Orijinalini görmek için tıklayınız : dry sump oil system d16a9....
thedevil
05-04-2014, 14:00
bilindiği gibi d16 ve yağlama sorunu :) sıfır yağ pompası alıp bir iki dokunuşla basınç yükseltip motoru korumaya çalışıyoruz...
peki d16 için dry sump oil system yaptırmaya kalksak maliyeti ne olur diye merak ediyorum....
yani nasıl paralara çıkar öyle birşey yapana kadar B makina koymak fiyat açısından dahamı mantıklıdır.....
topladığım motorun haddi hududu yok D için çözüm arıyorum....
boosted_pug
05-04-2014, 15:02
Ebayda ortalama 1000tl arti gümrük sadece harici pompanin fiyati var yağ deposu teflon hortumlar kayis kasnak radyatör rekor torna felan 2500 tl tutar die düşünüyorum.
benim saxo varken arastirmistim pompayi hidrolik malzeme satan yerlerde daha uyguna bulabilirsin.
kanashibari
05-04-2014, 15:11
b her zaman fayda maliyet açısından daha iyidir.
thedevil
05-04-2014, 17:23
B serisi yapmak tabiki candır, ama maliyet açısından 10.000 liraları buluyor.... eğer işçilik ile birlikte 3-3,5 lirayı bulacaksa bu sistem daha mantıklı geliyor ve sağlamlık açısından sıkıntı kalmadığı sürece gücün benim için çok fazla bir önemi yok....
gıt b yap hacı yazık gunah parana
thedevil
05-04-2014, 17:34
gıt b yap hacı yazık gunah parana
Kanka çok paralara çıkıyor eğer dediğim gibi 3-3.5 liralara sağlıklı oluyorsa D çokta kötü performansı olan bi makina değil sadece yağlama sorunu var...
Bakalım eğer sandığım gibi değilse uzun vadede B koyarım...
bence b yap gucun varsa k yap hıc ugrasma ben d nın sonuna geldım yenı setup hazırlıyrum
thedevil
05-04-2014, 17:46
bence b yap gucun varsa k yap hıc ugrasma ben d nın sonuna geldım yenı setup hazırlıyrum
Yavru olayların canlı görgü tanığısın artık arabaya harcayacak güç kalmadı şimdilik...
Ne şiş yansın ne kebap diyorum... Eğer oluyorsa bütçemi aşmassa kafam rahat eder...
Ebayda ortalama 1000tl arti gümrük sadece harici pompanin fiyati var yağ deposu teflon hortumlar kayis kasnak radyatör rekor torna felan 2500 tl tutar die düşünüyorum.
benim saxo varken arastirmistim pompayi hidrolik malzeme satan yerlerde daha uyguna bulabilirsin.
Karter - yag pompasının yerine plate - bloga rekorlar çok zahmetli ve maliyetli 2500 tl ya çok iyimser yazmışsın :)
Nerde baksan 2500 $ ı bulur rekorları earls olarak hesaplıyorum
bilindiği gibi d16 ve yağlama sorunu :) sıfır yağ pompası alıp bir iki dokunuşla basınç yükseltip motoru korumaya çalışıyoruz...
peki d16 için dry sump oil system yaptırmaya kalksak maliyeti ne olur diye merak ediyorum....
yani nasıl paralara çıkar öyle birşey yapana kadar B makina koymak fiyat açısından dahamı mantıklıdır.....
topladığım motorun haddi hududu yok D için çözüm arıyorum....
Sana ben bi yapıcam yağlama s.refsiz nerdesin mekana neden gelmiyosun.
thedevil
05-04-2014, 20:11
Sana ben bi yapıcam yağlama s.refsiz nerdesin mekana neden gelmiyosun.
Abi iş güç dicem inanma Oda durgun :D valla bi akşam buluşak iyi olur bende uzun zamandır çıkmıyorum hiçbiryere...
Yavru olayların canlı görgü tanığısın artık arabaya harcayacak güç kalmadı şimdilik...
