Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Civic es7 Porya Değişikliği



ZaZu
27-04-2014, 21:14
Malumunuz civic 4x100 ve artık çok fazla çeşit jant kalmadı arabaya bu bijon aralığında. Spacer olayına da pek güvenmiyorum güvenmesemde yine jant genişliği pproblemi çıkıyor.

Arabayı 5x114,3 Fd6 ölçüsünde yapma fikri geldi aklıma. Ancak es kasaya uyumlu olabilecek hangi arabada vardır bilemiyorum.

Eski kasa CRV lerin yabancı bir forumda olduğu yazılmış ama uygulayan yok.

Ayrıca EP serisi Typer 5 bijon Sport serisi 4 bijonlu. Acaba bunlarınkisi olabilirmi hemen hemen aynı yılların üretimi

Uygun poryayı anlamanın kolay bir yolu veyahut sizlerin bir tahmini varmıdır?

Birde porya değişikliğinden sonra disk değişecek diğer aksamlardan değişik şeyler nelerdir? Kaliper taşıyıcı vs.

levent
28-04-2014, 00:50
disk çapları aynı veya kaliper tölare edebilir ise disk + porya ile çözülür sanıyorum.

kanashibari
28-04-2014, 08:18
Bursada yapan var nicki daredevil onla bir görüş istersen adı yıldıray.
Komple Vtec2 Es nin tüm yürüyeni typera çevirdi typer jantı taktı problemsiz kullanıyor.

DENON
28-04-2014, 08:46
komple yuruyenı değiştirmek yerine ileriki günlerde bende sıfırdan 5 bijon porya yapıp fd6 diskleri ile 5x114.3 e geçicem kısmetse , tabı parcaları kendim imal edeceğim için bana malıyeti olmayacak , deneyıp görecez

Ome_RS
28-04-2014, 08:49
bence sadece jant için bu işlemi yapmayın maliyeti biraz artsada typer vs yuruyene geçin frenlemede de etkisi olsun hem buyuk fren sistemi jant içinde daha güzel görünüyor

DENON
28-04-2014, 08:53
bence sadece jant için bu işlemi yapmayın maliyeti biraz artsada typer vs yuruyene geçin frenlemede de etkisi olsun hem buyuk fren sistemi jant içinde daha güzel görünüyorsırf buyuk fren sistemi için yürüyen değiştirmek yerine kaliper spacer i kullanıp yine büyük fren sistemi kullanılabılır maliyet daha da düşük olur

kanashibari
28-04-2014, 09:06
Ayrıca ek bilgi ES kasa sportlar 5 bijondur. 4 bijonlu olanlar sport değil 3 kapı diye geçer buda dip not olsun.

Ahmet.S
28-04-2014, 12:52
Acura type s ve ep2 sport 5 bijon yürüyen direk oluyor.
Yıldıray da ep3 aksı var onun için direk oluyor. Ep3 yürüyen için tornada porya işin parça yaptırılabilir.

Yusuf sen benim parçayı yap kardeşim bırak yürüyeni filan.

SErhat.
28-04-2014, 13:26
İlk önce aracın makyajsız kasa mı, makyajlı kasa mı? Makyajlı ile makyajsızın arka frenleri de farklı.

Makyajsızlar arka kampana, makyajlı kasa ise arka disk fren. 2003'ün 2. yarısında üretilen yarı makyajlı modeller de disktir.

Bu sebeple 2 modelin arka taşıyıcıları gibi parçaları da farklıymış.

Geçen yaz 5x114.3 EP3 jant almıştım takmak için ama maalesef takamamıştım bu sebepten ötürü. Sadece disk+porya değişimi ile kurtarırız sanıyordum ama Bursa'daki EP3 Swap Vtec2 sahibi Yıldıray abi ile görüşünce arka taşıyıcı denilen parçaların da değişmesi gerektiğini anladım. Parçacılarla görüştükten sonra maliyetin minimum 3-4 bin TL'yi bulacağını görünce vazgeçmiştim kendi aracım için.(2002 makyajsız kasa, arka kampana fren). El freninin halatı bile değişecekmiş.

Aracınızın arka fren sistemi disk ise maliyet biraz daha azalıyor tabi taşıyıcı değişimi olmayacağı için. Ama yine 2 bini rahat bulur diye düşünüyorum.

Şu da var, İstanbul'da kırmızı bir Vtec2'nin arka kampanasını 5x114.3'e göre yeniden deldirmişler tornacıda ve o şekilde kullanıyorlar. Sadece ön diskler ve poryalar değişmiş. Aracın fotoları da var hatta nette, bronz renkli 5 bijonlu Volk Rays TE37 jantları var.

Benim gittiğim/sorduğum tornacı ise yapamayız demişti ve kampanaları doldurtup yeniden deldirme işinden de vazgeçmiştim.

Jantları da 4x100'e çevirttir tak diyen oldu ama güvenemedim ve nihayet satmıştım.

Aracınız kampanalıfren ise arkası, deldirme olayını iyi araştırın. En ucuz maliyetle bu şekilde takılabilir. Onun haricinde diskse arka frenler, EP3/EP2 Sport(5 bijon) parçaları ile işlem yapılır, maliyet ona göre olur.

