PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bir Kızdırma Bujisi Neler Yapabilir Hikayesi



emre2blue
27-03-2014, 13:18
Merhaba Arkadaşlar,
Kısaca hikayemi anlatayım bana verdiği tecrübeyi sizlerle paylaşayım. Aracım Alfa Romeo 159 - 2006 Model - 1.9jtdm. ***** kış ayında kızdırmalar daha çok talep edildiği için bozulacağı tuttu. Bende güvendiğim, bildiğim, herzaman gittiğim ustama arabayı bıraktım, kızdırma bujilerini yenileyelim, birde MAP sensörüm offsetli değer veriyor onu da değiştirelim dedim. Akşam iş çıkışında aldım arabayı, mevcut hatalar silinmiş, MAP değişmiş, offset ortadan kalkmış, kızdırmalarda değişmiş.
Marşa bastım çıktım evimin yoluna doğru, derken daha sokağı dönemeden , kızdırma bujileri hatasını yine verdi. Kıllandım ama sonraya bıraktım. 2-3 gün sonra yeniden gittim. Bir bakın dedim bu ne iştir, neden hata veriyor. Kontrolcü mü gidik yoksa biryerde kısadevre mi var kontrol edin dedim. Aldıkları bujilerin 2008 model 159 için kullanılan buji olduğu ortaya çıktı. Ödedik bir kere parasını, sinirlendim ama gittim yeniden aldım 4 adet. Kendim kontrol ederek.
Yeniden atölyedeyim. Bu sefer kendim takacağım bujileri. Eskilerini söktüm. 2008 Modellerin uçları çok kısa, orijinal bujilerin boyu normal denecek uzunlukta. :confused: Ama kutularında tam tersi yazıyor. ve bir baktım ki, bizim uzun kızdırmaların uçları kopmuş ve yanma odasındalar. Sinirden ve üzüntüden ne yapacağımı bilemeden arabayı, ilk defa kapak açmak için gece orada bıraktım. Uzun zamandır enjektör temizliğinide yaptırmak istediğimden, açılınca lütfen enjektörleri de temizlemeye gönderin dedim. Kırmadılar gece eve gitmem için kendi arabasını bana verdi.
Ertesi gün araç hemen açılıyor. ve görüntüler iş yerime whatsup ile iletiliyor. Parçalardan biri pistona saplanmış, ama fazla zarar verememiş. Diğeri ise duvarlara pek zarar veremeden. kendisini piston ve silindir kapağı arasında vurdurarak her yeri zedelemiş. Valfleri eğmiş falan. Şansa bak ki turboya çıkamadan o da saplanıp kalmış piston üzerinde.
Silindir Kapağında o iki valf düzeltildi. temizlendi. ve takıldı. Şimdi 0,5lt ortalama fazla yakarak geziyorum ve deliriyorum. Yurtdışında AlfaOwners'a yazdığımda, enjektör sıranıza bakın, yanlış takılmış olabilir. Ayrıca kalibrasyon değerlerinizi kontrol edin. %40 üzerinde bir düzeltmede size problem yaratabilir. denildi.
25 Mart akşamı, OBDII den bağlanarak, enjektör kodlarını öğrendim, ve baktım ki, yeni enjektör sıram 3-2-4-1 :eek: olmuş. Hemen söktüm enjektörleri ve eski sırasına göre takacak iken. Enjektörlerin nekadar pis olduklarını gördüm. Albümde resimlerini görebileceğiniz enjektörler temizleme işleminden sonra 1000km yol yapmıştır. Nozle deliklerini bile göremiyorum.
Enjektörleri sökünce, dikkat ettim ki 2. enjektörün önünde bulunan bakır pul çıkmamış, kendisi silindir kapağında sıkışıp kalmış. çıkarmak için teşebbüste bulunmadım. Ustam ile konuştum, çok zor olduğunu, zaman gerektiğini şimdilik takıp devam etmem gerektiğini söyledi. Bende ona uydum ve taktım yerine. Sıkma tork değerlerine uygun olarak enjentörleri taktım, ilk marşı yapıp, hava alma işlerinden sonra. 2. enjektörün yakıt ve basınç kaçırdığını gördüm.
ayrıca yeni kalibrasyon değerlerini de ölçtüm ve youtube 'a yükledim.

Şimdi size sorum, ben napaayım ? :o Bu değerlerden ne çıkartmalıyım. Bir yardım edin lütfen.

