PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Klasik nedir?



kadioglu
16-04-2014, 15:42
Bu günlerde internet sitelerinden bakıyorum.Özellikle ilan sitelerinde önüne gelen araca klasik diyorlar.Sizce klasik nedir?Bir araca klasik diyebilmek için ne gibi özelliklere sahip olmalıdır?
Bence klasik : Belirli bir yaşın üzerinde, her zaman değerli, az bulunur ya da çok sevilmiş (vw bettle, citroen 2DC gibi), tercihan tek kapılı, üretim adedi mümkünse düşük gibi özelliklere sahip araçlardır.Bütün bunlara sahip olmasa bile bir özelliği olması gereklidir.Mesela Elvis'in arabası, renault 12 nin Türkiye'deki ilk ürettiği araç ya da filanca yarışı kazanmış gibi özelliklere sahip olmalı?
Peki sizce nedir durum?

muratburunce
16-04-2014, 15:43
bence klasik = american

16EC813
16-04-2014, 15:46
s2000 mesela klasik :D

uniquel
16-04-2014, 15:54
Sızın soyledıgınız yarıs kazanmıs arac veya elvısın arabası gıbı araclar sankı bıraz nostaljık araclar oluyor. Yanı bı hıkayesı veya anısı olan araclar.
Bence klasık arac, eskı ama tamamen orjınal olup o temızlıkte ve orjınallıkte ender bulunan araclardı. Markadan markaya yaş olayı degısebılır, kımı marka vardır 20 yasındakı aracı klasık sayılabılır, kımı marka vardır 40 yasında klasıklesır aracları.

Seven7
16-04-2014, 15:58
Benim gözümde klasik araç kaç yaşında olursa olsun görüldüğünde 'Vay be.' dedirten araçtır.

Ama bizim insanımız klasik kelimesini 'standart' manasında da kullanabiliyor. 'Hem spor hem klasik' tabiri mesela galericiler için 'Spor araba gibi giden ama standart araç gibi duran.' manasına geliyor.

by.gkn
16-04-2014, 16:00
Bence klasik=ruh. Az yada çok üretilmesinin pek önemi yok aslında. Misal vw beetle neredeyse 21 milyon satmış olmasına rağmen müthiş bir klasiktir. Onu klasik yapan en önemli tarafıda ap ayrı bir ruha, tarza sahip olmasıdır. Aslında otomotiv sektöründe ayrı bir sayfa açmıştır.
Farklı bir örnekte sektörde pony car diye tabir edilen kategoriyi oluşturan ford mustang de tam anlamıyla klasiktir.

aslan
16-04-2014, 16:04
Mercedes;alırken kolay ulaşılabilen fakat yıllandıkça değer kazanan
Bmw ise;alırken zor olan fakat yıllandıkça değer kaybeden
Klasiklerdendir

YavuzNaz
16-04-2014, 16:47
70' li yıllar ve öncesi klasiktir bence.

Ko®ay
16-04-2014, 16:55
Benim gözümde klasik; çok sevilen veya zamanında tutulmuş ama kaliteli bir otomobil belli yaşı geçtikten sonra klasik sayılabilir örneğin 25 yada 30 yaş.. tabi yıl kısmı göreceli olabilir,örnek verecek olursak murat 131 t stop bile orjinal şekilde adam akıllı toplanırsa klasik adayı olabilir, 56 model belair de klasiktir ;) yani o kısım biraz görecelidir...

ilbeyyagci
16-04-2014, 17:06
Öyle araçlar var ki 20-25 senelik mazisi olmasına rağmen çoktan klasik kategorisine girmiştir.

1983-1991 yıllarındaki üretilen, tertemiz bakılmış korunmuş ilk kasa bir Boxer motorlu 910 kg Alfa 33 Quadrifoglio Verde'ye kim klasik değil diyebilir ?

Veya çok iyi bakılmış bir Golf Mk2 GTI'a ?

1994'e kadar üretilmiş bir Lancia Delta'ya aynı şekilde biri çıkıp klasik değil der mi :)

Bu sebeple bana göre klasik, artık üretimde olmayan, korunması ve özen gösterilmesi gereken, bebek gibi bakılıp üretimde olduğu sürece farklı olmayı başarmış her araca denebilir. Aracın üretimi ve tasarım aşamasının keza özel olması da önemli bir kriterdir.

erdem325
16-04-2014, 18:20
bence klasik belli bir yasin uzerinde olup tamamen orj olarak korunmus aractir.
veya "tamamen" orj parcalar kullanilarak restore edilmis araclardir.
az bulunurlugu cok bulunurlugu veya tek kapi olmasi spor olmasi vs vs sadece etiketine yansir.

civelek
16-04-2014, 18:52
Bencede klasik eski olmasinin yanida birde ruhu olmasidir yillarca bi bir ruha sahip olmasidir. Misal 56 bel air

enesbeyter
16-04-2014, 18:58
Bana göre önemli olan ruh + orjinal parçalarla toplanması

