PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Toyota Corolla AE101 - Fren sorunu



MehmetOrkun
16-03-2014, 20:30
Arkadaşlar, aracı 4 senedir kullanmaktayız. kar lastiği yaz lastiği dört mevsim lastiği, hepsini denedik . Fren hortumları , fren merkezi , diskler balatalar değişti. Gel gelelim araç durmuyor :) . Sağ ön teker hep kızaklıyor, ikinci vites mesela hafif tozlu yolda gaza kökleyince sağ teker patinaj ediyor. Frene koyduğumda yine sağ teker kızaklıyor.

Bunun nedeni ne olabilir ?.

Y.Emre
16-03-2014, 20:42
Sol kaliperiniz sıkışmış gibi. Diski belli ölçüde sürekli olarak kavrıyor olabilir. Kaliperin içini söktürüp baktırmanızda fayda var bence. Araçta sola çekme de mevcutmu ?

MehmetOrkun
16-03-2014, 20:46
Sol ön balatalardan bahsediyorsunuz değil mi ?, sıkışık olduğunu kirko ile kaldırıp lastiği çevirsem anlayabilirmiyim ?. Herhangi bir çekme mevcut değil .

Y.Emre
16-03-2014, 20:58
Balata değil kaliperden(balataların takıldığı yerden) bahsediyorum yanlış anlaşılma olmasın ve evet sol taraftan bahsediyorum. O şekilde anlaşılıp anlaşılmayacağını bilemiyorum yanıltmış olmayayım.

MehmetOrkun
17-03-2014, 15:21
Anladım, onu bir ustaya danışayım, başka önerisi olan bilgisi olan varmı ?

Yanyanömer
17-03-2014, 22:53
Valla ae101 üstüne doktora yapan biri olarak sana tek söyleyebilceğim. Bu arabalar gitmesine gider ama durmaz çok yaşadık en iyisi ve en mantıklısı tek kullanıyorsan bu aracı iyice basman ve aracı sertleştirmek ilk kural. Ve hava kanallı disk bir nebze de olsa işe yarayabiliyor. Yani kısacası elinden geldiğince bu corollalar sertleşmesi lazım esnediği an kaymaya başlar 99 dan beri biniyorum bilmediğim huyu yok çünkü

MehmetOrkun
17-03-2014, 22:58
:) sorma bunun hastalığı kızaklaması galiba.

Peki ömer abi senin bilgilerinden yararlanalım. Bu aracı nasıl basarız ?. çok sert yapma imkanım yok. Hem ben sert sevmiyorum hem babamda biniyor arada sırada :).

Tabi gariptir hep sağ teker sorun yaşatıyor .

Schumi
17-03-2014, 23:08
Kaliper tamir takımı ile kaliperin sıfırlanması gerekiyor olabilir. İyi bir frencide baktırmak lazım. Gerçi sökmeden anlaşılacak birşeyde olmabilir.

Redfish16V
17-03-2014, 23:54
:) sorma bunun hastalığı kızaklaması galiba.

Peki ömer abi senin bilgilerinden yararlanalım. Bu aracı nasıl basarız ?. çok sert yapma imkanım yok. Hem ben sert sevmiyorum hem babamda biniyor arada sırada :).

Tabi gariptir hep sağ teker sorun yaratıyor .
Bende bi aralar fren konusunda takıntı yapmıştım.Uzun bir süre neler yapabilirim derken şu an ebc'nin hava kanallı diskini düşünüyorum.Eğer maddiyat sıkıntısı olmasa arkaları da diske çevirmek isterdim.e12lerin uyuyor diye bi ara muhabbet vardı.

MehmetOrkun
18-03-2014, 09:28
Kaliper tamir takımı ile kaliperin sıfırlanması gerekiyor olabilir. İyi bir frencide baktırmak lazım. Gerçi sökmeden anlaşılacak birşeyde olmabilir.

Çok yere gösterdik ama ya usta usta değildi , yada bu arabanın standardından daha fazlasını beklememek gerekiyor. Bir kaç servise daha götürmek gerekiyor galiba.


