Orijinalini görmek için tıklayınız : B16a2 & jr sc.
SERHAT07
07-03-2014, 23:01
Arkadaşlar,
B16a full motor :10.00 civarı sıkıştırma JR SC 15psi basınçla tahmini ne kadar güç çıkartabilirim? Bir bilginiz varsa paylaşırmısınız?
Şimdiden teşekkürler.
O supercharger la 15 psi a cikamazsin. Blower donus hizi limitlerin ustunde olacaktir.
Hem intercoolersiz uygulamada yuksek basinc cok uygun olmayacaktir.
Std 6 psi olmasi lazim kasnak degistirerek basinc 8-10 psi yapilabilir
SERHAT07
08-03-2014, 17:20
Neden çıkamam, krank kasnağını b20 yaptım ( 6" ), blower ı da 4" ten 3.4" e düşürdüm, m45 eaton 16,000 rpm ye kadar destek veriyormuş, water/methanol desteği ile. Benim hedefim max14500rpm çevirerek 1 bar basıncı yakalamak, yere +240 hp verebilmek ?
Arkadaşlar,
B16a full motor :10.00 civarı sıkıştırma JR SC 15psi basınçla tahmini ne kadar güç çıkartabilirim? Bir bilginiz varsa paylaşırmısınız?
Şimdiden teşekkürler.
Neden çıkamam, krank kasnağını b20 yaptım ( 6" ), blower ı da 4" ten 3.4" e düşürdüm, m45 eaton 16,000 rpm ye kadar destek veriyormuş, water/methanol desteği ile. Benim hedefim max14500rpm çevirerek 1 bar basıncı yakalamak, yere +240 hp verebilmek ?
abı zaten sızın bılgınız varmıs bu konuda
neden konu actınızkı :)
s2000 lerin deneme videosunda yandan geçen sc li vti aklıma geldi bir anda :)
Eski dostum yapmıştı herseyiyle 250 hplerde geziyordu.
SERHAT07
08-03-2014, 18:42
abı zaten sızın bılgınız varmıs bu konuda
neden konu actınızkı :)
Benim bilgilerim sizler gibi, bir çok proje yapmış olan üyelerimizin ki gibi tecrübe ve pratiğe dayalı değil, sadece teorik, yaptığım araştırmalara okuduğum makalelere ve yurtdışı ilgili forumlardan edindiğim görüşlere dayalı, kısaca bu forumda paylaşımda bulunan tecrübeli arkadaşlara göre bir şey bilmediğimi ifade edeyim :)
İşte bu yüzden bu konuyu açtım...
Neden çıkamam, krank kasnağını b20 yaptım ( 6" ), blower ı da 4" ten 3.4" e düşürdüm, m45 eaton 16,000 rpm ye kadar destek veriyormuş, water/methanol desteği ile. Benim hedefim max14500rpm çevirerek 1 bar basıncı yakalamak, yere +240 hp verebilmek ?
abi neden olamayacağını biraz hesap kitap ile anlatayım:
m45 in 14000 devirde üfleyeceği hava 320 cfm yani 9100 litre / dk
http://forum.difflock.com/userpix/10501_M45flow_2.gif
b16 motor 7500 - 8000 devir dönen 1.6 lt makine
atmosferik halde 7500 devirde hava ihtiyacı:
7500 rpm / 2 => 3750 emiş / dakika (2 turdan birinde hava emiliyor)
her emiş 1.6 litre x 3750 = 6000 lt / dk (teorik)
atmosfer basıncı ile 6000 lt emebilen bir motora 9100 lt hava göndermeye çalışırsan, normalin 1,5 katı basınç oluşur (9100/6000 = 1,5)
normali 1 bardı (mutlak olarak sıfır basınç demek)
supercharger ile 1,5 bar oldu (mutlak olarak 0.5 bar basınç demek)
1 bar gösterge basıncı için m45 in 18500 devir gibi dönmesi lazım ki bu izin verilenin de dışındadır. (verimliliği söylemiyorum bile)
bu hesap biraz bakkal hesabı görünse bile teorisi doğrudur.
