Orijinalini görmek için tıklayınız : Kalite Eski Model mi? Kalitesiz Yeni Model mi?
Merhaba arkadaşlar;
İş yerinde boşluğu biraz tartışarak değirlendirelim dedim.
Diğer otomobil forumlarında yıllar önce konuşmuştuk bu konuyu birde burada konuşalım.
Forumun genel kullanıcı kitlesine bakınca ikiside değil hızlı olan diye bir sonuç çıkabilir burada:D
Örneklerle başlayalım;
- 1998 model Corolla mı 2006 model Accent Era mı aynı para ikiside.
Aynı şekilde >Corolla yerine Civic, Golf, Focus, Astra yani C segmenti tutulan araçları.
Era yerine Symbol, Punto, Albea, Getz, Logan, Corsa, Fiesta koyabiliriz.
Çıtayı yükseltirsek aynı şekilde devam ediyor. 25-27 bin aralığında Vtec, Astra h, Golf5 yada dizel Linea, Era olabiliyor.
Daha uç noktalarda gezersek 17 bin liraya hepsinden eski ve kaliteli E200 var.
Yani yeni meraklısı mısınız? yoksa eski ama temiz kaliteli araç mıdır kriteriniz?
Bunun da sebepleri nelerdir? Örneğin konforsuz yol tutmaz ama arıza çıkarmaz gibi.
Birde arada nerdeyse 10 yıl gibi bir fark var. Era yol tutuşta bir AE101 yakalamamış mıdır?
Haydi konuşalım.
serkanaygün
07-04-2014, 09:41
Arabam yeni ama çok yeni meraklısı değilimdir :D 2013 megane yerine 2000 mercedes e200 e binmeyi kesinlikle tercih ederdim. Tabi şartlar ve kullanım amacı insan isteklerinin önüne geçiyor. Bu durumda da yapacak pek birşey kalmıyor bize.
kickbuttowski
07-04-2014, 09:45
Konuşalım da nereye varacak konu? E200ler yirmi yaşında artık 17 bine alacağın e200den Hayır gelir mi?
Arabadan arabaya fark eder bazı araçlar yaşına rağmen iyi kondisyonda bazıları 6 ayda pert.
Temizi hangisiyse onu almak gerek. Temiz arabanın her daim piyasası olur.
Aslında bu noktada aile daha çok belirleyici oluyor.Benim dedem ikinci el araba aldırmaz mesela.Eski(bundan 20 yıl önceki) arabalar 2.el alımda çok sorun çıkarıyor diye.Biraz daha düşük seviye olanı olsun sıfır olsun derler.Fakat 10 sene öncesinde üretilip sıfır arabadan daha konforlu sorunsuz olanlar var.E tabi sanayiden çıkamayanda var orası ayrı mesele.Genel olarak tek negatif yönü yakıt tüketimi oluyor eski araçların motor teknolojisi geride kaldığından onun dışında pek bir eksisi yok.Mesela ben hele bu saatten sonra hayatta sıfır araba almam.Kendi aracım yeni çıktığı zaman 2. eli olmadığından sıfır almıştım.Şimdi k.çı kırık polo ya 70.000 lira istiyorlar.Ben şahsen kalitesi olan eski modelden alırım
2006 era bence 98 corolladan iyidir. Hatta 2000 den sonra arabalar çağ atladı o yüzden mevzu bahis değil o sınıfta ben olsam yenisini alırdım.
E200 yazdım herkes ona takıldı.
İlk örnekten gidersek daha iyi olacak arkadaşlar.
sıfır km yerine 6-7 yaşına kadar ikinci el alırım gerisine karışmam
ama aynı para diye de 20 yıllık arabaya binmem
kelalper
07-04-2014, 09:54
38 bine 2004 model a6 ya biniyorum. Aldığımda ufak tefek sorunu vardı 2500 tl civarında. Ona harcadım ki öylede kullanabilirdim. İstediğim gibi bişey olsun dedim üzerine 8000 daha harcamışımdır lastik vs diye. Bana geldi 48 bine diyelim. 48 bine tertemiz pırıl pırıl A6 ya mı binersin 0 dacia ya mı.
2006 era bence 98 corolladan iyidir. Hatta 2000 den sonra arabalar çağ atladı o yüzden mevzu bahis değil o sınıfta ben olsam yenisini alırdım.
Bu karşılaştırma daha iyi galiba.
E200 falan abartı oldu.
Şimdi bu iki araçta aynı fiyat.
kalite olarak corolla daha iyi tabiki ama arada yaş farkı fazla çocuk doğsa ilkokulu bitirmiş oluyor:D
Bu zaman zarfında fark kapanmıştır diyorum tamam japonlar sorunsuz diyoruz ama era'nın kmsi her türlü daha düşük olacak.
Aslında sorunsuzluk kısmı birazda arabalar yeniyken geçerli bence.
Sıfır sorun diye birşey yok sonuçta.
O yılların araçları nerdeyse hepsi 250 bini devirmiş durumda.
ilk zamanki gibi korunması zor. İlk yılların dinanizmi beklenmez bence.
ghibli06
07-04-2014, 09:58
2006 era bence 98 corolladan iyidir. Hatta 2000 den sonra arabalar çağ atladı o yüzden mevzu bahis değil o sınıfta ben olsam yenisini alırdım.
güvenlik olarak çağ atladılar belki ama donanım olarak şu an sadece bilgisayar teknolojisinin nimetlerinden faydalanıyorlar ve de bazen ne oluyor? 'page not found' :) içten yanmalı motorlar değişmediği sürece en araçlara çağ atladı diyemiyorum, elektrikli araçlar bile yeni değil aslında teknoloji olarak...
eğer otomobili sadece biryerden diğerine götürme aracı olarak algılıyorsak, yeni herzaman iyidir çünkü daha sorunsuzdur mantık olarak, ama bu işin biraz sürüş zevki, motor sesi, hafif oynaşmalar olduğuna inanan kesim için (benim gibi :) ) eski araçlar daha estetik ve güzeldi...
serkanaygün
07-04-2014, 10:00
E200 yazdım herkes ona takıldı.
İlk örnekten gidersek daha iyi olacak arkadaşlar.
Tesadüf oldu. w210 makyajlı e serisi benim çok sevdiğim bir arabadır o yüzden örnek verdim :) Şu anda kullandığım arabayı satıp onu alabilirim üzerine para da kalır ama denildiği gibi aile çok belirleyici bu konuda. Kullanım amacı da.
güvenlik olarak çağ atladılar belki ama donanım olarak şu an sadece bilgisayar teknolojisinin nimetlerinden faydalanıyorlar ve de bazen ne oluyor? 'page not found' :) içten yanmalı motorlar değişmediği sürece en araçlara çağ atladı diyemiyorum, elektrikli araçlar bile yeni değil aslında teknoloji olarak...
eğer otomobili sadece biryerden diğerine götürme aracı olarak algılıyorsak, yeni herzaman iyidir çünkü daha sorunsuzdur mantık olarak, ama bu işin biraz sürüş zevki, motor sesi, hafif oynaşmalar olduğuna inanan kesim için (benim gibi :) ) eski araçlar daha estetik ve güzeldi...
