Orijinalini görmek için tıklayınız : Yeni Bmw 520 i F10 hakkında
Arkadaşlar konuyudoğru yeremi açtım bilmiyorum ama
Şu aralar F10 kasa 520i almayı düşünüyoruz aramızda bu araca sahip olanlar varmıdır
yakıt tüketimi ş.içi / ş.arası
gidişi,
yoltutuşu v.s hakkında bilgi verebilirmisiniz ;
Birde Yeni E180 1.6 benzinli mi F10 5.20i 1.6 Benzinli mi ?
o cüsseye göre 5.20 gayet tatminkar ama verilere bakarsak bmw mercedesden 0-100 lerinde 2 saniyeye yakın hızlı.
520 kullanmadım ama asagı yukarı bilgi diye soyluyorm.şehir içi normal kullanımdan bahsediyorum:
babam 316 ile 136lık olanla 8-8.5 arası tüketim.
sezai (borusandadırda gorusebilrsin) 1.18 ile (5 deki motor ile aynı) 8.3 - 8.5lt dedi.uzun yol 6.8lt
5 inde bunlardan cok farklı olccagını sanmam olsun 9.5lt
https://www.youtube.com/watch?v=vnoMDUrquug
vnoMDUrquug
https://www.youtube.com/watch?v=W7vq60Elwio
W7vq60Elwio
koraycano
25-03-2014, 14:50
Bir Mercedes çalışanı olarak şunu diyebilirim,
Performance+sportiflik istersen BMW ye bakabilirsin.
Ama güven,konfor,prestij,kalite dersen Mercedes derim. E180 Şehir içinde 9-10 litre yakarsın.
e kasanın içi çok dar ve eski kalitesi yok sadece onu söyleyebilirim. yakıt tüketimi konusunda bişey diyemiyorum iki motoruda kullanmadım binmedim hiç. :)
ontheair
25-03-2014, 14:54
Her ikisini de kullandım. Şehir içinde iki model de 9.5 lt'nin altına düşmüyor. Ki bu bizim test amaçlı nispeten daha dikkatli kullanımız sonunda çıktı. Standart bir kullanıcı 10 lt civarında yakar. Her ikisi de 1.6 lt'lik turbo beslemeli motora sahip. BMW biraz daha dinamik bir karaktere sahip. E Sınıfı ise daha konforlu. Genişlik dersen de E SInıfının içerisine bir 5 Serisini koyabilirsin.
Ben daha dinamik kullanımı sevdiğim için 5 alırdım.
Bir Mercedes çalışanı olarak şunu diyebilirim,
Performance+sportiflik istersen BMW ye bakabilirsin.
Ama güven,konfor,prestij,kalite dersen Mercedes derim. E180 Şehir içinde 9-10 litre yakarsın.
bmwde onlarda yok zaten karamürsel sepeti ya
koraycano
25-03-2014, 15:02
bmwde onlarda yok zaten karamürsel sepetini ya
Standartında BMW'nin;
Panaromik cam tavan var mı ?
Çarpışma önleme yardımcısı var mı ?
Akıllı bi-xenonlar var mı ?
Donanım eşitleme yapmayı denedin mi ? Ondan sonra konuş istersen..
bmwde onlarda yok zaten karamürsel sepeti ya
ahaha:D çok güldüm buna
İkisinide kullanmis biri olarak
Bmw net 1-1.5 litre daha az yakiyor ve daha iyi gidiyor
İkisinede gozunuz kapali binin aradaki farki konfordan oteye gecmez tabii mercedes daha konforlu
Baz donanimda 520nin ici daha kotu koltuklar suni deri direksiyon plastik benzeri deri vs yani kalite hissi e180de 1-2 cita daha yuksek
Hee alcak olsam fiyata bakarim hangisi daha ucuz ona yonelirim hatta e180 daha sik geliyor gozume
Standartında BMW'nin;
Panaromik cam tavan var mı ?
Çarpışma önleme yardımcısı var mı ?
Akıllı bi-xenonlar var mı ?
Donanım eşitleme yapmayı denedin mi ? Ondan sonra konuş istersen..
başta
güven,konfor,prestij,kalite
bunları değilde yazdığın donanımı söyleseydin belki öyle yazmazdı:icon_tup:
Malzeme kalitesinde Mercedes 1-2 tık önde iki araç arasında. Uzun ömürlülük açısındanda öyle olduğunu düşünüyorum ( artık kim arabasını 15 sene kullanıyor bilemiyorum ama)
Şahsen BMW tercih ederdim.
