Orijinalini görmek için tıklayınız : F1 2014 Sezonu/İlk Yarışı/Avusturalya Grand Prix'i
Sabahın körü memur gibi kalkıp f1 izlemeye koyulan var mı? :)
Bu seslerle çok izlenesi gelmedi. Sizler ne düşünmektesiniz?
Bu arada Melbourne eski ve bilindik bir pist fakat haritamız da aşağıda;
http://i61.tinypic.com/2095c8i.png
Bu arada takvimin tamamının tarih ve saat dilimleri;
Pist - Tarih - Saat
Australia Avustralya GP 16 Mart 08:00
Malaysia Mlezya GP 30 Mart 11:00
Bahrain Bahreyn GP 6 Nisan- 18:00
China Çin GP 20 Nisan 10:00
Spain İspanya GP 11 Mayıs 15:00
Monaco Monaco GP 25 Mayıs 15:00
Canada Kanada GP 8 Haziran 21:00
Austria Avusturya GP 22 Haziran 15:00
United Kingdom Britanya GP 6 Temmuz 15:00
Germany Almanya GP 20 Temmuz 15:00
Hungary Macaristan GP 27 Temmuz 15:00
Belgium Belçika GP 24 Ağustos 15:00
Italy İtalya GP 7 Eylül 15:00
Singapore Singapur GP 21 Eylül 15:00
Japan Japonya GP 5 Ekim 09:00
Russia Rusya GP 12 Ekim 14:00
United States ABD GP 2 Kasım 22:00
Brazil Brezilya GP 9 Kasım 18:00
United Arab Emirates Abu Dhabi GP 23 Kasım 15:00
halilcan9455
15-03-2014, 07:34
yayın hakkı da bu sene D-smart ta mı ?
1. Lewis Hamilton Mercedes 1m44.231s
2. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1m44.548s +0.317s
3. Nico Rosberg Mercedes 1m44.595s +0.364s
4. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1m45.745s +1.514s
5. Fernando Alonso Ferrari 1m45.819s +1.588s
6. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1m45.864s +1.633s
7. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m46.030s +1.799s
8. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 1m47.360s +3.129s
9. Felipe Massa Williams-Mercedes 1m48.079s +3.848s
10. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1m48.147s +3.916s
Q3 elenme zamanı: 1m44.331s **
11. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m44.437s +2.173s
12. Kimi Raikkonen Ferrari 1m44.494s +2.230s
13. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m44.668s +2.404s
14. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1m45.655s +3.391s
15. Kamui Kobayashi Caterham-Renault 1m45.867s +3.603s
16. Sergio Perez Force India-Mercedes 1m47.293s +5.029s
Q2 elenme zamanı: 1m34.274s ***
17. Max Chilton Marussia-Ferrari 1m34.293s +4.118s
18. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1m34.794s +4.619s
19. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m35.117s +4.942s
20. Marcus Ericsson Caterham-Renault 1m35.157s +4.982s
21. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m36.993s +6.818s
22. Pastor Maldonado Lotus-Renault 1m37.129s
http://i59.tinypic.com/105e8v4.jpg
Canselmo
15-03-2014, 10:26
Su vettel 4 yildir araclarin en iyisine sahip olmasiyla sampiyonlugu goturdu .bu sene oyle olmayacak gibi biraz rekabet gelir de zevkli olur
Bu sene de mercedes biraz hızlı. Ama kapatılmayacak fark değil.
1. bölümün sonlarına doğru yağmur başladı ve devamında da sürdü bu arada. Sürelerden de anlaşılıyordur zaten de belirteyim dedim :D
TurkiyeF1.Com - F1 - WRC - MOTOGP (http://www.turkiyef1.com/video/2661/3/2014-avustralya-gp-siralama-turlari-ozeti)
özeti burdan izleyebilirsiniz arkadaşlar
Ben antrenmanları da izledim. Mercedes tek başına gibi bir görüntü veriyor bana. Onboarda görüntülerde RB9 gibi rayda gider gibi gidiyor. Çok dengeli motor yapmış adamlar. Redbull'un çok geride kalmaması sevindirici. Herkes Mclaren, Ferrari ya da Williams yakın olur, Redbull nalları dikti diyordu adamlar 2 haftada pist üzerinde de değil fabrikada bu kadar gelişmişler. İlk yarışlarda Mercedes üstünlüğü beklesem de önümüzde ki bir kaç yarış sonra Redbull'un baskın olabileceğini düşünüyorum. Ferrari ve Mclaren tekrar hayal kırıklığı oldu benim için. Özellikle de Ferrari pilot kadrosuyla belki de şampiyonluk için en iyi fırsatı yakalamışken ortalama bir araç üretmeleri gerçekten kötü olur. Tabi ki bunları bunları söylemek için erken sadece gözlemlerimi paylaşmak istedim. Yarın farklı bir seneryo görebiliriz ancak Mercedes kısmından eminim. :D Hatta acımasızca hızlı olduklarından korkuyorum. Redbull'un baskın zamanlarını bile arayabiliriz. Kaos ortamında ( yeni başlangıçlar ile yepyeni bir sezon ) birileri her zaman avantaj sağlar ( Brawngp gibi ). Ancak bu tek takım üzerinden giderse öldürür F1'i. :)
Merdeces tahmin edildiği üzere hızlı. Redbul kötü geçen test sezonuna ve renault motoruna rağmen iyi bir sıralama seansı geçirdi. Vettel yazılım sorunu yaşamasaydı muhtemelen son bölümüne kalacaktı. Ferrari sıralama performansı olarak yine aynı. Raikkonnen hızlı turunda olmamasına rağmen aracın arkasını kopardı. Ferrarinin yarış odaklı bir motor hazırladığı söyleniyordu. Yarın göreceğiz. Williams iyi iş çıkardı . Yarışta daha iyi olabilirler. Mclaren de aynı fakat onlar da yarışta toparlayabilirler.
