PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Enteresan bir stop etme sorunu.



Schumi
22-08-2008, 01:21
Arkadaşımın 206 GTI enteresan bir sorun ile karşı karşıya. Şöyleki araç durduğu yerde rölanti düzenli birşey olmuyo. Ancak aracı yokuş aşağı boşta fren ile salarken rölanti dalgalanmaya ve stop etmeye meğilli. Gaz vermezseniz tabiki. Kısaca araç boşta iken tekerler dönmeye başladığı anda stop ediyo. Bilgisayara bağlandığında birşey görülemedi. Az önce birisi msn den volant sensörü dedi ama böyle bir sensör varlığından ve işlevinden haberim yok.
Ek bilgi. Misal ışıklara yaklaştınız. 100 mt kala boşa attınız. Araç hareket halindeyken başlıyor rölanti dalgalanmaya. Tam fren bitip araç tamamen durduğu anda rölanti düzeliyor. Bu arada rölanti motoru sıfırı ile değişti. Ateşleme yada elektrik arızası olabilir demiş ustalar.

3rk4n
22-08-2008, 07:51
Böyle giderken sorun bendede olmuştu rölanti müşürü demişti tamirci sorunlu parçaya.

sülüman
22-08-2008, 07:58
büyük bi ihtimal vestanhaus(yazılısını bilmiyorum).

sor bakalım eger araba rolantideyken ve durur haldeyken (elfreni cekik) freni pompaladıgında oyanama oluyormu.pedalda sertlesme varmı

gurcell
22-08-2008, 08:59
Volant sensörü dediğiniz krank açı sensörü ve krank açı sensörü bozukken araç piston üst ölü noktasını tespit edemeyeceği için hiç çalışmaz veyahut zor çalışır, avans vurur. Bu sensörü geçelim.

Şanzıman üzerindeki hız sensöründe bir sorun olabilir kontrol edin. Eğer ecu speed sensöründen gelen bilgiye göre hareket ediyor ve hız bilgisi bir garip gidiyor ise araç stop edebilir.

Westinghouse da olamaz, westinghouse patlarsa frenler bozulur zaten.

Rölanti step motoru da olabilir, ama araç dururken sorunsuz çalışıp giderken böyle bişey yaptırmaz, hep sorun çıkartır.

Schumi
23-08-2008, 23:59
araç yolda boşa adıncada sorun yapıyor frene basmadan. wh. olamaz o yüzden. şanzımanda hız sensörü varmı en kısa zamanda bakıcaz. başka fikri olan.

Şahan
24-08-2008, 08:47
benzin azken mi yapıyor? eğer azken yapıyorsa, haraket halinde benzinin dalgalanmasından dolayı, benzin pompasına yeterli derecede benzin gitmediğinden stop ediyor olabilir..misal benim aracımda benzin azken yokuş yukarı gazladığımda kesiyordu..bi deneyin istersen suayb..

desibel
24-08-2008, 10:12
aynı sorun bendede vardı 206 gtı 2000 modelde benim aracımda hava filitresini taktıktan sonra olmaya başladı tamircimize götürdük aracın boğazı kirlenmiş dedi ve temizledi daha sonrada bi problem çıkmadı...boğaza bi baktırın bence

Onuralp
24-08-2008, 10:53
WH olamaz ya bnmde başıma geldi sadece frenleri etkiledi. Değiştirdik geçti. Hayatımda da ilk defa WH değiştiğini gördüm. :D

overblack
24-08-2008, 11:11
çeşitli eğimde bu tür birşey yapıyorsa yakıt sistemi ile ilgili bir sıkıntınız olmalı.benzin çok azken yapar,benzin pompasından yapar

BarBo
24-08-2008, 12:24
ahanda bendeki sorun.aynısı vardı işte ama bnm aram karbüratörlü.karbüratörde bir parçanın üzerine pislik gelmiş o neden oluyordu.ama o parça ne bilmiyorum işte.

Oz`
24-08-2008, 19:18
genelde kelebeğin rolanti regulatorunu pisletmesinden olabilir sen yolda deilde durduğun yerde 2000 de tut 10 saniye bi anda çek muhtemelen yapabilir

Schumi
25-08-2008, 09:50
Beyler bu arada araçta 2.2 emme manifoldu, 2.2 enjektörler vede 2.2 nin elektronik gaz kelebeği sökülüp gti'ın orjinal gaz kelebeği flanş ile bağlandı. eski enjektör ile de denendi. Ancak bu hali ile 15 gün sorunsuz olan araç bu stop etmeyi yaptı. Kelebek boğaz hepsi temizlendi. araçta ayrıca PT60 egzantirik var. Henüz chip yok ama 15 gün sorunsuz çalışması setupumuzdan kaynaklanan bir sorunden ziyade bir arıza olduğunu bize düşündürüyor.