Abi ne olursa olsun sonuçta mühendislik gelişti buna paralel olarak araçlarda. Yürüyen olsun yol tutuş frenleme en basitinden bi klimanın çalışması bile 98 model arabayla 2006 ve üzeri bir araba kıyaslanamaz bence. Güvenlik meselesine girmiyorum bile. Tabi aynı sınıf araçlar için konuşuyorum , daha doğrusu arkadaşın dediği corolla ve era üzerinden konuşuyorum.
Tamamen tercih meselesi. Ben gidip hayatta 98 99 corolla'ya 17-18 gibi paralar vermem. Benim gözümde ederi taş çatlasa 10-11dir corollanın. neticede 15-16 yaşında araba Corolla değil de Golf IV desen, bi düşünürüm :D Burda da tercih meselesi devreye giriyor işte. Adam isterse o paraya gider e36 alır, isterse accent alır, isterse albea. Buradan bir sonuç çıkmaz yani :D
Aslında bu noktada aile daha çok belirleyici oluyor.Benim dedem ikinci el araba aldırmaz mesela.Eski(bundan 20 yıl önceki) arabalar 2.el alımda çok sorun çıkarıyor diye.Biraz daha düşük seviye olanı olsun sıfır olsun derler.Fakat 10 sene öncesinde üretilip sıfır arabadan daha konforlu sorunsuz olanlar var.E tabi sanayiden çıkamayanda var orası ayrı mesele.Genel olarak tek negatif yönü yakıt tüketimi oluyor eski araçların motor teknolojisi geride kaldığından onun dışında pek bir eksisi yok.Mesela ben hele bu saatten sonra hayatta sıfır araba almam.Kendi aracım yeni çıktığı zaman 2. eli olmadığından sıfır almıştım.Şimdi k.çı kırık polo ya 70.000 lira istiyorlar.Ben şahsen kalitesi olan eski modelden alırım
Sıfır arabaya ben vergilerden dolayı soğuk bakıyorum.
Bir tane kendimize alıyoruz bir tanede hediye ediyoruz.
sıfır km yerine 6-7 yaşına kadar ikinci el alırım gerisine karışmam
ama aynı para diye de 20 yıllık arabaya binmem
teşekkürler.
38 bine 2004 model a6 ya biniyorum. Aldığımda ufak tefek sorunu vardı 2500 tl civarında. Ona harcadım ki öylede kullanabilirdim. İstediğim gibi bişey olsun dedim üzerine 8000 daha harcamışımdır lastik vs diye. Bana geldi 48 bine diyelim. 48 bine tertemiz pırıl pırıl A6 ya mı binersin 0 dacia ya mı.
Tabiki A6 hocam yalnız bunun birde ama kısmı var.
o kısımda maddi kısmı.
8 bin harcayamayan adam kalitesiz yeniye binsin diyelim.
güvenlik olarak çağ atladılar belki ama donanım olarak şu an sadece bilgisayar teknolojisinin nimetlerinden faydalanıyorlar ve de bazen ne oluyor? 'page not found' :) içten yanmalı motorlar değişmediği sürece en araçlara çağ atladı diyemiyorum, elektrikli araçlar bile yeni değil aslında teknoloji olarak...
eğer otomobili sadece biryerden diğerine götürme aracı olarak algılıyorsak, yeni herzaman iyidir çünkü daha sorunsuzdur mantık olarak, ama bu işin biraz sürüş zevki, motor sesi, hafif oynaşmalar olduğuna inanan kesim için (benim gibi :) ) eski araçlar daha estetik ve güzeldi...
Doğrudur hocam. güvenlik kısmı aklıma gelmedi teşekkürler.
200'den sonra b segmenti bile güvenlikte çok gelişti.
koskoca E36 bile 1 yızlıd euroncapte.
Güvenlik kısmını biraz atlıyoruz galiba araba seçiminde aslında en önemli kısım.
Birde bazı markalar 5 yıldız aldıkları donanımlı Türkiye'ye gelmiyorlar.
yan hava yastıkları eksik oluyor bunlar hep bizim güvenliği göz ardı etmemiz yüzünden.
Tesadüf oldu. w210 makyajlı e serisi benim çok sevdiğim bir arabadır o yüzden örnek verdim :) Şu anda kullandığım arabayı satıp onu alabilirim üzerine para da kalır ama denildiği gibi aile çok belirleyici bu konuda. Kullanım amacı da.
İnşallah temiz bir tane bulursunuz.
Eski arabalar mekanik odugu icin ariza onarimi daha kolay yeni arabalar bana fazla teferuatli geliyo tipleri gittikce kotulesiyo istisnalar haric eski araba diyorum leş olmadigi surece :)
Abi ne olursa olsun sonuçta mühendislik gelişti buna paralel olarak araçlarda. Yürüyen olsun yol tutuş frenleme en basitinden bi klimanın çalışması bile 98 model arabayla 2006 ve üzeri bir araba kıyaslanamaz bence. Güvenlik meselesine girmiyorum bile. Tabi aynı sınıf araçlar için konuşuyorum , daha doğrusu arkadaşın dediği corolla ve era üzerinden konuşuyorum.
Katılıyorum Escortta klimayı açınca çekişten çok düşüyor.
1.4 İS de aynı şekilde.
Fakat arkadaşın Lineayı kullanıyorum nerdeyse hiç fark yok sanki klima açık değil.
Eğer bildiğin temiz arabaysa tabiki eski model lüks sinif, ama 10 koca değiştirmiş 300.000km ise sıfır.
Suan 30-40.000tl ye sacma sapan arabalara binmek yerinde herkes, koltuk isitma, full deri, sunroof vs. Olan arabayi seçer.
Eski dönemlerde fiyat rekabeti yerine kalite rekabeti vardi.
Suan küçük arabalar çarpışma testlerinden 5 yildiz alabilir ama yaya koruma vs yuzunden cok zayifladilar,95 üstü kazasiz curuksuz e yada 5 kasa ile yeni araçlara cakarsaniz acimasizca zarar verir.
En basit örneği 2000 model 106-306 gti benim diyen sifir arabadan daha iyi tutunuyor.
88'de arabalarda yol bilg, vakum kapi, elektirikli koltuk, cart curt vardi sene 2014 arabalarin uçması lazimdi...
34btr1907
07-04-2014, 10:22
38 bine 2004 model a6 ya biniyorum. Aldığımda ufak tefek sorunu vardı 2500 tl civarında. Ona harcadım ki öylede kullanabilirdim. İstediğim gibi bişey olsun dedim üzerine 8000 daha harcamışımdır lastik vs diye. Bana geldi 48 bine diyelim. 48 bine tertemiz pırıl pırıl A6 ya mı binersin 0 dacia ya mı.
konuyu acan arkadasın vermeye calıstıgı ornegı arkadas guzel anlatmıs.
kullanım amacı ekonomi vergı ıvır zıvır cok yer kaplamıyorsa planlamada bencede sıfır clio parasına değişensiz bi 05-06 a3, 06 C 180 yada 05 5.20 5.30 01 s320 tercıh ederım.
edit: kıyaslama 15 bınlık araçlarsa ne kadar yeni okadar iyi derim
verdıgınız ornekler bır mercedes ve bmw olmadıgı surece benım gozumde hepsı kalıtesız. Oyuzden bu ornekler uzerınden gıdersek yenı model kalıtesız dıye tabır ettıgınız ( bır accent era vs ) tercıh ederdım.