m45 16000 devire kadar izin var belki ama verimi ciddi düşer, hava oldukça ısınır ve ünitenin ömründen yenir
GodlessCommie Hakan abi over-rev sonucunda yeni SC almak zorunda kalmış mesela, dün yazmıştı konusuna.
http://www.techturkey.com/forum/do-it-yourself-diy/123087-quotveletquot-yeni-motoruna-kavusuyor-14.html#post7366210
Bu arada JRSC de non vtecler için M45 geliyor diye biliyorum fakat vtec üniteler için M62 geliyorsa 1 bara gerek kalmadan işler değişebilir sanki,
B16 jrsc ile 6psi da 195, 8psi da 215 whp (amerikan whp si) almış bi eleman honda-tech te denk gelen bi konuda gördüm.
SERHAT07
08-03-2014, 20:47
Valla, XSİ Levent benim amacım 240whp yere verebilmek, bendeki JR SC b18c nin bolt-on kitiydi. Ben daha sonra açık arttırmada b16 JR Intake manifoldu aldım zaten sadece manifold farklı gerisi aynı, ancak bildiğim kadarıyla 3gen Eaton 45 kullanılmış M62 olsa benim yarı setupımla 320whp alınabiliyor epey inceledim. Sanırım 14000rpm güvenli sınırda tutup, ne verdiyse (0,9 bar ) civarı ona razı gelip motorun ve aktarmanın maksimum gücü üretip hedefime ulaşmamı sağlamasını dilemekten başka çare yok gibi.
Valla, XSİ Levent benim amacım 240whp yere verebilmek, bendeki JR SC b18c nin bolt-on kitiydi. Ben daha sonra açık arttırmada b16 JR Intake manifoldu aldım zaten sadece manifold farklı gerisi aynı, ancak bildiğim kadarıyla 3gen Eaton 45 kullanılmış M62 olsa benim yarı setupımla 320whp alınabiliyor epey inceledim. Sanırım 14000rpm güvenli sınırda tutup, ne verdiyse (0,9 bar ) civarı ona razı gelip motorun ve aktarmanın maksimum gücü üretip hedefime ulaşmamı sağlamasını dilemekten başka çare yok gibi.
bence de 14000 i aşmamakta fayda var abi..
zaten "root type" olduğundan gaza basa basmaz anlık tork artışı çok keyifli hale getircektir canavarı :)
President
08-03-2014, 23:13
Hep söyledim ahanda burdan da söylüyorum senin sonun turbo abicim :D
Valla, XSİ Levent benim amacım 240whp yere verebilmek, bendeki JR SC b18c nin bolt-on kitiydi. Ben daha sonra açık arttırmada b16 JR Intake manifoldu aldım zaten sadece manifold farklı gerisi aynı, ancak bildiğim kadarıyla 3gen Eaton 45 kullanılmış M62 olsa benim yarı setupımla 320whp alınabiliyor epey inceledim. Sanırım 14000rpm güvenli sınırda tutup, ne verdiyse (0,9 bar ) civarı ona razı gelip motorun ve aktarmanın maksimum gücü üretip hedefime ulaşmamı sağlamasını dilemekten başka çare yok gibi.
Abi inşallah ulaşırsın hedef güce öncelikle :)
SC yi limitler dahilinde tutarak egzantrik vb ile destekleyip biraz da oem sıkıştırmaya en yakın sıkıştırma ile o gücün de üzeri çıkar diye tahmin ediyorum, tabi sadece tahmin. Bunu uygulamış, tecrübe etmiş çok insan var aslında forumda. :)
SERHAT07
09-03-2014, 08:14
Kafam oldukça karışık, acaba diyorum sıkıştırmayı arttırsammı? şu anda 0,3" cometic mls ve 9:8 sıkıştırma ile teorik olarak fabrika oranlarına yakınım, 10:0 veya 10:2 gibi bir sıkıştırmaya sahip olacak motor kısaca fabrika stok verilerinde ama benim güvendiğim, egzantrik, ayarlı kasnaklar sübap yaylar, ateşleme, hafif kasnak hafif krank, ateşleme sistemim port polish yaptığım kapak , intake, 68mm gaz kelebeği, aftermarket beyin ve yüksek devir çevirebilme ihtimali dahilinde n/a olarak 180-190 whp alabilecek olmam geri kalan 20-60 whp yide charger dan alabilirsem zaten +240whp hedefime ulaşmış olacam.
