PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : EVO 6 GSR TME - AYC hatası



coder
07-05-2014, 23:36
Selamlar,
EVO 6 GSR TME'miz mevcut. Araç soğukken hiç bir sorun mevcut değil, arabaya 5 dakika bindiğimizde sıkıştırsakta sıkıştırmasakta kontağı kapadıkan sonra bir problem yok.

Sonra aracı çalıştırmak istediğimizde önce sarı AYC lambası yanıyor, AYC lambası söndükten sonra (2-3 saniye içerisinde sönüyor) araba 2 piston gibi çalışıyor yani vuruntulu 10 saniye sonra arıza lambası (sarı) yanıp stop ediyor.

Arıza kodu okuyamıyoruz beyine giriş yapamıyoruz. ARaştırmalarıma rağmen bir sonuç alamadım malesef. araba 5-6 saat durduktan sonra yani soğuduktan sonra düzeliyor.

sebebi ne olabilir? Araçta performans 10 numara full stock hiç bir sıkıntısı yok..

onursoytam
08-05-2014, 10:57
araç 2 piston gibi çalışıyorsa ufak bi sente problemi oluşmuş olabilir
ama performance de sıkıntı yok diyorsunuz ilginç TME uzmanları hemen cevap verir :)

turbogsi
08-05-2014, 11:15
merhaba

aracın akü şarjını ölçdünüzmü

aynı durum benimde başıma geldi akü voltajı 10v a indiğinde

enjektörleri kapadığı için 3 silindir gibi çalışıyordu şarjı düzeltince bir problem kalmadı araç ısınınca akü şarjını ölçmenizde fayda var.

öskür
08-05-2014, 11:20
AYC ile hiçbir ilgisi yok durumun,elektrik sistemi ve ateşleme sistemini baştan aşağıya kontrol edin,arkadaşın dediği gibi düşük voltaj sıkıntılarındada benzer sorunlar olur,ama mutlaka mut3 test cihazı olan bir yetkili servise gidin arıza kaydı kesin çıkar,işinizde kolay olur..

coder
08-05-2014, 14:21
Cevaplar için teşekkür ederim.
Voltaj göstergem var 12,11.8 civarı. ama aracı sıkıştırmasakta sıkıştırsakta 500 metre sonra stop ettiğimizde aynı probllemleri yaşıyoruz. Araç 40 bin de ve o problemi yaşamaz isek performans geçekten güzel ama o problemi yaşayınca rolanti dalgalanıyor ve vuruntulu çalışıyor..

turbogsi
08-05-2014, 14:28
14-14,5 aralığında olmalı akü voltajı

Problemin muhtemenel ordan geliyor.

turbogsi
08-05-2014, 14:37
aracının şarjı soğukken daha yüksekdir ısındığı zaman voltaj daha da düşer
tüm problemin voltajdan geliyor
vuruntulu çalışman voltaj çok düşük olduğu için çok fakir karışım çalışıyordur araban.
şarj dinamon bozukdur veya aküye giden tesisatın yanmış olabilir.

EMO
08-05-2014, 15:51
Arkadaşların dediği gibi kesinlikle elektronik voltaj sorunun var.

coder
08-05-2014, 17:16
Böyle bir durumda araba ayc lambası yakıp arıza lambası yaktıktan sonra stop eder mı?

öskür
08-05-2014, 19:01
Böyle bir durumda araba ayc lambası yakıp arıza lambası yaktıktan sonra stop eder mı?

Evet voltaj dusuklugunden tum ariza isiklarini yakabilir:)
Bu arada hangi evo 6 bu 40 binde cok merak ettim..

evolution_9
08-05-2014, 19:17
suriyeden getirilen araçmı kırmızı bende merak ettim

coder
09-05-2014, 00:33
Evet voltaj dusuklugunden tum ariza isiklarini yakabilir:)
Bu arada hangi evo 6 bu 40 binde cok merak ettim..
Teşekkürler bilgi için. Bu gün hava soğuktu biraz sıkıştırdım sonra stop ettim ama sorunu yapmadı sorun yaptığında takviye etmeyi deneyeceğim.

suriyeden getirilen araçmı kırmızı bende merak ettim
Hayır aracımız beyaz.

Oz`
09-05-2014, 01:34
:D Mafını kontrol et beyinin su sıcaklığını göremiyor olabilir cok yakıyormu ?

ayc genelde selenoid arızasından yada havasından dolayı yanar

coder
12-05-2014, 10:30
:D Mafını kontrol et beyinin su sıcaklığını göremiyor olabilir cok yakıyormu ?

ayc genelde selenoid arızasından yada havasından dolayı yanar

Abi cok yakma işlemi yok, selenoidden kastın?