Bende bi aralar fren konusunda takıntı yapmıştım.Uzun bir süre neler yapabilirim derken şu an ebc'nin hava kanallı diskini düşünüyorum.Eğer maddiyat sıkıntısı olmasa arkaları da diske çevirmek isterdim.e12lerin uyuyor diye bi ara muhabbet vardı.

Tabi farklı diskler denenebilir, yalnız bu araç fabrikadan çıkarken kızaklayan bir araç olarak çıkmamıştır diye düşünüyorum. Bundan dolayı o performansını yakalamam yeterli benim için. Zaten otobanda 110kmden yukarı çıkmayan birisiyim. Sadece ani frenlemelerde sorunum var.

Y.Emre
18-03-2014, 10:00
Senin sorunun aracın tasarım durumundan kaynaklanacak birşey değil. %95 (aslında daha yüksek ihtimalle) Sol kaliperinde sorun var. Hem frende hem patinajda sürekli tek tarafın atraksiyona girmesinin çok fazla açıklaması yok..

Ustanı değiştirmek iyi bir çözüm olabilir, tabi arabanın böyle bir sorunu olduğundan bahsetmişsen ve durum hala aynıysa. Yoksa normal balata değişiminde dikkat edilen bir husus değil kaliperin kontrolü.. Disk değiştirmeyi falan arabanın frenleri normal olduğunda da yetmiyorsa denersin frenlerin düzgün çalışmıyorsa değil :)

MehmetOrkun
18-03-2014, 11:20
Teşekkürler emre bi kaliper işlemine baktırayım :) çözüm olabilir inşallah.

burakgunay
18-03-2014, 12:50
Bizde de yaklaşık 2000den beri kullanılıyordu, 1 tane 93 model 1 tane 94 model GLi miz oldu. Hiç bi fark yok, ikisinin de frenajı aynıydı. Adama frenaj öğretir o araba zorla :D azcık fazla dokunsan hemen kızaklar, çözüm olursa paylaşın ben de merak ettim

Chn53
18-03-2014, 12:55
:) sorma bunun hastalığı kızaklaması galiba.

Peki ömer abi senin bilgilerinden yararlanalım. Bu aracı nasıl basarız ?. çok sert yapma imkanım yok. Hem ben sert sevmiyorum hem babamda biniyor arada sırada :).

Tabi gariptir hep sağ teker sorun yaratıyor .

Ön Amortisor tablasını aşşagı indirtin amortisor milini kısalttırın ve 3,5 eibach yay kullanin bu sekilde 7 cm civarında bir basıklık oluyor ve konfor kaybı çok olmuyor

MehmetOrkun
18-03-2014, 13:15
Ön Amortisor tablasını aşşagı indirtin amortisor milini kısalttırın ve 3,5 eibach yay kullanin bu sekilde 7 cm civarında bir basıklık oluyor ve konfor kaybı çok olmuyor

Tablanın aşağıya inme şansı varmı ?, benim bildiğim tabla büyük lastiğe sürter ?, şahin doğanda lastiğin yanından inebiliyor.

Söylediğinizi bir araştıracağım.

Chn53
18-03-2014, 13:22
Tablanın aşağıya inme şansı varmı ?, benim bildiğim tabla büyük lastiğe sürter ?, şahin doğanda lastiğin yanından inebiliyor.

Söylediğinizi bir araştıracağım.

195 50 15 lastigim vari 3,5 cm indirmistik tabladan :)

Hata size soyle tiyoda veriyim arabanin sol tarafı orjinaldan daha düşük , solu 3,2 sağ tarafı 3,5 insirmistim. Bu belki sizin sorununuza çözüm olur sag lastikle sol lastigin yükü eşitlenince

Chn53
18-03-2014, 13:24
Gerci imzaya coilover hazir yazmissiniz ozaman tablayla ugrasmaya gerek yok ama dedigim gibi sagı 3-4 diş aşşada olucak şekilde ayarlayin coili

0M42
18-03-2014, 13:40
Aracı krikoya kaldırıp tekeri elle çevirerek kaliper kontrolü yapabilirsin.Benim aracımda başıma gelmişti kaliperin içine su vs. girince pas yapıp sıkışabiliyor.

