Orijinalini görmek için tıklayınız : Nasıl Bir Gc8 Almalı
Herkese merhaba , uzun süredir foruma yazmıyordum okuyup geçiyordum böyle bir konu açmayıda düşünmüyordum fakat gc8 almak ciddileştikçe kararsızlıklar başladı.
Elantra konumu okuyanlar ne kadar uğraşıp emek harcadığımı bilirler fakat artık eskisi kadar boş zamanım arabayla ilgilenecek yeterli vaktim yok.
Hayalim olan gc8 için yeterli parayı hazırladım , 30k ciarı bir bütçem var.
Forumdaki neredeyse bütün gc8 konularını okudum , genellikle forgetli ve stı yürüyenli bir gc8 alınması söyleniyor.
Fakat benim şuan aklımdaki araç ne forgetli ne stı yürüyenli :)
Benim için artı olan beni cezbeden en güzel yanı tamamen orjinal olması , kurcalanmamış olması kazasız sadece 2-3 parça boyalı olması kasasının inanılmaz diri ve ip gibi durması.
Haftada sadece 1 gün kullanacağım , yükleme gibi bir niyetim yok aldıktan sonra aşırı para da harcayacağımı sanmıyorum.
bu durumda sizce bahsettiğim aracı almak yanlış mı ?
Beni bıktırır mı ? Forget ve stı yürüyenli olmaması beni maddi manevi zor duruma sokar mı ?
(Haftada 1 gün kullanacağım ve zorlamayacağımı düşündüğüm için sıkıntı yaşamayacağımı düşünüyorum.)
Öte yandan bu paralara forgetli stı yürüyenli temiz bir gc8 bulmak oldukça zor , hiçbir extrası olmasın temiz gc8 bulmak zaten yeterince zor.
Ne yapmalıyım
Gc8 hakkında bilgili ve deneyimli kişilerin beni yöneltmesini istiyorum.
Valla bende çok GC8 baktım araştırdım bu işi bilen canı yanan herkesin sölediği şey forged motorsuz GC8 asla düşünme.
GC8 alınca mutlaka gazlıcaksın ki şanzımanda ayrı bi soru işaretli,demek istediğim sadece 30bin tl ile vermekle bitmeyebilir.
Hakkı olan iyi referanslı forged motorlu sti yürüyenli GC8 alıp kafa rahat şekilde gazlamak bana hep daha mantıklı gelmiştir.
Sti deseydiniz farklı ama GC8 in şanzımanının dayanıksız olduğunu sürekli söylerler.
En azından bütçeyi biraz daha yükseltip tamamen stock bi wrx alırdım ben olsam.
Çünkü zaten anladığım kadarıyla aldığım gibi keyif için standart şekilde binicem diyosunuz.
Evet son cümlenizdeki gibi aldığım gibi , keyif için standart bineceğim.
Fakat wrx yada stı fiyatlarını bir kenara bırakalım , hiç hayallerimi süsleyen arabalar olmadı.
Bütçem yetse kesinlikle 07 stı alırım fakat ondan önce garajda duran bir gc8 mutlaka olur :)
Konuda wrx yada stı ın yeri yok şuan malesef :) Kasa gc8 olmalı , net :)
Genelde söylediğiniz gibi yorumlar gc8 şanzımanı dayanıksız tamam fakat şöyle birşey var.
İstediğim gc8 tamamen standartlarda olduğu için şanzıman çokta büyük bir problem olmaz diye düşünüyorum.
Genelde gc8 alıp stı turbo , cooler vs işlemler yapıldığında şanzımanın cortlaması şaşılacak birşey değil ama dediğim gibi motor tamamen standart olduğu için düzgün kullanımda şanzımanın büyük sıkıntılar açacağını düşünmüyorum.
Forget motor olayı kafama takılıyor daha çok , maliyeti nedir forget motorun
SerkanKurt
16-03-2014, 18:33
Ellenmemiş standart GC8 bulmak imkansız bence. Bulursanız hiç kaçırmayın derim.
Ellenmemiş standart GC8 bulmak imkansız bence. Bulursanız hiç kaçırmayın derim.
Bende bundan bahsediyorum :)
Ama yinede bu motor forget olmaması vs kafamı kurcalıyor , yorumların %90 ında keinlikle forget motor ve stı yürüyen tavsiyesi var.
Forget motorun aşağı yukarı maliyeti ne kadar olur , standart motora illa forget gerekir mi ?
