüt sesi duyuluyor..
böyle girift bir hususta da konuşarak bir katiyet e varmak sanırım olanaksız :)
galiba tasarım , mekanik vs vs m52 b28 in akustiği bu.. arzuladığım ise bir ütopya..
sizin bahsettiğiniz kombinasyon ile yol a devam.. yapacak bir şey yok..:)

sde30
03-03-2014, 01:58
vuuu.. çok iyi :) ama yinede söylemeliyim ; aman yavaş..:)
aracınızın da sizinde maşallahınız var... sanırım kilitte var arabada.
ses e gelince ; işte bu ses 28 sesi malesef.. daha sert.. daha dik, daha bariton bir ses bu nasıl ifade edebilirim başka bilemiyorum..
benim bahsettiğim ses daha ince yada flüt sesine benziyor hatta kapalı eksozlu 20 lerde komik olacak ama zzıızzzzzzznnnn diye ses çıkyor.. :) kat iptal edince alelade bir son susturucuyla bile bu zııızzzzzn sesi yırtıcı bir ses e dönüşüyor.. arka planda da o flüt sesi duyuluyor..
böyle girift bir hususta da konuşarak bir katiyet e varmak sanırım olanaksız :)
galiba tasarım , mekanik vs vs m52 b28 in akustiği bu.. arzuladığım ise bir ütopya..
sizin bahsettiğiniz kombinasyon ile yol a devam.. yapacak bir şey yok..:)

Valla abi ben deneme yanılma yoluyla bunu bulabildim ancak daha iyisi denk gelirse araç yabancıda değil zaten bizde ona geçiş yaparız :)

Bahsettiğiniz ses genelde e34 5.20 lerin orjinal ses tonuna yakın ben sizi çok çok iyi anlıyorum ama malesef bende tutturamadım onu :)

Şimdi e30 3.20im var orta iptal sonda orjinal 25 egsozu ile ona yakın bi ses var aracımda gayet mutluyum :)

MARJINAL_SUFI
03-03-2014, 02:00
Valla abi ben deneme yanılma yoluyla bunu bulabildim ancak daha iyisi denk gelirse araç yabancıda değil zaten bizde ona geçiş yaparız :)

Bahsettiğiniz ses genelde e34 5.20 lerin orjinal ses tonuna yakın ben sizi çok çok iyi anlıyorum ama malesef bende tutturamadım onu :)

Şimdi e30 3.20im var orta iptal sonda orjinal 25 egsozu ile ona yakın bi ses var aracımda gayet mutluyum :)

çok iyi..
güzel günlerde kullanmanız umudu ile..
e30 bambaşka..