Album for Injector Check (https://imageshack.com/a/VZCq/1)
Video for New Corrections Read (http://www.youtube.com/watch?v=8QYYSRHguxw&feature=youtu.be)
Video for Diesel Injector Leakage from Cylinder Head (http://www.youtube.com/watch?v=CH9JKJbUMU8&feature=youtu.be)
Video for Old Corrections Read (http://www.youtube.com/watch?v=SmzDb4FPaKk&feature=youtu.be)

emp:)
28-03-2014, 13:22
Olmuş, geçmiş mevzu fakat elinizde autocom var keşke enjektör sökmek yerine takılı olan sıraya göre tekrar kodlasaydınız..

Arabanın sorunları çözülür fakat, farklı kızdırma takan-enjektörlerin sırasını bozan ustaya(usta demeye bin şahit) gitmyede devam ederseniz zor.

Silindir kapağına sıkışan pul için tornavida vs zorlamayın kapak yuvasını bozarsınız.

BamBam
28-03-2014, 14:19
İlk iş olarak o ustanın semtine bile uğramayın derim...yazıktır ya ne hale getirmiş güzelim arabayı...halledilmeyecek işler değil tabi ama birisinin bilgisizliğinden dolayı bu kadar uğraşmak zorunda kalmak çok can sıkıcı...geçmiş olsun

emre2blue
28-03-2014, 19:28
Yaw program benim degil. Keske bende yapabilseydim. O programi bile zor buldum. Programin sahibi bile yeniden tanitmayi bilmiyor. Bende risk almak istemedim. Mekanik degisim daha kolay geldi. Simdi merak Ettigim sey su. Enjektorun o kodlari icinde ne tur bir bilgi var. Ne buluyor arac o kodda ki arac daha degisik bir tork uretsin. Veya. Ben ogrenilen fonksiyonlari sifirlasam arac eski yakit durumuna doner mi? Nasil bir yol izlemeliyim. Enjektorlerin bukadar kararmasi normal mi?

ferroo
28-03-2014, 19:35
gecmıs olsun uzuldum acıkcası sole adamlara bıde usta dıyolarya tobe yaaa

Onur Fatih
28-03-2014, 19:57
Yaw program benim degil. Keske bende yapabilseydim. O programi bile zor buldum. Programin sahibi bile yeniden tanitmayi bilmiyor. Bende risk almak istemedim. Mekanik degisim daha kolay geldi. Simdi merak Ettigim sey su. Enjektorun o kodlari icinde ne tur bir bilgi var. Ne buluyor arac o kodda ki arac daha degisik bir tork uretsin. Veya. Ben ogrenilen fonksiyonlari sifirlasam arac eski yakit durumuna doner mi? Nasil bir yol izlemeliyim. Enjektorlerin bukadar kararmasi normal mi?

Enjektörlerin kararması çok normal yanma odasında, memelerin delikleride gözükmez söktüm bende ordan biliyorum hatta yeni taktıklarım şu an o hali almıştır.

emp:)
28-03-2014, 22:57
Her enjektor bire bir ayni calismayi bu kodlar sayesinde yapar.(kodlar fabrikasyon veya tamir edildiginde de tekrar tezgaha baglanip kod uretilir) .

Autocom da enjektor kodlama cok atla deve degil sokene kadar 100 defa kodlama yapilabilirdi.

Bu kodlari 0 lama gibi bir durum olamaz. Kodlarin dogru bir sekilde yazili olmasi gerekir. Yoksa sizinde dediginiz gibi arabaniz dengesiz calisir ve cok yakit tuketir.

Enjektordeki kacaktan kurtulun ve kurtulduktan sonra enjektor kodlarinizin dogrulugundan(sirasindan) emin olun. Enjektorleri temizletmisseniz bu durum dahi ilk baslarda fazla tuketime neden olabilir,bir miktar karbon olusumunu bekleyin. Ayrica aracinizda kizdirma bujisinin olusturdugu kalici hasarlarda bu durumda etkili olabilir.