f10
performans
yol tutuş
w212
konfor
iç mekan genişliği
bagaj kullanımı
mercedes'i bimiyorum ama bmw'yi doldurmaya kalkarsanız 150.000 lira oynayabilir. :)
f10
performans
yol tutuş
w212
konfor
iç mekan genişliği
bagaj kullanımı
mercedes'i bimiyorum ama bmw'yi doldurmaya kalkarsanız 150.000 lira oynayabilir. :)
150 olsa yine iyi. Örnek > Connecting site... (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-kadirbey-den-2013-bmw-5.20i-m-paket-150477070/detay)
şunu da söyleyim, her iki markada da boş araçlar berbat görünüyor. mesela bomboş bi 316i ile dolusu arasında dağlar kadar fark var. bu durum kullanılan malzemelere de yansıyor. f10'un boş halindeki koltuklar ve derileri çok basit, direksiyon da öyle mesela. gelin görün ki modern line seçerseniz araç kimya değiştiriyor.
doldurmak da ciddi para istiyor tabi. f10'un navigasyonu 20.000 tl. şerit değiştirme uyarısı 4.600 tl veya içi şöyle olsun (gerçek deri, gerçek ahşap vs...) derseniz ekstra ödeyeceğiniz tutar 25.000 tl:
http://i.hizliresim.com/x84jMV.jpg (http://hizliresim.com/x84jMV)
off topic...
bir haftadır f10'u inceliyorum; yahu bi aracın bagaj kısmı bu kadar basit yapılmaz ki. bazıları audi'ye şöyle böyle diyor ama vallahi benim a3'ün bagaj bölmesi hem daha kullanışlı hem de daha kaliteli. tamam f10'un bagaj halısının altında yedek lastik falan yok, akü var ama halının kenarları falan bu fiyat seviyesindeki bir araç için kaplanmış olmalıydı. halıyı kaldırma mekanizması da çaputtan; hani şu focus'larda, fluance'larda tercih edilenlerden. diğer yandan bagajın her yanı girintili çıkıntılı. mercedes'inkiyle hemen hemen aynı hacim; 520 lt ama mercedes'in bagajına sığan valizleri f10'unki almayabilir. onu da geçtik, bagajın içine doğru başınızı hafifçe eğin; pandizotun altına denk gelen yerde koskoca metal kısım kabak gibi ortada, görürsünüz. insan orayı bi plastikle ya da kauçukla falan kapatır yahu. son olarak bagaj kapağını kaldırın, kenar çizgilerinde kalın ve çirkin kaynak izlerini görürsünüz. a3'te yok böyle birşey. ha audi'yi gene övdün dersiniz şimdi siz ama bunlar gerçek. detaylı işçilik ve malzeme konusunda audi harbiden iki markadan da önde. bakın her konuda demiyorum; işçilik ve malzeme diyorum. ileride f10 almayı düşünüyorum bakın onu da hesaba katın yalnız. :)
off topic...
bir haftadır f10'u inceliyorum; yahu bi aracın bagaj kısmı bu kadar basit yapılmaz ki. bazıları audi'ye şöyle böyle diyor ama vallahi benim a3'ün bagaj bölmesi hem daha kullanışlı hem de daha kaliteli. tamam f10'un bagaj halısının altında yedek lastik falan yok, akü var ama halının kenarları falan bu fiyat seviyesindeki bir araç için kaplanmış olmalıydı. halıyı kaldırma mekanizması da çaputtan; hani şu focus'larda, fluance'larda tercih edilenlerden. diğer yandan bagajın her yanı girintili çıkıntılı. mercedes'inkiyle hemen hemen aynı hacim; 520 lt ama mercedes'in bagajına sığan valizleri f10'unki almayabilir. onu da geçtik, bagajın içine doğru başınızı hafifçe eğin; pandizotun altına denk gelen yerde koskoca metal kısım kabak gibi ortada, görürsünüz. insan orayı bi plastikle ya da kauçukla falan kapatır yahu. son olarak bagaj kapağını kaldırın, kenar çizgilerinde kalın ve çirkin kaynak izlerini görürsünüz. a3'te yok böyle birşey. ha audi'yi gene övdün dersiniz şimdi siz ama bunlar gerçek. detaylı işçilik ve malzeme konusunda audi harbiden iki markadan da önde. bakın her konuda demiyorum; işçilik ve malzeme diyorum. ileride f10 almayı düşünüyorum bakın onu da hesaba katın yalnız. :)
abi hatırlarsan sana yazdım a6 diye :) ama bahsettiğin olay benım aracımda yok yada dikkat etmedim:confused:
edit: bilmediğimden soruyorum mercedes stantart donanımda bile gerçek derimi kullanıyor? benim bildiğim bmw gibi opsyonel donanım olması lazım?
Standartında BMW'nin;
Panaromik cam tavan var mı ?
Çarpışma önleme yardımcısı var mı ?
Akıllı bi-xenonlar var mı ?
