Orijinalini görmek için tıklayınız : Yerli otomobil için aranan babayiğit bulundu
Akın Sarıkaya
09-03-2014, 11:52
"Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, yerli otomobil üretimi konusunda aradıkları babayiğiti bulduklarını belirterek, "Önümüzdeki günlerde bunu kamuoyuna duyurmayı düşünüyoruz. Yerli otomobilimizi üretecek firmaya 100 milyon liraya kadar destek vereceğiz" dedi.
Işık, konuya ilişkin AA muhabirine yaptığı açıklamada, Türkiye'de 1960'lı yıllarda "Devrim" adında yerli bir otomobilin üretildiği hatırlattı. "Devrim"in 2 adet üretildiğini ancak dönemin siyasilerinin bu üretimi desteklemediklerini belirten Işık, "Şimdi düşünün, Türkiye Devrim otomobilini yaptığı zaman Güney Kore açlıkla savaşıyordu. Otomobilde böyle bir acı tecrübemiz var" diye konuştu.
Dönemin iktidarı tarafından "Devrim"in milli bir projeye dönüştürülmesi durumunda, Türkiye'nin günümüzde önemli otomobil üreticilerinden biri haline gelmiş olacağını dile getiren Işık, aynı tabloyla uçak üretiminde de karşılaşıldığını ifade etti.
Bu hataların tekrar yapılmaması gerektiğini ve bunun için de çok dikkatli bir çalışma yaptıklarını vurgulayan Işık, şunları kaydetti: "Şu anda dünyada 3 üretim gerçekleşiyor. Biri içten yanmalı, konvansiyonel dediğimiz otomobiller, diğeri Hybrid, diğeri de elektrikli veya hidrojenli otomobiller. İçten yanmalı motorlarda dünyada artık bir kapasite sorunu oluşmaya başladı. Orada rekabet etmek çok kolay değil. Bunu biliyoruz, farkındayız ve çok dikkatli davranıyoruz. Yani dünyanın gidişinin tersine bir adım atmak istemeyiz. Bizim üzerinde yoğunlaştığımız, somut adım attığımız elektrikli otomobiller."
100 milyon liraya kadar destek
Bununla ilgili TÜBİTAK'ın bir çağrıya çıktığını ve bu çağrının ilk aşamasının geçildiğini hatırlatan Işık, ikinci aşamaya geçen ve başvurusunu yapan firmalar arasında da değerlendirmelerin yapıldığını bildirdi. Bakan Fikri Işık, elektrikli otomobilin üretimi noktasında artık son aşamaya gelindiğini belirterek, "Sonuç olarak şunu söyleyebilirim ki Türkiye, aradığı babayiğiti buldu. Önümüzdeki günlerde bunu kamuoyuna duyurmayı düşünüyoruz. Yerli otomobilimizi üretecek firmaya 100 milyon liraya kadar destek vereceğiz" dedi.
"Türkiye'nin yerli otomobilde yoğunlaşması gereken asıl alan Hybrid"
Türkiye'nin yerli otomobil markası oluşturma hususunda yoğunlaşması gerektiği alanın Hybrid olması gerektiğini dile getiren Işık, bu alanda da çalışmalarını sürdürdüklerini söyledi. Işık, "Yani elektrikli otomobil konusunda somut adımlar atıldı ama Hybrid otomobiller konusunda çok dikkatli bir çalışma yürütüyoruz. Bu konuda da ne yapacağımızı seçimlerin ardından yoğun bir şekilde gündemimize alacağız" diye konuştu.
İlk aşamayı 10 proje geçmişti
TÜBİTAK, geçen yılın Temmuz ayında yaptığı açıklamada yüzde 100 Ar-Ge desteği verilecek yerli elektrikli araç üretimi çağrısına 20 proje başvurusu yapıldığını ve bunlardan 10'unun ilk aşamayı geçtiğini duyurmuştu. "Elektrikli Araç Teknolojilerinin Geliştirilmesi" başlıklı çağrıya 20 proje başvurusu gelmiş ve başvurular üniversite, kamu ve özel sektör kuruluşlarının oluşturduğu Proje Yürütücüsü Kuruluşları (PYK) ile Elektrikli Araç Üretici Kuruluşlarının (AÜK) oluşturduğu konsorsiyumlar tarafından yapılmıştı.
Projelerin 12'si otomobil için
Üretilecek elektrikli aracın segmenti yurt içi ve yurt dışı pazar imkanları ve rekabet şartlarına göre üretici kuruluşlar tarafından belirlenmişti. Tamamı yerli firmalar tarafından yapılan başvurular arasında 12 otomobil, 3 hafif ticari araç, 2 otobüs projesi yer almış, 3 projede ise segment belirtilmemişti. Sonuç olarak TÜBİTAK'a yapılan 20 proje başvurusu mali ve teknik olarak değerlendirilmiş, yapılan değerlendirme sonunda 10 proje elenirken, kalan 10 proje "Elektrikli Araç Teknolojilerinin Geliştirilmesi" çağrısının ikinci aşamasına başvurmaya hak kazanmıştı.AA"
kim acaba bu "babayiğit"..
Ben gundem degistirmek icin yapilmis bir haber diye dusunuyorum.
