PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yeni Mégane R.S. 275 Trophy



Sayfa : 1 [2]

MiaMi
19-06-2014, 00:36
Ya Tayfun. :) Neyse.

Bii dur ya iki takılacaktım ortama :)

cabrioleter
19-06-2014, 01:03
Type R gelir bunlar anca kumda marka fanatikleri sizi Renault Seat Type Race demeyi yeni öğrendiler daha , siz hondanın bu kadar R model çıkartıp ring te reklam yaptığını gördünüzmü çok erken konuşuyorsunuz çok erken.Head Flowunuz kadar konuşun

şakaysa çok komik :D gerçekse hiç komik değil :rolleyes:

NickHaulden
19-06-2014, 02:10
Yahu Trophy-R ıle cupra 280 PP'ı kıyaslamayın artık.
Trophy 275 ıle cupra 280'i kıyaslamak gerek.
Markayı sevmek guzel ış,bunuda yadırgamayalım ama dogruları gormezden gelıp yazmakda fanatıklık olur. Gırdugum kadarıyla reno seat cılar araclarına baglı.
Insallahda seat da reno gıbı motorsporlarında karıyer yapar. O konuda reno ya kafa tutması ıcın yıllar gerek.
Trophy 275 ın suresı gelsınde rahatlıtalım yada dıger pıstlerdekı surelerını kıyaslıyalım.
Aslında su canına ot tıkadıgımın reno yonetımı cevap versede alıp kullansak 1 tam 2 ceyrek pıstımızde...
R888 pıst odaklı semı slıck dır. V700 ıse yolda kullanılabılen semı slıckdır(su tahlıye ve yanak yapısı)

+1

Kesinlikle katılıyorum.

PULAT
19-06-2014, 09:00
konu yavaş yavaş çekirdeklik kıvama geliyor hazırlığa başlayayım en iyisi :D

MiaMi
19-06-2014, 11:50
Tabiki şaka Official fan page Renault Sport sayfasını bile her gün takip eden insanım , öenmli olan araçların gelişmesi bize daha stabil araçların sunulması satılması geri kalanı burda bizim muhabbetimiz , gönül isterki tek derdimiz bunlar olsa ama vergi cehenneminde yaşıyoruz artık iyice bunalttı yazık oluyor insanlarımıza.

Juggernaut
19-06-2014, 20:32
Evo'nun şöyle bir testi var.
QtelVhTYHjI
Renaultsport Megane vs SEAT Leon Cupra | evo TRACK BATTLE - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=QtelVhTYHjI)

cabrioleter
20-06-2014, 04:09
Evo'nun şöyle bir testi var.
QtelVhTYHjI
Renaultsport Megane vs SEAT Leon Cupra | evo TRACK BATTLE - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=QtelVhTYHjI)

buradaki araç anladığım kadarıyla 280lik, renaultya göre çift kavrama avantajı var,
testteki araç 275lik trophy değil ki 265 ile 275 arasında dağlar kadar fark var.
renault bu halde bile öndeyse diyecek pek fazla söz yok.
ancak şurayı anlamlandıramıyorum daha iyisini daha basitiyle yapmak varken trophy-r nerden çıktı?

kelalper
20-06-2014, 11:07
tartışmaları gülerek izliyorum. Herkes takmış pist derecesine. Her alan yarışçı ve pistte o dereceyi yapabilecek sanıo. F458 in Mclarenden daha pahalı olduğu halde daha fazla satmasının bütün testlerde önde olmasının nedeni Ferrari olmasımıdır sizce. Arabayı iyi yapan ortalama kullanma kabiliyeti ile en iyi pist derecesine yakın derece yapabilmesidir. İddia ediyorum herkes C63 AMG ile piste çıkmaya can atar ama kimse iyi bir pilotun yaptığı dereceye yakın bir derece yapamaz. İlk 2 tur sonunda da kanter içinde konsantrasyonu bitmiş olarak derecesi daha da bozulur. F458 in olayı o. Çıktığın zaman yorulana kadar birbirine yakın süreler çıkarabilirsin. Buradaki konuda aynı. Evet seat vs daha hızlı olabilir düzlükte ve kağıt üzerinde. Ama Megane karşısında ne kadar iyi olabileceğini nurburgring dereceleri değil program test sürüşlerinde ortalama sürücü profiline daha yakın kişilerin vereceği bilgiler daha belirleyici olacaktır bence.

LnchCntrl
20-06-2014, 11:30
Type R gelir bunlar anca kumda marka fanatikleri sizi Renault Seat Type Race demeyi yeni öğrendiler daha , siz hondanın bu kadar R model çıkartıp ring te reklam yaptığını gördünüzmü çok erken konuşuyorsunuz çok erken.Head Flowunuz kadar konuşun


Buralar karışır :D

yiğit
20-06-2014, 11:34
Şöyle söylim o zaman,trophy cup şase ve sport amortisörleri yüzünden aşırı sert bi araç.fakat ne pistte arka arkaya tur atınca yoruyo,ne günlük kullanımda nede uzun yolda.pistte attığın ilk tur gibi son turuda zorlanmadan yorulmadan atıyosun.aslında bu recaro koltuklar,aracın sertliği ve virajlardaki ağırlık transferinin düşük olmasıylada alakalı biraz.aracın içinde çok sağa sola yatmıyosun,direksiyonla mücadele vermiyosun bu yüzdende kollara ve vücuda yük binmiyo zorlanmıyo dolayısıyla yormuyo kullanırken.yeni trophy-r kesinlikle bu konuda biraz daha iyidir bence.bu özelliği sayesinde istikrarlı tur zamanları çıkartabiliyosun.

997TT
20-06-2014, 11:45
Bu test ınsanı dusunduruyor. Zaten bunun gıbı 1-2 test daha okumustum.
Hala kodumun renosundan ses yok,M235 cup subata kadar dolmus.
Ne alıcagım aq,kafa gıttı...

Juggernaut
20-06-2014, 13:08
Evo'nun testindeki rs trophy değil evet aynı şekilde cuprada standart nürburgring'deki gibi pp yok.Rs biraz daha önde gözüküyor yine en azından bu test için..

kelalper
20-06-2014, 20:25
Şöyle söylim o zaman,trophy cup şase ve sport amortisörleri yüzünden aşırı sert bi araç.fakat ne pistte arka arkaya tur atınca yoruyo,ne günlük kullanımda nede uzun yolda.pistte attığın ilk tur gibi son turuda zorlanmadan yorulmadan atıyosun.aslında bu recaro koltuklar,aracın sertliği ve virajlardaki ağırlık transferinin düşük olmasıylada alakalı biraz.aracın içinde çok sağa sola yatmıyosun,direksiyonla mücadele vermiyosun bu yüzdende kollara ve vücuda yük binmiyo zorlanmıyo dolayısıyla yormuyo kullanırken.yeni trophy-r kesinlikle bu konuda biraz daha iyidir bence.bu özelliği sayesinde istikrarlı tur zamanları çıkartabiliyosun.

benim bahsettiğim yorgunluk o değil. Aracı kontrol etmek için vereceğin mücadele. Yoksa C63 AMG de trophy kadar başarılıdır koltuk vs konusunda. Megane ın avantajı önden çeker olmasına rağmen arkasını da direksiyon tepkisi ile kontrol edebiliyor olman. Megane 2 RS den en büyük farkıda o. Megane 2 rs daha kompact arkasını kolay kolay bırakmadığı için kafadan kayma daha fazla. Yay taktığın zaman zaten felaket o zaman direksiyon tepkisi de sapıtıo. Basa basa söyledim yaylar iyi bişey olsaydı 550 tl ye aldığım yayı 1 ay kullandıktan sonra çıkarıp 350 ye satmazdım diye. Candan da arabayı aldığın da yay vardı sonra benim megane ı aldı uzun süre benim arabayı kullanınca anladı. İlk başta benim araba senin arabadan daha iyi tutunuo dedi. Şimdi haklıymışsın diyo. Benim arabayı ne kadar yükleseydim kilitte taksaydım trophy olamayacaktı. Düzde evet hızlı olurdu ama viraj kabiliyeti yeterli olmayacaktı. bu sefer araba ile mücadele etmeye başlayacaktım.
A6 mesela çok daha yumuşak ama viraj içi kontrolü dengesi megane dan daha iyi ki daha piste çıkarıp zorlayamadım, hala limitini bilmiyorum normal yolda da zorlamaya çekiniyorum başa bela olur diye.

