Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Polo GTİ için gerekli turbo?



Gkhnkrdnz
09-05-2014, 01:44
Arkadaşlar uzun araştırmalarım sonucu Polo Gti'm için Hybird turbo girişiminde bulunmak istiyorum hedefim 280-300 hp civarlarında ancak hybird turbonun mantığını tam oturtturamadım . Elimizde 160lık tiguandan çıkma bir turbo var buna ne uygulamamız gerekiyor. Konu hakkındaki fikir sahipleri yardımcı olursa sevinirim şimdiden teşekkürler

qatrio
09-05-2014, 01:59
Araç kaç model ?

ates
09-05-2014, 02:03
Turbocuna git icine uygun pali bul taktir al sana hybridde 160 lik turbosu gti turbosu arasinda fark vardir diye tahmin ediyorum cagrinin arkadasisin galiba bigun yuz yuze tanisirsak daha detayli konusuruz :)

Gkhnkrdnz
09-05-2014, 02:30
Araç kaç model ?
Araç 2013 model


Turbocuna git icine uygun pali bul taktir al sana hybridde 160 lik turbosu gti turbosu arasinda fark vardir diye tahmin ediyorum cagrinin arkadasisin galiba bigun yuz yuze tanisirsak daha detayli konusuruz :)

Müsait bizamanda bende tanışmak isterim :) 160lık motorlarla arasında pek bi fark olmadıgından turboların benzer oldugunu düşünüyorum. Uygun büyük palleri koysam yazılımsız 20hplik fln bir güç almamız mümkün olurmu acaba?

berkay_aydin
09-05-2014, 02:36
yazılımsız 20hplik fln bir güç almamız mümkün olurmu acaba?

ayar yapılmadan güç alınmaz bence, yazılım yapılamayan modellerden mi ?

levent
09-05-2014, 02:37
yazılım yapmadan verimli kullanamazsın..

önce 2013 lere yazılım bi çıksın, ondan sonra bence hybrid için görüşün :)

genellikle emme pallerinin çapı büyük olanı ile değiştirilmesi sayesinde hybrid turbo oluyor, tabi pal malzemesi de değişkenlik gösterir isteğe ve bütçeye göre.

Gkhnkrdnz
09-05-2014, 02:42
ayar yapılmadan güç alınmaz bence, yazılım yapılamayan modellerden mi ?

aracı yazılıma hazırlamaya çalışıyorum yazılım cıktıgında direk aracın üstündekilere göre bir yazılım atılsın istiyorum oyüzden şimdi turbo işini halletmeye çalışıyorum şuan çok verim almasamda olur yani :)


yazılım yapmadan verimli kullanamazsın..

önce 2013 lere yazılım bi çıksın, ondan sonra bence hybrid için görüşün :)

genellikle emme pallerinin çapı büyük olanı ile değiştirilmesi sayesinde hybrid turbo oluyor, tabi pal malzemesi de değişkenlik gösterir isteğe ve bütçeye göre.


Turbonun içinde yer alan paller değiştirilip gerekli ayarlar yapıldıkdan sonra turbom hazır yani doğru anlamışmıyım ?

levent
09-05-2014, 03:01
Turbonun içinde yer alan paller değiştirilip gerekli ayarlar yapıldıkdan sonra turbom hazır yani doğru anlamışmıyım ?

Aşağı yukarı..

Turbonun töleransı doğrultusunda takılacak pal çapı belirlenir, ona göre gerekli işlemler yapılır pal takılır hazır olur :)

Gkhnkrdnz
09-05-2014, 08:49
Tiguan turbosunun uyumlulugu hakkinda bilgisi olan varmi peki?

