Orijinalini görmek için tıklayınız : VW 1.8 4 motion araca golf4 gti motoru swaplamak
ProdriveSTI
17-04-2014, 21:47
VW 1.8 4 moition araca golf4 gti motoru swaplamak
1) Elimizde bir golf4 1.8 4 motion (atmosferik/turbosuz) arac var..ben bunun motorunu golf4 GTI (1.8T) ile degistirmek istiyorum..GTI'in monte olacagi 4 motion aracta sanzıman uyumunda sorun olur mu? Sonucta onden ceker motoru,4 ceker bir sanzımana uyduruyoruz....
2) 1.8T golf4 motoru AGU kodlu olursa daha iyi mi verim alinir..swap gerceklesirse Turbo upgrade olasiligi var..
3) Beyin GTI'in oem beyni mi,yoksa olasi upgrade'ler icin Aftermarket bir ECU mu olacak?
4)Yapan varmi boyle bir proje?
5)Tr de 3 R32 4 cekere arkadan bakmak insana koyuyor..Saolsun bayilerimiz, en iyi modelleri getirmeyip, niye diye soranlara da "- servisi icin egitim vermek gerekli, kim alacak..ebuk gubuk.." sebeplerle bize standart araclari kakaladiklari icin diyelim..
6) Turkiyede arac motoru hacimleri ayni oldugu surece ruhsata isletiliyordu degil mi? Yani eger 1.8 T blogu , 1.8 blokla gelistirdigimizde, ruhsata isletebilirmiyiz..??
"Bir abimin ricası üzerine açıyorum.Siteye üye değil kendisi."
Bence olur, saten 1.8 20v turbolunun turbosuzu... Fiziki olarak bir sorun olmaz. sadece 4 ceker sisteminin dayanlikligini arastirmak gerek.
Tr de bir tane vardi, hatta bir ara satilik ilani bile vardi. Agu motor hem en dayanikli hemde emme kismi en verimli olanidir. Stock motor a gt2860rs turbo ile 340 hp guc aldik.
Hayalimdi. İnşallah yapan biri çıkar :)
63owen63
18-04-2014, 07:44
gti alıp 4 motion a çevrilse daha az külfetli olur sanki.
alperkirman
18-04-2014, 08:17
aratırmadım hiç ama 1.8 20v agn ( agunun turbosuz versiyonudur ) farklı olan şeyler sadece üst kapak küçük portludur ve piston sıkıştırması yüksektir. onun dışında piston kolları ve krank agu ile aynıdır.
araç beynini agu alıp bu motora uydurmak nasıl olur onu hiç bimiyorum ama standalone beyin bam motorun pistonları ve emme manifoldu değiştirerek aguya döndürebilirsiniz.
elinizde agu motor varsa şanzıman problemi olmaz vag grubunda şanzımanların yüzde 99u birbirine uyar
zaten 2 araçta 02j şanzıman kullanıyolar 5ileri ki yurtdışında 6 ileri swap yapanda çok fazla hatta 6ileri grubunu o2j nin içine swap yapanda var :)
yani çok net olur çokta keyifli lur büyük turboyla :) ama büyük turboyla kesinlikle standalone bi beyin alıp aracı öyle yürütmek daha mantıklı
gti alıp 4 motion a çevrilse daha az külfetli olur sanki.
Mehmet 4 motion sistemini gti monte etmek çok daha zahmetli, en mantıklısı 1.8 NA yı turboluya çevirmek yada direk 1.8t motoru koymak.
burda yapacağınız en mantıklı şeyi arkadaş yazmış yukarda zaten.araca forged kol piston takıp 1.8t kapağıyla kapatın gitsin atmosferik kapakta bence sadece port farkı yoktur egz. falanda farklıdır %99.turbo büyütcekseniz zaten emme ve egzoz manifoldları değişecek ordada sıkıntı yok.bu sayede motor işletme işlemleriylede hem vakit hem nakit kaybetmemiş olursunuz.bu ataçta motor düzmü yanmı?kendi şanzumanı belli bi güçten sonra sorun çıkaracaktır.
alperkirman
18-04-2014, 09:15
egzantrikler daha dereceli olduğundan büyük turboda çok iyi iş görür olsada bende bitakım alsam :)
4çeker şanzımanlar önden çekişli araçların şanzımanlarından daha kuvvetlidir genel olarak ki 02j vr6 şanzımanıyla 380bg sıkıntısız yürüttük :)
tek sıkıntı araç atmosferik olduğundan kısa kalabilir oranlarına bakmak lazım
egzantrikler daha dereceli olduğundan büyük turboda çok iyi iş görür olsada bende bitakım alsam :)
4çeker şanzımanlar önden çekişli araçların şanzımanlarından daha kuvvetlidir genel olarak ki 02j vr6 şanzımanıyla 380bg sıkıntısız yürüttük :)
tek sıkıntı araç atmosferik olduğundan kısa kalabilir oranlarına bakmak lazım
egzantriklerin çok iyi iş göreceğine pek inanmıyorum açıkcası öyle olsa piyasadaki bir çok yurbo aracın aynı motor seçeneğiyle atmosferiği mevcut kimse egzantrik almaz onları takardı..vr6 şanzumanı bulup takarlarsa 500 hp dede skıntı olmaz.
alperkirman
18-04-2014, 09:48
egzantriklerin çok iyi iş göreceğine pek inanmıyorum açıkcası öyle olsa piyasadaki bir çok yurbo aracın aynı motor seçeneğiyle atmosferiği mevcut kimse egzantrik almaz onları takardı..vr6 şanzumanı bulup takarlarsa 500 hp dede skıntı olmaz.