M3CSL
20-06-2014, 23:03
Kelalper hakli. Hep yazdim gene yaziyorum. Surus dinamigi denen olay cok fazla faktörün bir araya gelmesi ile olusur.Arabayi takoz gibi yapmadan hem pistte hem yolda ideal tepkiler vermesidir. Ayni zamanda ruhu olucak direksiyon yolu hissettirecek tepkili olucak vs cok sey sayarim . Bunlar en önemlileri... Trophydede bu ozelliklerin cogu var.. motorsporlari departmaninin ustun tecrubesi ile orraya cikar bunlar. Ornegin bmw m ler. Ford m sports. Seat ww hatta audinin yiyecegi ekmek cok:)

Jeandan-R
21-06-2014, 00:03
benim bahsettiğim yorgunluk o değil. Aracı kontrol etmek için vereceğin mücadele. Yoksa C63 AMG de trophy kadar başarılıdır koltuk vs konusunda. Megane ın avantajı önden çeker olmasına rağmen arkasını da direksiyon tepkisi ile kontrol edebiliyor olman. Megane 2 RS den en büyük farkıda o. Megane 2 rs daha kompact arkasını kolay kolay bırakmadığı için kafadan kayma daha fazla. Yay taktığın zaman zaten felaket o zaman direksiyon tepkisi de sapıtıo. Basa basa söyledim yaylar iyi bişey olsaydı 550 tl ye aldığım yayı 1 ay kullandıktan sonra çıkarıp 350 ye satmazdım diye. Candan da arabayı aldığın da yay vardı sonra benim megane ı aldı uzun süre benim arabayı kullanınca anladı. İlk başta benim araba senin arabadan daha iyi tutunuo dedi. Şimdi haklıymışsın diyo. Benim arabayı ne kadar yükleseydim kilitte taksaydım trophy olamayacaktı. Düzde evet hızlı olurdu ama viraj kabiliyeti yeterli olmayacaktı. bu sefer araba ile mücadele etmeye başlayacaktım.
A6 mesela çok daha yumuşak ama viraj içi kontrolü dengesi megane dan daha iyi ki daha piste çıkarıp zorlayamadım, hala limitini bilmiyorum normal yolda da zorlamaya çekiniyorum başa bela olur diye.

Şu durumu şöyle özetleyeyim bende. Bendeki araçta yay var, turuncuda yay yoktu. Benim aracım direksiyon tepkilerine daha direk cevaplar veriyordu, turuncu o hareketlerde esniyordu biraz daha. Ama sonra şunu farkettim limitte turuncuyu toplamak daha kolay, kendi aracım limitlerde kararsızlıklar yaşayabiliyordu. Yayın bana tek getirisi ağırlık merkezim biraz aşağı düştüğü için belki psikolojik olarak getirdiği yol tutuş, limitte biraz kararsızlık, yüksek hızda biraz daha stabil oluşuydu.(O da sanırım yine biraz aşağıda oluşundan aracın). Ben ama bizim rs'lerin quaife kilit ve coiloverla başka tepkiler vereceğine inanıyorum. Birde şasi burulmasını önlemek için alt gergi, dolgu vs. de yapılması lazım tabi, ha çok kafa kırılcaksa rollcage işin sonu olur.

A6 ile çok yol yaptım, ani ağırlık transferi değişiminde saçma sapan tepkiler veriyor, esp hiç izin vermiyor o duruma. Quattronun ünlü kafadan kayması araçta mevcut ki araç gerçekten ağır, ama viraja asgari bir süratle oturduğun zaman çizgisinden sapmıyor. Ufak birkaç izlenim oldu konu dışı idi belki ama paylaşmak istedim:)

Zero
21-06-2014, 05:00
Megane 2 rs yaysız haliyle daha kontrollüydü çünkü limiti daha düşüktü limitinde gittiğinde tutması daha kolaydı amatör direksiyon hareketlerinde daha stabil daha kumda oynar gibi.Yaylı hali kontrol olarak kesinlikle daha zor çünkü hızlar yüksek daha yüksek refleks ve hissiyat istiyor daha buzda oynar gibi.Bu onu yaysız daha çok yol tutar yapmıyor,sürüş stilinle alakalı.Yaylı hali lastiğe çok yük bindiriyor,yaysız hali viraj içindeyken yatınca kullanana...Direksiyonuna güvenen yaylı buz üstünde gider gibi kullanır sadece hata tölere oranı çok daha düşük.Kısaca yaylı pistte yüksek limitte gider(yüksek tutunan asfalt) yaysız normal yolda.Günlük kullananın yay takmasına gerek yok.

kelalper
21-06-2014, 07:43
Yaw hala limitten bahsediosunuz. Kafanız mı güzel. Yayı taktığın zaman oo süper oldu gokart gibi oldu her verdiğimi alıo dersin ama araba dönmez çünkü arkası da takoz gibi olduğu için dümdüz gitmek ister. Esneme yapmaz viraja yatıramazsın. Evet yüksek hızda yere daha yakın olduğu için ahanda daha iyi dönüyor dersin esneme yaptığı zaman korktuğun için. Ama dar ve hızlı viraja geldiğin zaman abiii bu çok kafadan kayıyor yaa dersin. Neden tren gibi olduğu için. Arabanın kafasını sadece ön tekerleklerdeki direksiyon döndürmez. Arka kısmı döndürür. Arabanın arkasını kontrol ettiğin zaman kafasını da istediğin yere çevirirsin. Arkadan iterlerin daha iyi viraj almasının nedeni de odur. Arabanın arkasındaki aktarma arabanın kıçını viraj dışına kafasını da viraj içine sokmaya yarar. Renault gerzek ki nurburgring de daha iyi derece yapması için Ohlins ile anlaşmış. Kısa yay takıvereydi iş bitmişti. Beyler kendinizi kandırmayın. Fabrikalar gerzek değil o arabayı yaparken dünya kadar yay ve amörtisör denemesi yapıyor. Audi bile iki aynı arabada biri sline diye sadece yay takıp arabayı sana vermiyor. Komple amörtisör sistemi değişiyor. dünya kadar amortisör firması arabalar için sertlik ve yükseklik ayarlı amortisör sistemleri üretiyor. Arabaya sadece yay taktığın sürece arabanın yol tutuşla alakalı bütün dinamiğini çöpe atıyorsun demektir. Bunun limit ile alakası yok. Yay sana limiti daha ileri almanı sağlamaz sadece arabanın verdiği tepkileri yok ettiği için güvenlik hissi verir. Body roll azalır ama hızlı girdiğin virajda ani bir zıplamada amortisör düzgün çalışamadığı için kopar gidersin. şöyle örnek vereyim köprüden geçerken yay takılı bir arabada mı daha güvende hissedersin normal bir arabada mı. Yay takılı arabada amortisör düzgün çalışamadığı için araba zıplaya zıplaya gider. Yaysız araba ise daha akışkan ilerler. O nedenle şu yay geyiğini bi tarafa bırakın. Yay kozmetik olarak güzel bir üründür arabayı yere yaklaştırıp daha sportif görünüm sağlar. Ama hepsi o dur. Arabana yol tutturmak istiyorsan gidip spor amortisör takımı alacaksın.

kelalper
21-06-2014, 07:58
A6 ile çok yol yaptım, ani ağırlık transferi değişiminde saçma sapan tepkiler veriyor, esp hiç izin vermiyor o duruma. Quattronun ünlü kafadan kayması araçta mevcut ki araç gerçekten ağır, ama viraja asgari bir süratle oturduğun zaman çizgisinden sapmıyor. Ufak birkaç izlenim oldu konu dışı idi belki ama paylaşmak istedim:)

Lastiklerden olmasın canım o. Olm o yanaklı lastiği kime takarsan tak saçmalar nan. Jant ve ince profil lastikten sonra araba kendine geldi. Sırf o lastikler yüzünden 50 dolar zarar ettim. Coilover aldım türkiyeye getirtemeden bu jant ve lastikleri taktım ahanda istediğim gibi oldu dedim coiloverları ebayden sattım. 50 dolar kargo bana saplandı. Şimdi buradan bazı aklı selim arkadaşlar bi saattir yay için tatava yapıo jant lastikle araba yol mu tutarmış demeye getirmesin. Arabanın yol tutuşu çok az fark etmiştir ama en azından artık su yatağında gider gibi seyahat etmiyorum. Amortisörden çok lastik yanakları esneme yapıyordu arabanın ağırlığından dolayı. Bump ı geçtiği halde araba aşağı yukarı sallanmaya devam ediyordu onlar kesildi konforu yerine geldi.