Donanım eşitleme yapmayı denedin mi ? Ondan sonra konuş istersen..
başta bir hitap seklini degiştir istedigim zaman konusurm sana soracak halim yok.
bak anlayan anlayabiliyor. #10 numaralı mesaj
bel altımı çalısıyoruz yada sidik mi yarıstırcaz ben fikrimi soyluyorm
satıscı degilim hatim etmeye niyetim yok donanımları o senin işin ;)
panaromik yok eger o klasda bir arabada deli divane gibi ses yapıcaksa olmasında olur (bindigim enaz 3 c serisinde cıkan panaromik sesleri)
evet parasını verirsen bixenonun üstüne adaptip LED farları var
çarpışma konusunda fikrim yok..
üstün tarafları illaki olucak sadece onları goruceksek bende o hakkımı söyle kullanıyım
2000 cc dizel motorun varmı ?
şürüş modların varmı ?
indivudual yapma sansımız varmı ?
Carolita1907 'a ek olarak :)
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-yali-motors-dan-ic-dis-m-technic-borusan-cikisli-150048329/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-m-paket-520i-yeni-makyajli-borusan-cikisli-hafiza-geri-gorus-156237261/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mercedes-benz-mercedes-benz-e-180-premium-en-dolusu-136434879/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mercedes-benz-heper-otomotiv-mercedes-benz-e-180-amg-ozel-siparis-2014-158071543/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mercedes-benz-ertemel-den-bayi-cikisli-2014-e180-cgi-elite-amg-panaromik-f-1-158258311/detay
hızımı alamadım dizele geçtim
makyajsız kasa tv falan var gerçi ama idare et 525 xdrive
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-armada-motors-sifir-525xd-m-paket-beyaz-tam-dolu-hemen-teslim-158438341/detay
buda makyajlı kasa 520d
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-askar-otomotiv-den-2013-model-520d-m-paket-makyajli-kasa-bayi-156950393/detay
----
e250 cdi amg 4m
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mercedes-benz-kibarlar-e250-4m-amg-pluspanaromik-pluskeyless-plusled-plusayna-pkt-pluskoruma-pkt-138052988/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mercedes-benz-2013-e250-cdi-4matic-amg-makyajli-pluskeyless-pluspanoramik-tam-otv-157983394/detay
@Mertİ.; söylemiştin kardeşim evet; a6 hem e'den hem de 5'ten gerçek anlamda daha kaliteli ve temiz malzeme işçiliğe sahip. uzaktan uzağa bakarak değil, detaylara inince anlıyor insan. ;)
mercedes'te de hakiki deri için ekstra ödeme yapılması gerekli. kişisel görüşümdür; mercedes'in suni derisiyle bmw'nin suni derisini kıyaslarsak mercedes'inki daha kaliteli görünmekte. sebebi, bmw'nin koltuk yapılarındaki aşırı sadelik ve derinin birleşim noktalarındaki dikiş izi olmayan basit görünümü.
2000 cc dizel motorun varmı ?
şürüş modların varmı ?
indivudual yapma sansımız varmı ?
doğru söze ne hacet
Ben kısa kesiyorum BMW alırdım, 55 yaşındaki babam da BMW alırdı :)
koraycano
25-03-2014, 16:24
başta bir hitap seklini degiştir istedigim zaman konusurm sana soracak halim yok.
bak anlayan anlayabiliyor. #10 numaralı mesaj
bel altımı çalısıyoruz yada sidik mi yarıstırcaz ben fikrimi soyluyorm
satıscı degilim hatim etmeye niyetim yok donanımları o senin işin ;)
panaromik yok eger o klasda bir arabada deli divane gibi ses yapıcaksa olmasında olur (bindigim enaz 3 c serisinde cıkan panaromik sesleri)
evet parasını verirsen bixenonun üstüne adaptip LED farları var
çarpışma konusunda fikrim yok..
üstün tarafları illaki olucak sadece onları goruceksek bende o hakkımı söyle kullanıyım
2000 cc dizel motorun varmı ?
şürüş modların varmı ?
indivudual yapma sansımız varmı ?
Farkındaysan performans+sportiflik BMW dedim sonrada mercedesi saydım. BMW de Karamürsel sepeti gibi afaki konuşmana gerek yoktur arkadaşım . Biz burada tabi ki sidik yarıştırmıyoruz isteyen istedeğini alır. Senin tepkine istinaden yazıyorum bunları. Ayrıca 2000cc motor var mı diye konuşmuyoruz kasadan bahsediyoruz. 2.0 LT dizel istersen BMW yada AUDİ ye bakabilirsin :) Madem sordun evet Sürüş modlarımızda var. Bırak indivudual da olmasın :) Saygılarımla.
520i alırdım her türlü koşulda. Mevcut E kasa çok zevksiz geliyor bana.
