PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : honda 16 ies 1-2-3-4 viteslerde max kaç km hız yapar



cemanafarta
15-05-2014, 20:45
youtube bir çok video var izledim hepsi genelde aynı km hız yapıyor fakat iddaa girdiğim kişiler hepsinin aşırı dolu makineler olduğunu iddaa ettiler :)

bende genel olarak sizlere danışmak istedim.

1 60 km
2 100 km
3 155 km
4 220 km

olarak biliyorum ve iddaa ediyorum.

silent furious
15-05-2014, 20:56
Eski 1.6 ies aracımla 3. vitesi hatırlıyorum 160 yapıyordu düzde ,4. vites 220 yi geçiyordu alttaki çizgiye geliyordu 230 falan kadranda tabi biraz da kadranın yanılma payı vardır 5. vites ölü f/h/e

onn_dear
15-05-2014, 21:12
1-60
2-100
3-155
4-205 te kesiciye girer ies

Sert@ç
15-05-2014, 21:24
Kesiciye kac bin devirde girdigini biliyorsaniz hesap basit
Ornek 4cu vites 4000 devirde 100km ile gidiyorsa 8000 devirde 200 ile gider
Eger kesicisi 8500 ise 212 gorur

aphelion
15-05-2014, 22:08
1-60
2-100
3-155
4-205 te kesiciye girer ies

Benim stock
1-60
2-120
3-155-160 arası
4-205 210 arası
giriyodu 2 de bir sıkıntımı vardı sizin :)

thefex
15-05-2014, 22:21
3 de 160 4 de 220 oturuyor

burak48
16-05-2014, 08:52
Kesiciye kac bin devirde girdigini biliyorsaniz hesap basit
Ornek 4cu vites 4000 devirde 100km ile gidiyorsa 8000 devirde 200 ile gider
Eger kesicisi 8500 ise 212 gorur


1.6iES ler 8000 devir ceviriyor mu ya :D

Oznsrl
16-05-2014, 09:02
2 de 100 ü geçiyor 110 120 arası bişey olması lazım

burak48
16-05-2014, 09:07
2 de 100 ü geçiyor 110 120 arası bişey olması lazım

ya arkadas siz ciddi misiniz ya 1.6 iES 2. viteste 110 - 120 yapıyorsa 1.6 Si 140 -150 yapmalı

kanashibari
16-05-2014, 09:09
İes 5 top speed dynoda 270 görüyor bilginiz olsun.
İesin 5 ini standart hali bitiremiyor malesef.

vtec26
16-05-2014, 09:15
ya arkadas siz ciddi misiniz ya 1.6 iES 2. viteste 110 - 120 yapıyorsa 1.6 Si 140 -150 yapmalı

O zaman taypar 2 de 200 mu yapmali :)

pcvirus
16-05-2014, 09:31
ya arkadas siz ciddi misiniz ya 1.6 iES 2. viteste 110 - 120 yapıyorsa 1.6 Si 140 -150 yapmalı

ne alaka la :D

burak48
16-05-2014, 09:31
O zaman taypar 2 de 200 mu yapmali :)


stock bir 1.6iES in 2. vitesteki top speed kadran videosunu bir atın bakalım merak ettim herkes ogrenmis olur hem

bu arada "taypar" dedigin ne?

burak48
16-05-2014, 09:51
ne alaka la :D


arkadas ironi yaptıgım belli degil mi :D senin de Si ın var 2. vites top speed kac senin ilker ?