Bu sezon yakıt sarfiyatı çok önemli. 100 litre sınırı var. Bakalım yarış içerisinde neler olacak. Pilotlar yarış içerisinde yakıt tasarrufu yapan pilotların ciddi tehlike yaratacağını bildirmişler. Mesela start finish düzlüğünün sonunda bir pilot , eğer önündeki tasarruf modunda gidiyorsa aralarında fark olmasıra rağmen bir anda öndekinin üzerine çıkabilirmiş. Çünkü araçlar en büyük tasarrufu ayağını gazdan çektiği esnada yapıyor. Birçok pilot fren noktasına gelmeden ayağını gazdan çekere bu sistemi kullanmaya çalışıyor. Bu sene uyarı sistemine tasarruf modundaki pilotlar ile alakalı bir uyarı eklenmiş. Öndeki tasarruf modunda ise sistem sizi uyarıyor.
Yarın heyecanlı bir yarış bizi bekliyor.
Bir heyecanla geçtim açtım yayını ama o motor sesleri aldı bütün heyecanımı yahu :/
100 lt değil 100 kg ile sınırlı yakıt konusu. Bence sezonlar ilerledikçe kademeli azaltılmalıydı ya da daha makul bir seviye de rakam belirtilebilirdi. Bazı şeyleri değiştireyim derken bazı şeyleri de batırıyorlar. Yani bunları düşünmek bu kadar zor olmasa gerek. Adamlar onlarca toplantı yapıp böyle bir sonuç çıkıyorsa gerçekten garip geliyor bana. Sadece okuyarak bile biz taraftarlara ne kadar saçma geliyor. :) Testlerde yarış mesafesi geçti bazı takımlar ancak kimse emin değil ne olacağından. Garip bir sezon ve yarış bizi bekliyor. Herkese iyi seyirler şimdiden. :) Umuyorum ki tek takım üstün gelmez, çeşit ve alternatif her zaman iyidir. :D Renault hariç sesler ilginç geliyor bana. Pist üstünde rekabet olduğu sürece benim tarafımda sıkıntı yok. :D
ghibli06
16-03-2014, 06:14
kalktık bakalım :) tivibu RTL açık şu anda yarış esnasını göreceğiz...
RTL'de yarışın yarısı kaçıyor. :)
ghibli06
16-03-2014, 07:11
tam birbirlerini geçecek gibi oluyorlar ama geçemiyorlar :) alışana kadar zaman geçecek yeni formata, ayrıca arabalardan ses gelmiyor, sesi sonuna kadar açacağım neredeyse, eskiden starttaki sesten duramazdık...
ghibli06
16-03-2014, 08:01
32 tur oldu, en arkadaki bir öndekini geçse bile olay oluyor 5 sefer falan gösteriyor... adamlar da haklı geçiş yok ki! vallahi neyi takip edeceğim şaşırdım, adamlar elele tutuşmuş geziyor gibi...
artık eskısı gıbı keyıf vermıyor :( :(
ghibli06
16-03-2014, 08:40
tamamen vakit kaybıydı, belki 1-2 yarış daha izlerim o kadar...
Lastiği koru, yakıtı koru, motoru koru,risk alma, ekrana sadece zaman farkları yansıtıldı başka veri göstermediler. Kısacası sıkıcı bir yariştı izleyiceler için.
Araçlar birbirlerini takip ediyorlar ancak bu seferde motorlarda güç olmadığından geçemiyorlar. :D Mercedes farklı ligde gibiydi, Williams ise ona en yakın takım bence. Redbull ve Renault da kendisini kantıladı. Ferrari bitik, Lotus rezil bir durumda. yarışın başları fena değildi ancak genel itibari ile sıkıcıydı.