İlhan turboya, halen lag sorunu alt devirlerde ki kayıp aşırı fazla bileşen yüzünden soğuk bakıyorum. Biliyorsun ki benim projem çivi gibi olsun istiyorum, alt devirlerde hemen yüklenen, çok çabuk ivmelenen, yola tutunan viraj performansı üst seviyede olan ve hızlandığı gibi derhal durabilen bir araç yapmak :)
SERHAT07
09-03-2014, 10:28
Şu an google dan araştırdım b16a stok kapak conta kalınlığı 0,30" miş, benim kullanacağım cometic mls de 0,30" bu durumda sıkıştırmam stok motor için olan 10:2 nin altında kalmış olacak, elimdeki CP pistonlar 9:8, bu durumda n/a getirisi olmayacakmı yani? fabrika verilerine göre 160bhp olan üretim düz mantıkla, 153,72bhpye mi düşecek :)) biliyorum salak bir hesap ama morali yüksek tutmam lazım :D
SERHAT07
09-03-2014, 11:28
Bu arada motor bileşenleride aşağıdaki gibi,
Ayrıca b20 krnk kasnağı ve 3,4" blower kasnağı kullanılacak...
- CP Forged Pistons B16A LSVTEC B18A/B 81.5mm 9.8:1 - 11.0:1
- Brian Crower H Beam Rods
- Skunk2 Tuner Cams Stage 1 Civic Si B16A Integra GSR
- Skunk2 Black Series Cam Gears set B16
- Eagle 3.031 Forged Crank STD Stroke Honda Civic B16A1 B16A2
- Skunk2 Alpha Series Valve Springs and Ti Retainers B-Series
- Skunk2 68mm Pro series Billet Throttle Body B16 B18
- Skunk2 Alpha Series Valve Set Acura Honda B-Series VTEC
- ACL Race Rod Bearings STD
- ACL Thrust Washer
- ACL Main Bearings
- AEM Adjustable Fuel Pressure Regulator
- AEM Coil-On-Plug (COP) Conversion Kit B-Series
- AEM Cold Air Intake System Honda Civic 92-93
- Golden Eagle Block Guard
- Cometic Head Gasket B-Series B18C1/5, B16A DOHC 81.5mm Bore 0,30"
- Competition Clutch 93-96 Del Sol VTEC B16A CC Ultra Lightweight Flywheel (8.58LBS - 3,8kg )
- Competition Clutch B16A B16A2 B20 Stage 4 Ceramic coated 6 Pad
- Synchrotech 1st to 5th Carbon Synchro Set
- MFactory Helical LSD Civic CRX B16A Integra LS B18A/B 4,40
- RC FUEL INJECTORS 440cc
- AEM 340LPHfuel pump
- AEM V2 Water/Methanol Kit
- ARP Pressure plate bolt kit
- ARP Flywheel bolt kit
- ARP Crank Bolt
- ARP Main Stud Kit
- ARP 208-4601 Head Stud Kit Honda Civic B16A
- SKUNK2 ALPHA SERIES RACE HEADER 94-97 HONDA DEL SOL 2,5"
- Skunk2 B16A / B18C B18C5 Type-R Intake Manifold Thermal Gasket
- Blox Racing BXFL-00300 Manifold Stud Kit
- Blox 8-piece Exhaust Manifold Stud Kit
- ITR Yamada yağ ve su pompası
- TEGIWA EXHAUST MANIFOLD GASKET B16A
- Varex 76
- 70 lik araboru
- AEM EMS Series 2
- port&polish Kapak
Not: Bu durumda N/A olarak ne güç alırım diye Atmosferik başlığına da bir konu açtım :)
Öncesinde D16 SC şimdi de B16 NA ile uğraşan biri olarak yazayım dedim.