Ancak gel gelelım, 2014 model peugeot veya honda civic yerine de 2004 model bi e class'e yi tercih ederim :)
kriterlere göre değişebilir(kasko kredi olanagı segment donanım vs.) ama 3-5 seneden daha fazla fark varsa almam(kendi keyfin begenin asık oldugun taktıntısı olunan araç dısında :) )bide benden once babam aldırmaz enazından kendi ailemi kurana kadar :D.
ersandeniz
07-04-2014, 10:34
az km'li 1-2 senelik araçları tercih ederim, çünkü aracı hergün kullanmam gerekiyor, süpriz masraflara ayıracak bütçem yok, arabayı sanayide yatıracak vaktim yok, geçmişine tanık olmadığım yaşlı arabaya da asla güvenemem
Eğer bildiğin temiz arabaysa tabiki eski model lüks sinif, ama 10 koca değiştirmiş 300.000km ise sıfır.
Suan 30-40.000tl ye sacma sapan arabalara binmek yerinde herkes, koltuk isitma, full deri, sunroof vs. Olan arabayi seçer.
Eski dönemlerde fiyat rekabeti yerine kalite rekabeti vardi.
Suan küçük arabalar çarpışma testlerinden 5 yildiz alabilir ama yaya koruma vs yuzunden cok zayifladilar,95 üstü kazasiz curuksuz e yada 5 kasa ile yeni araçlara cakarsaniz acimasizca zarar verir.
En basit örneği 2000 model 106-306 gti benim diyen sifir arabadan daha iyi tutunuyor.
88'de arabalarda yol bilg, vakum kapi, elektirikli koltuk, cart curt vardi sene 2014 arabalarin uçması lazimdi...
teşekkürler.
konuyu acan arkadasın vermeye calıstıgı ornegı arkadas guzel anlatmıs.
kullanım amacı ekonomi vergı ıvır zıvır cok yer kaplamıyorsa planlamada bencede sıfır clio parasına değişensiz bi 05-06 a3, 06 C 180 yada 05 5.20 5.30 01 s320 tercıh ederım.
edit: kıyaslama 15 bınlık araçlarsa ne kadar yeni okadar iyi derim
Teşekkürler.
verdıgınız ornekler bır mercedes ve bmw olmadıgı surece benım gozumde hepsı kalıtesız. Oyuzden bu ornekler uzerınden gıdersek yenı model kalıtesız dıye tabır ettıgınız ( bır accent era vs ) tercıh ederdım.
Ancak gel gelelım, 2014 model peugeot veya honda civic yerine de 2004 model bi e class'e yi tercih ederim :)
Kalitesiz tabiri yanlış anlaşılmasın Era'nın mekaniği taş gibidir.
Orada anlatmak istediğim iç mekanda kullanılan malzeme kalitesi ve işçilik.
teşekkürler.
::ZaFeR::
07-04-2014, 10:44
Her ne kadar 94 model bir araba kullanıyor olsam da.Yeni model her zaman iyidir diyorum : )
kriterlere göre değişebilir(kasko kredi olanagı segment donanım vs.) ama 3-5 seneden daha fazla fark varsa almam(kendi keyfin begenin asık oldugun taktıntısı olunan araç dısında :) )bide benden once babam aldırmaz enazından kendi ailemi kurana kadar :D.
Teşekkürler.
az km'li 1-2 senelik araçları tercih ederim, çünkü aracı hergün kullanmam gerekiyor, süpriz masraflara ayıracak bütçem yok, arabayı sanayide yatıracak vaktim yok, geçmişine tanık olmadığım yaşlı arabaya da asla güvenemem
Temiz araç bulmak zor özellikle 10-15 yaşından sonra insan o vaktini işine verse aradaki farkı çıkarır.:)
teşekkürler.
Burak Mehmet
07-04-2014, 10:52
ben aynı markadan gideyim örnekte 2005 model w211 i 0 km w204 e değişmem
Bu arada eski araç dedimmi aklıma gelen konudur aşağıdaki konu.. Ellerine sağlık Alperin.
http://www.techturkey.com/forum/fotograflariniz/66298-yetisemedigimiz-araclar.html
işin keyif kısmını düşünürsek eski araçlar içinde tercih edilebilitesi çok yüsek modeller var.
Ama bir çoğumuz (maddi imkan olarak) günlük aracın ötesine geçemiyor.
burda bence en önemli kriter güvenlik,
eskilerin bi tabiri vardır, babam genelde mercedes için "tank gibi" arabaydı der.
Ben ondaki bu inanışı yıllardır anlatmama rağmen değiştiremedim mesela.
Aşağıdaki videoyo ortalama herkes izlemiştir.
sırf güvenli olduğu için bile yüksek model tercih edebilirim.
Fifth Gear - Renault Modus v Volvo 940 Crash Test - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY)
Hemen kendimle çelişen bir durumu da anlatayım :soru:
2002 model jazz var otom. sürüşü, duruşu, sorunsuzluğu çok iyi bir araç.
2012 aveo otom. alıp sattık, belki modeli yüksek, belki daha güvenli, belki daha donanımlı ama inanın jazz ın tırnağı olamaz.
Tayfun.O
07-04-2014, 12:50
Bana göre eski araçlar 90lı yıllarda üretilmiş arabaların tasarımları gözüme hoş geliyor s13 olsun ae101 olsun e36 olsun e34 olsun v.b. Bazı arkadaşlar güvenliğe değinmiş , daha 2 gün önce evin orda kaza oldu 0 polo ile murat 124 çarpıştılar murat yandan darbe aldı yamuldu gitti zaten saçtan yapılma araba , 0 polo ön tarafı hasarlıydı oda yamuldu gitti polodan soğudum bir 0 arabadan beklenmeyecek derecede hasar aldı sadece tampon düşmesi değil kaput hasarı , ön lastik yamuk da duruyordu
Bana göre en temizi, elimdeki paraya göre alınabilecek 1-3 yaşında aracı alıp 5-6 yaşına gelince satmak. Dertsiz tasasız aracın zevkini sürmek :)
Günümüz otomotiv piyasasında, 5-10 yaş aralığındaki ağır toplar kıymete binmiş durumda.
A ve B sınıfı küçük araçların dahi 45-50binli rakamlardan satıldığı günümüzde, aynı ve daha
aşağı rakamlarına 10yaşına kadarki araçlar(vergide de indirim dilimine girmesinden ötürü)
mantıklı hale gelmiş durumda bana göre.
Emre Ekrem
07-04-2014, 13:30
Eski araçları nedense daha çok seviyorum, 2 yaşında bir 308 ve 15 yaşında bir 306 gti sahibiyim ve 308 e binmek aklıma bile gelmiyor, Ailece dışarı çıktığımızda ben kullanacaksam hep 306 nın anahtarlarını alıyorum.
Yeni araçlar daha teknolojik ve sürüşü daha kolay hale getiriyorlar, ayrıca bir çoğunun yakıt sarfiyatı eski araçlara göre daha makul, bu bir gerçek, fakat nedense hep bir şey eksik geliyor bana, yeni araçları sevemedim gitti.
Mivec_4G63
07-04-2014, 13:55
Eski görüşüm; kaliteli, düşük kmli olsun varsın modeli eski olsun,
Yeni görüşüm; orta kalitede olsun, km çok uçuk olmasın, ama modeli yeni olsun.