Yanlız bir kaliper sıkıp diğeri sıkmıyorsa özellikle sert fren anında aracın duruma göre sağa yada sola çekmesi gerekir.Varmı böyle bir durum ?

MehmetOrkun
18-03-2014, 14:38
195 50 15 lastigim vari 3,5 cm indirmistik tabladan :)

Hata size soyle tiyoda veriyim arabanin sol tarafı orjinaldan daha düşük , solu 3,2 sağ tarafı 3,5 insirmistim. Bu belki sizin sorununuza çözüm olur sag lastikle sol lastigin yükü eşitlenince

Tablaya baktımda dediğiniz gibi 3-4cm kadar indirme yapabiliriz :). Keşke bunu daha önceden fark edebilseydik. Çok teşekkürler. Şuan coiloverleri honda coilover kiti ile yaptım. Ama amortisör boyu uzun olduğundan çok indirince amortisör vuruyor :) hem konfor azaldı.

Eibach alıp konforu yerine getirip birazda düşmesini sağladıkmı yeter :) .




Aracı krikoya kaldırıp tekeri elle çevirerek kaliper kontrolü yapabilirsin.Benim aracımda başıma gelmişti kaliperin içine su vs. girince pas yapıp sıkışabiliyor.

Yanlız bir kaliper sıkıp diğeri sıkmıyorsa özellikle sert fren anında aracın duruma göre sağa yada sola çekmesi gerekir.Varmı böyle bir durum ?

Evet bunu deneyeceğim, lastiği çevirmeye çalışacağım. Frende çekme olmuyor yalnız ikiden üçe atarken araba çekme yapıyor sağ mı sol mu bilmiyorum :) .

MehmetOrkun
21-03-2014, 09:23
Arkadaşlar sorun devam ediyor, kaliperde sıkıştırma bulunmuyor. Çözüm aranıyor.

Akihiko Saito
23-03-2014, 12:42
Sadece ön tarafı alçaltırsanız kızaklama azalmaz, artabilir. Dengenin bozulmaması için dört amortisörü birden alçaltabilirsiniz.

Aracın sağ aksı daha kısa olduğu için sağ teker öncelikli olarak patinaj yapması ve araç vitesdeyken öncelikli olarak sağı kitlemesi normal.

Eğer tüm fren aksamına bakım yaptılarsa kronik birşeyden bahsediyorsunuz. Sorununuzun sebebi; Bu araçların üretildiği yıllarda asbestli fren balatası üretiliyordu. Asbestli fren balataları diske dokunduğu anda(fren boşluğu alındığında) tutmaya başlar. Siz frene sonuna kadar basmadan da tam tutmazdı. Ancak 2001 yılında asbestlı balata üretimi çevreye zarar verdiği gerekçesiyle tamamen yasaklandıktan sonra toyotada 2002 yılında disk fren kullanmaya başladı. Yeni üretilen fren balatalarında ise fren boşluğunu aldığınız anda frenlemeyi hissetmezsiniz, güç uygulamanız gerekir. Dolayısıyla bu araçlardaki fren sistemi eski tip balatalarda başarı sağlıyordu ancak bu balatalar kampanada başarı sağlamıyor. Bunu ön fren yollarını daha uzun hale getirerek çözebilirsiniz ama onu da nasıl yapabileğiniz tamamen sizin mekanik hayal gücünüze kalmış. Tabi sıkıntınız sadece bu kronik durumdan ibaretse bu söylediğim şeyleri ciddiye alın.
Ama eğer frenlerde daha ciddi bir sıkıntı varsa ustanızı dövmenizi tavsiye ederim.
Daha ciddi derken;
Mesela arka kampanalarda hangi balata kullanılıyor. (Trw? Valeo?)
P valfi değişti mi? (Özellikle p valfi kurumlandıysa arka fren basıncı yok gibi bişeydir.)
Araçta hidrolik yağı kullanıyorsunuz? (dot4?)
Kampanalarda eğiklik varmı? (Eğer varsa içeri çökük olan yerde bir anda tutuyordur.)