TigeR
16-04-2014, 19:40
Eski ama ruhu olan zamaninda cığır acan hala gorenlere of be dedirtendir.
Camaro
Mustang Fastback
Challenger
Belair vs.

timucintt
16-04-2014, 19:47
genç klasik var birde gerçek klasik araçlar var aslında.. genç klasikler genelde 25-30 yaş arası otomobiller oluyor asıl klasikleri ise 30 yaş üstü araçlara deniliyor youngtimer ve oldtimer gibi tüm dünyada... bana göre klasik anlayışı görecelidir... kimisi için mk1 golf klasik sayılsa bile bazıları için hurdadır... kimisi için mk1 golf hurda olsa bazıları içinde klasik... bu tamamen görecelidir.... ama bana göre klasik araç bir araç eskidikce orijinalliğini koruyan yada orijinal olarak toplanan piyasada az bulunan ve herkesin azda olsa vay be dedirtten otomobillerdir bunun içine 124 de girer vazda girer 70 modle hondada girer 30 modle hot rodta girer....

darkmoon
16-04-2014, 19:48
sizin sorduğunuz eski bir araç nasıl değerli vasfı alır sanırım klasik değil.. yoksa 30-49 yaş arası klasikdir 50-99 yaş antika öncesi (pre-antiqu) 100 yaş ve üstüde artık tam antika sınıfına girer.. bunlar evrensel bilimsel yazılı şeyler zaten..

her yaşlı eski araç o bizim aklımızdaki değerli klasik vasfı almıyor ne yazık ki..

yoksa bugün 5-10 bin tl yede ikinci elde klasik sınıfında 30 yaş üstü eski tonla araç var bunlara buick skylark novalar falanda dahil ama bir yanda 100 bin 150 bin eurolara 60 model 70 model mercedes sl ler op orjinal restarasyon görmüş 250s cabriolar stingrayler resrasyonlu 911 ler falanda var ve satılıyorda..

terminalojideki bizim anladığımız şekildeki klasik araba açılımı bellidir.. klasik = üzerinden çok zaman geçtiği halde değerini yitirmeyen, türünde örnek olarak görülen bir ilke yada ilklere imza atmış ikonik bir sembolu olan şeyler...
Arabalarda a dan z ye ne kadar orjinal olursa değeride misli misli artar..resterasyon görmüşse misal üstündeki parçalar ya orjinal fabrika çıkışlı parçalar yada başka bir araçdan çıkma olucak ama illa orjinal olucak..

meraklıları o kadar hastaki vidasından somununa halisına kadar orjinalini arayıp tarayıp buluyorlar.. tabi bunların hepsi bir yandanda aracın değerine değer katıyor.

Classic car - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Classic_car)

onurdestan
16-04-2014, 20:37
doğuştan klasiklerde var bmw e31 8 serisi ve z8 gibi mesela z8 daha üretime girmemişken klasik olduğu biliniyordu :)

Blackbird
16-04-2014, 21:19
20 - 30 yaşını aşmış bir otomobil ilgi çekip hala baktığında keyif alıyorsan bence bir değeri vardır ama klasik denmez. Gerçek anlamdan klasik yani koleksiyon değerinden bahsedildiği zaman işin içine çok fazla ayrıntı giriyor otomobilden çok fazla anlamayan yani çoğu kişinin ayırt etmesi imkansız.



Ülkeden Ülkeye değişiklik göstersede Avrupada şöyle bir örnek verebiliriz;
Cars » 4Star Classics (http://www.4starclassics.com/cars/)

E46 M3 cab -- VW T2 mi ? :)

Porsche 911 C4S -- VW Golf MK1 GTİ ? :)







Gerçekte duruma dışardan bakıldığında sadece bundan ibaret. :D:D:D
http://resim.donanimhaber.com/upfiles/1120574/82D1B21CD2F04A2EBC3D56C61F63126A.jpg

ilbeyyagci
16-04-2014, 21:28
20 - 30 yaşını aşmış bir otomobil ilgi çekip hala baktığında keyif alıyorsan bence bir değeri vardır ama klasik denmez. Gerçek anlamdan klasik yani koleksiyon değerinden bahsedildiği zaman işin içine çok fazla ayrıntı giriyor otomobilden çok fazla anlamayan yani çoğu kişinin ayırt etmesi imkansız.



Ülkeden Ülkeye değişiklik göstersede Avrupada şöyle bir örnek verebiliriz;
Cars » 4Star Classics (http://www.4starclassics.com/cars/)

E46 M3 cab -- VW T2 mi ? :)

Porsche 911 C4S -- VW Golf MK1 GTİ ? :)

[/IMG]

Bu site nasıl bişeydir böyle ??? :eek::eek::eek:

Nereden bulmuşlar bu kadar diri araçları sanki bayiden yeni çıkmışlar !

