Orijinalini görmek için tıklayınız : B Series max hp ler?
Talih.b16
08-05-2014, 01:38
herelde artık vtecte hangi headers hangi filtre iyi olayı devri kapanmıştır.biraz extrem stuplara bakalım bilgi paylaşalım.
b16a r/s ratio olarak yannış bilmiyorsam en ideal motor.peki buna 89 mm veya 95 mm krank takan varmı?yapıp r/s ratio için ne kol kullanıldı ölçü nedir?bu ölçülerde hangi piston kullanıldı cr leri ne?sitede yapan arkadaşlar var mesela burda paylaşılırsa güzel olur.
yurt dışında bir sürü ls vtec yapılıyor artısı ne eksisi ne ne güçler cıkartılıyor?
hazır stroker kit takan varmı?jun crower vs vb gibi.
b16a ile b18c motorlar arasında ne fark var içine b16b yide katalım?
killer nedir ne iş yapar?
neden itb cok fazla tercih edilmiyor?
ben başlıyım mesela b18c blok 95 mm krank 84mm pistonla 280 leri yakalayan hatta geçende vardır.tabi bu setupta egzantrik ve tamamlayıcı malzemelerde var.
b16 ya 95 mm krank taktık kol cok kısa oldu napıcaz daha önce sitede bilal aktepe yazmıştı deck plate diye bir malzeme google amcaya yazın görsellerden ne olduğu hakkında fikir sahibi olursunuz.deck plate ile kol boyu uzar gayet güzel ve hız b serisi elde etmiş oluruz.
ama bazılarıda stroker kitlere karşı gereksiz ağır ve dönme kabiliyeti az diyorlar.devir dönmenin daha iyi olduğunu savunuyorlar.tartışılır.
konuyu açmamın sebebi ise okuyarak bilgi ediniyorum yurt dışında ki sitelerden ama malesef bizde hala headers eksoz filtreden başka mevzu yok.bizim sitedede anlatan 1 2 kişi var onun dışında yazan veya anlayan yok.faydalı olduğunu düşündüm ve açtım.
burakgunay
08-05-2014, 08:05
Takipteyim abi. Güzel konu sağolasın
95mm krank ı ethanol kurtarmayabilir race fuel sart. Vp ftw torco sunoco gibi.
95mm stroke dusunuyorsan DART b20 226mm deck height blok alman sart devir problemini az da olsa ortadan kaldırır(race fuel olmadıgı için gene de problem). B16 için 95mm yuksek olur.
89mm stroke 84mm bore oem kol custom piston setup daha once uyguladık. Bilal de uyguladı.
Jun stroker da kullandık crower 84.5stroke 84.5bore stroker da.
Senin hedefinin ne olduğu önemli. Eğer hem devir döneyim hem torklu olsun hem de ömrü uzun istersen b18c blok oem stroke (87.2) ya da 89stroke 84mm bore en mantıklı tercih olur.
b18c güzel olur,aranılan herşey var stock olarak
Talih.b16
08-05-2014, 17:54
miniks in dediği gibi heralde sağlıklı en hızlı ve güzel setup b18c blokta 89 stroke 84 bore.r/s ratioda hesaplamak lazım tabi.
CIVIC EF / B18C 2.L stroker 265hp test 2 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=Wu-4uqI8aPc)
yukarıdaki videoda b18c blokta 95 mm krank 82mm cp piston kullanılmış.stroker kitle 265 hp almış.buna deck plate ve darton çakılıp 84 85 mm piston takılırsa heralde dahada güçlenir.
peki türkiyede ne yapabiliriz?stroker kit almıycaksanız 89mm oem krank var b20de.bunun üzerinden kol olarak yine oem bi kol kullanılabilir ölçülüp biçilip.piston olarak after market cp arias vs vb kullanabiliriz.bunlar burda rahat bulunabilecek yapılması zor olmayan işler.tabii iyi bi usta ve yazılım şart oluyor.
daha kolayı b20 blok onuda sitede yapan kullanan arkadaşlar hararet problemi yarattığı için pek tavsiye etmiyor.bunu yapmak cok kolay ama problemli olduğu için tavsiye edilmez.
stroker kit alırım diyorsanız 92 ve 95 mm olarak var.eagle jun toda crower gibi markaların sitelerine girip inceleyebilirsiniz.bunlar daha cok set olarak satılır krank ana kol yatak saplama kol gibi malzemeleri içinde barındırır.pistonuda turbo n/a olarak ayırır hatta istediğiniz ölçüde verir 81 den başlar 85 mm e kadar var biliyorum.
arkadaşlar yazdıklarımda yannış eksik bilgi varsa lütfen tamamlayın veya düzeltin.
