PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : bmw 3.16 F30



Maxi
20-04-2014, 19:38
2014 3.16 hakkinda bir sorum var
aracin yokusta geri kayma ilgili davranisi nasil?

997TT
20-04-2014, 20:16
Kaymaz,hold var.

Ranthor
20-04-2014, 20:21
Hic kaymadi su ana kadar..

Maxi
20-04-2014, 20:31
bunun icin bir opsiyon secenek buton falan varmi?

öskür
20-04-2014, 21:49
Hillholder standart

Maxi
21-04-2014, 13:45
soyle birsey varmis
frene bastin . ayagini cektikten sonra 3 saniyen varmis ya frene yada gaza basman lazim yoksa arac kaymaya basliyor. yani sistem 3sn sonra devreden cikiyormus.

sunun tam kullanimi nasilki
hepiniz hayir hic kaymiyor kaymaz yazdiniz.

Burak
21-04-2014, 13:49
Hill holder zaten bu sekilde çalışıyor. Birkac saniye icinde gaza veya frene tekrar basmanız gerekiyor. Bundan öte bir sistem ariyorsanız direk yokusta aracı tutan asistan vardı Mercedeste yeni A serisinde vs opsiyon, baska markada görmedim.

Hill holderin kullanimi, ışıklarda yokusta durdunuz. Ayağınız frende. Kalkacağınız zaman frenden çektiğinizde birkac saniye freni tutar. Gaza basmanıza fırsat veriyor kaymadan.

_driver_
21-04-2014, 14:00
soyle birsey varmis
frene bastin . ayagini cektikten sonra 3 saniyen varmis ya frene yada gaza basman lazim yoksa arac kaymaya basliyor. yani sistem 3sn sonra devreden cikiyormus.

sunun tam kullanimi nasilki
hepiniz hayir hic kaymiyor kaymaz yazdiniz.

başka bir forumda şöyle bir bilgi paylaşılmış

Yokuş Kalkış Desteği (HillHolder) Nedir?
Belli bir eğimin üzerindeki yokuşlarda aracı kaldırırken ayağı frenden çekip gaza basıp debriyajı bırakana kadar geçen zamanda otomobilin kaymasını önlemek için araç kullanımını kolaylaştırmak amacıyla yapılmış bir sistemdir.

Nasıl Çalışır?
Sistemin çalışması için yokuşun eğimi, fren ve debriyaj pedallarından gelen verileri değerlendirir.
Öncelikle frene basılmalıdır. Debriyaja bastıktan sonra 3 saniyelik süre başlar.

Fren basılı; boş viteste debriyaja basıp freni bıraktığınızda hillholder devrede olacaktır.
Fren basılı; debriyaja basıp 1.vitese takıp freni bıraktığınızda hillholder devrede olacaktır.

Fren basılı; debriyaja basmadan freni bırakırsanız hillholder devrede olmayacaktır.
Fren basılı; debriyaja basıp 3 saniyeden fazla beklerseniz freni bıraktığınızda hillholder devrede olmayacaktır.
Fren basılı; 1.vitese taktıktan sonra hareket etmek için 3 saniyeden fazla beklerseniz hillholder devrede olmayacaktır.

Aynı şartlar ters yokuşta da geri vites için geçerlidir.

Önemli: Debriyaj balatalarınızı çok zorlamamak için yokuşta kalkış esnasında süreye dikkat etmenizi öneririz. Aksi halde araç tutunurken yarım debriyaj yapmanızdan dolayı balatalar daha çabuk yıpranabilir.


ALINTIDIR

Yiğit G.
21-04-2014, 14:29
otomatikten pek anlamamda , ne gereksizmiş.Ayağını çektiginde dursun işte öyle gaza basana kadar...

Berkan
21-04-2014, 15:02
Nasıl Çalışır?
Sistemin çalışması için yokuşun eğimi, fren ve debriyaj pedallarından gelen verileri değerlendirir.
Öncelikle frene basılmalıdır. Debriyaja bastıktan sonra 3 saniyelik süre başlar.

Fren basılı; boş viteste debriyaja basıp freni bıraktığınızda hillholder devrede olacaktır.
Fren basılı; debriyaja basıp 1.vitese takıp freni bıraktığınızda hillholder devrede olacaktır.

Fren basılı; debriyaja basmadan freni bırakırsanız hillholder devrede olmayacaktır.
Fren basılı; debriyaja basıp 3 saniyeden fazla beklerseniz freni bıraktığınızda hillholder devrede olmayacaktır.
Fren basılı; 1.vitese taktıktan sonra hareket etmek için 3 saniyeden fazla beklerseniz hillholder devrede olmayacaktır.

Aynı şartlar ters yokuşta da geri vites için geçerlidir.

Önemli: Debriyaj balatalarınızı çok zorlamamak için yokuşta kalkış esnasında süreye dikkat etmenizi öneririz. Aksi halde araç tutunurken yarım debriyaj yapmanızdan dolayı balatalar daha çabuk yıpranabilir.