Ne şiş yansın ne kebap diyorum... Eğer oluyorsa bütçemi aşmassa kafam rahat eder...
hata sende o kadar gomulmucektın makınaya
thedevil
05-04-2014, 21:29
hata sende o kadar gomulmucektın makınaya
Yaptık bi kere kanka geride Dönemiyoruz....
Ben B serisi onerenlerdenim. Hayirlisi neyse o olsun. :)
Dry sump isi boru degil. En asagi 5 lirayi bulur. Niye? Oyle cunku. Bence dursun boylece, komple motor yapilir o paralara krank mrank dahil.
thedevil
06-04-2014, 00:42
Dry sump isi boru degil. En asagi 5 lirayi bulur. Niye? Oyle cunku. Bence dursun boylece, komple motor yapilir o paralara krank mrank dahil.
Motor yeni yapıldı 450 km, daha rodajım bitmedi amaç yapılan motoru daha verimli korumak kafada sıkıntı kalmasın oturalım gaza gidelim...
D serisi sanılanın aksine yüksek potansiyellidir aslında.
thedevil
06-04-2014, 13:34
D serisi sanılanın aksine yüksek potansiyellidir aslında.
Dilimiz çok yandı ki ben D serisini atmosferik olarak başarılı bi makina yapan görmedim duymadım da...
En fazla kaç hp alınabilirki...
boosted_pug
06-04-2014, 14:17
D serisi sanılanın aksine yüksek potansiyellidir aslında.
Parçası bile zar zor bulunuyor bende crx yok ef civic var nispeten crx den daha sorunsuz bir motoru var ama performans olarak okadar çok şey beklememek lazım. Kötü demiyorum ama bi b16 veya Tu5j4 değil gibi heryola gelen bi motor değil biraz narin bi motor.
çöp motora her şey haram ,B candır
thedevil
06-04-2014, 17:51
çöp motora her şey haram ,B candır
Aslında evet çöp bi motor ama biraz uğraşılıp atmosferik şakalar yapılabilir işte o zamanda maliyetli oluyor...
Idda etmiyorum ama ben bu makinayla atmosferik olarak stoc typer'ı delerim hardcore yaparım....
Buyur işte tartışma konusu :D
Ama şaka değil maliyet söz konusu (yapılır)
Aslında evet çöp bi motor ama biraz uğraşılıp atmosferik şakalar yapılabilir işte o zamanda maliyetli oluyor...
Idda etmiyorum ama ben bu makinayla atmosferik olarak stoc typer'ı delerim hardcore yaparım....
Buyur işte tartışma konusu :D
Ama şaka değil maliyet söz konusu (yapılır)
ahh ah ben stage4 bile denedim , ama sonu hayal kırıklıgı 10 bin gömdüm :D ama nafile bikere açıldımı D16A9 un japon havası kaçıyo :D
thedevil
06-04-2014, 18:49
ahh ah ben stage4 bile denedim , ama sonu hayal kırıklıgı 10 bin gömdüm :D ama nafile bikere açıldımı D16A9 un japon havası kaçıyo :D
Abi bi proje var kafada illa olur demiyorum ama bakalım eğer umduğumuz gibi olursa baya bişeyler çıkıyor....
Hayırlısı olsun inşallah....
Abi bi proje var kafada illa olur demiyorum ama bakalım eğer umduğumuz gibi olursa baya bişeyler çıkıyor....
Hayırlısı olsun inşallah....
hayırlısı :icon_tup:
merttepe
07-04-2014, 15:31
dry sump niye istiyorsunuz ki?
thedevil
07-04-2014, 15:43
dry sump niye istiyorsunuz ki?
yağlama sorununun kafadan tamamen silinmesi için...
gerçi şimdi su eksiltme sorunumuz var...
aslında bi çözüm biliyorum ve çok basit bir çözüm...
d motoru arabadan sökücen üzerine solvent ile karıştırılmış benzin dökücen geniş bir alanda ateşe vericen böylelikle bütün sorun ortadan kalkmış olacak...
kadir jdm civic
07-04-2014, 15:58
Yakın zamanda Çöp motorla neler yapılabilir bu yaz allah izin verirse göreceğiz bakalım.