Blackbird
16-04-2014, 21:30
Bu site nasıl bişeydir böyle ??? :eek::eek::eek:

Nereden bulmuşlar bu kadar diri araçları sanki bayiden yeni çıkmışlar !

Sold Cars kısmına bak birde, kimler gelmiş kimler geçmiş. :)

ilbeyyagci
16-04-2014, 21:35
Sold Cars kısmına bak birde, kimler gelmiş kimler geçmiş. :)

Vay anam vay Serhat neler dönmüş ya..

Ali Özdoğan
16-04-2014, 21:36
klasik 8 otomatiktir , direksizdir :)

ömerve
16-04-2014, 21:39
Zor soru.
Her eski araba klasik değildir,o sıfatı taşıyabilmesi için bir çok temel özelliğe sahip olması gerek bence.Eskimesine rağmen değer kaybetmeyen,üretildiği yıllarda ses getirmiş olan,bir ruhu olan ve özgün bir kaç özelliğe sahip olması lazım.Mesela vw old beetle;susuz motor :)
Yada fiberglas üretim "anadol" gibi :)
Öncekilere göre çok extrem bir örnek olacak ama shelby cobra gibi dünyanın en tehlikeli araçları listesine girebilmiş bir antika.Yada kendinden sonraki bir nesile öncülük etmiş olması "klasik"tanımı için büyük avantaj,3 serisinin atası denilen bmw 2002 gibi.

Klasik otomobil tanımı görecelimidir yoksa belli ölçüleri varmıdır,bence kesinlikle var yoksada olmalı :)

Tüm bunlara rağmen klasik dendiğinde gözümün önüne gelen tek model var;
57 chevrolet :)

BaDCaT
16-04-2014, 21:45
Türkiye'de klasik özellikle amerikanlar.Arabanın A'sından anlamayıp zamanında 20ye aldıkları arabaları şimdi 40-60 bin dolardan çakmaya çalışan insanların elinde olan bir pazar..

darkmoon
16-04-2014, 21:59
koleksiyonerlik klasik araç dünyanın her yerinde evrensel klasik ve pahalıdır pek değişiklik göstermez ülkeye göre.. koleksiyoner değeri olmayan bir araç manevi yada o ülkeye özgü başka nedenlerden dolayı çok tutabilir o başka ama o aracı dünya genelinde koleksiyoner bir değere sahip kılmaz.. ve bilinenin aksine almanda fazla klasik çıkmaz..

hakiki klasikler genelde ingiliz ve italyandan çıkıyor hatta iddalı konuşabilirimki eski klasik ingiliz araçlarının alayı bugün koleksiyonerlerin elinde kapış kapış uçuk kaçık fiyatlara el değiştiriyor amerikalı koleksiyonerlerde eski ingilizlere çok düşkün tvr ler jaguarlar,austinler,mg'ler,bentleyler,bugattiler,r ollce royce'lar morgan'lar aston martin'ler,amilcar'lar,triumphlar,lotuslar v.b

Classic Cars For Sale, classifieds for used classic car dealers & private advertisers | ClassicCarsForSale.co.uk (http://www.classiccarsforsale.co.uk/)
http://www.classicdriver.com/en/cars

eski italyanlarda baya değerli çoğu iyi fiyatlara satılıyor bugün 1962 guilettanın 68 bin dolar gibi bir fiyatan satışa çıkdığını düşünürsek avrupada bazı lancia modelleride öyle

Blackbird
16-04-2014, 22:18
Klasik ingilizlere italyanlara girersek konu başka yerlere gidiyor zaten 10-15 milyon dolara el değiştirenleri var, olaya ordan baktıktan sonra alayı kumda oynasın. :)

darkmoon
16-04-2014, 22:37
onlardan bahsetmessek nelerden bahsedicez :) eğer düşündüğümüz tarzda klasikden bahsediyorsak valuable yani değerli olan bunlar..

eğer normal klasikden bahsediyorsak önceki sayfada wikipedia bilgisinide koydum 30 yaşını geçen her araç zaten otomatik klasik sınıfına girer.. :) yani elinde beş para etmiycek mobilet bile olsa 30 yaşına girmişse o bile klasik sınıfına girer :)

cabrioleter
17-04-2014, 03:00
Mercedes;alırken kolay ulaşılabilen fakat yıllandıkça değer kazanan
Bmw ise;alırken zor olan fakat yıllandıkça değer kaybeden
Klasiklerdendir

niyeyse hep böyle bir yanlış algı var insanların gözünde. normalde aynı sınıf araçlarda bmwnin eskileri daha çok para ediyor mercedesin çok niş bir modeli olmadıkça bmw'nin gerisinde çünkü klasikte değeri sadece aracın kendisi değil ne kadar ürettildiği de bir kriterdir ve klasik bmw bulmak mercedes bulmaktan zordur.