pcvirus
16-05-2014, 09:53
105-110
mesele şanzuman oranı

Ahmetfikri
16-05-2014, 09:57
lanet olsun öle şanzımana 4de 210 kesicide 5 e atıyosun araba 190a düşüyo :D

burak48
16-05-2014, 10:06
105-110
mesele şanzuman oranı


bırak simdi sanzuman oranlarını stock 1.6ies ile 1.6 Si 2. vites top speed kafa burun mu hatta bazılarının dedigine gore 1.6iES onde oluyor :D ben bunun mantıgını merak ettim

berkay_aydin
16-05-2014, 10:13
bırak simdi sanzuman oranlarını stock 1.6ies ile 1.6 Si 2. vites top speed kafa burun mu hatta bazılarının dedigine gore 1.6iES onde oluyor :D ben bunun mantıgını merak ettim

hızla hızlanmayı karıştırmayın

pcvirus
16-05-2014, 10:14
burak anlayamazsın

pcvirus
16-05-2014, 10:14
lanet olsun öle şanzımana 4de 210 kesicide 5 e atıyosun araba 190a düşüyo :D

crx 3-4-5 forever

burak48
16-05-2014, 10:16
burak anlayamazsın

evet anlayamam 1.6iES ler 8000 - 8500 devir ceviriyormus :)

berkay_aydin
16-05-2014, 10:21
evet anlayamam 1.6iES ler 8000 - 8500 devir ceviriyormus :)

örnek o iyi okuyun :D

bLackModeL
16-05-2014, 10:22
D16Y4[edit]
Found in:
1998–2000 Civic 1.6 iES (Turkey)
1996–2000 Civic CXi,GL,GLi (New Zealand,Australia)
Bore and Stroke: see D16 Series Engines
Displacement: see D16 Series Engines
Compression: 9.4:1
Power: 120 hp (88.0 kW) at 6,400 rpm
Torque: 144 nm at 5,000 rpm
Redline: 6,800 rpm
Rev-limiter: 7,200 rpm
Fuel Control: OBD-2 MPFI
Head Code: P2A-2
ECU Code: P2K
Rod /Stroke Ratio: 1.52
Rod Length: 152 mm
Deck Height: 212
tartısmaya gerek yok :D beyler wikipedia :D hiç bişey gozunuzde buyuttugunuz gıbı deıl :D

constantine_502
16-05-2014, 10:27
tam turboluk :)

Ome_RS
16-05-2014, 10:38
sıkısıtırma düşük sanzıman oranları uzun
temiz ciğerli bitane bulup 0.6 üflemelik bir motora sahip 250+ hp mis gibi binilir :D
4te kesicide navigasyondan ölçtüğüm 206km idi kadran 215-220 arası birşey gösteriyordu 5 atınca devir düştüğünden dolayı güç yetersiz kalıyor ve arac hız kaybediyodu
sanzıman oranları gercekten cok uzun ama uzun yolda sessiz ve ekonomik arac kullanmanızı saglıyor buda
ies 2 viteste 110 yapıyorsa si 2 de 150 yapar diyen arkadasın mekanik anlayısını çözemedim :D

gercek sanzıman oranı hesabı olarak eğrisi vardı ama bulamadım elinde olan arkadaslar paylaşıp son noktayı koyabilir

ferroo
16-05-2014, 10:43
bndede vardı nedense 2. vıtes hep 100 du kım bu 2. vıteste 110 120 gorenler :D

burak48
16-05-2014, 10:44
sıkısıtırma düşük sanzıman oranları uzun
temiz ciğerli bitane bulup 0.6 üflemelik bir motora sahip 250+ hp mis gibi binilir :D
4te kesicide navigasyondan ölçtüğüm 206km idi kadran 215-220 arası birşey gösteriyordu 5 atınca devir düştüğünden dolayı güç yetersiz kalıyor ve arac hız kaybediyodu
sanzıman oranları gercekten cok uzun ama uzun yolda sessiz ve ekonomik arac kullanmanızı saglıyor buda
ies 2 viteste 110 yapıyorsa si 2 de 150 yapar diyen arkadasın mekanik anlayısını çözemedim :D

gercek sanzıman oranı hesabı olarak eğrisi vardı ama bulamadım elinde olan arkadaslar paylaşıp son noktayı koyabilir


benim o soyledigim ironi kardesim gayet acık ve net gorunuyor ironi oldugu. su stock 1.6iES lerle 2. viteste 120 km\h gormussunuz ya onların bir kanıt videolarını koyun da biz de gorelim