İbrahim Erdem
07-04-2014, 14:29
Tamamen kişisel. Örneğin 2005 üstü az yakan hb ile e36 fiyat olarak yakın olsun. Modelli araç yeni az yakıyor kullanımı kolay ama hiçbir zaman e36 daki sürüş hissini vermez. Ruhsuz hb e bineceğime çok yaksın ama e36 ya bineyim denilebilir.
Bence ortasini bulmak mantikli kendimden ornek vereyim suanki aracim passati alacagimiz zaman fiyat olarak 98 e200 e denk geliyor 2005 dizel passat ozamanlar.simdi fiyat farkini bilemem.dusundum okadar eski arabaya bineyim yoksa yeni model ona yakin donanimli ona yakin konforlu guncel aracami bineyim? Bence bu ornek veya baska ornektede oldugu gibi daha guncel araca binmek mantiklidir.kisiye gore degisebilir.aka okadar eski araca bel baglamak mantiksiz olur
ilker_yusuf
07-04-2014, 14:38
Şuan 2013 yılında aldığım 0 araca biniyorum. Ama bundan sonrasında 6-8 yaş arasında daha iyi markanın ikinci eline binmeyi tercih ederim.
40.000 TL bandında 1.2 NJOY Paket Corsa alacağıma... 2006 - 2008 arasında A3 yada BMW 1 serisi tercih olur.
alihan_27
07-04-2014, 15:05
Bence imkan varsa ikisindende olmalı.
Günlük kullanacağım yeni model(3 yaş altı) az yakan, günümüz güvenlik standartlarını sağlayan, sorunsuz ve ucuz bir araba alıp ayağımı yerden kesmeyi düşünürüm. Ör: Yeni kasa dizel aveo, citroen c3 hdi vs gibi.
Birde özel, garajlık, eski model bir araç olmalı. Uzun yola gezmeye veya hafta sonu çıkıp gazlamalık. Ör: e39 m5, s80 t6, porsche 944, 205 gti, golf 3 gti, camaro z28, mustang fastback vs. gibi.
Bunun haricinde eski model ama özel bir tarafı olmayan corolla ae101 vb arabaları yüksek fiyata satın almanın anlamı yok. 8-10k lira filan olsa anlarım, maddi durumu olmayının işini görmesi için ama günümüz fiyatlarıyla bence gereksiz.
38 bine 2004 model a6 ya biniyorum. Aldığımda ufak tefek sorunu vardı 2500 tl civarında. Ona harcadım ki öylede kullanabilirdim. İstediğim gibi bişey olsun dedim üzerine 8000 daha harcamışımdır lastik vs diye. Bana geldi 48 bine diyelim. 48 bine tertemiz pırıl pırıl A6 ya mı binersin 0 dacia ya mı.
bu karsılastırma cok haksız olmus abı :)
Birde özel, garajlık, eski model bir araç olmalı. Uzun yola gezmeye veya hafta sonu çıkıp gazlamalık. Ör: e39 m5, s80 t6, porsche 959, 205 gti, golf 3 gti, camaro z28, mustang fastback vs. gibi.
garajında porsche 959 u olan adamın modelli olsun diye aldığı taşıt ya rolls roycetur ya da özel jet :)
alihan_27
07-04-2014, 15:30
garajında porsche 959 u olan adamın modelli olsun diye aldığı taşıt ya rolls roycetur ya da özel jet :)
Haklısın ya yanlış yazmışım porsche 944 yazacaktım :D Uçuk bir örnek hatası olmuş:)
Bir klasik hastası olarak kesinlike kaliteli eski model Mercedes
kelalper
07-04-2014, 15:54
bu karsılastırma cok haksız olmus abı :)
neden yaw? O yaptığım 8000 tl tamamen kendi isteğimdir. büyük ıntercoooler komple iskender egzoz 19" rs4 jant lastiği afr basınç saati aem benzin pompası kn filtre 550 cc enjektörler ve iridium bujileredir. Yoksa 40 binede gayet güzel binilirdi yani.
Arabam yeni ama çok yeni meraklısı değilimdir :D 2013 megane yerine 2000 mercedes e200 e binmeyi kesinlikle tercih ederdim. Tabi şartlar ve kullanım amacı insan isteklerinin önüne geçiyor. Bu durumda da yapacak pek birşey kalmıyor bize.
:icon_tup:
hiçbi zaman yeni bi crz bi crx olamaz ,biraz fanatikçe oldu ama ölee :D
işin şakası bi yana yeni yenidir,eskilerin bi lafı vardır '' eskiye ragbet olsa ,bit pazarına nur yagarmış '' derler :D
tabi klasikler ayrı bi dünya
Soyle bir durum var. Artik araclar kullan at sekline gore tasarlaniyor. Ayni ayakkabi gibi. Cunku modern dunya boyle. Modern kultur bole, tuketim toplumu. Benim sifir aldigim aracta 'aracinizin kullanim omru 10 yildir' yaziyorsa, o araba ölumsuz olmasi icin uretilmemistir, ae101 gibi mesela. Ben de bunu kabul edemem, ve de guvenmem. 5 sene sonra 2007 2008 passat ccleri gorunce hak vereceksiniz bana.
turbo&quattro
07-04-2014, 17:17
335imi alirken sifir km bircok marka model alabiliyordum ama sorunsuz olabilecekleri disinda hicbiri kriterlerimi karsilamiyordu. 335 aldim, masratfta yaptim ama her kullandigimda yuzumu guldurdu ve cok cok memnunum su an icin. Sonucta cogumuz icin araba sadece ulasim araci degil bir yasam tarzi... Isin ozu egerki arac cok cok eski degilse ikinci el, dolu bir araci sifir km ye tercih ederim.
38 bine 2004 model a6 ya biniyorum. Aldığımda ufak tefek sorunu vardı 2500 tl civarında. Ona harcadım ki öylede kullanabilirdim. İstediğim gibi bişey olsun dedim üzerine 8000 daha harcamışımdır lastik vs diye. Bana geldi 48 bine diyelim. 48 bine tertemiz pırıl pırıl A6 ya mı binersin 0 dacia ya mı.
Konu kapansın :D
Valla arkadaşlar bu yeni yenidir muhabbeti iyi güzeldirde bize yaramıyor.
Daha çok aracı sadece ulaşım aracı olarak görenlere hitap ediyor.
Bugün trafikte gelirken gözüm hep era kolladı otoparka geldim 2 tane era yan yana.
Symbolde var Linea da.
Uzun uzun baktım içime sindirmeye çalıştım.
Az önce migrosa gittim bir ies vardı vti jantlar üzerinde 5cm basılmış.
Dedim araç budur şekil budur:D
Yok biz bu kafayla eski kaliteli temiz olmak şartıyla devam.
Gönül ferman dinlenmiyor.
rebeloghy
07-04-2014, 18:02
Her zaman 3-5 yaş daha yaşlı olsun , temizse insan binmişse alınır diyorum. 0 araba alıyorsun e garanti için butun bakımlar serviste yapılıyor bakım farkı var dışarıya göre.. Zaten alırken tonla para veriyorsun.
Kaldı ki C sınıf binilir araçlar 70+ tl olmuşken 0 araba konuşma devri kapanmıştır heralde :D
Ama şuna gelirsek 30-40 lira aralığında yepyeni b sınıfı araçlar var ; B sınıf bana hitap etmiyor haliyle yüzüne bakmam 2010 b sınıfı yerine 2005-2008 C sınıfı daha dolu araç bakarım ; aynı paraya e46 temizini bulursam alırım.