Mikrop_Ali
16-03-2014, 19:05
http://www.techturkey.com/forum/fotograflariniz/176414-drn-subaru-gc8-fatih-dogan-automobile-photography.html
s2kfreak
16-03-2014, 19:17
valla ben forged motorlu almama ragmen az yurusun dedım 30 bin den fazlaya geldi uzerine harcadıgım daha ilk gun 2 inci vites kırıldı 0.8 barda kesınlıkle yapılmısını al derim.
SerkanKurt
16-03-2014, 19:28
Bende bundan bahsediyorum :)
Ama yinede bu motor forget olmaması vs kafamı kurcalıyor , yorumların %90 ında keinlikle forget motor ve stı yürüyen tavsiyesi var.
Forget motorun aşağı yukarı maliyeti ne kadar olur , standart motora illa forget gerekir mi ?
Standart hiç ellenmemiş sağlıklı bir GC8 için forgete gerek yok. Motoru yükleyen arkadaşlar için söylenen bir olay o.
Arac kac model?
99 model
valla ben forged motorlu almama ragmen az yurusun dedım 30 bin den fazlaya geldi uzerine harcadıgım daha ilk gun 2 inci vites kırıldı 0.8 barda kesınlıkle yapılmısını al derim.
Anladığım kadarıyla motoruyla oynanmış ama orj şanzımanlı bir gc8 almışsınız , muhtemelen bu yüzden kırdınız dediğiniz gibi 0.8 barda imiş ben standart gezeyim diyorum standart gezerkende beni üzecekmi sormak istediğim bu :)
http://www.techturkey.com/forum/fotograflariniz/176414-drn-subaru-gc8-fatih-dogan-automobile-photography.html
Araç çok güzel maşallah , fakat ben beyaz gri siyah renkte araç almayı düşünmüyorum şirket arabaları yüzünden trafikte bu renkleri görmekten bıktım :D
Standart hiç ellenmemiş sağlıklı bir GC8 için forgete gerek yok. Motoru yükleyen arkadaşlar için söylenen bir olay o.
böyle bir cevap arıyordum teşekkür ederim içim rahatladı :)
aracin genel durumu iyiyse,standart gezip,sanzimana yük bindirmezsen bisey olmaz bence.
vf35 turbo standart motor,sanziman 0.6 bardaydi benim arabam, bir sorun yasamadim.
Hos pek basinc yoktu bir de ben vitesi Hatay üzerinden atiyordum ondan da olabilir :D
kickboxer
16-03-2014, 19:56
Bu birçok kez soruldu bir çok kez yazıldı bence önceden yazılanlarıda aramalısın.
Sti yürüyen ve forget gc8 mantığına karşıyım.Ben stock motoru ve sanzumanı 380hplerde yıllarca kullanan insanları biliyorum.160binde stock motor sanzumanı 311hp400tork her çıkmada gazlıyacak şekilde kullandım.
Sonunda kendi kaşıntımdan sürekli daha daha dememden dolayı sadece kendi kulağımın duyabildiği bir sesten dolayı motoru açtım.Çıkan parçalarımıda birbir sattım:D
Şuanda hala stock yürüyen kullanıyorum.
Rollingde yaptım Pistede çıktım.Kırılmadı
He bunları anlatmamdaki sebep sana ve gc8 almak istiyenlere daha önce bilinçli şekilde kullanılmış bir gc8in devamında bilinçli bir kullanıcıyla parçalara ayrılmayacağı.
Forget motor diyolar ya?Nerde nasıl toplanmış rektifiyecisi kim? Kullanılan parçalar neler?Doğru mantıklı seçimlermi yapılmış?Hayalı setuplarmı kurulmuş??:D
Kısacası geçmişi temiz bir araç olsun bilinçli insanlar olsun
Forget olmuş sti yürüyen olmuş bunlar sadece senin için birer artı olur.
He bu tamamen ben arabamı yüklemiycem dediğin için yapılmış bir açıklama:D
Bu birçok kez soruldu bir çok kez yazıldı bence önceden yazılanlarıda aramalısın.
Sti yürüyen ve forget gc8 mantığına karşıyım.Ben stock motoru ve sanzumanı 380hplerde yıllarca kullanan insanları biliyorum.160binde stock motor sanzumanı 311hp400tork her çıkmada gazlıyacak şekilde kullandım.
Sonunda kendi kaşıntımdan sürekli daha daha dememden dolayı sadece kendi kulağımın duyabildiği bir sesten dolayı motoru açtım.Çıkan parçalarımıda birbir sattım:D
Şuanda hala stock yürüyen kullanıyorum.
Rollingde yaptım Pistede çıktım.Kırılmadı
He bunları anlatmamdaki sebep sana ve gc8 almak istiyenlere daha önce bilinçli şekilde kullanılmış bir gc8in devamında bilinçli bir kullanıcıyla parçalara ayrılmayacağı.