3rk4n
25-08-2008, 11:39
Pt 60 mı maşallah 54 ü bile cok yüksek dereceli bilirdik.

Schumi
25-08-2008, 12:34
Pt 60 mı maşallah 54 ü bile cok yüksek dereceli bilirdik.
Yok o numaralar öle gitmiyo. PT60 206 gti için olan derecelenin kodu. Çok düşük bir dereceli. Başka modeli yok tek model var. PT5X serisi 106 gti için genelde.

H22Power
25-08-2008, 14:25
gaz kelebeğini temizleyip cihazla adaptasyon yapıldıktan sora hala dewam ederse akışmetre yi kontrol ediniz tabi varsa:)

Ally
25-08-2008, 14:33
http://img148.imageshack.us/img148/5139/aliiii217mu2.jpg bu parcadan kaynaklanıyor olabılırr arkadasımm

Schumi
25-08-2008, 22:05
gaz kelebeğini temizleyip cihazla adaptasyon yapıldıktan sora hala dewam ederse akışmetre yi kontrol ediniz tabi varsa:)

Araç Peugeot servisinde her türlü temizlik ve ayarlı yapıldı. Akışmetre olarak debimetreden bahsediyorsun sanırım ama bizim bu enteresan sorunumuzda sürekli bu sorunu yapması gerekmezmiydi. Birde rölantide değil araba boşta gidiyorken bunu yapıyo. :)


http://img148.imageshack.us/img148/5139/aliiii217mu2.jpg bu parcadan kaynaklanıyor olabılırr arkadasımm

Rölanti motoru. Bu sıfır orjinali ile değişti.

senna
25-08-2008, 22:14
yakıt sistemini kontrol etmenizi öneririm sanki yakıt yolunda bir problem var, contalar falan sağllammı manifoldun hava kaçağı vs yok dimi?

Schumi
25-08-2008, 22:18
Contalar sağlam. Ama şu ana kadar gelen öneriler genelde stop etme sorunu ile alakalı. Ama bizim sorunumuz aracın boşta iken hareket etmesi sırasında oluşan bir sorun. Işıklarda beklerken birşey yok. Ama araç boşta iken tekerler dönüyorsa devir 800 ile 1200 arasında dalgalanıyor. Bu arada benzin kütüğü 2.2 manifoldundan geldi. Belki kirlenmiş olabilir onun temizlendiğini sanmıyorum. Yarın bunuda bir temizletelim ne olur ne olmaz.

dragon07
25-08-2008, 22:34
araçta eksantrik var diosunuz bence: benzin yolları ile ilgili bir problem var düşük devirlerde benzini yetiştiremiyor olabilir.ama baştan beri neden yapmıyor dersen belki pompa arızalanmıştır.

Schumi
25-08-2008, 23:39
araçta eksantrik var diosunuz bence: benzin yolları ile ilgili bir problem var düşük devirlerde benzini yetiştiremiyor olabilir.ama baştan beri neden yapmıyor dersen belki pompa arızalanmıştır.
Şimdi galiba ben anlatamıyorum. Senaryo yazıcam. Lütfen yardımcı olmak isteyen arkadaşlar tekrar okusunlar.

Aracın durur halde rölanti problemi yok. Ok gibi düzgün bir rölantisi var. Titreme sarsıntı yada dalgalanma YOK. Ancak aracı sürüyorsunuz diyelim. Işıklara 300-400 mt var. Aracı boşa attınız. Aracın rölanti devirine kadar düşmesi gerekiyorya işte tekerlerin döndüğü sürece ister frene basın ister basmayın devir 800-1200 arası dalgalanıyor. Stop etti edicek. İster fren ile ister araç artık ivmesini kaybedip kendi kendine durduğu anda. Yani tekerlekler dönmeyi bıraktığı anda rölanti birden tekrar düzeliyor. Veya yokuştasınız. El freniniz çekili. Rölantide sorun yok. Öndeki araç ilerledi. El frenini indirip aracı salıyorsunuz gene vites boşta. Devir tekrar başlıyo dalgalanmaya. Ne gaza dokunuyoruz ne debriyaja ne vitese. Tek fark yavaşça arabayı boşta hareket ettiriyoruz. Tekrar aracı 0 km hıza getirip durdurduğumuzda rölanti tekrar düzeliyor bir sorun yok. Birde şimdi yeni birşey fark edildi. Oda misal gaza basıyorsunuz ayağınızı gazdan çekince araç viteste iken devirin rölanti seviyesine kadar inmek isteyip o devirdede çekiş olmayınca stop etmesi gerekiyor ya. Onuda yapmıyor devir 1200 e çakılı halde araç sorunsuz gitmeye devam ediyo. Olmayan jigle çekili gibi. :) Tüm hedefler rölanti motoru gibi gösteriyor son anlattığıma göre ama sıfır orjinali ile değişti. :)

