Orijinalini görmek için tıklayınız : gazi üni. otomotiv bölümü proje yardımı
arkadaşlar başlıkta da belirtildiği üzere bir proje mevcut. kardeşim için sizden yardım istiyorum. bitirme tezi olarak bir proje yapılacakmış. proje reno toros, tofaş serisi araçlara uygulanacak veya prototip şeklinde de uygulanabilirmiş.
benden yardım istedi kardeşim ve kendisine bir fikir verdim. geri gelirken park sensörünün mesafeyi okuması ve önceden belirlenmiş bir mesafeye geldiğinde, sürücünün dikkatinden kaçarsa eğer otomatik fren yapması arabanın. tabi bu sistemin uygulanabilir oluşu, maliyeti üzerine herhangi bir fikrim yok.
ford grubunda kullanılan otomatik park sistemi baz alınarak oluşturulabilir diye düşündüm ama sizler ne dersniiz ? tecrübeli bilgili herkesten yardım istiyorum. eğer fizibil bir proje değilse farklı bir fikre de açığız.
yardım eden herkese şimdiden teşekkürler.
131mirafiori
12-03-2014, 15:36
Beyni olan bir araçta bunu yapmak daha kolay olacaktır diye düşünüyorum... Eski tip beyinsiz araçlarda özellikle abs beyni olmayan araçlarda bu işinizi zorlaştıracaktır gibi geliyor bana.
Tetiği park sensöründeki ledlerden alabilirsiniz. Bazı sensörler led ile gösteriyor mesafeyi, son led yandığında fren yapsın araba. Fren için mekanizma kurmak biraz zor olabilir, güçlü bir motor ve çelik tel ile fren pedalı aşağı doğru çekilebilir. Ama manuel araçta biraz saçma olur, frene basılınca araba stop eder?
Yeni mazdalarda bu olay mevcut. On on giderken de yapiyor. Arastirilabilir ama boyle bir sey oldugu icin tez gecersiz olabilir. Eger hocalar uyanmamissa uyandirmayin kopyalayip gecin. Uyanirlarsa tezi iptal ederler ve okul uzar, yazik.
Bir araç 2 türlü fren basıncı oluşturabilir
1-fren pedalına basma
2-esp modulundeki hidroilik valflerin tetiklenmesi
Projede 1. Yi yapamıyacağına göre
2. Yi yapmak için esp yazılımına müdahale gerek o da zor
Araç da torossa esp yok
Bu durumda esp nin frenleme mantığıyla fren ana silindirinden sonra park sensöründen işaret alan normalde açık park ederken frenleme yapabilecek hidroilik devre lazım bunun için esp nin hidroilik şemasını incelemeni öneririm
Veya elektronik ateşleme uygulayıp gazı kesip el frenini aynı anda tetikleyecek bir sistem olabilir
En basit uygulama, otomatik arabanın ana fren merkezine ek bir hat alıp, alınan ek hattı elektirikli hidrolik pompayla kullanmak olur. Özel amaçlı bir sürücü yapılır, input olarakta potansiyometre gibi arabanın park sensöründen gelen değer kullanılır. Değer arttıkça fren gücü arttırılmış olur..
Manuel olması şartsa -hidrolik debriyajlı bir araca- benzer bir sistem kullanılıp debriyaja bastırılır. Yapılan ilk sistemden yada motor devrinden alınacak bir dataya göre aracın stop etmesi önlenir..
kendi fren yapması çok gereksiz bence yav,ama tez için nasıl bi sunum olur orasıda var..düşünürüz birşeyler,fikrine güvenenler pm atsın bence sonra misafirler çökmesin
arkadaşlar araçlar malesef toros ve tofaş grubu. gazi üni'nin araçları, o bölüme tahsis edilmiş. öğrenciler üzerinde çalışmalar yapsız diye.
aşağı yukarı bende şunları düşünmüştüm. 1 araç beyni, 1 fren sistemi için beyin, 1 de mesafe sensörü. mesafe sensörü okuyor, aldığı bilgileri önce motor beynine ve hemen ardından da fren beynine gönderiyor. araç beyni gazı kesiyor. frende beynide direk frenlemeyi yapıyor. tabi bu çok yüzeysel bi bakış açısı. uygulaması, maliyeti vs hakkında kesin eksikler, hatalar vardır. konuyu açmamdaki sebepte bu.
arkadaşlar araçlar malesef toros ve tofaş grubu. gazi üni'nin araçları, o bölüme tahsis edilmiş. öğrenciler üzerinde çalışmalar yapsız diye.
aşağı yukarı bende şunları düşünmüştüm. 1 araç beyni, 1 fren sistemi için beyin, 1 de mesafe sensörü. mesafe sensörü okuyor, aldığı bilgileri önce motor beynine ve hemen ardından da fren beynine gönderiyor. araç beyni gazı kesiyor. frende beynide direk frenlemeyi yapıyor. tabi bu çok yüzeysel bi bakış açısı. uygulaması, maliyeti vs hakkında kesin eksikler, hatalar vardır. konuyu açmamdaki sebepte bu.
Bitirme projesi için fazla detaylı olur. Araç beyninden gazı kesme bölümü bile bitirme projesi için fazla.
yigithan
14-03-2014, 08:04
bu sıstem yenı cıkan kendınden park etmeyle aynı gıbı duruyor arac arkadakı aracı gorunce gazı kesıyor o sıstemı ben sordun 1850 ıle 2200 arasında degısıyor onun almak ıcın ford audı bmw ye gıdıp kendınden parkın sıstemın cıkmasını almanız lazım oda bır tez ıcın cok maglıyetlı...
Arac toros tofas grubuysa manueldir , yukarda cemin dedigi gibi elektrigi park sensorun ledinden alip , o sinyal geldiginde fren ve debriyaja basicak bi mekanik sistem yapmak lazim . Mesela sinyal geldiginde donmeye başlayan elektirikli bi makaraya fren ve debriyaj saglam kopmicak bi ip baglayip , sinyal geldiginde ikisinide aşşagı dogru çekip arabanın stop etmeden durmasını sagliyabilir
Debriyaja frenden once basmak gerektigi icin , iki farklı elektrikli makara kullanilir biri frene biri debriyaja , debriyajın baglı oldugu makaranın kasnağını buyuterek veya daha fazla devirli bi makara kullanarak bu sorunda çözülmüş olur .
lnd_samet
14-03-2014, 10:10
bence fren işinden vazgeçin başka bir proje geliştirin derin. ve düşünmeye başlarım ne olabilir diye) :)
proje konusu bulunmuştur arkadaşlar. ilgilenen herkese çok teşekkür ederim.
ilk mesajdaki projeyi mi yapacaksınız konuyu değiştirdinizmi merak ettim, pm olarakta dönüş yapabilirsiniz misafirler görmesin isteniyorsa :D
bu proje konusu bana ait değildi. kardeşime yardımcı olmaktı maksat. bu projenin baya bizi aşar diyerek vazgeçmiş kendisi. farklı bir proje seçmiş, ben konuyu bilmiyorum. ilginen herkese teşekkür ederim.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.