Zero
21-06-2014, 14:42
Yav he he kafam güzel saçmaladım kusura bakma sen gibi herşeyin en iyisini bilen bi otorite varken.Yaylı kaç km yaysız kaç km kullandın ne kadar test ettinde bu kadar eminsin bana söylesene 1 haftada sattım dyorsun?Köprüden geçerken hopur hopur zıplattığı için çukurda çakırda bam güm sertleştiği için satmış olman arabayı geri götürdüğü anlamına gelmek zorundamı.Renaultun ohlinsle anlaşması 2 dev marka arası sidik yarışında gelişme çabası tabiki tek yay takıp karşısına çıkmayacaktı saçma örnekler verip kendini haklı çıkarmaya çabalama herşeyde.Çocuğada öyle değilmi bilmem ne diye empoze etmeye çalışma ayıp olmasın diye üstü kapalı birşeyler anlatmaya çalışmış.Tatava yapan kim acaba lastikle arabanın yol tuttuğunu çok şükür biliyoruz yeterince test ettik herkesi aşağılama çabandan vazgeç artık saygıda kusur etmiyoruz diye küçük düşürücü konuşmana izin veriyoruz zannetme.Çık dedik 1kere çıkmadın üstüne durur durur içinden geçerim dedin birşeyler dedin ses çıkarmadık insanları aşağılamayı bırak.

Jeandan-R
21-06-2014, 14:56
Lastiklerden olmasın canım o. Olm o yanaklı lastiği kime takarsan tak saçmalar nan. Jant ve ince profil lastikten sonra araba kendine geldi. Sırf o lastikler yüzünden 50 dolar zarar ettim. Coilover aldım türkiyeye getirtemeden bu jant ve lastikleri taktım ahanda istediğim gibi oldu dedim coiloverları ebayden sattım. 50 dolar kargo bana saplandı. Şimdi buradan bazı aklı selim arkadaşlar bi saattir yay için tatava yapıo jant lastikle araba yol mu tutarmış demeye getirmesin. Arabanın yol tutuşu çok az fark etmiştir ama en azından artık su yatağında gider gibi seyahat etmiyorum. Amortisörden çok lastik yanakları esneme yapıyordu arabanın ağırlığından dolayı. Bump ı geçtiği halde araba aşağı yukarı sallanmaya devam ediyordu onlar kesildi konforu yerine geldi.

Tamam esnemeyi çözdük diyelim, understeer'i napıcaz sayın abim :D Zaten sline değil alet, o böyle o403 gibi yaylana yaylana gitsin diye yapılmış. Sende onu istiyordun çok kurcalamayalım :D:D

kelalper
21-06-2014, 14:56
Allahım ya bunu bana hayatında piste ilk defa beni yanına alıpta çıkan 3 kere istanbul parka çıkan adam diyor. Tamam zeki sen ustasın biz çırak. Yay dediğin zımbırtı coiloverdan da amortisör setinden de daha iyi çalışır. Bide okuduğunu anlayabilsen. 1 ay dedim 1 hafta değil. Pistte denedikten sonra çıkardım koçum. Bunun yaylı ne kadar kullandın yaysız ne kadar kullandın ile alakası yok. Yaysız uzun süre kullandım. Yayı taktıktan sonra tepkilerin yanlış olduğunu arabayı tren haline getirdiği için çıkardım.
Haa bu arada söylediğim hala geçerli. O pistte arkandan çıkiim geçer durur gene geçerdim DV ile.

kelalper
21-06-2014, 14:58
Tamam esnemeyi çözdük diyelim, understeer'i napıcaz sayın abim :D Zaten sline değil alet, o böyle o403 gibi yaylana yaylana gitsin diye yapılmış. Sende onu istiyordun çok kurcalamayalım :D:D

Understeer zaten arabanın karakterinde olan bişey. Ona bişey yapamazsın motor çok ağır ve fazlasıyla önde. Ama gene de önden çeker gibi kafayı alıp atmıo dışarı şu anda.

M3CSL
21-06-2014, 14:59
Limit yukseltmesi onemli deilki surus dinanizmide onemliki. Duzgun zeminde yuksek hizda yay cok sey katar. Kotu zemindede gitmeyelm bi zahmet. O kdr ucuz parca beklentide o kadar olmali coil deil sonucta..
170le giderken sag sol yap yaysiz hali dagitir. Yay dinanizm katar..

OrcunInce
21-06-2014, 15:00
Allahım ya bunu bana hayatında piste ilk defa beni yanına alıpta çıkan 3 kere istanbul parka çıkan adam diyor. Tamam zeki sen ustasın biz çırak. Yay dediğin zımbırtı coiloverdan da amortisör setinden de daha iyi çalışır. Bide okuduğunu anlayabilsen. 1 ay dedim 1 hafta değil. Pistte denedikten sonra çıkardım koçum. Bunun yaylı ne kadar kullandın yaysız ne kadar kullandın ile alakası yok. Yaysız uzun süre kullandım. Yayı taktıktan sonra tepkilerin yanlış olduğunu arabayı tren haline getirdiği için çıkardım.
Haa bu arada söylediğim hala geçerli. O pistte arkandan çıkiim geçer durur gene geçerdim DV ile.

Komik olmaya başladın, benden söylemesi. ;)

Zero
21-06-2014, 15:04
İlk defa yanımda çıkman senin herşeyi süper bildiğin anlamına mı gelir ya da beni yol tutuş dinamiğini sürerken hissedemeyen bi takoz mu yapar?Yine çarpıtma kimse spor amortisör seti veya iyi ayarlı bir coiloverdan daha iyi tutar demedim standart amortisörlü yaysız megane 2 rs ten yaylı rs daha iyi tutunuyor dedik bide okuduğunu anlayabilsen.Bunu yaylı yaysız ne kadar kullandığınla denediğinle çok alakası var.Evet yaylı şehir içi tedirgin ediyor fazlaca kafadan kayma eğilimi var taaaki lastiğini düzgün tutunan birşey seçene kadar!DV ile anca düzlüklerde geriden gelip geçerdin gerisi için mastercard.

kelalper
21-06-2014, 15:11
Ya zeki tamam 2 kez körfez 3 kez istanbul parka çıktın büyüksün. Körfezde kaç dönmüştün en son 59 mu. Benim 54.6 var stage 1 sendeki yazılım ile hadi canım meşgul etme dükkanın önünü.
20 kere söyledim renault mühendisleri gerizekalı ki o arabayı daha kısa yayla üretememişler.

kelalper
21-06-2014, 15:14
Komik olmaya başladın, benden söylemesi. ;)

Orçun DV zekinin arabasından ne kadar hızlıydı bilmem biliyor musun? Start finishte arkasından çıkar geçer start finish sonunda durur. Gene fırlar geçerdim. Adım kadar da eminim.

Jeandan-R
21-06-2014, 15:15
Yav he he kafam güzel saçmaladım kusura bakma sen gibi herşeyin en iyisini bilen bi otorite varken.Yaylı kaç km yaysız kaç km kullandın ne kadar test ettinde bu kadar eminsin bana söylesene 1 haftada sattım dyorsun?Köprüden geçerken hopur hopur zıplattığı için çukurda çakırda bam güm sertleştiği için satmış olman arabayı geri götürdüğü anlamına gelmek zorundamı.Renaultun ohlinsle anlaşması 2 dev marka arası sidik yarışında gelişme çabası tabiki tek yay takıp karşısına çıkmayacaktı saçma örnekler verip kendini haklı çıkarmaya çabalama herşeyde.Çocuğada öyle değilmi bilmem ne diye empoze etmeye çalışma ayıp olmasın diye üstü kapalı birşeyler anlatmaya çalışmış.Tatava yapan kim acaba lastikle arabanın yol tuttuğunu çok şükür biliyoruz yeterince test ettik herkesi aşağılama çabandan vazgeç artık saygıda kusur etmiyoruz diye küçük düşürücü konuşmana izin veriyoruz zannetme.Çık dedik 1kere çıkmadın üstüne durur durur içinden geçerim dedin birşeyler dedin ses çıkarmadık insanları aşağılamayı bırak.

