Orijinalini görmek için tıklayınız : Apexi SAFC2 Ayarları Yardım
Merhaba arkadaşlar aranıza yeni katıldım. Ben 6 yıllık bir Rover 200 kullanıcıyım. Uzun zamandır aklımda olan projeyi sonunda hayata geçirdim ve arabamı turboladım. Proje için kullandıgım parçaların çogu bana hazır geldi, bende üstüne fazla ekleme yapmadan aracı topladık.
Kullandıgım Parçalar:
-mg zr turbo piston
-mg zr turbo krang mili
-vvc emme manifoldu
-62 mm gaz kelebegi
-costum intercooler
-k03 turbo
-el yapımı turbo manifold
-hks turbo timer
-hks evc5
-apexi safc2
-nkg iridyum buji
Birkaç parça daha var yazmadıgım. Uzunlafın kısası;
Sizlere danışmak istedigim bir sorunum var. Aracı toplarken beyin kullanmadık kendi beyniyle çalışıyor. Rolantide bir sorun yok fakat hareket halindeyken 3000-3500 devir aralıgında araç yığılıyor. Öğrenmek istedigim beyin takıncaya kadar safc den ayar yapabilirmiyiz. Yapabiliyorsak nasıl bir ayar yapmalıyız. Bunun haricinde baska bir çözüm yolu varsa bilen arkadaşlar yardımcı olabilir mi? Şimdiden teşekkürler.
mutlaka yüksek basıncı tanıyan bir beyine geçmeden önce...
arabaya acilen wideband afr ,egt ,boost saati falan takmalısın
hava yakıt karışımını kontrol etmeli ve görmelisin
zaten safc2 taksan bile ayar için wideband şart
ama safc2 kurtarmaz seni
motoru tahmininden daha çabuk kırarsın, bu şekilde gazlama
orjinal beyin atmosferik basınçlarda çalışır yukarısını görmez, motor fakirde kalır bummm.
Bilgiler için teşekkürler, wideband haricinde diğer göstergeler mevcut widebandı bağladıktan sonra aem fic kullansak biraz daha sağlıklı sonuç alabilir miyiz? Zaten aracı 0,7-0.8 bar civarı basınçta kullanmayı düşünüyorum, bu konudaki fikirlerinizi de belirtirseniz sevinirim!
boosted_pug
02-05-2014, 23:41
safc veya aem fic size tat vermez bukadar emek harcadiktan düzgün bir beyinle islemi sonlandirmanizi tavsiye ederim siteye uye daha önce aem fic kullanip da söküp atan bircok atkadas mevcut en kötü ms2 v3.0 veya daha ii beyinler ile islemi sonlandirirsaniz sıkılmadan , sogumadan binecginiz bi araciniz olur
İngilizler genelde Megasquirt tarzda beyin kullanıyorlar aşağı yukarı sizin setup ile benzer şekildeki modifiyeler ile.
Bence de standalone bi sisteme geçmelisiniz, MS yapacaksanız da ya çok iyi toplanmış olmasına özen gösterin ya da biraz daha fazla verip AEM, Haltech gibi ürünlere yönelin derim.
Safc kullanilabilir, fakat bir map sensore ve buyuk enjektore ihtiyaciniz olacak (basinca gore ayar yapmak icin)
normalde safc yi tetikleyen gaz kelebegi sensoru voltajidir dusuk gaz yuksek gaz ayari vardir.
Turbo araclarda ise map sensoru voltajini kullanarak basinc haricinde yakiti kismak (buyuk enjektor takildigi icin) basinctada yakiti arttirmak icin kullaniliyor.
Bu isleme "safc hack" deniyor..
Ancak bu yontemi sadece ve sadece bu haliyle kullanmamaniz icin oneririm. Benimde esas onerim atesleme yakit ve devire mudahale edeceginiz ayarlanabilir beyne gecmeniz olur.
Ek olarak wideband mutlaka olmali..
Verdiğiniz bilgiler için hepinize teşekkür ederim.
Buraya kadar yapılan işten memnunum şu haliyle bile çok canlı oldu, sonuç olarak sağlam canlı bir beyinle olayı tamamlayacağız. Gecici bir çözüm arayaşındaydım ama sanırım en sağlıklısı olması gereken olcak onun içinde beyinle olayı sonuçlandıracağım... Tekrar teşekkürler :)
VtecDream
04-05-2014, 15:52
hocam megasquirt 3 takarsan bence tadından doyamazsın arabana :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.