biz şu an b16 blokta jun stroker kullandık grank kol piston vs. 82 mm 12.5 sıkıştırma rodaj aşamasındayız tahmini 200 220 hp arası bekliyoruz çıkıcak sonuçları buradan paylaşırım
fsunnetci
10-05-2014, 12:16
Integra'ya Dartonlu Cp 12Cr 84mm pistonlu B20 vtec yaptım skunk2 stage 2 egzantrik Vs..220hp aldım ama avans kısık idi eğer avans açılmış olsaydı 230-235 Hp'leri görürdük çok rahat çünkü main girdle ve hafif volan ve hafif kasnak ile 9000 dönüyordum ama sonrası olmadı malesef bazı teknik arızalar dolayısı ile acil iniş yapmak zorunda kaldık :D
Integra'ya Dartonlu Cp 12Cr 84mm pistonlu B20 vtec yaptım skunk2 stage 2 egzantrik Vs..220hp aldım ama avans kısık idi eğer avans açılmış olsaydı 230-235 Hp'leri görürdük çok rahat çünkü main girdle ve hafif volan ve hafif kasnak ile 9000 dönüyordum ama sonrası olmadı malesef bazı teknik arızalar dolayısı ile acil iniş yapmak zorunda kaldık :D
teknik arızalar derken ( : kullandığınız hangi parça işi bıraktı istifa etti
Talih.b16
10-05-2014, 23:11
biz şu an b16 blokta jun stroker kullandık grank kol piston vs. 82 mm 12.5 sıkıştırma rodaj aşamasındayız tahmini 200 220 hp arası bekliyoruz çıkıcak sonuçları buradan paylaşırım
setup ı biraz daha acıklayıcı yazarsanız daha iyi olur.custom parça kullandınızmı egz ne kulandınız?acıklama olursa burdan yapıcak arkadaşlara veya bilgi edinmek isteyenlere faydası olsun.
bildiğim kadarıyla 1.9 falan oluyor stroker kitle.hangi pistonla 12.5 cr oldunuz conta varmı saplama kullandınızmı devir ne dönüceksiniz?
coolvtec
11-05-2014, 00:21
b16 ya yapılackalar benim eski setup bence en mantıklısı;
89mm oem crank
aftermarket b16 kol
84mm darton
84mm özel yapıp pistonlar
=
1970cc.
sıkıştırma ise etanol ne kadar fırsat verirse.
overblack
11-05-2014, 00:44
800 kg,dogbox,lsd,4.90 final drive,stage 2 debriyaj
fsunnetci
11-05-2014, 10:28
teknik arızalar derken ( : kullandığınız hangi parça işi bıraktı istifa etti
benim araçtan sağlam çıkan 2 adet cp pistonları bir arkadaşımıza verdim,kendisi ile daha sonra görüşmemiizde kılıç sekmanların ters takıldığını söyledi ve gezi ayının bir tanesinin yerinden çıkması aracın motor ömrünü kısalttı dolayısı ile :rolleyes:
B16 motorda alcağın güç max 200-210 olur eğerki çok para harcıcam dersen belki 230hp leri görürsün ama fiyat maliyet=güç açısından seni tatmin etmiyecektir.
Bu işin aslı bence nedir ? Asıl güç Dyno üzerinde göreceğin güç değil günlük kullanımda sorunsuzca kullanıcağın güçtür dolayısı ile duyduğun motor güçleri hep kısa sürelerde motor kırmış araçların elde ettikleri güçlerdir bunuda dikkate almalısın bence..
setup ı biraz daha acıklayıcı yazarsanız daha iyi olur.custom parça kullandınızmı egz ne kulandınız?acıklama olursa burdan yapıcak arkadaşlara veya bilgi edinmek isteyenlere faydası olsun.
bildiğim kadarıyla 1.9 falan oluyor stroker kitle.hangi pistonla 12.5 cr oldunuz conta varmı saplama kullandınızmı devir ne dönüceksiniz?
kasamız HB eg :cool:
üst kapak oem ppr port polish yapıldı
oem conta kullandık sevisten aldım
b16 oem blok ppr port polish yapıldı
jun stroker kıt set olarak alındı 82mm 12.5 cr piston grank kol 1,8 cc tekabül edy
acl race ana kol yatak
crower yay şapka
crower stage 2 egzantirik
skank2 ayarlı kasnak
exedy stage 1 baskı şimdilik yeteli görüyorum
440 cc rc enjektör
walbro 255 benzin pompası
Itr yağ pompası
68mm gaz kelebek +port polish yapıldı
hytec heards çok nalet bişey çok yere yakın ama performs 10 numara
Aem hava filitresi +farı kestik direk hava alıyo
Edelbrock emme + port polish
ecu hondata p28 s300
63 mm krom iskender ara borular
hks hi power egsoz
şanzıman sc4 4,785 final drive (DÜŞÜNDÜRÜYOR)
vs vs :soru:
dediğim gibi şuan rodaj aşamasındayız stroker kıtlerde fazla devir dönmeyle ilgili sıkıntıların olduğu bi kaç yazı okudum rodajdan sonra timig ayarını yaptıktan sorra beyin ayarı için doktora gidicezz açıkçası şu an kaç devir dönücez kaç hp alıcaz bizim için süpriz olucak ?