Empoze durumu felan yok ben gözlemlediğimi yazdım ama herşeyi geçtim o yay yüzünden sağ arka amortisörüm yağ bıraktı dışarı, halk tabiri ile patladı. Ön amortisörlerde de sıkıntılı sesler var, bundan sonra amortisör upgrade etmeden yay takmam veya direk coilover alırım. Ha 120bindeki aracın amortisörleri zaten değişim ister o da ayrı konu.

Diyeceğim o ki coilover veya amortisör+yay olmadan bu iş biraz kelek, benim aracım şuan sert ama birşeyler eksik gibi. Biraz süre geçtikten sonra coilover'e geçip huzura ulaşmak istiyorum :D

Zero
21-06-2014, 15:18
Olay süre ve sidik yarıştırmaksa eğer çıkardın ist parka dönerdin 2.çıkmama 36.5 i görünce bi daha giren görmedik oraya yok balata oldu yok başka birşey oldu aracın hızlıydı ama düz yollarda gördük hep.Bu konuda tartışma benle hiç sevmem bu işleri hiç iddia etmedim şunu bunu geçerim diye hırsım yoktur.Ya sen otomotivde üretimde bulundun mu hiç bilirmisin o işleri??20 kere söyledim renault mühendisleri gerizekalı ki o arabayı senin yazılımınla salmıyordu piyasaya..<-Açtım dükkanın önünü.

Zero
21-06-2014, 15:23
Empoze durumu felan yok ben gözlemlediğimi yazdım ama herşeyi geçtim o yay yüzünden sağ arka amortisörüm yağ bıraktı dışarı, halk tabiri ile patladı. Ön amortisörlerde de sıkıntılı sesler var, bundan sonra amortisör upgrade etmeden yay takmam veya direk coilover alırım. Ha 120bindeki aracın amortisörleri zaten değişim ister o da ayrı konu.

Diyeceğim o ki coilover veya amortisör+yay olmadan bu iş biraz kelek, benim aracım şuan sert ama birşeyler eksik gibi. Biraz süre geçtikten sonra coilover'e geçip huzura ulaşmak istiyorum :D

Çok kez ist parka çıktığından amortisörleri yorulmuştur doğrudur ***** yaylı 34.9 döndü stok herşeyi yaysız olsa ne dönerdi kimbilir.Bende kesinlikle amortisör upgrade etmeden yay taraftarı değilim birşeyi yaptın mı tam yapmak gerek ama bu o araç yaysız daha iyi yol tutuyor demek değil.Şehir içinde ihtiyacı yok bencede söylüyorum asfalt tutunmuyor kafadan kaymaya zorluyor lastikle toparlıyorsun işi biraz(he pardon lastiğin yol tutuşu değiştirdiğini bilmeyiz biz yanaktan esneme azaldımı ne olur falan hiç hiç sallıyorum bakma).Kesinlikle iyi bir coille devam edersin hem estetik hem daha başarılı olur.

ahm_
21-06-2014, 15:26
Allahım ya bunu bana hayatında piste ilk defa beni yanına alıpta çıkan 3 kere istanbul parka çıkan adam diyor. Tamam zeki sen ustasın biz çırak. Yay dediğin zımbırtı coiloverdan da amortisör setinden de daha iyi çalışır. Bide okuduğunu anlayabilsen. 1 ay dedim 1 hafta değil. Pistte denedikten sonra çıkardım koçum. Bunun yaylı ne kadar kullandın yaysız ne kadar kullandın ile alakası yok. Yaysız uzun süre kullandım. Yayı taktıktan sonra tepkilerin yanlış olduğunu arabayı tren haline getirdiği için çıkardım.
Haa bu arada söylediğim hala geçerli. O pistte arkandan çıkiim geçer durur gene geçerdim DV ile.

Ben hiç görmedim transponderlı süreni bunu yazabilmek için önce birseyler yapmış olmak gerekir sanırım biraz kuru sıkı olmuş gibi

OrcunInce
21-06-2014, 15:28
Orçun DV zekinin arabasından ne kadar hızlıydı bilmem biliyor musun? Start finishte arkasından çıkar geçer start finish sonunda durur. Gene fırlar geçerdim. Adım kadar da eminim.

Düzlük için pist'e ihtiyacınız yok ki. Pistte seni geçer durur sonra bir daha geçerim demek için 2.29 falan hatta daha iyi dönmen lazım. Bu yüzden söyledim, düzlükse olay ona birşey diyemem tabii.:icon_tup:

kelalper
21-06-2014, 15:31
transponderlı süremi yayınlamadık çünkü katılımcı değildim. Bütün seanslar sonunda çıktığım zaman transponderlar benim arabamın bagajındayken ölçülen süredir. Yani transponerlı süredir ama official süre değildir katılmcı olmadığım için.

ahm_
21-06-2014, 15:31
Süre kaçtı peki ?

Zero
21-06-2014, 15:35
Süre kaçtı peki ?

İst park yok Ahmet onda nedense ölçülmemiş o kadar bilinçli ve prof birisi nasıl süre merak etmezse ist parka kendi aracıyla çıkışında...Bagajda unuttum transponderları bilgisayar ölçtü 54.9 yapmışım muhabbeti İzmit körfez pisti için.

kelalper
21-06-2014, 15:36
Düzlük için pist'e ihtiyacınız yok ki. Pistte seni geçer durur sonra bir daha geçerim demek için 2.29 falan hatta daha iyi dönmen lazım. Bu yüzden söyledim, düzlükse olay ona birşey diyemem tabii.:icon_tup:

Orçun o pistte hızlı araba her zaman avantajlı mıdır. Evet. Düzlükte geçiyorum ve duruyorum. Geçmesine izin veriyorum sonra yakalayıp yeniden geçiyorum. Nasıl geçmemi bekliyorsun. Süre olarak diyorsan Zekinin ve Ahmetin arabasından çok çok daha iyi süre çıkarırdım kendi arabamla. Bu da şu demek yaysız araba ileen az onlar kadar hızlı dönüp düzlüklerde de geçerim demek. Bunda anlaşılmayacak ne var anlamadım.

Zero
21-06-2014, 15:37
Ya zeki tamam 2 kez körfez 3 kez istanbul parka çıktın büyüksün. Körfezde kaç dönmüştün en son 59 mu. Benim 54.6 var stage 1 sendeki yazılım ile hadi canım meşgul etme dükkanın önünü.
20 kere söyledim renault mühendisleri gerizekalı ki o arabayı daha kısa yayla üretememişler.


Olay süre ve sidik yarıştırmaksa eğer çıkardın ist parka dönerdin 2.çıkmama 36.5 i görünce bi daha giren görmedik oraya yok balata oldu yok başka birşey oldu aracın hızlıydı ama düz yollarda gördük hep.Bu konuda tartışma benle hiç sevmem bu işleri hiç iddia etmedim şunu bunu geçerim diye hırsım yoktur.Ya sen otomotivde üretimde bulundun mu hiç bilirmisin o işleri??20 kere söyledim renault mühendisleri gerizekalı ki o arabayı senin yazılımınla salmıyordu piyasaya..<-Açtım dükkanın önünü.


Cevap bekliyorum?Standart rs in tek kullanım amacı pist mi fabrikadan çıkarken?Cevapları alalım önce.

ahm_
21-06-2014, 15:38
Bende durup geçerim diyince 2.25 falan denilcek sandım :)

yesil
21-06-2014, 15:41
Yayın yol tutuşa hissiyat dışında pozitif bir etkisi olduğunu düşünmüyorum, top gear da spor yay testi yapmışlardı geçmiş yıllarda renault' nun minivan tarzı bir aracı üzerinde, yaysız daha iyi tur zamanı yapmıştı ki düzlüğü bol olan havaalanından bozma bir pist üzerinde.

ahm_
21-06-2014, 15:42
Orçun o pistte hızlı araba her zaman avantajlı mıdır. Evet. Düzlükte geçiyorum ve duruyorum. Geçmesine izin veriyorum sonra yakalayıp yeniden geçiyorum. Nasıl geçmemi bekliyorsun. Süre olarak diyorsan Zekinin ve Ahmetin arabasından çok çok daha iyi süre çıkarırdım kendi arabamla. Bu da şu demek yaysız araba ileen az onlar kadar hızlı dönüp düzlüklerde de geçerim demek. Bunda anlaşılmayacak ne var anlamadım.