Forget motor diyolar ya?Nerde nasıl toplanmış rektifiyecisi kim? Kullanılan parçalar neler?Doğru mantıklı seçimlermi yapılmış?Hayalı setuplarmı kurulmuş??:D
Kısacası geçmişi temiz bir araç olsun bilinçli insanlar olsun
Forget olmuş sti yürüyen olmuş bunlar sadece senin için birer artı olur.
He bu tamamen ben arabamı yüklemiycem dediğin için yapılmış bir açıklama:D
Benim düşüncelerim de bu yönde forget motor ama kim yaptı nasıl yaptı ne kullandı.
adamlar ilan açıyor forget motor 400 hp diye arayıp soruyorum 400 hp çıkarcak ne var motorda diye kemküm ediyorlar.
Daha motordaki değişen parçaları bilmeyen adamdan ben nasıl araba alayım.
Sayanlarda var şu parça bu parça değişti takıldı vs , eğer motoru açamadan göremeyeceğim parçaları sayıyorsa ben buna da pek inanmıyorum , birazda bu yüzden kurcalanmamış oynanmamış bir gc8 istiyorum.
Olurda yüklemek istersem en azından nelerin takılı olduğunu bilirim gözümle görmüş olurum.
Dediğiniz gibi '' bilinçli '' kullanıldıktan sonra önceki sahipleri dahil sıkıntı olacağını düşünmüyorum.
Rahatladım :)
aracin genel durumu iyiyse,standart gezip,sanzimana yük bindirmezsen bisey olmaz bence.
vf35 turbo standart motor,sanziman 0.6 bardaydi benim arabam, bir sorun yasamadim.
Hos pek basinc yoktu bir de ben vitesi Hatay üzerinden atiyordum ondan da olabilir :D
Muhtemelen bende hatay üzerinden atıcam bunca şanzıman yorumlarından sonra :D
Benim için , referanslı bi yerde forged motor yapılmış ve 6 ileri sti yürüyenli vf37 ts turbolu bi gc8 evladiyelik olur. :) Böyle bi araç yapıcam sadece pist için :)
İmkan varsa en azından:
Forged pistonlu
STI kranklı
Düzgün bir yağ pompalı (bu çok önemli, OEM yağ pompası su koyabiliyor)
EGT-wideband göstergeli olsun.
Opsiyonel STI şanzımanlı olursa şık olur.
"Stock binerim" lafı ise ilerleyen zamanlarda geçerliliğini yitiriyor malesef :). Turbo, intercooler diye başlıyorsun zamanla.......
en yenisi 14 yaşında olan -sürekli gazlanan bir kısmı hoyratça kullanılan- gc8 i stock ve temiz bir halde bulmak çok zordur. Bu halde olanları da sahipleri çok nadir satar zaten.
_cAgdAsH_
16-03-2014, 22:51
2 sene std gc8 kullanmıs bırı olarak aracımda sadece egt boost ve yag basınc saatı vardı bende 10 bılemedın 15 gunde bır kullandım tek sorun maalesef sanzuman 2vıtes dıslısını kırdım:( kronık bı rahatsızlık onuda tork garaj hakan saolsun yolladı cok cok ucuk paralarada cıkmadı..
İmkan varsa en azından:
Forged pistonlu
STI kranklı
Düzgün bir yağ pompalı (bu çok önemli, OEM yağ pompası su koyabiliyor)
EGT-wideband göstergeli olsun.
Opsiyonel STI şanzımanlı olursa şık olur.
"Stock binerim" lafı ise ilerleyen zamanlarda geçerliliğini yitiriyor malesef :). Turbo, intercooler diye başlıyorsun zamanla.......
Belli bir süre sonra biryerden yüklemeye başlayacağımı biliyorum ama daha çok var o günlere :)
OEM yağ pompası kronik bir sorun mu ? Bilmediğim herhangi bir kronik sorun varsa bunun gibi alır almaz baktırıp gerekiyorsa değiştireyim..
en yenisi 14 yaşında olan -sürekli gazlanan bir kısmı hoyratça kullanılan- gc8 i stock ve temiz bir halde bulmak çok zordur. Bu halde olanları da sahipleri çok nadir satar zaten.