Farkındaysan performans+sportiflik BMW dedim sonrada mercedesi saydım. BMW de Karamürsel sepeti gibi afaki konuşmana gerek yoktur arkadaşım . Biz burada tabi ki sidik yarıştırmıyoruz isteyen istedeğini alır. Senin tepkine istinaden yazıyorum bunları. Ayrıca 2000cc motor var mı diye konuşmuyoruz kasadan bahsediyoruz. 2.0 LT dizel istersen BMW yada AUDİ ye bakabilirsin :) Madem sordun evet Sürüş modlarımızda var. Bırak indivudual da olmasın :) Saygılarımla.
tepki bende degil arkadasım sende soru sordun cevap verdim üstüne bende sana yonelttim .
afaki konusmuyorm hatta hiç a6 yı konusmuyorz 5 ve e yi karsılastırıyoruz .önden biri çekmiyor bu aracları alıp salonun bi kösesine koymicak kimse heralde motoruda sokustururm. o bahsettıgın sistemler motorsuz bişeye yaramıcak.
şürüş moduları vitesin modları degilde neyse dert degil isteyen istedgini alsın gitsin.Saygıllar
Farkındaysan performans+sportiflik BMW dedim sonrada mercedesi saydım. BMW de Karamürsel sepeti gibi afaki konuşmana gerek yoktur arkadaşım . Biz burada tabi ki sidik yarıştırmıyoruz isteyen istedeğini alır. Senin tepkine istinaden yazıyorum bunları. Ayrıca 2000cc motor var mı diye konuşmuyoruz kasadan bahsediyoruz. 2.0 LT dizel istersen BMW yada AUDİ ye bakabilirsin :) Madem sordun evet Sürüş modlarımızda var. Bırak indivudual da olmasın :) Saygılarımla.
yanılmıyorsam sürüş modları sadece direkyon sertleştirme ve gaz tepkisi olmalı :)
bU KONU BAska forumlardada defalarca tartışıldı, 2 araca sahip olan bir arkadaş bile f10 u tercih ediceğini söyledi..
Benim görüşüm total anlamda daha başarılı f10
öyle klasik konfor merso dinanizm diyerek geçiştirilecek konumda degıl 2si.
f10 konfor anlamındada oldukça iyidir, iç mekan ambiyansı olsun mersodan iyidir bana göre, detaylarda işçililkte eksiklikler olabilir.
çoğu kriterde 2 arac arasında atla deve yok dediğim gibi..
Gerçekden BMW fiyat listelerinde boş paket olarak fiyatını soyluyor ışık paketi 2.500 euro diyor altı üstü xenon far ve kapı kollarının altında karsılama ısıkları var aracı dolu dolu alman ıcın 25 bin tl extra ödersin rahat rahat fakat 520d sürdüm araç geniş inanamadım ortalama yakıtı 7,2 idi inanılmaz az yakıyor fakat gaza basmaya basladıgın anda su gibi içiyor konfor süper tavisye :D
E kasa zevksiz bi araba ( 13' 250 4Matic icin konusuyorum) , kullandigimi anlamiyorum ciddi ciddi, gidiyo oyle kendisi. Kullanimi cok kolay bi arac direksiyona hakim ayagi pedala uzanan kucuk cocuk bile zerre zorlanmadan kullanir. 65 yasinda olsam beeelki alip kullanirim. Ic kalitesi de oyle F10'dan bariz ustun falan degil, eski Merso kalitesini beklemesin kimse.
F10 520i test ettim kullandim kullanan arkadasim var. Yakit olarak arkadas karma kullanimda 9 yakiyo biraz rahatsizdir ve 10 ustunu pek gormedim dedi. Ben de 8-9 arasi yaktirmistim kullandigim zaman ( 1 depo ortalamasi. - 520i icin konusuyorum. ) E180'den az yakiyo.
E250'den once de F10 520D sahibiydik. Bugun ikisinin arasinda kalirsam sanirim gidip F10 alirim. 19 jant koydum yine de konfordan pay vermedi, Mercedes'ten sahsi fikrim cok daha guzel duruyo. ( ozellikle yandan on kafanin durusu ) Ve daha dogal kullanimi var, daha sportif tepkilere sahip.
E kasa zevksiz bi araba ( 13' 250 4Matic icin konusuyorum) , kullandigimi anlamiyorum ciddi ciddi, gidiyo oyle kendisi. Kullanimi cok kolay bi arac direksiyona hakim ayagi pedala uzanan kucuk cocuk bile zerre zorlanmadan kullanir. 65 yasinda olsam beeelki alip kullanirim. Ic kalitesi de oyle F10'dan bariz ustun falan degil, eski Merso kalitesini beklemesin kimse.
F10 520i test ettim kullandim kullanan arkadasim var. Yakit olarak arkadas karma kullanimda 9 yakiyo biraz rahatsizdir ve 10 ustunu pek gormedim dedi. Ben de 8-9 arasi yaktirmistim kullandigim zaman ( 1 depo ortalamasi. - 520i icin konusuyorum. ) E180'den az yakiyo.