Yukardaki atmosferik listenin gümrük + kargo dahil masrafı yaklaşık 15.000 dolar ve yaptığınızda gıdıklanmış 1.4 tsiların gerisinde olmak pek hoş olmayacaktır, ki daha bunun yürüyeni var freni var. Gönül bütün parçaların en iyisi olmasını ister tabi proje yaparken ama fizibilite de önemli. Ki bunu aynı araç sahibi (Delsol) ve N/A proje yapmış biri olarak söylüyorum.
Jrsc 'a aldığınız b16 emme manifoldu henüz tr ye gelmedi ise LHT ile görüşüp sulu emmeye çevirmenizi ve 12-13 psi civarında makul bir setup yapmanızı öneririm. Üzerine çıktıkça IAT inanılmaz artıyor. Alt bloğu makul şekilde forgetlemekte fayda var tabi ama stok motora uygulama yapıp enjektör yazılım egsoz ile 215 - 230 hp civarında kullanan çok kişi var yurtdışında. O blower ile bunun üzerinde alınacak her beygirin birim maliyeti artacaktır. Ha ben yapıyo olsam kiti satıp bi M62 blower alır borulama yapar öne koyar intercooler ile kullanırdım, montaj zorluğu ve custom headers işi var ama hevesli bi ustayla çokta zor olmaz. Bu linkteki (http://honda-tech.com/showthread.php?t=1997913) adamlar neler yapmış mesela.
İşin özü, o kadar harcadıktan sonra 300+Hp lerı zorlamak lazım bence, Precision SC6262 ya da GT35 ler değilde, makul boyutlu bi turboyla çok aşırı lag yaşamadan mutlu mesut olmakta var.
Gönlünüzce olsun.
SERHAT07
09-03-2014, 19:54
İşin özü, o kadar harcadıktan sonra 300+Hp lerı zorlamak lazım bence, Precision SC6262 ya da GT35 ler değilde, makul boyutlu bi turboyla çok aşırı lag yaşamadan mutlu mesut olmakta var.
Gönlünüzce olsun.
Öncelikle değerli yorumunuz için teşekkür ederim.
B16 manifold geldi ne yazıkki ancak manifolda benim için sulu soğutma yapmak problem değil, kendim halledebilirim.
Bu araç için çok geniş bir bütçe ayırdım doğrudur ama ben en güçlü aracı yapacağım iddiası ile yola çıkmadım öyle olsa turbolar +500hp ler peşinde koşardım. Bakın burada çok önemli bir nüans var! Kullanamayacağım güçleri ne yapayım? benim derdim bu saatten sonra rolling olamaz zaten, benim ihtiyacım altları dolu dolu ok gibi hızlanan yere yapışan ve frene dokunduğumda aniden durabilen konforlu ve güvenilir bir araç, Yani çok para harcamış ve sokağa atmış değilim. all motor yapmamda ki amacım basit, ileride herhangi bir bileşen nedeni ile sıkıntı yaşamamak hepsi bu.
Şu an oluşturduğum projenin motoru zaten turbo charger ı da destekler bir sorun olacağını sanmam ancak takıldığım nokta şu, amacım en fazla krankta 300 tekerde +250 hp alabilmek, bu nedenle turboyla ilgilenmedim, her an dolu bir araç istiyorum tabiri caizse "ok" gibi. Bu ataklığı için super charger tercih ettim.
13psi yaklaşık 0,9 bar yapar ki sanırım bu bileşenlerle 250whp civarı bir güç almam hayal değildir?
Abi mantıken düşününce sıkıştırman 9.8 e düşse dahi 10.2 den, egzantrik + kapak sana kesinlikle getiri sağlayacaktır.