kasamız HB eg :cool:
üst kapak oem ppr port polish yapıldı
oem conta kullandık sevisten aldım
b16 oem blok ppr port polish yapıldı
jun stroker kıt set olarak alındı 82mm 12.5 cr piston grank kol 1,8 cc tekabül edy
acl race ana kol yatak
crower yay şapka
crower stage 2 egzantirik
skank2 ayarlı kasnak
exedy stage 1 baskı şimdilik yeteli görüyorum
440 cc rc enjektör
walbro 255 benzin pompası
Itr yağ pompası
68mm gaz kelebek +port polish yapıldı
hytec heards çok nalet bişey çok yere yakın ama performs 10 numara
Aem hava filitresi +farı kestik direk hava alıyo
Edelbrock emme + port polish
ecu hondata p28 s300
63 mm krom iskender ara borular
hks hi power egsoz
şanzıman sc4 4,785 final drive (DÜŞÜNDÜRÜYOR)
vs vs :soru:
dediğim gibi şuan rodaj aşamasındayız stroker kıtlerde fazla devir dönmeyle ilgili sıkıntıların olduğu bi kaç yazı okudum rodajdan sonra timig ayarını yaptıktan sorra beyin ayarı için doktora gidicezz açıkçası şu an kaç devir dönücez kaç hp alıcaz bizim için süpriz olucak ?
4785 neden düsünduruyor ?
benim araçtan sağlam çıkan 2 adet cp pistonları bir arkadaşımıza verdim,kendisi ile daha sonra görüşmemiizde kılıç sekmanların ters takıldığını söyledi ve gezi ayının bir tanesinin yerinden çıkması aracın motor ömrünü kısalttı dolayısı ile :rolleyes:
B16 motorda alcağın güç max 200-210 olur eğerki çok para harcıcam dersen belki 230hp leri görürsün ama fiyat maliyet=güç açısından seni tatmin etmiyecektir.
Bu işin aslı bence nedir ? Asıl güç Dyno üzerinde göreceğin güç değil günlük kullanımda sorunsuzca kullanıcağın güçtür dolayısı ile duyduğun motor güçleri hep kısa sürelerde motor kırmış araçların elde ettikleri güçlerdir bunuda dikkate almalısın bence..
çok haklısınız sonuçta uzun zamanlar ve bize göre çok paralar harcıyoruz 10 hp aşağı olsun sağlıklı olsun
aracımızın daha önceki setup da 193 hp çıkmıştı ve 10 bin km gitti ama nerdeyse 9800 km si :heyoo: da kullanıldı ( :
4785 neden düsünduruyor ?
5 viteste aracın azda olsa ivme kaybedip yığılcağını ve zaman kaybediceğini düşünüyorum inşallah yanlış düşünorumdur ( :
5 viteste aracın azda olsa ivme kaybedip yığılcağını ve zaman kaybediceğini düşünüyorum inşallah yanlış düşünorumdur ( :
devır uzatırsan gıdersın 9000 9500 ama strockla donebılıcekmısın orasıda var 4,40 bence en ıdealı olur kılıtte gırersen çok guzel olur :)
devır uzatırsan gıdersın 9000 9500 ama strockla donebılıcekmısın orasıda var 4,40 bence en ıdealı olur kılıtte gırersen çok guzel olur :)
aynen dedğin gibi ama devir konusunda terettütlerim var yoksa daha önce 9000 9600 dönüyoduk sıkıntı olmuyodu yada biz fark etmiyoduk motoru elimize aldık :)
kerem_euk34
11-05-2014, 17:30
stokersız 85mm 221hp(10000rpm) güç çıkarabildim
kerem peki sağlıklı mıydı motor? yani şunu dmek istiyorum 10bin km'de biter miydi motor? daha önce şanssızlıklar yaşamıştın yanlış hatırlamıyorsam
dediğim gibi şuan rodaj aşamasındayız stroker kıtlerde fazla devir dönmeyle ilgili sıkıntıların olduğu bi kaç yazı okudum rodajdan sonra timig ayarını yaptıktan sorra beyin ayarı için doktora gidicezz açıkçası şu an kaç devir dönücez kaç hp alıcaz bizim için süpriz olucak ?
turbo olarak 30000km ye yakın yol yaptık jun stroker kıtle. 8600devir. crower stg2T camlerle. arac vamag da 500hp ıdı.
