PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : cooper yag ufleme



Faruk'S
07-04-2014, 21:15
Bugun bi 2003 model cooper a talip olduk fazlasiylada begendik ustamiza gosterdigimizde yag cubugunu cikardi motorda ufleme var ben sizin yerinizde olsam hic bulasmam tarzi bi mevzu atti ortaya.
Arabayi geri goturduk adam bayagi ikna edici bi sekilde ufleme her arabada olur tarzi savundu.plazada bulunan 0 bi arabayi calistirdi araba resmen hava cikariyodu yag cubugundan hatta ufaktan ele sicrama tarzdi da yag atiyordu.
Test arabasinda da ayni seyi gosterdi benim kafam iyice karisti daha once hic boyle bi mevzuyla karsilasmadim.birde arabayi stop edince rahatsiz edixi bi sekilde fan sesi geliyo bu olagan bise mi?

Ayrica otomatik vites ve vites gecislerinde sanki bir bosluk var daha once hic otomatik cooper kullanmadim ancak normal mi yoksa bana mi garip geldi..arac 1.6 duz cooper performansi ve vites gecisleride biraz hantal gibi geldi.yardimci olabilir misiniz? Ne yapmali eger bahsedildigi gibi sorunlari varsa ne kadar masraf cikar

ondertopcu
07-04-2014, 21:22
Ustani dinle bence

Seven7
07-04-2014, 21:27
Zaten ustaya bunu söylemesi için götürmüyor musunuz? Bence de ustanızı dinleyin.

ferroo
07-04-2014, 21:43
cok degısık bı durum gelsın yorumlar bakalım takıpteyım bakalım sonuc ne oolucak

Talih.b16
07-04-2014, 21:47
benim bildiğim üsten çift egzantrikli araçlar zaten üfler diye biliyorum.ben motor yaptırdım kapaktan nerdeyse yağ fışkırıyordu motorda gayet sağlıklıydı.cooper motorunu bilmem yannış bi bilgi vermek istemem

MARJINAL_SUFI
07-04-2014, 21:49
bana göre bu durumu anlamanın en basit yolu; motorun çevresini iyi gözlemlemektir..
evet hemen her araç bir miktar üfler.. motorun çevresini dikkatlice izleyin kompresyon kaçıran motorlar mutlaka krank keçesi başta olmak üzre zayıf buldukları yerden yağı dışarı basarlar..

Frid
07-04-2014, 21:50
bence hareketli bir sistemde açılan bir göz olduğunda yağın dışarı sıçraması çok normal.

çalışan bir aracın tüm hareketli parçaları arasında dolaşan madde yağ olduğuna göre sakin kalmasını beklemek asıl saçma olan.

onursumer
07-04-2014, 21:53
ben çok anlamıyorum ama gozlemlediğim kadarıyla her araç belli bir miktar yapısına gore zaten ufluyor yani genelleme yapmak yanlış olur diye düşünüyorum

en sağlıklısı kondisyonundan emin olunan aynı marka model araclarla karşılaştırmak

ayhanas
07-04-2014, 21:54
Muhtemelen sanziman yag hiç degismemistir .Yag degisince gecisler bir ariza yoksa rahatlar .Km paylasmamissin .Masraf olarak miniden iyi anlayan ustalara gostermeden alma ne desek bosuna olur.

MARJINAL_SUFI
07-04-2014, 21:55
ben çok anlamıyorum ama gozlemlediğim kadarıyla her araç belli bir miktar yapısına gore zaten ufluyor yani genelleme yapmak yanlış olur diye düşünüyorum

en sağlıklısı kondisyonundan emin olunan aynı marka model araclarla karşılaştırmak

tekrar söyleyeyim.. gözle intiba edinme amaçlı olacaksa motor çevresindeki sızıntılardır en önemli done..
lakin en sağlıklısı diğerleri ile kıyas olamaz..
en sağlıklı netice edinmek istiyorsanız kompresyon ölçümü şart..

Seven7
07-04-2014, 22:00
Dediğiniz doğru her motor üfler ama usta 'Bulaşma.' diyor konuyu açan kişinin gözlemleri değil ki bu.

Yine de içinde ukte kalıyorsa git sanayiye kompresyon testi yaptır, ver parayı kapsamlı expertize sok.