Çıkarırdım , çıkaracaktım, çıkarmıştım olmuyor malesef resmi sürelere bakıyorum yok pistte hiç görmedim düzlükte geçebilirsin ama bırak durmayı gazdan ayağını çek 2 viraj sonra görme şansın yok herkes atıyor bende atıyım bende çok kuvvetlı araçlarla çıktım sürelere bakıyorum o iş öyle olmuyor işte

Zero
21-06-2014, 15:44
Orçun o pistte hızlı araba her zaman avantajlı mıdır. Evet. Düzlükte geçiyorum ve duruyorum. Geçmesine izin veriyorum sonra yakalayıp yeniden geçiyorum. Nasıl geçmemi bekliyorsun. Süre olarak diyorsan Zekinin ve Ahmetin arabasından çok çok daha iyi süre çıkarırdım kendi arabamla. Bu da şu demek yaysız araba ileen az onlar kadar hızlı dönüp düzlüklerde de geçerim demek. Bunda anlaşılmayacak ne var anlamadım.

:D sonra yakalayıp geriden gelip nasıl geçiyorsun sen yaysız mükemmel dönüyorsunda bir yeşil alandan incir mi topluyoruz yaylı aracımızla komikleşmeyelim yada komikleşelim konu eğlenceli kalsın.Çok güvenen önce çıkar yapar sonra der ki arkadaşlar düzlüklerde aracım hızlı ortalama şu kadar süre kazandım virajlarda bu çömezlerden daha iyi dönüyorum yaysız rs imin ağırlık transferi şöyle iyi dersin videonu koyar gösterirsin viraj hızlarını görülür biçimde yazarsın derizki adam haklı beyler dağılın.Havaya konuşuyosun bende bugün körfezde senin 54.9 unun içinden geçerdim satmasaydım.Sen nasıl yapmadan yapardım ederdim diyosun al aynı cevap sana.

kelalper
21-06-2014, 15:47
İst park yok Ahmet onda nedense ölçülmemiş o kadar bilinçli ve prof birisi nasıl süre merak etmezse ist parka kendi aracıyla çıkışında...Bagajda unuttum transponderları bilgisayar ölçtü 54.9 yapmışım muhabbeti İzmit körfez pisti için.

şunu anlayamıosun 20 kere anlattım. Benim süre yapmak gibi hırsım olsaydı emin ol çıkar rekoru kırar bırakırdım. Ben iki piste de arabamın tepkilerini ve sınırını öğrenmek için çıktım. İkisinde de yaylı ve yaysız çıktım. Yani kendimi geliştiriim ya da pisti göriim diye çıkmadım. Kendi arabamda kendimi geliştirebileceğim birşey yoktu çünkü. Prof muyum hayır değillim. Ama istanbul parka çok çok daha hızlı arabalarla çıktığım için bunu diyorum.
Pist maliyet demektir. Arabanı yorar masraf çıkarttırır. Ben günlük işe kullandığım arabayı neden hunharca yoriiim. Audi de aynı. Utkuya söyledim. Biliyorum session dışında çıkamam ama normal müsait olduğun zaman Audiyi alıp bi çıkar mısın diye rica ettim. Sadece 2 tur atsa benim yanımda zaten anlayacağım ne olduğunu ne kadar tutunduğunu. Sizin derdinizle benimki aynı değil.

ahm_
21-06-2014, 15:51
Hırsım yok diyip ben çıksaydım hepinizi geçerdim rekor kırardım demek ne demek kimse kabul etmiyor geçseydin yapsaydın bende günlük biniyordum pistede çıkıyordum ertesi gün işe gidiyordum hiçte bişey olmuyordu zaten 20 dakika dayanamıcaksa araç ne yapıyım öyle arabayı ben

Zero
21-06-2014, 15:52
şunu anlayamıosun 20 kere anlattım. Benim süre yapmak gibi hırsım olsaydı emin ol çıkar rekoru kırar bırakırdım. Ben iki piste de arabamın tepkilerini ve sınırını öğrenmek için çıktım. İkisinde de yaylı ve yaysız çıktım. Yani kendimi geliştiriim ya da pisti göriim diye çıkmadım. Kendi arabamda kendimi geliştirebileceğim birşey yoktu çünkü. Prof muyum hayır değillim. Ama istanbul parka çok çok daha hızlı arabalarla çıktığım için bunu diyorum.
Pist maliyet demektir. Arabanı yorar masraf çıkarttırır. Ben günlük işe kullandığım arabayı neden hunharca yoriiim. Audi de aynı. Utkuya söyledim. Biliyorum session dışında çıkamam ama normal müsait olduğun zaman Audiyi alıp bi çıkar mısın diye rica ettim. Sadece 2 tur atsa benim yanımda zaten anlayacağım ne olduğunu ne kadar tutunduğunu. Sizin derdinizle benimki aynı değil.

Bizim bi derdimiz olsaydı 2. çıkmadan sonra arabayı satıp huzur spec takılmazdım sadece sağa sola laf yetiştirirdim birileri gibi.Yeterince özgüvenimiz yüksek ki o kadar video koyup her türlü ''tatava'' yı dinledik ama hiç birşeyi doğru yapamadık bilemedik.Kendini her zaman geliştirecek birşey vardır o kadar yukardan bakma olaya.Ederdim edecektim yapacakmıydım yapmışmıydım la olsaydı ohooo ben çok şey yapmıştım şimdi.Sen yukarıdaki alıntı yaptığım mesajına cevap ver ''20 kere söylediğin çok iyi bildiğin'' konudaki daha birşey demeyeceğim.Hadi yazdın birşey açıklamasını yap adamlar gerizekalı ben akıllıydım ya....He bide aklıma gelmişken arabana kıymıyordun da İzmitte o ağır araçla 54.9 u kahve yudumlarken mi dönebildin sürem bu içinizden geçerim diyebildiğin resmi olduğu söylenen tek süren?Herkes herşeyi görüyor bırakalım bazı şeylerden vazgeçelim artık.

kelalper
21-06-2014, 16:06
Renault neden benim yazilimimla mi cikarmiyor. Cok basit uzerinde 3 kurusluk intercooler ile basinc ve avans acamiyorsun. O guce uzerine koydugun volan ve debriyaj dayanmiyor. Turbon o kadar yuksek basinca garanti kapsaminda dayanamiyor. Yani arabanin risk maliyeti artiyor. Degistirdigi zamanda uretim maliyeti tirmaniyor. Bunu bilememek icin bisey bilmemek gerekiyor. Sende bilmedigin icin bana bu soruyu soruosun.

Zero
21-06-2014, 16:09
Renault neden benim yazilimimla mi cikarmiyor. Cok basit uzerinde 3 kurusluk intercooler ile basinc ve avans acamiyorsun. O guce uzerine koydugun volan ve debriyaj dayanmiyor. Turbon o kadar yuksek basinca garanti kapsaminda dayanamiyor. Yani arabanin risk maliyeti artiyor. Degistirdigi zamanda uretim maliyeti tirmaniyor. Bunu bilememek icin bisey bilmemek gerekiyor. Sende bilmedigin icin bana bu soruyu soruosun.

Ben bu dediklerini yeterince biliyorum peki bu dediğin amortisör içinde geçerli olamaz mı sen benim asıl sorumu anladığın halde cevap vermiyorsun??

kelalper
21-06-2014, 16:13
Haa dogru ya sana benim yapilan yazilimi kullanma intercoolerin yok kirarsin dedigimiz halde alpere o yazilimi attirip sekman kirdigini unuttuk ya.kusura bakma.

Zero
21-06-2014, 16:18
Haa dogru ya sana benim yapilan yazilimi kullanma intercoolerin yok kirarsin dedigimiz halde alpere o yazilimi attirip sekman kirdigini unuttuk ya.kusura bakma.

Ben ne diyorum sen nereye çekiyosun konuyu cevap bulamayınca böyle oluyor demek :) senin yazılımınla kırılmadı o doğru bilmediğin şeyler hakkında yorum yapmaya bayılıyorsun.6-7 tane farklı harita vardı Alper abide benim arabamla alakalı bunun amortisör yaydan sekmana gelmesi ne kadar beklenir bi hamle oldu senden.Neyse yaysız yaylı tutuşunu yeterince tecrübe etmediğin için (rs için konuşuyorum) fabrika buna tölerans payı bırakmış öyle çıkartıp konforu rakiplerinden geri çekmek istememiş ve ömründen kısmak istememiş diyebilecek bi yapın olmadığı için boşa tartiştık yine.İyi oldu yay takmak isteyenler içinde biraz ön bilgi oldu işte.

kelalper
21-06-2014, 16:20
Ben bu dediklerini yeterince biliyorum peki bu dediğin amortisör içinde geçerli olamaz mı sen benim asıl sorumu anladığın halde cevap vermiyorsun??