şu anlamda söledim üstad agn egzantrikler agu egzantriğinden daha agrasif yapıya sahip büyük turboyla üstlerde iş görücektir tabiki aftermarket egzantrikler gibi güç veremez ama onlar kadar pahalıda değiller .
bu arada vr6 şanzımanımız var yatıyo :)
yalniz na 1.8 20v portlari genistir... yanlis hatirlamiyorsam...
Komple motor değiştirmeye gerek yok. Mevcut motorunuz ile 1.8T motorun blokları aynı aileden. Makina içini forged yapıp gerekirse kapak koyun. Hem daha ucuz daha sağlam olur (forged olduğundan) hemde isterseniz 2.0 stroker yapabilirsiniz motor değiştirme parasına. Ayrıca motor işletme derdiniz de olmaz.
Eyup Duygun
18-04-2014, 11:16
Bende kendı motoruna forged yapıp agu kapak takvıyesı ve standalone ıle yurutmenız taraftayırım..kı yukarıda yazılmıs vag grubu arabalar lego gıbı sanzuman blok konusunda..Toplarken ıster 1.8 ıster 2.0 yapın sıze kalmıs.Bu yöntem swaplamaktan daha kolay olur bence.Ruhsat derdınız olmaz en azından..
ProdriveSTI
18-04-2014, 20:58
Ruhsat sıkıntısını 1.8T nin kapagi ile degistirip halletme isi sevindirici.
Ama bu baglamda bir sorum var :
Motor blok numarasi bu araclarda ust kapakta oluyor demeyin sakin, sayet degistirdigimizde muayenede motoru aliriz elimize..
Sorun olur mu> soru bu? Motor blok numarasi nerede?
Hangi stand alone en iyi cozum GTI icin,,
Yurur v6 2.8 4 motion nun olacak..
sanzuman + saft+ diff + on/arka aks kollari ...frenler r32..
R32 de olabilirdi ama elektronik vites olayi sıkıntı olur diye 2.8 in manuel sanzımani tercihim.
edit : Motor blok numarasi kapakta derken, yani numara ust kapakta da oluyor mu? onu demek istedim..
Birde Turkiyede 1.8 4 motionlarin hepsi AGN blok mu..Ruhsatta motor tipi yazmiyor zannediyorsam..Nasil anlariz..Farkli bir 1.8 4 motion motorlu arac alirsa sakat ederiz.. Bilenler soylesin lutfen.
Turkiyedeki 1.8 4 motion Golf4 ler sadece AGN bloklu olanlar mi ? Bize uyar mi ?
Motor numarası blokta olur. Kapakta değil. Üst kapakta bir numara olsada onun hiçbir önemi yok.
Büyük ihtimalle AGN motor var golfte , siz kapağı değiştirin yeter yanlış hatırlamıyorsam blokta biyere küçük bi işlem yapılıyodu o kadar
alperkirman
19-04-2014, 09:06
1.8 1.8t ve 4motion ların blokları aynı(golftekiler için bahsediyorum)
4motionlar agn çıkmaya bilir ama değişen bişey olmaz büyük turbo işine girilecekse o kol ve piston değişcek :) e kapağıda değiştirdinmi oldu sana forged agu :)
ProdriveSTI
19-04-2014, 14:14
Peki Turkiye'de ki golf 4 motionlardan tek kapi olani bulunuyor mu?
alperkirman
22-04-2014, 08:45
Peki Turkiye'de ki golf 4 motionlardan tek kapi olani bulunuyor mu?
golf 4 4motionların ve düz 1.8 lerin tek kapıları var abi ben 1.8t almadan önce tek kapı golf4 1.8 ve 1.8 4motion lara çok bakındım :)
Hacı abime sorsana sen bi biliyodur kesin o.
Ustada var zaten hallolmıycak iş değil :)
yeri gelmişken ben de bir soru sorayım, düz 1.8 motorunun egzantiriği turbo 1.8e göre daha derecelidir, 1.8t ye 1.8 egzantiriği takılır diye duymuştum, aslı var mıdır?
yeri gelmişken ben de bir soru sorayım, düz 1.8 motorunun egzantiriği turbo 1.8e göre daha derecelidir, 1.8t ye 1.8 egzantiriği takılır diye duymuştum, aslı var mıdır?
takılabilir, ama ufak bi yazılımsal ayar gerektirir.