Integra'ya Dartonlu Cp 12Cr 84mm pistonlu B20 vtec yaptım skunk2 stage 2 egzantrik Vs..220hp aldım ama avans kısık idi eğer avans açılmış olsaydı 230-235 Hp'leri görürdük çok rahat çünkü main girdle ve hafif volan ve hafif kasnak ile 9000 dönüyordum ama sonrası olmadı malesef bazı teknik arızalar dolayısı ile acil iniş yapmak zorunda kaldık :D
integraya dartonlu yapınca b20 olmaz. b18a2 ye darton 84mm 2.0litre olur. blok kodlarını karıstırmayalım.
b16 yı da 2.0 yapabılırsın ama b20 olmaz. blok kodu b16 89mm stroke 84mm bore denir. kısaca 89x84 senın setup ın.
b16 ya yapılackalar benim eski setup bence en mantıklısı;
89mm oem crank
aftermarket b16 kol
84mm darton
84mm özel yapıp pistonlar
=
1970cc.
sıkıştırma ise etanol ne kadar fırsat verirse.
b16 ya 89mm krank koyunca oem kol kullanılabılıyor. sadece pıston custom yaptırılıyor.
5 viteste aracın azda olsa ivme kaybedip yığılcağını ve zaman kaybediceğini düşünüyorum inşallah yanlış düşünorumdur ( :
yıgılmaz aksıne daha ust devırde kavrama yapar. guce gore bakarsın eger cok kısa olursa 4.40 takarsın.
yıgılmaz aksıne daha ust devırde kavrama yapar. guce gore bakarsın eger cok kısa olursa 4.40 takarsın.
eyv abi saolasın duymak istediklerimdi bunlar ( :
bu arada her sıkıştığımızda aradık yardımcı oldun Allah razı olsun senden
bazı abilerimize bişey sorulmuyor para falan isticez sanıyolar herhalde xd
hunter6725
26-05-2014, 21:28
cp 7116 81.5 mm 11.7 cr denk geliyormuş
buddy club ince conta 0.4 mm
acl race yatakar
İtr yag su pompası
crower yay şapka
crower stage 3 egzantrik
blox kasnaklar
aem v2
exedy stage 1
dc 2 inç hedars 60 lık boru ,orta susturucu ve 63 lük warex
P28 + neptün RTP
S80 4,785+LSD
Kapakta vs portpolish taşlama yapılmadı 15000 km oldu 9000 dönüyorum aracımı hiç ölçmedim ama 200-210 hp dyno verisi olan araçların 2-3 boy önündeyim..
Nasip olursa önümüzdeki günlerde edelbrock emme ,edelbrock yakıt rayı, 350 cc enjektör ve 70 mm skunk2 gaz kelebeği takıcam sonra tekrar ayarını yapıcam sonrasıda düzgün bi dyno ya çıkıcam çkıca sonuçu yazarım..
kerem_euk34
01-06-2014, 11:08
kerem peki sağlıklı mıydı motor? yani şunu dmek istiyorum 10bin km'de biter miydi motor? daha önce şanssızlıklar yaşamıştın yanlış hatırlamıyorsam
ben 3bin devirde bi yatak sardım sonrasında bi kaç işlem daha yaptık sağlıklı hale getirmiştik motoru 10bin km rahatlıkla yapardı iyi bi ayar iyi bi bakımla motorun bitceğini sanmıyorum
87,2 - 89 mm stroke 84 - 85 mm bore + vtec killer + itb ile 270+ aldığını söyleyenler var yurtdışında ama ne kadar doğru bilmem, konu ile alakasız ama fabrika rektefiyeli k20z bloklar bu kadar uygun fiyatlı iken hiç uğraşılmaz gibi geliyor :D
87,2 - 89 mm stroke 84 - 85 mm bore + vtec killer + itb ile 270+ aldığını söyleyenler var yurtdışında ama ne kadar doğru bilmem, konu ile alakasız ama fabrika rektefiyeli k20z bloklar bu kadar uygun fiyatlı iken hiç uğraşılmaz gibi geliyor :D
K20z blok fiyatı ne kadar ki :soru:
k20z3 yurt dışı servis fiyatı 2000$ tr de 6500tl civatı diye biliyorum, yakın zamanda swap yapmış arkadaşlar daha iyi biliyodur.