Amortisor hasarlari garanti kapsamina girmez. Arabani cukura atarsan amortisorunu patlatirsan fabrika bundan sorumlu degil. Denemesi bedava. Arabanin garantisi vardir. Sok cukurs patlat amortisoru degistirin bunu de bakalim ne diolar. Her amortisor uygun yay ile dogru calisir. Ikimiz bir fidanin guller acan daliyiz seklinde calisir amortisor ve yay. O yayi koysaydi ona uygun amortisor takardi. Anlattim audi sline da arabaya yay takip verirdi komple amortisor degistirmezdi .

Jeandan-R
21-06-2014, 16:22
Çok kez ist parka çıktığından amortisörleri yorulmuştur doğrudur ***** yaylı 34.9 döndü stok herşeyi yaysız olsa ne dönerdi kimbilir.Bende kesinlikle amortisör upgrade etmeden yay taraftarı değilim birşeyi yaptın mı tam yapmak gerek ama bu o araç yaysız daha iyi yol tutuyor demek değil.Şehir içinde ihtiyacı yok bencede söylüyorum asfalt tutunmuyor kafadan kaymaya zorluyor lastikle toparlıyorsun işi biraz(he pardon lastiğin yol tutuşu değiştirdiğini bilmeyiz biz yanaktan esneme azaldımı ne olur falan hiç hiç sallıyorum bakma).Kesinlikle iyi bir coille devam edersin hem estetik hem daha başarılı olur.

O tur zamanında yanlış hatırlamıyorsam depoda berryman oktan arttırıcı vardı arka koltuklar söküktü. Ben takılı pompa benzini ve 2 kişi ile 37 civarı felan dönerim stock hali ile, normal sayılır o da. Yayları orjinale çevirip denerim olmadı, ona göre görüşlerimi yazarım tekrardan.

Zero
21-06-2014, 16:26
O tur zamanında yanlış hatırlamıyorsam depoda berryman oktan arttırıcı vardı arka koltuklar söküktü. Ben takılı pompa benzini ve 2 kişi ile 37 civarı felan dönerim stock hali ile, normal sayılır o da. Yayları orjinale çevirip denerim olmadı, ona göre görüşlerimi yazarım tekrardan.

Makinası stok arabada berryman oktan arttırıcı en fazla 1 tur avans vurmaya başlamasını engellemiştir süreyi indirdiğini sanmıyorum kaldıki standart yazılımda geri götürmese bile ileri götürme şansı yok.Arkası sökük 50 kg fark ediyor en fazla 1-1.5 saniye diyelim onada ki arkası kalkınca ağırlık dengesi bozulup önden kaymayı arttırıp geri götürmüş bile olabilir rolling değil sonuçta.Yaylı yaysız denersen aynı sıcaklıkta aynı benzin seviyesinde daha net görürüz ama 1önceki çıktığından daha tecrübeli olacaksın bir dahaki çıkışında yanıltacak.Yinede işkembeden sallamamış olursun fikir verir sende görürsün nasıl tutunduğunu pistte.Fabrikadan akıllıyız ki yazılım yapabiliyoruz ve eskisinden daha hızlı daha kısa ömürlü oluyor ama adamlar daha akıllıki biz yay takınca performans kullanımı için eskisinden daha hızlı olamıyor pistte çünkü ''gerzekçe'' düşünceler bunlar.

kelalper
21-06-2014, 16:28
Ben ne diyorum sen nereye çekiyosun konuyu cevap bulamayınca böyle oluyor demek :) senin yazılımınla kırılmadı o doğru bilmediğin şeyler hakkında yorum yapmaya bayılıyorsun.6-7 tane farklı harita vardı Alper abide benim arabamla alakalı bunun amortisör yaydan sekmana gelmesi ne kadar beklenir bi hamle oldu senden.Neyse yaysız yaylı tutuşunu yeterince tecrübe etmediğin için (rs için konuşuyorum) fabrika buna tölerans payı bırakmış öyle çıkartıp konforu rakiplerinden geri çekmek istememiş ve ömründen kısmak istememiş diyebilecek bi yapın olmadığı için boşa tartiştık yine.İyi oldu yay takmak isteyenler içinde biraz ön bilgi oldu işte. allah askina bir ayda kac bin km yaptigimi biliyor musun da yeteri kadar kullanmadigin icin diyebiliosun. Senede 40 bin km ortalama yapiorum. Iki piste de yayli ve yaysiz olarak cikardim yayin o arabanin karakterine uygun olmadigini gordugum icinde cikardim.
Zeki tartismaya gerek yok anlamayacaksin cunku.

OrcunInce
21-06-2014, 16:30
Orçun o pistte hızlı araba her zaman avantajlı mıdır. Evet. Düzlükte geçiyorum ve duruyorum. Geçmesine izin veriyorum sonra yakalayıp yeniden geçiyorum. Nasıl geçmemi bekliyorsun. Süre olarak diyorsan Zekinin ve Ahmetin arabasından çok çok daha iyi süre çıkarırdım kendi arabamla. Bu da şu demek yaysız araba ileen az onlar kadar hızlı dönüp düzlüklerde de geçerim demek. Bunda anlaşılmayacak ne var anlamadım.

Evet abi hızlı araba düzlükte avantajlıdır. Pistte düzlükte hızlı gitmek işin yarısından bile azıdır ama. Bilmiyorum zeki'nin video'ları izledin mi ama öyle durup tekrar geçerim çok ama çok abartılı olmuş. Ha ayrıca böyle iddialarda bulunman için önce bir sürenin yada bir video'nun falan olması lazım. O zaman benimde yeni iddiam 1.5dci'm ile seni İstanbul Park'ta durur tekrar geçerim, sonra bir daha sonra bir daha. Anlatabildim mi? Sidik yarışına dönüyor olay ondan sonra. Böyle bir iddian olmasını istiyorsan resmi sürelere adını yazdırman gerek. Geri kalan yorumlarınız için gıkımı çıkarmadım farkındaysan ama 'senin içinden geçerim'e çıkan ve temeli olmayan yazına karşı çıkmak zorundaydım.

Zero
21-06-2014, 16:37
allah askina bir ayda kac bin km yaptigimi biliyor musun da yeteri kadar kullanmadigin icin diyebiliosun. Senede 40 bin km ortalama yapiorum. Iki piste de yayli ve yaysiz olarak cikardim yayin o arabanin karakterine uygun olmadigini gordugum icinde cikardim.
Zeki tartismaya gerek yok anlamayacaksin cunku.

Senin senede yaptığın km kadar km yi ben hiç ayağımı kaldırmadan gezerek yaptım o arabada bırakta dinamikleri hakkında biraz fikrimiz olsun.Yaktığım benzinin fişlerini atmasaydım 3.köprüye yol olurdu kaç km yaptığın kadar nasıl tecrübe ettiğinde önemli.Anlamayacak olan bilmediği şeyi iddia ederek sen oluyorsun her zaman her konuda ya neyse.

997TT
21-06-2014, 16:50
Millete malzeme olmayın,atısmak yakısmıyor. Zaten pıst hakkında konusucak az kısıyız...
Konu Megane 275 ıdı,bıara seat'a kaydı,sonra honda domıne ettı,sımdı bu...
Ne yazmak gerekde,konu baslıgına gerı donsun?

onurgoyunc
21-06-2014, 17:04
VNCoFtxza

http://m.youtube.com/watch?v=VNCoFtxza_E&feature=youtu.be

kelalper
21-06-2014, 17:07
Yok murat ben daha fazla yazmiorum baksana benim yaptigim km yi ayagini gazdan cekmeden yapmis. Sonra benzincide beni gorunce yanima gelip kusura bakmayin arabayi daha yeni aldim tanimiyorum sizin de arabanizi biliyorum sunlar bunlar var ne yapabiliriz diodu.1 sene sonrada arabayi satti. Ben megane uzerinde 85 bin km yapmisim bi senede nasil yapti o kmyi acaba. Daha fazla tartismaya gerek yok. Insanlik ettik yardim ettik. Hata bizde. Simdi tepemize cikiolar.