Araba kızaklarken arka tekerler dönmeye devam ediyormu? Bide arabanın arkası ne kadar kalkıyor o önemli. P valfi bozuk yada kirli olduğunda istediğiniz kadar basın arka tekerler dönmeye devam eder. Arka fren boşluğu ön ile aynı anda kapanacak şekilde fren ayarı yapılması gerekiyor. Aracın arkası kalktıktan sonra arka frenler tutsa da bi halta yaramaz.(Daha çok savurur)
Bakın eski aracımın P valfi bozukken fren yapış şekli. Bunu aracın içerisinde farkedemiyosunuz.
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1.0-9/269944_2257088106364_702666_n.jpg

MehmetOrkun
24-03-2014, 07:48
Harika bir açıklama olmuş ellerine gözlerine sağlık .

Söylemiş olduğun tüm detayları tek tek inceleteceğim. Tekrar dönüş yaparım konuya, inşallah güzel bir çözüm olur. Çok teşekkür ederim :)

timuçin38
27-03-2014, 22:22
Bende yıllardır ae101 kullanıcısı olarak frenlerle sorun yaşadım. Beyler tek sorun kalitesiz malzemeden dolayı. 2013 eylül ayına kadar piyasada ne kadar lastik markası varsa kullandım. hep frenlerinden şikayetciydim. Takii fren hidroliğimi değişip kaliteli balata ve hamuru yumuşak lastik alana kadar. Keşke burdaki yorum yapanların binme test etme şansı olsa. o kadar memnunumki frenlerinden kendim bile şaşırıyorum. Bu aracın frenleri bu kadar güzel nasıl olur diye. Aracı düşürmeye hiç gerek yok. haa illa diyorsan ben 4 cm maxtrac yay kullandım 1 sene memnundum. Sen güzel bir lastik kaliteli bir balata al. disklerin orj mi yan sanayimi nasıl bilemem. Bu yazdıklarım frenleri iyileştirmek için. Senin sorunun ise ön tekerlerin kaliper pimlerini sök yada söktür lastiklerine baktır toz pislik aliyormu. kitleyen teker pimi geri çekme yapmıyorda olabilir yada diğer arkadaşların dediği gibi sol kaliperde de olabilir. biraz el becerin varsa pimlerini sök temizle hafif gres sür yerine tak elinle ileri geri yap alıştır :)

levent
27-03-2014, 22:34
İstediğinizi yapın beyler, disk büyütmedikten sonra şimdi duruyor diyebileceğiniz bir freniniz olmuyor ae101 veya e11 lerde.

ae101 de batu ebc balata - disk kullanmıştı ki piyasada erişilebilecek en iyi setuptu o zaman daha ebc tr dist bile yoktu öyle diyim.

e12 kaliper - disk - ana merkezi alıp takın, o zaman inanamazsınız :)

şöyle diyim başka bir deyişle, superstrut süspansiyonlardan 2 pistonlu kaliperler çıkar.. adamlar onları söküp e12 kaliper disk merkeze dönüyorlar ciddi şekilde memnunlar, çekik gözlülerden bahsediyorum..

MehmetOrkun
28-03-2014, 09:07
Bende yıllardır ae101 kullanıcısı olarak frenlerle sorun yaşadım. Beyler tek sorun kalitesiz malzemeden dolayı. 2013 eylül ayına kadar piyasada ne kadar lastik markası varsa kullandım. hep frenlerinden şikayetciydim. Takii fren hidroliğimi değişip kaliteli balata ve hamuru yumuşak lastik alana kadar. Keşke burdaki yorum yapanların binme test etme şansı olsa. o kadar memnunumki frenlerinden kendim bile şaşırıyorum. Bu aracın frenleri bu kadar güzel nasıl olur diye. Aracı düşürmeye hiç gerek yok. haa illa diyorsan ben 4 cm maxtrac yay kullandım 1 sene memnundum. Sen güzel bir lastik kaliteli bir balata al. disklerin orj mi yan sanayimi nasıl bilemem. Bu yazdıklarım frenleri iyileştirmek için. Senin sorunun ise ön tekerlerin kaliper pimlerini sök yada söktür lastiklerine baktır toz pislik aliyormu. kitleyen teker pimi geri çekme yapmıyorda olabilir yada diğer arkadaşların dediği gibi sol kaliperde de olabilir. biraz el becerin varsa pimlerini sök temizle hafif gres sür yerine tak elinle ileri geri yap alıştır :)