K20z blok fiyatı ne kadar ki :soru:
k20z3 yurt dışı servis fiyatı 2000$ tr de 6500tl civatı diye biliyorum, yakın zamanda swap yapmış arkadaşlar daha iyi biliyodur.
o sadece yarım blok
motor değil karıştırmayalım
stokersız 85mm 221hp(10000rpm) güç çıkarabildim
Sen niye şimdi 10.000rpm döndün ki durup dururken :beuj:
o sadece yarım blok
motor değil karıştırmayalım
Evet yarım motor, blok diyip geçmişim, teşekkürler ekleme için.
Kapağı, diğer aksesuarları, şanzımanıydı, beyniydi derken ciddi para tutacak ama servis rektefiyeli ve sıfır abi, proje yapılacaksa bütçe ayarlanıp, geç yapılıp böyle olması en azından geri dönüp yeniden masraf etmenin önüne geçer, yıllarcada binilir.
Neyse konu dışına çıktık kusura kalmayın.
o sadece yarım blok
motor değil karıştırmayalım
Evet yarım motor, blok diyip geçmişim, teşekkürler ekleme için.
Kapağı, diğer aksesuarları, şanzımanıydı, beyniydi derken ciddi para tutacak ama servis rektefiyeli ve sıfır abi, proje yapılacaksa bütçe ayarlanıp, geç yapılıp böyle olması en azından geri dönüp yeniden masraf etmenin önüne geçer, yıllarcada binilir. Tabi benim fikrim bu.
Neyse konu dışına çıktık kusura kalmayın.
hakan-vtec
24-06-2014, 23:04
b16 blok
integra krank
darton mid sleeved 84mm gömlek
cp 84mm 11.5 cr stroker piston
p28 ecu
neptune modul
acl race ana yatak kol yatak gezi ayı
itr oil pump
wather pump
oem triger kayışı
golden eagle 84mm kapak conta
cometic conta takımı
arp kapak saplamaları
mishimoto fan switch 70 derce
mishimoto thermostat 60 derece
bm benzin basınç regulatörü
Mapped by Speed
8500 devir dönüyoruz 200 hp civarında güç aldığımızı düşünüyoruz.. 18000 km yol yaptım. maşallah daha hiç bi sıkıntı yaşamadık.
şimdi stage 2 ye geçmeye hazırlanıyoruz. parçalar:
skunk2 pro1 egzantrik
skunk2 titanyum yay şapka
skunk2 emme manifoldu
skunk2 gaz kelebeği
skunk2 ayarlı kasnak
bu işlemlerden sonra da 240-250 hp gibi bi güç alabileceğimizi düşünüyoruz.. tabi bunu zaman gösterecek.
b16 blok
integra krank
darton mid sleeved 84mm gömlek
cp 84mm 11.5 cr stroker piston
p28 ecu
neptune modul
acl race ana yatak kol yatak gezi ayı
itr oil pump
wather pump
oem triger kayışı
golden eagle 84mm kapak conta
cometic conta takımı
arp kapak saplamaları
mishimoto fan switch 70 derce
mishimoto thermostat 60 derece
bm benzin basınç regulatörü
Mapped by Speed
8500 devir dönüyoruz 200 hp civarında güç aldığımızı düşünüyoruz.. 18000 km yol yaptım. maşallah daha hiç bi sıkıntı yaşamadık.
şimdi stage 2 ye geçmeye hazırlanıyoruz. parçalar:
skunk2 pro1 egzantrik
skunk2 titanyum yay şapka
skunk2 emme manifoldu
skunk2 gaz kelebeği
skunk2 ayarlı kasnak
bu işlemlerden sonra da 240-250 hp gibi bi güç alabileceğimizi düşünüyoruz.. tabi bunu zaman gösterecek.
Beklediğiniz rakamlar bu setup için çoook fazla değil mi ?
hakan-vtec
25-06-2014, 12:02
Beklediğiniz rakamlar bu setup için çoook fazla değil mi ?
dediğim gibi bu sadece kaba hesabımız 240-250 hp ciddi bi rakam. gerçi projeyi tasarlayan, takip eden ve aynı zamanda tuner'ım özdin abinin aklında başka bi setup varmı bilmiyorum. sizce bu setup tan sonra kaç hp güç alınabilir?
kanashibari
25-06-2014, 12:26
dediğim gibi bu sadece kaba hesabımız 240-250 hp ciddi bi rakam. gerçi projeyi tasarlayan, takip eden ve aynı zamanda tuner'ım özdin abinin aklında başka bi setup varmı bilmiyorum. sizce bu setup tan sonra kaç hp güç alınabilir?
Yaklaşık o setup yapılıp FF vtecte 218 alındı krank hariç tüm setup nerdeyse aynı.