Zero
21-06-2014, 17:09
Millete malzeme olmayın,atısmak yakısmıyor. Zaten pıst hakkında konusucak az kısıyız...
Konu Megane 275 ıdı,bıara seat'a kaydı,sonra honda domıne ettı,sımdı bu...
Ne yazmak gerekde,konu baslıgına gerı donsun?

Haklısınız Murat bey kusura bakmayın konu yörüngesinden başka araçla alakalı kaydı biraz.Pist konusunda birşeyler yazınca konu uçuyor kitleniyor vs vs bizde bilgimizi fırsat bulduğumuz yerde paylaşmaya çalışıyoruz.Kafamız güzel oluyor gerzek oluyoruz tatava yapıyoruz hiç birşeyi bilmiyor oluyoruz yaşımız nispeten genç olduğu için ama bunları diyen karşı tarafta elle tutulur en ufak bir veri yok sadece havaya konuşuyor her zaman yaptığı şey zaten aşağılayıcı konuşunca haklı olduğunu zannedeceğimizi düşünüyor.Kimse kimseye hakaret etme hakkına sahip değil durum böyle olunca insanın cevap verme zorunluluğu doğuyor ki hala saygıda kusur etmemek için kastırıyoruz.Ben istemiyormuyum konuşalım pist konularını tartışalım sırf bu iş için bi konu olsun herkes fikrini paylaşsın ama bu şekilde hakaretle konuyu işine geldiği yere çekerek yazmakla değil.Bir sürü kişi var aslında sırf bu şekilde başını ağrıtmamak için yazmıyor.Bizde çekince olmadığı için muhalefet gibi gözüküyoruz.Sonuç olarak trophy r güzel olmuş :)

Zero
21-06-2014, 17:16
Yok murat ben daha fazla yazmiorum baksana benim yaptigim km yi ayagini gazdan cekmeden yapmis. Sonra benzincide beni gorunce yanima gelip kusura bakmayin arabayi daha yeni aldim tanimiyorum sizin de arabanizi biliyorum sunlar bunlar var ne yapabiliriz diodu.1 sene sonrada arabayi satti. Ben megane uzerinde 85 bin km yapmisim bi senede nasil yapti o kmyi acaba. Daha fazla tartismaya gerek yok. Insanlik ettik yardim ettik. Hata bizde. Simdi tepemize cikiolar.



Nereye yeni almışım arabayı ne diyorsun Alper abi ayıp etmeye başladın???Ben 1 senedir barbaros yazılımlı binmiştim arabaya o günden 2 sene sonrada aracı sattım 3 sene bindim benim arabama ne süre nasıl bindiğimi benden iyimi biliyorsun 1 sene sonra satmışmışım pist günlerine hangi tarihlerde girmişim hangi yıl hepsi ortada gerçekten komiksin ve kusura bakmada 'yanlış' konuşuyorsun :).Sen senede 40.000 yapabiliyorsunda biz 3 senede 40.000yaptık arabayı 51.000kmde aldım 91.000km de sattım nesini nasıl yaptım hakkaten boyut atladın artık.İyiki bilgi verdin bizde yardımsever biri sandık buraya yaptır dedin çok bi lütuf değil yaptığın tepene çıktığımız falan yokda gittikçe acayip şeyler üretmeye başladın yine hayretle izliyorum :)

Herkesten özür dilerim benim aracımı ne zaman alıp ne zaman sattığımı benden iyi bilen km yi falan bilen noterde burda olduktan sonra iş acayip boyuta geçti hakkaten bazı şeylerden emin oldum.Birde yalancı çıkartılmaya çalıştım sanki araca kaç km bindiğimi yalan söylemeye ihtiyacım varmış çok umrumdaymış gibi :):) herkese keyifli forumlar..

Jeandan-R
21-06-2014, 17:28
Makinası stok arabada berryman oktan arttırıcı en fazla 1 tur avans vurmaya başlamasını engellemiştir süreyi indirdiğini sanmıyorum kaldıki standart yazılımda geri götürmese bile ileri götürme şansı yok.Arkası sökük 50 kg fark ediyor en fazla 1-1.5 saniye diyelim onada ki arkası kalkınca ağırlık dengesi bozulup önden kaymayı arttırıp geri götürmüş bile olabilir rolling değil sonuçta.Yaylı yaysız denersen aynı sıcaklıkta aynı benzin seviyesinde daha net görürüz ama 1önceki çıktığından daha tecrübeli olacaksın bir dahaki çıkışında yanıltacak.Yinede işkembeden sallamamış olursun fikir verir sende görürsün nasıl tutunduğunu pistte.Fabrikadan akıllıyız ki yazılım yapabiliyoruz ve eskisinden daha hızlı daha kısa ömürlü oluyor ama adamlar daha akıllıki biz yay takınca performans kullanımı için eskisinden daha hızlı olamıyor pistte çünkü ''gerzekçe'' düşünceler bunlar.

Dediğim hesaba geliyor yani stock mrsin limitleri o civarda. Konu dışı olucak ama benim şu enjeksiyon problemi arızasını çözün mrsciler, rs tuner kelebek hatası veriyor. Konuyu dağıtmayalım pm de atabilirsiniz.

ArMy
21-06-2014, 17:31
Ya kelalper abi sen ne çok biliyormuşsun ya bu arabaları. Bir de adamı belden aşağı vurmaya çalışıyosun segman kırdın diyerek..Madem bu kadar işi biliyordun kendi arabanda niye sorunları halledemedin.Duman atıyormuşsun turbo yaptığrdığn halde..Kaputun altı cehennem gibi yanıyormuş..Büyük enjektöre ayar yaptıramamışsın vs vs diye gidiyor yapamadıkların... Madem biliyordun bu arabaları ağlama duvarı gibi nedn yabancılara döküldün linkteki gibi;
injectors calibration (http://www.rsmegane.com/showthread.php?1491-injectors-calibration)

Bu arada bu linkteki yazdıklarını da ilk yazdığın zamandan itibaren birçok kişi biliyordu..Hatta o uzak diyarlardan hiçbir bilgi vermeyen sadece arabm en hızlı diyen kişi bile biliyordur muhtemeln :)

Zero
21-06-2014, 17:37
Ya kelalper abi sen ne çok biliyormuşsun ya bu arabaları? Bir de adamı belden aşağı vurmaya çalışıyosun segman kırdın diyerek..Madem bu kadar işi biliyordun kendi arabanda niye sorunları halledemedin.Duman atıyormuşsun turbo yaptığrdığn halde..Kaputun altı cehennem gibi yanıyormuş..Büyük enjektöre ayar yaptıramamışsın vs vs diye gidiyor yapamadıkların... Madem biliyordun bu arabaları ağlama duvarı gibi nedn yabancılara döküldün linkteki gibi;
injectors calibration (http://www.rsmegane.com/showthread.php?1491-injectors-calibration)

Bu arada bu linkteki yazdıklarını da ilk yazdığın zamandan itibaren birçok kişi biliyordu..Hatta o uzak diyarlardan hiçbir bilgi vermeyen sadece arabm en hızlı diyen kişi bile biliyordur muhtemeln :)


Sağolasın,benim öyle bir yapım yok bu tarz basit şeylere ihtiyacım yok metal parçaları sadece,olsa çok şey yazarım biliyorum birşeyler ama......

kelalper
21-06-2014, 17:51
or kalibrasy nu yapamam benimle nasil bir ilgisi olabilir. Ozgun bilmiyordu. Ugrasmadi. Disaridan alalim dedi. Turboyu yaptirdigimizi sandik candan aldi bir daha yapildi duzeldi. Kaput altinin yanmasinin nedenide buyuk enjektorlerin kalibrasyon yuzunden ayarsiz calismasi. Enjektor disinda hepsi cozuldu. Candan turboyu bir daha yaptirdi ayni yere para odemedi problem kalmadi. Arabayida sorunsuz olarak satti. Sadece intercooler i cikardigi icin avans vurup ariza veriodu geldi stock yazilimini attikd

RCkid
21-06-2014, 17:51
Ya kelalper abi sen ne çok biliyormuşsun ya bu arabaları. Bir de adamı belden aşağı vurmaya çalışıyosun segman kırdın diyerek..Madem bu kadar işi biliyordun kendi arabanda niye sorunları halledemedin.Duman atıyormuşsun turbo yaptığrdığn halde..Kaputun altı cehennem gibi yanıyormuş..Büyük enjektöre ayar yaptıramamışsın vs vs diye gidiyor yapamadıkların... Madem biliyordun bu arabaları ağlama duvarı gibi nedn yabancılara döküldün linkteki gibi;
injectors calibration (http://www.rsmegane.com/showthread.php?1491-injectors-calibration)