Haklısınız. 2010 dan beri biliyorum istediğim aracı 2 haftada 1 çıkıyor araç ve birazda basık olması sebebiyle genelde yavaş kullanılıyor , sürekli gazlanan olsa motor standart halde bunca sene dayanmazdı tahminim :)
2 sene std gc8 kullanmıs bırı olarak aracımda sadece egt boost ve yag basınc saatı vardı bende 10 bılemedın 15 gunde bır kullandım tek sorun maalesef sanzuman 2vıtes dıslısını kırdım:( kronık bı rahatsızlık onuda tork garaj hakan saolsun yolladı cok cok ucuk paralarada cıkmadı..
2. vites dişlisi illaki kırılcak zaten bakalım ne zaman :D
Kırma ihtimali varken ve bu kadar çok kıran insan varken olayı şansa bırakmamak lazım diye düşünüyorum.
Ben olsam sadece 30.000 tl bütçe ile dediğiniz şekilde bi gc8 almazdım.
dursun81
16-03-2014, 23:10
Bende stock gc8 kullanıcısıyım ve emin olun kısa süre sonra mıncıklama isteğı oluşuyor insanda.benimde size tavsiyem referanslı alt yapısı iyi bir gc8 almanız.ben şu ana kadar pek sorun yaşamadım ama keşke yüklü birşey alsaymışım diyorum hep.şöyle 400 hp lerde sti şanzımanlı bir gc8 yapmanın maliyeti şu dönemde en az 40 bin lira masraf demek.şimdiden hakkınızda hayırlısı.
s2kfreak
17-03-2014, 00:35
Bende stock gc8 kullanıcısıyım ve emin olun kısa süre sonra mıncıklama isteğı oluşuyor insanda.benimde size tavsiyem referanslı alt yapısı iyi bir gc8 almanız.ben şu ana kadar pek sorun yaşamadım ama keşke yüklü birşey alsaymışım diyorum hep.şöyle 400 hp lerde sti şanzımanlı bir gc8 yapmanın maliyeti şu dönemde en az 40 bin lira masraf demek.şimdiden hakkınızda hayırlısı.
Hislerime tercume olmussunuz sadece40 bin le bitse keske.
Subarularin motorlari ve sanzimanlari da hepimizde olan olusan kaniya ragmen saglam. Ancak 4 ceker aracta hondalar daki gibi hasin bir sekilde 1'den 2ye atildigi zaman zamanin da verdigi yorgunluk onceki sahiplerinin hasin kullanimi bu araclarin 2 viteslerinin kirilmasina yol aciyor. 3 ve 4 de arac cok guclendiginde gene zamanin verdigi yorgunluk ocesindeki hasin kullanimla beraber torktan kirilabiliyor. Bu araclarda sanziman dislisi uzerinde cok daha fazla stress var diger 2 cekerlere gore.
Ancak herkez kirilan ornekleri konustugu icin kirilmayan orneklerde konusulmuyor. Etrafimda bir cok subaru 5 ileri sanziman kullancisi araclarinin viteslerinin hatir hatur atmasina ragmen kirilmiyor. Araclarin bakimli olmasi sanziman yaglarinin kaliteli yaglar ile degistirilmesi vs gerekiyor... Sahibinden sevkat gormus Subaru ciddi saglamdir.
1999 sanzimanlar oncesine gore bir tik daha saglam olabilir...
HondatugraL
17-03-2014, 05:49
Valla gc8 alıpta sakin binebilceğinizi hiç sanmıyorum. Babam bile abimin gc8 ını kullandığında şehir içi 160 la geziyor ki biz Antalyadan Artvine giderken bile ip gibi yollarda kendi civicinde 140 ı geçmiyor. Sonrada bana dönüp " yaa bu abinin arabasıyla sanayiye gitmek çok kısa sürüyor " diyor. Bu yuzden alıcağınız gc8 le gazlamamanız nasıl mumkun değilse ufaktanda olsa gazladığınız gc8 de şanzımanı kırmamanız da okadar mümün değil. Şahsen abim çok dikkat etmesine rağmen 2 kere kırdı. Şuan alt takım komple sti yürürlü araba kendine geldi aklımızda en ufak korku veya soru işareti kalmadı. Bence forget ve sti yürürlü olmasına dikkat edin başınız ağrımasın
dursun81
17-03-2014, 07:07
Hislerime tercume olmussunuz sadece40 bin le bitse keske.
Valla harcadıktan sonra ne 40 binler yer sitede örnekleri var.bu araba öyle birşeyki en azından ben böyle hissediyorum insanın harcadıkça harcayası hep üstüne birşeyler koyası geliyor.bende alırken egzoz dan başka birşey yapmam diyordum ama imkanım olsa sağlam yüklerim ki inşallah yavaş yavaş o da olacak.