İlerleyen tarih kesin genel seçimler sonrasıdır. Bu da viral seçim propagandası :D
lowfamilia
09-03-2014, 12:07
Şu konularda artık siyasi düşünülmesinin bırakılması tarafındayım. Bunun propaganda ile alakası yok. Siz böyle düşünürseniz bu projeler daha devrim otomobili gibi başlamadan biter ve yerli otomobil düşüncemiz hayal olur.
merttepe
09-03-2014, 12:18
Şu konularda artık siyasi düşünülmesinin bırakılması tarafındayım. Bunun propaganda ile alakası yok. Siz böyle düşünürseniz bu projeler daha devrim otomobili gibi başlamadan biter ve yerli otomobil düşüncemiz hayal olur.
Yalan guzel kardesim, bu isler o kadar kolay degil. Bende iyimser olmak istiyorum ama gercekler cok baska.
aklıma bu geldi seçim öncesi yapılan bu haber için
http://2.bp.blogspot.com/-VRiYeqKJ3ZQ/UJFAK4Rf0gI/AAAAAAABca8/A0JHyJQpK0o/s640/yalanc%C4%B1y%C4%B1+ziksinler+mi+emmeli+g%C3%B6mme li.jpg
Arkadaş sıfırdan yerli otomobil ureteyim satayım tutundurayim falan filan onlarca yıl...Aslan gibi Saab'ı kaçırdılar daha ne olsun...
Şu konularda artık siyasi düşünülmesinin bırakılması tarafındayım. Bunun propaganda ile alakası yok. Siz böyle düşünürseniz bu projeler daha devrim otomobili gibi başlamadan biter ve yerli otomobil düşüncemiz hayal olur.
Yahu, şu haberin elle tutulur bi yanını söylesene bana? Biz de ona göre ümitlenelim. Devrimle mukayese edebilmek için, ortaya bir prototip, proje, bütçe ya da yürüyen bir araç çıkarılabilmesi lazım en kötü bir çizim ve amaçlanan kitle gibi bir tahmin dahi olur. Eğer öyle bir durum olursa emin ol bu halk arkasında durur.
Ama ortada proje yok, projeyi üretecek kişinin dahi adı saklanıyor. Ne yahu bu?
Seçim propagandasıyla cevap vereceğim, ben lafa değil icraata bakarım.
Benim için şuan ortada bir proje, prototip en ufak bir çizim bile yokken bunun cem uzan vaadinden farkı yok.
Arkadaş sıfırdan yerli otomobil ureteyim satayım tutundurayim falan filan onlarca yıl...Aslan gibi Saab'ı kaçırdılar daha ne olsun...
kesinlikle katılıyorum. arge çart çurt tesis testler üretimler planlamalar vs vs çok yol alacak bir iş. mis gibi saab vardı kek gibi gitti başka ellere.
slowmotion
09-03-2014, 12:35
seçim zamanı desteklerler, seçimden sonra arkasına bakmadan kaçarlar. kimse elini taşın altına koymuyor...
inşallah o Babayiğit istediğine ulaşır. gururlanırız
EserBodrum
09-03-2014, 12:35
Aa araba üreteceğiz hemen oyumu akp ye vermeliyim (!)
ilbeyyagci
09-03-2014, 12:38
Devrim'i hayata geçirenlerin, o proje için varını yoğunu feda eden vatanseverlerin tırnağı bile olamazlar.
Bu iş 'çıksın bi babayiğit eheheh' gibi sokak ağzıyla olmaz. Bu iş için nesil yetiştirilir babayiğide yağ çekilmez. Nesil yetiştirme de ilkokuldan başlar. Fakat ne hikmet ki icraatler kralı hükümetimizi 10 küsür iktidar döneminde kaç sistem ve kaç milli eğitim bakanı değiştirdi ben unuttum.
Hepimiz iyi kötü okul okuduk, okuyoruz. Meslek Liselerimizin hali nedir ? Mühendislik fakültelerimizde verilen eğitim ne derece yeterlidir ? Masabaşından kalkıp da elini yağa bulaştırmaktan korkan bir teknik nesil yetişiyor.
Onca senede bu işlerle ilgilenmeyip cep ve ayakkabı kutusu dolduranlar şimdi seçim vaadi gibi söylenti çıkarıyorlar. Yemin ederim Cem Uzan vaatleri daha mantıklıydı.
Etox yerli üretim değil mi? Evet
Hali hazırda birden fazla kanlı canlı üretilmiş otomobilleri mevcut değil mi? Evet
O 100 m liralık destek onlara verilemez mi? Verilebilir
1 sene önce çıkmıştı, yerli otomobilin fason üretim olacağına dair. Bu Türk sanayisine ve cari açığın kapanmasına ne gibi bir fayda sağlayacak? Sağlamayacak
Aksi taktirde, sıfırdan bir araç üretmek isteyecek firma için 100 m tllik destek ne ifade eder? Devede kulak
Yerli otomotiv uretimi=doguda petrol bulundu=ab ye giriyoruz=kuraklik yok.. Vs
bu palavralara gerçekten inanlarda var en çok onlara üzülüyorum
Devrim'i hayata geçirenlerin, o proje için varını yoğunu feda eden vatanseverlerin tırnağı bile olamazlar.
Bu iş 'çıksın bi babayiğit eheheh' gibi sokak ağzıyla olmaz. Bu iş için nesil yetiştirilir babayiğide yağ çekilmez. Nesil yetiştirme de ilkokuldan başlar. Fakat ne hikmet ki icraatler kralı hükümetimizi 10 küsür iktidar döneminde kaç sistem ve kaç milli eğitim bakanı değiştirdi ben unuttum.
Hepimiz iyi kötü okul okuduk, okuyoruz. Meslek Liselerimizin hali nedir ? Mühendislik fakültelerimizde verilen eğitim ne derece yeterlidir ? Masabaşından kalkıp da elini yağa bulaştırmaktan korkan bir teknik nesil yetişiyor.