Bu arada bu linkteki yazdıklarını da ilk yazdığın zamandan itibaren birçok kişi biliyordu..Hatta o uzak diyarlardan hiçbir bilgi vermeyen sadece arabm en hızlı diyen kişi bile biliyordur muhtemeln :)

Tum Turkiye'nin modifiye tarihi, gundemi ve sirlari bu linkte:)

ArMy
21-06-2014, 17:57
Tum Turkiye'nin modifiye tarihi, gundemi ve sirlari bu linkte:)

Ne yalan söyleyim güldüm:D

Herkes biliyordu dememdeki sebep dv megane rs satılık olduğu halde kimse gidip bu bildiklerini sorunları konuşmadı yazıp çizmedi..Ama burda kelalper bir tartışma oldumu başkasının sorununu suratına vuruyor..Dikkat çekmek istediğim nokta orasıydı :)

ArMy
21-06-2014, 17:59
or kalibrasy nu yapamam benimle nasil bir ilgisi olabilir. Ozgun bilmiyordu. Ugrasmadi. Disaridan alalim dedi. Turboyu yaptirdigimizi sandik candan aldi bir daha yapildi duzeldi. Kaput altinin yanmasinin nedenide buyuk enjektorlerin kalibrasyon yuzunden ayarsiz calismasi. Enjektor disinda hepsi cozuldu. Candan turboyu bir daha yaptirdi ayni yere para odemedi problem kalmadi. Arabayida sorunsuz olarak satti. Sadece intercooler i cikardigi icin avans vurup ariza veriodu geldi stock yazilimini attikd

Abi egzoz da orjinale dönmedimi.Hatta hızlı geldiği için söktüler dedin sen:D Katalizörü takınca tabi duman görünmüyor dimi:D:D

Jeandan-R
21-06-2014, 18:05
Dv'nin bir ara sahibi olmuş biri olarak yazayım. Aldığımda duman atma sorunu vardı doğrudur. Alper abi kendi ilgilendi araçla satmış olmasına rağmen, telefonla da arayıp bilgi aldı benden hep. Turbo tekrar revize edildi, Oil catch tank'a ufak bir filtre ekledik, toptan çözdük sorunu. Hatta araç stg1 yazılımlı ve downpipesızken 11.5L uzun yol ortalaması ile bodruma gidip geldi, sıfır sıkıntı ile(gazlaya gazlaya yani). Bunları yazıyorum, yarın birgün sattığım arkadaş yazdıklarınızı okuyup problemi aracı almışım diye kendini ve beni suçlamasın diye. Beyler bunları yazıp çiziyorsunuz eyvallah ama araç karalamak güzel birşey değildir.

Jeandan-R
21-06-2014, 18:08
Abi egzoz da orjinale dönmedimi.Hatta hızlı geldiği için söktüler dedin sen:D Katalizörü takınca tabi duman görünmüyor dimi:D:D

Ekzou ben orjinale çevirdim, muayne yüzünden. Sonra bize yeterli olduğu için bıraktım öylece hatta şuan kendi aracıma takılı(downpipedan bahsediyorum iskender cutout araç üzerinde gitti). Alper abi bana deka enjektör, yedek disk dahil herşeyi bıraktı zaten.

Bak hala ters yazıyorsun bunu yapma. Ve cahilce bilmeden yazıyorsun. Gel bana sor söyleyeyim bilgi kirliliği yapma.

ArMy
21-06-2014, 18:10
Dv'nin bir ara sahibi olmuş biri olarak yazayım. Aldığımda duman atma sorunu vardı doğrudur. Alper abi kendi ilgilendi araçla satmış olmasına rağmen, telefonla da arayıp bilgi aldı benden hep. Turbo tekrar revize edildi, Oil catch tank'a ufak bir filtre ekledik, toptan çözdük sorunu. Hatta araç stg1 yazılımlı ve downpipesızken 11.5L uzun yol ortalaması ile bodruma gidip geldi, sıfır sıkıntı ile(gazlaya gazlaya yani). Bunları yazıyorum, yarın birgün sattığım arkadaş yazdıklarınızı okuyup problemi aracı almışım diye kendini ve beni suçlamasın diye. Beyler bunları yazıp çiziyorsunuz eyvallah ama araç karalamak güzel birşey değildir.

Aynen haklısın kardeşim zaten araçlar sizdeyken kimse birşey yazmadı..Başkasına kırdın denilince bende bunları ekledim..Sana problem olcağını sanmam.Gene de kusura bakma. :)

ArMy
21-06-2014, 18:12
Ekzou ben orjinale çevirdim, muayne yüzünden. Sonra bize yeterli olduğu için bıraktım öylece hatta şuan kendi aracıma takılı(downpipedan bahsediyorum iskender cutout araç üzerinde gitti). Alper abi bana deka enjektör, yedek disk dahil herşeyi bıraktı zaten.

Bak hala ters yazıyorsun bunu yapma. Ve cahilce bilmeden yazıyorsun. Gel bana sor söyleyeyim bilgi kirliliği yapma.

Kirlilik yaptığım yok.Cahilce de yazmıyorum sen merak etme.Kelalpere onun tarzıyla yazıyorum sadece...Bi üst mesajımda da söyledim..Sana skıntı oluyosa söylediklrim kusura bakma..Uzamasın iyi forumlar..

kelalper
21-06-2014, 18:12
Zeki yanlis hatirliomusum ozur dilerim kardesim

Zero
21-06-2014, 18:18
Candan haklısın araç kötülemek hiç hoş birşey değil heleki senle aynı anda aracımı satılığa çıkartayım biri beni arasın diyeyimki Candan arabayı kırdı düzgünde yaptırmadı motoruna güvenmem diyeyim bu da sana söylensin bakalım ne hissedersin..Hemde eksik bilgi ne değişti ne yapıldı bilmeden.Konu nereden nereye geldi inanılır gibi değil.Sen yinede dikkat et doğru söylersin bir yerde ters düşersen ettiği yardımı yüzüne vurur sanki taş atmış kolu yorulmuş gibi sende üzülürsün.Baksana bana kaç sene kaç km bindiğimi yalan söylüyormuşum gibi yazabilecek kadar değişik şaka gibi :)

kelalper
21-06-2014, 18:22
Aynen haklısın kardeşim zaten araçlar sizdeyken kimse birşey yazmadı..Başkasına kırdın denilince bende bunları ekledim..Sana problem olcağını sanmam.Gene de kusura bakma. :)

Problem olsaydi o araba satilir miydi sence. Adamlar ustalarina gosterdi de aldi. Haa motor kirmak ayip degil ama inatla yapma denildigi halde yazilim yapan adama ac abi demek bilgiyi sinamaktir. Zeki sana acalim dediginde yapma etme dedim mi demedim mi. Araban avans vuruyordu bunlari ben duzelttirmedim mi. Deki yok sen dokunmadin

Zero
21-06-2014, 18:22
Zeki yanlis hatirliomusum ozur dilerim kardesim

Abi özür dilemek erdemdir ama hayatta en nefret ettiğim şeyleri üst üste kombine şekilde yerleştirdin hemde haksız yere teşekkür ederim ama samimiyetine inanasım kalmadı.Hem hakaret yedik üstüne gereksiz bi konuda yalancı çıkartmaya çalıştın beni ki hiç ihtiyacımız yok bizim böyle şeylere en nefret ettiğim şey yalandır 40.000km binmeyi neden yalan söyleyeyim bi düşün Allah aşkına ne ihtiyacım var böyle basitliklere hiç mi tanımadın bizi :) sağlık olsun konuyu çok kötü çorba ettik herkesten ben özür dilerim nereden nereye geldi..

997TT
21-06-2014, 18:35
Zekı Alper ve dıger ısmını yazamadıgım arkadaslar.
Hakir gordugumuz kısır tartısılan konulara donmesın dıyorum ama resmen oldu konu.
Yahu bu kadar detay ve bılgınız var,bana duzgun bır sey bulalım,bılgımızı en azından bır amac ıcın kullanmıs oluruz.Ayrıca; Boşa akıtmamıs oluruz ve konuyu okuyan onlarca kısıyede malzeme vermeyın.

ef186
21-06-2014, 18:49
konu kilit dağılınız .