Bilal aktepe görürse yazar onun hazırladığı bir setup idi bildiğim kadarıyla.
Turkceyi cevirmek isteyen varsa..
Dunyanin EN HIZLI Integrasi galiba.. ? Bide hala B18 kulaniyor!
How to make a Corvette a cry | SCRM Garage (http://scrmgarage.com/how-to-make-a-corvette-a-cry/)
"Corvette'leri aglatan Honda" :)
Turkceyi cevirmek isteyen varsa..
Dunyanin EN HIZLI Integrasi galiba.. ? Bide hala B18 kulaniyor!
How to make a Corvette a cry | SCRM Garage (http://scrmgarage.com/how-to-make-a-corvette-a-cry/)
"Corvette'leri aglatan Honda" :)
iyiymişş corvet killır .
Yaklaşık o setup yapılıp FF vtecte 218 alındı krank hariç tüm setup nerdeyse aynı.
Bilal aktepe görürse yazar onun hazırladığı bir setup idi bildiğim kadarıyla.
FFvtec de krank ve darton yoktu 1.6 hacim di hakan ın aracı 1820 cc.lerde
dediğim gibi bu sadece kaba hesabımız 240-250 hp ciddi bi rakam. gerçi projeyi tasarlayan, takip eden ve aynı zamanda tuner'ım özdin abinin aklında başka bi setup varmı bilmiyorum. sizce bu setup tan sonra kaç hp güç alınabilir?
hakan pistonunuda 12.5 cr ve üstü yaparsan dedigin güçlere bi ihtimal yaklaşabilirsin
b16 blok
integra krank
darton mid sleeved 84mm gömlek
cp 84mm 11.5 cr stroker piston
p28 ecu
neptune modul
acl race ana yatak kol yatak gezi ayı
itr oil pump
wather pump
oem triger kayışı
golden eagle 84mm kapak conta
cometic conta takımı
arp kapak saplamaları
mishimoto fan switch 70 derce
mishimoto thermostat 60 derece
bm benzin basınç regulatörü
Mapped by Speed
8500 devir dönüyoruz 200 hp civarında güç aldığımızı düşünüyoruz.. 18000 km yol yaptım. maşallah daha hiç bi sıkıntı yaşamadık.
şimdi stage 2 ye geçmeye hazırlanıyoruz. parçalar:
skunk2 pro1 egzantrik
skunk2 titanyum yay şapka
skunk2 emme manifoldu
skunk2 gaz kelebeği
skunk2 ayarlı kasnak
bu işlemlerden sonra da 240-250 hp gibi bi güç alabileceğimizi düşünüyoruz.. tabi bunu zaman gösterecek.
stage1 ve yapacağınız stage2 nin totaldeki maliyetini yazarmısınız 3 aşşa 5 yukarı
teşekkürler
Mutlu Değerli
30-07-2014, 14:30
Konuyu takipteyim, B serisi motorları küçümseyen arkadaşlar vardı bakıyorum HP'lere maşaallah hepinizin araçlarına ciddi güçler alıyosunuz
Ben özellikle Ronay abinin EG VTEC'inin tam olarak gidişini merak ediyorum, Type-R geçen 106larla ne kadar yürüyebilir diye :)
dediğim gibi bu sadece kaba hesabımız 240-250 hp ciddi bi rakam. gerçi projeyi tasarlayan, takip eden ve aynı zamanda tuner'ım özdin abinin aklında başka bi setup varmı bilmiyorum. sizce bu setup tan sonra kaç hp güç alınabilir?
Çok anlamıyorum Honda makinasından ama sanırım 1.9 dan düşük oluyor genede hacim. 1.9 için bile 240 bana çok geldi bilemiyorum.
Yaklaşık o setup yapılıp FF vtecte 218 alındı krank hariç tüm setup nerdeyse aynı.
Bilal aktepe görürse yazar onun hazırladığı bir setup idi bildiğim kadarıyla.
Krank direk hacim olarak geri dönüş yapıyor ancak. Gerçi kol kısalıyor ama genede gücü etkiler.