alikosar
26-04-2014, 08:33
Alper bilir bende 1.8 agn kapak var 1.8 t ve egzantrikler AUQ egzantriklerinden daha büyük turbo nun gelmesinde daha önemli. Bir etken ve üstlerde çok iyi
AEB 150ps ( boylamasina konumlu 1.8T, A4 , A6 ) yada AGU (150ps) BAM APX (225ps) BFV (245ps) (enlemesin konumlu 1.8T , leon , golf4 , TT , A3 ) piston ve piston kollari kullanin, kapak olarak 260ps sonrasi icin, gene yazdigim kodlardan birini kullanmanizda fayda var. 1.8 nin kapak malzemesi, 1.8t e göre daha zayif. link i bulamadim ama bi alman forumunda ayrintili olarak anlatiliyordu. ( motor kapagini degistirmeden önce arastirmistim bende )
eksantrikler icin; atmosferik olan 1.8 in eksantrikleri daha keskin, bircok 1.8T kullanicisi 1.8 eksantrigi kullaniyor.
motor beyni olarak; genelde 2001 sonrasi 1.8T leder kullanilan ME7.x isinizi rahatlikla görecektir. launch kontrol, anti lag dahil , istedigin herseyi yapabilirsin.
1.8T seat leon4 ( 4 motion un seat versionu ) kullaniyorum, benim sahsi görüsüm, tam 1lt fazla benzin yakmaktan baska bi olayini görmedim 4 cekerin. bakimi ve cikma parca sorunuda cabasi. 400ps civari belki lazim olur ama 260ps de bi olayi yok bizzat kendim test ettim.
cevaplar için çok teşekkürler :)
4motion borayı 1.8tye çevirmek daha eğlenceli olmazmı? trde ilk olur sanırım :)
özgür sanırım öyle bir araç vardı, beyaz bora 1.8t vardı diye hatırlıyorum ankarada galeriden satılık. 1.8 4 motiondan t ye çevirme.
alperkirman
27-04-2014, 12:43
özgür sanırım öyle bir araç vardı, beyaz bora 1.8t vardı diye hatırlıyorum ankarada galeriden satılık. 1.8 4 motiondan t ye çevirme.
o bora 2.3 v5ten çevrilmişti yanlış hatırlamıyosam
ama 4 motiondu diye biliyorum adaş?
ProdriveSTI
27-04-2014, 23:04
Hacmi buyuk olan 2.8 motoru nasil 1.8 hacimli araca isletmisler? Yasak degil mi?
Neden direk bu motoru turbolamıyosunuz forumda bu moturu turbolayanlar vardı mk2 kasada yanlış mı hatırlıyorum ?
Burak Kasim
10-05-2014, 18:12
VW 1.8 4 moition araca golf4 gti motoru swaplamak
1) Elimizde bir golf4 1.8 4 motion (atmosferik/turbosuz) arac var..ben bunun motorunu golf4 GTI (1.8T) ile degistirmek istiyorum..GTI'in monte olacagi 4 motion aracta sanzıman uyumunda sorun olur mu? Sonucta onden ceker motoru,4 ceker bir sanzımana uyduruyoruz....
2) 1.8T golf4 motoru AGU kodlu olursa daha iyi mi verim alinir..swap gerceklesirse Turbo upgrade olasiligi var.
3) Beyin GTI'in oem beyni mi,yoksa olasi upgrade'ler icin Aftermarket bir ECU mu olacak?
4)Yapan varmi boyle bir proje?
5)Tr de 3 R32 4 cekere arkadan bakmak insana koyuyor..Saolsun bayilerimiz, en iyi modelleri getirmeyip, niye diye soranlara da "- servisi icin egitim vermek gerekli, kim alacak..ebuk gubuk.." sebeplerle bize standart araclari kakaladiklari icin diyelim..
6) Turkiyede arac motoru hacimleri ayni oldugu surece ruhsata isletiliyordu degil mi? Yani eger 1.8 T blogu , 1.8 blokla gelistirdigimizde, ruhsata isletebilirmiyiz..??
"Bir abimin ricası üzerine açıyorum.Siteye üye değil kendisi."
Bu konuyu kacirmisim, bende bildigim kadariyla yardimci olmak isterim ama swap yerine diger arkadaslarin dedigi gibi motoru modlamaniz daha mantikli ve ekonomik olucaktir.
1) 1.8 4 Motion'dan cikan sanziman 02C 5 Ileri ve direk oturur 1.8T Motoruna sonucta sanzimanin bloka uymasindaki temel neden 06A bloka uyumlu bell housing olmasi.
2) 1.8T motoru alinicak para ile suan elinizdeki bloku forgedlamaniz daha mantikli olur, hatta imkan varsa stroker kit yapin, eger ekonomik olsun istiyorsaniz AGN’den egzantrikleri kullanabilirsiniz.
3) Vi-PEC PnP varken baska ecu alip takmaya calismak sacma olur, bu konuyu Ozgun ile gorusun.
4) Ben Turkiye'de yapani gormedim ama yapilmicak bir is degil, sonucta ne swaplar yapiliyor, buna swap bile denmez yapilicaksada.