Uzar gider ama özetle , eski olan daha doluysa ve temizse eski olan diyorum tabii çıkabilecek potansiyel masrafları karşılayacak ekonomik güç var ise.
Ancak verilen örnekte her ne kadar Era lar için uçan tabut desem de asla almayacak olsam da 98 corolla karşısında aşırı kötü bir araç değil.
Mesela FD6 parasına 320 alırım manuel arada DAĞLAR kadar fark olur :) Ama era corolla kıyasında böyle bir uçurum yok. Yine de corolla her türlü eradan iyidir..
2012 model doblo var şirket arabası sıfır km 26 milyara alındı arabada ne abs var ne klima var ne yol tutuşu var, tek airbag aynı zamanda cok yakıyor...
kendi arabam 97 model e36 abs si var kliması dijital çift yönlü , yol tutusu zaten bilinen bisey , çift airbag ( 4 airbag olanlarda var ) ve donanım olarakta Cruise Control ,ASC , Koltuk ısıtma , vs. vs.
bu sadece doblo değil era olsun linea olsun albea olsun veya aynı ayarda baska arac olsun hangisi bu kaliteyi verebilirki ? En basitinden kaportaya biraz kuvvet uygulayınca çöküyor yenı araclarda ama eski mercedes bmw gel bi bastır bakayım :)
Bu konu bir çok yönden ele alınır.Kişinin karakteri,maddi geliri,aracın kullanım amacı vs.
Ben kendimden örnek vereyim,eski araçlara karşı büyük zaafım var :)
Aracımı sadece haftasonları kullanıyor olmam yaşlı bir araca sahip olmamı kolaylaştıran bir etken,hergün işe gidip gelmek için 95 model 2000 motor benzinli bir aracı kullanmak cesaret ister.Yakıttan ziyade aracımın kondüsyonunu zorlamak gereksiz.
Öyle bir zorunluluğum olsaydı az yakan 2006-2007 model ufak dizel bir araç alır gider gelirdim.
Ve oturduğum yerin güvenlikli site içi olmasıda bir avantaj,mahalle aralarında hem yer bulma güçlüğü hemde her sabah "acaba bi yerine vuran,sürten oldumu"stresi eski araçlara göre değil.
Ve bugün 1995-1996 model bmw - audi - mercedes tipi araçlara verdiğiniz 18-19 binlira ile o konforda o donanımda başka bir araç alamazsınız.
Sonuçta yaşlı araçlar olduğundan her an sürprizlere de hazırlıklı olunmalı,mesela geçenlerde sanayiden hoşlanmıyorum diye bir konu açmıştı arkadaşımızın biri,öyle bir fobim olsa idi 2007 altı arabaya binmezdim.
ilbeyyagci
07-04-2014, 19:06
2004 Palio'dan inip 1997 Polo'ya bindim.
Fark çok büyük. Herşeyiyle Polo daha üstün. Modelli aracı sattın bunu aldın diyen tanıdıklarım arabama binince fikirlerini değiştiriyor.
2004 Palio'da sadece klima airbag vardı. Yol tutuş kötüydü. Polo'da ekstra ABS, elk.ayna, çelik jant, spor koltuk var. Yol tutuşu çoook daha iyi.
Diyeceğim odur ki bakımlı ve donanımlı eski, her türlü yeniye tercih edilir.
aykutsafakyaman
07-04-2014, 20:32
Bazi konular tercih fakat ulkedeki yakit durumu ve yedek parca fiyatlari bazi şeylerin onune geciyor. 2011 e Symbol e binmektense kedigoz mercedesleri tercih ederim . Renault da olmayan ozellikleri adamlar 98 senesinde koymuslar . Araba derbeder olmadigi surece eski ama kaliteliden yana sansimi kullanirim. Bendeki eski aski daha fazla belki ondan . He tabi sorun cikarma olasiligi daha yuksek onlarda dezavantajları. Geriye kalan tercih
aykutsafakyaman
07-04-2014, 20:39
Konu kapansın :D
Aynen ozetlenmis baya.
Mesela ben 70 000 Tl ye sıfır hyundaı i30 almaktansa,2001 2003 model E46 M3 almayı tercih ederim...Havası yeter
İbrahim33
07-04-2014, 20:43
Mesela ben 70 000 Tl ye sıfır hyundaı i30 almaktansa,2001 2003 model E46 M3 almayı tercih ederim...Havası yeter
iyide ikisi aynı şey değil ki ama.ikisi çok farklı araçlar.
Yalnız mukayese ettiğiniz era ve corolla ikisi de b segmenti. Era'nın en boşu klima 4 cam otomatik airbag vs. ile geliyor. Corollada 96-98 model olmasına rağmen bu donanımda bulmak için baya eleme yapmanız gerekiyo olabilir. Tam hakim değilim corolla piyasasına.
Ayrıca corolla sorunsuz demişsiniz, de 600.000 km yol yapıp hala orjinal motoruyla yürüyen Era'lar var.
En nihayetinde corolla ile era arasında atla deve yok yani. NE kadar kaliteli ürün kullanılmış olursa olsun, ki 2 aracın arasında bu kadar kalite farkı olduğunu düşünmüyorum, 7 sene kullanışmış ürünle 15 sene kullanılmış ürün arasındab yıpranma farkı açıkca bellidir.
Fakat e200 mü diğerleri mi diyorsan, o paraya kesinlikle e derim. Ne kadar eski olursa olsun. En azından zamanının lüksü ve de hali hazırda donanımlı ve de oturaklı bir araba.
Era konusunda soruyorsanız, pederin var. 2010'dan beri bizde. Şuan 60bin km'de. 18bin liralık bir arabadan uçmasını kaçmasını aynı anda zınk diye durmasını kimse beklemiyordur umarım. Bu da öyle bir araba işte. Şuan üzerinde 5 cm yay var, 185 genişliğiyle stock halinden biraz daha topladı gibi. Ama 195.55.15 'E geçenler farkın baya olduğunu söylüyor. Bilemiyorum.
Gerçi kimseyi yargılamıyorum, ben de almadan önce hyundai'ye karşı ön yargılıydım. Aldıktan sonra sonatasından, getzine, genesis coupe'sine test etme fırsatı buldum. Artık yok öyle bi ön yargım.
Yalnız mukayese ettiğiniz era ve corolla ikisi de b segmenti. Era'nın en boşu klima 4 cam otomatik airbag vs. ile geliyor. Corollada 96-98 model olmasına rağmen bu donanımda bulmak için baya eleme yapmanız gerekiyo olabilir. Tam hakim değilim corolla piyasasına.
Ayrıca corolla sorunsuz demişsiniz, de 600.000 km yol yapıp hala orjinal motoruyla yürüyen Era'lar var.
En nihayetinde corolla ile era arasında atla deve yok yani. NE kadar kaliteli ürün kullanılmış olursa olsun, ki 2 aracın arasında bu kadar kalite farkı olduğunu düşünmüyorum, 7 sene kullanışmış ürünle 15 sene kullanılmış ürün arasındab yıpranma farkı açıkca bellidir.
Fakat e200 mü diğerleri mi diyorsan, o paraya kesinlikle e derim. Ne kadar eski olursa olsun. En azından zamanının lüksü ve de hali hazırda donanımlı ve de oturaklı bir araba.