Söylediklerini deneyeceğim inşallah :). Sadece hafta sonu ilgilenebiliyorum aracım ile . Bu hafta sonu söylenen tüm işlemleri deneyeceğim. İnşallah kurtuluruz şu dertten.


İstediğinizi yapın beyler, disk büyütmedikten sonra şimdi duruyor diyebileceğiniz bir freniniz olmuyor ae101 veya e11 lerde.

ae101 de batu ebc balata - disk kullanmıştı ki piyasada erişilebilecek en iyi setuptu o zaman daha ebc tr dist bile yoktu öyle diyim.

e12 kaliper - disk - ana merkezi alıp takın, o zaman inanamazsınız :)

şöyle diyim başka bir deyişle, superstrut süspansiyonlardan 2 pistonlu kaliperler çıkar.. adamlar onları söküp e12 kaliper disk merkeze dönüyorlar ciddi şekilde memnunlar, çekik gözlülerden bahsediyorum..
Acaba maliyeti ne oluyor bu e12 fren sistemini yapsak ? .mantıklı olabilir e12nin gerçekten iyi frenleri.

Bluttbeton
28-03-2014, 10:27
İstediğinizi yapın beyler, disk büyütmedikten sonra şimdi duruyor diyebileceğiniz bir freniniz olmuyor ae101 veya e11 lerde.

ae101 de batu ebc balata - disk kullanmıştı ki piyasada erişilebilecek en iyi setuptu o zaman daha ebc tr dist bile yoktu öyle diyim.

e12 kaliper - disk - ana merkezi alıp takın, o zaman inanamazsınız :)

şöyle diyim başka bir deyişle, superstrut süspansiyonlardan 2 pistonlu kaliperler çıkar.. adamlar onları söküp e12 kaliper disk merkeze dönüyorlar ciddi şekilde memnunlar, çekik gözlülerden bahsediyorum..

hazır arka kampanadan ses geliyorken geçsem mi :p :D

levent
28-03-2014, 10:31
Acaba maliyeti ne oluyor bu e12 fren sistemini yapsak ? .mantıklı olabilir e12nin gerçekten iyi frenleri.

kaliper ve taşıyıcıları ne kadar bulacağına göre değişir. 1000 tl ortalama diyebiliriz.


hazır arka kampanadan ses geliyorken geçsem mi :p :D

arkalara gerek yok yahu.. balatayı değiştir devam et arkaların etkisi çok çok az..

MARJINAL_SUFI
28-03-2014, 14:10
tüm yorumları okumadım lakin sanki bir arkadaş söylemiş gibi.. ben yinede söyleyeyim ; taşıyıcılarınızdan birisi eğri olabilir.. ufak bir eğrilik söz konusu bile olsa balatanız disk e eşit basmaz, araba çekme yapabilir, söylediğiniz sıkıntılar olabilir.. zamanla bilyanızı bozabilir..
göz ile kontrolü de zor ancak bana taşıyıcınız eğri gibi geliyor..

MehmetOrkun
14-04-2014, 11:02
tüm yorumları okumadım lakin sanki bir arkadaş söylemiş gibi.. ben yinede söyleyeyim ; taşıyıcılarınızdan birisi eğri olabilir.. ufak bir eğrilik söz konusu bile olsa balatanız disk e eşit basmaz, araba çekme yapabilir, söylediğiniz sıkıntılar olabilir.. zamanla bilyanızı bozabilir..
göz ile kontrolü de zor ancak bana taşıyıcınız eğri gibi geliyor..