SGTI
09-05-2014, 09:40
tiguanı bilmiyorumda loba turbo ile hybrid gti vardı ingilterede.Ama yazılımsız çok zor o iş.Ben şahsen yazılımsız turbo değişimi görmedim yazılımınızın ne zaman çıkacağı belli değil o yüzden en güzeli bu haliyle gezmek

Gkhnkrdnz
09-05-2014, 10:00
tiguanı bilmiyorumda loba turbo ile hybrid gti vardı ingilterede.Ama yazılımsız çok zor o iş.Ben şahsen yazılımsız turbo değişimi görmedim yazılımınızın ne zaman çıkacağı belli değil o yüzden en güzeli bu haliyle gezmek

Dediiim gibi yazılımsız otjinal gibi yuruse bile sıkıntı değil hergun yazılımla ilgili bir söylenti çıkıyor. Bizde napıcagmzı şasrıyoruz artkk :)

alperkirman
09-05-2014, 10:12
neden hibrid turbo ? gt serisi daha sağlıklı olmazmı o güçler için ?

penguinhakan
09-05-2014, 10:30
O turbonun üzerindeki numarayı atarsan yardımcı olmaya çalışırım , ama turbolarınız aynı bir fark yok normalde. Sadece yeni modellerde son harfler değişerek revize oluyor ama gözle bir fark göremezsin.

Diğer konu yazılımsız hybrid turbo olayında ise sıkıntı yaşamazsın.
Paller konusunda orjinal pal bulmaya çalış özellikle egzoz palini.
Kesinlikle egzoz tarafını da büyült max 2 mm büyür zaten.

Diğer bir konu da , K03 hybrid yerine flowu daha fazla olan K04 , GTX2868R takılabilir , hem düşük basınçla daha iş çıkartırsın , diğer türlü fazla basınç bastırmak zorunda kalırsın , ne kadar palleri büyültsende housinglerin belirli bir limite kadar güç üretebiliyor.

Son olarak ; ne kadar az basınç o kadar az sorun , o kadar az missfire , o kadar soğuk hava , o kadar uzun ömür.

Kolay gelsin ...

Gkhnkrdnz
09-05-2014, 10:48
neden hibrid turbo ? gt serisi daha sağlıklı olmazmı o güçler için ?

Önerebileceginiz modeller varsa olabilir illa hybird demiyorum ayni performansi verebilecek tutbolar varsa onerilerinizi bekliyorum



O turbonun üzerindeki numarayı atarsan yardımcı olmaya çalışırım , ama turbolarınız aynı bir fark yok normalde. Sadece yeni modellerde son harfler değişerek revize oluyor ama gözle bir fark göremezsin.

Diğer konu yazılımsız hybrid turbo olayında ise sıkıntı yaşamazsın.
Paller konusunda orjinal pal bulmaya çalış özellikle egzoz palini.
Kesinlikle egzoz tarafını da büyült max 2 mm büyür zaten.

Diğer bir konu da , K03 hybrid yerine flowu daha fazla olan K04 , GTX2868R takılabilir , hem düşük basınçla daha iş çıkartırsın , diğer türlü fazla basınç bastırmak zorunda kalırsın , ne kadar palleri büyültsende housinglerin belirli bir limite kadar güç üretebiliyor.

Son olarak ; ne kadar az basınç o kadar az sorun , o kadar az missfire , o kadar soğuk hava , o kadar uzun ömür.

Kolay gelsin ...


Yani Gtx2868r ile hybird turbodan alicgim verimi alabilirmiyimm? Turbo upgrade istiyorumm

penguinhakan
09-05-2014, 13:21
Düzeltiyorum GTX2860R olacak , yada Mitsu TD04.

Tabiki alırsın bu turbodan sadece yaşacağın tek şey turbo lag olacaktır 3500 - 4000 arası , bu turbolar 4000 den once dolmaya başlamayacaktır , 3500 gibi de süpercharger biteceği için burda ya süpercharge bastırmaya devam ettireceksin (yazılımla yapılıyor , ama ne kadar verimli olur denemedim.).