Enjektorlerin kararmasi cok normal.

emp:)
28-03-2014, 23:01
Sunuda eklemek isterim kullandiginiz enjektor pullarini varsa baska kece vs seyler sokup taktiginizda ilk seferki gibi olmaz. Pahali seyler degil,yenilenmesi gerekir.

halilkarakas
29-03-2014, 01:17
sadece başlığa göre bişey yazayım ; bizde kızdırma bujisiyle sigara yakıyoruz :D

emre2blue
30-03-2014, 18:15
Merhaba yeniden. Bende şimdi iyice öğrendim ki, bu enjektörleri temizledikten sonra, kalibrasyon verileri yeniden üretilmeli ve bu araç beynine yeniden programlanmalı ki, araç enjektörleri daha hassas ve doğru şekilde sürebilsin. Peki Istanbulda bunu hakkı ile yapabilecek bir yer tavsiye edebilir misiniz? Yada Tekirdağ, Çorluda.

Bosch servisleri bunu yapabilir mi? Mesela?

uqr
30-03-2014, 19:49
Öncelikle geçmiş olsun,umarım kısa zamanda sorunlar çözülür.


Çorlu Bosch Car a bir sorun isterseniz;

Teknik Dizel | Bosch Diesel Center (http://www.teknikdizel.net/contact.asp)

Tekirdağda da şurayı söylüyorlar ;

Yüksel Oto Elektrik - Tekirdağ Oto Elektrik, ABS, Klima, Kilometre, Airbag, Alarm, Bilgisayarlı Arıza Tespiti (http://www.yukselotoelektrik.com/)

emre2blue
30-03-2014, 21:10
O ikinci enjektörün kaçırması ile ilgili, kurum birikince sızdırmazlık sağlayacak, ve kaçak duracak demişlerdi. Aradan 4 gün geçti ve dün, herşey üst üste geldi. Ailem ile birlikte Istanbula gittik, dönüşte kız kardeşim arabadan mazot kokusu geliyor, bir bakalım dedi. O sırada arkamdan gelen bir C4 sellektör yapmaya başlayınca arkaya dikkatle baktım, hafiften bir beyaz duman atıyor araba, o sıra 120 ile falan gidiyordum, koku yok, ama duman belli hale gelmişti. Durunca, duman belli hale geldi. Hemen yangın söndürücüyü kaptığım gibi kaputu açtım. Motor duman dumana, aşağıya deli gibi sıvı akıyor. İlk düşündüğüm su idi , ama mazot buharıydı o dumanlar. Makyaj kapağını da sökünce motorun bütün üstü, girintiler falan hepsi mazot dolmuş, tencerede mazot kaynatır muhabbetine dönmüştü ortalık. Enjektör geri dönüş hortumu kesilmiş, ve heryer mazot olmuştu. Doğal olarak onu çıkardım. Babamla onun yerine kullanabileceğimiz, daha önemsiz bir fonksiyona ait bir hortum araştırdık, en azından bizi bir tamirhaneye veya parçacıya atacak kadar götürmesi ümidiyle. Sonuç olarak Silecek hortumunu söktüm, uzunluğuna göre bir sac parçası ile kestim. ve geri dönüşe taktım. Motoru çalıştırdım. ve Tamamiyle mazot içine gömülmüş enjektörlerimden ikincisi yine basınç kaçırıyor. Birde mazot miktarıda çok olunca sıçrata sıçrata hemde. Neyse girişleri biraz boşta olsa bir daha mazot kaçırmadan Silivri'ye kadar geldim. Silivri'de Opar'dan parçaya baktık, TR de stokta yok gösteriyor. Fiyatı 40TL + KDV, doblo olarak istedim. Adam vermeye yeltenmedi. Yok dedi onda böyle bir hortum. - Böylelerine de sinir oluyorum, nasıl olmaz yaaa, CR değilmi 1.9 doblo -
neyse, başka bir arkadaşıma uğradım, derdimi anlattım. Elinde metrelerce mazot geri dönüş hortumu vardı. 1mt verdi sağolsun, hemen taktık. Silecek hortumunu da düzelttik. Akşama da bir güzel yıkadım, temizledim aracı, şimdilik ellerinizden öper. Demem o ki, artık Bosch servis veya Link'e baktım, würth falan keser abi beni. Paşa paşa bu zamanı harcayacam, para değildi derdim. Yakın diye kolay diye aldandık.

