PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : CA18DET tekleme sorunu.



osman_07
16-03-2014, 16:29
öncelikle selamlar.
arkadaşlar çok yakın bi arkadaşımın 200sx i ile uğraşmaktayız. araçta sabahları soğukken çok fazla fakat ısındıkca biraz daha düzelme gösteren bi tekleme sıkıntısı var. ortalama 2000 devirden sonra başlıyor sonrasında teklerken patlamalar falanda oluyo 3500 4000 devirden sonra basınçla beraber araç düzeliyor, zaten bikaç gazladıktan sonra %90 oranında bi düzelme oluyor fakat o zamana kadar gaza basmak sıkıntı oluyor patırtı çatırtılardan ötürü. bikaç video yüklüyorum, bu tarz bi sorun başından geçen veya bu konuda ne yapabileceğim konusunda fikri olan arkadaşların yardımını bekliyorum.

şimdiden teşekkürler.

YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=ggUG6dcFNCU)

YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=nsxqQC4sLq0)

AykutB.
16-03-2014, 16:58
Videolar açılmıyor size özel sanırım..

osman_07
16-03-2014, 17:02
evet öyleymiş hemen düzenledim.

Spawn
16-03-2014, 23:10
BCPR6ES-11 buji bulabilirmisiniz antalyada? NGK standart olacak bakır/nikel. İridium yada platinium degil.

4 unu de gaplemeden takın . Tekrar haber verırsınız

Can's
16-03-2014, 23:19
bence maf sensoru kırlenmesıyle alakalı olabılır mı temızlemeyı denedınız mı

0M42
17-03-2014, 07:53
Motor aşırı zengine kaçıyor gibi, map tada bir sıkıntı olabilir.

MKT
17-03-2014, 09:55
Coolent temp sensörüne bakın derim.Kapağın üerindeki ısı müşürüne.Beyinden arıza kodlarına baktınızmı arıza yakıyormu araç?

Spawn
17-03-2014, 10:10
Maf kirlenmesi bu kadar tekletmez, tekletse bile ust devirde bu kadar ivmelenmez araba .

Ca18 de map yok .

Ect degil bu. Ust devirde yurumezdi ect olsa .

Atesleme problemi kuvvetle muhtemel . Bobin , bobin tesisati yada buji cikacak diye dusunuyorum . Yada bobonlerin sasesi.

Ariza okumalik bir problem degil bu . Hos okumaktan zarar gelmez.

Bu kadar cok seyi arka arkaya soylemenin manasi yok tek tek denemesi lazim .

osman_07
18-03-2014, 01:04
Oncelikle tesekkurler.
Ilk olarak ngk orjinal bujileri alip degistirdik. Sonrasinda beyinden ariza okuyup tps ve su sicaklik sensoru arizasini gorduk. Sensoru yeniledik , tps i sokunce alt kismindan sensore girisine 1cm kala bi yerden sase kablosunun kopmus oldugunu tespit edip tamir ettik nihayetinde tps miz duzeldi. Fakat bunlar bize sadece sabahlari arac ortalama 5 10 dakika arasi kadar isinmadan gaz pedalina dokundugumuzda stop ediyordu isitmada hareket ettirmek mumkun degildi, simdi tekleyerekte olsa sabahlari gaz verilebilir hale geldi. Maf sensorunu wurth balata spreyi ile temizledim sadece sanki temizlendikten sonraki 10 dakika hersey yoluna girmis hissi verdi fakat su anda hic bi degisme olmadigini gordgörüyorum. Bobinler konusunda bisey diyemiyorum cunku ikinci bi s13 u muz yokki sokup bi deniyim desem, ama baskada bisey kalmadi gibi geliyor banada. Birde suphelendigim atesleme modulu turbonun karsisinda duran camurluga monte 2 adet soket giren cihaz, fakat isinip sogumayla ilgili bi tepkisi olurmu onu bilmiyorum.
Kusra bakmayin telefondan girdigim icin yazim hatalarina pek dikkat edemedim.
Tesekkurler.