ALINTIDIR


aracımda aynı sekilde calısıyor. yokus dur kalklarda tam durmadan yarım debriyajla falan tuttugnuzda yada tam durmadan geri kalktıgna devreye girmiyor illa durulcak :) 3 saniye gayet yeterli buarada kalkmak için hatta fazla bile bazen park ederken dalıyorm unutuyorm 3 saniye beklekii kaysında yerine girsin araba :)

manuelde alısmak lazım başta 1-2 stop ettirdim sonra cozdum :) kalkarken freni bırakmadıgından biraz fazla gaz vermek gerekiyor yoksa stop an meseli :)

Ranthor
21-04-2014, 15:24
valla benim araba otomatik, zaten f30 lar tam otomatik..
neden kaysın ki?

ghibli06
21-04-2014, 18:13
f30'un manuel şanz. olanı yok ki?

Maxi
21-04-2014, 18:29
benim dediğimde otomatik zaten
steptronikmi nedir

ghibli06
21-04-2014, 18:33
onlar hiç kaymaz ki zaten, smg ya da manuel gibi değildir, 1.16 da var manuel sadece... sıkıntı olmaz yani...

Maxi
21-04-2014, 18:46
şu işi bir türlü çözemedik usta
kardeşim aldı 3.16 , araba 1 haftalık daha
yokuşta kayıyor diyor
frenden ayağını çekinde 3sn sonra falan salıyormuş geriye araba
vites kolu aynen bu
http://www.bmw.com.tr/_common/shared/newvehicles/x/x3/2010/showroom/efficiency/_img/8_gear_automatic_01.jpg

buraya yazan arkadaşların cevapları farklı gibi
bazısı kaymaz diyor, bazısı 3sn sonra kayar diyor.
ozan neden kaysın diyor?

yani bende anlamadımki basit bir sistem bu, ya kayar ya kaymaz

Okan.A.A
21-04-2014, 18:49
Hill holder denmi olup olmadıgını anlamak çok basit aslında. Ayağını frenden çektikten sonra , araç kendini geri salmadan hemen önce frenlerden böyle bi gıcırtı gelir .Tutamamaya başladığını ve frenden cektigini anlıyosunuz zaten aracın. Eğer böyle bi tepki yoksa şanzımanda sıkıntı olabilir

SerkanYazgan.
21-04-2014, 18:51
Frene baskı yaptığı için 3 saniyeden sonra kayması yani freni bırakması normal bir durum.

ghibli06
21-04-2014, 18:52
şu işi bir türlü çözemedik usta
kardeşim aldı 3.16 , araba 1 haftalık daha
yokuşta kayıyor diyor
frenden ayağını çekinde 3sn sonra falan salıyormuş geriye araba
vites kolu aynen bu
http://www.bmw.com.tr/_common/shared/newvehicles/x/x3/2010/showroom/efficiency/_img/8_gear_automatic_01.jpg

buraya yazan arkadaşların cevapları farklı gibi
bazısı kaymaz diyor, bazısı 3sn sonra kayar diyor.
ozan neden kaysın diyor?

yani bende anlamadımki basit bir sistem bu, ya kayar ya kaymaz

rampanın dikliği nedir? bizdeki F30GT de aynı şanz var ve de kaymıyor...

individual
21-04-2014, 18:53
Hill holder düğmesin yoksa araçta otomatik hill holder vardır.

Mesela benim arabamda otomatik hillholder var.yokuşta duruyorum ayağımı frenden kaldırdıkdan 3-4 saniye sonra araba kayıyor.Zaten 3-4 saniye sürmüyor ayağınızı frenden kaldırıp gaza basmanız.

ghibli06
21-04-2014, 18:58
Ankara'ya dönünce deneyeceğim benim de içime kurt düştü :)

ahmetbaha-drs
21-04-2014, 19:04
Start/Stop özelliğinden dolayıda kayma yapıyor olabilir?..

Maxi
21-04-2014, 19:05
yok kayıyormuş, kullanan bir arkadaşla konuştum

aslında sistemin amacı şu
bayırda, dur kalk yaparken kaydırıp arkadakine çakma..
3 saniye falan kaymıyor sonra salıyor arkaya

genede biraz saçma geldi, hiç kaymasın?
isteyen geri vitese alır geri gitmek için
aptal bir otomatik şanzıman değilki bu

KOSEREN
21-04-2014, 19:09
Tork konvertörlü tam otomatik şanzumanda çok dik bir yokuş yoksa kaydırmaması gerekir zaten,dik bir yokuşta ise Manuel gibi salmaz kendini.İstenen şey arabanın hiç kaymaması mı?