Abicim frene bastığımda araba çekme yapmıyor, sol teker kitleniyor ama düz gidiyor :) gariptir.

Bu arada muayeneden 4 lastik frenden gayet iyi derece ile geçti.

Sorun hala devam etmektedir.

Kar lastiği taktığımda baya etkisi oluyor fakat yinede aynı lastik sorunlu sağ ön.

sinanbaysal
14-04-2014, 12:43
Araba kizaklayinca sanki durmuyor da dahada hizlaniyor ya :D simdilik en iyisi motor freni ile sakin fren yapmak kizaklamaya basladimi sakatt..

MehmetOrkun
14-04-2014, 13:24
Sorma sinan :D ani frenlerde hep arabayı 3. veya 2. vitese alıp frenliyorum o zaman motor kontrol ediyor , ama baskı balata :) gidiyor.

Sorunu çözeceğim bakalım, şu yaylar ile amortisörü takayımda bi :D

MehmetOrkun
08-12-2015, 14:58
Arkadaşlar konumdan devam ediyorum

e12 = corolla 2002-2007 arası kasalar.
Bu ara disk balata değiştireceğim de
1. önlere e12nin disk balatasını sadece koysam olmaz mı ?
2. önlere e12nin disk balatasını ve fren merkezini koysam olmaz mı ?

MehmetOrkun
13-01-2016, 07:54
Beyler konu devam:).

Lastik gerçekten değiştiriyor işi, dün kırmızı ışıkta birisi geçerken (benim yeşil yanıyor tabi) anlık görüp frene dokunmam ile arabanın durması bir oldu. Çok şükür ki ne kızaklama ne başka birşey oldu lap diye durdu :). Kar lastikleri var aracın üzerinde etkisi çok büyük, demek ki iyi tutunan lastik alırsak fren sorunu düzelecek gibi.

Birde kar yağdığında yerler komple buz ve kar, frene bastığımda aracın arkası her seferinde sağa doğru atıyor ? bu sizce hangi lastikte sorun var demektir ?

mikelazi
13-01-2016, 10:53
4 tane iii lastik.birde güzel rot balans ayarı.

buna benzer sorunu bende yaşadım (araç 106 1.4)önler anında kitliyordu.
lastik jant 175-55r15 oldu
fren hidroligi degişti
disk balata degişti
eibach yay,milden 3cm kısalan amortisörler
fren hortumları
ön salıncaklar
viraj demir takozları
tabi bundan sonra aracın hem yol tutuşu , frenleri bariz farketti.genede istedigim gibi degildi.herkez 106 durmaz dedigi için fazlada ugraşmadım.
taktıgım kule gergisi bile frende olumlu farketti.daha sonraları ön disk kaliperi gti inkiyle degişeyim diye düşündüm.sonuçta tam istedigim gibi durmuyordu.dursada eskisi kadar olmasada önler kitleniyordu.disklerde hayli ısınıyordu.servise götürdüm.lifte kaldırttım.arka kampanalar söküldü balata bitmiş,fren merkezleri patlak.işte sorunum bulunmuştu.herkez 106 zaten durmaz dedigi için normal karşılamıştım.ama benim tahminim en asagı 4-5 aydır arka frensiz biniyormuşum.bu arada bu bitik frenle muaynedende geçmiştim.

yorum sizin.

VtecDream
13-01-2016, 16:59
bahsettiğiniz problemler için bence fren hidrolik yağının borularını basıncını ve fren merkezini kontrol edin bu problemler balata kaliperden olmaz.