Era konusunda soruyorsanız, pederin var. 2010'dan beri bizde. Şuan 60bin km'de. 18bin liralık bir arabadan uçmasını kaçmasını aynı anda zınk diye durmasını kimse beklemiyordur umarım. Bu da öyle bir araba işte. Şuan üzerinde 5 cm yay var, 185 genişliğiyle stock halinden biraz daha topladı gibi. Ama 195.55.15 'E geçenler farkın baya olduğunu söylüyor. Bilemiyorum.
Gerçi kimseyi yargılamıyorum, ben de almadan önce hyundai'ye karşı ön yargılıydım. Aldıktan sonra sonatasından, getzine, genesis coupe'sine test etme fırsatı buldum. Artık yok öyle bi ön yargım.
Kullanıcısından bilgi almak güzel teşekkürler.
Yalnız corolla C segmentidir. B segmenti olan yaris.
güvenlik sistemleri de çok değişti yanlız, youtubeda eski volvo ile reno modusün kafa kafaya çarpışma testi var, baya şaşırtıcı.
fastchild
07-04-2014, 22:50
90lı yıllarda üretilen OverEngineered bir BMW fazlasında gözüm yok
Sıfır c/d segmentine binene kadar aynı paraya biraz eski bi üst sınıf araca binmeyi tercih ederim. Ki şu andaki fiyatlar için sıfır araç almak bana çok garip geliyo
2.eldede fiyatlar tavan yapti
Türkiyede piyasası olmayan yurtdışında kendini ispatlamış yeni model ucuz arabaya binerim tek sıkıntım servis ve yedek parça olur.şöyle örnek vereyim 2009 model mazda 6 45bin lira civarı bi tanıdık aldı arabada yok yok piyasada tutulmuş vw renault un boş araçlarıda aynı para..Aynı şekilde Subaru,Saab aklıma gelmeyen bir kaç marka daha sıralanabilir.Şahsi görüşüm budur kimsenin aracına laf atmıyorum :)
Dctrlprn
08-04-2014, 00:24
Sağlam restore edilmiş 6 silindir bi e21 olsun ölene dek binerim. Eski iyidir.
güvenlik sistemleri de çok değişti yanlız, youtubeda eski volvo ile reno modusün kafa kafaya çarpışma testi var, baya şaşırtıcı.
Evet modern araçların üç yönü sadece daha iyi. Pasif güvenlikleri(çarpışma anı), farları/aydınlatma sistemleri ve frenleri. Onun dışında dinamiklerde genele vurulursa eskiler bariz daha iyi.
Bunların sebebi tabi ki euro normları, çevre koruma kanunları, tüketim endişeleri. Yoksa örneğin bir hondadan örnek vereyim, 80 küsür yıllarında 1.6 atmosferik makineden gayet sorunsuz olarak 167 hp alıp 2010 lu yıllarda 125 hpye düşürüyorsa bu firmadan kaynaklanmıyor. Birebir aynısını çıkarsa 160 küsür hp çıkacak zaten. Ama motor çalışma karakteri, rafineliği, euro normları bunlar hep saçma sapan olaylar, ve otomotivin önünde engel.
Bir de şu durum var, modern araçlar için 'abi adamlar yapmış yaaa' mantığı. Zamanında vtec alınamadığından insanlar 1.4lerini turbolar geçerlerdi ki, vtec ile aşağı yukarı aynı yürüsün diye. O zamanlar insanlara apaçi diyen toplum, bu işlemin adı 'downsizing' olunca mühendisliğin ne kadar geliştiğinden bahseder oldular. Bu biraz da her sene birbirinin aynısı olan yeni iphone çıkmasına benziyor. Ya da golf 6/golf 7 gibi her sene birbirinin aynı araçların çıkmasını. Satıyor çünkü. Tamamen konu ile alakasız, şunu paylaşayım, ne kadar büyük bir saçmalık olduğunu iyice anlatabileyim:
http://alkislarlayasiyorum.com/icerik/184349/applein-turkiyedeki-ilk-magazasinin-acilisi
Bu sadece burada değil, bütün dünyada böyle. Zaten yurtdışında böyle olmasa burada hiç böyle olmaz. Özentilik diye bir hastalığı var bizim toplumumuzun. Nasıl ki oradan alacakları şeyi 5 gün sonra da gitse alabileceği gerçeğine rağmen günlerce ayakta beklemeyi göze almışsa insanlar, (Allah korusun hastane işi olsa beklemezler ama) çıkar çıkmaz bir şeyi satın alıp insanlara gösterip hava atma sendromu yüzünden üreticiler uyandı, her sene far tampon ızgara değiştirip parlak beyaza boyayıp kocaman kocaman jantlar takıp göndermeye başladı. Bunun nedeni de önceden belirttiğim gibi, tüketim toplumu olunması, otomobillere moda ikonu gibi yaklaşılması. E böyle bir araçtan hayır mı gelir, aracın üretilme amacı farklılaştı artık. Düğmeye basınca aracın egzoz sesi değişmesi, durur halde spoilerinin açılması, ledli gündüz farı denen saçmalıklar, eski güzelim kadranlar yerine gündüzleri yanan, farları yakınca kararan göstergeler, 0.9 litre atmosferik araçlarda standartta 16 inç jant çıkması, sportif tasarım olsun diye içeriden arkayı yanları hiç bir şekilde görememe durumu, araçların içindeki kasvetli hava, bir aracın sadece iki kapılı ise spor otomobil olarak adlandırılması, işte bunlar hep gaylik. Araç sormaya altınızda clio RS le Vtecle Astra gsila gittikten sonra içerideki aşırı makyaj yapmış hanımın bilmiş bilmiş ' aa ama 118i çok spor bir otomobil' demesi, a5 cls x6 gibi araçların 4 kapı coupe tasarım anlayışı bunlar hep fonksiyonsuz saçmalıklar.
Eskiden otomobile güvenilirdi. Şimdilerde bir araca binilip uzun yola çıkmak bile istemiyorum, çünkü neyin ne olacağı cidden belli değil. Modern araçlar durduk yere yağ yakmaya, piston eritmeye, şanzıman kilitlemeye, yanlışlıkla biraz kötü bir yakıt alınsa uzun yolda anında sorun vermeye pek bir meraklılar. Eğer 'ben bir tane az yakan 0km araç alayım 3-4 sene sonra satarım' diyorsanız sıfır km alın. Ama ben bunu aldım 30 sene binerim düzgün kullanırsam diyebileceğiniz iki üç marka kaldı sadece, ki onlar da hızla değişmek zorundalar bu yeni 'trend' leri yakalayabilmek için, yoksa batacaklar. Durumlar çok vahim...
wiesmann
08-04-2014, 05:08
araba degistirme arifesindeyim civic` i tamamen benzin+vergi giderleri yuzunden saticam artik
ayni sinif ayni kondisyonda araclar 60-70 civari ve bu paralari vermek icimden gelmiyor acikcasi
bu yuzden kaliteli ust sinif dizel daha eski bir arac dusunuyorum acikcasi.
Güzel açıklamaydı teşekkürler.
Yorumların geneli beklediğim gibi oldu keşke anket koysaydım.
Burdaki nerdeyse herkes otomobilden birşeyler bekliyor.
Sürüş zevki olur, Hızlanma olur, yol tutuş olur bunun adı.
Ruhsuz araca binmek istemiyor kimse.
Aslında @alihan_27 arkadaşın söylediğide mantıklı çok uçuk olmasına gerek yok.