Belli bir süre sonra biryerden yüklemeye başlayacağımı biliyorum ama daha çok var o günlere :)
OEM yağ pompası kronik bir sorun mu ? Bilmediğim herhangi bir kronik sorun varsa bunun gibi alır almaz baktırıp gerekiyorsa değiştireyim..
Haklısınız. 2010 dan beri biliyorum istediğim aracı 2 haftada 1 çıkıyor araç ve birazda basık olması sebebiyle genelde yavaş kullanılıyor , sürekli gazlanan olsa motor standart halde bunca sene dayanmazdı tahminim :)
Bende problem çıkartmıştı, sık görülebilen bir arıza olduğunu öğrenmiştim. Sonuçta yağ pompası kısa süre bile dursa, yatak sarıyorsun. Yağ pompası para değil.
Ben de 2. vites değil 5. vited kırılmıştı ):.
Bir de polemik yaratmak istemem ama Türkiye'de catalunya seri GC8 yok, dursun81 nikli arkadaşın profilinde gördüm de......
dursun81
17-03-2014, 07:46
Bende problem çıkartmıştı, sık görülebilen bir arıza olduğunu öğrenmiştim. Sonuçta yağ pompası kısa süre bile dursa, yatak sarıyorsun. Yağ pompası para değil.
Ben de 2. vites değil 5. vited kırılmıştı ):.
Bir de polemik yaratmak istemem ama Türkiye'de catalunya seri GC8 yok, dursun81 nikli arkadaşın profilinde gördüm de......
Aracım halkalı 2 etapta istersen gelip bakabilirsin.yada gidip Topkapı subaru Servisi'nden aracı sorabilirsin.catalunya serisi Türkiye'ye 97 yılında sadece 7 adet gitmiş bende aldıktan sonra servise sorarak öğrendim.ayırt edici özelliği koltuk döşemeleri ve gösterge panelinin karbon oluşu.motor da da sadece turbosu biraz daha büyük diye biliyorum.
Gc8 alınır, cok da güzel gazlanır .. Stock kullanan cok arkadasım var .. Hepsi gayet memnun, arkadasım vf35 turbo stock motor cat cut gidiyo, bitek 2. Vitesi kırdı, 1500 liraya herşey dahil yaptırdı onu da .. Sanzıman kırcak diye de insan hayalinden vazgeçmemeli .. Ben aldım, zorunluluk sebebiyle sattım, kısmetse ilerde yine alıcam .. Gc8'in en önemli özelliği referans olmalıdır, arastırın sorun soruşturun .. Siz nasıl kullanırsanız, o da o yönde tepki verir ..
Catalunya nın en ayırt edici özelliklerinden birisi de araçta ki özel plakadır. Tabii sökülmedi ise. Topu topu da 200 adet üretilmiştir.
http://ipocars.com/imgs/a/e/c/v/e/subaru__catalunya_impreza_wrx_280_hp_1997_5_lgw.jp g
dursun81
17-03-2014, 08:21
Catalunya nın en ayırt edici özelliklerinden birisi de araçta ki özel plakadır. Tabii sökülmedi ise.
http://ipocars.com/imgs/a/e/c/v/e/subaru__catalunya_impreza_wrx_280_hp_1997_5_lgw.jp g
Malesef oraya evc koymuş ilk sahibi o plaket orada yok.ben aracın 3.sahibiyim catalunya fotolarını çok inceledim be siyah kırmızı döşeme sadece catalunyalarda var.
Aracın özel seri olduğunu belirten en önemli detayı sökmek de değişik bir davranış şekli diyelim o zaman kibarca.
Malesef oraya evc koymuş ilk sahibi o plaket orada yok.ben aracın 3.sahibiyim catalunya fotolarını çok inceledim be siyah kırmızı döşeme sadece catalunyalarda var.
dursun81
17-03-2014, 09:26
Aracın özel seri olduğunu belirten en önemli detayı sökmek de değişik bir davranış şekli diyelim o zaman kibarca.
Aynen öyle belki de saklıyordur aslında bir şekîlde ulaşabilsem sormak isterdim.
Turkiye'de genelde renkten dolayi catalunya diyorlar. Gercek Catanlunya ise zaten diyecek bir sey yok. Bir de catlunyaya Ingiltere modeli diyorlar.
dursun81
17-03-2014, 09:49
Turkiye'de genelde renkten dolayi catalunya diyorlar. Gercek Catanlunya ise zaten diyecek bir sey yok.
Araştırdığım kadarıyla yurt dışındaki bütün catalunyalar siyah.hatta Youtube da video var adam içini falan çekmiş olmadığını idda eden arkadaşlar bakabîlirler.evet genelde ingilterede var sanırım.