koleksiyonerlik klasik araç dünyanın her yerinde evrensel klasik ve pahalıdır pek değişiklik göstermez ülkeye göre.. koleksiyoner değeri olmayan bir araç manevi yada o ülkeye özgü başka nedenlerden dolayı çok tutabilir o başka ama o aracı dünya genelinde koleksiyoner bir değere sahip kılmaz.. ve bilinenin aksine almanda fazla klasik çıkmaz..

hakiki klasikler genelde ingiliz ve italyandan çıkıyor hatta iddalı konuşabilirimki eski klasik ingiliz araçlarının alayı bugün koleksiyonerlerin elinde kapış kapış uçuk kaçık fiyatlara el değiştiriyor amerikalı koleksiyonerlerde eski ingilizlere çok düşkün tvr ler jaguarlar,austinler,mg'ler,bentleyler,bugattiler,r ollce royce'lar morgan'lar aston martin'ler,amilcar'lar,triumphlar,lotuslar v.b

Classic Cars For Sale, classifieds for used classic car dealers & private advertisers | ClassicCarsForSale.co.uk (http://www.classiccarsforsale.co.uk/)
Classic Cars for Sale | Classic Driver (http://www.classicdriver.com/en/cars)

eski italyanlarda baya değerli çoğu iyi fiyatlara satılıyor bugün 1962 guilettanın 68 bin dolar gibi bir fiyatan satışa çıkdığını düşünürsek avrupada bazı lancia modelleride öyle

abi bugatti araya karıştı sanırım =)

ayrıca almanların hakkını da biraz fazla yemişsin almanların sınırlı sayıda bulunuabilecek bir micro carı bile benim diyen ingilizi cebinden çıkarır.
porsche, mercedes ve bmw klasikleri ingilizlerin hepsinden yine değerli hatta yer yer bentley ve rolls roycedan bile...

bu arada ingilizin, almanın en kralı sanırım italyanların tırnağı olamaz klasik sınıfında. yurtdışında ne kadar rekor seviyede satılan araç varsa italyan.
o dönemde sayılı üretilen jaguarın aracı bile döneminin yine az rastlanan fiat 695 abarthı ile aynı parayı ediyor.


dünyanın en paha biçilemeyen aracı için;
http://www.pebblebeachconcours.net/tools/local/imageupload/content/MainImage/size2/7c31da9cabfe2979c92e7a1f0b7605aa.jpg

mkerim
17-04-2014, 05:45
Bu günlerde internet sitelerinden bakıyorum.Özellikle ilan sitelerinde önüne gelen araca klasik diyorlar.Sizce klasik nedir?Bir araca klasik diyebilmek için ne gibi özelliklere sahip olmalıdır?
Bence klasik : Belirli bir yaşın üzerinde, her zaman değerli, az bulunur ya da çok sevilmiş (vw bettle, citroen 2DC gibi), tercihan tek kapılı, üretim adedi mümkünse düşük gibi özelliklere sahip araçlardır.Bütün bunlara sahip olmasa bile bir özelliği olması gereklidir.Mesela Elvis'in arabası, renault 12 nin Türkiye'deki ilk ürettiği araç ya da filanca yarışı kazanmış gibi özelliklere sahip olmalı?
Peki sizce nedir durum?

Yaş çok önemli olmasa daha doğru olur. piyasaya çıkar çıkmaz klasik olan bir sürü araç var.
MG metro 6R4 205T16 vs vs



s2000 mesela klasik :D

Bir tane sağlam bıraksalar bari.


70' li yıllar ve öncesi klasiktir bence.

Hepsi 80 li yıllarda ısuzu motorlu dolmuş olarak sokaklarda geziyordu.


Öyle araçlar var ki 20-25 senelik mazisi olmasına rağmen çoktan klasik kategorisine girmiştir.

1983-1991 yıllarındaki üretilen, tertemiz bakılmış korunmuş ilk kasa bir Boxer motorlu 910 kg Alfa 33 Quadrifoglio Verde'ye kim klasik değil diyebilir ?

Veya çok iyi bakılmış bir Golf Mk2 GTI'a ?

1994'e kadar üretilmiş bir Lancia Delta'ya aynı şekilde biri çıkıp klasik değil der mi :)

Bu sebeple bana göre klasik, artık üretimde olmayan, korunması ve özen gösterilmesi gereken, bebek gibi bakılıp üretimde olduğu sürece farklı olmayı başarmış her araca denebilir. Aracın üretimi ve tasarım aşamasının keza özel olması da önemli bir kriterdir.

