PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yüksek hızda ABS devreye girmiyor!!! Yardım.



coolvtec
19-04-2014, 17:07
Arkadaşlar slm.

DÜşük hızlarda ABS çalışmasına rağmen 100km üstü hızlarda devreye girmiyor. (geçen çift şerit yolda 130km gibi giderken ani fren yapmak zorunda kaldım, araba hafif kayıp sağa sola çekmeye başladı.)

bunun nedeni ne olabilir? nasıl çözebilirim lütfen yardım...

Ranthor
19-04-2014, 17:10
lastikler kitlendi mi?

abs in devreye girmesi için kitlenmesi lazım lastiklerin. Frenler çok kötü durumda mı?

tahasav
19-04-2014, 17:22
abs sensöründe bir sorun olabilir

Risendark
19-04-2014, 17:26
abs sensöründe sorun olsa düşük hızlarda da devreye girmemesi gerekir yanlış mı biliyorum ?

coolvtec
19-04-2014, 17:48
lastikler kitlendi mi?

abs in devreye girmesi için kitlenmesi lazım lastiklerin. Frenler çok kötü durumda mı?

lastiklerim öten cinsten değil ama araba sola doğru çekmeye başladı, korktum çektim ayağımı frenden, oradan anladım. frenler çok iyi durumda. 12.2" willwood kit var.


abs sensöründe bir sorun olabilir

sensör çalışıyor, düşük hızlarda abs devreye giriyor.

bektas_talay
19-04-2014, 18:58
yüksek hızda balatını diske yaptığı kuvvet az kalıyor ve bloke olmuyor yani bu aracın kötülüğü veyahut birşeyin bozuk olduğunu göstermiyor sistemin kuvveti bu kilitlenirse tekerler illa girecektir devreye
sağa sola çekmesinin sebebi 4 tekerinde birbirinden farklı basınç uygulayarak frenleme yapmış olmasıdır buna lastik basınçları balataların durumu vb şeyler etkendir

fren testine çıkıp baktırmanızda yarar var virajda fren yaptığınzda bu durum kötü sonuçlanabilir
endişelenecek birşey yok sıkmayın canınızı yada daha büyük disk ve balata takabilirsiniz bu sefer abs girecektir devreye çünki lastikle asfalt arasındaki sürtünme yetersiz gelip bloke edebilirsiniz tekerlerinizi :D

Schumi
19-04-2014, 19:39
Sistemde hava olabilir mi ?

Y.Emre
19-04-2014, 20:27
Kit ile birlikte ana fren merkezi de değişti mi ? fren gücü yetmiyor sanki

coolvtec
19-04-2014, 21:01
yüksek hızda balatını diske yaptığı kuvvet az kalıyor ve bloke olmuyor yani bu aracın kötülüğü veyahut birşeyin bozuk olduğunu göstermiyor sistemin kuvveti bu kilitlenirse tekerler illa girecektir devreye
sağa sola çekmesinin sebebi 4 tekerinde birbirinden farklı basınç uygulayarak frenleme yapmış olmasıdır buna lastik basınçları balataların durumu vb şeyler etkendir

fren testine çıkıp baktırmanızda yarar var virajda fren yaptığınzda bu durum kötü sonuçlanabilir
endişelenecek birşey yok sıkmayın canınızı yada daha büyük disk ve balata takabilirsiniz bu sefer abs girecektir devreye çünki lastikle asfalt arasındaki sürtünme yetersiz gelip bloke edebilirsiniz tekerlerinizi :D

söylediklerin mantıklı görünüyor, fren testinde bir tanesi diğerine göre daha yüksek çıkmıştı ama fark kabul edilebilir sınırlar içindeydi. yanlız gücün düşük olduğunu düşümüyorum çünkü testi yapan kişi şimdiye kadar hiç bu kadar yüksek güç görmedim demişti. bir de şöyle bir hikayem var, önceki lastiklerim öten cinstendi ve yine yüksek hız-ani frenlemede çiyak diye ötmüşlerdi. buradan da abs devreye girmedi sonucunu çıkarmıştım.

coolvtec
19-04-2014, 21:07
Sistemde hava olabilir mi ?
olabilir. bundan olabilir mi? ya düşük hızda çalışması?



Kit ile birlikte ana fren merkezi de değişti mi ? fren gücü yetmiyor sanki
değişmedi ama yukarıda da yazdığım gibi fren gücü baya bi yüksek çıkıyor test sonucu.