Bence düşündüğün güçler hayal değil kesinlikle, ve fikrine katılıyorum kendi istediğin gibi kendi zevkini alabileceğin araba her zaman en güzeli, özellikle de Antalya çıkışındaki Korkuteli sapağına gelmeden U virajlar var ya, orası benim favori mekanım :)
Yürüyen aksamda ne değişiklikler düşünüyorsun ben bir de o yönden katılmak istedim olaya, biraz offtopic oluyor ama pm ile de söyleyebilirsin konuyu dağıtmamak adına :)
abi m45 yerine m62 ye geçsen hedefine daha rahat ulaşacaksın.
sulu soğutmayı kendin yapacak teknik bilgi ve altyapı varsa, m62 yi uydurmakta sorun olmayacaktır.
SERHAT07
09-03-2014, 20:24
abi m45 yerine m62 ye geçsen hedefine daha rahat ulaşacaksın.
sulu soğutmayı kendin yapacak teknik bilgi ve altyapı varsa, m62 yi uydurmakta sorun olmayacaktır.
M62 ile bu motor +320whp verir zaten. Dış forumlarda takip ettiğim kadarıyla benim kadar dolu olmayanlarda m62 ile 320whp rahat alıyorlarmış. M62 yi basit bir flanş ile adapte edebilirim ama hem bulmak zor hemde benim güvenlik sınırımın dışına çıkar o zaman :D
Bir daha belirteyim projemin sonucunda +240-250whp ve sanayide ki ustalarımla ilişkimi kesmek niyetindeyim, mümkünse yağ değişiminden değişimine :D
SERHAT07
09-03-2014, 20:30
Abi mantıken düşününce sıkıştırman 9.8 e düşse dahi 10.2 den, egzantrik + kapak sana kesinlikle getiri sağlayacaktır.
Bence düşündüğün güçler hayal değil kesinlikle, ve fikrine katılıyorum kendi istediğin gibi kendi zevkini alabileceğin araba her zaman en güzeli, özellikle de Antalya çıkışındaki Korkuteli sapağına gelmeden U virajlar var ya, orası benim favori mekanım :)
Yürüyen aksamda ne değişiklikler düşünüyorsun ben bir de o yönden katılmak istedim olaya, biraz offtopic oluyor ama pm ile de söyleyebilirsin konuyu dağıtmamak adına :)
Valla Levent teorik olarak düşen 0,5 sıkıştırma kaybımın fazlası zaten diğer üst sınıf motor bileşenleri, port polish + hafif aktarma organları ve daha fazla devir çevirebilme ihtimaliye zaten kapanır. Yada ben öyle umuyorum :D
Bu konuda çok fazla tecrübe ve bilgiye sahip üyeler olduğuna eminim katılımda bulunup fikirlerini aktarsalar çok iyi olur.
Yürüyen aksamda baştan sona yenilendi Levent, komple ön arka big break sistemin den tutta tarction barına, komple ennergy suspension hyper flex bushingleri, pro-c coilover seti , kollar vs vs .:icon_tup:
M62 ile bu motor +320whp verir zaten. Dış forumlarda takip ettiğim kadarıyla benim kadar dolu olmayanlarda m62 ile 320whp rahat alıyorlarmış. M62 yi basit bir flanş ile adapte edebilirim ama hem bulmak zor hemde benim güvenlik sınırımın dışına çıkar o zaman :D
Bir daha belirteyim projemin sonucunda +240-250whp ve sanayide ki ustalarımla ilişkimi kesmek niyetindeyim, mümkünse yağ değişiminden değişimine :D
rahat tedarik edilebilecek, uygun m62 ler var aslında, aşağıdaki mesela, b16a ya yapı olarak uygun gibi
Brand New 2005 07 Chevrolet Cobalt SS M62 supercharger GM Saturn ion Redline 04 | eBay (http://www.ebay.com/itm/Brand-New-2005-07-Chevrolet-Cobalt-SS-M62-Supercharger-GM-Saturn-Ion-Redline-04-/131015256866)
m62 amacınıza daha uygun, daha az yorulacak daha uzun ömürlü bir ünite olacak.