Bu da açtığım konu. @daredevil - Yıldıray abi gerekli bilgileri yazmıştı.

http://www.techturkey.com/forum/yol-tutus-amp-aktarma-ve-frenler/159268-vtec-ii-arka-4x100-kampanayi-5x1143-diske-cevirmek-icin.html
---------------------------

@DENON

Yusuf Abi porya ile beraber şu 5 bijon arka kampana olayına da el atarsan çoğu Vtec2 sahibinin dualarını alırsın desem abartmış olmam. İşte o zaman sadece kampana değişimi ile minimum harcama yapılmış olur porye+disk yerine. (Tabi bu dediğim makyajsız kasa için geçerli.)

redbull35
28-04-2014, 19:36
İlk önce aracın makyajsız kasa mı, makyajlı kasa mı? Makyajlı ile makyajsızın arka frenleri de farklı.

Makyajsızlar arka kampana, makyajlı kasa ise arka disk fren. 2003'ün 2. yarısında üretilen yarı makyajlı modeller de disktir.

Bu sebeple 2 modelin arka taşıyıcıları gibi parçaları da farklıymış.

Geçen yaz 5x114.3 EP3 jant almıştım takmak için ama maalesef takamamıştım bu sebepten ötürü. Sadece disk+porya değişimi ile kurtarırız sanıyordum ama Bursa'daki EP3 Swap Vtec2 sahibi Yıldıray abi ile görüşünce arka taşıyıcı denilen parçaların da değişmesi gerektiğini anladım. Parçacılarla görüştükten sonra maliyetin minimum 3-4 bin TL'yi bulacağını görünce vazgeçmiştim kendi aracım için.(2002 makyajsız kasa, arka kampana fren). El freninin halatı bile değişecekmiş.

Aracınızın arka fren sistemi disk ise maliyet biraz daha azalıyor tabi taşıyıcı değişimi olmayacağı için. Ama yine 2 bini rahat bulur diye düşünüyorum.

Şu da var, İstanbul'da kırmızı bir Vtec2'nin arka kampanasını 5x114.3'e göre yeniden deldirmişler tornacıda ve o şekilde kullanıyorlar. Sadece ön diskler ve poryalar değişmiş. Aracın fotoları da var hatta nette, bronz renkli 5 bijonlu Volk Rays TE37 jantları var.

Benim gittiğim/sorduğum tornacı ise yapamayız demişti ve kampanaları doldurtup yeniden deldirme işinden de vazgeçmiştim.

Jantları da 4x100'e çevirttir tak diyen oldu ama güvenemedim ve nihayet satmıştım.

Aracınız kampanalıfren ise arkası, deldirme olayını iyi araştırın. En ucuz maliyetle bu şekilde takılabilir. Onun haricinde diskse arka frenler, EP3/EP2 Sport(5 bijon) parçaları ile işlem yapılır, maliyet ona göre olur.

Bu da açtığım konu. @daredevil - Yıldıray abi gerekli bilgileri yazmıştı.

http://www.techturkey.com/forum/yol-tutus-amp-aktarma-ve-frenler/159268-vtec-ii-arka-4x100-kampanayi-5x1143-diske-cevirmek-icin.html
---------------------------

@DENON

Yusuf Abi porya ile beraber şu 5 bijon arka kampana olayına da el atarsan çoğu Vtec2 sahibinin dualarını alırsın desem abartmış olmam. İşte o zaman sadece kampana değişimi ile minimum harcama yapılmış olur porye+disk yerine. (Tabi bu dediğim makyajsız kasa için geçerli.)
Arka frenler makyajlı makyajsız diye ayrılmıyor. LS olanlar arka kampana ES ler arkalar disk :icon_tup:

Seven7
28-04-2014, 19:39
Benim asıl anlamadığım, 4x100 jant seçenekleri yetmiyorsa 5x114,3 nasıl yetecek? Belirlediğiniz bir jant yoksa eğer bence tekrar düşünün.

ZaZu
28-04-2014, 20:14
@SErhat.


Benim arkadalarda disk makyazlı kasa.. Linkini verdiğin konuya baktım kampanalı olan farklı bir durum yıldıray arkadaşın dediğine göre bana taşıyıcıya vs. gerek yok

Sadece ep3 sport ön arka porya + disk? Doğrumu anladım?

@DENON

Abi peki EP3 disk yerine FD6 diski alıp takılsa kaliperde sorun çıkarmı ki?

SErhat.
28-04-2014, 20:21
Arka frenler makyajlı makyajsız diye ayrılmıyor. LS olanlar arka kampana ES ler arkalar disk :icon_tup:

Ayrılıyor. Sizin dediğiniz durum 2003-2006 modeller için geçerli.

2001-2002 ve 2003'un ilk yarısında üretilmiş ES'ler de kampana.

Benim aracim 2002 ES; üstelik 2002 Antalya Oto Fuarina bayinin standda sergilemek için getirttigi arac ( yan etekler, gri konsol kaplama, ruzgarliklar vs. Gibi aksesuar ekstralari vardı o zaman için standart ES' ten farklı olarak); buna rağmen arka kampanadir.

@Zazu

Arka fren diskse 5 bijonlu Civic 1.6 Sport'un parcalarini alirsin; takarsin. Taşıyıcı değişimi olmayacak sanırım.

daredevil
04-05-2014, 02:17
pm attım. ön arka poyralar ve diskler + ön aks bilyaları gerek 4-5 aracın poyraları uyuyor.