Ricciardo diskalifiye edildi. Yakıt akışı konusunda kuralların dışına çıktığı ortaya çıktı ve puanları silindi. Mclaren podyumu tamamlayan takım oldu.
Canselmo
16-03-2014, 14:15
Ne ses var ,ne görüntü acaip sıkıcıydı turbo motorlardan sonra araçların seside gitmiş..
Böyle giderse seyirci de artık bırakıcak izlemeyi .rekabet falan yok kimse kimseyi geçmiyor arkadaş :D
Dsmarttan az önce izledim tekrarını anlatan spikerin sesi kısılmış iğrenç bir yayın olmuş hiç konusmasa daha iyi arabalarda ses yok daha da izlemem
jS4Dh_EAfJI#t=37
F1 2013 vs 2014 sound comparison - Melbourne - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=jS4Dh_EAfJI#t=37)
Yillardir sacma sapan kurallarla F1 i sabote ediyorlardi bu son motor olayi damardan vurdu.Testlerde yazmistim zaten bu seslerden cacik olmaz diye.Video da hersey ortada.
Sahsi gorusum sanat eseri 3.0 V10 lara hemen geri donulmeli.
ghibli06
18-03-2014, 09:15
Ben 2-3 sene icinde buyuk takimlarin yeni bir sampiyona organizasyonu yapacagini dusunuyorum. F1 bu haliyle reklam ve sponsor bile bulamaz bir sure sonra. Araclarin birbirini gecmeye mecali olmadigi formula1 mi olur? 15 takim olacagina adam gibi 7-8 takim 3 surucu olsun daha iyi...
yasindemir
18-03-2014, 10:06
Ben 2-3 sene icinde buyuk takimlarin yeni bir sampiyona organizasyonu yapacagini dusunuyorum. F1 bu haliyle reklam ve sponsor bile bulamaz bir sure sonra. Araclarin birbirini gecmeye mecali olmadigi formula1 mi olur? 15 takim olacagina adam gibi 7-8 takim 3 surucu olsun daha iyi...
Kesinlikle katılıyorum, ayrıca bana arabalar eskisine göre baya yavaş gibi geldi. Piskolojik mi bilmiyorum ama 2. tur neyse son turda çok farklı değildi.
Araçlar düzlüklerde geçen seneye göre daha hızlı. Tur zamanlarına baktığınızda 2013 aracına göre aşağı yukarı aynı olması lazım
Ses zevki tamamen gitmiş gidip izlemek zevksiz gelir. Ekran başı en güzel oldu.
Tur zamanlarında 2 sn kadar yavaş yeni araçlar, bunun yanında araçlar yepyeni daha, çok gelişecekler. Geçmeye mecali olmayan araçlar zamanla bundan kurtulacaktır. Ses konusunda ben daha iyimser bakıyordum. Canlı bir karşılaştırmayla bende çok çok fark olduğunu gördüm. F1'in dağılacağını vs. düşünmesem de biraz seyirci kaybedeceği aşikar. Bunun yanında ne yapılsa bir çare olmuyor. Gittikçe seyir zevki düşen bir oluşum var ortada. Elde ki olan ile idare etmeye çalışıyorum bende. :) Ricciardo'nun diskalifiye edilmesi konusunda da Hem Redbull'un, hem de FİA'nın hatalı olduğunu düşünüyorum. Olan Ricciardo'ya oldu, yinede kendi seyircisi önünde podyumda olmak güzeldir.
ghibli06
18-03-2014, 13:37
Eski motorlatda, araba gucluydu. Onlari sinirlayan pistin dizayniydi, bazi arabalarin viraj hizi kimisinin duzluk performansi kimisinin aerodinamisi kuvvetliydi, duzlukte gecemeyen virajda, virajda gecemeyen duzlukte avantajliydi mesela. Simdi butun arabalar ayni neredeyse, gokart gibi kuyruk seklinde tur atiyorlar olaya sadece buyuk takim olarak bakmamak lazim
Formula 1 Avustralya Grand Prix 2014 720p HD Türkçe izle | FilmSmart.Net ' Yeni, 1080p & 720p Dizi & Film Dünyanız... (http://www.filmsmart.net/formula-1-avustralya-grand-prix-2014-izle-720p-hd/)
yarışın tamamını izleyebilirsiniz.