E250'den once de F10 520D sahibiydik. Bugun ikisinin arasinda kalirsam sanirim gidip F10 alirim. 19 jant koydum yine de konfordan pay vermedi, Mercedes'ten sahsi fikrim cok daha guzel duruyo. ( ozellikle yandan on kafanin durusu ) Ve daha dogal kullanimi var, daha sportif tepkilere sahip.
e250 4matic alan adam zaten sürüş zevki olsun diye almaz tahminimce :) aynısı 520i e180 içinde geçerli. burda önemli olan diğer unsurlar. alıcak olan kişi zaten ilk 2 cümlende bahsettiklerin için alıyor aracı :)
E180 kullanmadan yazan arkadaslara soruyorum cok bilgilisiniz ya bi cevap verin o kasaya o motor uymus mu hadi motora okey diyelim o sanzimani bana bi aciklayin? Aradaki 1.5lt farki da bi kapatin ondan sonra e180i savunun bence :)
e250 4matic alan adam zaten sürüş zevki olsun diye almaz tahminimce :) aynısı 520i e180 içinde geçerli. burda önemli olan diğer unsurlar. alıcak olan kişi zaten ilk 2 cümlende bahsettiklerin için alıyor aracı :)
Su an satilan dizel E'lerin sanirim hepsi 4Matic, alinmasinin sebebi o bizde :) Soyle demem daha dogru olur o zaman ben yine 525xd alirdim :D
Yok virajda saga sola patlamayalim diye aldik 4Matic biz :D Soyle diyelim o zaman 525xd ile kiyaslasam yine gidip F10 alirim :)
ben ikisinide almam artık bende öyle diyim :D xdrive ında 4matic inde virajda hiç bir artısını görmedim:) hiçbirimiz ari vatanen değiliz:D
f10'da katlanan arka koltukların fiyatı nedir biliyo musunuz? türk parasıyla 3.600 lira! yani koltukların katlanabilme özelliğine kavuşması için 4 asgari ücret vermek zorundayız.
peki ilave 12 volt güç kaynağı? 430 tl! ulan akü kaç lira kurban oluyum? o da şu:
http://i.hizliresim.com/x9JyDN.png (http://hizliresim.com/x9JyDN)
hi-fi ya da harman kardon'u geçtim... bang&olufsen ses sistemi için 0 dacia parası istenmekte. ismail yk'nın yozgat'ta verdiği konserde kurulan ses sistemi komple 20.000 lira birader.
mercedes ve audi de böyle. kullandıkları donanımların ve malzemelerin kalitesinden zerre şüphem yok ama premium markaların ekstra donanımlar için istedikleri bedel gerçekten aşırı yüksek.
f10'da katlanan arka koltukların fiyatı nedir biliyo musunuz? türk parasıyla 3.600 lira! yani koltukların katlanabilme özelliğine kavuşması için 4 asgari ücret vermek zorundayız.
peki ilave 12 volt güç kaynağı? 430 tl! ulan akü kaç lira kurban oluyum? o da şu:
http://i.hizliresim.com/x9JyDN.png (http://hizliresim.com/x9JyDN)
hi-fi ya da harman kardon'u geçtim... bang&olufsen ses sistemi için 0 dacia parası istenmekte. ismail yk'nın yozgat'ta verdiği konserde kurulan ses sistemi komple 20.000 lira birader.
mercedes ve audi de böyle. kullandıkları donanımların ve malzemelerin kalitesinden zerre şüphem yok ama premium markaların ekstra donanımlar için istedikleri bedel gerçekten aşırı yüksek.
örneğine kurban abi ahah:D ne güldüm ya :D yanlız bmw şuan belki dacia dan daha boktan ses sistemi sunuyo standart donanımda. kosiflerin getirdiği bütün araçlar böyle (özel donanım hariç).
ben ikisinide almam artık bende öyle diyim :D xdrive ında 4matic inde virajda hiç bir artısını görmedim:) hiçbirimiz ari vatanen değiliz:D
4Matic'in ise yaramadigini gecen gun farkettim bende :D
4Matic'in ise yaramadigini gecen gun farkettim bende :D
kısmet xdrive da olmasın :D
virajda değil, karda görürsünüz x-drive'ı, 4matic'i. :)
virajda değil, karda görürsünüz x-drive'ı, 4matic'i. :)
:bravo::icon_tup:
virajda değil, karda görürsünüz x-drive'ı, 4matic'i. :)
karda pzerolarla dik yokuş çıkabiliyorum ama malesef inemiyorum :D rampa iniş desteği var o ciddi etki ediyo ama önünüzde biri durdumu kış lastiği yoksa vurmak kaçınılmaz :)
kısmet xdrive da olmasın :D
Bundan sonra ikisi de olmaz muhtemelen :)
virajda değil, karda görürsünüz x-drive'ı, 4matic'i. :)
Istanbul'da cok goruyoruz ya :)
520i,genel anlamda ustun E180 den...