Onca senede bu işlerle ilgilenmeyip cep ve ayakkabı kutusu dolduranlar şimdi seçim vaadi gibi söylenti çıkarıyorlar. Yemin ederim Cem Uzan vaatleri daha mantıklıydı.
Yazınızın ilk bölümüne katılsam da ikinci bölümüne katılmıyorum. Anadoluda ilk bakışta çokta fazla dikkat çekmeyen okullarda gümbür gümbür bir mühendis nesli geliyor..
İçten yanmalı motorlar neredeyse can çekişme noktasına geliyor zaten..
Şu dönemde elektrikli, hibrid ve hidrojenli araçlara yapılacak yatırımın tam sırası. Hemen hemen hiçbir şey kimsenin tekelinde değil henüz, erken davrarnan yol alır. Yapılacak yatırımlar kimseye peşkeş çekilmez de doğru harcanırsa yerli otomobil konusunda yürür Türkiye.
Sırf kendi okulumda, bu yıl içerisinde ağustos ayına kadar alternatif enerji kaynaklarıyla çalışan (yerlilik derecesi %30dan %90a kadar değişen) 7 araç çıkartıyoruz bir aksilik olmazsa.
2 hidrojenli tek kişilik
2 güneş panelli tek kişilik ( geçen yıl birinin elektrik tesisatı ve motoru yanmıştı yetişmeyebilir belki)
2 tamamen batarya ile çalışan 2 kişilik
1 tanede tamamen batarya ile çalışan 4 kişilik şeklinde.
Gerek biz gerek diğer okullarda irtibatta olduğumuz takımlar/kişiler bu tarz araçların önemli komponentlerinin %95 yada üzeri oranda Yerli ve Öğrenci imkanlarıyla yapılmasında gayret gösteriyorlar..
Diğer şasi yürüyen aksam vs zaten senelerdir yapılıyor çok profosyonel çalışmaları olan öğrenci arkadaşlar var..
bide benzin fiyatlarının yüksek olduguna dair bir haber var,,bunlar gündemi degiştirmek ve oy için yapılan oyunlar,
ilbeyyagci
09-03-2014, 15:12
Yazınızın ilk bölümüne katılsam da ikinci bölümüne katılmıyorum. Anadoluda ilk bakışta çokta fazla dikkat çekmeyen okullarda gümbür gümbür bir mühendis nesli geliyor..
İçten yanmalı motorlar neredeyse can çekişme noktasına geliyor zaten..
Şu dönemde elektrikli, hibrid ve hidrojenli araçlara yapılacak yatırımın tam sırası. Hemen hemen hiçbir şey kimsenin tekelinde değil henüz, erken davrarnan yol alır. Yapılacak yatırımlar kimseye peşkeş çekilmez de doğru harcanırsa yerli otomobil konusunda yürür Türkiye.
Sırf kendi okulumda, bu yıl içerisinde ağustos ayına kadar alternatif enerji kaynaklarıyla çalışan (yerlilik derecesi %30dan %90a kadar değişen) 7 araç çıkartıyoruz bir aksilik olmazsa.
2 hidrojenli tek kişilik
2 güneş panelli tek kişilik ( geçen yıl birinin elektrik tesisatı ve motoru yanmıştı yetişmeyebilir belki)
2 tamamen batarya ile çalışan 2 kişilik
1 tanede tamamen batarya ile çalışan 4 kişilik şeklinde.
Gerek biz gerek diğer okullarda irtibatta olduğumuz takımlar/kişiler bu tarz araçların önemli komponentlerinin %95 yada üzeri oranda Yerli ve Öğrenci imkanlarıyla yapılmasında gayret gösteriyorlar..
Diğer şasi yürüyen aksam vs zaten senelerdir yapılıyor çok profosyonel çalışmaları olan öğrenci arkadaşlar var..
Emre selam, yazımda senin ve arkadaşların gibi yürekli insanları tenzih ederim. Yazmayı unuttum kusura bakma.
Benim de birçok arkadaşım var güneş enerjisi ve alternatif yakıt konusunda çalışıp yarışmalara giren. Sakarya Üni. vs. Ama kendilerinden duyduğum kadarıyla çalışmalara verilen destekler çok çok az ve almak çok zor. Elemanlar kendi ceplerinden ödüyormuş bazen.
Demek istediğim şudur, meslek lisesi gibi bir ülkenin kalkınmasının bel kemiği olacak okullar desteklenmiyor. Çevremden en düşük seviyede ve aileleri tarafından 'bişey kazanamazsa mesleğe göndeririz' denilen çocuklar göneriliyor o liselere. Öğretmenler açısından da nerdeyse bir sürgün yeri oluyor. Bu mentalite değişemedi.
Keşke dediğin gibi tekelleşme yokken bu konularda atılım olsa, devlet meselesi haline gelip politikalarla maddi manevi desteklense bu çalışmalara.
Umarım olur.. İçten yanmalı motorları kaçırdık, bunu kaçırmayız umarım..
Maddi açıdan özellikle devlet tarafından pek bir destek yok.. Özel sektör ve kişilerin kendi fedakarlıklarıyla oluyor bu olanlar..
Sakarya ekiplerini tanırım Saitem'le fazla muhabbetim olmasada Sett ekibi yakın arkadaşlarım diyebilirim, bu yüksek oranda yerli üretim şeklinde bahsettiğim şeylerin bir kısmını onlar yapıyor zaten.