5) Bu konuyu bizde Alper Kirman'la konusuyorduk gecen, bu araclarin Turkiyeye gelmemesindeki en buyuk neden 2000'li yillardaki krizdir, normalde senede suan 700-800 arac satan bayiler krizin ilk senesinde 10-15 tane arac sattilar. Ondan Dogusu suclamamak lazim bu durumda, ulkenin ekonomik durumdan dolayi gelmedi bu araclar. Ve ayriyetten ulkemizde insanlarimizin gozu bu kadar acik degildi o zamanlar, 2004'te R32'nin fiyati 81.000 TL idi ve yanlis hatirlamiyorsam o gunku kurla $60.000 civari para yapiyordu. Kim Golf'e $60.000 vericekti??? Gelen 4-5 tanede zorla satildi, emin olun satilsa gelirdi.
6) Ruhsata isletirsin ama yukaridada bircok kisi demis motor degismek kesinlikle sacma olur. Motor icini yaparsiniz, Turkiye'de Big Port Kapaklar gercekten cok ucuz 700-1000TL arasi bir dolu kapak alabilirsin.
gti alıp 4 motion a çevrilse daha az külfetli olur sanki.
Bu malesef o kadar kolay degil, cok teferuatli bir is, bu ise sakin girmeyin, arabayi kesmeniz lazim.
zaten 2 araçta 02j şanzıman kullanıyolar 5ileri ki yurtdışında 6 ileri swap yapanda çok fazla hatta 6ileri grubunu o2j nin içine swap yapanda var :)
Alper 02J’ler hep 5 ileri ve FWD, 4 Motion’da benim bildigim 02C sanziman var. Turkiye'deki 4 Motion'lara bakip tehit etmek lazim, her markete farkli arac yolluyor VW. Ama dedigin dogru 5 ileriyi 6 ileriye ceviriyorlar ama bu ne kadar mantikli? Icini degistirdin peki sanziman kasasi nolucak? Ondan her zaman 6 Ileri swap daha iyidir benim gozumde. Sunu unutmamak lazim baslangic noktanizi her zaman olabildigince yuksek belirleyin.
tek sıkıntı araç atmosferik olduğundan kısa kalabilir oranlarına bakmak lazım
02C sanzimanlar kesinlikle cok kisa sanzimanlar degiller aksine cok uzun diyebiliriz, koduna gore son hiz 275-375 km/h arasi degisiyor. Ama motorlar gucsuz yapamiyor bu suratleri oda ayri, neden bole sanziman oranlari koymuslar cok ilginc gercekten.
egzantriklerin çok iyi iş göreceğine pek inanmıyorum açıkcası öyle olsa piyasadaki bir çok yurbo aracın aynı motor seçeneğiyle atmosferiği mevcut kimse egzantrik almaz onları takardı..vr6 şanzumanı bulup takarlarsa 500 hp dede skıntı olmaz.
Alper dogru soluyor AGN egzantrikler biraz daha agresif 1.8T stok egzantiriklerine gore, bizimde egzantriklerimiz cizildiginde takmistik ama tabiki aftermarket egzantriklerin yerini tutmaz.
Yurur v6 2.8 4 motion nun olacak..
sanzuman + saft+ diff + on/arka aks kollari ...frenler r32..
R32 de olabilirdi ama elektronik vites olayi sıkıntı olur diye 2.8 in manuel sanzımani tercihim.
VR6 2.8 4 Motion 6 Ileri sanzimani direk alip takamassiniz, cunku bu sanzimanin bell housingi VR6 motora gore yapilmistir.
Ayriyetten VR6 2.8 4 Motion sanzimani, R32 sanzimanindan cok daha ustun bir sanziman.
Yukarida verdiginiz bazi bilgiler yanlis ve gereksiz, eger gercekten bu projede ciddiyseniz yardimci olmak isterim, bosuna para harcamamis olursunuz.
Birde Turkiyede 1.8 4 motionlarin hepsi AGN blok mu..Ruhsatta motor tipi yazmiyor zannediyorsam..Nasil anlariz..Farkli bir 1.8 4 motion motorlu arac alirsa sakat ederiz.. Bilenler soylesin lutfen.
Turkiyedeki 1.8 4 motion Golf4 ler sadece AGN bloklu olanlar mi ? Bize uyar mi ?
Olaya birde AGN blok mu diye degilde 06A mi 058 diye bakin, eski tip bloklari kesinlikle modlamayin ama AGN motorlar 06A blok var dunyanin her yerinde, Turkiye icin degistirdiklerini sanmiyorum, Turkiye'dekilerde aynidir.
Peki Turkiye'de ki golf 4 motionlardan tek kapi olani bulunuyor mu?
Bu sorunun cevabini gercekten bende cok merak ediyorum, Alper'in dedigin gore var ama bulamadik daha :)
ProdriveSTI
17-05-2014, 21:14
Cevaplar icin tesekkurler
@Burak Kasim
VAG grubunda belli ki tecruben var, ben is icin aldigim 4moitin'daki surus keyfini gorunce boyle bir projeye yeltendim; su an basli bir projem var zaten>
Golf olayinin on arastirmasi icin konu acildi, verdigin ayrintili cevaplar icin tesekkurler.
Ozellikle v6 sanzuman in 1.8 4moitio'a direk uymadigi konusunda uyardigin icin ayrica eyvallah..