Tayfun.O
21-04-2014, 19:21
yok kayıyormuş, kullanan bir arkadaşla konuştum

aslında sistemin amacı şu
bayırda, dur kalk yaparken kaydırıp arkadakine çakma..
3 saniye falan kaymıyor sonra salıyor arkaya

genede biraz saçma geldi, hiç kaymasın?
isteyen geri vitese alır geri gitmek için
aptal bir otomatik şanzıman değilki bu

Yokuşta da uzun süre bekledi mi gaza vermeden aracı boğmaz mı ya holder devreden çıktıktan sonra gaz vermeyince aracın torku yüksekse rölanti düşer , torku azsa motor boğulur diye biliyorum ama . Holder sistemi çok iyi bir şey özellikle bayan sürücüler için çoğu yokuşta panikliyor gaz-fran-debriyajı karıştırıyorlar :D

Ranthor
21-04-2014, 20:56
arkaya salmiyor hakan abi,
arac otomatik nasil salsin arkaya... arac d de iken tekerler geri geri giderse disliler filan atmasi lazim, yada stop etmesi.

sadece arabayi stop edince p ye alinca bir 50 cm kendini birakiyor, o cok tedirgin edici..

her sabah yokusta kaldiriyorum, yarin gidip 3 saniye beklicem frene gaza basmadan, bakalim geri birakacak mi?

birakirsa bomba olur

KOSEREN
21-04-2014, 21:02
fazlaa....

darkmoon
21-04-2014, 21:15
yokuş kalkış sistemi benim bildiğim 80 li yıllardan beri var .. sadece yerli araçlara kadar düşünce ismi duyuldu popüler oldu.. ve en önemlisi yeni nesil debriyajlı yani manuel araçlarda hill holder daha faydalı ve etkili diye biliyorum..

yokuş yukarda otomatikde araç devamlı kaydırmadan dursa ismi hill holder olmaz otomatik el freni sistemi olurdu :)
o sistemde zaten bmw audi mercedes ve yeni nesil hemen hemen bütün otomatik araçlarda var..

manuel araçda 2 sensör var biri debriyajı biride yokuşun eğimini denetliyor yokuş yukarı halde araç kavramaya gelene kadar aracın kaymasını engelliyor..

Maxi
21-04-2014, 21:17
ozan soyle yap
araci D ye al
biraz ilerle sonra frene bas
sonra freni birak 3 sn sonra ne olacak?

Ranthor
21-04-2014, 21:21
tamam yarin yaparim sabah ise giderken..

0zan
21-04-2014, 21:29
dik yokuşta hiç güven vermiyor, misal fethi paşa korusu çıkışı

onursumer
21-04-2014, 22:24
beri turlu turlu otomatik araç kullanma fırsatı buldum

eski modeller dışında

yeni nesil otomatik şanzımanlar genel olarak belli bir sura sonra ufak ufak bırakıyor ki bu genel olarak bilerek yapılan birşey diye biliyorum şanzıman omrunu uzatmak açısından

mesela benim getzde klasik otomatik olmasına rağmen düz vitesten bir farkı yok freni bırakın yolun sonuna kadar geri geri gidiyor :D

Berkan
21-04-2014, 23:18
ozan soyle yap
araci D ye al
biraz ilerle sonra frene bas
sonra freni birak 3 sn sonra ne olacak?

abi ben buna benzerini yazdım kendi aracım için yasadıklarımdan (manuel ceed hill hold mevcut.)

biraz ilerleyip durmaya yakın olup (yarım debriyaj ondekinin ilermesini bekler kıvamda) ama tamamen durmadıgın takdirde ilermeye devam etmek istersem kaydırıyor arabayı normal hill holdsuz gibi .ama tamamen durup kalkmak istiyim hemen devreye giriyor gramda kaydırmadı ulus etilerin dimdik yokuşlarında bile...

devrede oldugnu yokusta dururken freni bırakıp tekrar basınca (arac hill holddan frenledigi için) fren pedalı zaten en üstte azcık basılabilen kıvamda oluyor anlayabilirsiniz net sekilde ( yada yine enazından bende busekilde)

buarada çok onemi yok ama sizdeki vitesin yuvarlatılmış degilde bundan olması lazım 3.16 lerde spor vites olmaması lazım

http://thumbs3.ebaystatic.com/d/l225/m/mP8evLC7mU3uNH8WguxoTiA.jpg

ghibli06
22-04-2014, 06:21
evet çok dik rampada kaçırıyor ve de bunu şanzumanı korumak için yapmışlar :) yılların BMW cisiyim, ilk defa öğrenmiş olduk :)

Ranthor
22-04-2014, 07:57
3 saniye sonra direk saliyor anaaaaa

ghibli06
22-04-2014, 08:07
3 saniye sonra direk saliyor anaaaaa

aynen öyle :D

Sinan'S2k
22-04-2014, 08:34
Sanırım bu salma olayı yakıt tüketimi içinde yapılmış olabilir. Aracın devamlı gaz vermesi yakıt tüketimini arttırıyor çünkü. Benim Audi A4 maşallah düz yolda gaza basmana gerek yok.

Maxi
22-04-2014, 18:07
3 saniye sonra direk saliyor anaaaaa

vaaay ozan usta, kökezledin bakıyorum? :D

yok yok şaka, ben hak veriyorum size
normalde hiç birimiz yokuşta 3sn beklemeyiz
o yüzden böyle birşeyden haberimiz olmaz