cemanafarta
16-05-2014, 11:23
beyler öncelikle yorumlar için tşk ler :)

kendi aracım hakkında bilgi verim
16 ies 2000 model
ekstra olarak
aem v2 cold air kit ( orjinal vti olan bir arkadaşımdan aldım)
4-2-1 headers + 51 lık duz boru + 51 ss magnus replica
ust kapak port polish ve ince conta var
ankarada bronze baskı balata yapıldı 4 bakla + volant hafifletme.
(fakat balata takalı 150 km oldu belli bir alışma süreci var deniyor genelde)
+ olarak avans,hava,sibob ayarları elden geçti.


su anda aracım bu ekstralarla

1- 50 km
2- 85 - 90 km
3- 140 - 145 km
4- deneme fırsatım olmadı tam olarak ama 200 gorur gibi.

su anda yapması gereken km leri yapmıyor. bunun nedenini cozemedik :)
beni aydınlatırsanır sevinirim.

cerkez_kral
16-05-2014, 11:57
2. vites 110 yapanlar olarak burdayız :D
https://www.facebook.com/photo.php?v=1480626915491102&set=vb.100006314231043&type=3&theater

buda 1.6 ies aracım 4. vites 215 gibi bitiyordu

https://www.facebook.com/photo.php?v=1447993425421118&set=vb.100006314231043&type=3&theater

burak48
16-05-2014, 12:10
2. vites 110 yapanlar olarak burdayız :D
https://www.facebook.com/photo.php?v=1480626915491102&set=vb.100006314231043&type=3&theater

buda 1.6 ies aracım 4. vites 215 gibi bitiyordu

https://www.facebook.com/photo.php?v=1447993425421118&set=vb.100006314231043&type=3&theater

stock ve yazılımsız olanlardan bahsediyoruz kardesim yazılım 1.6 Si da durum cok cok daha farklı olur o acıdan bakarsan. konuyu bastan oku istersen

cerkez_kral
16-05-2014, 12:48
baştan sona okudum zaten 2. vites 110 yapan aracım 1.4 230 binde orjinal hiçbişey yoktu üzerinde :)

burak48
16-05-2014, 13:02
baştan sona okudum zaten 2. vites 110 yapan aracım 1.4 230 binde orjinal hiçbişey yoktu üzerinde :)

1.4is le 8100 devir ceviriyorsun ve arac full stock diyorsun oyle mi? gerci burdaki konu 1.6iES lerle ilgili ama neyse aynı sey zaten

cerkez_kral
16-05-2014, 13:34
Evet kardes full stock 230 binde

imparatoR
16-05-2014, 14:24
fhe 7200 de kesiciye girerdi ,1-2-3 vites doldurduğu yetiyordu zaten,sattığım araba..
210-5 arası 4 bitiyordu bi kaç kez denedim,daha da üstüne 5 te ne yapar diye denememiştim. ies gibi bi araçlar için gereksiz yüksek hızlar.

burak48
16-05-2014, 14:35
Evet kardes full stock 230 binde


lpg de var mı aracta

guwen_ar
16-05-2014, 14:53
@burak48
Niye takildin bu kadar ?

Biri 120 yapar biri 90 yapar bunun tek mantikli aciklamasi kadran sapmalari.hemen hemen her aracta kadran hatasi mevcut.

Ayrica kacinci viteste kac yaptigin onemli degil ne kadar zamanda yaptigin onemli.

Bu arada stock bi type r 2 90-100 arasi kesiciye kalir ;)

İes'lerin durumlari oldukca kotuymus tam turboluk sanzuman :icon_tup:

Seven7
16-05-2014, 14:59
beyler öncelikle yorumlar için tşk ler :)

kendi aracım hakkında bilgi verim
16 ies 2000 model
ekstra olarak
aem v2 cold air kit ( orjinal vti olan bir arkadaşımdan aldım)
4-2-1 headers + 51 lık duz boru + 51 ss magnus replica
ust kapak port polish ve ince conta var
ankarada bronze baskı balata yapıldı 4 bakla + volant hafifletme.
(fakat balata takalı 150 km oldu belli bir alışma süreci var deniyor genelde)
+ olarak avans,hava,sibob ayarları elden geçti.


su anda aracım bu ekstralarla

1- 50 km
2- 85 - 90 km
3- 140 - 145 km
4- deneme fırsatım olmadı tam olarak ama 200 gorur gibi.

su anda yapması gereken km leri yapmıyor. bunun nedenini cozemedik :)
beni aydınlatırsanır sevinirim.