Faruk'S
07-04-2014, 22:02
Arac 165.000 kmde
Ne yazik ki ne ayni kondisyonda bir arac ile kiyaslayabiliriz ne de cooperdan anlayan bi usta var bu memlekette.birkactane cooper var zaten bildiklerimden birisi cooper coupe diger ikisi 2013 cooper s birtanede 2013 one var.esdeger bi cooper.malasef o konuda biraz kisiriz.araci da 26 e kismetse pazarligi yapmıştık.

Sorumu soyle duzelteyim sanziman durumundan bi bilgim yok ancak motorunda ustanin dedigi gibi ufleme olan bi cooper icin fiyat nasil?
Yani ben sogudum arabadan da acikcasi fan sesi eski sahinlerdeki gibi cok gurultulu ve ilk defa bi arabayi park ettikten sonra bu derece dikkatimi ceken bi ses duydum.

Aracta lpg de var ayrica belirteyim

sinan-s
07-04-2014, 22:03
Her araba üfler illaki..Ama emın değilsen alma sen bilişrsin

sinan-s
07-04-2014, 22:04
Arac 165.000 kmde
Ne yazik ki ne ayni kondisyonda bir arac ile kiyaslayabiliriz ne de cooperdan anlayan bi usta var bu memlekette.birkactane cooper var zaten bildiklerimden birisi cooper coupe diger ikisi 2013 cooper s birtanede 2013 one var.esdeger bi cooper.malasef o konuda biraz kisiriz.araci da 26 e kismetse pazarligi yapmıştık.

Sorumu soyle duzelteyim sanziman durumundan bi bilgim yok ancak motorunda ustanin dedigi gibi ufleme olan bi cooper icin fiyat nasil?
Yani ben sogudum arabadan da acikcasi fan sesi eski sahinlerdeki gibi cok gurultulu ve ilk defa bi arabayi park ettikten sonra bu derece dikkatimi ceken bi ses duydum.

Aracta lpg de var ayrica belirteyim

Cooperler hepsi fanı yükske çalışır ve geç kapanır gayet normal :icon_tup:

Faruk'S
07-04-2014, 22:05
Dediğiniz doğru her motor üfler ama usta 'Bulaşma.' diyor konuyu açan kişinin gözlemleri değil ki bu.

Yine de içinde ukte kalıyorsa git sanayiye kompresyon testi yaptır, ver parayı kapsamlı expertize sok.

En mantiklisi onu yapmak sanirim..

Yanliz sunu belirteyim bi yag cubuguna bakmakla bulasma denilmesi sacma geldi. Ne lifte kalkti arac ne de bi test felan edildi.

Adam kaputu ac dedi actim yag cubugunu cekti motorda ufleme var dedi hic bulasmayin... yani ne bileyim ordan cikan hafif ince dumani bende gordum usta mi oldum simdi?

AdemAr
07-04-2014, 22:47
üstten egzantrikli araba üfler... Kompresyon testi yaptırın net anlasılsın

atituti
08-04-2014, 07:19
ben olsam her ustaya gostermezdim arabayi. motoru saattende öte olan dizel arabaya bunda ufleme var diyen usta gordum. ve araba 11 senedir amcamda hala tık yok nasil ufleme varsa artik

Octane
08-04-2014, 08:37
Ustten egzantrikli arac ufler diye bir sey soz konusu degil. Zaten 1970ten beri butun araclar ustten egzantrikli, bloktan egzantrik mi kaldi. Benim hic bir aracimda ne yag cubugu ne de yag kapagi cikarilinca her hangi bir ufleme yok. Ustani dinle, o aractan hayir gelmez.

AşkınS.
08-04-2014, 08:40
Ustten egzantrikli araclarda yag atmasi normal.. aracı daha duzgun bi ustaya götürün hatta bi kac ustaya götürün baktirin.asiri bi ufleme varsa vazgecin bence ama az az varsa normal olabilir.

AdemAr
08-04-2014, 09:02
20 bin kmdeki arabanın yağ çubuğunu çekip bu araba üflüyo motor bitmiş diyen usta gördüm.. Eğer arabayı gerçekten cok beğendıysen içinde kalıcaksa kompresyon testi yaptır emin ol :)

Emre Ekrem
08-04-2014, 09:12
Kompresyon testi yaptırmanızı tavsiye ederim.