Simdi
Sanzuman olayi:
Ben V6 2.8 (199-2000 DRP sanzuman) olayinda israrli olacagim.V6 2.8'in sanzuman icini 1.8 4moitionun sanzuman icine atsak olmaz mi? Aks sanzuman girislerinde caplari farkli olursa, kecenin uymasi icin belki kucuk bu torna isi olabilir..On akslar ve saft v6 nin kendisinin oldugu icin orada sorun yasanmaz gibime geliyor.
Motor:
Evet portlu ust kapak yontemi dusunuyorum, icini doldurmak daha mantikli .
Subab, yay, sapka Supertech
Exantrik: Integrated , schrick,,,
Piston kollari belki OEm belki forget, daha belli degil, ama pistonlar forget olacak.
Krank: OEM (belki micro polish ile iyilestirilecek once)
Turbo: Gt 2876R olabilir, oda henuz kararlastirilmis degil, ama yukari montaj monifold kullanmayi dusunuyorum.
Intake : henuz belli degil, hangi turbo takilacaksa ondan sonra karar verecegim.
Senin fikrin nedir, degistirmek / eklemek istedigin neler olabilir?
Sanzuman ve motor uzerine yogunlasalim uzellikle...
tesekkurler.
Burak Kasim
17-05-2014, 23:53
Cevaplar icin tesekkurler
@Burak Kasim
VAG grubunda belli ki tecruben var, ben is icin aldigim 4moitin'daki surus keyfini gorunce boyle bir projeye yeltendim; su an basli bir projem var zaten>
Golf olayinin on arastirmasi icin konu acildi, verdigin ayrintili cevaplar icin tesekkurler.
Ozellikle v6 sanzuman in 1.8 4moitio'a direk uymadigi konusunda uyardigin icin ayrica eyvallah..
Simdi
Sanzuman olayi:
Ben V6 2.8 (199-2000 DRP sanzuman) olayinda israrli olacagim.V6 2.8'in sanzuman icini 1.8 4moitionun sanzuman icine atsak olmaz mi? Aks sanzuman girislerinde caplari farkli olursa, kecenin uymasi icin belki kucuk bu torna isi olabilir..On akslar ve saft v6 nin kendisinin oldugu icin orada sorun yasanmaz gibime geliyor.
Birsey degil, bilgi paylasildikca guzel ama Turkiye'de kiymet bilmeyen insanlar dolu tabiki :p
Konumuza donersek, DRP sanziman VW'de Oem gelebilicek en iyi 02M sanzimanlardan biridir, secimin mantikli.
Ama DRP sanzimanlar VR6'lardan ciktigi icin 1.8T Motora oturmaz ve icini 02C'ye takamassin.
Onun yerine 02M 1.8T 6 Ileri Bellhousing'i bulup, DRP Bellhousingi ile degisirsen cuk diye oturur. ;)
Tabiki 02M Bellhousing'i buldugunda, 02M akslarinida al, cunku 02C akslariyla problem yasayabilirsin.
Orta safti degistirmene gerek yok, VR6 safti ayni parca nolari tehit etmistim zamaninda ama sen gene kendin yaparken tehit ederek yap.
Ayriyetten VR6 olarak araman lazim cunku V6 ayri bir motor, biliyorsundur ama genede ben uyariyim, yanlislik olmasin, V6 Longitudinal olan motor cunku.
Motor:
Evet portlu ust kapak yontemi dusunuyorum, icini doldurmak daha mantikli .
Subab, yay, sapka Supertech
Exantrik: Integrated , schrick,,,
Piston kollari belki OEm belki forget, daha belli degil, ama pistonlar forget olacak.
Krank: OEM (belki micro polish ile iyilestirilecek once)
Big Port kapak kesinlikle al, AGU/AEB/AJL kodlarindan biri olabilir.
Supertech Subab / Yay / Sapka fiyati uygun ve gayet basarili urunler.
Egzantrik olarak Integrated Engineering egzantrik suan en basarili olan, Fiyat/Performans ve temin etme acisindanda ustun Schrick'ten.
JE Piston ve Integrated Engineering Forged Kollarinida alirsan iyi olur bu kadar yapmisken, $450 daha harca asagi tarafi kapa bence, arkanada bakma.
Cikan krankida Micro Polish'le temizletirsen guzel ve temiz sekilde toplarsin.
VW genelde butun motor vidalarini Strecth Bolt kullandiklari icin ondan motordan cikan vidalari kullanamassin kesinlikle tekrardan.
Ondan asagida yazicagim boltlarida al motoru toplarken.
ARP Ust Kapak Saplamalar
ARP Alt Ana Saplamalar
ARP Krank Saplamasi (En kotu ihtimal OEM olarak kesin al)
ARP Egzantrik Saplamasi (En kotu ihtimal OEM olarak kesin al)
Turbo: Gt 2876R olabilir, oda henuz kararlastirilmis degil, ama yukari montaj monifold kullanmayi dusunuyorum.
Intake : henuz belli degil, hangi turbo takilacaksa ondan sonra karar verecegim.
Senin fikrin nedir, degistirmek / eklemek istedigin neler olabilir?
Sanzuman ve motor uzerine yogunlasalim uzellikle...
tesekkurler.
Tubular bir manifold almani oneririm, zaten fiyatlarida oldukca makul, AFI Turbo'ya bakabilirsin.