Biraz imkan doğrultusunda çok az yakan B segmenti dizel günlük kullanılır.
Hafta sonları bir iki gazlamak için 106gti, vti, gsi yavaş yavaş toplanır hem uğraş olur.
eski model olanların temiz olduklarını varsayarak şahsi tercihlerime örnek:
http://i.hizliresim.com/382o0M.jpg (http://hizliresim.com/382o0M)
Bu konu bir çok yönden ele alınır.Kişinin karakteri,maddi geliri,aracın kullanım amacı vs.
Ben kendimden örnek vereyim,eski araçlara karşı büyük zaafım var :)
Aracımı sadece haftasonları kullanıyor olmam yaşlı bir araca sahip olmamı kolaylaştıran bir etken,hergün işe gidip gelmek için 95 model 2000 motor benzinli bir aracı kullanmak cesaret ister.Yakıttan ziyade aracımın kondüsyonunu zorlamak gereksiz.
Öyle bir zorunluluğum olsaydı az yakan 2006-2007 model ufak dizel bir araç alır gider gelirdim.
Ve oturduğum yerin güvenlikli site içi olmasıda bir avantaj,mahalle aralarında hem yer bulma güçlüğü hemde her sabah "acaba bi yerine vuran,sürten oldumu"stresi eski araçlara göre değil.
Ve bugün 1995-1996 model bmw - audi - mercedes tipi araçlara verdiğiniz 18-19 binlira ile o konforda o donanımda başka bir araç alamazsınız.
Sonuçta yaşlı araçlar olduğundan her an sürprizlere de hazırlıklı olunmalı,mesela geçenlerde sanayiden hoşlanmıyorum diye bir konu açmıştı arkadaşımızın biri,öyle bir fobim olsa idi 2007 altı arabaya binmezdim.
katılıyorum . o konuyu ben açmıştım sanayiyi sevmememe rağmen eski arabalara olan ilgim azalmıyor . pederde 2011 linea var normal işlerde onu kullanıyoruz benim arabaya benden başkası binmiyo hafta sonları maksimum 2 saat biniyorum . böyle bi avantajım olmasa yine eski arabaya binerdim cabrio olamazdı belki ama yine eski olurdu . yeni arabaların o fiyatları hak ettiklerini kesinlikle düşünmüyorum .
belki de her yaşın her neslin aklında belirli araba modelleri kalacak . nasıl biz 80-90 nesli uzay gemisi gibi arabaları sevmiyorsak, ilerde çocuklarımız da bizim uzay gemisi gibi gördüğümüz arabaların hayaliyle yaşayacak..
2012 leon dsg tdi copa paket boyasız arabamı satıp 2001 e39 530i aldım hicbir arabadan almadıgım zevkı ve konforu alıyorum,ustunde teleflex lpg var performans cok iyi yakıt ort 40 krs zorlamazsanız lpg de.guvenlik vs konfor zaten baya iyi.
Mutlu Değerli
08-04-2014, 20:33
Eski var eski var
Yeni var yeni var ' diye düşünüyorum hep. Nasip olursa Sedan VTi alacağım. Baktığınızda ilk olarak 4kapı bir Sedan aile aracı. Motoruna güzel bakılmışsa zaten arkanıza bakmanıza gerek kalmıyor. Fren ve yol tutuş konusunda şüphelerim var sadece, patlayan araçların kaderi genelde yol tutuştan oluyor. Hallolmayacak şeyler degil.
yenilerde ise bazılarında ciddi şekilde karıizma bi duruş, yüksek donanım, teknoloji filan var ama gel gelelim fiesta gibi bi araca bakıncada çok boş gibi geliyor. Linea filan...
Yüksek modellerde düşündügüm tek araç Leon FR 1.4 olurdu. Duruşu filan olsun gayet güzel bi araç
nasp bakalm :)
iyide ikisi aynı şey değil ki ama.ikisi çok farklı araçlar.
Tabiiki farklı araçlar ama fiyatları aynı,kimi eskı diye almak istemıyor sıfır olsun 4 kapıyada razıyım dıyor..Halbukı bmw nın yanından bile geçemiceğini kestiremiyor :D
teknoloji olarak kesinlikle yeni derim ama alacak olsam kesinlikle eski alirim. piyasada dolasan e36 lari 200e leri falan saglam sanmayin :) sadece zamanina gore saglamlar..eralari kotuluyoruz ama bu bahsettigimiz araclari bile paket edebilir cunku yeni ve daha teknolojik.arkadaşin novayla gezerken arka soldan paliolu bi dallama vurmustu 3 gun başimiz döndu.darbeleri fln direk kendin aliyosun yeni araclarda en dandik marka bile olsa boyle bir durum yok hersey dusunuluyor artik.eskiden yaya yada diger arabalar dusunulerek tasarlanmiyodu arabalar, sadece surucu odakli tasarlaniyodu.simdi ise hayvanlari bile dusunerek tasarliyolar
Bende yakin zamanda bi arac dusunuyorum, bu konu cuk diye oturmus, tam bana gore. Sifir 308 hdi mi, yoksa 2006 model e90 3.20d mi :)
Bende yakin zamanda bi arac dusunuyorum, bu konu cuk diye oturmus, tam bana gore. Sifir 308 hdi mi, yoksa 2006 model e90 3.20d mi :)
E90 tabiiki :)
70 80 lira 308e vermek mantiksizlik otesi :) cikabilecek potansiyel masraflari goze alip mutlu olmaya bakar bmwye yapişirdim :)
Bende yakin zamanda bi arac dusunuyorum, bu konu cuk diye oturmus, tam bana gore. Sifir 308 hdi mi, yoksa 2006 model e90 3.20d mi :)
kanka sıkıntı konu bu kapalı kaşarlımı dürümmü gibi :D
06 degilde biraz daha 8 9 olsa direk derimde e90 :)
Jeandan-R
08-04-2014, 20:51
neden yaw? O yaptığım 8000 tl tamamen kendi isteğimdir. büyük ıntercoooler komple iskender egzoz 19" rs4 jant lastiği afr basınç saati aem benzin pompası kn filtre 550 cc enjektörler ve iridium bujileredir. Yoksa 40 binede gayet güzel binilirdi yani.
Ellerimle taktım o dv'yi. O listeye bunu yazmazsan isyan çıkarırım :D
Kullanıcısından bilgi almak güzel teşekkürler.
Yalnız corolla C segmentidir. B segmenti olan yaris.
İstanbulda olsaydınız, müsait bir zamanda era'yı test etmenizi isterdim. :icon_tup:
kelalper
08-04-2014, 21:23
haa harbi lan onlarda var. Bi tane de değil iki tane forge dv taktık. Senden sonra basınç hortumları için sökülüp yeniden takıldı. K04 ler yola çıkacak haftaya Rs4 olmasına bi emme manifoldu kaldı.
Jeandan-R
08-04-2014, 22:58
haa harbi lan onlarda var. Bi tane de değil iki tane forge dv taktık. Senden sonra basınç hortumları için sökülüp yeniden takıldı. K04 ler yola çıkacak haftaya Rs4 olmasına bi emme manifoldu kaldı.
Bilmem mi hortumlar yüzünden arabayı 2ye ayırdınız :D Hatta senle birlikte geçtik karşıya o gün, pek yufka yürekliyimdir. Gerçi sende karşılığında çaya niye gelmedin diye bana kükredin ama olsun :D
Edit: Yine uzay mekiği yaptın abi arabayı.