Hepsi güzelde Alfa dedin mi iş hurda sınıfına girmezmi ?:)


Bencede klasik eski olmasinin yanida birde ruhu olmasidir yillarca bi bir ruha sahip olmasidir. Misal 56 bel air

Bizim mahalledki taksi durağının değişmez arabalarından dı zamanında.

ghibli06
17-04-2014, 07:58
reno 12 , murat 124 sahibinden.com da klasik araba kategorisinde satılıyor :) antikacılıarın bir lafı vardır, 'her eski antika değildir' derler

atituti
17-04-2014, 08:11
Neyin klasik olup neyin olmadiğini ulkemizde kullanicilar belirliyor :) hic bi degeri olmayan novalarin 40 50 bine el degistirdigi ulkemde malesef klasik yada klasik kulturu diye birsey yoktur.ne kadar insan a aa aa arabaya bak diyosa o araba o kadar klasiktir

MMMacit
17-04-2014, 08:20
Burdakilerin Bir Çoğu Klasiktir Heralde :)

Demirayak Collection by PanoramicWEB Solutions (http://collection.sukrudemirayak.com/)

GKS
17-04-2014, 09:05
bence klasik 1900-1960 ların sonuna kadar üretilmiş araçlardır

kadioglu
17-04-2014, 09:29
Bütün yorumları tek tek okudum.Alıntı yapmadan biraz yorum yapacağım.Bir arkadaşım S2000 klasiktir demiş.Bence değil.Ama 20-30 yıl sonra klasik olacaktır.Ama S500 klasiktir.Olsada binsek :)
Şimdi klasikle ilgili genel kanıyı ben yanlış buldum.Bence (ya da olması gereken) bir aracın klasik olması için bir değeri olması gerekir.Bir de az üretilmiş olması şart.Mesela : 70 lerin mercedes 230.4-230.6 ları klasik olmamaz.Ama aynı yılların 350-450 SL'leri kesinlikle klasiktir.Ülke önemli değil.Saklamaya değer olması gerekiyor.30-35 yaşında bir renault 12 ya da murat 124 klasik olamaz bence.Ama bir mirafiori ya da alpine kesinlikle klasik olacaktır.Mesela mitsubishi galant 80 ler itibariyle klasik olamaz ama beni vr4 olacaktır.Civic olamayacak ama typer olacaktır.Yine BMW 2002 klasiktir.Çünkü nadidedir ve rallylerde koşmuştur.Ama E28 kasa 3.16 olamaz.Aynı yıllara ait 6.30 vs klasik olabilir.Amerikanlardada örnekler var.Chevrolet impalanın bir çok modeli klasik olmaz.Ama 57-59 tek kapılıları klasiktir.
Uzun lafın kısası aynı markanın değerli modelleri yani az üretilen ve az satılan, bir özelliği olan modelleri klasik olur ama herkesin alabileceği en alt modelleri klasik olamaz ya da olmamalı.
Tabi bir de dünyada fanları olan çok sevilmiş aşırı çok satılmış modeller istisnadır ve kaideyi bozmaz.İlk postumdada yazmıştım vw beettle ve citroen 2cv(çirkin ördek yavrusu).İnanılmaz fanları var ve inanılmaz seviyor bu model.Ancak bu ikisinden başka var mı onuda bilmiyorum.
Bunun dışında bence her markanın klasik modeli mevcut.Değerleri değişebiliyor ama var.Citroen ds bir klasiktir mesela.Sebebide yanılmıyorsam ilk pnömatik süspansiyona sahip olması.
Sözün özü sahibinden.com daki turşusu çıkmış ve absürt meblağlar istenen hurdaların tahminimce % 90'ı klasikliğe yaklaşamaz bile.Tabi bu benim fikrim.

darkmoon
17-04-2014, 16:38
ayrıca almanların hakkını da biraz fazla yemişsin almanların sınırlı sayıda bulunuabilecek bir micro carı bile benim diyen ingilizi cebinden çıkarır.
porsche, mercedes ve bmw klasikleri ingilizlerin hepsinden yine değerli hatta yer yer bentley ve rolls roycedan bile...

Almanın hakkını yemedim sadece almandan ciddi anlamda bir koleksiyoner değerinde araç fazla çıkmaz dedimki öyledir.. bunun nedenide ingilizlerin alayı iflas etti yada yıllar sonra tekrar birisi markayı satın aldı ama kel alaka üretimler yapdı falan..
iflas eden yolda sayısı azalan parçası bile çok çok altın değerine binen araçlar nadideleşdikçe her zaman değerleri koleksiyonerlerin gözünde artar.. donör denilen parça amaçlı satılan araçların fiyatları bile astronomik olabiliyor aracın nadideliğine göre..

Almanlarda pek bu yok adamlar dimdik ayakta.. bmw den çıkmazmı çıkar 10-12 tane koleksiyoner değerinde model ama bu 10-12 modelin 7-8 tanesini gerçek araba düşkünü meraklısı dışında şurda yazsam kimse duymamıştır büyük ihtimal.. yani öyle bilindik fiks modeller değil.. mercedes'de öyle.. porchenin zaten eski krom tamponlu 70 li yıllarda üretilenleri heleki özel ara üretimleri falan bugün sıfır porscheden pahalı fiyatlara satılıyor..