Stroker yapmadikca GT2876R mantikli bir Turbo ama ben genede en kucuk GT3071R al derim, cunku GT28 kullananlarin hepsi gun geliyor GT30'ye gecmek istiyorlar.
Emme olarakta ya SEM ya da Integrated Engineering kullan, ikiside kendini kanitlamis manifoldlar.
Yukarida solediklerime ek olarak ecu isini ne yapmayi planliyorsun?
ProdriveSTI
18-05-2014, 23:02
Sanzuman olayini acikliga kavusturmam gerekli..
Aslinda benim plan (Yurtdsindayim ben) 1999/2000 model DRP sanzumanli bi golf4 V6 2.8L 4moition alip, yurunu turkiye yapacakoldugum 1.8 4moition'a aktarmakti. Motorunu da konuda anlatildigi gibi ust kapak + forget ile halletmekti. Ama sanzuman belhousing'de takildik. Orayi cozup devam etme niyetindeydim.
Keske v6 nin sanzumaninin ici 1.8 4 moition'un icine otursaydi, bayaa rahat olacaktim..
simdi senin son mesajina istinaden devam edelim:
02C sanzumana v6 2.8 4moition sanzumani uymaz dedin,evet dogru uymayacak.
Icini swaplayalim dedigimizde 02M 1.8T GTI sanzumani al onun icine V6 2.8L 4 moition sanzumanini koy, isi saglama almak icin gti nin on akslarinida al diyorsun..
Benim kafama takilan bir soru var: Bu 02M 1.8T GTi sanzumani onden ceker GTI degilmi? Benim yapmak istedigim 4 ceker. Hadi bulduk bi GTi sanzumani, saft cikisi nolacak? Yani onden ceker icin yapildiysa bu GTI sanzumani, saft icin bir cikis lazim!
Yani arka ya nasil guc aktaracagiz?
Saplamalar konusunu duymustum vag grubunda, zaten onlar hepten ARPolacak, orasi temiz..
Turbo: Hakli olabilirsin, GT3071R alip ilerde tekrar turbo isinle ugrasmamak akillica.
Beyin konusunu sonralara sakliyorum,ama Vi-pec lerde AEM den daha tuzluymus..
2000 dolar felan gordum nette..Dogru mu?
Bar-Tec almanyada adamlar kendi golf4 GTI sine (AGU blok) oem beyinle yurutuyor,
Bi arkadas yukarida launc'a kadar aar cekilebiliyor demisti..(ME 7xx serisi 2001 uzeri OEM GTI beyinleri)
Senin ecu olayinda bir alternatif fikrin olurmuydu? Yoksa Vi-Pec de sabit mi kalirdin?
Burak Kasim
19-05-2014, 20:46
Sanzuman olayini acikliga kavusturmam gerekli..
Aslinda benim plan (Yurtdsindayim ben) 1999/2000 model DRP sanzumanli bi golf4 V6 2.8L 4moition alip, yurunu turkiye yapacakoldugum 1.8 4moition'a aktarmakti. Motorunu da konuda anlatildigi gibi ust kapak + forget ile halletmekti. Ama sanzuman belhousing'de takildik. Orayi cozup devam etme niyetindeydim.
Keske v6 nin sanzumaninin ici 1.8 4 moition'un icine otursaydi, bayaa rahat olacaktim..
simdi senin son mesajina istinaden devam edelim:
02C sanzumana v6 2.8 4moition sanzumani uymaz dedin,evet dogru uymayacak.
Icini swaplayalim dedigimizde 02M 1.8T GTI sanzumani al onun icine V6 2.8L 4 moition sanzumanini koy, isi saglama almak icin gti nin on akslarinida al diyorsun..
Benim kafama takilan bir soru var: Bu 02M 1.8T GTi sanzumani onden ceker GTI degilmi? Benim yapmak istedigim 4 ceker. Hadi bulduk bi GTi sanzumani, saft cikisi nolacak? Yani onden ceker icin yapildiysa bu GTI sanzumani, saft icin bir cikis lazim!
Yani arka ya nasil guc aktaracagiz?
Saplamalar konusunu duymustum vag grubunda, zaten onlar hepten ARPolacak, orasi temiz..
Turbo: Hakli olabilirsin, GT3071R alip ilerde tekrar turbo isinle ugrasmamak akillica.
Beyin konusunu sonralara sakliyorum,ama Vi-pec lerde AEM den daha tuzluymus..
2000 dolar felan gordum nette..Dogru mu?
Bar-Tec almanyada adamlar kendi golf4 GTI sine (AGU blok) oem beyinle yurutuyor,
Bi arkadas yukarida launc'a kadar aar cekilebiliyor demisti..(ME 7xx serisi 2001 uzeri OEM GTI beyinleri)
Senin ecu olayinda bir alternatif fikrin olurmuydu? Yoksa Vi-Pec de sabit mi kalirdin?
Sana daha kolay bir yol soluyorum sanziman icin ben zaten. :)
Sen VR6 2.8'den on aks ve sanzimani al getir Turkiye'ye.