Bence sizin araçta daha önceden şanzuman ile ilgili bir modifiye yapılmış. Gidişi nasıl hafiften de olsa bayılma var mı yoksa rahat rahat çeviriyor mu?

Mesela siz bir konu açsanız aracımda bunlar bunlar var daha ne katabilirim diye, %90 crx 3-4-5 tak der. Şanzuman ne kadar kısa olursa motor o kadar kolay bitirebilir. Yani hız ile hızlanma çok farklı şeyler. Belki sizin araçta da böyle bir durum vardır. Başka bir ies ile deneyin en güzel karşılaştırma için.



Bizim mahallede bir abinin Uno'su vardı, tavşan şanzuma takmışlar arabaya 1'de 110 görüyordu be.:p:p O zaman Tipo'lar 1'de.. Ufffff..:hahaha::hahaha:

cemanafarta
16-05-2014, 15:03
Bence sizin araçta daha önceden şanzuman ile ilgili bir modifiye yapılmış. Gidişi nasıl hafiften de olsa bayılma var mı yoksa rahat rahat çeviriyor mu?

Mesela siz bir konu açsanız aracımda bunlar bunlar var daha ne katabilirim diye, %90 crx 3-4-5 tak der. Şanzuman ne kadar kısa olursa motor o kadar kolay bitirebilir. Yani hız ile hızlanma çok farklı şeyler. Belki sizin araçta da böyle bir durum vardır. Başka bir ies ile deneyin en güzel karşılaştırma için.



Bizim mahallede bir abinin Uno'su vardı, tavşan şanzuma takmışlar arabaya 1'de 110 görüyordu be.:p:p O zaman Tipo'lar 1'de.. Ufffff..:hahaha::hahaha:

ben aracı izmirden aldım su anda araç istanbulda.
yolda gelirken küçük denemeler yaptık o denemelerde herhangi bir yakıp yoktu.
sanzuman komple stock araçta.
su anda küçük denemeler yine yapıyorum ve ciddi bir şekilde yuruyor araç çok rahat çeviriyor. ama bu kayıbın denenini anlamadım. 1 2 3 viteslerde net 10 - 12 km arasında kayıp yapıyor yüksek devirlerde.

Seven7
16-05-2014, 15:08
ben aracı izmirden aldım su anda araç istanbulda.
yolda gelirken küçük denemeler yaptık o denemelerde herhangi bir yakıp yoktu.
sanzuman komple stock araçta.
su anda küçük denemeler yine yapıyorum ve ciddi bir şekilde yuruyor araç çok rahat çeviriyor. ama bu kayıbın denenini anlamadım. 1 2 3 viteslerde net 10 - 12 km arasında kayıp yapıyor yüksek devirlerde.

Şöyle yapabilirsiniz o zaman;
Deneme yaparken 60'da basacaksınız mesela, ikinizin de kadran 60'da oluyor mu? Sonuçta analog bir şey. Belki kadranınızda yanılma payı fazladır.

pcvirus
16-05-2014, 15:20
bence direk gps ile hızını ölç ona 5 km yanılma payı ver

cemanafarta
16-05-2014, 15:50
Şöyle yapabilirsiniz o zaman;
Deneme yaparken 60'da basacaksınız mesela, ikinizin de kadran 60'da oluyor mu? Sonuçta analog bir şey. Belki kadranınızda yanılma payı fazladır.

evt doğru yanılma payı var denicem senin dediğin gibi bakalım bende merak ediyorum. o kadar emek sarfettikten sonra böyle kayıp falan yapması arabanın keyfi kaçıyor insanın :)