Tabi bir de dünyada fanları olan çok sevilmiş aşırı çok satılmış modeller istisnadır ve kaideyi bozmaz.İlk postumdada yazmıştım vw beettle ve citroen 2cv(çirkin ördek yavrusu).İnanılmaz fanları var ve inanılmaz seviyor bu model.Ancak bu ikisinden başka var mı onuda bilmiyorum.



Eski mini ve renault 5 inde çok fanatiği var dünyada.. zaten bu araçların orjinal restarasyondan geçmişleride çok değerli fiyatlara satılıyor.

Octane
17-04-2014, 19:40
Mercedesten ornek vernek gerekirse 85-93 ve 93-97 arasi s serileri klasiktir. Fakat sonraki kasalar hic bir sey olmayacak. Yine mercedeslerin dupont dedikleri kasa klasik degil fakat 115ler klasik olma yolunda. Bmw 2002 klasikken bmw e46 hic bir sey olamayacak. Fakat ayni donemin ferrari f355i mesela simdiden klasik oldu. Ama f360 klasik degil.

Bir aracin klasik olmasi icin uretildigi donemde buyuk damga vurmasi, insanlari o kadar etkilemesi lazim ki ileride klasik olarak aransin. Aranan arac klasiktir. Istenen yasli arac klasiktir. Veyron mesela 30 40 sene sonra klasik olacak ama aventador hic bir sey olmayacak, fakat diabloya ya da countache bakin mesela.

ilbeyyagci
17-04-2014, 19:52
Yaş çok önemli olmasa daha doğru olur. piyasaya çıkar çıkmaz klasik olan bir sürü araç var.
MG metro 6R4 205T16 vs vs


Hepsi güzelde Alfa dedin mi iş hurda sınıfına girmezmi ?:)



Girmez be abi :)

İbrahim Erdem
17-04-2014, 20:31
Söylenen söylenmiş zaten Ama japon klasiği olacaksa benim gözümde

ae86 corolla

klasik olmaya aday ise
impreza 22b
evo6 tme veya öncesi
r32 skyline
Toyota Supra

Tamam şu an klasik denilmese de 10-15 sene sonra denilecektir.

ghibli06
17-04-2014, 22:01
Bütün yorumları tek tek okudum.Alıntı yapmadan biraz yorum yapacağım.Bir arkadaşım S2000 klasiktir demiş.Bence değil.Ama 20-30 yıl sonra klasik olacaktır.Ama S500 klasiktir.Olsada binsek :)
Şimdi klasikle ilgili genel kanıyı ben yanlış buldum.Bence (ya da olması gereken) bir aracın klasik olması için bir değeri olması gerekir.Bir de az üretilmiş olması şart.Mesela : 70 lerin mercedes 230.4-230.6 ları klasik olmamaz.Ama aynı yılların 350-450 SL'leri kesinlikle klasiktir.Ülke önemli değil.Saklamaya değer olması gerekiyor.30-35 yaşında bir renault 12 ya da murat 124 klasik olamaz bence.Ama bir mirafiori ya da alpine kesinlikle klasik olacaktır.Mesela mitsubishi galant 80 ler itibariyle klasik olamaz ama beni vr4 olacaktır.Civic olamayacak ama typer olacaktır.Yine BMW 2002 klasiktir.Çünkü nadidedir ve rallylerde koşmuştur.Ama E28 kasa 3.16 olamaz.Aynı yıllara ait 6.30 vs klasik olabilir.Amerikanlardada örnekler var.Chevrolet impalanın bir çok modeli klasik olmaz.Ama 57-59 tek kapılıları klasiktir.
Uzun lafın kısası aynı markanın değerli modelleri yani az üretilen ve az satılan, bir özelliği olan modelleri klasik olur ama herkesin alabileceği en alt modelleri klasik olamaz ya da olmamalı.
Tabi bir de dünyada fanları olan çok sevilmiş aşırı çok satılmış modeller istisnadır ve kaideyi bozmaz.İlk postumdada yazmıştım vw beettle ve citroen 2cv(çirkin ördek yavrusu).İnanılmaz fanları var ve inanılmaz seviyor bu model.Ancak bu ikisinden başka var mı onuda bilmiyorum.
Bunun dışında bence her markanın klasik modeli mevcut.Değerleri değişebiliyor ama var.Citroen ds bir klasiktir mesela.Sebebide yanılmıyorsam ilk pnömatik süspansiyona sahip olması.
Sözün özü sahibinden.com daki turşusu çıkmış ve absürt meblağlar istenen hurdaların tahminimce % 90'ı klasikliğe yaklaşamaz bile.Tabi bu benim fikrim.

e28 5 kasadır ve de M535'ler klasiktir, 6 serisi dediğiniz e24 kasalar da neredeyse doğuştan klasiktir haklısınız...

benim maserati ghibli 2.000 tane üretildi şu anda 400 civarı pert durumda, kayıtlar çok sıkı tutuluyor dünya genelinde, 10-15 sene sonra güzel bir klasik olacak diye tahmin ediyorum...

cabrioleter
18-04-2014, 00:38
Almanın hakkını yemedim sadece almandan ciddi anlamda bir koleksiyoner değerinde araç fazla çıkmaz dedimki öyledir.. bunun nedenide ingilizlerin alayı iflas etti yada yıllar sonra tekrar birisi markayı satın aldı ama kel alaka üretimler yapdı falan..
iflas eden yolda sayısı azalan parçası bile çok çok altın değerine binen araçlar nadideleşdikçe her zaman değerleri koleksiyonerlerin gözünde artar.. donör denilen parça amaçlı satılan araçların fiyatları bile astronomik olabiliyor aracın nadideliğine göre..