mrtcn
27-08-2008, 01:22
araya daldım ama benim aracımın (206 gti) rölantisi 699rpm, bu çok mu düşük?
bir de benim bir önceki aracım (206 1.4 8v) de arada sırada (klima kapalıyken) kendi kendine gaz veriyordu, 1150rpm-1200rpm arasına çıkıyordu, boşa salıp yavaşlarken devir önce rölantiye iniyordu daha sonra 100-200 devir oynuyordu. oksijen sensörü değişti ve sorun düzeldi, pek sanmıyorum ilgisi olduğunu ancak belki yardımcı olur..

emr_
27-08-2008, 11:36
büyük bi ihtimal vestanhaus(yazılısını bilmiyorum).

sor bakalım eger araba rolantideyken ve durur haldeyken (elfreni cekik) freni pompaladıgında oyanama oluyormu.pedalda sertlesme varmı

Zannetmiyorum ondan olacağını ..

boşta giderken sertleşme olur ama tekleme olmaz vestenhoustan ise.

Mre85
27-08-2008, 14:31
Şimdi galiba ben anlatamıyorum. Senaryo yazıcam. Lütfen yardımcı olmak isteyen arkadaşlar tekrar okusunlar.

Aracın durur halde rölanti problemi yok. Ok gibi düzgün bir rölantisi var. Titreme sarsıntı yada dalgalanma YOK. Ancak aracı sürüyorsunuz diyelim. Işıklara 300-400 mt var. Aracı boşa attınız. Aracın rölanti devirine kadar düşmesi gerekiyorya işte tekerlerin döndüğü sürece ister frene basın ister basmayın devir 800-1200 arası dalgalanıyor. Stop etti edicek. İster fren ile ister araç artık ivmesini kaybedip kendi kendine durduğu anda. Yani tekerlekler dönmeyi bıraktığı anda rölanti birden tekrar düzeliyor. Veya yokuştasınız. El freniniz çekili. Rölantide sorun yok. Öndeki araç ilerledi. El frenini indirip aracı salıyorsunuz gene vites boşta. Devir tekrar başlıyo dalgalanmaya. Ne gaza dokunuyoruz ne debriyaja ne vitese. Tek fark yavaşça arabayı boşta hareket ettiriyoruz. Tekrar aracı 0 km hıza getirip durdurduğumuzda rölanti tekrar düzeliyor bir sorun yok. Birde şimdi yeni birşey fark edildi. Oda misal gaza basıyorsunuz ayağınızı gazdan çekince araç viteste iken devirin rölanti seviyesine kadar inmek isteyip o devirdede çekiş olmayınca stop etmesi gerekiyor ya. Onuda yapmıyor devir 1200 e çakılı halde araç sorunsuz gitmeye devam ediyo. Olmayan jigle çekili gibi. :) Tüm hedefler rölanti motoru gibi gösteriyor son anlattığıma göre ama sıfır orjinali ile değişti. :)


şanzıman üzerindeki hız sensöründen(eğer varsa tabi)olabilir bende yaşadım benzer bir durum hareket etmeye başladıktan sonra boşa attığın an stop ediyodu durağan haldeyken normal...diğer olay ise çok garip değil bence çünkü belli bir devire kadar benzin keser sonra 1100-1200 gibi tekrar verir..eğer yokuş çıkmıyorsan, araba gaz vermedende devam edebilir

Schumi
27-08-2008, 15:11
şanzıman üzerindeki hız sensöründen(eğer varsa tabi)olabilir bende yaşadım benzer bir durum hareket etmeye başladıktan sonra boşa attığın an stop ediyodu durağan haldeyken normal...diğer olay ise çok garip değil bence çünkü belli bir devire kadar benzin keser sonra 1100-1200 gibi tekrar verir..eğer yokuş çıkmıyorsan, araba gaz vermedende devam edebilir
Tam söylediğin gibi. Varsa o sensörü kontrol edelim o zaman.

Vts_Power
27-08-2008, 15:57
şanzumanın üstünde uzun aks in hemen çıkışında beyaz bi sensör büyük ihtimalle o bozulmuştur yanlış sinyal gönderiyodur