Gerısı kullanıcı tercıhlerıne kalmıs.
Konuyu açan gidiş yol tutuş yakıtını sormuş aşşağı yukarı aradıkları belli, bmw tercih edilir..
Canselmo
25-03-2014, 19:12
Valla malzeme kalitesi olarak kesinlikle e serisi baya fark var. F10 ile plastiklerinden anlaybilirsiniz.
Daha önce yazmıştım bmw fan ı oldum sebepsiz yere
F10 520i çok net biçimde daha iyi
e serisi çok daha konforlu prestijli kaliteli vb laflar gerçekle çok çok alakasız
Akılda soru varsa aynı gün içerisinde test sürüşüne çıkıp farkı anlayabilirsiniz..
520i ile ilgili yakıt tüketimi paylaşmak gerekirse en son istanbul -eskişehir yaptım gidiş dönüş 5 kişiydik hiç dikkat etmedim 8.0 lt civarıydı
Genel tüketimi de 8-9 lt civarında ayak ayarına göre yukarı doğru tırmanır
Mercedes kalite olarak daha elit ama kesinlikle şanzıman leş. Eğer benzinli 5 kasa alacaksanız kesinlikle şehır içinde kullanıyorsan yakıt tüketimi sizin için önemli olmamalı ort. şehir içi 10-11 litre tüketimi var. Benim tavsiyem 2011 model 30-40bin kilometre 520d almanız fiyatları 145-155 arası hatta 160 civarlarında m paketler mevcut. Abim 'de var hergün kumkapı - ataköy arası kullanıyor 30'binde yakıt tüketimi 7.3
Konuyu hortlatıyorum ama güncel kullanıcı yorumlarını duymak isterim..
ghibli06
16-09-2016, 12:55
F10'dan memnun olmayan yazsın :)
mert_can 41
16-09-2016, 13:07
5.20i hakkında kullanıcı yorumlarını bende almak isterim yakıt performans ne durumda şimdiden teşekkürler :)
westalim
16-09-2016, 13:18
5 bi çok noktada üstün kullanırken de heybetli hissettiriyor sürüşüyle gidişiyle. E ise çok zarif daha kibar zaten zf motor yakıt tartışılmaz bence
5.20i var abimde. araç şehir içi 10-11 litre yakıyor gidişi tatminkar ve içeriye ses almama yalıtımı bambaşka birşey yapmışlar. heybeti yeterli geliyor zaten.e class lar daha yaşlı işi geliyor bana. 3.20i vardı bende kıyaslanamaz kalitede 5.20i üstün. bu arada 2016 model 6bin km de 3 bakım ücretsiz beyaz 5.20i miz satılık :) uygun fiyatlı verilecektir.
Biz cokkk memnunuz,30.000km oldu. 2013. Esim aynisini alicaksan degistir diyor 2 senedir.
Dusuk Km li F10 520i lerle takas yaparim uste para vererek.
2015 f10 5.20i
Yakıt:
Şehir içinde (istanbul için konuşuyorum) yoğun / sakin trafik karışıkta 10-11 lt lerden aşağı inemezsiniz.
Sabah akşam mesai çıkışı köprü trafiği kıvamında bir güzergahınız varsa 13 ten aşağı olmaz diye tahmin ediyorum..
Uzun yolda 100-120km aralığı CC ile sabit bir hızda, Yolun +/- eğimine göre 5.5-7 lt aralığı olur.
90km hızda 1500-1600dd bandında gidiyor.
Konfor:
Yol, rüzgar motor sesi neredeyse hiç gelmiyor. İnanılmaz sessiz bir otomobil. 140-150 den sonra A sütunundan çok hafif bir rüzgar sesi duyuyorsunuz o da muzik kapalıysa. Müzik açıksa içeride, 200 den önce hiç bişey duymuyorsunuz. Yol ve motor sesi, içeride insancıl seviyede bir müzik açıksa 160-170 lere kadar yine hemen hemen yok desem abartmam herhalde.. daha sonrasında yavaş yavaş başlıyor. İlk bindiğimde elektrikli mi bu araba nedir bu böyle diye düşünmüştüm. Dışarının gürültüsünden anında soyutluyor sizi.. Süspansiyon için daha iyi olabilirdi diyorlar ama benim için gayet iyi.. 1-2 yaşındaki Mercedes S serisi, BMW 7 serisi ile kıyaslıyorlar sanırım.. Fabrika çıkış runflat lastikler var. Normal bir lastikle değişen kişiler var. Konfor çok daha artıyormuş. Yakıt da azalır diye tahmin ediyorum zira runflat ler normal lastiklere göre çok ağır.