Faruk'S
08-04-2014, 09:16
Peki sanzimanin ilk calistirmada p den d ye cekince hafif sarsintili vurmasi olagan birsey mi yoksa bi sorun teskil eder mi ? Bu sorun gun icerisinde devam etmiyor sadece sabah ilk calistirmada

AdemAr
08-04-2014, 09:18
Peki sanzimanin ilk calistirmada p den d ye cekince hafif sarsintili vurmasi olagan birsey mi yoksa bi sorun teskil eder mi ? Bu sorun gun icerisinde devam etmiyor sadece sabah ilk calistirmada

Aracı hafif eğimde parkettiyse yüküde şanzımana bindirdiyse ondan olabilir.

Faruk'S
08-04-2014, 09:21
Yok egim felan soz konusu degil normal duz acik site otoparki..km 161.000 onu da tekrar belirteyim

wrcsinan
08-04-2014, 09:24
benzinde üfleme olabiliyor.Ama dizelde kesinlikle olmamalı

Ahmet Saraçoğlu
08-04-2014, 09:33
c3 üm 90k da baya üflemeye başladı , cerato 90k da mum sönesi gibi üflüyordu , c4 50 den 140 a kadar taba gaz kullanıldu tık üfleme yok , leon 35k da üfleme yok , sonata üflemeyle birlikte yağ da zıplatıyo damla damla , arkadaşın yeni polosu 20k da hayatımda görmediğim kadar yağ atıp üflüyo.Bende sizi gibiydim ama bu şekilse sonuca varamıyormuşuz arabadan arabaya değişiyor.(yağ seviye kontrol çubuğunun karterin neresinde olduğu ile ilgiliymiş bu sanırım)

iki yöntem var , biri dengi km de aynı motora aynı kontrolü yapmak , diğeri ve en sağlıklısıda kompresyon testi yapmak.

btu06
08-04-2014, 09:53
Üstten egzantrikli araba kapağı açtığında yağ atar ama üflüme var manasına gelmez yağ çubuğunu çektiğinde anlarsın yada eğer çok istiyorsan götürceksin iyi bi ustaya bakcak usta yok diyosanda borusana parayı bayılıp baktırcaksın

01ayk01
08-04-2014, 11:10
Üstten egzantrikli araba kapağı açtığında yağ atar ama üflüme var manasına gelmez yağ çubuğunu çektiğinde anlarsın yada eğer çok istiyorsan götürceksin iyi bi ustaya bakcak usta yok diyosanda borusana parayı bayılıp baktırcaksın

Borusan benim bildigim kadariyla expertiz yapmiyor.

AdemAr
08-04-2014, 22:49
Yok egim felan soz konusu degil normal duz acik site otoparki..km 161.000 onu da tekrar belirteyim

Eğimsiz yerde yapıyorsa iyi baktır ustaya yağ değişimi istiyor olabılır veya baska bı problemde

ayhanas
08-04-2014, 22:57
Peki sanzimanin ilk calistirmada p den d ye cekince hafif sarsintili vurmasi olagan birsey mi yoksa bi sorun teskil eder mi ? Bu sorun gun icerisinde devam etmiyor sadece sabah ilk calistirmada

Yag degisimi yapmani öneririm .Frene tam bastigindan emin ol yani tam bas p, r n,d geçislerinde.Parka (p) bindirerek hic birakma once el freni sonra parka at dene gecisler rahatlayabilir .El frenini once cekmeyi hep hatirla.

Burak SARIKAYA
09-04-2014, 01:52
2003 model başından tuhaf olaylar geçmemiş 165 bindeki 1.6 otomatik minide arıza çıkarması yüksek ihtimal parçalar,

-Direksiyon pompan
-Şanzıman

Yakıttın artar araban yürümemeye başladığında şanzımanı tamir takımıyla yaptırırsın sıfır orijinal bir direksiyon pompası alırsın bakarsın yoluna..

Lpg'li minilerden uzak dur.