Araçlar düzlüklerde geçen seneye göre daha hızlı. Tur zamanlarına baktığınızda 2013 aracına göre aşağı yukarı aynı olması lazım
Yarışın tamamında 2 dakikaya yakın fark var, en hızlı turda da 3sn
2014
Australian Grand Prix - ESPN F1 (http://en.espnf1.com/australia/motorsport/race/138605.html)
Bu da 2013
Australian Grand Prix - ESPN F1 (http://en.espnf1.com/australia/motorsport/race/95809.html)
Eski motorlatda, araba gucluydu. Onlari sinirlayan pistin dizayniydi, bazi arabalarin viraj hizi kimisinin duzluk performansi kimisinin aerodinamisi kuvvetliydi, duzlukte gecemeyen virajda, virajda gecemeyen duzlukte avantajliydi mesela. Simdi butun arabalar ayni neredeyse, gokart gibi kuyruk seklinde tur atiyorlar olaya sadece buyuk takim olarak bakmamak lazim
Yeni motorlarda da güç üst seviyelere çıkacak. ERS ile birlikte 800-900 hp ler konuşuluyor. 2018 e kadar da kademeli olarak motor geliştirme durdurlacak. Aero oalrakta araçlar geçen yıllarda ki gibi değil daha zayıflar. Oldukça köklü değişimler yaşamış bir formula 1'i bir yarışa bakarak eleştirmek biraz da acımasız geliyor bana. Önleri çok açık. Arka arkaya dizilmeleri DRS sistemi olmadan öncede vardı. Aerosu o kadar gelişti ki araçların, tur başına 1-1.5 sn hızla gelen araçlar yaşadıkları aero kaybı yüzünden 0.6 sn yi kapatamıyor ve geçemiyordu. Araçlar asla aynı değil, bana aynı gibi de gelmiyorlar. Takımlar daha araçları anlayamadı. Ayarlar tam değil, her şey çok yeni vs. Hani sesten dem vurmak mantıklı, belli ki bunun çok ötesine geçemeyecekler ancak araçlar çok daha hızlanacak. Biraz zaman tanıyıp ne olacak görelim derim ben.
ghibli06
22-03-2014, 23:42
Yeni motorlarda da güç üst seviyelere çıkacak. ERS ile birlikte 800-900 hp ler konuşuluyor. 2018 e kadar da kademeli olarak motor geliştirme durdurlacak. Aero oalrakta araçlar geçen yıllarda ki gibi değil daha zayıflar. Oldukça köklü değişimler yaşamış bir formula 1'i bir yarışa bakarak eleştirmek biraz da acımasız geliyor bana. Önleri çok açık. Arka arkaya dizilmeleri DRS sistemi olmadan öncede vardı. Aerosu o kadar gelişti ki araçların, tur başına 1-1.5 sn hızla gelen araçlar yaşadıkları aero kaybı yüzünden 0.6 sn yi kapatamıyor ve geçemiyordu. Araçlar asla aynı değil, bana aynı gibi de gelmiyorlar. Takımlar daha araçları anlayamadı. Ayarlar tam değil, her şey çok yeni vs. Hani sesten dem vurmak mantıklı, belli ki bunun çok ötesine geçemeyecekler ancak araçlar çok daha hızlanacak. Biraz zaman tanıyıp ne olacak görelim derim ben.
sanırım biz eskiler hala 90lı yıllr 2000lerin başındaki heyecanı tatmış kişiler olarak uzun zamandır yavan yarışlar izlemekten bıktık, üzerine bir de yeni kurallar gelince, ilk yarış bile olsa tahammül edemiyoruz...
Amerika'daki INDYCAR serisinden bile geride kalmalarından korkuyorum...
30 dk sonra yeni heyecan, Malezya GP
Rtl den takip ediyorum bitsede gidip oy versek :)
Malezya da Mercedes ler rahat bir double yaptılar. Vettel de toparlanmaya başladı. Ferrari gene aynı. Hulkenberg çok sağlam pilot . Kesinlikle büyük takımlarda yarışması gerekiyor. Raikkonen yarışın başında Magnussen temasından dolayı lastik patllattı ve bütün avantajını yitirdi. Ricardo çok şanssız çocuk. Yarışın başında çok iyi tempo yakaladı. Belki sonralara doğru Vettele baskı uygulayabilirdi ama pit ekibinin hatası yüzünden zaman kaybetti. Sonrasında nasıl olduysa kanadı kırıldı. Pit ekibinin hatası yüzünden 10 sn ceza aldı. Önümüzdeki yarış için de 10 sıra grid cezası vermişler. Biraz abarttılar ama kurallar böyle. Sonralara doğru Alonso ve Hulkenberg in çekişmesi güzel oldu. Sonrara doğru Massa ya takım arkadaşı Bottas ın kendisinden hızlı olduğu bilgisi geldi ama Massa bırakmadı. Bakalım ileriki dönemde ne olacak. Williams ta Bottas , Mclaren de ise Magnussen bu senenin dikkat çeken pilotları. Gerçekten keyif veriyorlar
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.