Blackbird
08-04-2014, 23:19
En güzeli haftaiçi yeni haftasonu eski model kullanmak :)
Sürüş hissi gaz teli,hidrolik veya elektirk olmayan direksiyon,abs,asr elektronik müdahale olmaması bunarıda arıyorsun bazen.
old is cool - Pure drive bunlar güzel şeyler.
Shinigami
09-04-2014, 03:56
Babamın yılladır bana söyleyip de bir türlü dinletemediği söz geldi aklıma... "Eskiden yeni olmaz"
Her ne kadar yeni araçlar eskilerin yerini tutmasa da bir eski model aracın masrafları da bi yerden sonra yıldırıyor insanı :D Tam her şey tamam sıkıntı bitti derken bi bakmışsın hooop yolda kaldın :) Belli olmuyor tabi bu durum kullanıma ve Marka-model ilişkisine kadar gidiyor. Ucu açık konu ne de olsa :)
Ben tercihimi hep eski modelden yana yaptım bu güne kadar. Çoğunda kendi isteğimle aldığım için ne sorun çıkarsa çıksın işi eğlenceye vurdum olabildiğince... Kısaca mutlu mesut kullanıyorum... Yeni araçlar kesinlikle bunların yerini tutmaz keşke sıfırı hala üretilse de diyorum çoğu zaman... Çünkü eski bir araç yeni nesil aracın konforunu asla vermiyor. Gerek yeni araçlardaki Teknoloji destekli sistemler gerek yol tutuş ve süspansiyon...
Bu yüzden birikime geçtim bir dahaki sefere yeni ama kaliteli bir seçim deniyecem :D
eski model olanların temiz olduklarını varsayarak şahsi tercihlerime örnek:
][/url]
Güzel örnekler hocam. Teşekkürler.
katılıyorum . o konuyu ben açmıştım sanayiyi sevmememe rağmen eski arabalara olan ilgim azalmıyor . pederde 2011 linea var normal işlerde onu kullanıyoruz benim arabaya benden başkası binmiyo hafta sonları maksimum 2 saat biniyorum . böyle bi avantajım olmasa yine eski arabaya binerdim cabrio olamazdı belki ama yine eski olurdu . yeni arabaların o fiyatları hak ettiklerini kesinlikle düşünmüyorum .
belki de her yaşın her neslin aklında belirli araba modelleri kalacak . nasıl biz 80-90 nesli uzay gemisi gibi arabaları sevmiyorsak, ilerde çocuklarımız da bizim uzay gemisi gibi gördüğümüz arabaların hayaliyle yaşayacak..
Belki de öyle olacak.
Sanayiye biraz alış dostum yetkili servisten iyidir.
Muhabbeti bile yeter.:D
2012 leon dsg tdi copa paket boyasız arabamı satıp 2001 e39 530i aldım hicbir arabadan almadıgım zevkı ve konforu alıyorum,ustunde teleflex lpg var performans cok iyi yakıt ort 40 krs zorlamazsanız lpg de.guvenlik vs konfor zaten baya iyi.
Teşekkürler.
Eski var eski var
Yeni var yeni var ' diye düşünüyorum hep. Nasip olursa Sedan VTi alacağım. Baktığınızda ilk olarak 4kapı bir Sedan aile aracı. Motoruna güzel bakılmışsa zaten arkanıza bakmanıza gerek kalmıyor. Fren ve yol tutuş konusunda şüphelerim var sadece, patlayan araçların kaderi genelde yol tutuştan oluyor. Hallolmayacak şeyler degil.
yenilerde ise bazılarında ciddi şekilde karıizma bi duruş, yüksek donanım, teknoloji filan var ama gel gelelim fiesta gibi bi araca bakıncada çok boş gibi geliyor. Linea filan...
Yüksek modellerde düşündügüm tek araç Leon FR 1.4 olurdu. Duruşu filan olsun gayet güzel bi araç
nasp bakalm :)
Hayırlısı.
teşekkürler.
teknoloji olarak kesinlikle yeni derim ama alacak olsam kesinlikle eski alirim. piyasada dolasan e36 lari 200e leri falan saglam sanmayin :) sadece zamanina gore saglamlar..eralari kotuluyoruz ama bu bahsettigimiz araclari bile paket edebilir cunku yeni ve daha teknolojik.arkadaşin novayla gezerken arka soldan paliolu bi dallama vurmustu 3 gun başimiz döndu.darbeleri fln direk kendin aliyosun yeni araclarda en dandik marka bile olsa boyle bir durum yok hersey dusunuluyor artik.eskiden yaya yada diger arabalar dusunulerek tasarlanmiyodu arabalar, sadece surucu odakli tasarlaniyodu.simdi ise hayvanlari bile dusunerek tasarliyolar
Hocam eskinin en büyük handikapı bu zaten.
Teşekkürler.
Bende yakin zamanda bi arac dusunuyorum, bu konu cuk diye oturmus, tam bana gore. Sifir 308 hdi mi, yoksa 2006 model e90 3.20d mi :)
Aslında sorumun kesin net cevabı yok.
Tercihlere göre değiştiğini gördük.
Ekonomi için 308 yazılımla beraber de gidişi güzelleşiyor.
Geriye kalan herşey için E90.Tabi bir yorgana bakmak gerekiyor ayakları örtüyor mu?:D
En güzeli haftaiçi yeni haftasonu eski model kullanmak :)
Sürüş hissi gaz teli,hidrolik veya elektirk olmayan direksiyon,abs,asr elektronik müdahale olmaması bunarıda arıyorsun bazen.
old is cool - Pure drive bunlar güzel şeyler.
Aynen. Teşekkürler.
Babamın yılladır bana söyleyip de bir türlü dinletemediği söz geldi aklıma... "Eskiden yeni olmaz"
Her ne kadar yeni araçlar eskilerin yerini tutmasa da bir eski model aracın masrafları da bi yerden sonra yıldırıyor insanı :D Tam her şey tamam sıkıntı bitti derken bi bakmışsın hooop yolda kaldın :) Belli olmuyor tabi bu durum kullanıma ve Marka-model ilişkisine kadar gidiyor. Ucu açık konu ne de olsa :)
Ben tercihimi hep eski modelden yana yaptım bu güne kadar. Çoğunda kendi isteğimle aldığım için ne sorun çıkarsa çıksın işi eğlenceye vurdum olabildiğince... Kısaca mutlu mesut kullanıyorum... Yeni araçlar kesinlikle bunların yerini tutmaz keşke sıfırı hala üretilse de diyorum çoğu zaman... Çünkü eski bir araç yeni nesil aracın konforunu asla vermiyor. Gerek yeni araçlardaki Teknoloji destekli sistemler gerek yol tutuş ve süspansiyon...
Bu yüzden birikime geçtim bir dahaki sefere yeni ama kaliteli bir seçim deniyecem :D
Bazen forumda da okuyorum bu işle uğraşanlarda söylüyor.
Masraflar bazen heves kaçırıyor iki gazlayacaz diye vakit ve nakit kaybı oluyor.
Bazısıda gazlayınca herşeyi unutuyor.
Herhalde aşkın büyüklüğüyle ilgili yada cebin:D
İstanbulda olsaydınız, müsait bir zamanda era'yı test etmenizi isterdim. :icon_tup:
Sağol arkadaşım.:icon_tup:
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.