Yekta
16-05-2014, 16:01
bazı arkadaşlar ciddi mi dalgamı geçiyo anlamadım valla :)
son hızı şanzıman oranı, lastik ebatları ve motor devri etkiler sadece.. bunlarda bir değişiklik yoksa istediğiniz kadar güçlü olun değişmez.. eğer yanlışlık var diyorsanız alın cep telefonunndan gps ile ölçün ortalama %10 her kadranda sapma olur fazla gösterir onu da hesaba katıp görün sonucu.. çok zor birşey değil ki bu :)

cemanafarta
16-05-2014, 16:15
bazı arkadaşlar ciddi mi dalgamı geçiyo anlamadım valla :)
son hızı şanzıman oranı, lastik ebatları ve motor devri etkiler sadece.. bunlarda bir değişiklik yoksa istediğiniz kadar güçlü olun değişmez.. eğer yanlışlık var diyorsanız alın cep telefonunndan gps ile ölçün ortalama %10 her kadranda sapma olur fazla gösterir onu da hesaba katıp görün sonucu.. çok zor birşey değil ki bu :)

tam olarak son hız olayını sormadım ben ama konu biraz oraya gitti :)

benim kafama takılan 1-2-3-4 viteslerdeki süratleri.
yukarda arabamda olan ekstraları ve yapılan işlemleri yazdım.
ama kayıp var arabamda öyle tahmin ediyorum sadece öğrenmek amaçlı açtım konuyu.

Yekta
16-05-2014, 16:22
tam olarak son hız olayını sormadım ben ama konu biraz oraya gitti :)

benim kafama takılan 1-2-3-4 viteslerdeki süratleri.
yukarda arabamda olan ekstraları ve yapılan işlemleri yazdım.
ama kayıp var arabamda öyle tahmin ediyorum sadece öğrenmek amaçlı açtım konuyu.

benimde son hızdan kastım her vitesteki son hızlar zaten aynı şeyden bahsediyoruz.. bu saydıklarım standart ise ve bir farklılık çıkıyorsa yanlış birşeyler vardır.. güç ile bir alakası yok yani bunun..

fkocak
16-05-2014, 16:23
tam olarak son hız olayını sormadım ben ama konu biraz oraya gitti :)

benim kafama takılan 1-2-3-4 viteslerdeki süratleri.
yukarda arabamda olan ekstraları ve yapılan işlemleri yazdım.
ama kayıp var arabamda öyle tahmin ediyorum sadece öğrenmek amaçlı açtım konuyu.

Arada biseyler kacirmadiysam aracinizdaki ekstralarin hicbiri hangi viteste kac max kac hiz yaptigini etkilemez. Bi aralar ies arastiriken hep sanzimanin uzun oldugundan bahsediliyordu ama 2 de 85-90 yapilan sanzimana uzun da denmez yani orjinal degil galiba sanziman yada lastik ebatlari orjinalinden falan cok farkli olabilir suan aracinizdaki.

cemanafarta
16-05-2014, 16:35
Arada biseyler kacirmadiysam aracinizdaki ekstralarin hicbiri hangi viteste kac max kac hiz yaptigini etkilemez. Bi aralar ies arastiriken hep sanzimanin uzun oldugundan bahsediliyordu ama 2 de 85-90 yapilan sanzimana uzun da denmez yani orjinal degil galiba sanziman yada lastik ebatlari orjinalinden falan cok farkli olabilir suan aracinizdaki.