Almanlarda pek bu yok adamlar dimdik ayakta.. bmw den çıkmazmı çıkar 10-12 tane koleksiyoner değerinde model ama bu 10-12 modelin 7-8 tanesini gerçek araba düşkünü meraklısı dışında şurda yazsam kimse duymamıştır büyük ihtimal.. yani öyle bilindik fiks modeller değil.. mercedes'de öyle.. porchenin zaten eski krom tamponlu 70 li yıllarda üretilenleri heleki özel ara üretimleri falan bugün sıfır porscheden pahalı fiyatlara satılıyor..




abi sapasağlam ayakta duramayıp da deli para eden almanlarda var. hatta micro car olup 350bin dolar edenleri de. araçlar nadideleştikçe artar ki almanların nadide araçları çok fazla heleki 1940 yılı öncesi mercedesin. bu firmanın ara ara müzayedelerini izlerim sattıkları en pahaı ingiliz benim gördüğüm kadarıyla mclaren f1 idi 7.7milyon dolar gibi bir fiyata satıldı. 1928 bentley ise 2.5 milyona. aşağıdaki mercedes ise tam tamına 10.700.000 dolara satıldı. kimsenin adlarını bilmemesi onları değersiz kılmaz. tek iflas etmiş eski amerikan fransız markalarıda çok rahat 4-5 milyon dolarları görebiliyor ama almanlardaki durum çok tek tük olarak kalmıyor. bmw nin ikinci dünya savaşından önce ürettiği hemen her araba oldukça değerlidir hele özel bir versiyonsa deli paralar edebilir. ki bmw o dönemlerde ne ingilizler kadar ne de bir mercedes kadar özel araçlar üretti..

WlMYnAYExyk

darkmoon
18-04-2014, 01:40
dediklerin çok doğru harfiyen katılırımda sanırım sen klasik ile antikayı karıştırıyorsun..
klasik araç 30 ila 50 yaş arasıdır .. 50 yaş ve üstü artık antika sınıfına giriyor.. :)
senin dediğin araçlar antika sınıfına giriyor yoksa haklısın..
benim bahsettiğim araçlar o kadar eski değil yani antika sınıfına giricek kadar eski değil :)

bu arada alfa çöp diyen abim 57'den 70 kadar üretilen spiderların bir fiyatına baksın derim sanırım hiç haberi yok.. o kadar geriyede gitmeye gerek yok alfanın es-30'u araç yeni araçdır 89-94 yılları arasında sayılı üretildi japonyadaki 1 tanesi amerikaya 600 bin dolara satıldı.. japonyaya'da sadece 100 tane ithal edildi.. şu anda her koleksiyonerin garajında bulunmasını istediği bir araç..


e28 5 kasadır ve de M535'ler klasiktir, 6 serisi dediğiniz e24 kasalar da neredeyse doğuştan klasiktir haklısınız...

benim maserati ghibli 2.000 tane üretildi şu anda 400 civarı pert durumda, kayıtlar çok sıkı tutuluyor dünya genelinde, 10-15 sene sonra güzel bir klasik olacak diye tahmin ediyorum...

bunu sanırım başka konudada konuşmuşduk e24 kesinlikle klasikdir yenisi için aynı şeyi diyemem ama o araç tam bir klasikdir.. sizin maserati de klasiktir sizin açdığınız konudada bir kaç sene önce yazmışdım aracı op orjinal tutmaya özen gösterin falan die zira araç klasik olucak ço değere binicek falan diye..

cabrioleter
18-04-2014, 01:55
dediklerin çok doğru harfiyen katılırımda sanırım sen klasik ile antikayı karıştırıyorsun..
klasik araç 30 ila 50 yaş arasıdır .. 50 yaş ve üstü artık antika sınıfına giriyor.. :)
senin dediğin araçlar antika sınıfına giriyor yoksa haklısın..
benim bahsettiğim araçlar o kadar eski değil yani antika sınıfına giricek kadar eski değil :)

bu arada alfa çöp diyen abim 57'den 70 kadar üretilen spiderların bir fiyatına baksın derim sanırım hiç haberi yok.. o kadar geriyede gitmeye gerek yok alfanın es-30'u araç yeni araçdır 89-94 yılları arasında sayılı üretildi japonyadaki 1 tanesi amerikaya 600 bin dolara satıldı.. japonyaya'da sadece 100 tane ithal edildi.. şu anda her koleksiyonerin garajında bulunmasını istediği bir araç..