ayriyetten konu için yazıyorum yağlama sorunu diye birsey yok. normalde mobil 1 10 60 yağ ise yağ ısındıgında 5 bar basıyor modifiyesiz yağ pompası. Yalcın kardeşimiz Supercharge D16sında modifiyeli yağ pompası ile 7 bar görüyordu. o sebeble buna çok yakıyorsan Radar hondada sıfır pompa var pompayı modifiye et polish - delik - basınç artımı ile buna ek olarak crx yağ sogutucu ve alüminyum karter ile yağ sıcaklarını sabit tutarsan bir sıkıntı yaşamazsın.
D16A9 motoru toplayıp kırıldıgında neden hep işi yaglamaya veya yag pompasına baglıyosunuz aklım sırrım ermiyo :( tek etken o degilki ,ben 3 sefer D16A9 motor topladım her defasın da sıfır yamada ( japonyadan :D ) yagpompası aldım servisten tüm parçalarını sıfır ve en iyisinden oem aldım yine olmadı yine olmadı ,hadi bi sefer usta dedik hadi 2.sefer raktafiyeci dedik hadi üçüncüye bilmem ne dedik sonuç ,çöp motor :D şaka bi yana açılınca olmuyoo olmuyo
huzur B16A2 :D
kadir jdm civic
07-04-2014, 16:21
Gürsel aga sende ugraşmışsın bende ugraşıyorum suan elimde 148 bınde kapak açılmamış D16A9 da var rektefiye edilmişide var hiç bir sıkıntı olmuyor yeterki rektefiyeci düzgün olsun honda motorlarını bilsin.
thedevil
07-04-2014, 16:24
Yakın zamanda Çöp motorla neler yapılabilir bu yaz allah izin verirse göreceğiz bakalım.
ayriyetten konu için yazıyorum yağlama sorunu diye birsey yok. normalde mobil 1 10 60 yağ ise yağ ısındıgında 5 bar basıyor modifiyesiz yağ pompası. Yalcın kardeşimiz Supercharge D16sında modifiyeli yağ pompası ile 7 bar görüyordu. o sebeble buna çok yakıyorsan Radar hondada sıfır pompa var pompayı modifiye et polish - delik - basınç artımı ile buna ek olarak crx yağ sogutucu ve alüminyum karter ile yağ sıcaklarını sabit tutarsan bir sıkıntı yaşamazsın.
Mobil 10/60 kullanıyorum Kadir, aslında benim hüsnü kuruntum... Kaç oldu motor yapıyoruz hep yatak döküyoruz en son sardık...
1 sene önce memleketten dönerken Zincirlikuyuda hararet ibresi birden yükseldi hemen shell benzine çekip suyunu kontrol edip tamamladım havasını aldım düştü...
Tam bir sene kullandım arabayı sıkıntı yoktu ( tabi memur spec kullanıyoruz) bi gece top speed denedim 3-4 dakika sıktım yatak sesi gelmeye başladı
Heralde o zamanki hararetten oldu...
Söktük baktık sarmış... Şimdi yeni motor topladık kapak komple değişti pistonlar değişti kollar değişti aclrace yatak koyduk devirdaim ve termostat değişti fakat yine su eksiltmeye devam ediyor...
450 km oldu daha... Akşamları çıkıp Sefaköy - Edirne kapı yapıp geliyorum sabah kalkıp bakıyorum su kabında su yok....
Hortumları kontrol ettim sıkıntı yok... Çarşamba günü bakıcaz devirdaimden kaçırıyor ne oluyor anlamadım....
Hilmiyle konuştuk ya kapakta ya blokta sorun var anlattığına göre dedi, inşallah kaçak vardır bıktım sıkıldım bi sıksam kafamda bir sürü soru işareti oluyor acaba bişey oldumu diye bir sürü sıkıntı yani hiç keyif almıyorum...