Meslek liseleri konusunda söylediklerine katılıyorum, gelişmiş meslek liseleri ve onun devamı olacak şekilde düzenlenmiş mühendislik fakülteleri daha iyi mühendisler yetiştirme konusunda gerçek bir artı olacaktır aslında..
Yürek konusunda teşekkür ederim ama bi gün gerçekten bu lafı hakedebilirim umarım
Konulardan uzak insanların danışmanlığında bu işleri yapan kişiler bakalım bu yolu nasıl tamamlayacak. Daha üretim izni konusunda bile bir bilinmezlik varken sen kalk araba ürettireceğim de. Bu gün itibarı ile sadece bir kişinin üretm izni var. Diğerleri lisans ile üretim yapmakta. Tübitak kurallara uyan her projeye destek veren bir kurum. Şimdi de bir yerlere gene para dağıtacak. 100 milyara araba üretilecekse hali hazırda üretim yapan bir firma gelir bu paralara araba üretmeye başlar. Hesap bilmeden nasıl yola çıkıyorlar. Yada gene bir jet fadıl vakası çıkacak.
Türkiyede Hali hazırda üretim yapan firma var zaten gitsin ona destek versin adamlar iç pazarada otomobil satabilsinler. Hem daha ucuza gelir. Ama laf bir kere ağızdan çıktı o 100 milyar harcanacak.
Konulardan uzak insanların danışmanlığında bu işleri yapan kişiler bakalım bu yolu nasıl tamamlayacak. Daha üretim izni konusunda bile bir bilinmezlik varken sen kalk araba ürettireceğim de. Bu gün itibarı ile sadece bir kişinin üretm izni var. Diğerleri lisans ile üretim yapmakta. Tübitak kurallara uyan her projeye destek veren bir kurum. Şimdi de bir yerlere gene para dağıtacak. 100 milyara araba üretilecekse hali hazırda üretim yapan bir firma gelir bu paralara araba üretmeye başlar. Hesap bilmeden nasıl yola çıkıyorlar. Yada gene bir jet fadıl vakası çıkacak.
Türkiyede Hali hazırda üretim yapan firma var zaten gitsin ona destek versin adamlar iç pazarada otomobil satabilsinler. Hem daha ucuza gelir. Ama laf bir kere ağızdan çıktı o 100 milyar harcanacak.
Abim bahsedilen miktar 100 milyar değil, 100 milyon tl. Eski parayla 100 trilyon.
Abim bahsedilen miktar 100 milyar değil, 100 milyon tl. Eski parayla 100 trilyon.
Dediğin rakkamlar sıradan insanlar için büyük rakkamlar.
yani ilandaki evden üç tane alıyor. Hesabım yanlışsa düzelt. Adam evi satıp MB ye 30% ortak mı olacak şimdi
Connecting site... (http://www.sahibinden.com/ilan/emlak-konut-satilik-bogazin-kiyisinda-essiz-guzellikte-saray-yavrusu-mustakil-yali-95841494/detay)
Taha Fedai
09-03-2014, 15:52
Yazınızın ilk bölümüne katılsam da ikinci bölümüne katılmıyorum. Anadoluda ilk bakışta çokta fazla dikkat çekmeyen okullarda gümbür gümbür bir mühendis nesli geliyor..
İçten yanmalı motorlar neredeyse can çekişme noktasına geliyor zaten..
Şu dönemde elektrikli, hibrid ve hidrojenli araçlara yapılacak yatırımın tam sırası. Hemen hemen hiçbir şey kimsenin tekelinde değil henüz, erken davrarnan yol alır. Yapılacak yatırımlar kimseye peşkeş çekilmez de doğru harcanırsa yerli otomobil konusunda yürür Türkiye.
Sırf kendi okulumda, bu yıl içerisinde ağustos ayına kadar alternatif enerji kaynaklarıyla çalışan (yerlilik derecesi %30dan %90a kadar değişen) 7 araç çıkartıyoruz bir aksilik olmazsa.
2 hidrojenli tek kişilik
2 güneş panelli tek kişilik ( geçen yıl birinin elektrik tesisatı ve motoru yanmıştı yetişmeyebilir belki)
2 tamamen batarya ile çalışan 2 kişilik
1 tanede tamamen batarya ile çalışan 4 kişilik şeklinde.
Gerek biz gerek diğer okullarda irtibatta olduğumuz takımlar/kişiler bu tarz araçların önemli komponentlerinin %95 yada üzeri oranda Yerli ve Öğrenci imkanlarıyla yapılmasında gayret gösteriyorlar..
Diğer şasi yürüyen aksam vs zaten senelerdir yapılıyor çok profosyonel çalışmaları olan öğrenci arkadaşlar var..
Helal olsun.. Çalışmalarınızın devamını dilerim
burakcan
09-03-2014, 16:02
bide benzin fiyatlarının yüksek olduguna dair bir haber var,,bunlar gündemi degiştirmek ve oy için yapılan oyunlar,
Kesinlikle
lowfamilia
09-03-2014, 16:02
ETOX'a ağırlık verilse mesela bu araç benim çok hoşuma giden bir araç.
Yazınızın ilk bölümüne katılsam da ikinci bölümüne katılmıyorum. Anadoluda ilk bakışta çokta fazla dikkat çekmeyen okullarda gümbür gümbür bir mühendis nesli geliyor..
İçten yanmalı motorlar neredeyse can çekişme noktasına geliyor zaten..