Lastik ebatlarım 195-50-15 michelin pilot 6 aylık lastikler dişleri falan çok iyi.
sanziman full stock eminim. daha yeni aldım arabayı eski sahibindeyken böyle bir sorun yoktu bizde izmirden istanbula getirirken de bi sorun yoktu km de. viteslerde normal aralıkları yapıyordu. fakat yukarda yazdıgım işlemlerden sonra bu sorun oldu. sorundan sonra ortamımda bir iddaalaşma oldu benim iddaa ettiğim km yapmaz diye bende burda konu açıp insanların yorumunu almak istedim.

cemanafarta
16-05-2014, 16:42
benimde son hızdan kastım her vitesteki son hızlar zaten aynı şeyden bahsediyoruz.. bu saydıklarım standart ise ve bir farklılık çıkıyorsa yanlış birşeyler vardır.. güç ile bir alakası yok yani bunun..

doğru dediklerin fakat avans ayarı, sibob ayarı, debriyaj gibi parçaların da bu konuya etkisi olmazmı ? (daha yeni honda araba aldım bende bilgi edinmeye çalısıyorum arabamı bilmek öğrenmek için.)

pcvirus
16-05-2014, 16:57
doğru dediklerin fakat avans ayarı, sibob ayarı, debriyaj gibi parçaların da bu konuya etkisi olmazmı ? (daha yeni honda araba aldım bende bilgi edinmeye çalısıyorum arabamı bilmek öğrenmek için.)

sadece debriyaj çok çok çok çok bitmişse olur diğerlerinin bi etkisi olmaz
önemli olan aktarım organlarıdır

cerkez_kral
16-05-2014, 19:20
lpg de var mı aracta

kardeş araç lpg li tek nokta enjeksyonlu oldugu için tüpteyken kesiciye girmiyordu 2. vites 130 falan yaptı onun wideosunu çekememiştim tıpkı şahinlerdeki gibi kesiciye girmiyo bagırıyo sadece :)

ferroo
16-05-2014, 21:46
2. vites 110 yapanlar olarak burdayız :D
https://www.facebook.com/photo.php?v=1480626915491102&set=vb.100006314231043&type=3&theater

buda 1.6 ies aracım 4. vites 215 gibi bitiyordu

https://www.facebook.com/photo.php?v=1447993425421118&set=vb.100006314231043&type=3&theater

o arac stockmu? 8 bın cevırıyo bız stock halde 2 3 de kac gorcegını bahsedıyoruz zira 2 3 tane cıvıcım oldu :)

FaikYILMAZSOY
23-05-2014, 06:51
98 eski üretimler in 3. Viteste 160. 2000 in se 150de kesiciye düştüğünü gördüm 1 ve. 2 ayni 60 ve 100 7200 7250 dvirde ies kesiciye girmesi gerek 7 binin üzerine ciktigini biliyorum 4. Viteste en son 215 i geçtik ama kesiciye düşmedi 220 den asagida düşmez tahminim. Jant ebati lastik boyutu yada motor gücü. Hangi viteste. Kac yapacagina bi etki etmez 7250 devirde ne ceviriyosa odur ama daha çabuk yada gec cevirecektir. Lastik ebati yaniltir ama kadrani dgl kadran yine ayni hizlari gösterir ama gerçekte lastiginiz buyukse daha hizli kucukse daha yavassinizdir. Rover 25 imin sanzumani uzun 2. 120 3. 170 de bitiyo 7000 rpm de aslinda bu avantaj degil dezavantaj oranin uzun olmasi yükün artmasi demek.

d.aliyilmaz
23-05-2014, 11:39
selam motorumuzda oynama yoktur sadece 51lik düz boru katalizör orta susturucu iptali bu kadar şimdilik. baskı balatamız değişti video eskidir.

0-160 ies Hızlanma. by daliyilmaz07 - Car Videos on StreetFire (http://www.streetfire.net/video/0160-ies-hzlanma_2455187.htm)

mur_84
23-05-2014, 16:23
Honda civic 1.6ies top speed by meliher - Car Videos on StreetFire (http://www.streetfire.net/video/honda-civic-16ies-top-speed_689116.htm)

Seneler önce Melih kardeşim çekmiş.. Filtre ekzoz headers.. 4. vites için yardımcı olur herhalde..

adilhcl
24-05-2014, 13:33
komple stok eski aracımda;
1-60
2-100
3-155
4-215
5- bitiremedim araç çıktı önüme ama 225 gördüm