SERHAT07
09-03-2014, 20:47
Valla olmaz diye birşey yok araştırıyorum bende :D
Bu (http://dosyayukle.net/download/ae3f535f8514609f9f433edc99cc9986.html) linkte uzun süre önce kendi aracımız için hazırladığım hesap tablosunun aracınıza uyarlanmış hali var (M45).
NA olarak 180 hplere ulaşıp 10 psi lık bi setup için verileri yeniledim. Bu durumda ilgili basınç için M45 in max devirinde çalıştığı görülmekte ve göre birçok veri hesaplanmış durumda. Biz hedefi benzeri hesap sonucu tutturduk, umarım işinize yarar.
Tablo; avans vurmayan, IAT si makul derecelerde, blowerı fabrika çıkış kondisyonunda, havası güzel şekilde yönlendirilmiş ve diğer bütün sistemleri düzgün bir sistem için teorik gücü hesaplıyor. Buna ulaşmak için metanol enjekte etmek ya da sulu emmeye geçmeniz gerekecektir ama yine de fikir verir.
Açmaya üşenenler için teorik olarak krankta 270 hplerin en iyi ihtimal olduğunu söyleyebilirim, o da NA yükleme sayesinde.
Son olarak hedefinizdeki sıkıştırması yüksek aşırı besleme sistemde yazdığınız listedeki bazı harcamaları düşürebileceğinizi düşünüyorum. Mesela 9000+ dönecek bir egzantirik ve valvetrain oluşturup sonra sc devrinden dolayı az devir dönmek durumunda kalınabilinir, ya da AEM COP yerine MSD external bobinlerin yetmesi durumu, o güçler için I beam yerine maliyeti makul H beam kollar kullanılabilmesi durumu, hafif volan ihtiyacının olup olmayışının irdelenmesi vb.
Saygılarımla.
Öncelikle değerli yorumunuz için teşekkür ederim.
B16 manifold geldi ne yazıkki ancak manifolda benim için sulu soğutma yapmak problem değil, kendim halledebilirim.
Bu araç için çok geniş bir bütçe ayırdım doğrudur ama ben en güçlü aracı yapacağım iddiası ile yola çıkmadım öyle olsa turbolar +500hp ler peşinde koşardım. Bakın burada çok önemli bir nüans var! Kullanamayacağım güçleri ne yapayım? benim derdim bu saatten sonra rolling olamaz zaten, benim ihtiyacım altları dolu dolu ok gibi hızlanan yere yapışan ve frene dokunduğumda aniden durabilen konforlu ve güvenilir bir araç, Yani çok para harcamış ve sokağa atmış değilim. all motor yapmamda ki amacım basit, ileride herhangi bir bileşen nedeni ile sıkıntı yaşamamak hepsi bu.
Şu an oluşturduğum projenin motoru zaten turbo charger ı da destekler bir sorun olacağını sanmam ancak takıldığım nokta şu, amacım en fazla krankta 300 tekerde +250 hp alabilmek, bu nedenle turboyla ilgilenmedim, her an dolu bir araç istiyorum tabiri caizse "ok" gibi. Bu ataklığı için super charger tercih ettim.
13psi yaklaşık 0,9 bar yapar ki sanırım bu bileşenlerle 250whp civarı bir güç almam hayal değildir?
SERHAT07
09-03-2014, 21:58
Bu (http://dosyayukle.net/download/ae3f535f8514609f9f433edc99cc9986.html) linkte uzun süre önce kendi aracımız için hazırladığım hesap tablosunun aracınıza uyarlanmış hali var.
NA olarak 180 hplere ulaşıp 10 psi lık bi setup için verileri yeniledim. Bu durumda ilgili basınç için M45 in max devirinde çalıştığı duruma göre birçok veri hesaplanmış durumda. Biz hedefi benzeri hesap sonucu tutturduk, umarım işinize yarar.