Aman hocam yanlis anlama iddia felan etmiyorum... Benim icin hepsi cok guzel ve ozel araclar. Kazasiz belasiz kullanin... ;)
dursun81
17-03-2014, 10:13
Yok hocam lafım sana değil zaten bende bu forumda bu modelle ilgili yorumları araştırdım bir ara çoğu subarucu arkadaş olmadığını idda etmiş ondan dolayı öyle söyledim.
Selam bende hayalim olan GC8 i aldım işi bilenler 99 ve üstü al dediler bende öyle yaptım ama 3. hafta doldurup kalkarken 3. dişli ve prizdirek kırıldı :(
2500 tl ye 1 haftada toplandı komple şanzuman aldım. STi olsa kırılmaz diyorlar ama Ankarada STİ kıran da varmış. Yağpompasını duymadım ama hararet çabuk yükseliyor dikkat etmek gerek.
Yapılı araba alıp rahat rahat bin. Unutma , GC8 aldığın zaman , o GC8'i alacak paran kadar bir miktar daha kenarda olmalı.
imza : 8 yıllık GC8 kullanıcısı... :)
Yapılı araba alıp rahat rahat bin. Unutma , GC8 aldığın zaman , o GC8'i alacak paran kadar bir miktar daha kenarda olmalı.
imza : 8 yıllık GC8 kullanıcısı... :)
Futbolun yazılı olmayan kuralı " atamayana atarlar " gibi " GC8'i alacak paran kadar bir miktar daha kenarda olmalı " :icon_tup:
Yok hocam lafım sana değil zaten bende bu forumda bu modelle ilgili yorumları araştırdım bir ara çoğu subarucu arkadaş olmadığını idda etmiş ondan dolayı öyle söyledim.
Dediğin gibi daha önceden tartışılmış
http://www.techturkey.com/forum/sohbet/26549-gc8-impreza-sorgulama.html
Selam bende hayalim olan GC8 i aldım işi bilenler 99 ve üstü al dediler bende öyle yaptım ama 3. hafta doldurup kalkarken 3. dişli ve prizdirek kırıldı :(
2500 tl ye 1 haftada toplandı komple şanzuman aldım. STi olsa kırılmaz diyorlar ama Ankarada STİ kıran da varmış. Yağpompasını duymadım ama hararet çabuk yükseliyor dikkat etmek gerek.
Ankara da kim kırmış ?
Sti sanzimanin da olsa olsa senkromec arizasi olur herhalde. Ben hic disli kiranini duymadim. 2de doldurup kaldirmaya calisirken aks kesen varmis zamaninda sti da. Ankara efsanelerinden :)
AhmetKadir
17-03-2014, 21:06
Ankara da kim kırmış ?
gt42 muadılı turbosuyla BTU48 kırmıstı dayı :D
Maxiboost
17-03-2014, 22:30
Gurcell acik ve net anlatmis :) herkes birseyler soyler kirilmaz yaa kullan vs. Bi an gelir kirilir. Sti kirilmaz diye birseyde yok sahsi hatandan da kirabilirsin ama sti sanzimani ciddi manada telafi eder bir cok hatayi. Standart gc8 alinca sanma ki 1 gun kullanicaksin ve gazlamicaksin :) motorlarin km leri yuksek o yuzden bilinen bir garajda yapilmis bir araba almayi tercih et. Stock sanzimanla korka korka, urkek urkek kullanacagina sti yuruyenli bir gc8 al (sanziman, diff, akslar, saft vs) rahat rahat gazla, sifirdan kalk. Kisacasi arabanin keyfini cikart :)
Kırma ihtimali varken ve bu kadar çok kıran insan varken olayı şansa bırakmamak lazım diye düşünüyorum.
Ben olsam sadece 30.000 tl bütçe ile dediğiniz şekilde bi gc8 almazdım.
Kenarda 2-3 bin civarı bir param olucak onu ilk heves gezmek isteyeceğim için benzin parası olarak düşünmüştüm ama duruma göre değişecek sanırım :)
Bende stock gc8 kullanıcısıyım ve emin olun kısa süre sonra mıncıklama isteğı oluşuyor insanda.benimde size tavsiyem referanslı alt yapısı iyi bir gc8 almanız.ben şu ana kadar pek sorun yaşamadım ama keşke yüklü birşey alsaymışım diyorum hep.şöyle 400 hp lerde sti şanzımanlı bir gc8 yapmanın maliyeti şu dönemde en az 40 bin lira masraf demek.şimdiden hakkınızda hayırlısı.