O yüzden dry sump falan filan cart curt kafa yorup duruyorum...
thedevil
07-04-2014, 16:28
D16A9 motoru toplayıp kırıldıgında neden hep işi yaglamaya veya yag pompasına baglıyosunuz aklım sırrım ermiyo :( tek etken o degilki ,ben 3 sefer D16A9 motor topladım her defasın da sıfır yamada ( japonyadan :D ) yagpompası aldım servisten tüm parçalarını sıfır ve en iyisinden oem aldım yine olmadı yine olmadı ,hadi bi sefer usta dedik hadi 2.sefer raktafiyeci dedik hadi üçüncüye bilmem ne dedik sonuç ,çöp motor :D şaka bi yana açılınca olmuyoo olmuyo
huzur B16A2 :D
Tamamda abi bundan önceki EGde sıkıntı yoktu bende çok motor yaptırdım dediğin gibi orjinal yamada aldım kaç defa...
Mesela 400 km hiç gazdan düşmeden 2 - 220 geldim istanbula araba tık demedi...
Bununla ikitelliden Sefaköye geldim cortladı...
Gürsel aga sende ugraşmışsın bende ugraşıyorum suan elimde 148 bınde kapak açılmamış D16A9 da var rektefiye edilmişide var hiç bir sıkıntı olmuyor yeterki rektefiyeci düzgün olsun honda motorlarını bilsin.
agaa açılmamışına zaten lafım yok ,motor indirene kadar keyfini sürcek diyorum :icon_tup: benim anlattıgım açıldıktan sonraa orası işte çöpe giriyo agaa :D gevurlarda öle yapıyo zaten kırana kadar sıkıyo sonraa çöp :D
kadir jdm civic
07-04-2014, 17:12
agaa açılmamışına zaten lafım yok ,motor indirene kadar keyfini sürcek diyorum :icon_tup: benim anlattıgım açıldıktan sonraa orası işte çöpe giriyo agaa :D gevurlarda öle yapıyo zaten kırana kadar sıkıyo sonraa çöp :D
Aga rektefiyide var sıkınıtı yok rektefiyeci yatak boşlugunu düzgün ayarlıyacak sıkan adam torkunda sıkıcak toplarken içinde pislik kalmayacak.
Mesela adamlar silikon sürüyor adam bir tüp siliokonu basıyor kartere giriyor süzgeçi tıkıyor yağ çekmiyor makına yatak sarıyor.
Biz gazlıyoruz Sİ lerle top speed yaptık çok defa bizim böyle bi sikintıımız olmadı.
senın iş biraz tahilsizlik olarak nitelendiriyorum. inşallah sıkıntını giderirsin.
Aga rektefiyide var sıkınıtı yok rektefiyeci yatak boşlugunu düzgün ayarlıyacak sıkan adam torkunda sıkıcak toplarken içinde pislik kalmayacak.
Mesela adamlar silikon sürüyor adam bir tüp siliokonu basıyor kartere giriyor süzgeçi tıkıyor yağ çekmiyor makına yatak sarıyor.
Biz gazlıyoruz Sİ lerle top speed yaptık çok defa bizim böyle bi sikintıımız olmadı.
senın iş biraz tahilsizlik olarak nitelendiriyorum. inşallah sıkıntını giderirsin.
sorunu kökten giderdim ben zaten ,huzuru buldum huzur B16A2 de :D
merttepe
07-04-2014, 17:36
yağlama sorununun kafadan tamamen silinmesi için...
gerçi şimdi su eksiltme sorunumuz var...
aslında bi çözüm biliyorum ve çok basit bir çözüm...
d motoru arabadan sökücen üzerine solvent ile karıştırılmış benzin dökücen geniş bir alanda ateşe vericen böylelikle bütün sorun ortadan kalkmış olacak...
Honda motorlari konusunda pek bir bilgim yok ancak dry sump daha fazla ve daha iyi yaglama anlamina gelmiyor. Yuksek g kuvvetlerine ve stabil.olmayan suruslere maruz kalan motoarin, karterden yag cekmesindeki kesintiyi onlemek icin yapilmis bir sistem. Ben pist icin falan hazirliyorsunuz sandim?
Sadece daha guclu bir yag pompasi ve yag jetleri ile cozum olmuyormu d serisinde?
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.