Bagaj büyüklüğü çok başarılı..
Performans:
Motorun 1.6 olması biraz kafa karıştırsa da şanzımanla o kadar iyi anlaşıyorlar ki küçük hacimli olduğunu anlamıyorsunuz. 2000 devir altında son derece isteksiz bir motor ancak 2000 devir üzerinde de bir o kadar atik. Hal böyle olduğunda yakıt da artıyor tabiki.
2000 devir altında iken birden hızlanmak isterseniz 0,5-1 saniye aralığı kadar düşünüyor. 2000 devir üzeri düşünme söz konusu değil. Sport modda gövdesine ve motor hacmine göre şaşırtıcı derecede çok atik..
Yakit ve gidis olarak rakiplerinden zaten ustun. Yalitimida bence ciddi anlamda iyi. 2015 a6 dan falanda iyi. Biz ozellikle 17 jantli tercih etmistik konfor acisindan ve yerinde bir tercih yaptigimizi her bozuk yoldan gectigimizde anliyoruz :D
Kasa degisicek sanirim ayrica yeni e seriside cok guzel olmus. Gecenlerde bir aile dostumuz 0 ve full araci baya uyguna almis(5.20i).
vectra-tuner
16-09-2016, 17:02
Babama aldık yaklaşık 2 sene önce, yakıt tüketimi ortalama 10 litre civarı.. E180 Abimde var kabin plastik aksamlar 5 serisinden daha kaliteli gözle belli oluyor ancak motor,şanzuman , sürüş dinamiği gibi unsurlar göz önüne alındığında Mercedes'ten çok daha ileride..Az km yapan için akıllıca bir seçim olacaktır birde Bmw 5 serisinde kampanya vardı 0.65 faiz seçeneği var..
Shadow_Dancer
16-09-2016, 17:16
Hayatımda bindigim en sessiz araba.
mert_can 41
16-09-2016, 17:40
Miniden sonra pek yakıtta bir değişiklik olmucak sanırım performanstan az ödün vericem. Bayiye gidip f30 la f10 u bir test edim en iyisi iyice :) teşekkür ederim bilgiler için
Mehmetmert
16-09-2016, 18:10
Valla biz bir kere patliyorduk f10 la, abs ile patir kutur giderken bile abs sesi iceriye o kadar az geliyorduki.Mesela benim golfte pat kut ortalik geriliyor,F10 da huzur icinde patliyacaktik kolay kolay bir arabaya sessiz demem ama F10 cidden sessiz :)
Cok dogal bir hizlanmasi var turbo patlamasi olmaksizin,gidiyor ama gittiginide cok hissettirmiyor o yuzden.F30 ise bana bir o kadar sesli gelmisti
aybarsdnr
02-02-2018, 00:54
Daha güncel bir konuya erişemediğim için 1.5 sene sonra hortlatıyorum.
2013-2015 arası 5.20i lerle ilgilenmeye başladım. Forumdaki konulardan da baya bilgi edindim. Ancak vakit geçtiği, insanlar km yaptığı için şuan daha tatminkar cevap almak kolay olur gibi.
Motorların kronik bir sorunu var mı? 5.20d leri kronik zincir sorunundan dolayı istemiyorum. İşim bulgaristanda ve bazen oradaki aracımla gidip geliyorum bazen de Türk plakalı aracımla. Şuanki aracımdan sonra yakıt hiç önemli değil. Sadece uzun yolda başımı derde sokacak bir problem olmasın yeter benim için.
Bir de 140.000 tl ye de var 250.000 tl ye de. Ufak tefek detaylar haricinde de çok büyük farklılıklar yok. Piyasasına pek anlam veremedim.
Bız 3 sene kullandık,gayet keyıflı.
Sorun da yasamadık.
Degıstırmek ıstesemde,fıyat,konfor dengesınde emsalı olmadıgı ıcın degıstıremek mantıklı gelmıyor.Degıstırmek ıstedıgımde yıne bır f10 bakıyor (535d) gibi..
1700 kg yakın oldugundan yakıt ortalama 10 lıtre cıvarında.
Yazılımsız kesınlıkle kullanmayın,yazılım yaptırdıgım ve en ıyı verım aldıgım aracların ılk sıralarında..
Konfor,suspansıyon ve sessızlık sınıfının uzerınde.Kesınlıkle cok ıyı.
Yol tutuş 3 serısının bır tık altında ama ortalamanın uzerındedır.
Edit..
Degıstırmeyi düşünsemde,fıyat,konfor dengesınde emsalı olmadıgı ıcın mantıklı gelmıyor.Degıstırmek ıstedıgımde yıne bır f10 bakıyorum (535d) gibi..
1700 kg yakın oldugundan yakıt ortalamasını 10 lıtrenın altına ındırmek pek mumkun degıl.
