PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Sıkıştırma aynı kalsa daha fazla güç alınırmı?



SERHAT07
09-03-2014, 11:21
Başlıktaki saçma sorumu genişleteyim.

B16a motor komple yapıldığını düşünün, parçaları tek tek yazacağım.
Yanlız sıkıştırma stok verilerin 10:2 olduğunu düşünürsek 9:8 e düşürülerek.
Neden sıkıştırmayı düşürdün derseniz ? Super Charger yükleme yapmayı düşündüğümden.

Şimdi gelelim parçalara motor ve aktarmayla ilgili ne var yoksa aşağıdaki şekildedir:

- CP Forged Pistons B16A LSVTEC B18A/B 81.5mm 9.8:1 - 11.0:1
- Brian Crower H Beam Rods
- Skunk2 Tuner Cams Stage 1 Civic Si B16A Integra GSR
- Skunk2 Black Series Cam Gears set B16
- Eagle 3.031 Forged Crank STD Stroke Honda Civic B16A1 B16A2
- Skunk2 Alpha Series Valve Springs and Ti Retainers B-Series
- Skunk2 68mm Pro series Billet Throttle Body B16 B18
- Skunk2 Alpha Series Valve Set Acura Honda B-Series VTEC
- ACL Race Rod Bearings STD
- ACL Thrust Washer
- ACL Main Bearings
- AEM Adjustable Fuel Pressure Regulator
- AEM Coil-On-Plug (COP) Conversion Kit B-Series
- AEM Cold Air Intake System Honda Civic 92-93
- Golden Eagle Block Guard
- Cometic Head Gasket B-Series B18C1/5, B16A DOHC 81.5mm Bore 0,30"
- Competition Clutch 93-96 Del Sol VTEC B16A CC Ultra Lightweight Flywheel (8.58LBS - 3,8kg )
- Competition Clutch B16A B16A2 B20 Stage 4 Ceramic coated 6 Pad
- Synchrotech 1st to 5th Carbon Synchro Set
- MFactory Helical LSD Civic CRX B16A Integra LS B18A/B 4,40
- RC FUEL INJECTORS 440cc
- AEM 340LPHfuel pump
- AEM V2 Water/Methanol Kit
- ARP Pressure plate bolt kit
- ARP Flywheel bolt kit
- ARP Crank Bolt
- ARP Main Stud Kit
- ARP 208-4601 Head Stud Kit Honda Civic B16A
- SKUNK2 ALPHA SERIES RACE HEADER 94-97 HONDA DEL SOL 2,5"
- Skunk2 B16A / B18C B18C5 Type-R Intake Manifold Thermal Gasket
- Blox Racing BXFL-00300 Manifold Stud Kit
- Blox 8-piece Exhaust Manifold Stud Kit
- ITR Yamada yağ ve su pompası
- TEGIWA EXHAUST MANIFOLD GASKET B16A
- Varex 76
- 70 lik araboru
- AEM EMS Series 2

- port&polish Kapak

Belki eksik bişiler yazmış olabilirim ancak motor ve aktarma geneli bu bileşenlerden oluşacak.

Elbette JR SC ile 0,9 - 1 bar basmayı deneyeceğim.

Ancak asıl merak ettiğim husus bu bileşenlerle bu motor iyi bir tuner desteğinde yere net ne verebilir? Sıkıştırma az da olsa düşük fakat daha yüksek devir çevirebilirmi sıkıştırma düşük olmasına rağmen devirden güç kazanbilirmi?

Kısaca bu setup N/A olarak 180-190whp verebilecek kapasitede olurmu?
Yoksa illede sıkıştırmayı arttırmak gerekirmi? Herşey sıkıştırmamıdır? :D

boosted_pug
09-03-2014, 12:35
Yukarida yazdiginiz parcalar n/a olarak 180 civari verir ama söylede bi durum var nerdeyse 40k tl civari para harciyacaksiniz ama listede darton yok orjinal gömlege bukadar güvenmekle bence hata yapiyosunuz.

Son olarak yerinizde olsam ve bukadar parca alicak olsam mutlaka gtx serisi bi turbo ile yoluma devam ederdim 400hp daily drive .

burakgunay
09-03-2014, 12:42
Ben pek anlamıyorum onun için sizin sorunuza cevap veremeyeceğim mazur görün beni fakat bu kadar para harcandıktan sonra güzel bi turbo setupla cok zorlamadan daily drive daha mantıklı olabilir abi. Manava bile turbo vtecle gitmek çok zevkli olsa gerek :)

Sh4rk
09-03-2014, 12:50
Oem gomlekten ziyada bu listeyi darton ile tamamlarsaniz daha saglikli olur
Sanirim bu liste setup parcalariniz hazir sizin

SERHAT07
09-03-2014, 13:02
Sh4rk, Evt dostum yukarıda ki tüm parçalar + bir o kadarda yürüyen fren aksesuar JR SC tümü hazır, eksik vida bile yok :)

Turbo kesinlikle düşünmüyorum, hedeflediğim maksimum güç 250whp JR ile.

Honlama rektefiye bitti, hazır gömlekler stok evt ancak bana verilen bilgi rektefiye ve honlama öncesi en ufak bir deformasyon ve bombelenme olmadığı idi. Bu yüzden bu durumda ki gömlekler için yerli yabancı sitelerden yaptığım araştırmalar sonucu stok gömlek ile devam etme kararı aldım. Sonuçta amaçladığım güç için en ufak bir sıkıntı çıkartma riski olmadığı kanısına vardım, yoksa bir gömlekten kaçmadım.

Benim asıl kafamı kurcalayan sıkıntı ise sıkıştırma oranını arttırıp 11,5 12 civarı N/A olarak +200whp ye ulaşabilecek bir setup ile üzerine 10psi Supercharger basmak doğru bir tercih olabilirmi? Bu şekilde SC a safe limitlerde 12-13k rpm çevirterek ömrünü uzatabilirim ilave olarakta +250whp almak acaba daha kolay olurmu? Düşününce bana mantıklı geliyor çünkü teoride 200whp N/A + 50whp SC desteği çok ulaşılabilir bir hedef gibi durmakta??

MBozkurt
08-05-2014, 09:48
atmosferik kullancaksan oem gömlekle devam edebilirsin charger ile ben oem gömleklere bu kadar masraftan sonra güvenmeni uygun görmem.atmosferikte 200hp den fazlasını bekleme bi benzer motor bende var.

ilkerist
08-05-2014, 11:08
çap 81,5 olduğu için oem gömleğin bir zararı olmaz,ancak sıkıştırmayı 11,5-12 civarlarına çıkarıp sc ile yüklenmeniz,ülkemizde ki genel yakıt kalitesini de düşündüğümüzde biraz sıkıntılı olabilir gibi geliyor bana,her zaman her yerden aynı kalite de yakıtı alamıyoruz.Tabi benden çok daha fazla bilgili arkadaşlar var ama henüz konuya müdahil olmamışlar.