Şu dönemde elektrikli, hibrid ve hidrojenli araçlara yapılacak yatırımın tam sırası. Hemen hemen hiçbir şey kimsenin tekelinde değil henüz, erken davrarnan yol alır. Yapılacak yatırımlar kimseye peşkeş çekilmez de doğru harcanırsa yerli otomobil konusunda yürür Türkiye.
Sırf kendi okulumda, bu yıl içerisinde ağustos ayına kadar alternatif enerji kaynaklarıyla çalışan (yerlilik derecesi %30dan %90a kadar değişen) 7 araç çıkartıyoruz bir aksilik olmazsa.
2 hidrojenli tek kişilik
2 güneş panelli tek kişilik ( geçen yıl birinin elektrik tesisatı ve motoru yanmıştı yetişmeyebilir belki)
2 tamamen batarya ile çalışan 2 kişilik
1 tanede tamamen batarya ile çalışan 4 kişilik şeklinde.
Gerek biz gerek diğer okullarda irtibatta olduğumuz takımlar/kişiler bu tarz araçların önemli komponentlerinin %95 yada üzeri oranda Yerli ve Öğrenci imkanlarıyla yapılmasında gayret gösteriyorlar..
Diğer şasi yürüyen aksam vs zaten senelerdir yapılıyor çok profosyonel çalışmaları olan öğrenci arkadaşlar var..
Ne o hidromobil mi yapiyonuz gencler. Makine muhendisliginde okurken biz de yapmistik onlardan. Yaristik herkesle, atilim matilim. Her sene yarislari oluyor zaten.
Denilenler dogru, onceki projelerden bakilip toplamda 10km menzile sahip 30la giden bir hidromobil yapinca gumbur gumbur muhendis nesli yetisiyor denildigi icin bu ulke bu halde. Nasil ki okul okuyan herkesi mezun olmadan muhendis yerine koyup havalara giriyorsaniz, o isin okulunu okumamis ama kendi basina bir motor tasarlayabilecek modellemelerini ayarlarini yapabilecek adamlari da diplomasi yok diye heba ediyorsunuz. Henry ford makine muhendisi miydi? Suichiro honda otomotiv muhendisi miydi? Lockheed martinin sahibi ucak muhendisi mi? Bu islerin bu ulkede, gece sabahlara kadar calisip kafadan atilan problemleri ertesi gun sinavda cevaplamakla, okul hayati boyunca hic bir bakim, en azindan bir triger bile degistirmemis sozde muhendis adaylariyla olacagini mi saniyorsunuz?
Icten yanmali motorlar dersinde bize 'hic bir motorun sikistirmasi 12 den yuksek olamaz yoksa engine lacking olur'diyen, makina muhendisligi mezunu makine muhendisliginde master yapmis makine muhendisliginde doktora yapmis otomotiv muhendisligi calismalariyla profesor unvani almis bir dayi vardi. Hoca moca demiyorum ben onlara. Dizelleri hadi salla, onlar 18 19cr ama benzinli atmosferik bile olsa bu dogru mu?
Benim derece ile odtu makine muh bitirmis, austinde yuksek yapmis, piston nedir bilmeyen ve su an doktora yaparken ogretim gorevlisi olarak insanlara egitim veren arkadasim var. Aracinin bakimi falan gelince ben yapiyorum/yaptiriyorum. Cunku mal. Ama arkadas iste atsan olmuyor satsan olmuyor. Bu adamlar ise alinacak arac uretecek he?
Sen birak muhendisligi, findigini ureten ciftciye sahip cikmiyorsun tarim toplumu olarak, sanayi ulkesi mi olacaksin basima.
Hadi iyi uykular kardesim.
Abim bahsedilen miktar 100 milyar değil, 100 milyon tl. Eski parayla 100 trilyon.
Ne o hidromobil mi yapiyonuz gencler. Makine muhendisliginde okurken biz de yapmistik onlardan. Yaristik herkesle, atilim matilim. Her sene yarislari oluyor zaten.
Denilenler dogru, onceki projelerden bakilip toplamda 10km menzile sahip 30la giden bir hidromobil yapinca gumbur gumbur muhendis nesli yetisiyor denildigi icin bu ulke bu halde. Nasil ki okul okuyan herkesi mezun olmadan muhendis yerine koyup havalara giriyorsaniz, o isin okulunu okumamis ama kendi basina bir motor tasarlayabilecek modellemelerini ayarlarini yapabilecek adamlari da diplomasi yok diye heba ediyorsunuz. Henry ford makine muhendisi miydi? Suichiro honda otomotiv muhendisi miydi? Lockheed martinin sahibi ucak muhendisi mi? Bu islerin bu ulkede, gece sabahlara kadar calisip kafadan atilan problemleri ertesi gun sinavda cevaplamakla, okul hayati boyunca hic bir bakim, en azindan bir triger bile degistirmemis sozde muhendis adaylariyla olacagini mi saniyorsunuz?
Icten yanmali motorlar dersinde bize 'hic bir motorun sikistirmasi 12 den yuksek olamaz yoksa engine lacking olur'diyen, makina muhendisligi mezunu makine muhendisliginde master yapmis makine muhendisliginde doktora yapmis otomotiv muhendisligi calismalariyla profesor unvani almis bir dayi vardi. Hoca moca demiyorum ben onlara. Dizelleri hadi salla, onlar 18 19cr ama benzinli atmosferik bile olsa bu dogru mu?