İngiliz otomobilleri türkiyede sevilmez ama genel olarak sorunsuz ve keyifli bir otomobildir,öneririm.

asot
09-04-2014, 06:08
Satmaya calisirken, alacak kisi de bu arabada ufleme var, motor bitik diyecek, uzak durmakta fayda var

Kadyr
09-04-2014, 06:56
benzinde üfleme olabiliyor.Ama dizelde kesinlikle olmamalı

Neyyy dizelde olmazmi bu forumda daha once cok konusuldu sifir dizel arabada bile ufleme oluyor.

GökhanAkdeniz
09-04-2014, 08:36
Bu Türk ustalarının yağ çubuğunu çekerek motor durumunu anlamalarına hayranım ya :)

Dostum git kompresör değerlerini ölçtür, ben 2 tane cooper eskittim r56 ve r53 olarak.

Otomatik şanzuman yaşının verdiği eskilikten dolayı boşluk yaratmıştır ona da fazla takılma yoksa hiç araba alamazsın.

He ayrıca P den D ye alınca ince bir sarsar bu normal, sonuçta araba park modundan ileri moduna geçiyor, bir de araba yaşlı biraz gayet normal.

Ayrıca dizel üflemez diyen arkadaşlara soruyorum, 101 binde 1.6 dizel 307 im vardı, onda bile az bir şey üfleme vardı.

emretorlak
09-04-2014, 10:07
Bugun bi 2003 model cooper a talip olduk fazlasiylada begendik ustamiza gosterdigimizde yag cubugunu cikardi motorda ufleme var ben sizin yerinizde olsam hic bulasmam tarzi bi mevzu atti ortaya.
Arabayi geri goturduk adam bayagi ikna edici bi sekilde ufleme her arabada olur tarzi savundu.plazada bulunan 0 bi arabayi calistirdi araba resmen hava cikariyodu yag cubugundan hatta ufaktan ele sicrama tarzdi da yag atiyordu.
Test arabasinda da ayni seyi gosterdi benim kafam iyice karisti daha once hic boyle bi mevzuyla karsilasmadim.birde arabayi stop edince rahatsiz edixi bi sekilde fan sesi geliyo bu olagan bise mi?

Ayrica otomatik vites ve vites gecislerinde sanki bir bosluk var daha once hic otomatik cooper kullanmadim ancak normal mi yoksa bana mi garip geldi..arac 1.6 duz cooper performansi ve vites gecisleride biraz hantal gibi geldi.yardimci olabilir misiniz? Ne yapmali eger bahsedildigi gibi sorunlari varsa ne kadar masraf cikar


2012 model 10.000 km de otom. cooper kullanıyorum. Motoru çalıştırıp yağ kapağını çıkardığımda benim aracım da üflüyor. 10.000 km de motoru bitirmediysem bu araçlarda normal olduğunu söylebiliriz:)Yağ çubuğunu çekip motorun bitip bitmediğini söylemektense bilimsel yollarla motorun ömrü ve yıpranma payını hesaplamak bana daha inandırıcı ve mantıklı geliyor.

Vites geçişleri hakkında şunu söylebilirim. Düşük devirli sakin kullanımda vites geçişlerini hissetmiyor olman gerekir ve oldukça seridir. Yüksek devirde kullandığında 6000 devir civarı vites geçişlerinde boşluk varmış hissi mi uyandı sende?Eğer öyleyse sorun yoktur diye düşünüyorum kendi aracımla kıyaslayarak.Bende de yüksek devirlerde sanki yeterince hızlı atmıyormuş hissi uyandırıyor.

D den P ye çektiğindeki hissiyat normal. Ben uzun süren kırmızı ışıklarda aracı yormamak için D den P ye alırım. Bırak ilk çalıştırmayı yol yapmış olmama rağmen hissederim o sarsıntıyı tabi bahsettiğim ciddi bir ses değil ya da sarsıntı.

Faruk'S
09-04-2014, 16:17
Ufleme konusunun olagan olduguna karar verildi ancak sanziman gorundugu kadar masum değimis.
Ayn auto dahil sanzimanda sikinti oldugu ongoruldu. Ve tamir olacak bir durumdan ziyade yeni sanzimana ihtiyac varmis.benim icin masraf 10.000 tl yi buldugundan oturu vazgectim.

Bilginize.
Herkese tesekkurler