Tablo, avans vurmayan, IAT si makul derecelerde, blowerı fabrika çıkış kondisyonunda işçiliği düzgün bir sistem için sonuç teorik gücü hesaplıyor. Buna ulaşmak için metanol enjekte etmek ya da sulu emmeye geçmeniz gerekecektir ama yine de fikir verir.
Açmaya üşenenler için teorik olarak krankta 270 hplerin en iyi ihtimal olduğunu söyleyebilirim, o da NA yükleme sayesinde.
Son olarak hedefinizdeki sıkıştırması yüksek aşırı besleme sistemde yazdığınız listedeki bazı harcamaları düşürebileceğinizi düşünüyorum. Mesela 9000+ dönecek bir egzantirik ve valvetrain oluşturup sonra sc devrinden dolayı az devir dönmek durumunda kalınabilinir, ya da AEM COP yerine MSD external bobinlerin yetmesi durumu, o güçler için I beam yerine maliyeti makul H beam kollar kullanılabilmesi durumu, hafif volan ihtiyacının olup olmayışının irdelenmesi vb.
Saygılarımla.
Yukarıda madde madde yazdığım parçaların tümü şu an evimde. AEM water methanol kit te dahil. motor 9000 rpm ye ulaşırsa, blower ın pulleyini aynı oranda küçültürüm sorun olmaz. 270 crank yaklaşık 240whp net çıkarabilir buda benim hedefime uygun görünmekte, katkınız, yaptığınız araştırmalar ve nezaketinize teşekkür ederim.
http://imageshack.com/a/img42/6168/cgjy.jpg
Forumda pek aktif değilim ama ilgili olduğum bi konu denk gelince fikir beyan edeyim dedim, umarım beklediğiniz sonucu alırsınız.
Devri arttırdığınızda (9000dd) içeri alınan hava miktarının artmasından dolayı, daha fazla havayı basınçlı hale getirmek için SC nin 10 PSI için yaklaşık 19.000 devir dönmesi gerekmesi durumu var, siz kasnak la SC turunu 14.000'e çektiğinizde bu sefer basınç 6 PSI lara kadar düşecek. En sonunda ise az basınçtan dolayı malesef teorik krank gücü 230 HP civarına düşecek. Her zaman çok devir çok güç demek değil, bunu yaşayarak tecribe ettik. İşin felsefesi emilen havanın basıncını arttırmak, devir döndükçe basınç için daha fazla üflemek lazım. M45 ile 4 sene uğraştık, umarım bi faydam dokunur.
Başarılar.
SERHAT07
09-03-2014, 22:33
Konu ile ilgilendiğinize çok memnunum, keşke daha fazla katılım olsa.
Az evvel eaton 45 in kendi verdiği teorik hesaplama exel tablosuna göre şu sonuçları aldım.
B20 CRV Crank pulley 6,36"
Blower pulley 3,4"
Bu pulleyler benim kullanacaklarım
Bu durumda stok b16a motor 8250rpm de döndüğü zaman
JR SC BLOWER 15428 D/D dönüyor
16,6psi basınç sağlıyor 140 derece hava üflüyor, sıvı soğutma ile bu 62 dereceye düşüyor!
ve zır stok b16 dan 237whp güç çıkartıyor.
Bu durumda benim bileşenlerimle blower pulleyi 3,8"e çıkartsam, bu sefer blower 13778 dd gibi güvenli bir dönüşe düşüyor ve 14.2psi basınöla 218whp üretiyor ekstra benim yüklü motor 30whp çıkartsa bile çok rahat verir bu getiriyi, güvenli olarak +240-250whp hedefimi tutturmuş olurum. Tabi bu hesapların tümü teoride.. :)
Tabii ki hepsi teori ama bakış açınız makul bencede, biraz maliyetli ama oldukça safe bir sistem sahibi olmuş olursunuz. Olmadı memnun kalınmaz ise M62'ye dönmekte yedek plan olarak cepte kalabilir. Tekrardan başarılar.