burakgunay
19-04-2014, 23:02
Takipteyim merak ettim

Oznsrl
19-04-2014, 23:59
düşük hızda devreye gidip yüksek hızda girmemesi olmaz bence yüksek hızda frene uzun süremi bastınız yoksa aniden kökleyip bıraktınız mı çünkü aniden kökleyip bıraktıysanız algıyamamış bi süre kızaklamış olabilir bide yüksek hızdaki pedal vurma şiddeti düşük hızdakine göre az en azından benm arabada öyle blkide fark etmediniz ani bi durumdaiseniz

onursumer
20-04-2014, 00:17
benim başımada defalarca geldi abs devreye giriyor fakat araba sağa sola çekiyor ama o an şoyle bir durum var direksiyonu nereye çevirirsem çeviriym araba o yone gidiyor kontrol kaybolmuyor

bence her lastikte birebir aynı tutunma yaşanmadığından dolayı bu şekilde birşey gerçekleşiyor

ozellikle yerler çok iyi tutan asfalt değil ise çok başıma geldi

gökberk
20-04-2014, 00:21
O tutunma hissi ABS'nin devreye girdiği andaki histen kat kat iyi bana göre..
Sistem sorunlu olduğunda direk ışığı yakması lazım.

bektas_talay
20-04-2014, 00:41
lastiğin ötüp ötmemesi hamuruna bağlı şahsen ben viraja girdiğimdede ciyak ciyak ötüyor ama esp devreye girmiyor veyahut temde çok hızlı giderken fren yaptığımdada ses geliyor ama abs devreye girmiyor çünki gerek duymuyor yani sorun yok sadece frende sağa sola çok mu şiddetli çekiyor ona bakmak gerek ve önemli birşey daha ön yerde arka havada ve ön aks mesafesi arkadan düşük ise ani frende arka kısmın sağa sola atıp öne gelme hissiyati oluşabilir ön tarafın daha iyi tutumasından ötürü aynı sorunu ben polo gti da yaşamıştım ön 25 arka 40mm düşüren yay takıp 2 cm arkaya spacer taktım şuanda rayda gibi fren yapıyorum

yani bunu inceleyip bakmak ve böyle ciddi hızlarda frenleyip kontrol etmek gerek ama ne kadar kuvvetin varsa bas 180 den 0 a kadar anlarsın o zaman sorun varmı yokmu

coolvtec
20-04-2014, 16:39
arkadaşlar çok teşekkürler. son mesajlardan sonra sorunu anladım;

sağ sol fren gücü farklı ve wilwood kit ile fren gücü yüksek olunca, yüksek hız panik frende arabam bir tarafa çekmeye başlıyor. buna ön tarafın hayli basık olmasını da eklersek sonuç bu.

peki bu fren gücünü eşitleyebilmenin bir yolu var mıdır?

Schumi
20-04-2014, 19:13
ABS devam ettiği sürece ayarlama yapman pek mümkün değil. Bende hem ABS hem ESP var. Brembo 4 piston fren var. 160-180 ile şok frene basınca yaklaşık yarım saniye 1 saniye kadar araba kızaklıyor ve ardından ABS devreye giriyor. Teker dönüş hızı yüksek iken ABS'nin tepkime süresi yani olayı algılama zamanı uzuyor. Ayrıca yerine göre bazen bendede sola çekme oluyor yarım saniye vs. kadar. Sistemde hava vardı ve ESP pompası yüzünden normal hava alma yöntemi işe yaramıyor pompada hava kalıyordu. Peugeot bilgisayarına bağlı iken hava alınca baya baya düzeldi. Şimdi nerdeyse hiç çekme yapmıyor. Ama arada ABS 1 saniye kadar kaçırabiliyor.

coolvtec
20-04-2014, 21:15
ABS devam ettiği sürece ayarlama yapman pek mümkün değil. Bende hem ABS hem ESP var. Brembo 4 piston fren var. 160-180 ile şok frene basınca yaklaşık yarım saniye 1 saniye kadar araba kızaklıyor ve ardından ABS devreye giriyor. Teker dönüş hızı yüksek iken ABS'nin tepkime süresi yani olayı algılama zamanı uzuyor. Ayrıca yerine göre bazen bendede sola çekme oluyor yarım saniye vs. kadar. Sistemde hava vardı ve ESP pompası yüzünden normal hava alma yöntemi işe yaramıyor pompada hava kalıyordu. Peugeot bilgisayarına bağlı iken hava alınca baya baya düzeldi. Şimdi nerdeyse hiç çekme yapmıyor. Ama arada ABS 1 saniye kadar kaçırabiliyor.

ben en iyisi şu fren havasını tekrar kontrol ettireyim. bu iş bilgisayara bağlı iken nasıl yapılıyor biraz açıklar mısın? bilgiler için teşekkürler :icon_tup:

Schumi
20-04-2014, 23:24
ben en iyisi şu fren havasını tekrar kontrol ettireyim. bu iş bilgisayara bağlı iken nasıl yapılıyor biraz açıklar mısın? bilgiler için teşekkürler :icon_tup:

ESP'li araçlarda oluyor bu genelde. Bilgisayar sisteminde ESP menüsüne girince ABS pompasından tıkır tıkır sesler geliyor valfler açıyor kapıyor. O sırada klasik pedaldan pompalama ile beraber kaliperden hava alınıyor. Her teker için tekrar ediliyor. 206 RC'nin servis kitabından bu şekilde bahsediyor ama ESP olmayan GTI'da bunun bahsi geçmiyor.