Onun disindada 02M 6 Ileri bir sanzimanin Bell Housgini al diyorum yane S3, TT Quatrro vb. araclardan alabilirsin.
Kesinlikle GTI Sanzimani al yazmadim yukaridaki, dikkatli okursan yazdiklarimi goruceksin.
Bell Housingi motora giden adapter gibi dusun.
Sen gene DRP sanzimanin icini ve kic tarafini kullanicaksin. (Kic dedigim yer resimdeki sol taraf)
Sanzimani iki parca dusun, kendi sanzimanimin rebuild asamasindaki resimlerini koyuyorum, buda DRP ama ben VR6'ya swap yapicagim icin benim icin sikinti yok.
http://i.hizliresim.com/ZNXQQa.png (http://hizliresim.com/ZNXQQa)
Sen sag taraftaki Bell Housing isimli parcayi alicaksin 1.8T bir aractan ve DRP'nin kic tarafiyla birlestiriceksin.
Alsana Bolt On DRP Sanziman 1.8T icin :)
1.8 4Motion'da ne beyin olduguna dair bir bilgim yok acikcasi ama 1.8T beyniyle ve tesisati ayni degil sanirsam.
Ayni olmadigi icin ben standalone kullan dedim ama aynisiysa ustundeki beyni kullanabilirsin.
Onceden arastirdigimda bana 1.8T Harness ve Ecu'su al demislerdi.
Onuda ikinci el alabilirsen aracin beynini 1.8T'ye cevirebilirsin ama yok onu yapicagima standalone yaparim dersen oda tabiki mantikli.
Ben olsam Standalone'a gecerdim ama tabiki karar senin.
Beyin islerini Ozgun veya Yuregir tarzinda bir tuner ile gorusursen sana daha aciklayici bilgiler verir.
Ama ilk oncelikle aracin ustunde ne beyin var onu ogren.
Bar-Tek'in araci 1.8T ise, o ecuyle dedikleri gibi istedigin herseyi yapabilirsin ama burda aractan ne cikiyor ilk ona bakmak lazim.
Digerleri ezbere konusmak olur.
ProdriveSTI
19-05-2014, 23:31
Cok sugar aciklama olmus, tesekkurler..
O zaman yol haritasi belli oldu sanzuman konusunda:
v6 2.8 DRP sanzuman aliyoruz (Zaten v6 2.8L 4 moition araci komple alamyi dusunuyorum, motor arizali, yururu guzel 1999-2000 model ucuz bulma sansim var)
Birde Audi s3 veya TT quatro sanzuman belhouisingi bulacagiz (Bu araclarin model yili ne diye arayayim? Daha kolay olur benim icin modele (yil) gore aramak.
Sonra senin dedigin gibi v6 nin icini s3 un belhusingi ile birlestirip 1.8 4moition'un ustune takiyoruz..
Sen sanzumani nerede hazirlattin?
Byin konusunda: 1.8 4 moitionun ust kapak 1.8T ile degiseceginden, 1.8Tnin harnesi + 2001 model ME 7xx beyini alip takmak niyetindeydim..
Ama standalone da olabilir, sonlara birakiyorum beyin isini..Duruma gore bakacaz artik..
tesekkurler.
ProdriveSTI
19-05-2014, 23:35
mesela su s3 sanzumani olabilirmi belhusingini kullanmak icin?
Audi S3 Getriebe in in Morschen | eBay (http://www.ebay.de/itm/Audi-S3-Getriebe-/131193303258?pt=DE_Autoteile&hash=item1e8bbaf0da)
Burak Kasim
19-05-2014, 23:48
Cok sugar aciklama olmus, tesekkurler..
O zaman yol haritasi belli oldu sanzuman konusunda:
v6 2.8 DRP sanzuman aliyoruz (Zaten v6 2.8L 4 moition araci komple alamyi dusunuyorum, motor arizali, yururu guzel 1999-2000 model ucuz bulma sansim var)
Birde Audi s3 veya TT quatro sanzuman belhouisingi bulacagiz (Bu araclarin model yili ne diye arayayim? Daha kolay olur benim icin modele (yil) gore aramak.
Sonra senin dedigin gibi v6 nin icini s3 un belhusingi ile birlestirip 1.8 4moition'un ustune takiyoruz..
Sen sanzumani nerede hazirlattin?
Byin konusunda: 1.8 4 moitionun ust kapak 1.8T ile degiseceginden, 1.8Tnin harnesi + 2001 model ME 7xx beyini alip takmak niyetindeydim..
Ama standalone da olabilir, sonlara birakiyorum beyin isini..Duruma gore bakacaz artik..
tesekkurler.
MK1 TT Quattro, MK1 S3 Quattro vs olmasi yeterli, ben kodlara gore baktigim icin model yili benim icin birsey ifade etmiyor.
02M Quattro oldukca sikinti olmaz onuda tehit et alicagin kisiden kesinlikle.
Ama S3'lerde Turkiye'de DQB kodu cikiyor eger yardimci olucaksa bu kodlan aratabilirsin.
Benim sanzimanin Ingiltere'de hazirlandi.
Beyin icinse;
1.8T Harness ve Ecu ugrastirmicaksa ole yapmak ekonomik yondende iyi olur.