Benim derece ile odtu makine muh bitirmis, austinde yuksek yapmis, piston nedir bilmeyen ve su an doktora yaparken ogretim gorevlisi olarak insanlara egitim veren arkadasim var. Aracinin bakimi falan gelince ben yapiyorum/yaptiriyorum. Cunku mal. Ama arkadas iste atsan olmuyor satsan olmuyor. Bu adamlar ise alinacak arac uretecek he?
Sen birak muhendisligi, findigini ureten ciftciye sahip cikmiyorsun tarim toplumu olarak, sanayi ulkesi mi olacaksin basima.
Hadi iyi uykular kardesim.
Çok güzel bir gözlem. Durum bu kadar net anlatılamazdı. 30 sene önce neyse şimdide o demekki.
murat arabayı turbo yapacağım dedim. hoca dönüp bakmadı. Yaptıktan sonra anlatmaya başladım. bunu taktık şu kadar beygir oldu diye anlatım. hoca cevap verdi. Çalışmaz o diye. araba kapıda onunla geldim bir bakın dediğimde yüzü acaip olmuştu.
Yeni jet fadıllar geliyor.
ondertopcu
09-03-2014, 16:54
@octane cok guzel aciklamis. Arabinin yagini degistirmeyi bilmeyen motor hocalari ile bu is olmaz.
Dediğin rakkamlar sıradan insanlar için büyük rakkamlar.
yani ilandaki evden üç tane alıyor. Hesabım yanlışsa düzelt. Adam evi satıp MB ye 30% ortak mı olacak şimdi
Connecting site... (http://www.sahibinden.com/ilan/emlak-konut-satilik-bogazin-kiyisinda-essiz-guzellikte-saray-yavrusu-mustakil-yali-95841494/detay)
Ben paylaşılan haberden bahsediyorum. Rakamı mabadımdan uydurmadım.
100 milyon liraya kadar destek
Bununla ilgili TÜBİTAK'ın bir çağrıya çıktığını ve bu çağrının ilk aşamasının geçildiğini hatırlatan Işık, ikinci aşamaya geçen ve başvurusunu yapan firmalar arasında da değerlendirmelerin yapıldığını bildirdi. Bakan Fikri Işık, elektrikli otomobilin üretimi noktasında artık son aşamaya gelindiğini belirterek, "Sonuç olarak şunu söyleyebilirim ki Türkiye, aradığı babayiğiti buldu. Önümüzdeki günlerde bunu kamuoyuna duyurmayı düşünüyoruz. Yerli otomobilimizi üretecek firmaya 100 milyon liraya kadar destek vereceğiz" dedi.
45 m $ = 32 m € vs. vs.
Ben paylaşılan haberden bahsediyorum. Rakamı mabadımdan uydurmadım.
45 m $ = 32 m € vs. vs.
doğru ben uydurdun demedim.
bu paralara bu işler olmaz diyorum. boğazda üç yalı parasına Türkiyede otomobil fabrikası kuruldu. Nasıl haber olur değil mi?
zaten vehbi beyde yalılardan birini satarak tofaşı kurdu o zaman.
Paraları kimbilir kimlere hibe edecekler.
Birde unutulan bir şey var. ARGE desteği diye para dağıtacaklar. Yani işin sonunda proje gerçekleşmez ise cevap hazır. denedik ama olmadı ne yapalım. ARGE desteklerinde veya hibelerde projenin başarılı olması gerekmemekte.
Ne o hidromobil mi yapiyonuz gencler. Makine muhendisliginde okurken biz de yapmistik onlardan. Yaristik herkesle, atilim matilim. Her sene yarislari oluyor zaten.
Denilenler dogru, onceki projelerden bakilip toplamda 10km menzile sahip 30la giden bir hidromobil yapinca gumbur gumbur muhendis nesli yetisiyor denildigi icin bu ulke bu halde. Nasil ki okul okuyan herkesi mezun olmadan muhendis yerine koyup havalara giriyorsaniz, o isin okulunu okumamis ama kendi basina bir motor tasarlayabilecek modellemelerini ayarlarini yapabilecek adamlari da diplomasi yok diye heba ediyorsunuz.
.....
Sen birak muhendisligi, findigini ureten ciftciye sahip cikmiyorsun tarim toplumu olarak, sanayi ulkesi mi olacaksin basima.
Hadi iyi uykular kardesim.
Sizin dönemle aradaki en basit fark, ürünlerin yurtdışından hazır alınması yerine burada imal ediliyor oluşu oluyor/olacak. Eski dönemleri de biliyoruz, kim yurtdışından iyi parça getirmişse o kazanmış vs. İzmir'in poseidon'u na karşı direnemeyenler sizin dönemlerdi sanıyorum.
Bahsettiğim durum ile sizin durumunuz çok farklı. Örnek vereyim mesela, madem hidromobil yapmışsınız, kullandığınız nexa ya ballarddır ya heliocentris, zırt pırt kapanan adam akıllı güç üretemeyen narin mallar.
Muhtemelen sizinde görüp kullandığınız, araç üzerinde stabil çalıştıramadığınız nexalar sizin döneminizden çok farklı. Bi defa artık stabil çalıştırılıyor, blackbox vs kullanmadan normalin oldukça üzerinde güçler çekilerek yapılıyor hemde. Orjinal kartları vs tamamen çöpe atıp kendine özel kartlar vs yapan arkadaşlar var mesela. Hatta PEM üretmek için uğraşanlar bile var..
Hız konusunda da geçen yıla bakacak olursak 30km hız 10km menzil diye bahsettiğiniz araçlar, Hiç durmadan 80-90km/h hızla yaklaşık 40km lik yarışı tamamlıyor ve tüpleri bitmemiş oluyor henüz. Menzilini ölçme gereği duymadık.