Spawn
18-03-2014, 09:38
Beyinden 55 kodunu gordunuz mu peki duzelttikten sonra?

Bobinlerin sasesi bobin lerin bagli oldugu metale bagli mi?

Bobinlerin oldugu kismin fotografini atarmisiniz? Bobin tesisatini da kontrol edebilirsiniz .

AFR gostergesi yok degilmi aracta?

Spawn
18-03-2014, 09:40
Bir de 1000 ve 2000 dd de sabit tutarken maf voltaatini okuyabilirmisiniz avometre ile.

Adim adim gidersek cozulur.

osman_07
18-03-2014, 09:51
beyinden 13 - 34 - 43 kodları alıyorduk. sıcaklık sensörünü yeniledik tps i tamir ettik fakat sonrasında ya arıza kodlarını silemedik yada bi süre sonra kendisi düzeldiyse bilmiyorum ama o kodları o gün içerisinde almaya devam ettik, bikaç gün sonra tekrarda açıp bakmadım açıkcası 34 ü de bi verip bi vermiyodu (knock sensor). fakat 55 hiç vermedi. bobinlerin şasesi külbütör kapağının 10 luk civatalarından birisine bağlı. birazdan arkadaş gelicek fotoğraflayıp koyarım. maf voltajınıda ölçüp yazıcam. bu arada afr göstergemiz yok.

MKT
18-03-2014, 09:53
su sıcaklık sensörünü nereden temin ettiniz? ne renk sensör aldınız bize de lazım da :)

osman_07
18-03-2014, 10:17
burada bmw servisi bi abimiz var yanına gittim bosch marka olduğu için üzerindeki seri koduna göre arattığında bikaç bmw modelindede kullanıldığını gördü ve çıkarttı geldi rengi aynı üzerindeki seri numaralarına varasıya hepsi aynı, böylelikle alıp taktım ve sonrasında opelci bi abimizde söyledi aynı kodda sensör opelinde bikaç modelinde kullanıldığını.

http://imageshack.com/a/img691/2984/4h6i.jpg
http://imageshack.com/a/img845/5496/9vn3.jpg

MKT
18-03-2014, 10:39
aldığın sensörün üzerindeki bosch numarasını benimlede paylaşırmısınız.yada nekadara aldınız? ödemeyi size yapsam bana kargolarmısınız

osman_07
18-03-2014, 12:26
bobinlerin şasi bağlantı pabucunu gözüm tutmadı yeniledim ve hepsinin bağlı olduğu tesisatın içindeki tam merkezden yeni kablo çektim. http://imageshack.com/a/img547/3023/m84m.jpg
http://imageshack.com/a/img839/4407/h4vm.jpg
http://imageshack.com/a/img199/2509/fgvu.jpg

sonrasında herhangi bi değişiklik olmadı çalışmasında herşey aynı devam etmekte.

maf voltajını ölçtüm 1000d/d 1.60volt. 2000d/d 2.10 +- 0,05volt olabiliyor çünkü devamlı teklediği için stabil bi devirde durduramıyorum ölçümlerde.

su sıcaklık müşürününde üzerindeki numarasını direk fotoğraflıyım dedim. bulamazsanız çevrenizdeki bmw veya opel servislerinde yardımcı olurum sorun değil.
http://imageshack.com/a/img853/8141/abtm.jpg

Spawn
18-03-2014, 13:03
Ecuyu resetlemek icin diagnostic modundan bir sonraki moda girmeniz lazim . Yani 4 flash . Bu butun kodlari resetler.

Knock u bazen verip bazen vermemesi beni suphelendirdi .

Kodlari silip teksrt bakarmisiniz hala varmi diye.