B18C
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/10491197_698532933517854_5632294693163211162_n.jpg ?oh=2012a05be12cd2deea2955a9e4b11a0e&oe=5438A17D&__gda__=1414259361_5bc226ffd495e2466076a472a03da14 b
b18c yi 84 mm ile 1994 oması lazım :)
b18c yi 84 mm ile 1994 oması lazım :)
Valla bilmiyorum hangisi kaç veriyor bakmadım açıkçası. Integra krank 2 litre civarı oluyor demek. :)
hakan-vtec
05-08-2014, 23:13
FFvtec de krank ve darton yoktu 1.6 hacim di hakan ın aracı 1820 cc.lerde
hakan pistonunuda 12.5 cr ve üstü yaparsan dedigin güçlere bi ihtimal yaklaşabilirsin
sıkıştırmayla oynamayı düşünmüyorum şimdilik erol abi zaten hedeflenen güçlere yakın bi güç alsak bile yeterli görüyorum. tabi zaman ne gösterir bilemem.. :icon_tup:
hakan-vtec
05-08-2014, 23:22
stage1 ve yapacağınız stage2 nin totaldeki maliyetini yazarmısınız 3 aşşa 5 yukarı
teşekkürler
stage 1 için montaj ve ayar işçilkleri dahil 13.500 tl civarı bi para harcadık. bu miktarın içinde listedekilerin dışında gerekli veya gereksiz bi çok parça değiştirldi onlarında fiyatları dahil.
stage 2 için henüz egzantrik kasnak ve yay şapkayı aldım. yavaş yavaş tamamlıyorum. listeye bir iki parça daha ilave ettim. radyatör, tork damper, yağ radyatörü vs.
bu spec için harcanacak miktar ortalama yine işçilkler dahil. 4000 tl yi bulacak gibi.
aphelion
09-08-2014, 08:20
b16a2 long blok
Darton Mıd wet Yeni seri Gömlek
Wiseco 12.5 cr piston
Skunk2 pro stage2 egzantrik
skunk2 yay şapka
Aem kasnaklar
Eagle conta
ITR YAG pompası
Greedy Oil plate
Greedy Manyetik kar. tapa
ITR Su Pompası
ACL Race Ana Kol yatak takımı
OEM 4 ADET KOL sıfır
OEM SIFIR KRANK
OEM SIFIR YAG SOGUTUCU
OEM SUBAP lastikleri
OEM Triger seti
OEM Distribütör
Rik Segman Seti
Walbro 340 lph pompa
Samco Sport 9 parça silikon hortum seti
Silindir kapak emme port polish
Silindir kapak egsoz port polish
Gaz kelebegi port polish
Simota Big tube hava filtresi
Dc replika 4.-1
60'lık düz boru
63'luk warex
P75+NEPTUNE DEMON2 DATALOGBOARD CHETAAH V1.0
HARNESS
Önümüzdeki hafta inşallah dyno çıkmayı düşünüyoruz gerekli bilgiyi paylaşırım.
dragon07
09-08-2014, 08:41
b serisinde minikslerin b20 ile terminatör crx çok güzel setuplar 2side 250hp den aşağı degildir
dc replika header dan kurtulup hytech replikaya geçmeni tavsiye ederim. güç farkı olacaktır.
hakan-vtec
09-08-2014, 21:00
b16a2 long blok
Darton Mıd wet Yeni seri Gömlek
Wiseco 12.5 cr piston
Skunk2 pro stage2 egzantrik
skunk2 yay şapka
Aem kasnaklar
Eagle conta
ITR YAG pompası
Greedy Oil plate
Greedy Manyetik kar. tapa
ITR Su Pompası
ACL Race Ana Kol yatak takımı
OEM 4 ADET KOL sıfır
OEM SIFIR KRANK
OEM SIFIR YAG SOGUTUCU
OEM SUBAP lastikleri
OEM Triger seti
OEM Distribütör
Rik Segman Seti
Walbro 340 lph pompa
Samco Sport 9 parça silikon hortum seti
Silindir kapak emme port polish
Silindir kapak egsoz port polish
Gaz kelebegi port polish
Simota Big tube hava filtresi
Dc replika 4.-1
60'lık düz boru
63'luk warex
P75+NEPTUNE DEMON2 DATALOGBOARD CHETAAH V1.0
HARNESS
Önümüzdeki hafta inşallah dyno çıkmayı düşünüyoruz gerekli bilgiyi paylaşırım.
maşallah. kazasız belasız. dyno sonucunu paylaşırsan sevinirim. bu arada nerde dyno ölçümü yapmayı düşünüyosun?
aphelion
10-08-2014, 07:50
maşallah. kazasız belasız. dyno sonucunu paylaşırsan sevinirim. bu arada nerde dyno ölçümü yapmayı düşünüyosun?