SERHAT07
09-03-2014, 22:51
Tabii ki hepsi teori ama bakış açınız makul bencede, biraz maliyetli ama oldukça safe bir sistem sahibi olmuş olursunuz. Olmadı memnun kalınmaz ise M62'ye dönmekte yedek plan olarak cepte kalabilir. Tekrardan başarılar.
:) Biraz maaliyetli derken tevazu gösteriyorsunuz, evt maaliyet oldukça yüksek ancak bunun sebeplerini daha evvel ifade etmiştim.
M62 ye dönmek evt elbetteki zor bir olay değil zaten iş ona kalsın.
Ancak teoride tuturduğum güçlere +/- %5 yaklaştığım taktirde ki fazla çıkarsa geriye çekerim!
zaten hedefi tutturmuş olacağım kaldı ki şu an taş çatlasa 130 - 140whp olan aracıma ilave +100whp geldiğini üstelikte bu gücün alttan yukarı dolu olduğunu düşünmesi bile, ödül bana :)
İyi dilekleriniz için tekrar teşekkürler.
SERHAT07
10-03-2014, 10:27
Projemin bir kısmını değiştirmeye karar verdim,
1 - sıkıştırmayı 9.8:1 den 11.2:1 e yükseltiyorum ( atmosferik temel gücü arttırmak için.)
2 - SC intercooler ı custom water chiller ile soğutup buz gibi hava girişi sağlayacağım bu şekilde blower devrinide 15000dd sınırda emniyetli olarak kullanacağım.
Hadi bakalım varsa yeni görüş ve tavsiyeler açığım.
vtechasan
10-03-2014, 11:23
turbo yapılcak olsa zaten harcanan para emek bellı sımdıye 5 kere yapardık..serhat abı daıly drive zewklı bır makına ıstıyor ayagının altında sureklı gaz olsun ıstıyor we ona gore bı setup hazırlamıs..sc bna kalırsada hesaba vurunca yetersız ancak kısısel zewk meselesı tabıı..CR yı yukseltıp meth. kıtıyle deseklersek guzel ayarla 300 hp lere yaklasırız dıe tahmın edıyorum abı ben..
kcann_220
B16 sc olarak izmir de gökhan abi yaptı ve istediğiniz güçleri yakaladı, hatta onunla da konuşmuştuk ameika da ideal olanı 11.2 sıkıştırma oranı ile sc yapmak fakat burda şöyle bir handikap var yakıt olarak durum müsade edecek mi bence Gökhan abi yle görüşün bu konuyu, birde kısaya geçmişsiniz ama bence oranla oynamasanız daha iyi atmosferik uygulamalarda kısa evet iyi ama aşırı beslemelerde orj. oran gayet güzel diye düşünüyorum. Allah kolaylıklar versin.
SERHAT07
03-04-2014, 22:56
B16 sc olarak izmir de gökhan abi yaptı ve istediğiniz güçleri yakaladı, hatta onunla da konuşmuştuk ameika da ideal olanı 11.2 sıkıştırma oranı ile sc yapmak fakat burda şöyle bir handikap var yakıt olarak durum müsade edecek mi bence Gökhan abi yle görüşün bu konuyu, birde kısaya geçmişsiniz ama bence oranla oynamasanız daha iyi atmosferik uygulamalarda kısa evet iyi ama aşırı beslemelerde orj. oran gayet güzel diye düşünüyorum. Allah kolaylıklar versin.
Öncelikle teşekkür ederim,
Gökhan'ı çok yakından tanırım projesinide ilgiyle takip etmiş biriyim, gerekli tüm görüşmeleri yaptım zaten. O da 11.2 sıkıştırma ile 0,5 bar yüklemişti. Ben 0,9 - 1 bar yükleyeceğim:icon_tup: Kısaya geçtiğimi nerden çıkarttınız? Ben stok 4,40 kullanıyorum !
Konunun devamı bu linkte :icon_tup: http://www.techturkey.com/forum/project-cars/178522-2014-model-del-sol-projem-13.html#post7407969
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.