Haklısınız fakat ben 1.6 115hp araç kullanmış biriyim kalkıpta 400hp makinayı kolay zaptedebileceğimi sanmıyorum gerçekçi olmak lazım kırma korkusuyla kullanmak var evet ama ilk defa 4 çeker 400 hp arabaya bindiğimde o arabay nereye doğru gider belli değil zamanla güçlendirmek istiyorum :)
Subarularin motorlari ve sanzimanlari da hepimizde olan olusan kaniya ragmen saglam. Ancak 4 ceker aracta hondalar daki gibi hasin bir sekilde 1'den 2ye atildigi zaman zamanin da verdigi yorgunluk onceki sahiplerinin hasin kullanimi bu araclarin 2 viteslerinin kirilmasina yol aciyor. 3 ve 4 de arac cok guclendiginde gene zamanin verdigi yorgunluk ocesindeki hasin kullanimla beraber torktan kirilabiliyor. Bu araclarda sanziman dislisi uzerinde cok daha fazla stress var diger 2 cekerlere gore.
Ancak herkez kirilan ornekleri konustugu icin kirilmayan orneklerde konusulmuyor. Etrafimda bir cok subaru 5 ileri sanziman kullancisi araclarinin viteslerinin hatir hatur atmasina ragmen kirilmiyor. Araclarin bakimli olmasi sanziman yaglarinin kaliteli yaglar ile degistirilmesi vs gerekiyor... Sahibinden sevkat gormus Subaru ciddi saglamdir.
1999 sanzimanlar oncesine gore bir tik daha saglam olabilir...
Geçen yıl 2. vites dişlisini kırdı bildiğim kadarıyla araç sahibi bunu saklamaya gerek yok :D
Valla gc8 alıpta sakin binebilceğinizi hiç sanmıyorum. Babam bile abimin gc8 ını kullandığında şehir içi 160 la geziyor ki biz Antalyadan Artvine giderken bile ip gibi yollarda kendi civicinde 140 ı geçmiyor. Sonrada bana dönüp " yaa bu abinin arabasıyla sanayiye gitmek çok kısa sürüyor " diyor. Bu yuzden alıcağınız gc8 le gazlamamanız nasıl mumkun değilse ufaktanda olsa gazladığınız gc8 de şanzımanı kırmamanız da okadar mümün değil. Şahsen abim çok dikkat etmesine rağmen 2 kere kırdı. Şuan alt takım komple sti yürürlü araba kendine geldi aklımızda en ufak korku veya soru işareti kalmadı. Bence forget ve sti yürürlü olmasına dikkat edin başınız ağrımasın
Anlıyorum fakat sahibinden de de gördüğüm üzere arabaların çoğu motoru oynanmış listeleri okuyorum hep motorda ekstra var ama kimse şanzıman için birşey yazmamış bu yüzden kırmak daha olası ama standart bir motorda bu kadar kolay kırılabileceğini düşünmüyorum.
Gc8 alınır, cok da güzel gazlanır .. Stock kullanan cok arkadasım var .. Hepsi gayet memnun, arkadasım vf35 turbo stock motor cat cut gidiyo, bitek 2. Vitesi kırdı, 1500 liraya herşey dahil yaptırdı onu da .. Sanzıman kırcak diye de insan hayalinden vazgeçmemeli .. Ben aldım, zorunluluk sebebiyle sattım, kısmetse ilerde yine alıcam .. Gc8'in en önemli özelliği referans olmalıdır, arastırın sorun soruşturun .. Siz nasıl kullanırsanız, o da o yönde tepki verir ..
Hayalimden kesinlikle vazgeçmeyeceğim o kesin :)
Selam bende hayalim olan GC8 i aldım işi bilenler 99 ve üstü al dediler bende öyle yaptım ama 3. hafta doldurup kalkarken 3. dişli ve prizdirek kırıldı :(
2500 tl ye 1 haftada toplandı komple şanzuman aldım. STi olsa kırılmaz diyorlar ama Ankarada STİ kıran da varmış. Yağpompasını duymadım ama hararet çabuk yükseliyor dikkat etmek gerek.
Körfezde stı şanzıman dişlisi kıranda olmuştu yanlış hatırlamıyorsam.