Sonuç olarak K03 Hybrid 1.8 peak yapacağın yerde bu turbolarda 1.4 hayli hayli aynı gücü sana verecektir.

alperkirman
09-05-2014, 15:26
Önerebileceginiz modeller varsa olabilir illa hybird demiyorum ayni performansi verebilecek tutbolar varsa onerilerinizi bekliyorum


custom manifold ve gtx 2863r veya gt28rs le ( egzoz a/r oranı .63 olarak ) bahsedilen güçler alınabilir basıncıda yüksek tutmadan .gtx gt serisinden daha aşağıda gelir ama bence stok makinada bu güçlerde turbonun alttan gelmesini sağlamaya çalışmak hem piston kollarını hemde sc yi riske sokmaktan başka bişey yapmaz bence

utkunoa
09-05-2014, 19:40
yazılımsız turbonuz daha geç dolacak bilginiz olsun :)

Gkhnkrdnz
10-05-2014, 01:36
yazılımsız turbonuz daha geç dolacak bilginiz olsun :)
turbo büyümedikden sonra neden geç dolsun ki?

Gkhnkrdnz
10-05-2014, 01:39
Düzeltiyorum GTX2860R olacak , yada Mitsu TD04.

Tabiki alırsın bu turbodan sadece yaşacağın tek şey turbo lag olacaktır 3500 - 4000 arası , bu turbolar 4000 den once dolmaya başlamayacaktır , 3500 gibi de süpercharger biteceği için burda ya süpercharge bastırmaya devam ettireceksin (yazılımla yapılıyor , ama ne kadar verimli olur denemedim.).

Sonuç olarak K03 Hybrid 1.8 peak yapacağın yerde bu turbolarda 1.4 hayli hayli aynı gücü sana verecektir.

GTX2860R Aldığımı var sayarsak bana başka ne tür setuplar gerekicek egzoz 70lik mesela bazı arkadaslar egzozn flnda değişmesi gerektiğini söylüyorlar

SGTI
10-05-2014, 01:41
yazılımsız bi sıkıntı olmaz denmişte arabanın herşeyi değişmeyecekmi? fakire düşmezmi araba ? Bu dediğim olursa arıza ışığı yakar tüketim artar.Allah korusun motor kırar.

ates
10-05-2014, 12:59
Gokhan yazilimsiz dedigin isleri yapmak cok sacma ve gereksiz bekle once bi yazilim yap biraz oyle tadina bak simdi git dumpvalf al kendine ne bilim filtre yap o isleride yazilimdan sonra yapman yararina olacaktir turbolarin ici ayni hybrid yaptim ayni olur gibi bi mantik yok

01ayk01
10-05-2014, 16:08
aynen yazilim yapamicagin icinde supercharger'in bittigi yerde bi turbo lag yasicaksin. bence zevksizlesicek arac. yazilimin cikacagi tarih net olarak belli olsa hazirlanman mantikli ama tam tarih yok. ya 1 sene daha cikmaz ise ? 1 sene turbo lag ile gezmis olucaksin bence mantiksiz yazilimsiz.

RedSun
10-05-2014, 16:19
Mutsubishi TD04 14t'nin içi:

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/t1.0-9/10296827_10152814906503502_1490113059029817899_n.j pg

https://scontent-a-vie.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/t1.0-9/10245438_10152814773553502_2014205782322188803_n.j pg

dün can sıkıntısından söktüm, ebaydan tamir kiti sipariş ettim, eğer bulabilirsem volvo S70 20T kompressör ve egsoz tribünleri alıcam kendim hyrbid yapmaya çalışıcam.

TD04 turboda 20T ye kadar çıkabiliyorsun.

Gkhnkrdnz
11-05-2014, 10:55
Gokhan yazilimsiz dedigin isleri yapmak cok sacma ve gereksiz bekle once bi yazilim yap biraz oyle tadina bak simdi git dumpvalf al kendine ne bilim filtre yap o isleride yazilimdan sonra yapman yararina olacaktir turbolarin ici ayni hybrid yaptim ayni olur gibi bi mantik yok

Dediklerinin hepsi arabada mevcut bende oyüzden turbo işine girdim pazartesi bi aksilik cıkmazsa bulusalm hem tanışır hemde detaylı konusurz bu konuyuu :)