bektas_talay
30-03-2014, 22:19
çok geçmiş olsun kızdrıma bujileri öyle sökerken kırılıyor genelde.. sizmi sökerken kırıldı yada ustamı sökerken kırıldı şimdi orayı anlamadım yolda giderken kırılmaz heralde onlar şansılısınızki turbo pallerine yönelmemişler

size gözüken komple bir motor yaptırmak
yeni piston yeni valfler
4 adet yeni enjektör ( değiştirecek olsam ben 4 ünüde değiştiririm en sağlıklısı bu)
enjektör bütceye fazla gelirse enjektörler büyük ihtimal bosch dur bi bosch diesel servisine gidip tamir ve bakımını yaptırabilirsiniz büyük ihtimalle enjektörün memedeki havzudan kaçırma yağıyor ucu mazotlu olan onuda yaparlar ama piston ve valflerle öyle gezmek sağlıklı değik ( pistonlardaki zararın fazla olduğunu düşündüğüm için böyle diyorum fotoğrafları görmediğim için ve sizin saplanmış demeniz üzerine yorumum bu şekilde oldu :D )

tekrardan geçmiş olsun ama aracın enjektörlerini yaptırın onlar can damarıdır fazla işeme yapar pistonuda eritir egt yi çıkarıp turboyuda yiyebilir

emre2blue
30-03-2014, 22:30
ikinciye kızdırmaları ben kendim söktüm, uçlarının kopuk olduğunu ben direkt gördüm. Çokta rahat geldiler. Uçlarının eridiğini düşünmüştüm, fakat kopmuş olduğunu anladık ilk marş sonrasında. Hemen durdurduk motoru. ve aracı garajda bıraktım. Diğer araç ile de evime döndüm.

Piston -1- (http://imageshack.com/a/img22/8968/w5ev.jpg)
Piston -2- (http://imageshack.com/a/img836/649/dz4z.jpg)
Piston -3- (http://imageshack.com/a/img21/9863/krco.jpg)

bektas_talay
30-03-2014, 22:42
ikinciye kızdırmaları ben kendim söktüm, uçlarının kopuk olduğunu ben direkt gördüm. Çokta rahat geldiler. Uçlarının eridiğini düşünmüştüm, fakat kopmuş olduğunu anladık ilk marş sonrasında. Hemen durdurduk motoru. ve aracı garajda bıraktım. Diğer araç ile de evime döndüm.

Piston -1- (http://imageshack.com/a/img22/8968/w5ev.jpg)
Piston -2- (http://imageshack.com/a/img836/649/dz4z.jpg)
Piston -3- (http://imageshack.com/a/img21/9863/krco.jpg)

iyi zedelemiş uzun taktılarsa kırılmıştır vallaha geçmiş olsun yine bu ucuz kurtulmuş versiyonu :) piston devam eder sorun olmaz gibi ama üst kapak bi elden geçsin emmemi eksoz mu hasarı yiyen kısım ? sonra emmeyi üfürerek doldurmasın kurum ile

emre2blue
30-03-2014, 22:44
ikiside, emme de egsoz da yenilendi. valf uçları burçları dahil. Yeni projeden önce zaten komple yapılacak. şimdilik eski haline getirmekle kaldı.

İbrahim33
05-10-2014, 08:24
2-3 gündür sadece ilk çalıştırmada araba ''ön ısıtma bujilerini kontrol edin uyarısı veriyor.'' Bravotr'de birkaç arkadaş turbo hortumu yırtılmış olabilir dedi. Sizce alakası var mıdır turboyla ?

oğuz
05-10-2014, 10:22
zor yerde mi,bi kontrol edin madem öyle belki patlaktır :)

emp:)
05-10-2014, 12:19
2-3 gündür sadece ilk çalıştırmada araba ''ön ısıtma bujilerini kontrol edin uyarısı veriyor.'' Bravotr'de birkaç arkadaş turbo hortumu yırtılmış olabilir dedi. Sizce alakası var mıdır turboyla ?

Arıza tespit cihazına bağlayın, ısıtma bujisi kontrol menüsü oluyor. tek tek sırayla araba çalışmıyorken kızdırmaları çalıştırıyorsun. Çalışmayandan ses çıkmıyor zaten anlıyorsun hangisi patlak olduğunu:)

Turbo hortumu olsa çekiş çok düşer, uyarı verir diye düşünüyorum zaten.(turbo basınç uyarısı)

İbrahim33
05-10-2014, 15:36
Yav şimdi turboyla alakalı olsa araba yürümez. ama çekişte bir sıkıntı yok ve uyarı sadece motor soğukken ilk çalıştırmada geliyor. inşallah sadece bujilerdendir.

BthnKrkt
04-01-2015, 16:19
Edit. Konu eskiymiş.