1.8T Ecusu her turlu bu setuplari kaldirir, cok basarili bir ecu stok olarak.
mesela su s3 sanzumani olabilirmi belhusingini kullanmak icin?
Audi S3 Getriebe in in Morschen | eBay (http://www.ebay.de/itm/Audi-S3-Getriebe-/131193303258?pt=DE_Autoteile&hash=item1e8bbaf0da)
Olur tabiki neden olmasin.
Sadece Bellhousing alirsan senin icin daha mantikli olur, yurtdisinda isen hurdacilara vs bak illaki bulursun.
Fatih06ank
13-01-2015, 16:11
arkadaşlar aynı projeye ben de girmek istiyorum, sonuç ne oldu? yapıldı mı duruyor mu?
DenizKaan
13-01-2015, 16:44
ankarada şöyle bi ilan var; http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-golf-1.8t-4x4-178006280/detay
Herşey bir yana bilgileri okumak müthiş keyif verdi. Belki ileride böyle bir işe kalkışmayacağım ama yeni birşeyler öğrenmek gerçekten keyif verdi. Ben bilgiler için teşekkür ediyorum.
Fatih06ank
03-02-2015, 13:07
ankarada şöyle bi ilan var; http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-golf-1.8t-4x4-178006280/detay
o ilanda bir gariplik var. motora ne yapıldı diyorum 1.8T nin tüm parçaları deniyor gerisi kem küm, detaylı açıklama yok. motor resmi gönder diyorum cevap yok... 1 yıldır da ilanlarda araç.
Fatih06ank
19-05-2015, 10:38
Arkadaşlar güncelleyelim, ben projeye girdim, motor falan forgedleniyor fakat dediğiniz gibi şanzıman işi sıkıntılı. Araç üzerindeki 02C 5ileri şanzımandan yana çok sıkıntı yok fakat transfer case çok zayıf olduğu için kırılma ihtimali yüksek. VR6 da yapılsa, S3 şanzımanı da yapılsa aracın tüm yürüyeninin komple değiştirilmesi gerekiyor. çünkü aks taşıyıcılar uymuyor ve değişmesi gerekiyor...
yeni konu açmıyorum hort .mevzu iyi giderken havada kalmış, ne oldu bu araçların akıbeti acaba ? . benimde kafama takılan bir soru
golf mk4 4motion dönor bir araçtan çıkan 6 ileri şanzımanı başka bir golf 4 ( fwd ) e geçirebilirmiyiz ? ( 2 araçta dizel )
komple 4 motion yürüyeni şanzımanı vs geçirmek istersek kesme biçme veya detaylı işçilik gerektirir mi yoksa al tak şeklinde olur mu ?
Fatih06ank
31-08-2016, 12:05
şanzımanı sorunsuz geçirebilirsin evet ama ön yürüyen de komple değiştirmen gerekiyor... (aks, taşıyıcı, amortisör, porya, bilya, kaliper balata...)
komple 4motion arka tarafı FWD araca aktarmak istersen bagaj havuzunun oradaki şaseyi kesip biraz yükseltip yeniden kaynatman gerekiyor.
+ 4motionların benzin deposu ve pompası değişik, golf 1.8 4motion depo ve R32 pompa ile sorunu çözebilirsin (veya AEM aftermarket pompa alarak...)
Fatih06ank
31-08-2016, 12:06
projenin akıbetini söyleyim, ben 1.5 sene önce yaptım, 6 ay kadar kullandım sattım arabayı.
yeni konu açmıyorum hort .mevzu iyi giderken havada kalmış, ne oldu bu araçların akıbeti acaba ? . benimde kafama takılan bir soru
golf mk4 4motion dönor bir araçtan çıkan 6 ileri şanzımanı başka bir golf 4 ( fwd ) e geçirebilirmiyiz ? ( 2 araçta dizel )
komple 4 motion yürüyeni şanzımanı vs geçirmek istersek kesme biçme veya detaylı işçilik gerektirir mi yoksa al tak şeklinde olur mu ?
mk4 golflerin altı müsait al tak şeklinde yüksek ihtimal olacaktır. stepne havuz yuvasına bakmak yeterli olacaktır diye düşünüyorum.
Fatih06ank
31-08-2016, 12:09
mk4 golflerin altı müsait al tak şeklinde yüksek ihtimal olacaktır. stepne havuz yuvasına bakmak yeterli olacaktır diye düşünüyorum.
stepne havuz yuvasının kesilip yükseltilmesi gerekiyor.
projenin akıbetini söyleyim, ben 1.5 sene önce yaptım, 6 ay kadar kullandım sattım arabayı.
fatih merhaba,
çok ugrastın ciddi emek ve para harcadın neden sattın aracını?
bir projeden fazlasıydı senin aracın.
Fatih06ank
31-08-2016, 12:44
fatih merhaba,
çok ugrastın ciddi emek ve para harcadın neden sattın aracını?
bir projeden fazlasıydı senin aracın.
merhaba abi... dertleri bitmiyordu ve uğraşacak hiç vaktim yoktu o yüzden sattım. alan arkadaş çok memnun şu an hatta yarışlara falan katılıyor. güle güle kullansın.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.