Saol kardeşim seninde kazasız belasız binmek nasip etsin inşallah izmirde çok güvenebilecegim veya şuanda araştırdığım pek bir yer yok dyno için zaten öyle bir rakamsal degerede ihtiyacım yok aslında bir kaç araçla deneyerek yaklaşık bir değer tahmin ederiz sanırım ayrıca stage2 ye geçmeden izmire gelirsen haberim olsun :)
hakan-vtec
10-08-2014, 16:11
Saol kardeşim seninde kazasız belasız binmek nasip etsin inşallah izmirde çok güvenebilecegim veya şuanda araştırdığım pek bir yer yok dyno için zaten öyle bir rakamsal degerede ihtiyacım yok aslında bir kaç araçla deneyerek yaklaşık bir değer tahmin ederiz sanırım ayrıca stage2 ye geçmeden izmire gelirsen haberim olsun :)
eyw. kardeşim inşallah. bencede en mantıklısı başka araçlarla denemk sağlıklı bi dyno varmı bilmiyorum. bi dino garage denizin dynoyu denemek istiyorum aslında ama sağlıklı ölçüm yapılabiliyomu benimde pek bilgim yok. cuma akşamları geliyoduk arada izmire ksk yada çifteye ama bu sıralar ***** trafik polisleri çok sıkı oyüzden biraz ara verdik. :) sana nasıl ulaşabilirim geldiğimde haberleşelim. çok zevkli bi deneme olur diye düşünüyorum.
ilkerist
17-08-2014, 01:27
Yazmalımıyım Talih :)
Talih.b16
09-12-2014, 00:04
evet bizde ufaktan başladık bişiler yapmaya.b18c R dartonlu erl main grildli blogumuz hazır.krank siparişini verdik 89mm cp ye piston yaptırıcaz 85,5 veya 86 duruma göre.alt taraf acl,yağ pompamızıda yine acl orbit den yana kullandık.şanzıman s80 debriyaj volan cc.saplama vs arp.knife edge yapılıcak muhtelemen.alt tarafı böyle kapatıcam.kasa ef olduğu için fazla race bi setup düşünmüyoruz cadde spec yani.ama fikirler değişebilir.aslında 95x86mm başladık yakıt sıkıntısından vazgeçildi.p28 de alındı muhtemelen hondata olur devamında.ama kapak almadık daha hiç parça yoküstüde bakalım rolmu dragmı belirsiz olduğu için egzantrik seçimi yapmadık.dönülen devire güç aralığına değişkenlere göre seçicem.
evet bizde ufaktan başladık bişiler yapmaya.b18c R dartonlu erl main grildli blogumuz hazır.krank siparişini verdik 89mm cp ye piston yaptırıcaz 85,5 veya 86 duruma göre.alt taraf acl,yağ pompamızıda yine acl orbit den yana kullandık.şanzıman s80 debriyaj volan cc.saplama vs arp.knife edge yapılıcak muhtelemen.alt tarafı böyle kapatıcam.kasa ef olduğu için fazla race bi setup düşünmüyoruz cadde spec yani.ama fikirler değişebilir.aslında 95x86mm başladık yakıt sıkıntısından vazgeçildi.p28 de alındı muhtemelen hondata olur devamında.ama kapak almadık daha hiç parça yok��üstüde bakalım rolmu dragmı belirsiz olduğu için egzantrik seçimi yapmadık.dönülen devire güç aralığına değişkenlere göre seçicem.
Nedir durum ? hedeflediğiniz gücü aldınız mı ?
Ahmet
driftboy
02-07-2015, 12:48
Nedir durum ? hedeflediğiniz gücü aldınız mı ?
Ahmet
Son durum kasa bahçede motor depoda toplanacağı günü bekliyo teknik veriler toplandı motor kenarda :)
ben sorunu kökten çözdüm K20 ye geçtim :D
Talih.b16
04-07-2015, 00:04
ahmet motor ustada kapak aldım geliyo b18c dolu.yatak oemle değişti birde burda kullanmak sıkıntı yakıt ayar vs diye krankta oem ölçü oldu.eksik piston kaldı onuda kapak gelince sipariş geçicem cp ye 12.5 cr olucak muhtemelen.kapağıda ppr ye vericem kaağanla görüştüm aracı aldığımda sana vericem diye,cok zorlamıycam zaten hafif araba stage1 diyeceğimiz setup olucak.enjektör pompa ateşleme işleri tamam,arabanın poryaları disk balata yürüyen malzemeleri alındı,yatan araba sıkıntı olmasın diye değişiyo hepsi.yani kısaca alt taraf erl cp,üst taraf ppr gersi ***** teferruat.
Talih.b16
04-07-2015, 00:13
malzemeler bayadır depoda diil sen ümitle görüşmüyosun galiba.sen şu teknik bilgini konuştur hızlansın makina.yada önce bi araba al kendine yada bu yaptığımzın 100 de 1 ini yap sonra böyle dalga geçer gibi msj yaz
Oem krank 87.2 mi devam edıyorsun yoksa 89 yapıo musun ? inşallah hayırlısıyla bitsin de kazasız belasız binmek nasip olsun.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.