Motorlar, sürücüler yurtdışından alınmak yerine üniversiteler içinde yapılıyor.. Motor olarak fırçalı-fırçasız hatta hub motorlar yapıldı belli okullarda, belli okullarda projesini vs tamamladılar üretime geçme aşamasındalar bildiğim kadarıyla.
Neyse diğer kişilerin neler yaptığını neler yapmadığını fazla da tartışmayacağım. Her araç yapan takım/kişiden de bahsetmiyorum zaten. Hala hazır mal alıp kullananlarda var çünkü. Ben ciddi çalışmaları olan insanların varlığından bahsediyorum..
Tek bir kişiden örnek verilebilecek kadar dar değil konu. Ne olmuş yani Odtü'lü ise?. Bende tanıyorum orada olan ancak sınav ezberlemekten başka hiçbir şeyden haberi olmayan insanlar. Bu bütün Odtü'lüleri kötü yapacak değil sonuçta yada aynı dönemde yetişen bütün bir nesli.. Siz nerenin mezunusunuz bilemiyorum ancak, Odtü'nün akademik başarı dışında farklı türdeki yarışmalarda pekde bir başarı sergileyemediği açıkça görülüyor..
Kişisel olarak tanımıyoruz birbirimizi dolayısıyla sallamak kolay. Tanıyıp bildiğim çevre de gerçekten iyi işler çıkarmaya çalışanlar adına yazdım alıntıladığınız mesajı da. Tüm ülkede genelleme yapmak kastında değildim.
Alttan birsürü dersi olan, 3. sınıf öğrencisi olarak kendi adıma, kendi geliştirdiğim, güncel kullanımda olanlara göre çok daha verimli çalışan 2 farklı önemli sistemin (otomobillerde kullanılan) patent başvurularını yapmaya hazırlanıyorum. (Sadece Tpe'ye olmadığı için yeterli maddiyat için sponsor falan bakıyorum)
Bahsettiğim öğrenci çevresinde bu tarz ürünlerin patentlerini almış ve üretim ve ticaret aşamasına geçmeye hazırlanan arkadaşlar da var.. Zaten bahsettiğim araçların asıl amacıda götürüp piste yarıştırmak değil. Kire, pasa uzak yeni insanların konuya ilgisini çekmek, yeni/yerli ürün çıkarmaya ortam hazırlamak..
Sınav ezberlemek vs konusunda da asla yaptığım yada yapacağım birşey değil, hatta sınava hiç çalışmam gibi birşey. O dersin olayını sindirmişsem geçerim ezber yapıpta değil.
Mühendis olmayan kişilerle ilgili tek kelime bile yazmış olmadığım için cevaplamam gerektiğini düşünmüyorum.
He son olarak hoca konusunda, irtibatta olduğum hocalar da öyle eski kafada kalmış kişiler değiller. Mesela atıyorum yeri gelince sormamış bile olsak, 'tepeli piston kullanın sıkıştırmayı arttırın kapağın portlarını polishletin yada turbolasanız şöyle böyle yapsanız iyi olur ama şunlara da dikkat edin o ara' şeklinde öğütler veren hocalar.. Hatta ben motordan anlamam diyen hoca okulun atölyesinde kendi motorunu kendisi topladı geçen senelerde.. :)
doğru ben uydurdun demedim.
bu paralara bu işler olmaz diyorum. boğazda üç yalı parasına Türkiyede otomobil fabrikası kuruldu. Nasıl haber olur değil mi?
zaten vehbi beyde yalılardan birini satarak tofaşı kurdu o zaman.
Paraları kimbilir kimlere hibe edecekler.
Birde unutulan bir şey var. ARGE desteği diye para dağıtacaklar. Yani işin sonunda proje gerçekleşmez ise cevap hazır. denedik ama olmadı ne yapalım. ARGE desteklerinde veya hibelerde projenin başarılı olması gerekmemekte.
Boğazda 3 yalı parası değil, boğazdaki yalının üçde biri parasına..
Keşke bişeyler yapabilseler ama o kadar kolay değil maalesefki
eti bile ithal eden bir toplum olduk neyin otomobil üretiminden bahsediyoruz.
vergi enerjisi ile çalışan devletimiz var. bizdekiler babayiğit değil babacımyiğitler ;)
onn_dear
09-03-2014, 21:19
Karamsar oldugumu soylemeyin ama bence hayal kirikligindan oteye gidilemez
halilcakir
09-03-2014, 21:49
Haberi okudum,yorumlarımı okumadım.
Hybrid kesinlikle doğru seçim.
İnşallah iş ciddiye bindiğinde engelleme amaçlı ülkeyi karıştırma hareketleri olmaz yine
Halkımız işine gücüne bakıp katma değer üretmek yerine birbirini yemeye bu kadar meraklı oldukca;yerli üretim,yabancıya paramızı kaptırarak sömürülmekten kurtulmak,dahada zor oluyor.
ersandeniz
09-03-2014, 21:53
Pardon da herseyi yabancilara sattığımız bir donemdeyiz, ben turk otomobili çıkacağına hic bir sekilde inanmıyorum
darkmoon
09-03-2014, 22:08
haberi okumadım bile gerek yok 100 milyonmuş eski parayla 100 trilyon nedirki bir araba fabrikası için .. sadece kurulucak tesislerin alınıcak izinlerin yetkilerin sertifikların çeyreğinin çeyreği etmez.. keşke o kadar kolay olsa..
bazı arkadaşlar bu işleri bir bina kurup iki tasarımcı bir kaç mühendisden ibaret sanıyor 1950 li 60 lı yıllarda öyle olabilirdi ama 2014 gerçeğinde standartlar sertifikalar tesislerin yeterlilik raporları v.b bir sürü istenilen aranılan zorunlu yapılması gereken şeyler var..