Eger tekrar knock verese, 470k uada 510k ohm luk durenc bulup knock sensorun soketine takin , sensor sokukken , sensorun yerine . Ondan once civatasi torklu mu diye kontrol edebilirsiniz.

Knock sensoru limp moda gectigi zaman avansi geri cekip dayiyor benzini . Kod 55 i gormeden mekanik problem aramayalim daha .

Spawn
18-03-2014, 13:11
bu arada , avans 15 dereceye ayarlı değilmi ?

osman_07
18-03-2014, 13:38
araçta knock sensör yok :) komple motorunu söküp rektefiyesini ben yaptım üzerinden knock sensör çıkmadı. avanstan kastın sente ayarındaki krank kasnağı üzerindeki derecelerdenmi bahsediyosun.? eğer oysa senteyi 0 derece ayarladım.

Spawn
18-03-2014, 13:46
O zaman knock yerine bahsettigim direnclerden herhangi birini takarsan iyi olur :) sabit direnc bekliyor cunki beyin .

Sente ayari egzantrik kasnaklarinda kollatin uzerinde olan noktalari arka plakadaki cizgilere ayarliyorsun , krank dislisini de yine uzerindeki noktayi saat 5 civarina denk gelen karterin ezik yerine denk getiyorsun.

Benim soyledigim atesleme ayari. Rgzoz kasmagina takili olan egzantrik aci sensoru ateslemeyi ayarliyor. Avans tabancasiyla bakip ateslemeyi 15 e getirmen lazim kasnaktaki cizgilere bakarak .

Bu kisim cok onemli.

Edit: avansi ayarlamak icin aci sensoru(cas) i sola yada saga cevirip 15 e getirip civatalarini sikarsin

osman_07
18-03-2014, 14:01
knock sensörün bağlantı fişi neresi onu bilmiyorum onunla ilgili mümkünse bi fotoğraf falan atabilirsen direnç bağlamayı bi şekilde halledebilirim. avans konusuna gelince cası daha önce üzerine bi çizik atarak bi yer belirlemişler aynı oraya taktım avans tabancam mevcut değil o yüzden o şekilde ayar yapabilmem mümkün değil, senteyi ise krank kasnağı üzerinden 10 dereceye ayarlıyacağım ama ilk toplarken 0 derece toplamıştım.

http://i573.photobucket.com/albums/ss175/Bob_Rum/PIC_1997.jpg

Spawn
18-03-2014, 14:55
sensör yeşil olan

http://i464.photobucket.com/albums/rr9/sik_b_9s/Selling%20pics/P30-05-10_122901.jpg

http://i206.photobucket.com/albums/bb121/poizend/DSC03125.jpg

bu da soketi (hiç sanmıyorum orda olsun :) ):

http://datsun1200.com/modules/myalbum/photos/16233.jpg

osman_07
05-04-2014, 12:09
Arkadaslar bi sure aracla ilgilenememistim beynin vermis oldugu kodlardan tps ve su sicaklik sensorunu hallettikten sonra o arizalarin bugun itibari ile silinmis oldugunu gordum sadeccle knock sensor hatasi veriyor ve bu yattigi 1 haftanin sonunda arac calismaz olmus, ilk marsta sanki caliscakmis gibi yapip yani 1 saniyeligine calimis gibi yapip stop ediyo ve sadece knock hatasi veriyor. Knock sensoru yerinde yok fisi kesilmis bi sekilde kablosu tesisatta duruyor. Fakat bu araba knock sensorsuz kac yildir kullanilmaktaydi bilemiyorum simdi ne yapicam.

osman_07
08-04-2014, 10:45
knock sensörün kablosuna 470k ohm luk direnci bağladık beyin 55 kodunu vermeye başladı. ama araç patır kütür çalışıyor fakat gazına basınca stop ediyor, gaz pedalını pompalayarak 3500 devirlere kadar devirleniyor fakat ara ara anlamsız vuruntular geliyor motor içinden o şekilde devir yükseltirsek.