Yapılı araba alıp rahat rahat bin. Unutma , GC8 aldığın zaman , o GC8'i alacak paran kadar bir miktar daha kenarda olmalı.
imza : 8 yıllık GC8 kullanıcısı... :)
Abi iyi hoş diyorsunda bana adam akıllı bir tane yapılı gc8 gösterin :)
sahibindede 30 ilan varsa 25 i direk fotolardan belli ediyor kendini diğerlerindede temizler motorları biraz oynanmış ama şanzıman namına birşey yok
Gurcell acik ve net anlatmis :) herkes birseyler soyler kirilmaz yaa kullan vs. Bi an gelir kirilir. Sti kirilmaz diye birseyde yok sahsi hatandan da kirabilirsin ama sti sanzimani ciddi manada telafi eder bir cok hatayi. Standart gc8 alinca sanma ki 1 gun kullanicaksin ve gazlamicaksin :) motorlarin km leri yuksek o yuzden bilinen bir garajda yapilmis bir araba almayi tercih et. Stock sanzimanla korka korka, urkek urkek kullanacagina sti yuruyenli bir gc8 al (sanziman, diff, akslar, saft vs) rahat rahat gazla, sifirdan kalk. Kisacasi arabanin keyfini cikart :)
Yukardada belirttiğim gibi yazdıklarınızı okuyunca gözümde canlanıyor aynen aynen diyorum böyle olmalı . Sonra sahibindeni açıyorum sonuç yok :) temiz olanların sayısı bir elin parmağını geçmez onlarında ne akdar temiz olduğunu Allah bilir hepsinini açıklamalarını neredeyse ezberledim stı turbo var iridyum buji var yazılım var cart var curt var forget motor var 1 barda vs vs ama şanzımanla alakalı hiçbirşey yok.
Kaç tane stı yürülü gc8 var ki şuan satılık ?
Olanlarında fiyatları 50 binlerde tamam hakları o fiyat ama o kadar parayıda benim şuan bulmam imkansız.
Diğer yandan 50 bine stı yürürlü yapılı bir gc8 alacağıma 30 bine alıp 10 bin civarı kendim stı yürür yaptırır en azından tertemiz orjinal ve stı yürürlü arabam olur tabi 50 bin lira param olsa :)
Herkese yorumları için çok çok teşekkür ederim bu akşam aracı alıp almayacağım netleşecek hayırlısıyla alırsam forumdaki subarucu abileri bol bol rahatsız edeceğim :)
Sti yuruyen bulman zaten skıntı bıde komplesını 10 lıralara bulman zor.ıscılıgı vs cok cok daha fazla fıyatlara cıkar sana bu ıs.
Bencede sti yuruyenlı , motor ıcı yapılı bı arac bulup almanda fayda var.
GC8 pişmanlıktır :D
çok keyıfli ama masrafları insanı gercekten yoruyor bende aracımı masraflarından dolayı zararına bakmadan vermek zorunda kaldım o kadar sevmeme rağmen
Sti yuruyen deyince tuylerim diken diken oluyor akkom :D
hem pahalı hem de bulmak cok sıkıntılı..
dursun81
18-03-2014, 15:19
Kardeşim bende sürekli olarak 4,5 tonluk kamyonet kullanan birisiyim zaten aracı alınca stock bile olsa tepkilerine alışmadan gazlamanı tavsiye etmem.ama senin yerinde olsam biraz bekler ve takip eder dogbox lı veya sti yürürlü bişey alırım.geçen yıl ben gc8 i alırken dogboxlı forged motorlu bir gc8 30 bine satıldı araçta sahibinin söylediğine görede orj.di.he şöyle bir durumda var piyasada gerçekten orj stock bir gc8 el değiştirdi alan adam kısa süre sonra motor yaptırmak zorunda kaldı.bildiğim kadarıyla da öyle fazla gazlayan roll e. Falan giden biriside değil.gc8 işi tamamen şans bence.benim stock motor 120 bin civarı her bindiğimde sıkıyorum hamd olsun sıkıntı çıkmadı henüz.inşallahta çıkmaz bu gün orj motor bile yapsan nerden baksan 10bin gider.
GC8 pişmanlıktır :D
çok keyıfli ama masrafları insanı gercekten yoruyor bende aracımı masraflarından dolayı zararına bakmadan vermek zorunda kaldım o kadar sevmeme rağmen
Kardeşime katılıyorum, Subaru yürüken tam bir keyif arabası ama ustaların tamircilerin eline düşersen pişmanlığın dibidir.
http://www.techturkey.com/forum/sohbet/171655-impreza-gc8-hakkindaki-gorus-ve-onerileriniz-2.html#post7201052
Şu konuda da paylaşılmıştı, özellikle Ozans 'ın istanbul parktaki kullanımından sonra benim içim rahatladı şanzıman konusunda..
yusufcan_k
19-03-2014, 14:05
O ankara arabası mı ?
TOR 48 de kırdı diye biliyorum ama ne şekilde oldu bilemiyorum
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.