Yazılımsız kesınlıkle kullanmayın,yazılım yaptırdıgım ve en ıyı verım aldıgım aracların ılk sıralarında..
Konfor,suspansıyon ve sessızlık sınıfının uzerınde.Kesınlıkle cok ıyı.
Yol tutuş 3 serısının bır tık altında ama ortalamanın uzerındedır.
2ay falan oldu satalı m sport+premium paketli aracımız vardı tam parasının arabasıdır kendileri
premium pakette
vakumlu kapı
hayalet ekran
sync'li klima paneli geliyor
2014'ün sonlarına doğru yeni nesil i-drive var daha öncesinde bluetothtan müzik dinlenemiyor
m paket almanızı tavsiye ederim recaro koltukları direksiyonu tamponları için ,gayet konforludur m paket
sessizlik had safhada zaten
11-13lt arası kullanıma göre yakar
tek eksi yönü ses sistemi (HK falan yoksa tabi)
farları çok güzeldi (lci f30a binince kıymetini anladım)
executive paketler var 2015 sonrası 18 jantlı ve nbt'li onlardan da bakabilirsin abi 170-180 gibi oynuyo piyasası 200+ olanlar satılmıyo zaten
2013-14 modeller bazıları hepsi değil termostat arızası veriyo çok nadir de olsa
bi eksiside çok büyük olması sürtmekten tamponları helak olmuştu bizimkisinin habire boyanıyordu tamponlar
bide vakumlu kapıları gavura vurur gibi kapatırsanız (sürekli) bir kereden birşey olmaz ama vakum motoru bozulabiliyor
kısaca comfort paketli olan araçlar bile yeterince dolu
katlanır ayna
sunroof
perde
ön arka sensör
eletrikli park freni- auto hold
elektrikli direksiyon yüksekli derinlik ayarlama
koltuk ısıtma olmayan araçlarda var ama azınlıkta sayılır
geri görüş hepsinde olmayabiliyor ama %80 oranında rastlarsınız
aybarsdnr
02-02-2018, 12:30
Cevaplar için teşekkür ederim. Premium veya executive paketler benim için ideal olan galiba. Evet m paketler çok güzel ama daha sportif görüntüsünden dolayı iş için biraz sakıncalı. *****, insanlar spor görünümlü araç kullanan bir genç görünce yaftalayama meraklı oluyor.
Güncel konu bulamadığımdan buradan devam edeyim :)
araç 5.20i, sabahları aracı ilk çalıştırdığımda cold start ile birlikte bekleyip devir düştükçe yüksekten başlayıp azalan bir ses var. Sesin tam tanımını şöyle yapabilirim sanırım;
"Elektronik bir işlem sesi" yada buna benzer bir "Elektrikle çalışan bir aksam sesi" gibi.
devir 0.8 e gelince seste bitiyor.
Devir daim pompası elektrikli aklıma ilk o geldi ancak belki de normal bir durumdur? Deneyimleyenlerden destek isteyeceğim :)
Güncel konu bulamadığımdan buradan devam edeyim :)
araç 5.20i, sabahları aracı ilk çalıştırdığımda cold start ile birlikte bekleyip devir düştükçe yüksekten başlayıp azalan bir ses var. Sesin tam tanımını şöyle yapabilirim sanırım;
"Elektronik bir işlem sesi" yada buna benzer bir "Elektrikle çalışan bir aksam sesi" gibi.
devir 0.8 e gelince seste bitiyor.
Devir daim pompası elektrikli aklıma ilk o geldi ancak belki de normal bir durumdur? Deneyimleyenlerden destek isteyeceğim :)
Devir daim kronik zaten. Çok büyük ihtimal odur. Ustaların da devir daim gidince söylediği işaretler sizin söylediklerinizle paralel. Linsanslı bir cihaza bağlarsanız zaten hüdevir daim hatasını görebiliyorsunuz.
Devir daim kronik zaten. Çok büyük ihtimal odur. Ustaların da devir daim gidince söylediği işaretler sizin söylediklerinizle paralel. Linsanslı bir cihaza bağlarsanız zaten hüdevir daim hatasını görebiliyorsunuz.
Peki şuan gitmiş durumda mı yoksa gitmeye yakın mı ? Yani bu şekilde kullanmak ne kadar sağlıklı ?
Peki şuan gitmiş durumda mı yoksa gitmeye yakın mı ? Yani bu şekilde kullanmak ne kadar sağlıklı ?
O konuda yorum yapamayacagım ama biz değiştirmiştik. Gunun sonunda tam bozulmasa bile düzgün çalışmadığı anlamına geliyor.
usta bana böyle bir test yaptırmıştı, sonra gidip sıfırıyla değiştirdik kronik problemmiş
Bmw how to bleed coolant system - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=nTDoB_DUfUU)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.