o yaşlarda da biri diğerine üstündür diyemeyiz aralarında uçurum olmasa da o 50 yıllık serüvende porsche saolsun almanlar yine uçuşta. jaguarın dünya literatürüne geçmiş e-type ı mesela iyi bi sl-se ya da sc kadar değerli olamıyor. belki döneminde çok daha pahalıya satılan ultra lüks rolls roycelar bile bu araçlardan daha ucuza gidiyor.

alfa hurda mı ?
milyon dolarlık alfalar bugün koleksiyonerler tarafından alınıyor. bir klasik martı kanadın ortalama 400bin dolar ettiğini düşünürsek milyon doların ne demek olacağı anlaşılıyordur umarım.

mkerim
18-04-2014, 02:30
dediklerin çok doğru harfiyen katılırımda sanırım sen klasik ile antikayı karıştırıyorsun..
klasik araç 30 ila 50 yaş arasıdır .. 50 yaş ve üstü artık antika sınıfına giriyor.. :)
senin dediğin araçlar antika sınıfına giriyor yoksa haklısın..
benim bahsettiğim araçlar o kadar eski değil yani antika sınıfına giricek kadar eski değil :)

bu arada alfa çöp diyen abim 57'den 70 kadar üretilen spiderların bir fiyatına baksın derim sanırım hiç haberi yok.. o kadar geriyede gitmeye gerek yok alfanın es-30'u araç yeni araçdır 89-94 yılları arasında sayılı üretildi japonyadaki 1 tanesi amerikaya 600 bin dolara satıldı.. japonyaya'da sadece 100 tane ithal edildi.. şu anda her koleksiyonerin garajında bulunmasını istediği bir araç..



bunu sanırım başka konudada konuşmuşduk e24 kesinlikle klasikdir yenisi için aynı şeyi diyemem ama o araç tam bir klasikdir.. sizin maserati de klasiktir sizin açdığınız konudada bir kaç sene önce yazmışdım aracı op orjinal tutmaya özen gösterin falan die zira araç klasik olucak ço değere binicek falan diye..


o yaşlarda da biri diğerine üstündür diyemeyiz aralarında uçurum olmasa da o 50 yıllık serüvende porsche saolsun almanlar yine uçuşta. jaguarın dünya literatürüne geçmiş e-type ı mesela iyi bi sl-se ya da sc kadar değerli olamıyor. belki döneminde çok daha pahalıya satılan ultra lüks rolls roycelar bile bu araçlardan daha ucuza gidiyor.

alfa hurda mı ?
milyon dolarlık alfalar bugün koleksiyonerler tarafından alınıyor. bir klasik martı kanadın ortalama 400bin dolar ettiğini düşünürsek milyon doların ne demek olacağı anlaşılıyordur umarım.

Bu hurda konusunu biraz açayım bari. Alınan Alfacılar var.
Adama sormuşlar ne iş yapıyorsun diye, Adamda Alfa Romeom var demiş.
Bu tipteki araçların çoğu paslı ve darmadağın bir şekilde etraftaki atölyelerde toplanacakları günü bekliyorlar. Bazı tipler arkadaşlarının arasında öne çıkmak için antika yada benim tabirimle eski otomobil edinerek hava atmaya başladılar. Eskiden bir kask koyarlardı evin veya ofisin en görünen yerine. bu tipler etraftan duydukları ile sahip olunarak hava atılabilecek ve her kesimden birinin anlayabileceği en uygun otomobil Alfa. Bu yüzden hurda dedim. Adam alıyor ve terk ediyor.
Adam arkadaşları ile rahat otursun diye garaj yapmış.(urfalı aşiret reiside kebapçı yapıyor arkadaşlarına özel) İçeriye antika diye eski dolmuş bozması amerikanları doldurmuş sonrada koleksiyoncuyum diye ortada. Biride çıkıp bunların yanına birde Alfa koysan tam olur demesi ile onuda alan tipler bu arabaları hurdaya çeviriyor. Alfayı muhafaza etmek için otomobil kültürü gerekiyor. Zamanında bu koleksiyonculuğa başlayanlar eski ne varsa toplayarak bir yerlere dizdiler. Sonradan öğrendiler ki isuzu motoru takılmış dolmuşlar değerli değil.yeni yeni değeri olabilen arabaları edinmeye başladılar. gidip sorsan o arabalar nerede diye kimbilir ne cevap verecek.
Alfacılara : Sprint diye bir modeli vardı hatırlarmısınız. Ben iyi hatırlarım. altı ay içinde paslanan 10.000 km sonra yatak sesi gelen ama kapıda durması bile hava atmana yarayan bir araba. içinde oturması bile zevkli idi. yada 33 modelini satan adam bu modelde artık paslanma sorunu çözüldü diye lafa başlarsa....
gelde alfa sahibi olmak iste.