MehmetOrkun
14-01-2016, 07:31
4 tane iii lastik.birde güzel rot balans ayarı.

buna benzer sorunu bende yaşadım (araç 106 1.4)önler anında kitliyordu.
lastik jant 175-55r15 oldu
fren hidroligi degişti
disk balata degişti
eibach yay,milden 3cm kısalan amortisörler
fren hortumları
ön salıncaklar
viraj demir takozları
tabi bundan sonra aracın hem yol tutuşu , frenleri bariz farketti.genede istedigim gibi degildi.herkez 106 durmaz dedigi için fazlada ugraşmadım.
taktıgım kule gergisi bile frende olumlu farketti.daha sonraları ön disk kaliperi gti inkiyle degişeyim diye düşündüm.sonuçta tam istedigim gibi durmuyordu.dursada eskisi kadar olmasada önler kitleniyordu.disklerde hayli ısınıyordu.servise götürdüm.lifte kaldırttım.arka kampanalar söküldü balata bitmiş,fren merkezleri patlak.işte sorunum bulunmuştu.herkez 106 zaten durmaz dedigi için normal karşılamıştım.ama benim tahminim en asagı 4-5 aydır arka frensiz biniyormuşum.bu arada bu bitik frenle muaynedende geçmiştim.

yorum sizin.

Abi bunca masrafı yapmak istemiyorum biliyorum ki küçük bir hata var ama ne :). Kar varken frene bastığımda arabanın arkası sağa doğru gitmesi sorunun habercisi ama anlamadım:).



bahsettiğiniz problemler için bence fren hidrolik yağının borularını basıncını ve fren merkezini kontrol edin bu problemler balata kaliperden olmaz.

Fren testine girdi araç muayeneye de girdi basınçlar gayet iyi. Fren merkezi bakım yapıldı borulara bakıldı fren hidroliği değişti, ama hala aynı fark olmadı :). Tamam biliyorum genetiğinde var arabanın ama yine de karın üstüne arkayı sağa atmaması gerekli diye düşünüyorum.

alfa75
14-01-2016, 23:39
lastik ne var araçta,petlas mı

MehmetOrkun
15-01-2016, 07:23
lastik ne var araçta,petlas mı

Şuan hankook kar lastiği arkalar da barum, daha öncesinde ise bridgestone vardı 4 adet.

İzzet Göçmen
15-01-2016, 11:40
AE101 lerde kronik bu malesef durmuyor kızaklama sorunu bir cok kişide var

MehmetOrkun
16-01-2016, 07:48
İzzet kaymak yolda böyle, ama yeni atılan asvaltta yanımdaki arkadaş kafasını cam'a çarptı geçenlerde :D

Sadece sağ tarafın kayması dikkat çekici,

bir de 2 3 kere pompalayıp frene asıldığımda kızaklama olmadığını fark ettim.

fsunnetci
16-01-2016, 16:08
motor freni yapcaksın kendini alıştırcaksın o araçları başka türlü durduramıyorsun ben motor freni yaparak B5 passat ile aynı mesafede durabiliyordum motor freni yaparaktan tabi.diskleri tornalattırma zaten piyasada sağ sol takımı 200 300 arası satılan disklerin kapması zayıf birde tornalattınmı hepten çöp oluyorlar.

İzzet Göçmen
16-01-2016, 17:09
İzzet kaymak yolda böyle, ama yeni atılan asvaltta yanımdaki arkadaş kafasını cam'a çarptı geçenlerde :D

Sadece sağ tarafın kayması dikkat çekici,

bir de 2 3 kere pompalayıp frene asıldığımda kızaklama olmadığını fark ettim.


Fren pistonları iyi olmamasından kaynaklıdıgını düşünüyorum uno vardı 3 kişide zayıflardı tek basıma olunca bile vitese cakardım arabayı ki deli gibi acılmıstı kızaklama hiç olmadı good year duragrıp kullanıyordum suda mükemmeldi simdi civic var 200 lü hizlarda denedim cok güzel, yokmu bu araca göre brembo kaliperler diskler falan en ucuzundan bi kule gergisi dene belki iş görür

Ucanadamyoktur
09-12-2016, 22:10
Şu e11in frenlerinden bir tek memnun olan benim sanırım hemde orjinal diskle nasıl bir çözüm var mı yaptın :) Benimde hafif sağa çekme olayı var bir fren bakımı gözüküyor önümde 140 liraya brembo çift disk buldum ama orjinal midir diye düşücelerim yok değil.