öyle 100 milyon tl ye falan normal emekçi vatandaşa büyük para gelebilir ama o işlerde çekirdek parasıdır.. sadece rüzgar tribününe koyulucak boeng uçaklarda olan rollyce rolyce motorları o para tutar zaten.. dediğim sadece bir tesisdeki 2 yada 4 motor parası.. o kadar..
bende çok isterim ama zihniyet komik hadi fabrika yapalım tamam .. yıllardır bu yüzden hiç bir proje ya hayata geçemedi yada yarım kaldı..
yapılıcaksa en güzeli butik üretim.. ufak bir tesis kaliteli sınırlı araçlar on numara iş %100 de her şeyi türk malı olucak.. sadece belli testler için aracın bir prototipi yurtdışına çıkarılır tamamdır en ekonomik ucuz hemde tam full yerli üretim tarzı o olur.. onda bile 100 milyonun üstünde para gider oda ayrı mesele..
kelalper
10-03-2014, 07:43
babayiğidi bulduk daha arabanın eskizi yok. doblo tamamen yerli üretim. Projenin başlangıcından ilk araba çıkana kadar ki Fiat a maliyetinden haberleri var mı acaba.
ghibli06
10-03-2014, 08:08
94 senesinde ilk doğalgaz dönüşümünü ODTU yaptı, ring otobüslerine taktı, hala çalışıyor...
BOR u yakıt olarak kullandılar BOREN yani bor enstitüsünü kurdular
Petrol Müh. bölümü 95 senesinde ilk petrol analiz labaratuvarını kurdu, şimdi kötü benzinden kazandığımız davaları onlara borçluyuz
Makine müh. güneş panelli arabayı 2001 de yaptı
liste uzaaar uzaaar...
siyaseti bir kenara bırakıyorum, araba olmasa bile en azından bir teknoloji üretelim, mesela BOR-elektrik hybrid motor üretelim dünyaya satalım, güneş panelleri sistemini geliştirip otomobiller rölantideyken yakıt harcamasınlar mesela... ama biz illa ki otomobil yapacağız hemen, koca koca markalar satamadığı için kapanıp hacim küçültürken, dünya piyasasının alacağı ve kar elde edilecek bir marka yaratmak bana şu aşamada zor geliyor...
ayrıca bırakın otomobili, savaş uçağı üretiyoruz bazılarına göre:
http://haber5.net/haber/13/01/27/ea77/yerli-savas-ucagi-yolda.jpg
Konunun tamamını okumadım ancak sanırım üretecek firma avitas motorsport olacak Avitas Motorsport (http://www.avitasmotorsport.com/index_2.html)
Yerli üretim yarış arabası yapan bir firma. Rallilerde ve ABD'de rallycross'larda vs boy gösterdi.
Tabi bu haberin çıkışının siyasi olduğunu düşünüyorum orası ayrı.
darkmoon
10-03-2014, 11:33
yapılsa anlamı varmı buda tartışılır bir yenilik getirmiyorsa sıfırdan bir marka kurup araba üretmek bence bu devirde sadece para israfı zaman kaybı..
büyük devler bile ayakda zor duruyor mercedes gibi bir firma bile son 10 yılda girmediği halk sınıfı alanına girdi kalitesinden ödün verip..
bmw istemeye istemeye mecburi hacim küçültüp duruyor..
bir sürü marka batma noktasına geldi bazıları battı büyük firmalara yem oldu misal seat,skoda,lamborgini ingilterenin devasal rover group bile parça pinçik ettiler bazı markalar satıldı bazıları kapatıldı group içinde..
Amerikanın Dev markası GM iflas verdi daha bundan 5-6 sene önce amerika hükümeti 1 milyar dolarmıydı öyle bir şeydi sanırsam yardım ettiller ancak doğrulabildiki oda tam değil bünyesindeki bazı markaları kapattı saab gibi bazılarını ufalmaya götürdü chevy avrupa opel buick gibi..
Keza fiat 2000 lilerin başında batmaya yaklaşmışdı italyan hükümeti destek verdi..
hep huyundai örnek veriyorlarda kimse bilmiyorki hyundai group içinde hyundai motors o group un en ufak bütçeye ve gelir hacmine sahip şirketlerinden biri.. adamlar 60 lı lardan beri demir çelik,gemi,inşaat, elektronik,mekanik dişli sistemleri ağır vasıtalar kepçeler v.b dünyanın en ileri gelen firmalarından biri sonradan 90 lılarda arabada üretelim bari demişler..
bizim üçüncü köprüyü yapanlar bile hyundai..
Neyse kısaca araba yapdım olduyla biticek bir şey değil diğer markalarda olmayan farklı ne sunabiliyorsun bu önemli..
Elektriklimi yapıcaksın zaten var,dizelmi benzinlimi zaten var hybrid mi yapıcaksın zaten var..
diğer markalardan farklı ne sunabiliceksinki biz elmizdeki araçları satıp riske girip çünkü yeni çıkan kronik sorunları bilinmeyen ilerde çıkarıcak sorunlarının ne olduğu bilinmeyen bir aracı almak saatli bomba gibi bir şey bize o saatli bombayı aldırabilicek bir neden sebeb ne sunabilicekler??
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.